***HELMET 2008*** Huhtikuu

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Viihtyykö teillä vauvat mahallaan?
Meillä ei millään olisi mahallaan, mutta silti sitkeesti olen yrittänyt, että edes vähän aikaa olisi.
Meillä tyttö ainakin viihtyy mahallaan jonkin aikaa ikää huomenna tulee
tasan 2kuukautta täyteen,

Moi! :wave:
ja huh miten paljon kommentoitavaa :snotty: ku en oo kahteen päivään ehtiny lukemaan :D

kakkat: meillä kakataan edelleen n. 10-12 x päivässä B) (eli karseaa sotkemista...)

vaatekoot: menee vielä 56:set... en kyl tiedä että enkö sit vaan huomaa että ovat jääneet pieniksi... ;) mammatreffiläiset huom! :attn: voisiko joku sanoa mulle seuraavilla treffeillä jos meidän pojan vaatteet ovat huomattavasti liian pienet?! :D
...toisaalta en tiedä minkä kokoinen poika edes on, on saatu mitat viimeksi n,4 vk sitten neuvolassa...näitä ei meidän neuvolas vissiin paljon mittailut kiinnosta :xmas:

jaa niin: tervetuloa uudet!

nukkuminen: täällä aivan p*rseestä: välillä ihan onnistuneita öitä muutamalla syötöllä, tässä lähipäivinä huonoja vaihteeksi, nytkin mies EDELLEEN nukuttamassa ja mitä kello on, jotai 03?? A vaan rääkyy tual ja kaik o jotenki huanost :D

palstailust: iha persseest tämse palsta: ole täsä ny jonki aikka luken näit kaikemailma tekstei (muumuas kätkytkualemast) ja siit syyst sit meni ja huljauti A sänkyst kaik reunpehmuste ja semse poijjes jat tökkäsi tuti suuhu, niin et kon josse sitä ny ttosa lutkuttais eik sit kualis yä aikan ko niimmää lui et 2-3 kk iäs net vissiste pakka kualema jos ova kuallakse?

kestoist: kestoilija huam: ole nyssaanu kokeiltu net (peipiidea) hemp hour ekstra jotka hankkisi siis meil yävaipoiks ja nekyl pitävä sit kyl iha koko yä, et silviisii, laitoi niihi viäl sama firma hh beisik imu ni ei tarvitte vaihta kon sit vast aamusel kon aurink pilkistä! :)

ja terveissi sin kotopuale =)

emmie + mister A (7vko5pvä ) ...voisi joku päev vaik sit uut profilkuva koitta keplotel tonnoi :)

Heippa!

Jälkitarkastus oli torstaina eikä lääkäri ainakaan siinä sanonut mitään mun valkovuodosta, en kyllä muistanut mainitakaan kun mokkula karju vieressä ja vei ajatukset ihan muualle =) Meillä tuo lääkäri näköjään ottaa papa-kokeen siinä samalla.

Pillerit sitten otin. Oisin voinut jo eilen alottaa, mutta en keksinyt vielä mihin aikaan niitä ois hyvä napsia. Ärsyttää, kun ne pitää taas muistaa, muistamista ois tarpeeks muutenkin...

Nyt kyllä jätkää harmittaa ja pahasti, on taas pitämässä kakkaustaukoa ja vääntää ja ährää, mutta mitään ei tuu... :( Sääliks käy toista...

Oon kans ajatellut että onko meidän vauva ainoa joka ei voi sietää lattialla mahallaan oloa. Huuto alkaa jo ennen kun koko lapsi osuu lattiaan kun sitä sinne laittaa.
Mahan päälle kun pojan laittaa makaamaan niin siinä on kyllä mielellään ja siinä sitä päätään on ojennellutkin hyvin pienestä asti. Mutta että lattialle, ei ei...

