** Helmikuun Helmet** tammikuu

Jahvetti: Nuita kauppakeskuksia just tarkoitinkin. Mun mielestä (tästä on monta mielipidettä, joten korostan, että mun mielestä) ei tosiaan oo järkevää viedä kovin pientä vauvaa ihmismassoihin; ei se vauva sitä shoppailua tai ihmisvilinää kaipaa... :whistle:

Nyt laittautumaan ja suunta kohti Kättäriä... :/ Ihanaa nähdä vauva, oli hän miten päin tahansa! :heart: :heart: :heart:
 
kevytmelankolia lasin takaa :eek: Kuulostaa ihan 60-70-luvulle :eek:
Meillä on kaikki rampannu huoneesee asti...huoh...ahistaa |O :LOL:
Miehen sisko perheineen olis tullu kuopusta kattoo VAUVATEHOLLEKI...ihmettelivät, kun ei päästetty...hei haloo |O |O Sinne ei pääse edes isovanhemmat...ellei sit oo kyseessä joku keskoen tms, että joutuu tosi pitkään olee. Me oltii viikko, eikä päästetty, kun isä ja sisarukset.
 
Heissan!

Edelleen vaatehuoneesta löytyneen sotkun kimpussa, siellä oli oikein kivoja laatikoita joihin oli vaan äkkiä työnnetty ties mitä sälää, kun vuosi sitten muutettiin. Onneks on aikaa järjestellä... :kieh:

Mies se kyselee vaan että onko kassi pakattu. Ei se hätänen ole, mutta se tietää miten mulla jää kaikki sellanen yleensä tekemättä, mikä oikeasti pitäis. Esim autoa olen ollut tässä myymässä syyskuusta asti, mutta käytän verukkeena että se pitää eka siivota kunnolla ennen ku voi laittaa ilmotusta mihkään... Ihan kun sen joku samalla sekunnilla ostais :D

Ei täältä ole kun 3-4 kilsaa keskustaan, eli pääsen sen kävellen tai pyörälläkin, ja mies sano että jos tarviin autoa niin voin sen viedä aamulla töihin ja käyttää autoa niin paljon kun haluan. Oon vaan tykännyt olla riippumaton kenenkään muun tekemisistä... Se nyt vaan taitaa muuttua jokatapauksessa että sama vaikka sen auton myynkin =) Se ei lapsenkaan kanssa ole maailman käytännöllisin auto...

Tuota minäkin oon miettinyt jo vuosia ennen ku lapsista oli tietoakaan että miten niitä vehkeitä pitäis nimitellä lapsille. Pippeli ja pimppi kuulostais sellasilta hellyyttävimmiltä lapsen suusta :D
Itsellekään ei tuo pillu oikein sovellu käytettäväks edes isojen ihmisten kesken, tuntuu että hiukset nousee pystyyn kun sellasta joskus suustani olen päästänyt. Pimpinkin sanon yleensä ännällä eli pinppi :LOL:

Mutta onneks menee vielä hetki ennen ku meidän vauveli oppii yleensäkään puhumaan... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Jahvetti: Nuita kauppakeskuksia just tarkoitinkin. Mun mielestä (tästä on monta mielipidettä, joten korostan, että mun mielestä) ei tosiaan oo järkevää viedä kovin pientä vauvaa ihmismassoihin; ei se vauva sitä shoppailua tai ihmisvilinää kaipaa... :whistle:
Näinpä...ennemmin sen viettää muutaman viikon sieltä pois, kun ehdointahdoin hakee pöpöjä vauvalle.
Ja vielä, kun/jos sinne ihan pienen kanssa menee, niin niitä silittelijöitä ja pällistelijöitä RIITTÄÄ |O |O Ja pöpöt lentää... |O

Mut nyt mie kanssa lähen pukee...vois mennä pitkästä aikaa kirpparilla käymää :whistle:
 
On vierihoidossa, mutta mä en tiedä sitten mitä toi juttu tuossa esitteessä tarkoittaa.
Vieraat voivat vierailla osastoilla, ei huoneissa ja vauvaa saa tulla katsomaan lasin takaa, paitsi isä ja sisarukset saavat vierailla huoneessakin ja luonnollisesti olla vauvan kanssa.
Voisko joku Kyssissä ennen synnyttänyt valaista asiaa.
 
