***HELMET 2008*** Huhtikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Ajattelin laitella noita pieneks jääneitä vaatteita huutikseen, mut jotenkin se on niin työlästä... |O No, vähitellen...
Meillä ei oo mitään jääny viel pieneks :whistle: :LOL:
Taitaa se sittenki olla miun vauva ;)
Meillä ei nuo 50cm olleet alkujaankaan sopivia (hihat lyhyet) ja 56cm:t laitoin viime viikolla muutamia housuja lukuunottamatta pois.

Ajattelin laitella noita pieneks jääneitä vaatteita huutikseen, mut jotenkin se on niin työlästä... |O No, vähitellen...
Meillä ei nuo 50cm olleet alkujaankaan sopivia (hihat lyhyet) ja 56cm:t laitoin viime viikolla muutamia housuja lukuunottamatta pois.
Meillä on 56cm ihan täysillä käytössä :D Tänäänki yhet terälliset housut jalassa ni pakko laittaa sukat, kun on niin julmetun pitkät :LOL:
Äitiinsä tullu likka, kun on tollanen kitukasvunen :LOL: :LOL: Isänsä ollu samanikäsenä jo yli 6kg...tuo likka vasta 4,5kg :D

Vaatekoosta Meillä on menossa 62cm pieneksi ja 68cm on rinnalla käytössä :snotty: Miun pieni poika, kohta se jo menee armeijaan :'( :D

Velliä syödään hyvällä ruokahalulla, tänään meni iltamaidon seassa 60ml. Soseet alotetaan sitten vapun tienoolla. Bataatilla ajattelin alottaa, kun sen voi pakastaa annoksiin :)

Voitteko kuvitella, meillä on nukuttu läpi yön kahtena viime yönä :eek: :D :saint: Mie ihan säikähdin toissa aamuna kun heräsin yheksältä, että mitä Artulle on tapahtunu, kun se ei ole heränny koko yönä :ashamed: Saa nähdä onko tää pysyvää... koputetaan puuta ;)

Uusille helmille tervetuloa :flower: :)

Niin ja kollikissa tuli salvattua maanataina B) Pääsi vihdoin ja viimein pimpuloistaan, kun erehty ruikkasemaan Artun sänkyyn :kieh:

Sellaset kuulumiset meiltä :whistle: Mie meen maate ny |O

SEE
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
No mut siunakko tillukas! Jos sä kerra Rauma naapurist oles, ni es sunkka vaa sit Lapist? Mää ole Lapist ja Uatlas ole ylaste ja lukio käyn. Ja uatlast tua mu miäs o :D , olla vaa tän hämesse sit tykät jäär.
Ole muute just lährös ajama mukulitte kans Lappi :D

Niin ja tervetuloa uusille mukaan!

Eikä, mä olen Lapista nykyään kyllä Kotkassa asustan! 9 vuotta sitten muutin pois sieltä mutta vanhemmat edelleen siellä asustaa, itse asiassa olen viikonloppuna sinne menossa pojan kanssa kahdestaan kun mies viikonlopun työreisussa! KYLLÄ MAAILMA ON PIENI ja niin on kyllä Lappikin!!! :LOL:

T. SEE JA POJU 7VKO 2 PVÄ

Meillä on 56cm ihan täysillä käytössä :D Tänäänki yhet terälliset housut jalassa ni pakko laittaa sukat, kun on niin julmetun pitkät :LOL:
Äitiinsä tullu likka, kun on tollanen kitukasvunen :LOL: :LOL: Isänsä ollu samanikäsenä jo yli 6kg...tuo likka vasta 4,5kg :D
Meillähän on Jahve tytöillä 10 päivää ikäeroa, joten saattaahan se olla että teilläkin viikon päästä alkaa näyttää lyhkäsiltä... :whistle: Musta tuntuu, että meidän tyttö kasvoi tosi suhauksessa ykskaks ulos (nimenomaan siis bodyjen hihat ja kokopuvut) noista 56cm vaatteista. =) Meillä tyttö on pitkän ja puikulanmallinen, eikä todellakaan siis kuin äitinsä... :LOL: Viime vkolla 9vkon neuvolassa 58,5cm ja 5140g. Btw, viime vkolla pipo oli39cm ja minätyhmänä ostin tänään myssyn kokoa 40. no, aikasta kipakkahan se oli... |O

:wave: tervetuloa minunkin puolesta uudet

Tänään siis jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki haavat/repeämät oikein hyvin parantunu ja papakokeessakaaan ei tartte käydä kun viime keväällä otettu :) . Jotenkin vaan nää aivot ei pelitä vieläkään....aika oli klo 10.50 ja mä ajan tuhatta ja sataa että kerkeen puoleks kun aivan varppina se mun aika oli 10.30...vaan eihän sit ollukkaan...ei vaan pysy noi asiat oikeen päässä..

