***HELMET 2008*** Huhtikuu

Vai uutta alkuvuoden pino suunnitellaan... :whistle: Ei meikäläiselle kiitos, välillä kyllä kuumeilen josko vielä kolmas jossain vaiheessa, mutta koko ajan tuntuu enempi siltä että kahteen jää! :D

Hoitovapaasta sen verran, että harkitsen paluuta kokopäivätöihin luultavasti aikaisintaan syksyllä 2009. Keikkahommat meinasin kyllä aloittaa jo ensi syksynä eli tekisin töitä pari päivää viikossa sen mukaan mikä on tarjonta ja lapset olis sitten isänsä kanssa tai mummilla hoidossa. Samalla tavalla tein esikoisenkin kanssa, muuten ei rahat kyllä riitä ja onhan se vaihtelua itsellekin-en muuten jaksaisi kyllä kotona ollakaan, täytyy tunnustaa... :ashamed: Sitten kun olen kunnolla töihin palaamassa ollaan jo mietitty eri vaihtoehtoja eli mies jää varmaan joksikin aikaa hoitovapaalle ja myös mummi pystyy ja haluaa meidän muksuja hoitaa.

Halutaan pitää muksut kotihoidossa sen aikaa kun pieniä ovat, keikkailu tuo sen verran lisätuloja että laskut tulee maksettua ja ruokaa pöytään, rikastumaan ei sillä pääse eikä tarvitsekaan! :D
 
Olipas ihana kävelylenkki! Aurinko löysi sittenkin tiensä tännekin. =)

Itkuhälyttimistä..meillä on Philips, Avent itkuhälytin ja se toimii kyllä todella hyvin. Eli sitä voin suositella. Minä olen aika neuroottinen :saint: , mutta tuohon vekottimeen jopa minä luotan. :whistle:

Hoitovapaalle olen ajatellut jäädä minäkin. Just puhuttiin siitä pari iltaa sitten miehen kanssa. Näillänäkymin palaan töihin aikaisintaan syksyllä 2009. Päiväkotien isot ryhmät kauhistuttaa ja henkilökunnan jaksaminen mietityttää jne, mutta vielä enemmän mietityttää perhepäivähoito. Kukaan ei ole päivän aikana näkemässä mitä siellä tapahtuu, onko lapsille monipuolista ruokaa, onko järjestetty muutakin tekemistä kuin tv:n katselu jne. On varmasti paljon asialleen vihkiytyneitä perhepäivähoitajia, mutta mistä tiedät millaiseen lapsesi laitat, jos et tunne tapauksia. Päiväkodit on kuitenkin valvonnan alla ja siellä toimii sosiaalinen valvonta jatkuvasti kun ihmisiä töissä enemmän kuin yksi ja siellä pitää olla selkeä päiväohjelma puuha- ja laulutuokioineen jne. Mutta tuo on kyllä sellainen juttu jota en vielä halua edes miettiä. Pelkkä ajatus, että pikkuinen pitää jättää päiviksi jonnekin kylmää vielä tässä vaiheessa sydäntä. :snotty:

Nyt jos söisi jotain...saisi kyllä meikäläinen vähentää tätä herkkujen syömistä, jos näistä kiloista meinaa eroon päästä. :whistle: Mutta, nyt jos ihan oikeaa ruokaa söisi kun pieni jatkaa näköjään vaunuissa uniaan, niin saa ihan rauhassa istahtaa. ;)

palataan...
 
heippo :wave:

Tytsy jatkaa päiväuniaan partsilla. Ihanan keväistä on! B) Ittellä on vaan jotenkin väsynyt olo... Pitäis olla joka päivälle jotain ohjelmaa, jottei tylsisty. Muille päiville tällä viikolla onkin paitsi tälle. Toisaalta tämmöinen joutilaisuus ja ohjelmattomuus on ihanaa, mutta toisaalta taas... :/

Vaate-asiaa taas: meillä on vaunussa päällä sisävaatteiden lisäksi ostamani kevätpuku, Ruskovillan silkkimyssy ja -lapaset sekä äp:n makuupussi aukinaisena. Nuo tuntuu tällepäivälle sopivilta vermeiltä. Äsken koitin niskaa, niin on sopivan lämmin vaan ei kuuma. :)

