***HELMET 2008*** Huhtikuu

Saanukka Kyllä niitä vöitä voi nostaa vaikka heti kun lapsen siihen laittaa, jos tuntuu että kiinnittäessä kirraa hartioista. Meillä ei ole sama istuin mutta selän mitoitus melko sama kaikissa, jouduttiin tokalla viikolla nostamaan seuraavaan pykälään kun pojalla on pitkä selkä.

Yöunet on täällä aika säännölliset, nukkumaan 21-23 ja eka kerran herätään 02-04 ja siitä sitte seuraavan kerran kuuen ja seittemän välillä.. Hyvi saa itekki onneksi nukkua.
Sama rytmi meillä.

 
tillukas Kyllähän neuvolassa olis jotain sanottu, jos karvukäyrät olis päin honkia :hug: Ei omaa lasta saa verrata muihin lapsiin, jokainen on niin yksilö. Vaikka tottakai sitä väkisinkin vertaa ja miettii, että onkohan kaikki ihan hyvin. Mutta se on merkki siitä, että sie välität ja rakastat lastasi =)
Mutta kuten sanottu, jos neuvolassa eivat asiasta mitään sano niin kaikki on ihan hyvin. Eikä miun mielestä himpun vajaa 62cm ole mikään pieni :eek:

Turhaan olitte kateellisia meiän yöunista :headwall: Viime yö meni ihan plörinäksi |O Arttu söi vellin ennen 22, mutta vaati silti 01 ja 03 maitoa (sitä ennen kekkuloi sängyssään hereillä 24 ->). Sen jälkeen onneks nukku 7.30 asti.
Saatto olla, että poika nukku vähän turhan myöhään pitemmät päikkärit, 17-20 :whistle: Olis pitäny herätellä jo seittemän maissa...

Meillevauva Ainut lohtu taitaa tuossa olla, että ei huuda öisin :/ Vaikka rankkaa se silti on, huusi mihin vuorokauden aikaan tahansa :(
Muistan vieläkin yhen yön, kun Arttu oli ihan pieni ja huuti 24-05 |O Miulla meinas oikeesti lähteä järki :headwall:
Jaksuja :hug:
 
Kiin kiitos! Pojan paita saatiin lahjaks mutta taitaa olla ostettu lindexiltä. muistaakseni, on nääs koneessa just niin ei voi tarkastaa.

yöt menee meillä 2-3 syötöllä. kuitenkin ihan tyytyväinen olen ja nukuttua saan ittekin ihan hyvin. ihmeen virkeä mamma siis.
masuvaivoja löytyy vieläkin ja kun kakan on saanut äherrettyä niin helpottaa. pierua tulee kans kovasti ja ne haisee todella pahalle, niinku joku täällä jo niistä hajuista puhukin.

Hymyt ja naurut on aivan mahtavia. Ihan kuin olisin kuullu yhen kerran jo kikatuksen alkuakin. toinen oli niin hymypäällä silloin. :D

Pessi meillä relatipat lisäs masuvaivoja...kun lopetin niin helpottu kummasti.

Jääkiekko hommaan piti kommentoida että Kyllä Blues pistää niin kampoihin noille "elukoille" että älkää vielä juhliko voittoa. neljä voittoa vaaditaan voittoon joten aika alkutekijöissään ollaan. Kyllä meinas illalla mennä hermo ko joku pässi kärppäkannattaja muija kilju ja kieku yläkerrassa niin että kaikki kuulu meille. Rajamäki joutu bluesilta jäähylle niin voi vee mikä huuto. |O ja kamala manaaminen koko ajan...v...ittu ja p...erkl.... vähän väliä. sitten kun matsi loppu niin tajuton musa päälle. ihana koittaa nukkua lasten kanssa.
No joo...
Sit aika naurettava homma se maamme laulun POHJOINEN huuto...you know what i mean. :LOL:

pakko hiukan oli avautua.. :LOL: ei siis millään pahalla , vaan oon ihan sika onnessani kun se on bluesin eka mitali tälleen... :p
asia sikseen...

talohommistameillä aletaan tänään tapetoimaan talolla...jännittää.mennään kohta kattomaan miten käy meidän valitsemat tapetit. :D

taidan mennä kattomaan f.bookkiin...