Vaatekoot..meillä kans noi 50cm jäi pieneks het kättelyssä..nyt ollaankin jo aika pitkälti siirrytty 60-62cm, neiti Ehän oli viime neuvolassa 58cm pitkä. Meillekkin tuli tuo lindexin esite ja vitsit kun oli söden näkösiä vaatteita..vaan kun ois sitä rahaa....tän kuun budjetti noin 1100? miinuksella...pikkasen meinaa ressiä pukata |O

Äh, täällä taas taistellaan unta vastaan...mutta selkeesti helpompi ilta kun kolme viimestä...epäilen että jotain tekemistä oli sillä että kakka oli yhtämonta vrk hukassa, nyt ei väännä massua samalla tavalla kuin kolmena viimesenä.

Joops, fiksu kun ois niin lähtis nukkuun....ehkä vähän vielä surffaan :D

-n-

evaellen, en mie usko, että tuo ihan viikossa noista ulos kasvaa :whistle: :D 8vko mitat viime maanantaina oli 55cm ja 4500g noin suunilleen (vertailun vuoksi mein kakkonen oli syntyessään 2,5kg/47cm, mutta 2kk ikäsenä painoi jo 5,5kg ja oli 59cm pitkä!)...no...pieni on kaunista :p

kivaa ku vieläki saadaan uusia helmiä joukkoon :D

tänään kävi kaveri kyläilemässä ja sillä on 2 kuukautta meidän vauvaa vanhempi tyttö niin ne oli ihan saman kokosia, meidän poitsu näytti ehkä vähä pitemmältäki ku se tyttö :D

meillä kans 56cm vaatteet alkaa olla pieniä, mut yhtä bodya en varmaan ikinä raski laittaa pois ku siinä lukee isolla edessä PIKKU ISÄNTÄ se on tuolle vauvalle niin omiaan, jos sen vielä huomenna laittais tolle niin sit se varmaan joutaa.. :ashamed:

vitsi minä odotan jo kovasti huomista, nään lpultakin minun siskon pojan joka on jo 1,5v ellei taas tule joku este niinku yleensä on tullu tämän 1,5 vuoden aikana, aina joku kuumeessa niin ei oo reissun päälle päässy kukaan. niin ja on tietysti ihana nähdä siskoaki ku sitäkään en oo nähny vähä vajaa 2 vuoteen =)

mut nyt c.s.i:tä vielä kattomaan ja sitten nukkumaan niin jaksaa aamulla nousta viemään esikoista kerhoon.

piipero86 & poeka 6vkoa ja 4pvää ( vitsi tämä aikaa mene turhaan nopeaa ku tuntuu että eilenhän siellä synnytyspöydällä vasta oli ponnistelemassa =) )

Tulee taas tällänen lääketieteellinen kysymys :D
Eli mulla on viime päivinä ollut ihan järjetöntä toi valkovuoto, sitä tulee lähes yhtä runsaasti kun ennen synnytystä! onneks enää ei tarvi pelätä lapsiveden tihkumista :whistle:
Mutta onko se ihan normaalia, onko muilla tätä?
Joka kerta luulen kun holahtaa että nyt ne kuukautiset alkoi, mutta ihan vielä en niitä odottais kun poika on vahvasti täysimetyksessä... Todella ärsyttävää kun on pöksyt koko ajan märkänä... Synnytyksestä nyt reilu 2 kk ja sitä vuotoa on ollut näin runsaana ehkä viikon. Sanokaa edes ettei tää mitenkään viittaa uuteen raskauteen? :eek:

Jahve:
Onkos teillä noin muuten pojat tullu ulkonäön puolesta isäänsä?
No oikeestaan noissa 1. ja 3. on enempi mun näköä, kun taas 2. on enempi isänsä näkönen. Jopa aikoinaan tarhantädit ihmetteli, kuin paljon se on isänsä näkönen, ku isä saman ikäsenä (samat tädit hoitanu miestä, minua ja mein 2. ja 3. poikaa)
:D

