***HELMET 2008*** Huhtikuu

Meillä on kakattu tänään kolme kertaa!! on ihmisellä ilot.. :whistle:. Tähän asti on siis kerran päivässä tullut ja sitäkin on väännetty usein pitkään ja hartaasti itkien. Piereskelytkin tulevat (ainakin tänään) usein ilman itkua ja vääntöä. Mä jopa heräsin yöllä siihen kun tyttö päästeli..Ja nukkui ite!!
Ukolla oli eilen siis iltavapaa ja tuli ennen puoltayötä kotiin.Mä vähän pelkäsin mitä tapahtuu kun tyttö nukkuu ja koirat hälyttää kovaäänisesti. Tyttöpä veteli rauhassa sikeitä =)

Tänään kaveri oli käymässä. Käytiin Sellossakin, vierähti useempi tunti. Kyllä mä oikeesti haluaisin matkarattaat! ukko vaan vastustaa koska meillä on muutenkin kauheasti tavaraa :headwall:
Tyttö veteli vaan tunnin päikkärit, joten nyt toivon että tässä sylissä nukahtaisi.. Kivaa oli silti. Mä sain olla vaan ku kaveri nautti vauvan hoidosta
=)

Niin ja vatsaväänteet on tänäänkin olleet vain vähäiset :attn:

Pessi:
evaellen:
Jahvetti:
Mun on nyt ihan pakko kysyy, että onko muita Helmiä, jotka nukkuis jo yöt läpeensä?
Siis heräämättä, ettei enää syö yöllä?
Kun meillä nyt tosiaan näyttäs, että tuo likka on lopettanu kokonaan yösyönnit ja nukkuu kuin tukki heräämättä klo 21-6 (joskus jopa 7). Eli 9h yöunet...tuntuu vaan niin kummalliselle...vaikka edellinenkin oli tosi hyvä nukkuja

Meidän tytsy veteli viime yönä klo 22-7.40 unta palloon. Normaalisti Pemmi heräilee "viimeistään" kuuden aikaan syömään, jos on mennyt kymmeneltä unille ja minä havahduinkin vanhasta tottumuksesta niihin aikoihin kuulostelemaan. Piti ihan tsekata, että onko kaikki ok, kun ei sitten noussutkaan syömään. Meillä ei sitten nukutakaan mitään älyttömän pitkiä päikkäreitä, maks 2 tuntia oikeestaan.

Älkää viittikö....
Veljenpoikanikin (10vk) vetelee 6-8 tunnin yöunia. Mutta ei meillä vaan nukuta, kun max 4h. Silloinkin jo luulin pojan vähintään kuolleen.

älä välitä ei meilläkään nukuta... 2-3h unia kerran on nukukkunu 4 ja 5h.. mut välistä vaihdoin silloinki kylkeä ja ite heräsin jo moneen otteeseen et onko se etes hengissä
päivällä nukutaan jos nukutaan..tänään nukahti 3ltä vasta ensimmäisille pitkille unille..siihen asti lyhyitä torkkuja ja kitinää...sylissä olis kyl nukunu!
tyttö tännään 5vk
Niinpä! Meidän typykkä nukkuu öisin yhden max 3h pätkän, (joskus harvoin nukkunu yhen 4h pätkän) ja tän jälkeen herää 2h välein syömään... :| Eikä nuku pitkiä päikkäreitä, nekin max 2h ja oikeastaan vaan yhdet tollaset pidemmät ja sit pari torkahtelusessiota päivän aikana. Odottelen Pessin tavoin kovasti sitä, että saa jotain kiinteämpää ruveta antamaan iltaisin, jos se auttais...

Meillä oli viikonloppuna ristiäiset ja enköhän tullu kuumeeseen ja nuhaan kaiken sen stressaamisen ja hosumisen jälkeen. Ja nyt tuli myös vauva nuhaan! Sillä oli selvästi yöllä myös kuumetta eikä meillä tietenkään ollu mitään kuumesuppoja :ashamed: Onneks nyt päivällä kuume laski, vaikka tosi räkäinen on kyllä pieni raukka. Oikein sydäntä riipaisee, että äiti on nyt tuollaisen taudin pieneen tartuttanut :ashamed:

Paranemisia kaikille flunssaisille! Mut eihän suppoja saa alle 3kk ikäsille antaa ilman et lääkäri on tutkinu! Mulle ne ei ees "suostunu" myymään niitä apteekissa ton takia!!