-jepsu-
 
Mulla on niinku pikkasen tylsää taas :whistle:
Koko ajan tulee ravattua täällä, niiku ennenvanhaan...miksei enää tule tekstiä samaan tahtiin ku odotuspuolella??? :headwall: :headwall: :LOL: Työ ootte jättäny minut :snotty:
 
typerä lätkä siirtää aina ohjelmia, jotenki tuntuu että järjestetty noi matsit ku aina venytetään jatkoerälle ja maksimi pelit pelataa :kieh: mm-lätkää vielä viittiiki kattoo mut sm-liiga on sellasta räpellystä B) *katkerana täällä ku jokerit tipahti* :whistle:

meillä oli aika hyvä viime yö, p heräs vasta puol viis eka kerran. söi ja nukahti uudelleen ja heräs seiskan maissa. ihan toinen olo ku sai nukuttua pitkän pätkän putkeen.
kiin: meillä noi yöt vaihtelee paljonki, välillä mennään vaan yhellä syötöllä mut joskus sit taas ollaan hereillä tunnin parin välein :kieh: noi huonot yöt kestää ku tietää että on niitä parempiaki. ja päivän nukkumisilla on meillä ainaki iso merkitys yöuniin, iltasin en oo enää pitkille unille laittanu. eipä tuo kyllä nukukkaan pitkiä muuta ku liikkuvissa vaunuissa et toisaalta hyvä. iltasin sitte vaan torkkuu.

ihana ilma ulkona, käytiin avoimessa eka kerran sillee et p oli kans mukana. esikko joutu kävelemään tarhalle ku seisomalauta autossa. ikinä muista sitä ottaa sieltä pois :headwall: matka vähän kesti mut perille päästiin =) sain myös tiedon et esikko pääsee alottamaan kerhon syksyllä. tosi kiva, poika viihtyy varmasti =) meillä on ollu tähän asti tosi hyvä päivä, yö meni hyvin ja lapset ollu kilttejä :heart: ja vahingossa unohdin isommalta pojalta vaipan ku läks tarhassa ulos mut pyytiki ite päästä pissalle ja kotimatkaki mentii ilman vaippaa. ihanaa, kohta päästään toisista vaipoista eroon =)
 
Moi pitkästä aikaa!!
Jospa mäkin saisin itseni aktivoitua taas. Lukemassa oon käyny, mut aina kun meinaa kirjottaa jotain alkaa huuto. Masuvaivat onneks helpottaneet kun tajus lopettaa Rela-tipat ja nyt poika viihtyy itsekseen lattialla et äitikin saa tehtyä omiaan.
Meillä poika sieltä isommasta päästä vaikka molemmat ollaan norm. kokoisia.
2kk neuvolassa käytiin tänään, lääkäri meinas et jäntevä iso poika :D :D
pituus 60,5cm (52cm)
paino 7135g (4330g)
py 44 (40)

Pessi Mulla kans pystyhaava ja pari vkoa sitten samalla lailla vihlo muutamana päivänä, mut loppu sit siihen.

Pusuapina valkovuotoa tosi runsaasti täälläkin. Jälkitarkastus oli maanantaina ja lääkärikin oikein huomautti asiasta, mut ei sit sen enempää et kait on ihan normia.
 
Pessi mulla on sektiohaava mutta ei pystyhaava vaan vaakatasossa. Tollasin vihlovia kipuja kyljissä oli mullakin pitkään. Meneehän siihen aikaa kun paranee, ei se vatsapeitteen päällä oleva ole ainoa viilto. Sisuksissa on kuiteskin romplattu ihan kiitettävästi. Mulla on koko alavatsa vieläkin ikäänkuin puuduksissa kun painelee.

