Hei taas!
Äideistä olitte puhuneet... Mulla on hyvin lämpimät välit äitiini, enkä ole joutunut hampaita kirisämään hänen kanssaan vauva-asioista puhuttaessa. Nytkin äiti oli meillä koko viikonlopun, ja hyvin meni.
Vinkkejään hän ei minulle tuputa, kun tietää että itsepä parhaiten tiedän miten lastani hoidan, tai miten synnytän. Kovin on kyllä tuleva mummu innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsesta!
Soittelee ja kyselee kuulumisia, ja ostelee vauvalle vaatteita. Kylilläkin hehkuttaa että hänestä tulee mummu!
Vieraita synnärille meille tuskin paljon tulee, vaikka pessin ja piiperon tavoin minunkin mielestä olisi mukava saada vierailijoita sinne. Meillä vaan sekä minun että miehen vanhemmat ja suku asuu 500km päässä, joten ei ne sieltä päivän takia tänne ajele... Miehellä on kyllä täällä kavereita, ja minun serkkuni asuu täällä, mutta en sitten tiedä tulevatko synnärillä käymään... Äitini taitaa olla ainut(?) vieras synnärillä, kun hän tulee tänne meille koiran seuraksi siksi aikaa kun ollaan sairaalassa. Isäni tulee sitten hakemaan äitiä täältä, joten tulee hänkin itseasiassa synnärille.
Kotiuduttuamme emme kyllä halua vieraita viikkoon-pariin, vaan haluamme rauhassa opetella vauvan kanssa elämistä. Äiti ja isäkin lähtevät sitten samana päivänä kun tulemme kotiin ajelemaan takaisin kohti pohjanmaata.
Minullakin on ollut sitä
naksumista, mutta mulla se on (kait) tuo häpyliitos joka paukkuu... Esim. sängyssä kääntyessä sen oikein tuntee ja kuulee kun luut paukkuvat. Ihan kuin paikaltaan pois mennyt luu menisi taas takaisin sijoilleen... :x
Painoarvio meidän vaaville vkolla 37+3 oli 3000g.
Jahvetti, kuullostaapa ikävältä tuo sinun jalkojen särkeminen ja
sinertyminen Itsellänikin jalkoja, varsinkin kantapäitä rupeaa särkemään heti vähänkin pitemmän kävelyn jälkeen. Onneksi mies on aina pyydettyäni jaksanut hieroa niitä.
:heart:
Koitappas pistää maate ja nostaa jalat hetkeksi ylös, jospa se saisi veren paremmin kiertämään.
Laitoin juuri koneeseen vauvan lakanoita, kun en vielä ollut muistanut pestä niitä. Huomenna voisin sitten pedata pikkuiselle sängyn valmiiksi odottamaan.
Mites te muut olette muuten ajatelleet nukuttaa lasta nämä ensimmäiset kuukaudet? Tai siis missä. Meillä on pinnis kasattuna ja odottamassa, mutta sen päällä on äitiyspakkauslaatikko jossa vauvan on alussa tarkoitus nukkua. Pinnikseen siirrytään sitten kun vauva ei enää mahdu laatikkoon.
Anna 38+3