Tyttö on kun ilmetty number 3 saman ikäsenä...et kaipa se äitinsä kauneuden on periny :p :LOL:

Pusuapina, mullahan alkoi menkat viime viikonloppuna (2kk synnytyksestä) ja n. 1-2 vko ennen niiden alkua tuli ihan hirveesti valkkaria...oisko ollu sitte ovista tms :whistle: Ainakin aika passais hyvin...ja sit tosiaan ne menkat alkoi.
Mutta mie oon kyllä jo imetyksen lähes lopettanu (2krt/pv pumppaan), et en sit tiiä jos kerta täysimetät :/

Piipero meillä on sellai 62cm potkupuku (yöpukuna käytetään) jossa on "emäntä" :D Jos likka samaa tahtia kasvaa, niin se mahtuu sille viel 1 veenä :kieh:

Vaatteista tosiaan eilen kirpparilta kannoin kassillisen 68-74 vaatetta, et kohta alkaa sitten sekin kokoluokka olla aika hallussa...ihan uudenverosin Bamse, H&M, Lindex yms vaatetta :D Kerranki sattu!! Tekis mieli ottaa heti käyttöön, mut tuonne ne kaapin perälle pakkasin :/

Heissan pitkästä aikaa!

Kiva, että mukaan on vielä ilmottautunut uusiakin...tervetuloa vaan!

On taas tullut niin paljon viestejä välissä, ku en oo ehtinyt kirjotella, etten taaskaan muista mitä vois kommentoida :ashamed: . Yritän kyllä lähes päivittäin kurkistella teidän kuulumisia, mutta jotenkin tuntuu ettei kirjotteluun sitten enää jääkään aikaa. (Ja siis mullahan on vasta 1 lapsi :LOL: )

Meillä on samanlainen pätkä täällä ku Jahvetillakin: 2 kk neuvolan mitat: 54 cm ja 4550. Ja en kyllä tosiaan tiiä että keneen on tullut, kun ei ite olla mistään lyhimmästä päästä :) . Mutta ihana kirppuhan tuo neiti on, eikä ole ainakaan mitään vaatteita jäänyt käyttämättä, kun kaikki menee edelleen :).

Täällä on masuvaivat EHKÄ hiukan helpottaneet, mutta taas on kuviin astunut vaihtelevasti tuo PÄIVÄunettomuus. Nytkin oli monta päivää, että typy ei nukkunut käytännössä lainkaan kunnon päikkäreitä...torkkui sylissä ja pieniä pätkiä otti liikkuvissa vaunuissa ja sitten kitistiin väsymystä. Noh, nyt varasin taas vyöhyketerapia ajan eilen ja eilen sitten myöhemmin jo vetelikin kunnon unet terassilla vaunuissa ja nyt on siellä taas unet hyvällä alulla ainakin :D . (*kopkop*). No mennään kuitenkin, koska eipä siitä ainakaan haittaakaan taas ole.

Miten tuo onnistuukin aina petraamaan kun saan ajan johonkin suuntaan varattua :LOL: . Samoin kävi, kun varasin nyt toistamiseen pari viikkoa sitten ajan sinne yksityiselle lastenlääkärille (varasin jo kerran, mutta peruin kun typy oli paljon parempi taas sen jälkeen). Noh, nyt kuitenkin käytiin siellä ja neiti vaan naureskeli ja jopa nukahti sinne. No juu...selitä siinä sitten, että on kovasti itkuinen vauva, joka ei nuku päivisin :LOL: . Mutta lääkäri oli aivan ihana ja tyttökin tosiaan tykkäsi (toisin kuin neuvolalääkäristä). Mitään "vikaa" ei päällisin puolin löytynyt, eikä aihetta näillä perustein lisätutkimuksiin. Gavisconia käski kokeilla pulautteluun/nieleskelyyn ja kokeiltiinkin, mutta aiheutti taas sen että kakka alkoi jumittaa, joten nyt mennään ilman mitään.

