***HELMET 2008*** Huhtikuu

Voi että tuota meiän pientä :( Ääni ihan käheenä niin että itkukin on yhtä pihinää. Kuumetta ei onneks ole ja nuhakin kesti vaan päivän. Annoin yöksi kuitenkin supon, kun oli itkunen, jos vaikka päätä särkee tai jotain niin ei tartte kivuissa nukkua. Äsken söi ja nyt ei taas meinaa rauhottua nukkumaan :/
Miulla taitaa olla tulossa sama tauti |O Kurkku on ihan kipee ja nenässä kirvelee :snotty:

evaellen Ai teilläki asuu pieni peikonpoikanen pörrösine hiuksineen? :D *viittaa profiiliin*
 
Voimia ja jaksuja sinne Kiin! Onpa persiistä, että pitää pikkuisellakin olla lunssaa! Meillä on onneks säästytty siltä, mutta yhet kaverit on ollu ihan tuskastuneita, kun pojallaan on käytännössä ollu kuukauden verran nuhaisuutta. Ovat käyneet monta kertaa imetyttämässä räkiä pois lääkärissä. :(
 
...pitkästä aikaa helmiäidit ja vauvat! Ihanaa on lukea juttujanne ja katsoa profiileista kuvia, vähemmän olen ehtinyt kirjoittamaan.
Nyt kiinnostaisi kerhon jäsenyys kovasti, miten sinne liitytäänkään?
Olen aika zombie tänä iltana väsymyksestä, mutta ennen nukkumaanmenoa kysyisin onko kenelläkään samansuuntaisia kokemuksia kuin meillä nyt tänään. Minulla selkeästi alkaa maito ehtymään, näin kävi aikoinaan keskimmäisen (15v) kanssa myös. Mitja on selvästi ollut nälkäinen aina syömisen jälkeen jo muutaman päivän ja ei samanlainen virkeä hymypoika kuin aiemmin. Aina kun imetysongelmista puhun neuvolassa tai luen, saan saman vastauksen, maito ei voi ehtyä, jos imetys on aikoinaan alkanut. Mutta maitoa ei vain ole tarpeeksi enää....Mitja-vauva ei ole osannut syödä tuttia saati tuttipulloa monista yrityksistä huolimatta. Tänään ensimmäisen kerran onnistuimme syöttämään korviketta ja mies hehkui onnessaan, kun sai syöttää ja onnistui! Iloa ei sitten kauan kestänyt. Tunnin päästä alkoi järkyttävä oksentelu, joka oli todella rajua katseltavaa. Poika ei kuitenkaan edes itkenyt, mutta me vanhemmat olimme aivan järkyttyneitä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia korvikkeista? Minun keskimmäisen kanssa kävi juuri näin ja lopulta joutui sairaalaan letkuihin. En osannut silloin yhdistää korvikkeita oksenteluun ja ripuliin. Viikon päästä vasta sairaalassa ymmärsivät testata, että tytöllä oli maitoallergia(ei ole enää..). Samaan kaaokseen tuli muutto Amerikkaan ja siirryimme soijamaitoon ja kaikki oireet hävisivät. Silloin enkä nytkään ole missään nähnyt mitään varoituksia, että kaikille korvikkeet eivät välttämättä sovi. Tähän ensimmäiseen kokeiluun loppui meidän yrityksemme, täytyy kysyä neuvolasta miten toimia....Aina vain tulee vastaus, että imetä vain sinnikkäästi...Ymmärrän kyllä imetyksen tärkeyden, mutta kun maitoa ei ole tarpeeksi...Yhdellä rinnalla olemme myös Mitjan kanssa menneet koko ajan, toisesta ei ole maitoa tullutkaan. No, onneksi on neuvola tällä viikolla.
Niin ja asunnon hinnoista...Me asumme juuri 78 neliön kolmiossa ja hintaa on tosiaan yli 300000, ostimme vuosi sitten. Kieltämättä kukaan tuttu ei voi ymmärtää moista hintaa, joka ei täällä pääkaupunkiseudulla asu! Kyllä hinnat ovat aivan tolkuttomat täällä! Kieltämättä mieleen on tullut onko järkeä, mutta ihanaahan on asua keskustan liepeillä. Meillä ei ole autoa eikä tule ja senkin takia tämä sopii hyvin. Rakastan kyllä yli kaiken asumista täällä, ei kai sitä muuten tällaista "hullua" valintaa olisi tehnyt.
Apua, olisi ihanaa kirjoittaa murteilla, mutta en osaa...Suomi on ihanan rikas kieli, harmi että tuntui olevan liian kova pala miehelle, joten puhumme vain englantia. Miehen äidinkielet ovat ranska ja englanti ja jotenkin kunnianhimoisesti yritämme josko Mitjasta kasvaisi kolmikielinen eli minä puhun hänelle vain suomea, mies ranskaa ja yhdessä englantia...saa nähdä....
 
