** Helmikuun Helmet** tammikuu

noista napsahteluista piti munkin kommentoida et oon kuullu et kalvot siellä paukkus, itellä ei sellasesta omakohtasta kokemusta oo mut kaverille kävi noin.

nyt ois mokkapalat valmiina :p kuumia vielä ettei voi leikata. no on tossa lämpimiä voileipiä alkupaloiks :D

jollain oli sitä vauvan liikkumattomuutta, en muista kellä, raskausdementiaa täälläkin :whistle: :ashamed: mun vauvalla on nyt pari kertaa ollu sellasia vajaan parin päivän hiljasempia jaksoja ja se kyllä aina huolestuttaa :/ onneksi liikkeitä kuiteski tuntuu mut vaimeampia ja vähempi. ja eilen en saanu sitä kymmentä vaadittavaa tunnissa mut vilkastu sitte onneks ne liikkeet. yritetään olla huolestumatta liikaa :hug:
 
Mokkapalat täälläkin valmiina :p Tai itseasiassa niitä on jo aika kasa syöty!
Mokkapalat sai ainakin poitsuun liikettä mahassa, taitaa olla sokerihumalassa :D :ashamed:
Taidanpa lähtee lukemaan iltasatua lapsosille, että pääsevät untenmaille.
Minä se taidan vielä valvoa, kun ei nukuta.
:wave:
 
Iltaa

Tuttemui ja Rudi mielessä :'( , toivottavasti tulisi käänne parempaan!

Mulla napsahti kans pissalla käydessä.. JOtenki yhdistäisin myös noihin kalvoihin sen.

Onko tietoa kellään? Mulla suppaillu taas epäsäännöllisesti koko päivän. Käytin tossa tyttöä sit kävellen jumpalla ja supisteli aika kovaa. Lonkat sit kipeyty iha yhen äkkiä ja helvetin kipeeks, ikinä, missää olomuodossa ollesani en muista, että ois näi koskenu. Nii kysymys on: Tuliko ne siitä kilsan kävelystä vaiko supistuksetko ne nyt siirty tonne lonkkiin? Ku koko aika suppailee..en kyllä ole kellottanu, tuleehan noita tuossa. Otin 1.5h sitten iha Panacodin, jotta auttas, mutta ei apua :eek: , ja yleensä se auttaa kaikkiin kolotuksiin ja jo tunnin sisään.
 
Heissan mammat :wave:

Mieliala on piristynyt sitten aamun. =) Käytiin kaupoilla ihmisten ilmoilla ja yks kaveripariskunta oli iltaa istumassa; syötiin tofu-jädeä. :p :p Pysyin kohtuudessa... B)

Mitäköhän mun piti kommentoida... :/ Muisti pätkii siis täälläkin... :headwall: :xmas: Nalle-Puhille ainakin tsemppiä ja jaksuja sinne osastolle: ei oo varmaan herkkua olla poissa omasta kodistaan venailemassa... :hug: Ja suurperheen äitylille kiitos paketista! :flower: Pankkitilillesi tupsahtaa vaivanpalkkaa lähipäivinä, en tiedä kuinka monta päivää siinä menee ennen kuin näkyy... =)

Mua turvottaa siis ihan saakelisti. Jalat on kuin jouluhalot! |O Ja sormet tosiaan kuin kymmenen k*rpää pystyssä... |O Ei auta mansikkakeitot, hieronnat, ananakset eikä mitkään... |O Ja taisin ehkä jo mainitakin, mutta kyllä kiitos, parit pukamat on persiissä täälläkin. :x Kivuttomia tosin, mutta silti ällöjä... :x Tulee mieleen se Kummelin "Dodiih, rypäleitä persiissä..." -juttu. :LOL: En oo ikinä hirveesti välittäny Kummeleista, mutta jotkut jutut kuitenkin huvitti siinäkin. :LOL:

Nyt saunaan hautomaan näitä jalkoja... =)
 
nelHM Mä oon kuullu et supistukset vaikuttaa ainakin sisäreisiin ja kyllä kun maalaisjärjellä ajattelee niin miksikäs ei lonkkiinkin pakota...
Kellotteleppa suppareita siellä nyt jos siitä tulee tiuhaan..onhan se ihan kivaa jomotusta se synnytyssupistukset nääs...

