** Helmikuun Helmet** tammikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Postista tuli mulle kirje Lbero-kerhosta.

Ja teksti alkaa näin.

Toivottavasti olet saanut hyvän alun lapsenne kanssa. :LOL: :LOL: :LOL:

:kieh:
Mie sain tän saman pari viikkoo sitten :LOL: :LOL: :LOL: tsiisus että niillä on kiire mainostamaan omia tuotteitaan :whistle: ;)

BTW, missään ei ollu mitään mainintaa, että mitä niillä merkeillä sitten saa :whistle:
Ennen oli ihan selkeesti, että nyt kerätään pyyhettä varten tai yöasua...en mie ainakaan oo nyt missään mitään näny, et mitä niillä saa :/
En kyl oo niiden sivuilla käyny, joskus siellä olis :/
 
anna jalkojen hierominen oliski ihan parasta lääkettä tuohon :D Useesti iltasin mies hierookin, ei tarttee kun lätkässä jalat syliin :LOL:
Tuo sinertyminen nyt vaan vähä mietityttää...uskaltaako tässä enää kotoo poistuakaan :eek: :eek: Mitähän jos ne olis oikeesti lähtenykii alta...huh :x
 
Jehvetti juu ei tuo jalkojen sinertyminen kauhean hyvältä kuullosta... :eek: On tainut veri pakkautua sinne... Nosta nyt vaikka aluksi jalat pöydälle ja kipristele varpaita niin sen veren saisi sieltä liikkeelle...
Oletkos kokeillut tukisukkia? Voisko niistä olla apua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Oletkos kokeillut tukisukkia? Voisko niistä olla apua?
En oo :whistle: Enkä nyt kyllä tiiä viittiikö enään ostaakaan :/ Tää on nyt 2 kertaa tullu sama vika lenkillä käynnin jälkee, tosi eka kerta toi sinerrys...200-300m pystyy kävellä ok ja sit alkaa :/
Hitsin pimpulat...no maanantaina neuvola :whistle:
 
Hissukka Eli mul eka synnytys oli sektio ja toka käynnistettiin ja meinataan käynnistää tää kolmaskin viimeistään laskettuna aikana, ehkä jo 38 viikoilla jollei itsekseen synny. Eikä tosiaan mistään riskeistä oo puhuttu ym.

Vierailuista Mul ei oo sitä pelkoa et vieraita lappais, mies ja lapset käy, kaikki muut ketkä ehkä kävis asuu 80 km päässä ja käy töissä, et malttavat odottaa kyl et kotiin pääsen, eikä kotonakaan varmaan tunkua tule. Ja jos kaikki OK niin en kyl kahta päivää kauemmin sairaalassa ole. Tyks:ssä ei ainakaan saa huoneeseen tulla muuta kuin vierailuaikoina. Kuopuksen kanssa kun olin niin miehen kummit tuli käymään kun Turussa töissä ovat niin siinä päiväkahvihuoneessa tosiaan piti jutella ja vauvaa näyttää jos halusi.

Huonetovereista täällä ollaan huolissaan. Mä en kestä jos siin on joku kuka puhuu koko ajan. Esikoisen aikaan samassa huoneessa oli sellanen papupata et jollei muuta keksinyt niin se luki meille kahelle muulle ääneen juttuja iltapäivälehdistä. Ja kyseli koko ajan yölläkin et mitä pitäis nyt tehdä ku vauva kitisee, kaikki oltiin ensisynnyttäjiä ja sit se viel hyppäs tupakilla tunnin välein niin et huoneessakin hais rööki. Alko aika pinna piukalla olemaan juu. Sit se vielä pyys puh.numeroa ku läksin kotiin, et voitais pitää yhteyttä, arvatkaa annoinko oikeaa numeroa...?

Mitäs tässä muuta, iltaa odotellen et tytöt lähtee mun äidille yökylään, saan aamulla sit lähteä ihan rauhassa sinne Turkkuse.

Turvotuksesta vielä niin mul aiemmin loppupäässä nilkat ja kädet turvonnu kauheesti mut nyt ei lainkaan, tosin mul on jano nyt koko ajan et sekin taitaa auttaa, ihan hurahtanut tohon Juissin Päärynämehuun. Ranteetkin oli aiemmin niin jumissa et kutomaan en pystynyt ja öisin sormet puutu, mut nyt ei lainkaan, just sain valmiiks vauvalle sukat, lapaset, kaulahuivin ja myssyn, 2,5 puikoilla. Viime raskaudessa ei olis tullu ees vitosen puikoilla hommasta mitään.

Aika erilaisia muutenki raskaudet ollu.