Meillä ollaan nyt taas kestoiltu muutama yökin. Yöllä on ollut vaippana Fuzzin S-koon vaippa Fuzzin mikroimulla ja lisäimuna BabyIdean hamppu- tai bambuimu. Hyvin on pitänyt, eikä paketti ole edes kovin iso. Ei ole myöskään ollut ihan likomärkä, niin kuin luulisi. Vaippa on vaihdettu päälle siinä klo 21 ja uusi vaippa vaihdettu seuraavalla syönnillä n. klo 04-06. Tyttö ei vaan taida pissata yöllä niin tajuttomia määriä. =) Näin hyvin kun menee, niin taidetaan siirtyä vähitellen täyskestoiluun. =) Reissun päällä varmaankin kuitenkin käytetään edelleen kertsejä välillä. :/

Tulikos teille verolaput jo? Meille tulee muutama tonni palautuksia... :xmas: :p Käytetään ne varmaankin pariin reissuun... Onko kellään kokemuksia Euroopan suurkaupungeista lapsen kanssa? :wave:

nyt kaffen keittoon,

eva
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Hoitovapaa Päiväkotien isot ryhmät kauhistuttaa ja henkilökunnan jaksaminen mietityttää jne, mutta vielä enemmän mietityttää perhepäivähoito. Kukaan ei ole päivän aikana näkemässä mitä siellä tapahtuu, onko lapsille monipuolista ruokaa, onko järjestetty muutakin tekemistä kuin tv:n katselu jne. On varmasti paljon asialleen vihkiytyneitä perhepäivähoitajia, mutta mistä tiedät millaiseen lapsesi laitat, jos et tunne tapauksia. Päiväkodit on kuitenkin valvonnan alla ja siellä toimii sosiaalinen valvonta jatkuvasti kun ihmisiä töissä enemmän kuin yksi ja siellä pitää olla selkeä päiväohjelma puuha- ja laulutuokioineen jne. Mutta tuo on kyllä sellainen juttu jota en vielä halua edes miettiä. Pelkkä ajatus, että pikkuinen pitää jättää päiviksi jonnekin kylmää vielä tässä vaiheessa sydäntä. :snotty:
Peesi tähän! =)
 
Vai ihana ilma...MISSÄ?? |O
Täällä on ihan kamala tuuli. Pariin otteeseen meinasin, että tyttö oli vaunuissa heränny, kun heilu niin kovin, mut tuuli vaan heilutti :/
Harmaata on ja väliin ripsii vettä... :|

Ei oo verolappuja näkyny :whistle: Pitäs mulle ainaki ihan kivasti takasi päin tulla =)
 
Jep, mulla ei mitään perhepäivähoitajia vastaan ole, mut ite en lastani sellaselle veisi, vaikka olis kuinka hyvä olevinaan :whistle:
Meillä on tuos tarhassa mis mein kuopus poikaki on nyt (5-6v ryhmässä tosin), niin pienten ryhmä TODELLA ihana ja TODELLA ihanat hoitajat!!! Sinne jopa voisin vaikka alle 1veen viiäki...mut en oo kyllä viemässä =)
 
Meillekin tuli verolaput viimeviikolla...mies joutuu maksaa..ylläri ylläri, niinkuin aina..mut mä sain vajaa tonnin takaisin. =)

Ja neiti sai tänään kelalta postia..eli kelakortti saapui hänelle.

Jokohan eva ehdit päivitellä kerhoa? Pääsen katsoo mitä yhdellä sormella pikkuinen sylissä aamulla kirjoittelinkaan esittelyyn. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Ja neiti sai tänään kelalta postia..eli kelakortti saapui hänelle.
Milloin ilmoititte nimen maistraattiin? Meillähän oli samana viikonloppuna ristiäiset... Meille ei ole vielä kuulunut korttia. :|

Mies sen sijaan sai Kelasta lisäselvityspyynnön isyysrahahakemukseen... |O Tulonhankkimiskustannuksia kysyttiin... Eikö niitä kysytty jo siinä alkuperäisessä lomakkeessa... |O |O Tämmöstä tää on aina Kelan kanssa; aina joutuu jotain selvittelemään lisää, vaikka miten huolellisesti laput täyttäis. Olen jo työssäni sen huomannut ja suoraan sanottuna k*rsii pikkasen! |O

 
äippäHki: Julkaisin kaikki tulleet kuvat ja jutut. Tietysti. =)
Mekään ei laitettu itse niitä papereita vaan annettiin pastorille. Näin ollen ajattelis, että meidän pitäis kans saada kortti ihan lähiaikoina... :whistle: Siis vois ajatella. Mutta Kelan tuntien... :headwall: No, onneks vauvat menee äidin tai isän kortilla puolivuotiaaks saakka. :whistle:
 