Tänne ei ihmeempiä, tossa oli muutama päivä et kakattiin vaan kerran päivässä ja yhtenä päivänä ei ollenkaan. Ei kyllä vaivannut mitenkään. Nyt on palattu normaaliin rytmiin ja hyvin monta kertaa päivässä. Melkein kun puhtaan vaihtaa niin johan rutisee =)

Vinja:
Paranemisia kaikille flunssaisille! Mut eihän suppoja saa alle 3kk ikäsille antaa ilman et lääkäri on tutkinu! Mulle ne ei ees "suostunu" myymään niitä apteekissa ton takia!!
:eek: Mä nimenomaan soitin tänään terveyskeskukseen ja sieltä neuvottiin hakemaan apteekista noita suppoja kuumeen alentamiseen. Lääkärille tuloon ei oo kuulemma tarvetta, kun kuume liittyy nuhaan ja ei ollu kuin tosiaan sitä lämpöä enää. Hitto ku nää ohjeet sun muut vaihtelee aina, mistä sitä sit tietää mikä on oikein ja mikä väärin :kieh:

Jepsu Ihana sööttiläinen siulla profiilissa :heart: :heart: :heart: Mistä ootte ostanu tuon paidan? :p

Pessi Aloin antaa velliä 5pv sitten ;) Että ei meilläkään tuota ihanuutta ole kovin kauaa vielä kestäny ja saa nähä miten pitkään tuota jatkuu, olisko vaan ollu niin väsyny, kun on ollu kipeenä :/ Ei pidä nuolasta ennenkun tipahtaa :D
Toivottavasti teilläkin aletaan pian nukkumaan vähän pidempiä pätkiä yöllä :hug: Vasta kahen kuukauden paikkeillahan siitä alkaa olla toiveitakaan. Paitsi jos lapsi on niinkun miun siskonpoika, joka nukku vastasyntyneestä lähtien yöllä 5h pätkän :kieh:

Vinja Arttu kerkes täyttämään tuon 3kk ennen kun flunssa alko ja yhtenä iltana vaan annoin supon, kun oli niin kärttynen nukkumaan mennessä.

No, eiköhän se oo ihan ok jos terkkaristakin on kerran annettu lupa! Joskus kyllä sitä itekin mietin et tutkiiko ne oikeesti jokaisen alle 3kk ikäsen kellä lämpöä/kuumetta jos perheessä kaikki muutkin ollu flunssassa... Ilmeisesti siis ei!

Minusta ihan tuntuu, et meillä voitas huomenna alotella velliä :whistle: Sosettakin mulla tuol oli, mut esikko ne sieltä jemmasta ehti jo syödä :kieh:
Aattelin, josko se velli vähän pidentäs päiväsaikaan tota ruokaväliä...kun tuppas taas tänään olemaan pahimmillaan 1½h välillä :/
No, pakkohan se tietty on päivällä tankata, että jaksaa sit yöllä nukkuu...mut toisella on ihan paha olla, kun maha on koko aika täys ja puklaakin huomattavasti enemmän sitte :/

Kiin joo harvassa taitaa olla hyvin nukkuvat vauvat...miulle on nyt 2 onneksi sattunu =) Number 3 nukku jo 3 viikkosesta yöt läpeensä (10h)...tää neiti ootti siihe 2kk ikään =)

Sitä mie ootan, että tuo tyttö alkaa viihtymään lattialla muutenkin, kuin ilman housuja ja vaippaa :LOL: :LOL: Pöksyt jalassa turha toivo...mies vitsaileekin aina, että tietää kehen on tyttö tullu :p :LOL: :LOL:
Eipä kovin pikaseen tarvi ootella, että liikkeelle lähtis, kun ei sitä halua ees lattialla harjotella :/
Kakkonen ryömi jo 3kk ikäsenä :whistle: Ei yllä samaan ei...

