Hakutulokset

  1. S

    maitohappobakteereista kertokaa

    Maitohapot voi hyvinkin olla syynä mahavaivoihin. Rela on saanut monelle mahavaivoja, myös meidän pojalle. Kokeile jotain toista jos haluat maitohappoja antaa.
  2. S

    Isot vauvat

    Meillä poika syntyessään 4330g ja 52cm, 3kk 7960g ja 63cm ja nyt 5kk 9900g ja 69,5cm. Isänsä ollut pienenä saman kokoinen ja kummasti sit hoikistu kun lähti liikkeelle.
  3. S

    ***HELMET 2008*** Huhtikuu

    Mamin pullot sopii monesti kun muut ei käy, on vähän litistetty se pää. Meillä poika ei huoli tuttia eikä ole huolinut pulloakaan. Olin kans ajatellut et sit isäntä tai mummot voi pullosta antaa pumpattua maitoa mutta ei. Eilen annoin aivan tavallisesta pullosta vettä ennen iltarintaa ja kun oli...
  4. S

    ***HELMET 2008*** Huhtikuu

    Kannatta Pessi ainakin kokeilla olla ilman Relaa, meillä ainakin ne aamuyön ähinät väheni lähes olemattomiin. Nyt annan pojalle Biolatte BB:tä ja poika on kuin eri ihminen.
  5. S

    ***HELMET 2008*** Huhtikuu

    Moi pitkästä aikaa!! Jospa mäkin saisin itseni aktivoitua taas. Lukemassa oon käyny, mut aina kun meinaa kirjottaa jotain alkaa huuto. Masuvaivat onneks helpottaneet kun tajus lopettaa Rela-tipat ja nyt poika viihtyy itsekseen lattialla et äitikin saa tehtyä omiaan. Meillä poika sieltä...
  6. S

    ** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

    :wave: pitkästä aikaa. 7.2 meille syntyi 3 pvän käynnistyksen jälkeen lopulta sektiolla ihana poika. Pituutta 52cm ja painoa 4330gr, pipo oli reilun 39 eli ei sit lopulta mahtunut tulemaan alateitse. Todella voimaton olo ollut pari viikkoa, enkä ole edes teidän kuulumisia jaksanut lukea, mutta...
  7. S

    ** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

    Jos se Jahvetti yrittää nyrkeillä rikkoa kalvot et pääsis pihalle :D (.) Muutaman päivän ollut tajuton väsy. Oon yrittänyt vaan levätä vkonlopun, edes raksalle en jaksanut lähteä. Äsken sit alko ihan oikeesti hirvittään huominen, käynnistäminen ja vauvan koko. Taitaa yö mennä valvoessa...
  8. S

    ** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

    Lähetän sulle Niisku kaikki supistukset mitä illan ja yön aikana olis tulossa. Mies taas reissussa, huomenna illalla kotiutuu, sen jälkeen pidän kaikki supparit itselläni. Jos vaikka käynnistyis vkonlopun aikana itsellään, ei tarvis maanantaina osastolla "tapella" huomiosta Kiinamaman kanssa...
  9. S

    ***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

    c81 tietääkseni istukkaverta voi luovuttaa vain Helsingissä. Voi olla et oli jossain muuallakin, Turussa tai Tampereella. *muoks* tuolla se lukee, eli vain Helsingissä mahdollista http://www.veripalvelu.fi/uploads/vxuybt4ti4g.pdf
  10. S

    ***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

    Ei oo tosiaan tulevilla isukeilla helppoa.. Mun mies on soittanut mulle useemmiin viimisen 3 vkon aikana kun koko 8 vuoden yhdessäolon aikana :laugh: :laugh:
  11. S

    ***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

    :o :o Polilla käyty, kokoarvio tällä hetkellä ultran mukaan n. 3800gr, mut lääkäri meinas et käsin tuntuu n. 4 kiloiselta :D Kohdunkaulaa jäljellä 1cm ja sormelle auki, maanantaina osastolle ja aletaan käynnistellä jos ei ennen sitä itsestään lähde tulemaan. Kun sit tajusin et synnytän...
  12. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Ymmärrän sua Jahvetti vallan mainiosti. Mulla menee hermo noitten limppujen kanssa, joita joskus kutsuin jaloiks. Ei auta mansikat eikä ananakset, kohollaan on aivan turha pitää kun ei sillä ole mitään vaikutusta. :headwall: Paineet onneks oli ok ke neuvolassa. Äitiltäni kävin lainaamassa...
  13. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Marzu, ainakaan JHL:n, eikä käsittääkseni muihinkaan liittoihin, tarvi maksaa Kelan rahoista jäsenmaksua. Jos työnantaja maksaa palkkaa alkuun, niin siitä menee norm. maksu. Pelkkä ilmoitus liittoon jäsenmaksuvapautuksesta riitti.
  14. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Saunomisesta sen verran et meidän äiti on saanut aikoinaan synnytyksen käynnistymään saunomalla. Sauna-kylmä suihku-sauna systeemillä. Saunassa heitti kauhiat löylyt ja suihkussa väänsi veden lähes jäätäväks, jatkoi tätä kunnes limatulppa irtos. Tarina ei kyllä kerro et kauanko siinä meni. ;)
  15. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Lohduttaa kyllä se et ne kyttää sitä vauvan painoa tarkkaan. Kätilö viimeks sano et käynnistellään sit jos näyttää vielä iso tulevan. Eli paljon ei yli päästetä. =) Jollain oli menny hermot äitin kans, mulla menee anopin kaa :headwall: :headwall: Aamulla menin sanoon sille et oon...
  16. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Cruella mäkin toivon ettei vielä syntys, ihan jo siitä syystä että mies koko viikon 400km päässä työmatkalla. Ei olis kiva mennä synnyttään peläten et ajaako tuo ojaan matkalla kotiin. Neuvolassa käyty, paino noussut 1,2kg :ashamed: Taitaa kaikki olla nesteenä nilkoissa ja jaloissa. Piti käydä...
  17. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Tuli tosta rinnanpäitten jynssäämisestä mieleen et Norjassa (tai jossain?) käynnistettäessä synnytystä äiti hieroo pehmeällä harjalla rinnanpäitään. Pitäis jotenkin saada oikeet hormoonit liikkeelle. Et jos haluaa synnyttämään niin vauvaharja esille... :laugh: :laugh: Noi vanhan kansan...
  18. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Nelli mulla kun toi sf-mitta muutenkin ihan omissa sfääreissä, mut rv33+2 oli 37 ja 36+3 oli 40 :whistle: . Ei ihan yhtä iso kasvu kun sulla, mut mun mielestä paljon... Jos yhtään lohduttaa niin eilen rv37+0 se oli 39 eli laskemaan päin. Viime viikolla neuvolassa sanoin ettei ole supistellut...
  19. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Sulla on Jepsu hyvä maku! ;)
  20. S

    ** Helmikuun Helmet** tammikuu

    Jahvetti, mulla pe pikkuisen syke 170 eikä laskenu niin heti pisti äitipolille tarkistukseen. Siellä sanoivat että sykkeeseen voi vaikuttaa tietysti äidin oma syke mutta myös esim. äidin matala verensokeri. Uskon että Onni neuvolassa hermostu kun täti tuskassa yritti hahmottaa miten päin se on...

Yhteistyössä