Noista vierailuista vielä... Joka oppaassa ja vihkosessahan se "armahdetaan" että jos haluaa vauvansa kanssa viettää aikaa, vielä kotonakin ilman vieraita niin hyvin voi sanoa että jos tulette vähän myöhemmin. Mutta tosiaan, en minäkään kehtaa mennä sanomaan, että menkää pois :ashamed:

Miehen kanssa puolileikillään puhuttiinkin jo että ei kahteen viikkoon syntymän jälkeen kerrota että se on tapahtunut, sanotaan vaan kun soittelevat että ei oo vielä mitään... =) Tosin miehen pomolle ois kyllä pakko kertoo ettei ihmettele että heeetkinen, nyt joku puuttuu... :)

Mun vanhemmat nyt varmaankin tulee sairaalaan, ja kun äiti meitä kuitenkin sen verran avustanut niin ei sille voi sanoa että kiitos vaunuista, nähdään kuukauden päästä. Mutta se kyllä ymmärtää ettei siellä ravata tarvi, ja onneks asuvatkin täällä sadan kilsan päässä sairaalasta...

Miehen siskon porukkaa eniten pelkään, sillä siskolla on varmasti tuhat ja yks neuvoa mulle, toivon vaan että uskallan sanoo kun ei neuvot enää kiinnosta... :whistle:
Ja ne jotka meille kotiin tulevat kahden ekan viikon sisällä niin saavat kyllä varautua siihen että mitään tarjoilua meillä ei ole, vettä saa ottaa hanasta jos janottaa :kieh:
 
Tässä tää teksti kokonaisuudessaan:

Lapsivuodeosastolla vierailuja rajotetaan, jotta vältyttäisiin vastasyntyneiden tarpeettomilta tulehduksilta.
Isä ja vastasyntyneen sisarukset voivat vierailla osastolla rajoituksetta ja osallistua vauvan hoitoon.
Mikäli olet yksinhuoltaja, voi joku läheinen käydä luonasi.
Muita vieraita voit tavata osaston ulkopuolella.
Vauvaa voi näyttää isovanhemmille osaston lasioven läpi.
 
sukuelinten rappaamisesta tuli mieleen: pari ystäväpiirissä vastaan tullutta "tapausta". 1.Oli ollu "homma" saada muutteri pois pippelin ympäriltä, kun 3 oli pyörittäny sen perille saakka... ja 2.Oli isä alkanu ihmetteleen et miks 4v on niin levoton ja tuskasen oloinen...ja et MIKÄ sen housuista roikkuu..oli laittanu nippusitteen pippelin ympärille...siin oli isä keksiny vaik mitä keinoja et oli saatu pois, eikä tarvi lähtä poikaa viemään lääkäriin... :D
Eräs jalkapallovalmentaja myös selitti et ku on alkamassa harjoitukset ja kentällä rivissä seisoo 10 5v poikaa, väintään 3lla on kädet housuissa.

sairaalassa käymisestä tuli myös mieleen et on hyvä tehä jo valmiiksi selväksi itelle et ottaako vastaan esimmäisen 2vk aikana vieraita. Mä olen ajatellut et jos antasivat meidän paripäivää olla kotona keskenään, sit voivat kävästä ensihuumassa vilkaseen..mut sairaana ei tarvi tulla. Aattelin et pääsen helpommalla, ku esim. isommat sisarusten lapset saa käydä kattoon heti..
Meil sairaalassa ei ole varsinaisia rajoituksia, muuta kuin tuo vierailuaika..on sen verran pieni paikka..huoneet ovat 3hengen huoneita, mut on kuulemma harvinaista että niissä on 3äitiä. En usko et meil ovat isommin sairaalaan tulossa..no isä ja isovanhemmat tietty..mut eivätköhän muut malta oottaa sen muutaman päivät et päästään kotia.. mut "passaamaan" en aijo alkaa kun kotia päästään..enkä muutenkaan ressaamaan siivouksista yms.
sektiosta jos on tehty sektio, ni voidaan joutua uusinta sektioon esim. jos istukka on kiinnittynyt vanhan sektioarven päälle..varsinkin jos on useampi sektio takana..sektioarpi no "heikompikohta" kohdussa, ni siksi eivät aina anna etes kokeilla alatiesynnytystä. mut nyt tämä lähtee neuvolaan..ja ajattelin samalla haalia vähän tavaraa tuohon sairaalakassiin...ku täälläki isäntä sitä jo patistelee kasaamaan + laittamaan vauvan vaatteet valmiiksi...
 
