** Helmikuun Helmet** tammikuu

Niisku-neiti, minusta opiskelu on ihan ymmärrettävää, ettei siitä noin vaan omia lomia pidetä :/ Ei ne muut siellä odota 3 viikkoa =)

Meillä mies on aina pitäny vaan nää normaalit isyyslomat, 3vko/lapsi ja minä oon sit ollu hoitovapaat yms :D Yhteensä 7 vuotta olin kotona yhtä putkee siitä asti, kun eskoista aloin oottaa =)

Nyt mies meinas, et vois jopa muutaman kuukauden, puol vuotta jäädä hoitovapaalleki...viimenen mahollisuus :D Mut siihen on sit vielä 2½v aikaa :D
 
Jahvetti joo, meillä sinänsä ihan ok homma toi isyysloma juttu kun pomo soitti ja kysyi että miten tällainen järjestely toimisi ja me sovittiin niin. Kivahan se olisi heti saada iskä pitää kotona mutta hällä yleensä 4 yötä ja 4vapaata niin se menee aika kivuttomasti. Toivottavasti. ;)

Pukamat mulla tosiaan on tosi kipeet ja verestävätkin. Mä kans aattelin et kun tässä päästään eteenpäin niin hoidattasin/leikkautan ne pois. Ihan ulkona on tollaset pallukat ja toinen on sormenpään kokonen kun tod,nk täynnä verta. Voitte uskoa kun pakottaa.Ja se autoon istumaan meno....voi helkkari ku sattuu valmiiksi jo. Muutenkin istuminen melko tuskallista. :(

Nyt mennään kylpyyn pikkusen kanssa....tuun katteleen illalla taas mitä kuuluu.

Jepsu ja Mara 37+0 :heart:
 
Kauheeta kun minnuu pelottaa tulla tänne kattomaan viestejä, kun niin kovasti pelkään, että Tuttemuilta on tullu huonoja uutisia :'( :ashamed: Pikku Rudi on vähän väliä mielessä :| Sydäntä kylmää, kun ajattelen, että ihan hyvin Arthurkin olis voinu olla sairas syntyessään :( Mie täällä pidän poikaa rintaa vasten ja hoen "äiti suojelee sinnuu" ...

Ajattelin tänään kokeilla tsi-taskuvaippoja, täyttelin niitä muutaman tuossa, kun otin kuivumasta. Näyttää vähän falskausalttiilta nuo miun tekeleet, mutta katellaan ;)
 
Niisku-neiti olen samaa mieltä. Tämä on ollut tähän asti tosi rauhallinen kaveri, ei ole isommin mitään potkunyrkkeily sessioita harrastanut, mutta nyt kun tilaa pitäisi olla jo vähemän, ni möykkää ihan kunnolla..ts.vaihtelee pyllyä kyljeltä kyljelle ja työntää jaloilla..kai se yrittää saaha enempi tilaa :saint:
kiin samaaa minäkin mietin jokakerta ku tänne tuun, et mitenhän Rudilla..ja miten tuttemui ja sen mies jaksavat! :'(
 
:'( voi tuttemui ja perhe,paljon voimia ja enkeleitä teille :hug: ...ei osaa muuta sanoa kyllä.

kävin lapsivesi näytteen annossa,kun on kahtena yönä kunnon loraukset tullu jotai nestettä,ei pissaa eikä mun mielest valkkariakaa,,,no kun sitä ei nyt päivällä oo valunu ni näyte tietty nega,jos vielä ensyönäki lorahtaa ni sit pitää mennä seuraavaks yöks osastolle jotta ottavat yöllä sen näytteen,kun se kuulema makuuasennossa tuleekin paremmin jos se vuoto on ylhäällä ja mitä ylempänä ni sen huonommin se testitikku sen näyttää.että taas yksi huoli lisää tähän raskauteen :( ,mutta kaikki kuitenki toistaiseksi hyvin vauvalla niin en tosiaankaa enempää valita noiden tuttemuin perheen murheiden jälkeen :(

hilari rv 35
 
jonnee bittiavaruuteen hävis taas teksti |O :headwall:

eli täällä kans yks pääsiäiskäsi :whistle: :wave: tuntuu et tavarat tippuu vaa sen takia lattialle ku ne on niin vaikee nostaa sieltä ylös |O :kieh:

sairaalakassiin meinasin omat kalsarit pakata vaikka sairaalassa meenki niitten verkkoihanuukislla mut kotimatkalle en kyllä niitä laita B) enkä myöskään sitä vaippaa vaan otan kotoota omat siteet ni voi kotimatkalle laittaa yösiteen.