Meilläkään ei tykätä olla mahallaan lattialla. Selällään kyllä viihtyy lattianrajaa tuijottelemassa =)

Kävin tänään ostamassa ristiäisvaatteet veljeni juhliin (huomenna). Kylläpä masensi sovituskopissa :$ *otanpa vähän lisää raffeleita, rouskis*

Kaksi yötä mennyt kuin unelma. Viime yönä poika nukkui jopa 4,5 tuntia yhteen pötköön. Sitten mies vielä hoiti seuraavan syötön, sain nukkua ruhtinaalliset 7 tuntia B)

Pessi ja J 7 viikkoa

Hellou :wave:

Massullaan viihdytään päivä päivältä paremmin. Meidän tytsy viihtyy massullaan aika pitkiäkin aikoja, joskus jopa paremmin kuin selällään. Ährää myös itseään kovasti eteenpäin ja on sitten turhautunut, kun ei liiku kuin ihan ministi. :headwall:

emmie: Mä oon kans tykänny noista BabyIdean hamppu- ja bambuimuista: ovat ohuita, mutta imeväisiä. :)

Ostin tänään Pemmille kevätpuvun KappAhlista. Mistään ei meinannu löytyä kivaa, ja vähän vituloitti, ku en ostanu Hullareilta semmosta Reiman pukua. En nyt kyl tosin muista, et oisko sitä ollukkaan sopivassa koossa. Minkälaisia vaateyhdistelmiä te muut käytätte ulkona keväällä? Takki ja housut vai jonkunlainen puku?

Sisko on käymäs ja illal tulee viel vieraita. Muuten kiva, mutta väsyttää... Eilen olin työpaikan kevätjuhlissa ja join muutaman lasin viiniä; hulahti hyvin nuppiin, kun ei oo vähiin aikoihin juonu yhtä bisseä/viinilasillista enempää... :p

Meillä muuten kaikki ennallaan. :/ Tuo tyttö on perustyytyväinen ja mielestäni "helppo" vauva, vaikkei muita kokemuksia olekaan. Aurinkoinen ja seurustelevainen. =) Refluksi on mielestäni vähentynyt, joten onkin ilmeisesti ihan normaalin refluksin puitteissa tuo nieleskely. Kakkakin tulee nykyään lähes aina helposti, joten sekin huoli on poissa. =) Eikä ole nyt tarkoitus ärsyttää ketään, joilla itsellä vaikeuksia kertoilemalla, miten meillä kaikki on ok. Haluan vain kertoa, että arki vauvan kanssa voi olla melko mutkatontakin. =)

:hug: ja jaksuja kaikille! Toivotaan, että nukkumis-, kakkimis- ym. ongelmat alkavat vähitellen helpottaa, kun ikää kertyy.

eva & pemmu 10vkoa ja 3vrk :heart:

vinja: just se body :kieh: vissiin pari nauhaa enää tallella et mitä tollasella tekee mikä ei kiinni pysy :| luulis et ois laadukkaampia vaatteita äpakkauksessa :/

mä meinasin tänään uskaltaa juoda yhen saunasiiderin :p onko muut ottanu yhtään synnytyksen jälkeen? eva juu ja päähän käyny pari lasillista :D samaa mäki pelkään :whistle: :xmas: nimppareitten kunniaks jos maljan kohottais ;)

emmie meil on doron radiopuhelimet hälärinä. Siihen kuuluu kyllä erillinen lapseosa mikä ei oo radiopuhelin mut se pitää aina saada töpseliin joten meillä se seisoo kaapissa. Philipsin hälärin jälkeen (ihan perusmalli) toi oli eka pieni pettymys kun ei oo niin herkkä. Tosin philips oli ehkä vähän liianki herkkä kun kuuli kaiken mitä naapuritki pihalla teki :whistle: Mut nyt oon ihan tyytyväinen ja uskallan jo luottaa et linja aukee kun herra itkee. On tosi helppo käyttää kun ei tarvi joka kerta "kytkeä" häläriksi, sen kun laittaa virran päälle (siskolla piti aina erikseen kytkeä häläritominto ja se oli hankala, en kyllä merkkiä muista). Hobbarista tilasin, oisko hinta ollu 60? (päälle sai 6kk vauva-lehteäkin et ei paha hinta).