Nyt tais limatulppa irrota :eek:, se oli sellainen vaaleankellertävä köntsä.. Aika pieni kyllä.. ei se haissukaan ainakaan pahalta. Pitikö tästä nyt jotenkin reagoida? :ashamed:

Mitään muuta ku omaa jännitystä se vaan nosti, ainakin vielä.
Ehkä mä hipsin koirien kanssa lenkille..
=)

 
Vierailusta.

Minä sovin mieheni kanssa, että sairaalaan saapi tulla vieraat kattomaan vauvaa, jos kaikki hyvin, mutta kotona vedetään ovet säppiin ensimmäisten viikkojen ajaksi.

Ilmoitin tämän jo omille läheisilleni ja mies omilleen. Sanoin äidilleni, että tämä järjestely on nyt tämmöinen ja ettei siitä saa suuttua... Kerroin ihan suoraan, että varmasti ollaan väsyneitä ja tarvitaan sitä omaa rauhaa rauhoittua ja saada arki jotenkin rullaamaan. Ymmärsihän äiti ihan hyvin ja muisteli omia kokemuksiaan. Meilläkin ongelmana olisi lähinnä se, että vanhemmat pitäisi majoittaa omaan kotiin ja se ei todellakaan nyt innosta. Sitä haluaa olla just niinku itse haluaa omissa sotkuissaan, nousta tai mennä nukkumaan silloin kun mahdollista.

Voihan tämä kuulostaa aika itsekkäälle, mutta näin kätilökin meitä ohjasti. Ja sitten olen sanonut vähän niinkuin vitsinä, että kätilön suositus... siinä voi imetykset ja muut kärsiä helposti jos uusi äityli stressaa vieraistaan. Ja kukaan ei varmaan kestä "kokeneempien" neuvoja kuinka pitäisi toimia! mur mur kun jo ärsyttää ajatuskin!

Sairaalaan olen antanut luvan tulla. Ei oo pokkaa ihan kaikkea kieltää. Siellä ei kuitenkaan tartte majoittaa eikä kestitä! "Ongelma" on vaan se, että kovin on isovanhemmilla pitkät matkat sinne... mutta näin päätimme ja minusta kyse ei ole itsekkyydestä... jokaisella on oikeus omaan elämäänsä.

Joten eiköhän kannata kuunnella itseään ja "nätisti" esittää toivomuksensa. Tietysti noita isovanhempia on moneen lähtöön... meillä onneksi ainakin näin päällisin puolin näyttivät ymmärtävän!

Lonkista oli taas puhetta. Minulla on nyt ollut noin kuukauden päivät tuo nukkuminen ollut lonkkakipujen takia vähän sitä sun tätä. Ja jos pitään on paikallaan ja nousee niin kyllä on hidasta menoa kivun ja jumituksen takia. Olen ajatellut että kuuluu asiaan ja ettei voi mitään.... Pienellä kiroilulla ja isolla puhinalla kyljenvaihto n. 2 tunnin välein sängyssä.

Minulla on tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan. Alkaa tuo synnytys pyöriä ajatuksissa ja pelottaa lähinnä miten kivun kestää... Yritän kääntää ajatukseni pois mahdollisimman nopsaan noista peloista. Tässä vaiheessa kun ei todellakaan enää voi perääntyä...

Hauskaa ja kolottomatonta päivää kaikille. Kiva kun Hesassakin on pieni lumikerros. On valoa hieman enemmän!