Maralle tuli hikka just. :p Söin reilut ½ litraa lakritsi jäätelöä niin tais tulla pojulle kylmä. Oisin vieläkin voinu syyä mutta ku se loppu. :ashamed:

Vois olla hyvä idea mennä tuonne sänkykammarin puolelle...yksikseen taas kun ukko töissä. Tai no onhan siellä meitin neiti nappula. :heart:
Keskustelua oli aamulla tuosta seksistä kun ukolta siitä tivasin et miks ei, niin hää sano et kaippa sitä jotenkin alitajuntaisesti vaan ei halua satuttaa tms. ja toivoo et kaikki menis hyvin plaaplaaplaa...ympäripyöreätä paskaa sanon minä. Totesinpa vaan että eipä sitä maraa satu vaikka me sekstailtaskin ja jos mua sattuu niin osaan kyllä asiasta mainita.
Vituttaa suoraan sanoen! Aargh, saa olla kyllä nyt kauan ilman seksiä sitten...itteäni tässä kidutan vaan....yks ilta sanoinkin hälle et pitääkö mun muualta lähteä ettimään hierojaakin kun en viittiny niskojakaan hieroa. Otti niin pannuun! :headwall: :headwall: :headwall:
Seksi siis pannassa täällä!

Mä tossa mietiskelin tota meidän taloprojektia niin ensiviikolla tulee lattiavalut ja n.5kk niin me asutaan siellä. Hui kauheaa.....Aika juoksee...........

-J-
 
nyt on mussutettu taas vaikka mitä :x tuskin nousee tää laardiperse ees tästä penkistä ilman vinssiä :kieh: mokkapalat oli kyllä hyviä :p ja vähän rahkaa söin kanssa :whistle: ja luonnollisesti tälläsellä ruokavaliolla jalat on ku norsutautisella...
 
Jahvetti :
Joo, näinhän se oli...vaan kun nää mun lapsukaiset ei itelleen osaa ulos tulla, niin saa nähä kuin pitkälle päästää, että käynnistelee :whistle: Edellinen käynnistettiin 41+1 =)
No niinhän se menikin...mä olen kyllä menettämässä muistini ihan tyystin. Mun esikoinenkin on jo menettänyt toivonsa ja muistuttaa mua avaimista joka kerta kun eskariin lähdetään. :D

Vanamo+ Viltsu 36+6 (kohta jo 37, huh...)

Ainiin, noista viikoista tulikin mieleeni et Viltsu on ollut kumman rauhallinen tässä pari päivää. Se ei sillai sätki enää, oisko tila loppumassa vai mikä on. Kyllä se jonkin verran liikkuu, mut ei jotenkin yhtä voimakkaasti kuin vielä viikonloppuna. Huolestun täällä. Koetan laskea niitä liikkeitä josko 10 tuntiin tulis, mut se on niin pitkä aika.... Kärsimätönkö?? :saint:
 
Iltoja

Nyt on taas syöty ja saunottu.

Vetelin tossa kääretorttupaloja,rahkaa,3voileipää,mehua,kahvia ja nyt menen sohvalle sipsien kans.

Ja joku rontti eilen sanoi syövänsä sipsejä. Hyvä ettei miehen tarvinnu siltä istumalta lähtee kauppaan maltoin siis tähän päivään asti. :LOL: Ja eilen tyytysin riisikakkuihin :LOL:

Ai niin olen mä jotain "terveellistäkin" nyt illalla syönyt. Yhden omenan :D
 
minua rupes hitusen ahdistamaan nuo napsahtelut, jos ne johtuukin jostain kalvoista, minä oon koko ajan luullu että mun luut napsahtelee.. :eek:

ukko kävi tuossa illalla pitkästä aikaa koti pizzasta monsterin, oli kyllä hyvää, mutta tuli syötyä niin paljo että vieläki yököttää vaikka siitä on jo pari tuntia aikaa.. :x

mulla pyörii kans päässä aina se pukamapolkka, minä tosin tykkään kummeleista, en elokuvista niinkään paljo välitä, mut se sarja oli ihan ykkönen :D

hei muuten te joilla on ennestään jo lapsia ja jos on siinä 5 vuoden paikkeilla niin onko teidän lapsilla nyt hirvee kiinnostuksen kohde nämä sukupuolielimet? tai missä vaiheessa teidän lapsilla ollu? meillä esikoinen koko ajan on sitä vehettään häplimässä ja näyttämässä ja kommentoi jotain koko ajan omasta vehkeestään tai sitten tästä minun "erittäin kiinteästä" kropasta..lapsihan se vielä on, mut välilä ihan ahistaa/yököttää.. :/ esim. uutena vuotena saunottiin poitsun kans niin sit se vaan alko yhtä äkkiä sitä pippeliään venyttelemään ja tokas että katohan äiti mitä kaikkea kikkelillä voi tehdä! sillon kyllä oli pokassa pidättelemistä ku nauratti niin pirusti, mut sen jälkeen se on vaan jatkunu välillä tuntuu että vaan pahempana..
 
