** Helmikuun Helmet** tammikuu

Lohduttaa kyllä se et ne kyttää sitä vauvan painoa tarkkaan. Kätilö viimeks sano et käynnistellään sit jos näyttää vielä iso tulevan. Eli paljon ei yli päästetä. =)
Jollain oli menny hermot äitin kans, mulla menee anopin kaa :headwall: :headwall: Aamulla menin sanoon sille et oon turvoksissa ja et supistelee mut kivuttomasti, niin heti ois pitäny niille mennä ens yöks. Neuvoja satelee.. "tuttipullot pitää sit keittää ja vauvaa ei saa jättää yksin hoitopöydälle" V**** mä mikään idiootti ole ja ennenkin pieniä lapsia hoitanut. No hyvää se vaan tarkottaa, mut kuiteskin. Innoissaan ekasta lapsenlapsestaan ostelee vaatteita - kokoa 74!! Muistuttaa vielä et pitää sit pestä ennen käyttöä, no jos sit vähän myöhemmin :LOL: :LOL:
 
kevytmenkolia onhan se kyllä hiukan vanhan aikainen tapa, mutta minusta ainakin hyvä. ei tarvinnut na repiä stressiä että kukahan sieltä tänään tulee käymään jne.. sai vauvan kanssa tutustua ihan rauhassa..

mein juniorilla oli viime viikol kyssin käynnil painoarvio noin 2900g, viikkoja sillo 36. hiukan kyllä pelottaa et miten synnytys menee kun esikko tosiaan tuli maailmaa kiireellisellä sektiolla pre-eklampsian (äh, siis raskausmyrkytyksen) takia.. vähän oli puhetta että yliaikaiseksi ei annettaisi mennä nyt ja kysillä joudun kulkemaan joka toinen vk seurannassa ettei vaan kehity myrkytystä.

jossain tuol takana päin ol keskustelua mesestä ja irc-galleriasta... miun mese ossan saa jos tahtoo, pyytää rohkeesti yv:llä, eihän koskaan juttuseuraa oo pahasta/liikaa :)) ja irc-gallerias on miun ja poijan kuvii Anniliini nimen takana

apua mustahan on tullu kova kommentoimaan, jo kaks kertaa tänään, hih, mukava tääl on teidän ajatuksii lukee ja kommentoida jos osaan..

anna ja juniori
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Eli siis rappusia juostaan ylös-alas ja samaan aikaan rintoja hierotaan.

Noin kiire meidän beibel ole ulos eli en alennu moiseen... olis jo näky kun 110kg juoksee rappuja pitkin hieroen nännejä. Siin voi muutkin koirat hiljentyä.... :whistle: :LOL: :LOL:
En voinu olla nauramatta tolle kommentille :LOL: :LOL: :LOL:
Ja muutenkin niiskulla tuntuu sattuvan ja tapahtuvan,hih!

Mä hieroin nännejä viime raskauden lopussa ilman tota rappusissa juoksua ja kyllä se mulla nopsaa aiheuttaa supistuksia.

Mikään siivous,seksi tai sauna ei oo ikinä auttanu!!

Mikä muuten saunomisessa on se mikä saattaa aiheuttaa supistuksia? Se kuumuusko? En oo ikinä ees sen kummemmin asiaa ajatellu.

 
Saunomisesta sen verran et meidän äiti on saanut aikoinaan synnytyksen käynnistymään saunomalla. Sauna-kylmä suihku-sauna systeemillä. Saunassa heitti kauhiat löylyt ja suihkussa väänsi veden lähes jäätäväks, jatkoi tätä kunnes limatulppa irtos. Tarina ei kyllä kerro et kauanko siinä meni. ;)
 