:wave:
 
kevytmelankolia
Vierailuista, niin ainaski tossa Kyssin esitteessä on, että vieraat eivät saa tulla edes huoneisiin paitsi isä ja sisarukset ja vauvaakin saa katsoa vain lasin takaa muut vieraat paitsi, isä ja sisarukset.
Itse vähän ihmettelin tuota käytäntöä. Ei Hyvinkäällä ollut tuollasia rajotuksia ainakaan silloin, kun siellä olin.
Siis mä kuulin just puistossa ton :eek: :eek: ! TAYSissa sain käydä isovanhemmat, ja kävi siel muitakin. Viddu lasioven takaa |O ! Ensinnäkin, mun lapset on mummolassa koko sairaala-ajan ja tuleevat päivittäin katsomaan meitä, ni mummoko jää sit hemmetti oven taa passiin :kieh: . Ei se oo mulle tollasia puhunu, vaikka synnärillä töissä..luulis, että pääsee tyttöjen kaa ja ku on siel töissäkin..no ei osastolla, mut synnärillä! Muutenki mä ottasin noita isovanhempia tonne sairaalaan vierailemaan, kotona haluan olla jonkii aikaa ihan ilman ketään vieraita.

Vielä noista värkeistä :D Mä olin pienenä kiskonu omaa värkkiä ja sanonu, että se on repalekiikki :LOL: :LOL: :LOL: . Iskä aina jaksaa muistuttaa :D . Meillä on iha pimpsa tai pimppi..en vois kuvitella että lasten suusta tuleepillu ennen yläasteikää.. mut kuuleehan ne tuolla kylillä sit. Nii, no pienempi ku haluu pillimehua kaupassa, huutaa, että anna pinngu-mehua :headwall: ..kuullostaa ihan ku huutelis että haluu pillumehua..ja kaikki kattoo :headwall: :ashamed:

Mulla on jännä olo tuolla peräpäässä ja värkissä :/ . Supistaa epäsäännölliseen.. Joten olen lähdössä kyllä tehostamaan niitä ja vien ite neidin kerhoon, vaikka pyysin jo naapuria.Nuo lonkat juilii edelleen ja alaselkä.. Tapahtus jo jotain! Tuli sitä kellertävää juttuakin aikalailla aamulla tuolta :x Auts, nuo sukkapuikkoilutki alkaa :eek: , aiaiaiaiai |O
 
Noista kaikenmoisista napsumisista kun olette puhuneet niin tuli tässä mieleen, että syksyn aikana huomasin että kun hiljasessa kodissa käveli niin selästä kuului sellanen napsunta ääni. Tajusin että sitä ääntä ei ole kuulunut ehkä kahteen kuukauteen!
Luultavammin kun yks vaiva lähtee niin toinen tulee, vielä pitää jännittää että iskeekö noi pukamat tännekin...
 
Vierailuista mä taidan olla sit ainut poikkeava, mua ei vieraat häiritse. Suorastaan odotin vierailuaikaa siellä sairaalassakin viimeks (siis lähinnä isovanhemmat ja meidän sisarukset) ja kotiin oli ihmiset tervetulleita vauvaa katsomaan. Näin tälläkin kertaa, tosin tietysti riippuu tilanteesta ja omasta jaksamisesta mutta jos yhtään menee niinkun viimeksi niin tervetuloa!

Hei te kellä kantoliina jo on niin kuinka pitkiä ne on? Siis semmonen trikooliina?

Mä oon pari yötä taas nukkunut tosi hyvin, johtuukohan siitä että mies nukku eri huoneessa :whistle: Pakko se on välillä nöyrtyä ja nukkua eri huoneessa kun sillon oikeesti molemmat nukkuu paremmin näin raskausaikana, ei se kiva ole mutta molempien jaksamisen kannalta parempi näin.

Noista nimityksistä meillä on käytössä pimpsa, pimppi, pippeli ja kikkeli. Pillu aikuisten keskenään jutellessa, ei lapsen kuullen. Ja meidän neiti ei oo kauheen kiinnostunut rämpläämään, ainakaan vielä. Eiköhän sekin päivä koita :whistle: Mutta noita kausiahan tulee ja menee.