kenzie: Laitoin sulle yv:ä kerhosta! :attn:

Kiin: Tuossa kuvassa ei edes oikein kunnolla erotu meidän tytön kiharainen, punertavan vaalea peikkotukka... :heart:

Asuntojen hintoja piti kommentoida... Sattuneesta syystä asumme 50m2 kaksiossa. :kieh: Tekisi kyllä mieli muuttaa isompaan, mutta toisaalta haluaisimme pysyä kantakaupunkialueella (=ratikan varrella)... Elämä on valintoja... :/
 
Joo kyllä on pääkapunkiseudulla kamalat noi asuntojen hinnat! Joskus kattellu asuntoja sieltäpäin (en nyt ihan tosissani kuitenkaan) kun mun vanhemmat asuu sielläpäin et jos muuttaiski lähemmäs. Mut ei toiveitakaan, me on maksettu meijän suht isosta omakotitalosta 140000 ja hintojen nousun ja remppojen jälkeen tästä kyllä saatais enemmän mut ei toiveitakaan et sillä rahalla saatais mieleinen talo/asunto sieltäpäin!

Onpa muuten sulosia vauvoja, täshän vois melkeen tulla vauvakuume... :heart:

Meil oliki aikasempi aamu, kun ois saanu rauhassa nukkua pojan kanssa kun muut lähti niin eiköhän jäpikkä avannu silmät heti ku muut meni... Yleensä kyl nukkuu 9 saakka...

Kenzie mulla tuntuu myös maidontulo ehtyvän, eka annettiin vaan kerran päivässä lisämaitoa vähäsen mut nyt on saanu antaa useemmin. Samoin mulla kävi esikon aikana et pikkuhiljaa piti antaa enemmän kun neiti oli nälkänen vaikka söi tissiä koko ajan. Ja sillon imetys kesti 2,5kk, yhtenä päivänä vaan neiti ei suostunu tyhjää tissiä syömään ja ei sieltä enää sit mitään tullukaa. Pahoin pelkään et nyt käy samallatavalla :/ Noista korvikkeiden sopimattomuudesta en muuten tiedä mutta ei ne kaikille sovi. Siskon lapsille ei käyny, mut heillä oli kyllä muitakin allergioita paljon.

 
Vinja, oletteko perheen kanssa lähdössä etelään? Just nimittäin itselleni lietson matkakuumetta :whistle: uskaltaisikohan sitä pikkuisen kanssa lähteä loppukesästä johonkin..? Mikäli saisi rahaa säästettyä sen verran.
Bulgariaa minäkin ajattelin, ollaan oltu siellä muutaman kerran Albenassa ja Kultahietikolla. Halpa maa, ja sopivan lyhyet lennot ainakin jos lapsiperheenä matkustaa.
Mietin jo, että jos saisi jotkut isovanhemmista houkuteltua mukaan. Me kun molemmat ollaan avioeroperheistä, niin on liuta mummoja ja pappoja :D

Tissiraivarit vaan jatkuu täälläkin. Huomasin sellaisen jutun, että heti unilta herättyään pojalle kelpaa tissikin. Raukkaparka niin unen pöpperössä, että ei tiedä mikä ohjus suuhun singahtaa :LOL: hereillä ollessa jos tulee nälkä, niin silloin kelpuuttaa vaan pullon.
Pumppasin eilen omaa maitoa pulloon. Mulla irtoaa paremmin sillä Ainun/Medelan käsikäyttöisellä, kuin isolla sähköpumpulla.
On vaan jotenkin hidasta tuhraamista lypsää ensin ja sitten juottaa pullosta :( joten saa sitten Sempperiäkin.
Ja nälkäiseksi tosiaan jää monesti tissittelyn jälkeen. Alkaako oma maito olla niin laihaa vai mistä lie johtuu.