Lopetettiin siis aiemmin jo Cuplaton/Disflatyl ja relat ja myös mallasuute lensi mäkeen ja sen jälkeen alkoikin kakka tulla taas jopa 4 krt/päivässä. Nyt muutama päivä on mennyt Gefilus plus-kapseleita, ja ne tuntuisi ihan sopivan. Lisäksi eilen aloitettiin kokeilu, josko tuo tavallinen tuttelijauhe sopisi, niin voitaisi luopua tuosta omneosta. Ainakaan vielä ei mitään eroa huomaa, että olisi pahentunut.

No juu, tulipas taas vaan höpistyä omia kuulumisia....anteeksi :ashamed:

Aiiniin, piti kysyä, että osaako joku sanoa, että voiko tosiaan olla jo hammas tuloillaan neidille, kun on yläkulmahampaan kohdalla valkoinen patti, ihan kuin hammas (ja kuolaaminen ja nyrkin syönti alkoi joskus 7 vkon ikäisenä) . Vaikka tässähän se kuolaaminen kai muutenkin pitäis alkaa, mutta näyttää tosiaan ihan siltä ku ois jo tuloillaan....vai voiko olla et näkyy jo mut tulee kuitenkin vasta vaikka kuukausienkin päästä???

Mirtsu ja Neiti-M 9 vko 2pv

Piti vielä kommentoida, että kiva kuulla, että ainakin Meillevauvalla ja Kiinillä on ruvennu tilanne helpottamaan ja Arttukin vetelee jo kokonaisia yöunia =) !!!

Meillä on siis jo LÄHES alusta hoksattu kyllä, että öisin nukutaan. Ja pitkään on jo menty n. 20-21 nukkumaan (nukahtaminen tosin saattaa kestää jonkin aikaa, mutta ei itkeskele kuitenkaan) ja nukkuu n. 6-7 (yleensä 6!) tuntia , eli syödään siinä klo 2-3 ja jatketaan n. 4 tuntia. Klo 6-7 ollaan sit syömisen jälkeen vähän aikaa pirteitä ja EHKÄ torkutaan sit vielä joku puolisen tuntia, jolloin ylös noustaa n. 8.30. Tai sitten noustaan jo tuolloin klo 7.

MUTTA, meillä ei sitten tosiaan vedelläkään päivisin monen tunnin päikkäreitä (jos vedellään ylipäänsä lainkaan...), vaikka väsyneitä ollaankin...

meillä ei uutta, mahavaivoja ei onneks enää oo ja yötki jo aika hyviä noin yleensä. vaihteluita tietty on, yöt ei oo veljeksiä. mut pääsääntösesti p syö pari kertaa yöllä, on menty yhelläki syötöllä joskus. jonkunnäkönen rytmi on löytyny mut yhtä pätkänukkuja on p ku veljensäki. lyhyitä tirsoja vetelee, yhet pitkät unet jos vaunut vaa liikkuu. ja nyt ilma sellanen ettei tonne mee erkkikään :kieh:
mä kävin eilen polilla ku silmässä jotain häikkää, särkee takaata. mitään ei löytäny, pientä muutosta silmänpohjan verisuonnistossa mikä saattaa viitata alkavaan harmaakaihiin mut piilareitten käyttöki voi noita muutoksia aiheuttaa. toi kaihi ei tosiaan ollu mikään diagnoosi, silmäpolilta vaan heitti sen ku lekuri sinne konsultoi. sain kostuttavia tippoja ja nyt silmä on parempi ku piilaritki oon pitäny kotelossaan.

pusuapina: hyvin epätodennäköstä et ois menkat alkamassa jos täysimetät. mahdollista mut epätodennäköstä. enkä raskauteenkaan usko täysimetyksen takia.

mirtsu: aika ihme olis jos kulmuri nyt jo puhkeis. kyllä ne alas eka tulee. tosiaan ien voi pullottaa valkosena useita kuukausia ilman et hammas puhkeaa.

Kolmas hyvä yö takana :) 23 poitsu nukahti, 05 heräsi syömään ja 09 asti veteli vielä yöunia. Tää on niin taivaallista! :saint: Mie olen vissiin saanu nukkua vähän liikkaa, kun tuntuu, että silti väsyttää :LOL:

Eilen oltiin fysioterapiassa ja fyssari totesi, että ihan normaalisti on meiän Arttu kehittyny. Anto vielä ohjeita, että miten voidaan tukea Artun jo oppimia taitoja. Kuukauden kuluttua mennään uudestaan seurantakäynnille.