evaellen oleppa hyvä vaan. Hyvä kun tulee käyttöön eikä jää tyhjänpantiksi :D

Peräpukamista tämän raskauden aikana olen päässy helpommalla edes noiden kanssa. Tälläinen vaiva vaan on mikä yleensä vasta nostanu päätänsä synnytyksen jälkeisenä aikana (noin pari vkoa) että pskantaminen sattuu suolistoon ihan tautisesti ja hyvä jos uskaltaa ähkästä edes..tänäänkin pari kertaa käyny koittamassa mutta ei oo sisu antanu periksi |O tosi kivaa!! Luulen että johtuu siitä kun ton suolistonkin pitäny paikkaansa vaihtaa..olis nyt tullu synnytyksen jälkeen eikä jo nyt!! |O :headwall: |O

Miulla tänään vauva ollu rauhallisempi kuin yhtenäkään päivänä aiemmin..näinköhän meinaa jotain.. Illalla siivottiin hiukan isännän kanssa kun uusi matto saatiin olkkariin postin kuljetuksena..tilasin viimevkolla ja jo nyt tuli.. Sitten tossa vielä autuaasti saunottiin..eli kahta ässää taas testattu..ukko nukkuu niin kolmatta ei tipu :LOL: ja sitäpaitsi miul SÄRKEE PÄÄTÄ.. :LOL:
 
Piipero kuuluu nuo kiinnostukset alapäähän tuohon ikään.. ihan normaalia on mutta aikuisesta hiukan hämmentävää ajoittain. Mie olen hoitanu ton niin että räpläilkööt omassa huoneessaan omassa rauhassaan mutta muutoin ei tarttis.. Meillä tuo 2v on kanssa kovasti pelistään kiinnostunu..hassu tapaus..
 
Saunassa on nyt käyty ja mies hieroi mulle nilkat! :D :heart: Ihana tunne, kun ei kivistä koipia! :D

Tuo pukamajenkka on kyllä oikeesti hyvä! :LOL: Kummelin Jackpot taitaa olla ainoa Kummeli, mistä oon tykänny kokonaisuutena. :LOL: :LOL:

Nyt kattomaan C.S.I:a ja sit nukkumaan. :wave:
 
Neuvolakäynti takana, kaikki ihan normaalisti. Vauva on kuulemma kiinnittynyt, sf 33.

Oli puhetta tuosta mun synnytystapa-arviosta, ja th kysyi että mitäs on tarkoitus tehdä jos menee yliajalle? Niin tajusin, että ei siitä ollut lääkärin kanssa mitään puhetta :eek: ei tullut mieleenkään koko juttu. Kun mullahan on yksi sektio takana, niin helposti ei kai lähdetä käynnistelemään... joten jos tämä ei tajua itse lähteä syntymään, niin onko mulla sittenkin edessä se hiivatin sektio? :eek: Ei halua... th lupasi asiaa selvitellä jos yliajalle tulee mentyä, mutta mua rupesi jo ahdistamaan... mä ajattelin jo että olisi hyvät mahdollisuudet välttyä toiselta sektiolta. :( Kun tämä nyt syntyisi vaan aikanaan... parin viikon sisään siis. :/

Hissukka rv38+1
 
Öitä vain kaikille! :)

Täällä on taas yksi yökukkuja, mutta ei pitäisi valittaa sillä olen tässä jo muutaman yön nukkunut (vessakäyntejä lukuunottamatta) lähes tulkoon putkeen aamuun asti...

Cruella, minä se taisin tuossa päivällä hiukan hermostua, kun en saanut kaveriin yrityksistä huolimatta mitään liikettä. Lähdin sitten kaupungille ja ex tempore menin kampaajalle. Siellä sitten istuessa, ei tarvinnut enää miettiä liikkuuko vai ei, kun se kampaamon suojaviitta vain heilu, kun kaveri jytäs... :D Olen huomannut, että meillä tämä kaveri taitaa olla melko rauhallista sorttia muutenkin. Sillä nimittäin on lähes tulkoon rytminä olla melko hissukseen pari kolme päivää ja sen jälkeen on sitten seurannut aina ryminäpäivä. Vanamo, kokeile paukutella kattilan kansia, mikäli haluat vauvaan liikettä... Lääkärin antama neuvo, joka on mulla yleensä (paitsi siis just tänään) toiminut. :)

Niisku-neiti, mulla on kanssa ollut kauhea sipsin himo siitä lähtien "kun joku rontti" ne täällä mainitsi. :D Tänään kaupassakin katselin sipsihyllyä himoiten, mutta mulla ei ole mitään toivoa syödä niitä tämän mahdottoman turvotukseni kanssa. :( Mulla on sama ongelma kun Evaellenillä, eli mikään ei tunnu auttavan siihen, ei ananas eikä mansikkasoppa, etc. Huomenna ajattelin käydä kaupassa ja alkaa syömään pakastemansikoita ihan urakalla. Muistaako muuten kukaan oliko mansikoiden suhteen sama asia, että niiden tulee ehdottomasti olla kotimaisia kuten vadelmien?

