***HELMET 2008*** Huhtikuu

Nyt on sit ristiäiset pidetty ja tytyllä nimi, löytyy kerhon puolelta :) Oli mukavan rento tilaisuus ja neiti nukkui onnellisena koko toimituksen ajan, isoveli viihdytti samalla vieraita, alkoi pappiakin hymyilyttää kun poitsu hetken kasteen kulkua seurattuaan raahasi tuolin keskelle olohuoneen lattiaa ja alkoi pitää omaa versiotaan muumikirjan kanssa! :LOL:

hilunen & tyty 7vko 4pv
 
Heips!

Tänään on meillä ollut taas huutopäivä... :/ Jännä, että välillä on oikein hyviä päiviä ja sit taas näitä, että mikään ei tunnu olevan hyvin. Meillä on nukahtamisongelma, päivisin on välillä tosi väsynyt eikä vaan saa unta kunnolla tai sit heräilee koko ajan unesta. Sit on niin väsynyt, että haluis vaan tissillä roikkua koko ajan, kun siihen yleensä nukahtaa. Ja sit menee äidillä hermot huvituttina oloon... :headwall: Onneks on pe neuvola, jos siellä sais jotain neuvoja pienimuotoiseen tissistä vieroittamiseen.

Välillä hän onneks suostuu nukkumaan jo ulkona vaunuissakin, historiallista ;)

Cruella kysyi alkoholista: eilen join pari lasia viiniä illan aikana, mut oli sen verran pitkällä aikavälillä, ettei menny päähän B) Yhtä siideriä/viinilasia enempää en oo edelleenkään ottanut synnytyksen jälkeen, vaikka kai sitä vähän vois ottaa, jos ei heti tarvi imettää tms.

Hoitovapaata aion ottaa ainakin niin paljon, että typy täyttää vuoden ja oppii kävelemään tms. ennen hoitoon lähtöä. Sit ihan työtilanteen mukaan täytyy kattoa.

Huomenna on jälkitarkastus, kiva juttu, vaikka ajatus sisätutkimuksesta ei inspaa kyllä yhtään... :$

Öitä mammat ja vauvat,

t. Piipi + typykkä kohta 2kk :heart:
 
Vanamo, mua et ainakaan saa mukaan tammikuun pinoon :LOL:

Alkoholi: yhden oluen olen juonut. Ei mitään inspistä lähteä vielä kunnolla iltaa viettämään. Ei vaan maistu.

Töihin meinaan palata varmaan jo ennen kuin poika täyttää vuoden. Me myös ollaan päiväkotipaikkoja katseltu.. Tuossa lähellä olisi 0-3 -vuotiaiden ryhmä.
Karultahan se tuntuu jo ajatuksenakin niin pientä hoitoon raahata, mutta asuntolainat ym. on jollain maksettava, ja isompaankin pitäisi vaihtaa :|

Sataako muualla räntää? Missä se kevät viipyy..?? :headwall:

Poika huusi ison osan serkkunsa kastetilaisuudesta :ashamed: ja päästi raikuvan paukun. Jännittää jo omat ristiäiset ensi viikolla, mitä jos kiljuu sielläkin koko ajan..

Pessi ja J 7vk 1pv
 
Siis mikä se hoitovapaa on? Mä oon ihan hukassa noista kelan termeistä, mutta mulla on tarkotus olla kotona, kunnes pikku-ukkeli on 3-vuotta, mutta voipi olla, että innostun aikasemmin jo lähteen opiskelemaan.
Meillä kun nuo pojat alottaa toinen eskarin ja toinen puolipäiväsen päiväkotihoidon syksyllä ja mun tarkotus olla vauvan kans kotona, mutta kattoo nyt miten rahat riittää, jos kolme lasta olisikin hoidossa. Se on kuiteski aikamoinen rasite kukkarolle :/
Meillä mies ei ole vielä isyyslomaa pitänyt, pitää sen sitten kesällä :p
 
Moi! Meilläkin vietettiin viikonloppuna ristiäisiä, ja ihan hyvin meni... Poika huusi puolet seremoniasta ja nukku toisen puolen :LOL: Hatunnosto kyllä sylikummille, ei ollut ennen näin pientä vauvaa pidelly sylis, mutta viimeseen asti yritti rauhotella ja tarjota tuttia ennenkä luovutti pojan mulle. Ei meinannu papin puhe enää kuulua edes eturiviin.... Mun syliin se sit nukahti.
Ja tosiaan, pojasta tuli sit Petteri Matias.