Arttu on siirtyny kestoissa seuraavaan vaippakokoon. Huutiksesta huusin M-koon kuoria, kun S:n saa niukinnaukin sisävaipan päälle.

Lankomies poltti Artulle lastenlaulu cd:n =) Siinä on perinteisiä lastenlauluja (Vaarilla on saari, Liikennelaulu, Lapinäidin kehtolaulu jne.) ja ah, niin ihanat Fröbelin palikat :heart: Arttu joraili puuhamatolla kaikki raajat sätkien, kun laitettiin illalla soimaan :D

Mun on nyt ihan pakko kysyy, että onko muita Helmiä, jotka nukkuis jo yöt läpeensä? :wave:
Siis heräämättä, ettei enää syö yöllä?
Kun meillä nyt tosiaan näyttäs, että tuo likka on lopettanu kokonaan yösyönnit ja nukkuu kuin tukki heräämättä klo 21-6 (joskus jopa 7). Eli 9h yöunet...tuntuu vaan niin kummalliselle...vaikka edellinenkin oli tosi hyvä nukkuja =)

Mun on nyt ihan pakko kysyy, että onko muita Helmiä, jotka nukkuis jo yöt läpeensä? :wave:
Kun meillä nyt tosiaan näyttäs, että tuo likka on lopettanu kokonaan yösyönnit ja nukkuu kuin tukki heräämättä klo 21-6 (joskus jopa 7). Eli 9h yöunet...tuntuu vaan niin kummalliselle...vaikka edellinenkin oli tosi hyvä nukkuja =)
:wave: :wave: :wave: Meidän tytsy veteli viime yönä klo 22-7.40 unta palloon. :p Normaalisti Pemmi heräilee "viimeistään" kuuden aikaan syömään, jos on mennyt kymmeneltä unille ja minä havahduinkin vanhasta tottumuksesta niihin aikoihin kuulostelemaan. Piti ihan tsekata, että onko kaikki ok, kun ei sitten noussutkaan syömään. Meillä ei sitten nukutakaan mitään älyttömän pitkiä päikkäreitä, maks 2 tuntia oikeestaan.

:wave: :wave: :wave: Meidän tytsy veteli viime yönä klo 22-7.40 unta palloon. :p Normaalisti Pemmi heräilee "viimeistään" kuuden aikaan syömään, jos on mennyt kymmeneltä unille ja minä havahduinkin vanhasta tottumuksesta niihin aikoihin kuulostelemaan. Piti ihan tsekata, että onko kaikki ok, kun ei sitten noussutkaan syömään. Meillä ei sitten nukutakaan mitään älyttömän pitkiä päikkäreitä, maks 2 tuntia oikeestaan.
Älkää viittikö.... :headwall: :headwall:
Veljenpoikanikin (10vk) vetelee 6-8 tunnin yöunia. Mutta ei meillä vaan nukuta, kun max 4h. Silloinkin jo luulin pojan vähintään kuolleen.

Luulen, että meiän yön salaisuus on iltavelli ;) Samana iltana, kun annettiin ekan kerran vähän enemmän velliä (40ml maidon seassa) niin alko katkeemattomat yöt.

Rupee olemaan lämmin tuolla ulkona |O Käytiin vaunuilemassa Esson lenkki ja mie olen ihan hiessä, vaikka aurinkokaan ei paistanu ja miulla oli kevyttoppiksen alla vaan t-paita :eek:

Artun lentsu alkaa jo helpottaa. Hengitys ei enää niin rohise ja ruokahalu on ennallaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Älkää viittikö.... :headwall: :headwall:
Veljenpoikanikin (10vk) vetelee 6-8 tunnin yöunia. Mutta ei meillä vaan nukuta, kun max 4h. Silloinkin jo luulin pojan vähintään kuolleen.
älä välitä ei meilläkään nukuta... 2-3h unia kerran on nukukkunu 4 ja 5h.. mut välistä vaihdoin silloinki kylkeä ja ite heräsin jo moneen otteeseen et onko se etes hengissä :kieh:
päivällä nukutaan jos nukutaan..tänään nukahti 3ltä vasta ensimmäisille pitkille unille..siihen asti lyhyitä torkkuja ja kitinää...sylissä olis kyl nukunu!
tyttö tännään 5vk

Yhteistyössä