:LOL: :LOL: :LOL: voi hitto teijän kans :LOL: ...kaks vuotias alko äitiä kyseleen ku purskahin nauruun tässä lukiessani nännien hironnasta ja juoksemisesta rappuja ylös alas :LOL: oli niin kivasti joku kommentoinu asiaa tuossa.päivän piristys ruiske kun olen ollu niin hemmetin väsyny ja äkänen :headwall: tosiaan meillä on kahes kerrokses talo,pitäskö alkaa ravaan portaita ees taas,,,no ei viel näil viikoil kantsi =) mut oon mä sitäki harrastanu silloin 2003 raskaudessa :LOL: oikeesti,,,juoksin rappuja,kolasin ja hypin hyppynarua :ashamed: =) hehee,,,kun niin otti aivoon kuukauden supistelut eikä silti syntyny,no joo sittehän se syöksyki maailmaan liian nopiaa neiti :whistle: tii'ä oliko vaikutusta mun hillumisella vai ei :D piiperotäällä on tosiaanki alemmuuskompleksit,,,hitto ku ärsyttää tekis mieli säkkiin mennä,,,,eilen sitte yks tuttu,ketä en oo nähny aikoihin,sanoi ettei kait sulle ookkaa tullu paljoa painoa,maha vain kasvanu :headwall: mä että joo ei hel tissä olekkaa tullu kuin 18kiloo,,,hitto ,,,sellasta täällä
 
Niisku-neiti Että mie meinasin kuolla, kun kuvittelin siut rappusissa juoksemassa tissit paljaana ja huutamassa naapurin koiralle "turpa kiinni!" aina oven ohi mennessäsi :LOL: :LOL:

Rapussa huutamisesta tuli mieleen entinen naapuri. Asuin Helsingissä sellasessa opiskelijoiden asuntolassa, missä oli yhteinen suihku käytävällä. Tää valopää naapuri kävi siellä suihkuhuoneessa tupakalla! :eek: Ovi oli renkla, ja sitä sai joskus aikansa renkuttaa, että sai sisäpuolelta auki. Tää tyyppi jäi pari kertaa tupakalla ollessaan lukkojen taakse sinne koppiin ja mie kävin sen sieltä pelastamassa, kun kuulin sen huutavan apua oven takaa. Yritin sille samalla sanoa, ettei ole kiva, että täällä poltetaan, kun sit on kamala haju suihkussa käydessä.
Kerran taas kuulin omaan kämppään, kun se huuteli sieltä suihkukopista niin laitoin vaan telkkaria kovemmalle. Huudelkoot siellä, ajattelin... :kieh:

 
Tätä iltapäivää kuvaava sana: Tympii! En edes tiedä mikä, pää vaan hokee koko ajan että tympii tympii tympii... Haluis jotain, mut ei tiedä mitä, ostella, synnyttää, odottaa, olla hoikkanen...

Tän pallomahan jotenkin sietää kun sille ei mitään voi, mutta kun on pöhöttynyt tälläseks epäseksikkääks jokapaikasta muualtakin. Reidet hinkkaa ittensä kohta puhki toisiaan vasten ja tuntuu että naamaa riittäis neljälle ihmiselle...
Katselin eilen 2-3 vuoden takasia kuvia miusta ja oi että olin silee ihonen ja söpönen, vähän pyöreähkö sillonkin mutta antasin mitä vaan jos oisin sen näkönen vieläkin :eek:
Että rupsahdusta huomioitu täälläkin, vaikka oonkin jo 25, eli mummoiän alarajoilla :D
 
Hauskoja sattumuksia ihmisillä ja voi noita keinoja nopeuttaa tilannetta!! :LOL: :LOL: :LOL:

Pitää alkaa itsekin kohta hommiin. Meillä se olis ihan tarkoituksenmukaistakin...kokoarvioista kun puhuitte, niin me vedetään kyllä pohjat, eli 37+0 arvio 3600g! :whistle: Sf-mitta tuolloin 35,5. Että näin...välillä kyllä pelottaa se synnytys. :( No joo..yli ei anneta kuulema mennä eli sit käynnistetään. Tosin Bruno-setä oli sitä mieltä, että vauva tulee etuajassa. Katsotaan nyt sitten. Mutta vauvelilla kuulema kaikki oikein hyvin;
napavirtaukset ja ei kalkkeumia istukssa jne. Eli odotellaan ja katsellaan.