Jessican nimpparit on 25.2. Kai. :)
 
Huomenia!

Tästä vauvapinoasiasta innostuneena sitten näin unta että olin raskaana ja vauvan LA olis ollut tammikuussa!! :LOL: Ei muuten naurattanut yhtään unessa. Oli niin todentuntuista että oksat pois. Varpaatkin tuntui läpi massusta taas, ihan kuin tota Nuuttia odotellessa näin samanmoisen unen. HUH! :eek:

Hoitovapaa on kyllä köyhää elämää...mut en millään tohdi laittaa alle vuotista hoitoon mihinkään. Olin pk:ssa pari vuotta sitten töissä ja siellä oli pikku tyttö 9kk vanha. Oppi sanat ja ekat askeleet tarhapäivän aikana ja olivat veljensä kanssa 10 tuntisia päiviä hoitopaikassa kun äiti oli 8-16 töissä ja matkoihin meni hänellä se noin tunti suuntaansa. Hurjaa oli. Pikkuinen kiintyi muhun niin ettei äitinsä syliin olis halunnut kun äiti tuli hakemaan. En kestäis itse sellaista hetkeäkään. :/ Ajattelin että tekisin omia hommia parina päivänä viikossa iltaisin sitten kun poika on vuoden ikäinen ja sit sais vähän fyrkkaa jos ei tunnu riittävän mut en kyllä epäile hetkeäkään etteikö riittäis.

Nuutti löytyy profiilista!

:heart: :heart:

Vanamo
 
Hoitovapaasta mä oon alustavasti puhunut että ainakin syksyyn 2009 oisin kotona. Mies on vähän puhunut että kannattais olla sen 3 vuotta kotona mutta mä en ota kantaa.. Lähinnä mun rahatilanne mietityttää, kelalta ei kumminkaan kauhean paljon liikene. Ja sitä paitsi jos nyt kysyttäis, mä kaipaan jo välillä töihin :ashamed:

Mua ei myöskään saa mihinkään vauvantekohommiin piiiitkäääään aikaan.

Joo, tyttö ähertää reippaasti sitterissä, pakko varmaan käydä kattomassa tilanne..
Ainiin, meillä on varmaan kans nähty painajaisia. Muutaman kerran on tyttö alkanut unissaan itkeä :eek:

Muoks. joo, ison lastin se vaan teki tuolla. Kuului toiseen huoneeseen saakka :kieh:

 
Kevätpuvuista ja unista oli ollut puhetta...
evaellen oli sitä hullareiden Reiman pukua katsellu? Mä ostin sen, pienin koko oli 68cm, mutta on kyllä HURJAN iso, eli siitä taitaa meille tulla syyspuku kevätpuvun sijaan. Nyt tämä kevätvaatetus tosiaan mietityttää täälläkin. Tyttö nukkuu yhdet unelmaunet päivällä vaunuissa. Kesto on vakiintunut 4-4,5 tuntiin ja tuolloin hänellä on ollut (toki hieman ilmoista riippuen) sisävaatteiden päällä fleecepuku ja sit ä-pakkauksen vanupukua vastaava puku, villatöppöset, tumput ja kypärämyssy. Eikä ole ollut yhtään liikaa.... Taitaa olla melkoinen vilukissa.
Unilta herätään n. klo 14-15 välillä hirmuiseen nälkään. Loppupäivä menee sit syömiseen ja illan aikana otetaan vielä parit pienet torkut. Yöunet alkaa hieman liian myöhään, vasta n. 22-23. Onneksi päiviin on löytynyt jo rytmi, sillä muuten olisin kyllä aika pulassa täällä. Isäntä on työreissussa pari viikkoa, joten olen täällä lasten kanssa ihan yksikseni. Täytyy myöntää, että välillä hieman hirvittää. Esikoinen pitää hoitaa aamuisin eskariin klo 8.10, keskimmäinen 2x viikossa kerhoon ja kerran balettiin. Ja sairaalalle menevät maidot lähtevät 3x viikossa aamulla klo 9.45 bussipysäkiltä. Melkoista aikatauluttamista siis :/
Masu tytöllä ei edelleenkään toimi kovinkaan hyvin. Kakkii vain kerran viikkoon ja kakkaamattomuus alkaa selvästi vaivata viidennen päivän kohdilla. Nyt olen antanut pari kertaa Levolacia 2 päivän välein, se onneks on auttanut kakan tuloon, mutta kerää selvästi lisää ilmaa pieneen masuun :( Kun tuo kakkatoimitus sit on ohi, niin meillä on supertyytyväinen tytteli, joka vain naureskelee :heart:
 
jessican nimpparit on 25.2. :heart:

Vanamo mä taidan kans jättää väliin nyt tonne tammikuisiin liittymisen :LOL: meillä tulee nyt kyllä muutaman vuoden tauko ainakin josko tulee lisää lapsia. :eek: Mulle jäi siitä ponnarivaiheesta pikkaset traumat päälle vaikka se ei kestäny ku 14 min. :'( :ashamed: :snotty: Nyt ei pysty ei kykene hetkeen uutta tekeen... :/

huomenna oli jälkitarkastus ja sitten alkaa armoton kiinteyttäminen massuun...toivottavasti intoa riittää..

Hautajaiset oli eilen ja kaikki meni hyvin. Tilaisuus oli todella ihana jos se nyt ihana voi olla.

Nyt täytyy taas mennä...

jepsu
 
Mulla nyt sektiosta aikaa 10vkoa. Jälkivuoto kesti n.7vkoa , tänään mulla on tullut vaaleanpunaista limavuotoa, voiko menkat jo alkaa? Täysimetän poikaani.
Voi tulla menkat, mulla oli jo yhdet vaikka täysimetän ja poika on päälle 7vko vasta.

babygirl Vauvat menee yleensäkin melko usein tossa klo 22-23 nukkumaan. Sit se rytmi tasoittuu kun ne toiset päikkärit jää pois. Ne elää jotenkin niin orjallisesti vuorokautta 24 tunnin mukaan että aamulla ja illalla on usein samaan aikaan samat jutut. Meillä ainakin kumpikin tehnyt saman. Miten teidän vanhemmat tenavat sit on menneet nukkumaan jos tää tuntuu myöhäiseltä? Vai ootko autuaasti unohtanu niiden nukkumisajat vauvana? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kellään muulla tullu minipillereistä sivuvaikutuksia? :attn: mulla eka mahaoireita ja sit ku ne loppu ni alko verinen vuoto |O mitäköhän vielä :kieh:
Millasii mahaoireita??
Onko sulla kanssa Ceracetet...vai miten se kirjuutetaan?
:wave:
Mie oon nyt viikon syöny niitä, menkat alko 2 päivää ennenkö pillerit alotin ja edelleen tussaa |O |O |O Ja nyt on 2 päivää maha ollu vähä sekasin...
 
Hei!

Kirjoittelin esittelyä ja laitoin neidin kuvan tuonne kerhon puolelle, mutta ne pitää vielä kerhon omistajan tarkastaa?? Evaellenkös se meidän kerhon omistaa? :) Katsotaan sensuroiko hän minun tekstit. ;)

Nukkuma-ajoista puhetta, meilläkin yöunille mennään n. 23. Se sopii meille hyvin..tykätään itsekin olla sinne asti valveilla ja minä saan sit jatkaa unia pienen kanssa aamulla pidempään. Mies tietty herää töihin ja eihän minunkaan nukkuminen onnistuis jos olis enemmän lapsia, mut nyt toimii paremmin kuin hyvin.

Pukeminen on välillä hankalaa. Minä olen pitänyt vaunuissa edelleen ihan paksua Bobosta ostettua Lennen toppapukua ja alla sit vaan sisävaatteet, tumput, töppöset ja kypärämyssy ja Ruskovillan silkkihattu. Ei ole ollut liikaa..vilukissa kuten äitinsä meidän pieni. Automatkoilla ja ostoksilla meillä on sellainen Benettonin tikkipuku, jossa ohut vuori. Ostin lisäks Benettonilta tikkitakin, joka on helppo riisua esim. kaupassa pois jos pieni on kaukalossa. Sit vaan pöksyiksi jotkut paksummat. Se on kiva ja nättikin vielä. :heart:

Jotkut uutta odotus-pinoa suunnittelevat. |O Mä pysyn kaukana siitä!!!!! ;)

Tällä viikolla onkin sit 2kk neuvola. Kiva nähdä miten neiti kasvanut. Mua hiukan mietityttää toi maidon riittäminen, koska yöunet ei ole enää niin pitkissä pätkissä kuin jo välillä oli. Pelkällä rintamaidolla ollaan siis toistaiseksi. Noh...Nan odottaa kaapissa.

Jokohan ulos voisi uskaltaa..jotenkin niin ankee ilma, mut nyt ei sada.