koiruus olis leikattu ja tikkien poisto 10 päivän päästä kouvolassa ja samalla saadaan sitte ne injektiot ja pisto-ohjeet. mulla olis sillo 39+4 et saa nähä pääsenkö ees mukaan :whistle: ois kiva päästä ku mun pitäs kuiteski pistää B)
toivottavasti kohta kuullaan tuttemuilta hyviä uutisia :hug:

nalle puhille onnea synnytykseen :flower:
 
nalle puhille tsemppiä, kohta sielläkin nyytti kainalossa.

Taas mä hikoilen kuin Niagaran vesiputous, pakko lähtee suihkuun, jospa nuo lapsetkin rauhottus suihkussa.
Ihme riehumispäivä niillä tänään... olkkarin verhotkin kiskasivat alas.

Nää päivät matelee ihan älyttömän hitaasti, tuntuu ettei maanantai tule ikinä :|

Cruella MIkä sun koirallas? Mulla mennyt nyt ihan ohi koko juttu ilmeisesti.


Nyt 38+1 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Voi ei teidän koiruutta :| Toivottavasti voi hyvin herättyään :hug:
Maanantaina ois se käynnistyksen aloitus. Sillä varauksella, että jos vauva iso, niin sitten sektio aika.
niinhän se oliki, niin paljo porukkaa ettei muista kellä oli mitäki =) onnea sullekkin koitokseen, aattele vkon päästä sullaki kohta vauva sylissä :heart: mäki tahon |O :whistle:
 
en jaksanu kaikkea lukea ja tässä hiljokseen niitä lueskelen,nalle-puhille onnea synnytykseen! mulla napsahdellu alapää paripäivää,joku aiemmal sivul siittä kyseli,mainitsin kätilölle ja hän sanoi että se voi johtua siitä jos ne lapsivesikalvot mulla nyt posahtelee,tai kohdunkaulan lyhentyminenki joillaki napsahtelee,,mutta toki jotai muutaki voipi olla,eipä noista aina tiiä =) hassulle se kuiten tuntuu,,,kyllä ne vaan lasketut ajat lähenee meillä kaikilla =)
 
Jahvetti:
Vanamo, mulla kanssa tuottaa päänvaivaa, kun esikoisella synttärit (10v) 16.2. :whistle: Nyt jo ressaan, etten oo sit samaan aikaan laitoksella :LOL:
Et kai sä nyt jalat ristissä meinaa istua ja vasta tohon aikaan laitokselle mennä. Sullahan laskettu jo 31.1. eiks ollu? Vaikka mistä sitä tietää milloin se nyytti suvaitsee tulla tännekään, jos vasta helmikuun lopus. Inhottavaa kun pitää varoiks miettiä et ei koko helmikuulle varaa mitään ihmeellistä menoa, jos vaikka on laitoksella. Kaveritkin jo kohta luulee et synnytys kestää kuukauden lapsettomia kun ovat. :LOL:

Vai lähti se Nalle-Puh nyt osastolle sitten. Toi on kyllä kokemuksesta tosi nihkeetä kun noi paineet on ylhäällä ja joutuu makaamaan sairaalassa ennen synnytystä. Sitä kun tuntuu että se synnytys oikeesti kestää ja kestää kun ei kotoa lähde. TSEMPPIÄ!!! :heart:
 
Tosta napsumisesta joskus luin joulukuisten ketjusta että siellä ennen synnytystä napsahteli just noi kalvot. Joillakin viikkoa ennen ja joillakin paria päivää. Siltähän toi kuulostais, Tarpallako se alunperin oli vai kellä.. kun ei pysy mukana istukka-aivoillaan. Kuulostaa ihan dementiapinolta kun joka viestissä lukee "kuka sitä nyt sanoi". :D
 
Tuttemuin perheelle iso ja lämmin :hug: Toivon sydömestäni että Rudi jaksaa jatkaa taistelua elämästään ja vie lopultä voiton :heart:

Omat kivut ja säryt tuntuu varsin pieniltä moiseen verrattuna vaikka tietenkin pitäisi muistaa olla onnellinen siitäkin että saa valittaa vain jostain pienistä asioista. Toivottavasti kaikki helmet saavat vauvansa terveinä kotiin!