Victoria
 
Limatulpasta jostain luin just, että se joillakin se tulee selkeenä limaklönttinä ja joillakin limasena vuotona.. Mä veikkaan, että mulla on nyt tänään ollu sitä limasta vuotoa sit, sellasta kellertävää ja runsaasti..nyt ei oo vähään aikaa tullu mitään. Ja muistelisin, että Kiin puhui ennen Arthurin syntymää, että sen valkkari muuttu limaiseksi.. Mutta tosiaan voi vierähtää tovi ennen ku synnytys käynnistyy. Mulla synty about vuorokaudessa siitä, ku tuli ne selkeet klöntit..ainakin muistelisin.

Mun äiti kans paas ehkäsystä |O . Sanoin jo viimeks, että älä sinä siitä huoelhdi. Ni jätti asian sikseen.

Hitto, kävin sit viemässä neidin kerhoon, mutta eipä tule muutosta oloon! Tarviin KIPUA ja säännöllisiä SUPISTUKSIA hemmetti soikoon, gtai sit saa loshtaa ne vedet,se oiski selkein |O |O .
 
Ai niin meillevauva, mä aloin taas kans haiskahtaa sille imelälle..mulla oli sitä sillo jokunen päivä sitten. Mutta ota ihan iisisti, ehkei kantsi isäntää vielä härkkiä, jos menee iha sekasi ja työnteko häiriintyy =)
 
Hei

Pyyhkiessä tuli kirkasta/sakeaa TOSI venyvää limaa. Tosin sormenpään kokoinen oli vaan. Mut on sekin jotain. :D

Kauheen huono olo ollu koko päivän sillanen oksennus fiilis. Mut ei kuitenkaan tuu oksennus ja väsyttää ihan sikana. Vaikka olen kyl nukkunut naapurin koirasta huolimatta niin puol 1 puol 5 ja sit puol 8 klo 13 eli kuinkas paljon se tekeekään tunteja... öö... 4+5ja puol eli 9,5 tuntia olen koisinut ja väsyttää. :eek:

Noh tänään olis hyvä päivä synnyttää jos vauveli haluu syntyä omana nimpparipäivänä :D

Niisku-neiti & rinsessa 38+1
 
Uus tutkimus että lepo auttaa.Sillä usein synnytykset käynnistyy yöllä levossa.Kun on oikein rentoutunut niin elimistö ei eritä stressihormonia ja tämä vaikuttaa käynnistymiseen.

Menenkin tästä sitten nukkumaan :LOL: :LOL: :LOL:

Löysin ton 24 keskustelupalstalta. :D
 
Vyöhyketerapia/akupisteiden hieronta (mm. näiltä sivuilta löytyy ohjeita http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vyohyke.html , paras kuitenkin hankkia kirja, josta löytyy ihan kuvatkin tai jos kukkaro antaa myöden niin mennä oikein ammattilaisen pakeille)

Lakritsin/salmiakin syönti (sisältävät muistaakseni kummatkin jotain yhdistettä, joka voi käynnistää synnytyksen ja siksi näiden ylenmääräistä syöntiä alku/keskiraskaudesta tuleekin välttää. eri asia sitten tietenkin, että kenen vatsa kestää vetää lakua pussitolkulla...toisaalta siinähän tulis sitten eräänlainen "suolihuuhtelukin" kokeiltua :D. kannattaa ottaa myös huomioon, että molemmat sisältää runsaasti suolaa, joten korkeasta verenpaineesta kärsivän on syytä jättää tää konsti kokeilematta)

Yrttiteet (on olemassa yrttejä, joita ei suositella alku/keskiraskauden aikana käytettäväksi sillä niiden synnytystä käynnistävien vaikutusten vuoksi. nyt ei muistu mieleen yhtään, mutta googlaamalla varmaan löytyis...kannattaa kuitenkin varmistaa, ettei ko. yrtin käytöstä ole muuten haittaa vauvalle -jotkut yrtit nimittäin ovat kiellettyjä myös muista syistä)



En yhtään ole kärsimätön. Muuten vain etsin vinkkejä. Tietääkö joku tosta akupisteiden hieronnasta. Siis onko mahdollista kotona löytää ne ja painella??? :D

Koittakaa kestää... Ehkä näistä on teille muillekkin jotain hyötyä... :whistle:
 
mä oon varmaan ainoo näillä vkoilla oleva kuka ei haluu synnytyksen vielä käynnistyvän :whistle: ja mulla on sitte toi akupisteiden hieroja ammattilainen tuttavapiirissä, jee :D

niin, kävin sitte siellä neuvolassa. mussutus ja mässytys näky painossa, 2 kg vkossa :kieh: mut pissassa ei ollu sokeria :saint: paineet oli hyvät, 123/81, vähän noussu mut en ihmettele tällä ruokavaliolla :ashamed: pissassa ei siis mitään mut hemppa oli laskenu 116, rautaa en rupee enää ottamaan vaan ens vkolla katotaan käsivarresta paljo on. nyt turvotuksia niin paljo et vaikutusta varmasti hemppaan. sf-mitta oli noussu 35:stä 37 :eek: ei ihme että ahistaa :kieh: syke 140-150 ja liikkeet laitto vaan yhelle plussalle kun on mun mielestä vaimeampia. sano et tee liikelaskentaa ja jos yhtään arveluttaa ni koksiin käyrälle.