Pessi ja J 6vk 2pv :heart:
 
Juu Bulgariaan ollaan lähdössä heinäkuussa. Kerro kaikki tosta Albenasta millanen paikka on! Me ollaan kanssa suvun kanssa lähdössä, miehen sisarukset perheineen ja vanhemmat joten parikymmentä henkeä on menossa... Mahtaa tulla mielenkiintonen reissu :whistle:
 
Heinäkuussa on varmasti hyvät ilmat. Alkukesästä ja syksyllä on epävakaisempaa, voi sataa jne.
Albena on sellainen pienehkö "suljettu" lomakylä, ei siis paikallisia laisinkaan. Yöelämä melko hiljaista, mutta sitä ei lapsiperhe varmaan kaipaakaan :) Ranta ihana. Puolen tunnin matka Varnan kaupunkiin, jossa vieläkin edullisempaa, paremmat ostosmahdollisuudet. ja näkee sitä ns. aitoa meininkiä. Varmasti kiva reissu teillä edessä =)
 
Moi! Mahtuuko vielä joukkoon? Oon lueskellu taustalla jo odotusaikana mutta en oo saanu aikaseks mitään kirjottaa. Nyt ajattelin (kun tuo poikakin nukkuu noita päikkäreitään), että parempi myöhään kuin ei milloinkaan... Eli täältä tampereen vierestä, lempäälästä huutelen, poika synty 22.2 rv42+0. Poju ei olis vielä silloinkaan halunnu tulla, mutta lääkärit otti väkisin, eli sektiolla tultiin pihalle, yliaikaiskontrollin jälkeen. Ei keretty käynnisteleen kun sydänäänet heitti häränpyllyä.

Vaikka oltiin yliajalla, ei poika ollu kovin isoks kerenny, 2950g/50cm, mutta nyt on sit otettu kaikki takas. 1kk -mitat oli jo 4290/55,5, ja ylihuomenna haetaan taas uudet mitat kun nuokin jo vähän kiristää :LOL: Eli mulla on jälkitarkastus ja lekuri kattoo pojan samalla kertaa.

Kovasti ollaan ulkoiltu, ja ehkä sen ansiosta mulla on raskauskilot MELKEIN jo kaikki hävinny. Kesää kohti mennään, toivotaan että siihen mennes häviää loputkin, ja jos vaikka nuo ennestään olleet ylimääräset makkarat muutuisivat vaikka nakeiks, niin hyvä olis :LOL: Mä kaverille nauroinkin, että eikös mun pitäis laihtua samas suhtees kuin tuo poika lihoo, sillä kaikki se maito mikä siihen tarttuu, on musta pois.... Mutta ei se taida ihan niin mennä, valitettavasti...

Mutta mukavaa kesän odotusta kaikille! Yritän ens kerralla kertoo jostain muustakin kuin omasta navasta, siis jos mut vielä mattimyöhäsenä hyväksytään joukkoon.... :flower: :flower:
 
*merkkaus* :attn: =)

Meillä ei oo enää pikkuvauvaa |O
Eihän tuo enää pieni voi olla, kun nukkuu yöt läpeensä, vai? :kieh: Viime yö meni taas aivan loistavasti, nukkui kuin tukki 21-06.30 :D Vau!! Ja ikää 2kk =) Voisko parempaa toivoa :whistle:

Mutta nyt ruuanlaittoon :wave:

Jahvetti ja Memmu 2kk
 
Moikka moi! Täälläkin yksi helmimamma joka haluaisi liittyä joukkoonne? Paljon olen teidän juttujanne lukenut ja nyt sain vihdoin itsekkin jotain kirjotettua =)
Elikkä Tampereella asutaan ja tyttö synty 22.2 mitoin 3410g ja 50cm ja rv oli tasan 39. Synnytys ei todellakaan ollut mikään mukava kokemus mutta hengissä selvittiin :D

Meillä kärsitään tällähetkellä rintaraivareista :( Enkä tiedä mitä enään teen kun tyttö vaan huutaa rinnalla. Eikä edes tuttipulloo huoli suuhunsa :/ mutta kai se jossainvaiheessa helpottaa? Kertokaa jos jollain on jotain vinkkejä?