Nalle-Puhille tsemppiä =)

Civindalin kuulumisia myös kaipailen, toivottavasti siellä pienellä pojalla kaikki hyvin :hug:

Täällä myös yksi rähmäkäpälä joka poimii kaiken lattialta ja se kumarteluhan on helppoa tämän masun kanssa :kieh: :LOL:

Toinen juttu mitä olen huomannut niin ajatukset on vissiin jossain ihan muualla kun mieskin jo huomauttelee pitkistä piuhoista ja naureskelee kun en millään tajua edes pikkujuttuja ellei niitä ihan suoraa sanota :D

Isyyslomaa mies pitää meillä vauvan synnyttyä, saapi nyt sitten nähdä pitääkö koko ajan putkeen vai pariin otteeseen. Lisänä hällä odottaa muutama talvilomapäivä =)

Samaa mieltä olen kuin muutkin että Piiperon miehellä on oikeus osallistua synnytykseen, tapahtui se sitten mihin aikaan tahansa. Omista oikeuksistaan vaan pitää muistaa pitää kiinni =)

Kevytmelankolialla onpi sitten vauvautuminen ihan kohta, jänskää :D

Eilen käytiin lasten kanssa uimassa kun vielä se oli mahdollista ja kyllähän noi pienet vesipedot nautti :heart: Huomenna tulee entinen työkaveri käymään pitkästä aikaa joten on tosi mukava vaihtaa kuulumisia =)

Tilasin tuossa joulukuun alussa nettikaupasta nimeltä Mypram (saksalainen) tupliin kantokopan ja sitä ei vieläkään ole tullut, alkaa jo epäilyttää koko homma :kieh: Täytyy yrittää ei niin sujuvalla ja jo unohtuneellakin englannin taidolla laittaa sinne sähköpostia.

Nyt alankin tuumasta toimeen :wave:

Päivittelin masukuvan profiiliin :D

äitsy ja pieni 36+3 :heart:
 
:wave: dementiaa täälläki,tulee niiinku vähä pätkissä nää viestit mulla :ashamed: ...joo tavaroiden kumartelu on lempi puuhaa :LOL: ,,harrastan sitä aivan liikaa tän mahan kans,mulla joku vaihe nyt että kaikki lelut lattialla ärsyttää kauheena,ja pitää muka kyykkiä niitä sitten ku ei mukulat kyyki ite,,,
 
Kyllä tämä raskaus on selvästi vaikuttanut motoriikkaan ja ajatuksenjuoksuun... Ei tahdo kumpikaan luistaa entiseen tapaan. Minustakin tuntuu, että saa tsempata vieraiden ihmisten seurassa, ettei päästä todella isoja sammakoita suustaan... :LOL: :LOL: ja tavarat putoilee täälläkin. Viimeksi vetäsin soppalautasen pöydältä omille jaloilleni :saint: Onneksi oli vain vähän ruokaa siinä eikä ollut onneksi kuumaa :whistle: Joo, siinä sitten miehelle, että sattuuhan sitä... ja mies nauroi ymmärtäväisesti ja "pyysi rauhoittumaan" pyyhkiessään rätillä meikäläisen aikaansaannoksia :whistle: :whistle: Joo minulle ei todellakaan kannata silleen vaan hienovaraisesti vihjata asioista, jos meinaa, että viesti menee perille!

Minuakin jäi kovasti painamaan tuo Tuttemuin viesti ja se palaa ja pyörii mielessä... :| Voi kuin kaikki menisi hyvin! :hug:

Voi voi noita herkkujuttuja... mokkapalat ja suklaat :LOL: :LOL: arvaas vaan valuuko kuola kun noita tavailee ja taas tuli makkarakastikkeen himo, kun luin kevytmelankolian ruokalistaa! Saisko sitä kotitilauksena tänne sohvan pohjalle??? :kieh: Maistuis :p :p

Ja Tarppa, mahtavaa, Reikiä nolla! :D Hieno homma!Mulla ollu pientä kipua yhdessä hampaassa ja jo liian pitkään olen siirtänyt asiaa... :ashamed:

Ny pakko lähtee kauppaan, ennenkuin laittavat ovet kiinni! vointeja
 
No johan myrkyn lykkäs! Isäntä on täällä nyt sitten mitä todennäköisimmin influenssan kourissa. Kuume nousi aamulla ihan yht´äkkiä lähes neljäänkymmeneen. Vähän tuota yskittää ja pää on kuulemmma tosi kipee :/ Juu toosi kiva! Soitin sit heti synnytysvastaanottoon, et jos mulle tulee nyt lähipäivinä lähtö, niin onko isännällä mitään asiaa sinne ja eipä kuulemma (no ymmärrettävästi) ole. Eli taas pitää laatia suunnitelma B, eipä sinne kyllä kovin kiva yksinkään olis lähteä :/ ja onhan se iskänkin kannalta inhottava juttu, ku haluais tulla, mutta ei mahdollisesti pääse!
Olin varannut tälle päivälle lääkärin ja toivoin tietenkin saavani tietää myös kohdunsuuntilanteen, mut nyt ei lääkäri suositellut "ronkkimista" ettei sit lähde sen vuoksi käynnistymään ku tuo mies on tuossa kunnossa ettei sit mukaan pääsis. Eli "vähän" on ristiriitaista, niin toivois et synnytys jo alkais käynnistyä ja toisaalta se ei nyt missään tapauksessa sai vielä alkaa. ja entäs jos mä saan tuon taudin itte? Varmaan kivaa synnyttää, jos kuumetta 40...
No vauva siis vaan ultrattiin ja kaikki oli siltä osin kunnossa. Vettä on ihan hyvin, pää hyvin alhaalla pikkulantiossa ja napanuoranvirtaukset ok. Painoarvio oli nyt 2,8-2,9kg ja yhä tyttö :heart: ;)

babygirl 37+3
 
babygirl tosi inhottavaa toi influenssa,täälläki sitä ja myös mahatautia liikkeellä ja mulla jo kurkku inhottavasti kipee,että toivottavasti ei iske kunnon taudit tähän päälle,,,mulle kun mahatauti iskee ni oksennan aina kaks vuorokautta :( ,,,jännittää tuo lapsivesi homma,jos se sitä on ni mitä sit tapahtuu?!?!kun sehän on tulehusriski siinä olemassa,,,hienoa kun jollain(taas ööööö)oli reikiä nolla =) mulla juurihoito meneillään viime kesäkuusta asti :eek: tosi kivaa ja laskua kertyy mukavasti,,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahvetti:
Vanamo, mulla kanssa tuottaa päänvaivaa, kun esikoisella synttärit (10v) 16.2. :whistle: Nyt jo ressaan, etten oo sit samaan aikaan laitoksella :LOL:
Et kai sä nyt jalat ristissä meinaa istua ja vasta tohon aikaan laitokselle mennä. Sullahan laskettu jo 31.1. eiks ollu?

Joo, näinhän se oli...vaan kun nää mun lapsukaiset ei itelleen osaa ulos tulla, niin saa nähä kuin pitkälle päästää, että käynnistelee :whistle: Edellinen käynnistettiin 41+1 =)
 
Tuttemuille perheineen kovasti voimia ja enkuleita elämään :hug:

Nalle-Puhille onnea koitokseen, toivottavasti ei tarviis kärvistellä enään kauan.

Itte tässä jännään huomista ultraa, että kuinkakohan päin sielä köllitään..koviin oon noita liikkeitä kuullostellu ja tuolla ylävattalla on kyllä aika hiljasta...mutta vissiin monella onkin loppuaikana??!

-n-
 
Nalle-Puhille jaksuja sinne osastolle! :hug:

Mokkapaloja tekee mieli ihan sikana mun kans...Nam! ja makkarakastiketta...hmm...mitäköhän sitä laittas huomenna ruuaks? olipas hyvä vinkki....

Tilasin sen sitteri muutes vauvattaresta, kiitos vinkin antajille! Ihana sinikuosinen nalle-puh sitteri tulossa. :D

Toivottavasti Tuttemuin perheelle kuuluu parempaa ja pikkunen Rudi jaksaa taistella. Pienethän ovat tunnetusti hyvin sitkeitä. :hug: enkeleitä matkaan kuitenkin! Toivotaan että meidän kaikkien toiveet ja rukoukset auttaa pikku miestä ja koko perhettä jaksamaan! :saint:

Omassa olossa ei mainittavaa, ainoastaan dieetti lipsuu ja pukamat vaivaa. Nivusiin vihloo vaan välillä kun päätään pyörittelee mutta ei kummempia. Ei supistele ei!

Tekis mieli syödä jotain, mut mitäköhän sitä napsis....

Jääkaapille siis!

Jepsu ja Mara 37+0 :heart:
 

Yhteistyössä