Palataan taas ja maanantaita, kivaa sellaista kaikille! =)
 
äippäHki:

Jotkut uutta odotus-pinoa suunnittelevat. Mä pysyn kaukana siitä!!!!!




Minä kanssa
Enköhän mie oo oman osuuteni hoitanu Suomen väkiluvun kasvattamisen suhteen
Joo, eipä muakaan ihan heti vauvakuumepinoissa tapaa, sen verran vaativa on tää meidän neiti ;) Ehkä sit joskus 2-3 vuoden päästä voi miestä pikkuhiljaa alkaa lämmitellä, nyt se on ihan sitä mieltä, et tää yks saa riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Tyttö nukkuu yhdet unelmaunet päivällä vaunuissa. Kesto on vakiintunut 4-4,5 tuntiin ja tuolloin hänellä on ollut (toki hieman ilmoista riippuen) sisävaatteiden päällä fleecepuku ja sit ä-pakkauksen vanupukua vastaava puku, villatöppöset, tumput ja kypärämyssy. Eikä ole ollut yhtään liikaa.... Taitaa olla melkoinen vilukissa.
Unilta herätään n. klo 14-15 välillä hirmuiseen nälkään. Loppupäivä menee sit syömiseen ja illan aikana otetaan vielä parit pienet torkut. Yöunet alkaa hieman liian myöhään, vasta n. 22-23.
--^--toi vois olla niin mun näppiksellä kirjotettu juttu noitten aikojen suhteen, okei, meillä ulkopäikkärit on himpan verran lyhemmät, noin 3-3,5h. Rytmit on ihan kiva olla olemassa vaan eilen sit huomasin että kun ei lähetty ulos nukkumaan niin kuinka pienen päivä meni ihan sekasin, torkkuilua ja kätinää koko päivän iltaa lukuunottamatta :eek: . Ja toisaalta nuo rytmit sitoo aika hyvin meijät tänne kotiin...töihinkään en oo päässy vauvan kanssa kun aina joko nukutaan tai syyään..
Myös meillä tuo kakkaamattomuus aiheuttaa vatsanväänteitä, niin päivinä kun kakka on luistanut niin illat ovat "normaaleja" ja nukahtaminen helppoa, vaan jos ei ole kakkaa näkynyt niin sitten kyllä vääntää ja unen saaminen hankalaa.


Tosta hoitovapaasta
, edelleen koitan sinnitellä niin pitkään kun mahollista, vaikka varmasti sen rahapussissa näkee..itte oon tosiaan tarhassa töissä ja ensinnäkin a) en haluais pientä viiä isoon ryhmään (mielummin perhepäiväh.) b) päiväkodin tätsynä olemisen ja äitiyden yhdistäminen ei nappaa, siis että pitäs jaksaa kotona ja töissä, mielummin koitan jaksaa kotona.
MUTTA ymmärrän toki niitäkin jotka lähtevät töihin aikasin, vaikka meillä ei oo sen suurempaa velkaa niin kyllä silti ahistaa että miten pärjätään...

Itkuhälyttimistä
kun oli puhetta niin ai että mua ottaa päähän nuo meijän, ovat clas ohlssonin ja ovat sitten ihan P****t, toimivat kun haluavat ja mikin pitää olla lähes suussa..

Mitäköhän muuta oli mielen päällää *rapsuttaa päätään*...nooh, ei pysty nyt muistamaan |O , muta anyway oikein mukavaa alkanutta viikkoa!

-n-


 
Hoitovapaasta miekin voisin sen verran kommentoida, että oon kotona AINAKIN siihen ati, et Memmu sen 2v täyttää. Sitten voi olla, että mies vielä jatkaa sen lopun 6-12kk... =) Eli tarkotuksena olis, että Memmu menis tarhaan vasta 3v täytettyään. Tai sitten ei ollenkaan, jos mummot alkaa hoitamaan =)
Esikoinen ei meillä ole tarhassa ollut ollenkaan (olin 7v kotona), keskimmäinen poika meni tarhaan 5-vuotiaana ja kolmonen oli 3-vuotias =)

*muoks* viel sen verran, että lainaa meillä on kyllä paljon ja lisää ollaan ottamassa, mutta se laina kyllä odottaa, ei katoa valitettavasti mihinkään...lapset ei pysy pieninä ikuisuuksia, että mulla se painaa vaakakupissa enemmän, että olen siksi kotona ;) =)
 

Yhteistyössä