Olitte myös puhuneet alemuuskomplekseista..minulla ei ainakaan vielä ole mitään sellaisia fiiliksiä. Tää mahahan on aika hieno! :heart: Ja mies on siitä ihan fiiliksissä. Mä pelkään enemmän et miltä tuntuu sit kun synnytys on ohi ja maha roikkuu edelleen ja persuus ja tissit ja aaahhhh..no, mutta kyllä elämä saa ja pitääkin näkyä. Ollaan onnellisia että ollaan saatu olla raskaana. Kaikki ei saa. :( Minulla mies on kyllä niin kultainen, että se ei kyllä kommentoisi koskaan pahasti. Aina se jaksaa minua kehua..ihana mies! :heart: :heart:
 
SEE
Ekaksi omaa napaa:

NEUVOLALÄÄKÄRISSÄ KÄYTY:
RV 36+5
Paino + 835gr/vko (en ymmärrä kun ruokakaan ei oikein maistu ja silti nousee) no yhteensä nyt sitten tullut +10kg
Turvotus -
RR 124/76
Pissa puhdas
SF 33,5cm (eri mittaaja kun viimeksi oli 30cm)
Vauvan pää kiinnittynyt
Kohdun suun tilanne auki 2cm ja kanavaa jäljellä 1cm ( vähän lyhentynyt viime viikosta)
liikkeet ++
syke 130
tämä lääkäri sitä mieltä että lapsivettä normaalisti. Viime viikolla yksityisellä ultrassa sanottiin että vettä melko vähän.

Painoarviota joku kyseli, meillä rv 35+4 2800gr.

Kipuja täällä kovasti, alkaa olla voimat vähissä. Häpyliitos tulessa ja kyljet jo kosketusarat, supistelee päivittäin epäsäännölliisesti mutta ei mitenkään hirveän kipeesti. menkkajomotuksia älyttömästi. öisin ei todellakaan nukuta. että silleen mutta jaksetaan vielä vähän aikaan |O

Vierailuista sairaalassa olen ajatellut että sitten sen näkee, haluaako vieraita vai ei, en ainakaan osaa etukäteen sanoa miltä sitten tuntuu, onko kuinka väsynyt vai käykö aika sairaalassa pitkäksi.

Isyyslomaa mies pitää todennäköisesti kun sairaalasta kotiudutaan, katsotaan tilanteen mukaan, Mies kun on perheyrityksessä töissä ja riippuu kiireestä niin tilanteen mukaan mennään...

Noista kotikonsteista synnytyksen käynnistämiseksi niin viime viikolla lääkäri sanoi että kun on vaikka lenkillä ja alkaa supistaa niin yrittää saada supistusten tehon maksimoitua niin etttä lisää vaan vauhtia, kun supistaa ja samalla kävelee reipaasti niin vauvan pää painuu syvemmällle ja painaa kohdunsuuta enemmän ja näin edistää avautumista, siinä siis yksi lisäkeino...Voi vaan olla helpommin sanottu kuin tehty...

:LOL: noille teidän jutuille hauskaa piristystä päivään...


Anoppi täälläkin hösää ja häsää vähän liikaakin, mutta hyvää se tarkoittaa, oma äiti ottaa paljon rennommin, omat vanhemmat kyllä asuukin 350km päässä ja appivanhemma tossa kulmilla. Joka päivä anoppi soittaa ja en saisi mitään tehdä...

TUTTEMUI perheineen täällä kanssa kokoaika mielessä ja myös Civindalin kuulumisia odottelen, toivotaan että kaikkilla menee asiat hyvin.

Nyt pitää siivota keittiö... Kuulemisiin siskot

T:SEE ja pieni 36+5
 
äippäHki kyllä minua kauhistuttaa sekin että miltä sitä sitten synnytyksenki jälkeen näyttää, ei tämä ulkomuoto ainakaan parane..se on tuo maan vetovoima armoton..

pitäsköhän kerätä sinne eläkeikään asti rahaa että pääsis kirurgin käsittelyyn niin sitte kiinteyttäs vähä joka paikkaa, niinku eilen nelosen dokumentissa,sattuko kukaan kattomaan? alko kieltämättä huvittamaan ku melkein 70v mummeli meni kiinteyttämään itteensä kirurgin veitsen alle.. =)
 
Iltoja.

