kannattaako edes harkita kolmatta?

• Viestiketjun aloittaja miten voi olla näin vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti
miten voi olla näin vaikeaa
Kun meidän lapset on nyt 2v5kk ja 1v. Kolmas on mielessä, mutta ei osata päättää pitäisikö tehdä putkeen vai mennä vähäksi aikaa töihin.

mulla poika 1.5v ja itse läksin työelämään ja muuta. toinen on kyllä haluttu ja joku päivä tuleekin mut ei oo kiirus. oon ajatellut et sit parin vuoden päästä. tällä hetkellä pillerit, mut jos pettää ehkäisy niin on kyllä sydämellisesti haluttu/tervetullut!

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä. ;)
samaa mieltä
Samaa mieltä olen..

Tosin isommista on apua, kunhan ovat vähän isompia, joten, joten hyvä sekin.

Jos on itse jo nyt ihan piipussa, niin ehkä sitten kannattaa odottaa hetki =)

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja NiksiNella:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä. ;)
samaa mieltä
Samaa mieltä olen..

Tosin isommista on apua, kunhan ovat vähän isompia, joten, joten hyvä sekin.

Jos on itse jo nyt ihan piipussa, niin ehkä sitten kannattaa odottaa hetki =)
Tämä kyllä ihan totta, jos nyt jo uuvuttaa, niin sitten varmasti järkevää odotella sopivampaa hetkeä kun ei se ainakaan kolmannen myötä helpommaksi muutu.

Mutta mä en kyllä haluaisi palata tähän pikkulapsiarkeen enää viidenkään vuoden päästä... :whistle:

Meil lapset on 3,5 ja vajaa 2v kun tää kolmonen syntyy ja aateltiin et parempi ne kolme joista on puhetta ollut samaan syssyyn. Helpompi munkin sit hakea töitä kun lapset on tehty ja muutenkin tuntuu et jotenkin helpompaa kun sit joskus 5vuoden päästä aloittaa taas vauva-aika. Ja kaikki tavaratkin on valmiina, ei meillä ainakaan tilaa säilyttää turva-istuimia, hoitopöytiä ja pinniksiä ym. missään varastossa. Kolmannen jälkeen voi sit laittaa tavarat kiertoon.

MySelene
meillä oli eka 4v ja toka melkein 3v kun kolmas syntyi ja on llu hyvä ikäero. ite en varmaan jaksais kolme noin pientä. ja varsinkin tää meiän 1v jos 9kk:n päästä tulis vauva.

ja ne pari vuotta siinä välissä oli ihania kun sai nukkua yöllä ilman monta herätystä. meillä tää ikäero on just passeli. =)

Ehdottomasti odottaisin muutaman vuoden. Olisi sitten isommistakin jo apua eikä kolmea "vauvaa" yhtäaikaa. Ikäeroa on turha pelätä, sillä ei oikeasti ole merkitystä lasten väleihin. Joissain tapauksissa jopa toisinpäin.

Tyttösenäiti harmaana
Meille on tulossa kolmas putkeen, tosin yhteenlasketusti jo viides.
Tämä viimeinen raskaus on ollut aika raskas, ja jos nyt tekisin valintoja niin pitäisin hieman pidemmän tauon nelosen ja viitosen välillä.
Nyt tulossa siis 3 lasta neljässä vuodessa, liian tiivis tahti mun kropalle..

Mulla kokemusta myös isoista ikäeroista, kuopuksen ja esikon välille tulee liki 15v ikäeroa, ei paha sekään.
Isommat nauttivat kun saavat "salaa ja huomaamatta" paijata ja rakastaa pieniä sisaruksia, vaikka vanhemmat onkin useimmiten jostain syvältä niin pienemmät sisarukset on silti ihania :)

jurristi harmaana
Meillä pojat 7v, 4v ja kuopus 11vkoa vanha. Nää isommat ikäerot taas on olleet meille tosi hyvä ratkaisu. Töitä olen ehtinyt tehdä välillä ja opiskellutkin (tosin en ole kenestäkään ollut kotona kuin sen vuoden ja sama kuvio toistuu nyt kolmannenkin kohdalla).

äde
Omasta puolestani voin suositela pidempää ikäeroa. Meillä isommat on nyt 6 ja 8-v ja vauva puolivuotias. Ekat kaksi oli yhtä aikaa vauvoja ja pieniä ja pikkulapsi aika tuntui välillä tosi rankalta. Nyt isommatkin nauttivat pienestä sisikosta, hoitavat ja leikkivät. Ei mustasukkaisuutta. Vanhemmista lapsista on ihanaa kun äiti on kotona ja äitikin nauttii kotona olosta aivan eri tavalla oltuaan muutaman vuoden töissä välillä.
Kolmannen vauva-aika on ollut eri tavalla ruusuista, kun hoidettavana on vain yksi pieni ja tietää, että tämä on viimeinen vauva meidän perheessä.

Yhteistyössä