Joo, rypälepukamat vaivaa täälläkin... :ashamed: Niin kauan ne eivät vaivanneet, kun kävin joka aamu lämpimässä kylvyssä ja ajttelinkin, että pääsinpä helpolla niiden suhteen. Nyt kun kohdunsuu on auki, ei kylvyssä voi enää käydä ja takapuoli on sitten tulessa. :( Hitsit, kun mä oikein odotan sitä, kun pääsisi taas ammeeseen pulikoimaan, mutta siihen taitaa mennä "jonkin verran" aikaa.

Joo-o, pitäisiköhän mennä lukemaan mitäs nyt -palstaa, kun alkaa jutut loppumaan ja tääll on aika hiljaista tänä yönä. No sehän on hyvä merkki, että muilla ilmeisesti on hieman paremoi yö menossa. :)

Niin ja myös multa Nalle-Puhille hurjasti jaskuja ja tsemppiä! :hug:

Pöhinä 38+1
 
Huomenta.

pöhinä Mä en sais syödä yhtäkään sipsiä enkä karkkia. Silti on tullut vedeltyä vaikka mitä hyvyyksiä. Jalat on ku lyhtypylväät ja sormet ihan kauheet nakit ei taivu mihinkään.

Eikä tähän auta mikään. Ja pahin on näin aamusin kun on turvotusta ja paikat särkee ei siis mikään kiva kokemus pakertaa näin aikasin tekstiä mut taas sitä ollaan hereillä prkl. :LOL:

Taidan mennä sohvalle pötköttää.

Hei pliis miten mä saan hiukan vauhtia tähän vauvelin ulostuloon tai sen odottamiseen alkaa meinaan jo minuutit tuntuvan tunneilta. En millään enää jaksais.

Ja hissukka Eikös jos joutuu toiseen sektioon ja vielä sen jälkeen haluaa vauvoja niin se on autom. sektio joka kerralla. En ole varma mutta toivotaan että pikkuisesi haluaa itse ulos ajallaan. :hug: :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 38+1
 
Huomenta sisaret =) !

Ihan ok nukuttu yö takana, nuo pirun lonkat vaan juili aika lailla,ja sama jatkuu. Aamu alkanu vatsan tyhjennyksellä :x . Sit äskösellä reissulla tuli kyllä muutakin, mut en nyt viittiny käydä pönttöä ronkkimaan :x :x , mutta pyykiessä kunnolla kellertävää limaa/eritettä..hmm..meniköhän se tulppa :/ ? Voiko se olla olla sellanen vaaleen keltanen?
Neuvolassa sanoki viimeks, että on varmasti nyt laskeutunut yläaikeamaan sekä häntäluuta kohti. Luin tuosta lonkkakivusta, että joillakin se alkaa 10vkoa ennen synnytystä, joillakin ihan vasta ennnen synnytystä, kun vauva yläaukeamassa.. Joten oisko siitä nyt noi ärtyneet nuo. Ja pääkään ei liikkunu ku väkisellä iha hiukan. Että kuopissaan alkaa olemaan. Ja kyllähän tuo roikkuu, JOKA IKINEN jaksaa kommentoida, miten kamalan alhaalla ja iso mun maha :kieh: ..yleensä en välitä, mut nyt alkaa tympäsee.

Herkuista työ oikein urakalla siellä kaikki veditte napaan herkkuja eile. MIkäs mua luomakunnan suurinta herkkupersettä oikeen vaivaa, ei tee mieli sit yhtää! :eek: Ajatusken tasolla ehkä ja sit eilenki otin fazerin sinisen esille, ni sain pari palaa alas :eek: .. NO eipä haittaa, riittää nää 20kg.