Jahvetti ja Memmu 2kk

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Sitä mie ootan, että tuo tyttö alkaa viihtymään lattialla muutenkin, kuin ilman housuja ja vaippaa :LOL: :LOL: Pöksyt jalassa turha toivo...mies vitsaileekin aina, että tietää kehen on tyttö tullu :p :LOL: :LOL:
Eipä kovin pikaseen tarvi ootella, että liikkeelle lähtis, kun ei sitä halua ees lattialla harjotella :/

Jahvetti ja Memmu 2kk
Meillä Pemmu viihtyy nykyään maks 10 minsaa lattialla ja liikkuukin jo jonkin verran. Ährää siis itseään massullaan ollessaan eteen ja sivulle päin. Joitain senttejä siis. Yks päivä laitoin tytsyn leikkimatolle, menin tiskaamaan pulloja ja n. viiden minsan päästä tytsy oli kääntynyt ryömimällä kasvot toiseen suuntaan. Äh, en osaa selittää...

Supoista ootte puhuneet, niin eiköstä sitä nykyään suositella mieluummin annettavaksi noita suun kautta annettavia kuumelääkkeitä. :/

Oltiin leikkipuistossa tänään ja huomenna ois muskari. Inhaa, kun nämä vauvaharrastukset on aamuisin. :kieh: Me oltais niin aamuköllijöitä että... :whistle:

Myin muuten tuolla kirppis-palstalla Pemmun 56cm-vaatteet pois. Muutaman toki säästin muistoksi. :heart:

eva & pemmu tasan 10vkoa! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:

Jahvetti ja Memmu 2kk
--Meillä ihan sama juttu..vaikka on kuinka nälkä tai väsy tai muuten vaan kiukku niin vaatteet ja vaipan ku pois ottaa niin on ihan toinen ääni kellossa :D

Meillä yöt menee noin 4-5h pätkissä, eli herää kerran syömään ja se on ihan ok...aamulla sitten torkutaan tarvittaessa. Päivisin yhet pitkät päiksyt (tänään kolma ja puoli tuntia :eek: ) ja illemmasta jos puen ulos niin toiset noin tunnin mittaset, jos en pue niin satunnaista torkkumista sylissä..

Tänään on taas ollu hankalampi nukkumaan meno ja mahaakin on väännelly, ja liekkö taas vaikutusta sillä kun kakkaa ei oo näkyny mutta pahanhajusia pieruja kyllä tuloo..onko tuo ihan normaalia että vauvan pierut haisee..siis oikeesti pahalle, ihan semmoselle mädälle kananmunalle :eek: |O ???

-n-

nipsuli Juu, meiän Arttukin päästelee kauheita kasvihuonekaasuja :x Välillä oon luullu, että mies on päästäny agentin :ashamed: Mies yrittää hätäpäissään sanoa, että poika se oli ja mie vaan, että niin-varmaan-joo, lasta ilkeet syyttää vaikka ite haiset, sika! |O :LOL:

Babygirl Ei me olla Lapist, ei miäs, em mää. Mererantassi olla kumpiki, mut eri pitäjist. Suul se sit aukke seki, että mikä semne tillukas o.

Yöunista Meillä pimu nukahtaa yhdeksään mennessä unille, tankkaa kahdelta ja nukkuu seitsemään. Mutta... kun minä epäilen, että pimun kroppa on sitä mieltä, että se on liian harvoin ruokaa ja eritoten juomaa. Muutaman aamun jo olen huomannut, että kun otan tytön aamulla tissille, sillä on lakiaukile aivan kuopalla. Kuoppa - Luojan kiitos - oikenee onneksi puolessa tunnissa syömisestä, mutta kyllä se hiukan mietityttää. Tyttö siis nukkuu tyytyväisenä kuin pikkupossu, kunnes sen tulee nälkä. Mutta herääkö typy liian myöhään nälkäänsä? En oikeen arvaa neuvolastakaan kysellä, etteivät vaan käske korviketta antamaan. Tyttö siis on tyytyväinen ja syö ja pissii ja nukkuu. Kakkakin tulee silloin kun aikaa on kulunut tarpeeksi kauan.

Yöunista ootte puhunu. Meidän herra rupes nukkuu pidempää pätkää yöllä vikana sairaalassaoloyönä. Mut siellä ne herätti syömään ja sit ei enää nukkunu. Joten kotona en "uskaltanu" ( ;) ) herättää syömään ja eka pätkä oli järjestään se 6h ja toinen 4h ja sit herättiin. Nyt on varmaan ruoantarve sen verran kasvanu että eka pätkä on n.4h ja sit parin tunnin välein. Ja kun useesti menee nukkuu yhentoista aikaan ni ei noita heräämisiä oo kun 2, joskus 3.
Päiväunet nukkuu aamusta yleensä 3-4h ja sen jälkeen pikkutorkkuja lopun päivää. Mut sit on erikoispäiviä kun nukkuu viel illastakin 2-3.