Kuinka paljon 2 kuiset nukkuu?? Meillä on nyt toinen päivä kun tyttö ei ole nukkunut pitkiä päikkäreitään |O. Ja silloin on ollut mun päikkärihetki kans.. eli enpä ole saanut levättyä :snotty:. Miten IHMEESSÄ useampi lapsisen perheen äiti jaksaa koko päivän valveilla?? Kun tossa yhdessäkin on riittämiin..
Lisäksi on huudettu suoraa huutoa. Mä lähes viskasin tytön rattaisiin ja läksin ulkoilemaan. Ulkoilun ajan (oisko ollu puoli tuntia) kyllä nukkui mutta parvekkeella ei sit pätkääkään. Huudon sain loppumaan kun käänsin tytön sylissä niin että näki ulkoa tulevan valon :whistle: tai sit se vaan ite lopetti huutamisen. Välillä sillä on vatsa ihan kivikova, välillä ihan vähän vaan.. Ei voi ymmärtää :headwall:
Sattuneesta syystä mulla on varpaatkin ristissä että edes yöt on rauhallisia.

Miksei kukaan insinööri ole keksinyt sellaista konetta, jolla vois kelata aikaa eteenpäin?


 
Alkuperäinen kirjoittaja tillukas:
Kiitos lohdutuksista. On vaan niin vaikea aina välillä tajuta tuota pientä, kun se oli syntyessään jo kilon minua jäljessä. En voi verrata sitä lainkaan omaan kasvuuni enkä muiden suvun lasten kasvuun, kun likka on niitäkin sen kilon pienempi alun alkaenkin. Ja sitten tuntuu, että liki kaikki ovat viimeistään 6-8 viikon kohdalla siirtyneet isompiin vaatteisiin, parhaat jo kolmanteen tai neljänteen vaatekokoon syntymästä, niin alkaahan sitä tällainen aloittelija epäillä lapsensa hyvinvointia. Eikä suvustakaan ole apua, kun ne vaan sanoo, että meidän oli sen ikäisenä niin-ja-niin iso, mutta eivät tiedä mitään näin "pienistä". Siis olihan pimu syntyissään kuitenkin 3500 grammainen, muut vaan ovat olleet 4500 gramman molemmin puolin...
Meillä tyttö on 10 viikkoa vanha ja viime viikolla vasta panin pois 56cm-vaatteet. :wave: Ja nekin siksi, että hihat/lahkeet liian lyhkäsiä. Muuten olis monet vielä mennykkin... Paitsi, että noiden kestovaippojen kanssa kinnas kyllä jotkut bodyt haarukastakin. Tyttö oli viime viikolla 58,5cm pitkä ja painoi 5140g.
*muoks* Muutamat 56cm-housut on vielä käytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Jooh, mie äsken petasin tytölle pinnasängyn, että nyt saa alkaa nukkua siinä :D Sehän on nukkunu alusta asti vaunun kovassa kopassa tuossa mun vieressä, mut nytkun ei yöllä juurikaan enää heräillä, niin saa mennä tohon reilun metrin päähän :LOL:
Aamupäiväunet typy siinä jo nukkuikin...voi miten se näytii niin pienelle isossa sängyssä, mutta kyllä se uni hienosti tuli :D
Tuntuu ittestä jotenki niin haikeelle aina luopua jostain asiasta, kun tietää, että siitä luopuu nyt viimeisen kerran :ashamed:
Yksi asia oli mm. kun siirryttiin niistä pikkuruisista 2-5kg vaipoista kokoa isompaan, nyt sänkyyn siirto... :snotty: :snotty: Kyllä se vaan kasvaa koko aika, vaikka kooltansa pieni on...ihan itku meinaa välillä tulla :snotty: :snotty: Mutta eiköhän se oon mun pieni typykkä viel 2-kymppisenäki :D Samoten kun tota 5veetäkin tulee väliin pidettyä pienempänä mitä onkaan...kävin nää samat luopumisen tuskat aikoinaan sen kanssa, kun meille EI PITÄNY tulla lisää lapsia ja tuo sitten sai sen 5vee olla meidän vauva :heart: =)
Muistan kun esikoista ja tokaa aikoinaan iloitsin oikeen, kun ne kasvoi ja oppi itsenäisiksi...nyt sitä ei haluais missään nimessä :LOL: :LOL: Viimeisestä tahtos pitää kynsin hampain kiinni :attn: :LOL:
No, tulipas vuodatusta :kieh:

Jahvetti & Memmu 8½vko
Mullon kuule ihan samanlaisia fiiliksiä, kun sulla Jahve. Meillä tyttö tosin ensimmäinen, mutta ainoana nyt ainakin joitain vuosia pysyneekin. On toisaalta haikeeta luopua just esim. noista ihan pikkuriikkisistä kamppeista, mutta toisaalta tosi ihana seurata kehitystä. Mä en missään nimessä oota, että Pemmu itsenäistyy. :eek: :eek: Saa nukkua vielä piit-kään mun vieressä... B)

 
Pessi: Ne on varmaan ne "kiinnikkeet", kun vihloskelee... :/ Mulla vaakaviilto, ja sitä vihloo toisinaan äkkiliikkeissä edelleen, vaikka sektio oli 30.1. Jälkitarkastus on ensi viikolla.

Jepsu ja muut FaceBookilaiset! Laittakaa yv:llä nimenne, jos haluatte tutustua myös FB:ssa. :wave:

eva & pemmu 10vkoa ja rapiat :heart:

ps. päivitin profiilin! :heart:
 
Tökkii taas tää palsta |O |O
Kiitos haavavastauksista. Ei siis ilmeisesti tarvitse huolestua. Olen aika huolettomasti tässä elellyt; kantanut painavia tavaroita+vauvaa kaukalossa, siivonnut ja muita kotihommia tehnyt normaalisti. Pelkäsin, jos olen omalla reuhtomisella aiheuttanut jotain tuhoa mahan sisällä (kun tosiaan monessa kerroksessa ollut tikkejä ).

Me jätettiin nyt sitten Disflatyl pois, jos se vaikka aiheuttaisi niitä aamuöisiä huuto/ähinäkohtauksia. Pitäisiköhän luopua Relastakin?

Aah, J nukkui viime yönä kaksi lähes neljän tunnin pätkää =)

Pessi ja J pian 7 viikkoa

P.s Evaellen, oletko sä itse tuossa profiilikuvassa? Olen aina ajatellut sut tummatukkaiseksi :D
 
Heippa!

Haava-asiaa puhuttu täällä, minulla vaakaviilto ja edelleen on alavatsa ihan tunnoton kun sormella painelee ja jonnekin sinne sisälle vihloo välillä. En ole vielä mitään vatsalihaksia edes uskaltanut ajatella..liikunta täällähetkellä vain kävelylenkkejä vaunujen kanssa. :) Mutta se tuntuukin tosi hyvälle ihanassa kevät ilmassa. Kuntosalin kortti saa siis edelleen olla jäähyllä.

Yöunet meilläkin ihan kiitettäviä..yhdesti neiti syö yön aikana ja muuten nukkuu ihan rauhassa. Unille rauhoittuminen välillä hiukan hankalaa, vaikka onkin tosi väsynyt ja vain tissi kelpaa. ;)

Valkovuotoa joo, sama täällä! Jälkitarkastuksessa lääkäri totesi että normaalia ja kertoo oman hormonitoiminan palautumisesta ennalleen. Eli hyvä juttu, vaikkakin hiukan ällöä. Edelleen aina pikkuhousunsuoja saa olla menossa mukana. :whistle:

Vauvojen koko oli myös puhututtanut..meilläkin on 56 vaatteet jo laitettu pois. Muuuten menis, mut bodyt kinnaa haaroista ja lahkeet jää lyhyiksi. Ensi viikolla 2kk neuvola. Viimeksi mitat oli 57cm ja 5020g. Jos nyt oikein muistan. :whistle: Kiva nähdä mitä ensi viikolla..kova on kasvutahti kyllä ja väistämättä tulee hiukan haikea olo kun pieni kasvaa, vaikkakin on mielettömän hienoa seurata kehitystä. Pikkuinen niin kovin jo ottaa kontaktia ja hymyilee ja yrittää vastailla omilla kummallisen suloisilla äänillään. :heart:

Pitäisiköhän minunkin laittaa profiiliin meidän aarteen kuva. :heart: Saas nähdä onnistunko. Ja muutenkin mun pitäis tehdä sellainen esittely tuonne kerhon puolelle. Kun kaikkea vaan sais aikaan. :whistle: Tosi suloisia kuvia kaikilla profiileissa!!!!

Ihana kun viikonloppu ja mies kotona! On niin kivaa olla koko perheellä yhdessä. :heart:
Eli mukavaa viikonloppua kaikille helmille!!
=)

*muoks* jep jep..näin insinööri minä olen, en edes tuota kuvaa saa laitettua profiiliin..en kyllä ymmärrä mitä teen väärin!! :ashamed:
 
Meillä synttäripäivän kunniaksi proffiilikuva vaihdettu, tänään (kuvassa myös) siis ikää 2 kk :heart:

Me alotettiin nyt cuplaton kuuri, katotaan auttako noihin vattanväänteisiin vaikkakin, eilen taas oli ihan normi ilta kun alkuillasta tuli kakka..

-n-

ps. huomatkaa mikä irokeesi :eek:

pss.Pystyisköhän tonne kerhopuolella avaamaan tommosen kuvaketjun, ois kiva ett ois helmet pinossa :heart: , helpompi ois kattella, joku tietsikkanero :attn: ??
 
Moi!!!
Täällä taas, kiva että vielä huolitte mukaan =) Luulin jo melkein eilen että mut on blokattu pihalle kun en päässy tänne ollenkaan, näytti vaan valkosta....

Meillä oli eilen lääkärineuvola, ja lekuri katto meidät molemmat... Mää sain minipillerit ja lapun kelaa varten (ettei tuet lopu), ja poika sai uudet mitat: 5410g ja 58cm, ja ikäää tosiaan tuli sit tänään tasan7viikkoo. Voi kamala kun tuo kasvaa vauhdilla! Tuntuu etten MÄ kerkiä nauttia tosta vauva-ajasta tarpeeks, kun se kohta on jo ohi :p
Meillä on kans menossa jäähyväiskammpanja 56cm vaatteille... eli joka päivä koitan päälle, otan ehkä kuvankin muistoks, ja illalla sit pesukoneen kautta laatikkoon ja varastoon... Taitaa tänään olla viimenen body menos, ja huomenna siirrytäänkin kokoon 62...

Pojalla on takapuolessa fisteli(?), eli iho on kiinni häntäluussa, eli siis takapuolessa on häntäluun kohdalla "monttu". Kuulemma melko harvinainen jäänne sikiöajalta. Lekuri rupes puhuun että sitä pitäis tarkkailla, ja enskerralla neukkulas sit pohtii pitäiskö se irrottaa kirurgisesti... Meni multa pikkasen ohi, eli en ihan täysin ymmärtäny.... Ihmettelin vain kun ei neuvolan täti ollu aiemmin puhunu mitään leikkaamisesta tai valvonnasta tms. vaikka oli sen kyllä huomannu, sillon ihan ekalla käynnillä kehu vaan että pitää varoa ettei iho mee siitä rikki ja rupee erittään mitään.... en tiedä.... :/ Onko muilla samanlaista tai jotain samantapasta(mun selitykset ei ehkä ollu ihan ymmärrettävämmästä päästä)?