Ja nimpparionnittelut cruellalle!

emmie: meillä mies osti semmoset radiopuhelimet vissiin clas olssonilta (kirjotetaanko se noin?)... :/ ei oo tosin ollu tarvetta käyttää niitä, mutta hyvinhän nuo näyttää pelittävän kuitenkin. ko. liikkeen hinnat tuntien, eivät varmaan oo kovin hintavat olleet...

pilvipouta: laitoin yv:ä, samoin cruella ja cruellalle nimpparionnittelut! :flower:

Meillä kakattiin eilen 3 kertaa (juu, ei meillä lasketa.. :LOL: ) ja tyttö nukkui koko yön rauhallisesti klo 22-07 :eek:. Tosin eipä nukkunut pitkiä päikkäreitä päivällä..ja vatsa vaivasi jonkun verran. Ihan hiljaa kuiskaan teille että vois olla helpottamaan päin nää vaivat (mutta älkää kertoko tytölle..) :whistle:

Kevätvaatteista oonkin miettinyt millaisia vaatteita pitäis hankkia. Siis eihän tota äp:n kevyttoppapukua voi kauhean pitkään enää käyttää. Mä oon jo vähentänyt vaatekerrastoa ulkoillessa; jätin pois villasukat ja tumput. Äp:n makuupussi on yhä vaunuissa mutta useinkin auki. Millainen puku (vai haalari?) ois hyvä??

tervetuloa uusille :hug:

eija81 meijän vauvalla myös ylimääräinen "reikä" pyllyssä. Näytin terkkarille kysy et ottivatko synnärullä siihen mitään kantaa..en tiiä edes huomasivatko, mut mä huomasin vasta kotona.. inhottava ku sinne kertyy kaikenlaista "moskaa" saa pumpulipuikolla puhistella.. mul ei tietoa millon lääkärineuvola 2kk neuvola on vasta 5.5.
vois kyl kysästä mun jälkitarkastuksen yhteydessä mitä lääkäri tuuumailee.
Miehe äiti kyl sano et miehen sisaruksilla ollu useammalla saman lainen kolo, joka parantunut itestään

Arttukaan ei viihdy mahallaan. Kulettelen sitten sylissä "mahallaan", että niska- ja hartialihakset vahvistuisi.

Meillevauva Artulla on vielä kevyttoppapuku, kun ulkoillaan. Villasukat ja -tumput on vaihdettu keinokuitusiin ja lämpöpussi äp:n makuupussiin.
En tiiä mitä sitä laittas pojalle päälle sitten, kun ilmat lämpenee. Ohkasempaa pukua ei ole, tai on tuollanen fleecepuku, mutta saattaa vapun tienoolla olla jo liian pieni. Pitää varmaan isommista vaatteista kaivaa 2-osanen collegeasu tai joku ja se laittaa uloslähtiessä sisävaatteiden päälle.

Täällä on kohta kaikki lumet sulanu =) Pieniä kinoksia enää siellätäällä. Kohta pääsee taas keväthommiin :) Haravoimaan pihaa ja istuttamaan kukkapenkit. Artun istukka pitää hakea anopin kaupunkiasunnon pakastimesta ja laittaa maahan, samoin kun Artun oma puu :flower:

kiitoksia onnitteluista =)

oltiin eilen miehen veljellä, ne saa ens kuussa vauvan, kiva kun ei tuu serkuksille paljoo ikäeroa =) anoppikokelas osti mulle orvokkeja sellasessa riippuruukussa vai mikä se nyt on, vähän huono oon näitten kasvien kanssa :whistle: tuppaa kaikki kuolemaan B) no ehkä ne tuolla ulkona pärjää. nytteki sataa ni saa vettäki :D
tänään oltiin judossa ja sen jälkeen mentiin uimaan. nyt tekis mieli ottaa torkut mut eihän se meillä onnistu :kieh:
peetu heräs ekan kerran vasta puol kuus et sen puoleen ei hätää mut kikkailin muuten vaan pystyssä yöllä. vessaan ja lypsylle jne B)
jaksoin eilen juoda vajaan puolikkaan siiderin :LOL: säälittävää B)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kiin: artun istukka hakee pakkasesta, exkjyysmii :eek: B)
Joo tuo mullakin pomppasi silmiin :eek:

Eli olette siis pakastaneet istukan, kaivatte sen maahan, ja istutatte päälle puun? Okei....
tuo pisti kyllä silmään..siis ihan totta, olette pakastaneet istukan?miksi ihmeessä???