Piipero mun 4.5v on ollu tosta pimpistään kiinnostunut jo pitkään..ehkä se nyt vähä rauhottunu sen suhteen. Ihan normaalia se on tuossa iässä. Huvittavinta meillä oli se, kun ei sitä ukkoo ole ollut hushollissa, kun mies ilmesty kuvioihin, ni sitä IHMETTÄ saunassa, mikä roikkuu jalkojen välissä. Jaksaavat vieläkin toisinaa naureskella pipulille :LOL: :LOL: . On voinu tolla ukolla olla vähä hankalaa ekoja kertoja saunoo yhessä, ku kaks silmäparia tapittaa vehkeitä taukoomatta :LOL: :LOL: . Ja nyt saivat poikanuket molemmat, ni niiden värkkejä pitää räplätä ja ollan editytty anatomiassa ja tietäävät jo,mitkä ne pallerot on, mummon opetti: PALLIT! Ite oisin voisin kiveksistä puhua jonki aikaa, mut meni jo :headwall: .. Siitä tuli se kuopuksen Tohtori piikki-pallikin :LOL: :LOL:

Ai niin, mulla on yksi ISO huoli vähemmän kohta!! Jeee. Äitillä ens yö viimenen työvuoro ja sit jää yli kolmen viikon lomalle, joten hoito-ongelmat synnytystilanteessa kaikkoaa. Iso huokaus, oikeesti! Jos nyt käynnistys tänpäivän/ens yön aikana, saan tytöt varmasti iha Kuopioon jonnekin, joten paniikki seis :)

Mukavaa päivää kaikille..toivottavasti joku pääsee jo nyytin hakuun!!!

:heart: nelli&pulla 37+6
 
Syömisestä on ollut puhetta. Onko muilla alkanut tuntua, että mahaan ei vaan ruokaa mahdu eikä oikein mielikään tee mitään?
Musta tuntuu, että massu on koko ajan niin täynnä, että ei saisi sinne mitään tungetuksi... sitten kun nälkä yltyy niin tuleekin napsittua makeaa tai muuten epäterveellisiä herkkuja :p
saas nähdä miltä paino näyttää huomisessa neuvolassa, toivottavasti ei ainakaan ole mennyt alaspäin :|

Tuttemuille ja Rudille suojelusenkeleitä matkaan :heart:
...ja kaikille meille muillekin!

T: Katti ja pieni 35+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kun mullahan on yksi sektio takana, niin helposti ei kai lähdetä käynnistelemään... joten jos tämä ei tajua itse lähteä syntymään, niin onko mulla sittenkin edessä se hiivatin sektio?
Miks ei käynnistetä jos sektio takana?

Mul esikoinen synty hätäsektiossa ja kuopus käynnistettiin 40+1, eikä kukaan puhunutkaan mitään sellaista ettei olis voitu käynnistää. Eikä mitään ongelmia ollut. Ikäeroa 1,5 vuotta.

Omassa olossa ei muutoksia, huomenna taas TYKS-kontrolli, saas kattoa joko ne siit käynnistyksest jotain varmaa sanoo vai ihmetelläänkö vielä, toivoisin kyl et lähtis syntymään itsekseen.

Victoria 36+1

 
piipero Meillä on kans tuo 5-vuotias raivostuttavan kiinnostunut pippelistään. Välillä on kokoajan käsi pippelissä ja jatkuvasti saa huomauttaa asiasta.
Nyt sovittiin missä sitä on sovelias räplätä eli vessassa.
Tuntuu vaan tosiaan täälläkin, että se vaan pahenee koko homma.
Onneksi taas tuo 4-vuotias ei ole olleskaan kiinnostunu tuosta asiasta, ainakaan vielä.
En tiedä onko pojat sitten yleensäkkin enemmän tuollasia räplääjiä, kun en muista, että tyttö ois koskaan tehnyt tuollaista.
Tosin kait se on luonne kysymys, kun tuo vanhempi poitsu oli jo pienempänäkin enempi kiinnostunu alapäästään ja tuo toinen ei oikeen koskaan.

Hissukka Ei se sektio kyllä vaikuta mitenkään siihen seuraavaan synnytystapaan.
Mulla kaksi alakautta ja kolmas oli sektio ja nyt sanottiin, ettei ole mitään estettä alakautta synnyttämiseen ja ensisijasesti, jos vauvan koko antaa myöten, niin käynnistetään.

Tietysti, jos on monta sektioo takana, niin sitten yleensä sektio, mutta jos tosiaan yksi vasta takana.

NYt 38+2 :wave:
 
Pippelistä on ollut puhetta, mutta milläs nimellä te omaa värkkiänne lapsille nimittelette. Minä olen puhunut pimpistä, mutta jotenkin se ei tunnu sopivan omaan suuhun, kotona käytössä oli pillu ja se sopii minun suuhun vielä vähemmän....

nimimerkki 2 pojan äiti
 

Yhteistyössä