Joo, ihan turhaan oon fiilistelly vatsaväänteiden vähentymistä.. Eilen tulikin takapakki. Klo 18 alkoi huutaa ja muutamaa lyhyttä taukoa lukuunottamatta huusi melkein klo 21 asti. Kieltäytyi syömästäkin.. Nukahti kuitenkin kympiltä, mä olin silloin jo nukkumassa.
Pitää vaan toivoa että ei tullu pysyvää takapakkia!

Kokeillaas uudestaan kirjoittamista, ehkä ilman välihuutoa.

Vaatteista Onko meidän typy joku hyperpikkuinen? Ikää on jo kaksi kuukautta ja vasta pari 56-bodya on pieniä, muut menee mennen tullen. Tosin valikoiden voi jo käyttää pienimpiä 62-vaatteita ilman että tyttö niihin eksyy. Eilen vierailtiin samanikäisen pojan luona ja siellä oltiin siirtymässä jo kokoon 68. Syntyessään poika oli vain 100 grammaa pimua isompi. Tänään katselin erästä blogia ja siellä kehuttiin kolmikuisen olevan jo päälle seitsemänkiloinen. Aa-puu-va! Kun tämä nyt pääsisi edes lähemmäs kuutta kuin viittä kiloa kuukauden päästä. Edelleen vetoan, että tyttö on tyytyväinen, nukkuu, syö ja pissii paljon.

Nimim. todella epävarma pikkuemo

Meillä tuo pikku-ukkeli käyttää 70cm vaatteita edelleen ja on jo hyvän aikaa käyttänyt. Sen verran pitkäselkäinen jäbä, että pienemmät vaatteet kinnaa jalkojen välistä.
Samoten ollaan jouduttu siirtymään potkareihin, joissa ei ole ummessa oevaa jalkaosaa, koska sitten joutuu olemaan varpaat kippurassa.
:wave:

tillukas Onhan noissa pikkuisissa kokoeroja ihan kuten meissä aikuisissakin. Meidän poika on pitkä ja hoikka mutta painoa on jo varmasti lähemmäs 6kg ja vaatekoko on 68 ikää on 6vko ja rapiat. Likka oli saman ikäisenä 5300g ja 57cm ja me ollaan 180cm ja 187cm miehen kanssa ja kummankin isät on 197cm pitkiä eli pitkät on geenit pojallakin. Älä huoli. Jos tyttö voi hyvin ja on iloinen niin kaikki varmasti hyvin. :hug:

Kiitos lohdutuksista. On vaan niin vaikea aina välillä tajuta tuota pientä, kun se oli syntyessään jo kilon minua jäljessä. En voi verrata sitä lainkaan omaan kasvuuni enkä muiden suvun lasten kasvuun, kun likka on niitäkin sen kilon pienempi alun alkaenkin. Ja sitten tuntuu, että liki kaikki ovat viimeistään 6-8 viikon kohdalla siirtyneet isompiin vaatteisiin, parhaat jo kolmanteen tai neljänteen vaatekokoon syntymästä, niin alkaahan sitä tällainen aloittelija epäillä lapsensa hyvinvointia. Eikä suvustakaan ole apua, kun ne vaan sanoo, että meidän oli sen ikäisenä niin-ja-niin iso, mutta eivät tiedä mitään näin "pienistä". Siis olihan pimu syntyissään kuitenkin 3500 grammainen, muut vaan ovat olleet 4500 gramman molemmin puolin...

Sektion kokeneet: pitäisikö huolestua, kun sivulla alavatsassa molemmilla puolilla tuntuu toisinaan (varsinkin kyljellä maatessa/venytellessä ) vihlovaa kipua?
Mulla ei ole vielä ollut jälkitarkastusta. Haava on käsittääkseni parantunut tosi hyvin, eikä ollut mitään pahoja kipuja leikkauksen jälkeenkään.
Haava on pystyviilto.

Olen kyllä kannellut painavia kauppakasseja, vauvan turvakaukaloa jne.. Pari viikkoa leikkauksen jälkeen olin kantamatta mitään, kumartelematta tms.

Aamupäivää kaikille!