Nukkuuko muuten teidän vauvelit minkälaisia päikkäreitä sisällä?meilllä kun nukkuu vaan pikku torkkuja pitkin päivää mutta ulkona paremmin..
Entäs onko kukaan vielä ajatellut jäädä hoitovapaalle äitiysloman jälkeen?

minni ja tyty6vko:a

Vastailen Kiiniltä kysyttyyn istukka-asiaan, vaikkei mulle kuulukkaan... :p Joissain kulttuureissa (mm. itämaiset) on tapana kaivaa istukka maahan ja esim. istuttaa siihen puu merkiksi. Tuo elämää, ja mitä muita merkityksiä siihen liittyikään... :) Ja eihän sitä istukkaa tartte varastaa, jokainenhan sen saa mukanaan sairaalasta, jos haluaa. Synnyttäjän omaisuuttahan se on. =) Sitä ei tosin liiemmin taideta tarjota mukaan, vaan pitää itse ilmoittaa haluavansa sen ja luultavasti olla myös oma astia mukana sitä varten. :/

minni80 kyseli hoitovapaa-asioista. Me ei olla vielä ratkaistu asiaa. Pohdinnassa on pitääkö mies isäkuukauden ja jää sen jälkeen muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle vai jatkanko minä hoitovapaalla... Töihin olis tarkoitus palata viimeistään, kun pemmu täyttää vuoden. Ajattelin itse asiassa laittaa ph-hakemuksen tässä huhtikuun aikana... :whistle:
*muoks* Tarkoitin siis, että minä palaan töihin viim. tytön täytettyä vuoden. Mies saattaa jatkaa vielä hoitovapaalla. Pemmu aloittaa päivähoidon aikaisintaan vuoden vanhana. :heart:

ISTUKKA!?????????? :LOL: Anteeksi mitä?? ..huh..

Käytiin muuten siellä lekurissa ja poika painaa nyt 6 230g ja 59.3 cm on pituutta kertynyt. Ikää nyt siis 1kk 3vko. HAHA..iso poika. :p Nyt mietin onko pikkuisella toinen korva ihan ok. Kun sain ne synnytyssairaalan paperit ja siellä sanottiin että OAE-testissä oikea ei läpäissyt. Korvaahan toi tarkoittaa, mut ei kukaan mulle mitään sanonut missään vaiheessa. Nyt vasta katsoin netistä mikä ihmeen OAE. Ja neuvolalääkärin töötti-testiin ei oikealla korvalla reagoinut mitenkään. Mies sanoi että niillä on suvussa kuulonalenemaa, joten se ei ole pois suljettu. Kyllä se sillä korvalla kuulee, mutta kuin paljon, sitä en tiedä. Tietääkö kukaan miten luotettavia noi testit on ton ikäisellä? Vasen korvahan niihin on reagoinut "normaalisti".

Muuten meillä menee oikeen hyvin ja iltahuutokin loppui lyhyeen. Viikon sitä kesti.

Meillevauva Tosta ulkoilupuvusta. Mä totesin sen Polarn o. Pyret:n fleecepintaisen kuoripuvun tosi hyväksi. Muuta tuo ei tule tarvitsemaan ennen kuin jo sit selviää rattaissa ilman pukua.

Vanamo+Nuutti 7vko 1pv :heart:

Tuosta pukuasiasta vielä... Kerroin jo tuolla aiemmin, että ostin semmoisen ns. välikausihaalaripuvun tytsylle. On varmaan ainakin autoillessa hyvä, ja vaunussakin... En viitsinyt sijoittaa kovin montaa kymppiä tuohon pukuun. Sijoitan mieluusti kylläkin sitten kun puvulta vaaditaan jo jotain ominaisuuksia. Ostin siis ihan perusulkoilupuvun KappAhlista, maksoi n. 25e. Ihan nätti vaaleanpunainen puku on. =)

Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
Pakko vielä sen verran että miten olette saaneet istukan itselle??varastanu ja piilottanu anopin pakkaseen :LOL:
minullekkin tarjottiin edellisen synnytyksen jälkeen istukkaa, siis olisin sen omaksi saanut jos olisin halunnut, mutta kieltäydyin kuitenkin ja annoin sairaalalle luvan sen hävittämiseen. esikoisen aikaan ei tarjottu ollenkaan.

ristiäiset on nyt ohi (juhlittiin eilen) ja kalle on nyt sitte virallisesti kalle :D ristiäiset meni tosi hyvin, kalle nukahti kummin syliin, vähän säikähti ku tuli vettä päähän, mutta sitten jatko rauhassa unia :D

en nyt jaksa enempää kommentoida, palailen varmaan huomenissa

piipero86 & kalle 7viikkoa 2päivää :heart:

Yhteistyössä