Poika viihtyy mahallaan vain pienen hetken kerrallaan. Sitten alkaakin huuto ja komentaminen. Nätisti se jo yrittää nostaa/kannatella päätään, mutta sit se väsähtää(ja alottaa sen huudon). Sinnikkäästi kuitenkin joka päivä yritän, uskon että harjotus vahvistaa! :)
Mä usein nukutan sitä kuitenkin mahallaan, kun muuten väsyneenä sen kädet pyörii ja heiluu niin kovasti että se aina herää kun tomauttaa itteään poskeen tai nenään.
 
heipat :wave:

tänään oltu kaupungilla ja mun äidillä, piristää kun pääsee vähän ihmisten ilmoille =) ostettiin kakkosistuin mun äidin autoon ettei tarvi aina siirrellä eestaas, aika hepposelta vaikuttaa mut eipä hintakaan kova ollu. mut ei kai noita sais myydä jos ois enempi haitaks ku hyödyks :|

meillevauva: kyllä mulla oli välillä vieteri tosi kireellä ja vaan itkeskelin kun yöllä joutu valvomaan ja päivällä jaksaa sit valvoo isomman kanssa :/ aika helvettiä oli mut nyt onneks p nukkuu pääsääntösesti hyvin.

äippähki: se kuvan laitto välillä tökkii, koita vaan sitkeesti ni jossain vaiheessa onnistuu :)

kevytmel: meilläkään p ei kauan mahallaan viihdy, pieniä pätkiä kerrallaan oon pitäny. on noi niskalihakset selvästi jo vahvistunu. pitää vaan sitkeesti jaksaa ni vahvistuu lisää ja sit varmaan vauvaki rupee viihtyy ku jaksaa päätä kannatella ja näkee ympärilleen.

onkos toi kinderitin vaalee body äpakkauksen? se missä on jonkun sortin pellen kuva ruskeella. onko teillä kestäny ne nauhat kii tosta mein omasta irtos yks nauha heti kättelyssä ja pari muuta sen jälkeen. aika kakkoslaadulta vaikuttaa :kieh:
 
kevytmelankolia mahallaan ei viihdy lattialla kovinkaan kauaa, vatsan päällä kyllä ja siihen useesti nukahtaakin. Mutta koitan kanssa pitää mahdollisimman paljon, kyllä se sit pikkuhiljaa jaksaa kauemmin ja kauemmin.

cruella merkkiä en muista enkä oliko joku kuva mutta pakkauksesta tullut vaalee body jossa satiini(tai silkki mikä lie) nauhat niin ekalla käytöllä lähti nauha irti. En ookkaa sen jälkee käyttäny. Eikä ne nauhat kyllä kunnolla pysyny ees kiinni.

Meil on viel 56cm vaatteet käytössä, tosin koko ajan käytetty myös 62 ja 68:kin. Muutama body rupee olee aika nafti että jää varmaan seuraavalla käytöllä pois.
 
cruella: jep, mun mielestä kans tuon pelle-bodyn laatu on ihan pyllystä. Ainakin meillä se venahti ekassa pesussa ihan totaalisesti, on siis yhtä pitkä ja leveä :/ Nauhat on kyl kiinni...

Pakko munkin laittaa lusikkani tuohon kokoasia-soppaan... Meilläkin on yhä 56cm vaatteet käytössä vaikkakin tämä tytteli on lapsistamme isokokoisin. Saapahan nähdä miten hänellä kasvu jatkuu. Esikoinen oli 1v neuvolassa 70.4cm ja 8,7kg. Kakkonen oli 69.1cm ja 8,5kg. Eli hurjan pieniä ovat olleet ja ovat kyllä yhä ikätovereihin nähden pieniä. Mutta meillä on molemmin puolin "pienet" geenit, joten ei lapsetkaan kovin isoja voi olla.
 