Kokeillaanpa murrejuttua

Täälläki pikkuhiliaa siirrytään pois 56 vaatteista. Jotkut on jo saanu unohtaa mutta toiset taas mennee vielä, jännä mite valamistajilla on niin eri kokosia vaatteita..
1kk neuvolassa poju oli 5225g (3380g) ja pittuus 56cm (51cm), eli iso ukko jo, meni paino käyrä kyllä meleko pysty suorassa =)

Miten te muut joilla on turvakaukalona Cracon S logico (kirjotettaankohan noin) millon ootte niitä vöitä nostaneet jotka tullee hartioitten päälle?

Ja kellä vielä nukutaan pakkauksen laatikossa nii kui hyvin siellä mahutaan vielä nukkumaa? Varmaan jossai välissä pitäs pois jo sängystä se ottaa mutta on palijo turvallisemma olonen ku nukkuu vielä siinä pikkukopassa.

Yöunet on täällä aika säännölliset, nukkumaan 21-23 ja eka kerran herätään 02-04 ja siitä sitte seuraavan kerran kuuen ja seittemän välillä.. Hyvi saa itekki onneksi nukkua.

Täällä on masuvaivat ollu pari iltaa teillä tietämättömillä mutta ei haittaa iha yhtää, palijon vaikuttaa se mitä itekki syö, esim limppari ja kahvi.. Maijon syönnin/juonnin oon jättäny iha minimii ku tuntuu että siitä tulee melkoiset kipristelyt..

Täällä pitäs alakaa suunnittelee ristijäisiä mutta ei oikein tiiä mistä alottas.. Ja ei tuota suunnittelukykyäkään ole minkää vertaa :LOL: Kolomisenkymmentä tyyppiä ja asunto ei oo ku 59 neliöinen, tiivis tunnelma saattaa tulla.. Mutta tulleepahan intiimit juhlat :D

Nyt tekemään vielä jottai kotihommia ku poju nukkuu..

Saa nähä mite Kärpille illalla käy :D Eiköhän se Poika pohjoseen taas tule...

Kevytmelankolia teilläpä tosiaan iso poika!! =) Jos vaatteet jo kokoa 70...laskeskelin tossa, että tätä tahtia jos tyttö kasvaa, niin 70cm menee sitten 1veenä ja ylikin :LOL: :LOL: Ristiäislahjaksi muutamia collariasuja sai, niin ne näyttää aivan toivottoman isolle :kieh:

tillukas nää tytöt vissiin kasvaa vaan omilla käyrillään :whistle: :D Ompahan kauemmin pikkuvauva :p ;)

Jooh, mie äsken petasin tytölle pinnasängyn, että nyt saa alkaa nukkua siinä :D Sehän on nukkunu alusta asti vaunun kovassa kopassa tuossa mun vieressä, mut nytkun ei yöllä juurikaan enää heräillä, niin saa mennä tohon reilun metrin päähän :LOL:
Aamupäiväunet typy siinä jo nukkuikin...voi miten se näytii niin pienelle isossa sängyssä, mutta kyllä se uni hienosti tuli :D
Tuntuu ittestä jotenki niin haikeelle aina luopua jostain asiasta, kun tietää, että siitä luopuu nyt viimeisen kerran :ashamed:
Yksi asia oli mm. kun siirryttiin niistä pikkuruisista 2-5kg vaipoista kokoa isompaan, nyt sänkyyn siirto... :snotty: :snotty: Kyllä se vaan kasvaa koko aika, vaikka kooltansa pieni on...ihan itku meinaa välillä tulla :snotty: :snotty: Mutta eiköhän se oon mun pieni typykkä viel 2-kymppisenäki :D Samoten kun tota 5veetäkin tulee väliin pidettyä pienempänä mitä onkaan...kävin nää samat luopumisen tuskat aikoinaan sen kanssa, kun meille EI PITÄNY tulla lisää lapsia ja tuo sitten sai sen 5vee olla meidän vauva :heart: =)
Muistan kun esikoista ja tokaa aikoinaan iloitsin oikeen, kun ne kasvoi ja oppi itsenäisiksi...nyt sitä ei haluais missään nimessä :LOL: :LOL: Viimeisestä tahtos pitää kynsin hampain kiinni :attn: :LOL:
No, tulipas vuodatusta :kieh:

Jahvetti & Memmu 8½vko

Yhteistyössä