joku kyseli trikoisista kantoliinoista, paljon pituutta. tossa cittarista ostetussa (merkkiä en muista) pituutta on 5 metriä muistaakseni. jos jahvetti kerkeet tarkistaa ni kato, me ei olla vielä kotona :)
 
Niisku-neiti Täälläkin tohelointia... Keitin kahvetta ja ihmettelin, kun ei kahvi ala valumaan keittimestä.
Olinkin kyllä laittanut suodatinpussin ja purut ja kahvinkeittimen päälle, mutta veden olinkin kaatanut kahvimukiini, enkä vesisäiliöön :headwall: :headwall:
 
Cruella mäkin toivon ettei vielä syntys, ihan jo siitä syystä että mies koko viikon 400km päässä työmatkalla. Ei olis kiva mennä synnyttään peläten et ajaako tuo ojaan matkalla kotiin.
Neuvolassa käyty, paino noussut 1,2kg :ashamed: Taitaa kaikki olla nesteenä nilkoissa ja jaloissa. Piti käydä äitiltä lainaamassa isommat kengät et pääsee pihalle :LOL: :LOL: Turvotus lisäänty vkonloppuna eikä lähde pois sit millään. Litroittain mennyt mansikkasoppaa ja ananasmehua *närästää*

Kokoarvio rv 36+3 oli sen 3300g joten jännityksellä odotan maanantaista polikäyntiä. Sf mitta kun oli taas kasvanut, eli on nyt huimat 41,5 :eek:
 
tämmöstä ajattelin kysäsätä että onko teillä muilla tullu sellasta alemmuuskompleksia omasta kropasta? mulla on nyt parina päivänä ollu sellanen kunnon masis tämän kropan takia, peitot ei oo heilunu taas vähään aikaan, enkä enää edes halua niiden heiluvan, tuntuu että olis kai se hirveetä rääkkäystä miestäki kohtaan ku joutuis tämmösen ällötyksen kans touhuilemaan. VIT*U MINÄ OON 21 JA MINUN KROPPA NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ TÄMÄ VOIS KUULUA VAIKKA 6KYMPPISELLE MUMMELILLE |O sanoin joskus miehellekki että en oo eläissäni nähny näin pahasti rupsahtanutta parikymppistä ihmistä, niin se vaan sano että kokeile urheilua :ashamed: olis voinu edes valehdella että et sinä nyt niin rupsahtanu oo.. :ashamed:

*muoks* en oo nyt mieheltä kysyny että mitä se minun ruhosta ajttelee, pitää varmaan tänään vähä kysellä, että yököttääkö sitä miten pahasti.. :whistle:
 
jaahas sutska, ollaan vähän niinku samassa veneessä B) mut sä kyllä johdat tolla sf-mitalla, aika huikee. onneks ne kyttää ettei sit tarvi jättiläistä alakautta synnytellä B) mut mulla oli enempi noussu paino :ashamed: no nestettä se varmaan vaan :whistle: :D
 
Huima sutskan sf-mitta..oma 37cm on pieni :whistle:
Cruellalle tulossa iso vauva. Mua kans hirvittä, ku oli maanantaina sellaset 3.2kg, että jos menee käynnistykseen, ni kerkee viikossa kasvaa viel hurjasti, pojat kuulemma kasvaa lopussa nopeempaa ku tytöt. Ja ku en yli 3.5kg haluis..hui!

Mä sit laitoin taas naapurin asioille ja hakee munki lapsosen kerhosta. Ite aloin sit imuroimaan ja ruoanlaittoon. Kohta syödään, sit kauppaan ja sit saunaan..saiskohan tänään sen vikan ässänkin :whistle: ??

Niisku mun mielestä tuo limatulppa tai vastaava erite on jo eräänlainen erävoitto :D , joten :flower: . Mulla ei juuri ole mitää tullu sit aamun jälkeen :( , viddu! JA et ole yhtää epätoivonen.. mäkin voisin ettiä noita akupisteitä, mutta en ala ees omassa kotona juoksee rappuja nännit paljaana :headwall: :LOL:

Nyt suppaa ton äskösen urakan jälkeen..KUNNOLLA sit kans, jos kerta pitää :kieh:
 

Yhteistyössä