Minnehän ne mun kuvat on taas hävinneet!!! :kieh: Vitsi mä olen onneton niiden kanssa. Laitoin yhden esittelyyn yhteyteen ja toisen galleriaan. Noooooh..yritettän vielä kerran! :p Joo, en epäile eva todellakaan kuin itseäni!! :whistle:
 
Hoitovapaalle jään peräti pariks kuukaudeks :/ Töihin ois tarkotus mennä kun herra täyttää vuoden, eli maaliskuun alussa. Tosi paljon asiaa kyl mietin ja käännän ja väännän mut mä en mitenkään saa meijän rahoja riittämään et oisin kauemmin :ashamed: Tai saan jos myydään talo ja muutetaan johki pieneen kerrostalokämppään missä mies tulis hulluks niin ei kiitos. Neiti meni hoitoon ennenku täytti vuoden ja oli mahtava hoitaja (harmi ettei saada samalle) ja kaikki meni tosi hienosti. Samoten kun ite oon pk:ssa töissä ni nään ite miten hyvin pienillä menee ni sen puoleen en koe pahana vaikka pienenä meneekin. Sillon musta tuntuu pahalta kun joku rupee kritisoimaan että mikä tärkeintä, nää on mulle todella tärkeitä ja rakkaita vaikka ennen 3v meneekin hoitoon!!! |O

Mistä päästäänkin seuraavaan aiheeseen eli teidän suunnittelemaan tammikuisten pinoon... 2 piippunen juttu, toisaalta kolmas olis vielä kiva ja heti perään, mutta toisaalta taas nääkin vois riittää.. Paljon on sitä kyl miehen kans puhuttu, varsinkin kun tääkin vauva on ollut niin helppo. Mut kyllä siinä toi taloudellinen puoli painaa jonkun verran että luultavasti jättäydyn siitä pinosta pois :whistle: Tosin ei pelkästään noiden taloudellisten syiden takia, on muitakin kyllä!

kela-kortti tuli tännekin tänään! Oli muuttunut ja erilainen kun neidillä.

verolaput ei oo vielä tullut. Todennäköisesti paljoa ei tuu takas mut ei pitäis mätkyjäkään tulla. Mut sit kun laitetaan noi remppajutut niin pitäis kuitenkin saada takas päin.

nyt pitää mennä!
 
Juups, en mäkään kellee tahansa pphlle lasta veis, on muutama harva ja valittu jolle lapseni uskoisin. Ja jos ei "sisäpiirin" tietoa ole niin vaikeehan se hyvä on löytää. PKn henkilökunta kuitenkin on koulutettua jne...mutta jotenkin itteeni lohduttas ajatus siitä että perhepäivähoitajalla lapsen ei tarvii niin monien käsien kautta mennä päivän mittaan kun isommassa ryhmässä. Omani varmaan sitten tuossa kolmen vuoden hujakoilla sitten siirtäisin Pktiin kun rupeaa olemaan siinä iässä että on enempi seuraa/toimintaa vailla. Vaan yksilöitähän nuo lapset ovat, saahan sitä taas suunnitella mutta mistäs sitä tietää kuinka sit todellisuudessa menee, tiiä vaikka ois samassa tarhassa hoidossa kun mä töissä :eek:

Ja se on ihan totta mitä Vinja tuumaa että ihan yhtä rakkaitahan ne lapset hoidon aloittamis ikää katsomatta..Jokainen tekee niinkos parhaaks näkee ja tilanne vaatii.

-n-

ps. evaellen, pitkin jos aiemmin sanomani että komiat värit oli kerhoon muuttanu :D
 
Taisin kerrankin saada koko pinon huomion keskitettyä itseeni :whistle: Totta tosiaan, mie pyysin Artun istukan sairaalasta kotiin, ja sainkin. Kätilö muittamutkitta sano, että tottakai saat. Myöhemmin sitten varovasti uteli, että mihin tarkotukseen se on menossa :D Kerroin, että haudataan maahan keväällä ja päälle istutetaan Artun elämänpuu.
Karkkilaatikossa mies vei sen äitinsä pakastimeen, kun meni sinne yöksi synnytyksen jälkeen. Omaan pakkaseen se oltais muuten tuotu, ei ole tapana piilotella ruumiinosia anopin pakkaseen noin muuten vaan :LOL:

Kuukuppi tuli tänään postissa :heart: Ihana kapistus =) Pikkasen piti harjotella sitä ulossaamista ja antennin lyhensin puoleen, kun pisteli, mutta muuten on oikein mukava vehje ja säästyy siteiden ja tampoonien kanssa roplaamiselta :x Eikä tarvii huolehtia siitä, miten paljon mie jätän jälkeeni jätettä kertakäyttösuojien takia :)

Ne Artun yönukkumiset oli kyllä ihan väliaikasta :headwall: Iltavellin jälkeen herää vielä 1-2 kertaa yöllä syömään, mutta onneks nukkuu jo yhen pidemmän pätkän, 4-5h :)

Ajattelin tänä kesänä tehä elämäni ensimmäisen perennapenkin pihalle =) Tilasin sellasen valmiin paketin net.Anttilasta missä on ohjeet ja kaikki :D En siis voi epäonnistua :whistle: Mie kyllä palautan sen penkkeineen päivineen, jos siitä ei tuu yhtä hienoa kun siinä kuvassa :LOL:
Miun "yrttitarha" kuoli jo ennenkun ehti tuotta satoa :'( Krassia ja oreganoa oli keittiön pöydällä kasvamassa, mutta ne lakastu parissa päivässä ihan yhtäkkiä :eek:

Nyt syömään :wave:
 
Kiin mä olen kanssa kuukupin vannoutunut käyttäjä! Luopuis en enää mistään hinnasta. Sitä tossa mietin et jos mulla sattuu menkat alkaa enne jälkitarkastusta ni voikohan sitä jo käyttää?

Vielä hoitoon viemisestä ni meillä on toiveena saada pph:lle, aika monia täältä tiedän henk.koht ja muilla melkeen löytyy joku tuttu lapsi niin voi vanhemmilta kysyä. Ja täällä melkeen kaikki pienet laitetaankin pph:lle tai sit mun työpaikkaan :whistle:
 
Ainiin, evaellenille piti kommentoida. Mulla on kokemusta 10kk ikäsen kanssa Pariisista. Voin suositella! Rattailla pääsi hyvin kulkemaan (ainoo et finnair rikko mennessä rattaista yhen pyörän mikä sit tippu aina välillä |O ). Ainoo mikä oli et meil oli purkkiruoka mukana, sit kotiin lähtö vähän venähti niin ne loppu. Ostettiin sieltä purkkiruokaa ni oli niin mausteista ettei voinu likalle antaa, et ne kannattaa ottaa täältä mukaan.
 
Vinja Ei kai kupin käytölle mitään estettä ole, vaikka jälkitarkastus olisi vielä tekemättä. Jos haavat on parantunu ja tikit lähteny niin ei sillä voi mitään vahinkoa tehdä. Luulisin näin. Voithan sie pirauttaa neuvolaan ja kysyä, eiköhän ne tiedä :)

Me ollaan puhuttu miehen kanssa, että kun Arttu joutuu hoitoon menemään niin mummo hoitais. Tarhaan kerkee isompanakin :) Ollaan sitä jo anopilta kysyttykin alustavasti, eikä se kamalasti vastaan laittanu :D
Ajattelin jatkaa opintoja syksyllä enkä haluais niin pienenä laittaa poitsua vieraaseen paikkaan hoitoon :(

Matkailusta Mie niiiiiiiiin haluisin kesällä sinne Lontooseen, mutta taitaa jäädä reissu väliin rahan takia :( Ollaan säästetty jonkun verran matkaa varten, mutta nyt alettiin remppaamaan keittiötä niin siihen on huvennu aika paljon.
Haaveillen selailen miun Lontoo- matkaopasta ja suunnittelen, missä kaikkialla käydään sitten kun päästään lähtemään =)
 
Kiitos joo huomasin itsekkin jälkeen päin millon on jessican nimipäivä.
Kiitos kaikille kuitenkin.meilläkin on nyt ristiäiset vietetty ja meni ihan hyvin
vieraita oli kokopäivän aikana 22 kpl. Ja juhla meni hyvin.laitoin kerho puolelle tyttömme
nimen.haluan tietää mitä mieltä olette nimistä .Meillä mennään nukkumaan joka päivän
klo 19-19.30.
 