Ristiäisiä meillä vietetää 19.4 ja samalla meidät pitäs vihitä ton ukon kanssa =)

jep, mutta nyt kuuluu itkua vaunuista. Heippa hei!
 
näit helmikuisten pinoja on täällä kaks..
meilki tääl pientä flunssan poikasta koko sakilla..aamulla pienellä juoksi verinokasta.. keittosuola tippoja olen tiputellu, liekkö se lumakalvoja kuivattanu..syö kuitenki hyvin ja viimeyönä nukuttiin enkkari 5h :D :D kertaalleen tytön kylkeä käänsin, kun kähisi.. aamulla sit löyty nukkumasta jalkopäästä poikittain. oli sen verran kiehnänny, ku sängynpääty koholla.
 
Kyll se Peipikööl arvas paikkakunna just eikä melkke. Raumal asuta, vaik olla molemma kotosi naapurpitäjist. Mää kyl kävei haistelemaas maalima tuulei Turus opiskeluaikoinan, mut nii se veri vaa vet kotti takasi. Ja kon kotti pääsi, löydyi vielä tua miähepual ja sil tiäl sitä sit molemmi jäätti.
 
Tyttö nukkui 7 tuntia yöllä! ja pienillä vatsäväännöilläkin selvittiin..
Toivottavasti tänäänkin menis helposti. Mies sai luvan lähteä kavereiden kanssa ulos syömään, lupasi kyllä tulla kotiin jo ysiltä.. :D
Koko päivä siis tytön kanssa. Ja tarkoittaa sitä että koiratkin pitäis saada ulkoilutettua..

Käytiin tutustumassa kirkkoonkin ja tilaan jossa ristiäiset ja kahvitilaisuus pidetään. Kivanoloinen paikka! Meinasin purskahtaa nauruun kun huomasin kirkon sakastissa sängyn :eek: . Mitä sillä oikein tehään..?
Autoiltiin ekan kerran ihan kahdestaan ja nyt lykkäsin vielä tytön vaunuissa parvekkeelle päikkäreille. Oikeesti; jos tää menee näin helposti niin mä oon ihmeissäni! :attn:

 
Heippa taas! :wave:

Enhän minä nyt sit selvinnyt sinne Arnold's treffeille. Meille tulee vieraat neljältä, joten ajattelin että tulee turhan kiire. NO, toivottavasti muut Helmimammat syö donitseja minunkin edestä. :p Seuraaviin treffeihin paremmalla onnella.

Oltiin ulos lähdössä, mut vettähän tuolla tulee ihan kunnolla. Laitoin neidin vaunuun ja siellä tyytyväisenä terassilla nukkuu. Vesi vaan ropisee kattoon..hyvin kuuluu itkuhälyttimen kautta. Ihan mökkitunnelmaa.

Me oltiin eilen neuvolan pyynnöstä kertomassa vauva-arjesta perhevalmennuksessa. Ihan hauskaa ja mielenkiintoista oli olla ja katsoa isoja masuja ja kyseleviä ilmeitä. Hetki sit oli itse siinä ja nyt muka "kokeneena" kertomassa omia kuulumisia. :whistle:

Täällä puhuttu pk-seudun asumisen hinnoista. Se se onkin aihe!! :kieh: Ainoa huono puoli täällä elämisessä. Me asuttiin ennen Töölössä ja rakastettiin sitä koooooovasti! Mut sit kun pieni ilmoitti tulostaa, niin alettiin miettiin muita vaihtoehtoja. Myytiin sitten meidän rakas vanhan kivitalon kerrostalokaksio (80neliöö ) ja saatiin 350 000 ja muutettiin tänne "maalle" pohjois-helsinkiin, Paloheinään ja laitettiin lisää 50 000 ja saatiin 120 neliöö paritalosta. Että näin. Elämä on valintoja! Ollaan kyllä viihdytty paremmin kuin hyvin. Ja kun auto on käytössä ja bussit menee ihan vierestä keskustaan, niin hyvä on täälläkin olla. Tosin salaa haikailen välillä vanhaan taloon, korkeiden huoneiden suojaan ja kauniin rappukäytävän tunnelmaan. No,mut Töölössä neiti ei nyt nukkuis ulkona omalla pihalla. :/

Nuha ja tukkoisuus vaivaa täällä meilläkin. Kurja tiputtaa niitä tippoja nenään pienelle. Tuntee itsensä ihan kiduttajaksi. :ashamed: Mutta, pakko tehdä niin ja samoin meillä menee silmätipat, kun toinen silmä rähmii niin kovasti, että pientä tulehdustakin oli havaittavissa. Sekin on kurjaa puuhaa niitä laitella.