Nyt, kun muitakin "maija myöhäisiä" on ilmoittautunut niin uskaltauduin minäkin vihdoin rekisteröitymään ja, jos mukaan mahtuu niin mielellänne liittyisin seuraanne. =)
Odotusajan alusta asti oon teidän juttuja lueskellu, mut en oo saanu aikaiseksi itse osallistua.

Elikkäs.. Meille syntyi tyttö 10.2. Synnytys oli erittäin kivulias, mut onneksi nopea (2.5h). Perheeseemme kuuluvat myös mies ja 3.5v poika. Vauva- arjen alku ollut hiukan raskasta, kun tytöllä on masu vaivannut melko kovasti eikä tää meidän neiti tykkää oikein nukkua päikkäreitä. Pikku torkkuja ottaa pitkin päivää ja on tietty sit itkuinen ja kiukkuinen ku väsyttää. Mut oon kyl kiitollinen, että yöt meillä nukutaan tosi hyvin. Neiti nukahtaa n.klo21 ja herää syömään vasta 5-6-välillä ja sit vielä jatketaan unia johonki 8-puol9. =)

Nyt pitää mennä, ku meinaa tyty hermostua.. Palaan taa,ku ehdin. :D
 
Nyt on sit taas haettu uudet mitat tytylle eli 7viikkoisneuvolassa käyty, eli

paino 5250g (3858g)
pituus 60cm (54cm)
py 40cm (37,5cm).

Hienosti oli neiti kasvanut, pitkä ja hoikka tyttö. Lasten ja vaatteiden koko on puhututtanut...Itse oon laittanut 56-senttiset pois jo kuukausi sit, tyty sen verran pitkä tapaus myös selän osalta, ettei mitään saumaa että olisivat mahtuneet yhtään pidempään, aika lailla kinnasivat haaroista jo tuossa vaiheessa. Nyt tosiaan käytössä koko 62 ja jokunen 68 käytössä myös. Älkää pienempien vauvojen äidit huolehtiko, jokainen kasvaa omalla tahdillaan ja tietysti syntymäkokokin vaikuttaa-itseäni ihan harmitti laittaa noita koon 56 vaatteita pois, joitakin ihanuuksia ehdittiin pitää vaan muutaman kerran, joitakin ei lainkaan! :/ Kyllähän noita pienempiä vaatteita olis ollut kivä käyttää pidempäänkin...

Mahallaan olosta meillä tyty viihtyy yllättävän hyvin ja on siksi päivittäin pidettykin mahallaan. Lutusen näköinen kun könöttää kuikkana päänsä kanssa :heart: =) jaksaa pitääkin päänsä jo aika pystyssä useamman minuutin ajan.

Saanukka meillä sama Gracon kaukalo ja on just nostettu turvavöitä ylemmäs. Olis voinut nostaa varmaan jo ajat sit, mut vasta pari päivää sit tajuttiin että vyöthän tulee vähän turhan reilusti selän alta! :p

Yötmenee pääasiassa kahdella syötöllä, ajoittain heräilee kolme kertaa syömään. Kestonahan tässä väsyttää, vaikka tyty nukkuukin syöttöjen välit kuin pikku possu. Esikoinen ryömii meidän sänkyyn joka yö ja nukkuu aika usein tosi levottomasti, heiluu ja huitoo ja puhuu unissaan...Välillä tuntuukin että just kun on saanut tytölle tissin suuhun ja nukahtanut itse uudelleen, herättää poika huiskimisellaan. Ei raaskita häätää poikaa takaisin omaan sänkyyn, kokeiltu on ja hätääntyy tosi paljon ja itkee haluavansa äitin ja isin sänkyyn-eiköhän se siitä ajastaan, kunhan nyt kunnolla sopeutuu siihen että sisko talossa!

Joo-o, ristiäiset olis sitten sunnuntaina ja yhtä siivoamista tämä tuntuu ennen juhlia olevan...No, tuleepahan edes joskus siivottua paikat ihan viimeisen päälle! :LOL:

hilunen & tyty 7vko 2pv
 

Yhteistyössä