Nalle-Puh Meillä alotettiin velli viime viikolla maissilla :)

Äippä70 Miten sie saat vauvan tuohon aikaan nukkumaan? :eek: Arttu suostuu aikasintaan yheksältä yöunille. Joskus menee puolilleöin ennenkun tuo nukkuu. Yheksään mennessä alotetaan iltatoimet, jonka jälkeen Arttu yleensä nukahtaa hetkeksi mutta herää 15min-1h päästä ja pitää nukuttaa uudelleen uneen. Tai sitten haluaa jo yön ekan maitopullon, jos iltavellistä on se 2h. Joskus Arttu jää valveille kekkuloimaan sänkyynsä ja touhuumaan omiaan ja saattaa nukahtaa tosiaan vasta puoliltaöin :/ Ja aamulla nukutaan pitkään B) Aamupäivä köllitään ja nukutaan, välillä vaan haetaan maitopullo, kun Artulle tulee nälkä. Tiedän, meillä on rytmi ihan miten sattuu :ashamed: Muttakun mie olen niin aamu-uninen |O Pitäs vaan mennä ajoissa nukkumaan (esim. nyt :snotty: ) ettei lapsetki opi elämään öisin :(
Tällä sepustuksella mie taisin jo vastata omaan kysymykseeni :D
 
Mullakin on kuukuppi tuolla jossain kaapinperällä...ei, se ei oo mun juttu! Todellakaan! |O

Meilläki mentäs jo yöunille ennen klo 20, mut piän tyttöö vaikka väkisin hereillä, että ennen 20.30 EI mennä :kieh: No, kun vaan seurustella viittii, niin tyttö kyl jaksaaki =) Ja kun nukkumaan pääsee, niin nukkuu kun tukki heräämättä sinne ainaki 5-6 asti...joskus 7 astikii =) Ah :heart: Kyllä nukuttas aamulla eikäjaksas siihi aikaa noussa...ja Memmu varmaan jatkaiskii unia, mut pitää nuo koululaiset noussa laittaan koulutielle, niin sillon meillä kyl alkaa aamu ja hälinä...kirjaimellisesti :kieh:
Muistan kuinka esikon aikaan nukuttiin välillä jopa 14-15 asti, just ehti vaatteet vaihtaa enneks isäntä tuli töistä :LOL:

Äsken ilmotin kuopuspojan ens syksyksi seurakunnan päiväkerhoon, kun se lopettaa pk:ssa, kun mie siirryn hoitovapaalle...mitehän tullaa pärjääään, kun sillä on toimintaa (=kavereita) vaan 2krt/vko 2½h kerrallaan...huh :LOL:

Velliä en sit viel alottanukaan...ei mun vauva oo vielä niin iso :snotty: :LOL: Ei kun en viittiny, kun oli menoja, et jos tuleeki vattanväänteitä...kyllä tuollaoottamassa on ja ihan tässä jonaki päivänä alotetaa...

Miekin heitän yhen kyssärin..
Kokonaan korvikkeella olevat Helmet...paljonko menee maitoa kerralla ja kuinka monesti per päivä?
Ja tää tuli mieleen, ku lueskelin tota NAN jauhepaketin kupeessa olevaa juttua, et minkä verran minkäki ikänen syö, ni meillä menee ihan MAX 100ml kerrallaan, n. 6-7krt/pv. Joskus aamulla jos on sinne 7 asti nukkunu, ni voi mennä jopa 120ml, mut se on harvinaista. Yleensä jotaki 80-100ml väliltä...
Pakkauksessa on, et 2-3kk vauva söis 130-160ml 5-6krt/pv...huh :LOL: No joo..toki nuo on viitteellisiä, mut mites muilla =) :wave: :wave:

Eipä tässä kai muuta... :/

Jahve ja Memmu
 
Kiin: Eihän siinä mitään pahaa ole, että nukkuu pitkään ja köllöttelee aamupäivän. :eek: Sitä tehdään meilläkin aina kun on mahdollisuus! =) Aamuharrastuksillekaan en Pemmiä herätä, jollei itse heräile ja ole virkeä. Sitä vartenhan äitiysloma on, että voi viettää joutilasta ja ohjelmavapaata, rentoa aikaa vauvelin kanssa (jos voi). Kyllä sitä kerkeää maailman rytmiin vielä monta kertaa. =) Ja ei kai tämän ikäisillä muutenkaan vielä mitään varsinaisia rytmejä ole, tai ne ainakin voivat muuttua milloin tahansa. :/
 

Yhteistyössä