Tosiaan..murreasiaa..unohdin koko homman. Oma kieli tosin aika yleiskieltä varmaan nykyään, mutta kyllä se kainuun murre välistä varmasti ainakin välillä kuuluu. Vaikka silloin kun "selekä on kippee!" ;)

Mukavaa sadepäivää helmet! Palataan taas...

*muoksis* niin tosiaan Tervetuloa Eija ja Naksu messiin! =)

 
Tervetuloa Te Uudet =)

2 kk neuvolassa käytiin tänään. Seuraavanlaisia lukuja saatiin pojasta:
Paino 6240g (3440g)
pituus 60cm (51cm)
ja päänympärys 41,8cm (37,5cm)

Rotarixin eka osa annettiin tänään ja poitsusta se oli suorastaan herkkua :D
Suuta vaan maiskutteli innolla annosten välissä eikä irvistelystä tai hanttiin pistämisestä tietoakaan. Eipä D-vitamiinit aina noin nätisti mene, tai saattaa olla että on antajassa vika ;)
Seuraavaks oliskin sitten se lääkäri 3 kk:n iässä...

Todella ällistyttäviä noi pk-seudun hinnat, ei tällänen "maalainen", 8000:n asukkaan kaupungista, voi kun ihmetellä. Tosin onhan isommissa paikoissa sitten enempi kaikenlaista tarjontaakin, täältä et edes kohtuuhintaisia vaatteita löydä tekemälläkään... Partureita täällä taitaa silti olla jotain kahdeksan :)
Me ostettiin viime vuonna rivitalonpääty, 110 neliötä, ja hinta oli 63 000 e. Tosin tää on halvimmasta päästä kun sijaitsee 4 kilometriä keskustasta eikä kukaan tahdo "näin kauas" muuttaa täällä =)
Täytyy kyllä silti sanoa että eipä meidän palkoilla tämän kalliimpaa ostettaiskaan, paitsi jos haluais kuolemaansa saakka maksaa...
 
No mut siunakko tillukas! Jos sä kerra Rauma naapurist oles, ni es sunkka vaa sit Lapist? Mää ole Lapist ja Uatlas ole ylaste ja lukio käyn. Ja uatlast tua mu miäs o :D , olla vaa tän hämesse sit tykät jäär.
Ole muute just lährös ajama mukulitte kans Lappi :D

Niin ja tervetuloa uusille mukaan!
 
Taodan taas päästä kokemaan syntymän ihmeen :D
isäntä tuossa virittelee näyttöä paikalleen :D vahtii lehmän poikimista
ja mä tässä tytön kans seruaan elämän todellisuutta :LOL:
mutta sitä miten se vasikka on saanut alkunsa ei vielä tytölle kerrota :D
 
shiva: haluatko lähteä juoksulenkille tässä joku päivä? Mulle sopisi torstaina iltapäivällä... tai sitten ens viikolla. Yritin hakea sun puhelinnumeroa yksityisviesteistäni, mutta en perhana vieköön saa sitä nyt auki :kieh:
Kävin tänään juoksemassa n. 6-7 kilsan lenkin vaunujen kanssa ja oli kyllä hauskaa :D

Meillä oli eilen 2 kk neuvola,
pituus oli 58 cm, (47 cm synt.)
painoa 4170 g (2866 g)

Murteella kirjoittelusta: Multa ei valitettavasti tän kummempaa tekstiä saa irti kun en mitään "kummallista" murretta puhu :LOL:
 
Tervetuloa uudet! =)

Tänne ei sen erikoisempia... Tänään oltiin tosiaan ekaa kertaa kaupungilla tytsyn kanssa (kiitos kertaalleen seurasta emmie, shiva, pupi ja BiaBIa & bebet) ja huomenna mennään vauvakerhoon. Uusissa vaatteissa. B) Lindexillä on aivan ihania uusia retrokuoseja... :p

Ajattelin laitella noita pieneks jääneitä vaatteita huutikseen, mut jotenkin se on niin työlästä... |O No, vähitellen...
 

Yhteistyössä