Moikka jälleen,
Oli pakko vedellä matalaa edes vähän aikaa, kun tuli niin puheripuli toissa päivänä
hehe
PikkuGreippi; Meilläkin on tosiaan toukokuussa 2-vuotta täyttänyt poika ja olen niin samoilla linjoilla noista rattaista! Meillä poika on jo nyt reipas kävelijä että aika harvoin rattaissa enää istuu. Täällä kun voi halvalla taksilla ajella, niin ei ole stressiä sen suhteen jos jaksaminen loppuu kesken matkan. Mutta siis mekin aiotaan pärjätä sitten Suomessa ihan noilla olemassa olevilla rattailla ja hankitaan varmaan seisoma-alusta vaan. Olen ollut niin hirmutyytyväinen meidän rattaisiin (Hartan Skater x), etten voisi kuvitella lähteä liikkeelle jollakin isommalla vankkurilla, ja tosiaan aika on niin lyhyt, kun poika on n 2 v8 kk kun vauva syntyy. Lisäksi harrastamme lenkkeilyä, niin näissä rattaissa se onnistuu - toinen lapsi vaan jää sitten pois, mutta äkkiä aika menee ja esikoinen voi jo ehkä pyöräillä?
Kantorepuista: Ostettiin vasta tässä keväällä
Ergo-reppu, jota on ihan pakko hehkuttaa! Meillä oli lainassa kantoliina pojan kanssa alussa, mutta se oli kyllä aika vähän käytössä, jotenkin ei tuntunut meille luonnolliselta ja poika viihtyi rattaissa, tai siis kopassa niin hyvin. Nyt kun tulee matkusteltu aika paljon ja rattaita ei niin kätsysti saa mukaan kentällä, niin ostetiin se Ergo, johon isompikin lapsi mahtuu (sillähän voi periaatteessa vanhustakin kantaa!). Siihen saa semmosen viltin, jolloin siitä saa vauvallekin kantosysteemin (ehkä huonosti selitetty, mutta niiden kotisivuilta näkee idean: http://www.ergobabycarriers.com/babycarriers/category/infant_insert/ )
Aiotaan siis käyttää tuota Ergoa heti vaan sitten kun tuntuu että sinne mukavasti sujahtaa. Se on kuitenkin mitä itse nähnyt niin pitkäikäsin kantosysteemi, ja todella ergonominen. Poikaa kun kantaa, ei todellakaan tunnu missään ja kädet vapaana - hän on siis selkäpuolella), eikä pääse karkaamaan ihmisvilinässä. Ja mikä kivointa nyt päästään hyvin koko perhe sademetsäänkin tallustelemaan, eli käy hyvin patikoinnissakin.
Jep -mutta nyt lähden kotiäidin luksuspäivää viettämään, poika on isänsä kanssa eläintarhassa ja minä lähden kaupungille nautiskelmaan kun saa kerrankin kierrellä kaikessa rauhassa.
B)