 
Herranjestas! MINÄ NUKUIN 8 TUNTIA YHTEEN PUTKEEN! :eek: Nyt on kieltämättä ihan hoopo olo! :/ napsumisesta vielä minä tarkotin sillä että mulla napsahtelee tuolla sisällä alapäässä tuntuu kun kohdun suulla naksahtelis välllä... :whistle:

Tarppa ja toukka 38+1
 
Tarppa ne on ne kalvot, jotka napsuu, ihan varmasti. KOhta lorisee :D , hope so ja pääset hommiin. KYSiä kohti vois iteki jo suunnata jo tän päivän nimissä!! KOhta taas urheilemaan, josko tuo pahentas kipuja..tosin nyt viiltelee nii pahasti, että mitehä kävely luonnistuu :whistle: :/
 
Pusuapina No höh, en tarkottanu pahalla :heart: Tekis kahvia ihan sikana mieli, en oo juonu kun muutaman kupin kokoraskaus aikana kun pistäny yököttämään :x taijan keittää kupillisen ja kattoa miten käy... :whistle: Kivasti polttelee tuonne alaselkään ei supista mutta selleen hassu tunne...
 
No etniin.. =) :heart:

Jostain se pittee miunkin juttuni repiä kun alapäässä ei tapahdu kertakaikkiaan mitään :headwall:

Ennen se paras ässäkin alkoi kesken touhun sattua, viime viikot muuta olla tehtykään ja enää ei tunnu missään vaikka nylkyttäis päivät pitkät....

Toisaalta oon iloinen että saan ihan rauhassa odottaa, mutta sitten taas toisaalta haluisin siitä synnytyksestä eroon.
Sitäkin kyllä odottelen mielenkiinnolla kun ei tiedä yhtään mitä tapahtuu niinkun oikeasti... Ja kauanko pystyn pitämään vauvan hengissä :eek:
 
Mäpalaan taas tohon limatulppaan :ashamed: , musta mä tuoksun/haisen sellaiselle imelälle koko nainen.. Alavatsassa juilii hassusti mutta ei kuitenkaan pahasti. Mä oon yrittänyt googlettaa mutta eipä sieltäkään mitään ihmeitä löydy. Mietin tossa hetken josko ilmottais miehelle (nyt onkin sopivasti lounasaika :x ) tosta mutta sit aattelin että ehkä se saa paniikin eikä pysty työntekoon :whistle: , joten mä taidan vaan seurailla. Ei tässä mitään äkkilähtöä kuitenkaan tuu..

 
Meillevauva tuosta limatulpasta sen verran, että joillakin se on merkki lähestyvästä synnytyksestä, joillakin taas limatulppaa voi tulla reilun viikon ajan ennen synnärille lähtöä. Eli ei tarvitse mitenkään erikoisesti reagoida sen lähtemiseen. Suurin osa ei edes huomaa limatulpan menoa missään vaiheessa raskautta/synnytystä.

Naksumisista: monellahan ihan poksahtaa tuolla alapäässä kun vedet menee. Itsellä oma masu on napsunut jo useamman kuukauden, eikä mitään merkkiä synnärille lähdöstä. Ilmeisesti mitään virallista selitystä napsumiselle ei ole. Osa uskoo sen tulevan jotenkin kalvoista, osa taas epäilee sen tulevan vauvan nivelistä.

Afu ja mini 40+2 tammikuisista
 
aattelin kommentoida noit vierailuja... itse olen esikoisen kyssissä synnyttäny.. osastolle tosiaan pääsee vain isä ja sisarukset.. poikkeus tapauksia on joissa pääsee sit isovanhemmat.. esim. meil poika tuli maailmaan kiireellisellä sektiolla ja mun vanhemmat oli kuopios ohi kulku matkalla.. kävivät katsomassa.. isäni näki pojan siitä osaston oven lasien läpi ja äitini pääsi huoneeseen asti kun minä en päässyt sängystä viel ylös.. siis poikeuksiakin on näin vierailuissa. mekin on jouduttu kohtaamaan se tosi asia et oven takaa näät pikkuisen, käytiin miehen serkkua ja vauvaa katsomassa miehen isovanhempien kaa, niin vauva jäi ovien toiselle puolen ja me oletiin vauvan äidin kans siin ulkopuolella käytävässä..
toivottavasti ymmärsitte sepusutkseni, ja anteeks kirjoituksvirheet :)
anna ja juniori rv 37+1
 

Yhteistyössä