Juu tunnin tirsat vetelin tossa. Ja voisin tällä hetkellä syödä mitä vaan... ei vaan jaksais laittaa mitään. Pinaatti soppa tekis terää. :D

Mun nännejä on ihan turha hieroskella saman tein saa mennä suihkuun ja uutta vaatekertaa päälle on hiukan maitoisat tissit.

Jos vaikka lähtis illalla kävelylle miehen kanssa ja sit sen jälkeen se vois hieroskella mun pisteitä :LOL: :LOL: :LOL: :whistle:

Ihan sillanen jännä fiilis nyt tullut. Kaikki naurattaa ja kohta olenkin taas raivon vallassa. Ihanaa epätasapainoisuutta. :D

Olipas isoja sf-mittoja mulla huiteli vaan 34cm ollut sen 2 viikon mittaus tulos. :/ Kuulemma hiukan laskeutunut. en sit kans tierä.

Nyt sohval mies sanoi olevansa kotona tuota pikaa ni laittaa meille rinsessoille ruokaa. Ja tässä vaiheessa kun en itse jaksa vaikka koko päivän maannut ja aion sitä jatkaa niin tunnen itseni isoksi mursuksi. :/
 
Limatulppa pongattu.Jee! :D Varmaan tulee lisääkin limaa vielä kun tuntuu sellaselle oudolle tuolla downthere.

Minnekkähän evellen on jääny??? eikai se nyt sutena sinne sektioon joutunu? :eek:

Mä oon nauranu ihan kuset housuissa noilla teilailuille...Niiskuneitin jutulle portaat ylös ja hieroa nännejä :LOL: :LOL: :LOL: ja olikohan se kevytmelankolia joka oli kahvia kivasti keitelly. :LOL: :LOL:

Ukko kahto kieroon kun mä räkätin täällä ja luin noita juttuja. :D

(.) jotenkin on outo olo tuolla alapäässä...ihan kun sielä jotain yrittäs ulos...nyt ton limatulpan bongauksen jälkeen kyl ihme fiilis. meni oikein kylmät väreet ja mahassa möyrähti kun pyyhkäsin ja klöntti siellä oli ja toisenklin kerran vielä tuli lissää... Pantamainen kiristys alamahassa mutta ei suppaile...valitettavasti.
Huomenna polille ja saas nähä onko edistystä tullu minnekkään suuntaan kohdunsuulla. Tyttöä kun odotin niin sunnuntaina kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja maanantaiaamuna sormelle auki. Nopsaan se sit menee...kait. :|

Mä oon siivoillu kans tänään ja vielä teksi mieli puunailla mutta täytynee tytön kanssa kohta mennä leikkimään kun iskä lähtee töihin.

Nyt meen hehkuttaa ukollekin limatulpasta ja maran pää on aikasta alhaalla...tainnu laskeentua aika hyvin alaspäin tänään...ainakin tuntuu ittestä. (katotaan vaan niin huomenna laittavat sektiojonoon kun miten sattuun on mahassa)

Palaan astioille...

Jepsu ja Martti 37+1 :heart:
 
äippäHki te muut oottekin tollasia hehkeitä, mä lösähdin heti kun äippäloma alko ja pakollinen liikuntakin jäi sitten siinä sivussa...
Mun sisko täytti just 35, sillä on neljä lasta, nuorimmat 2½ ja kohta vuoden ikänen ja se sika kehtaa näyttää edelleen mua ainakin 10 vuotta nuoremmalta! :kieh:
 
SEE mä tuota kans neuvolassa päivittelin, mut kuulemma lopussa painonnousulle "ei voi mitään"...oli syömättä tai söi hyvin, niin painon nousu on väisämätöntä.
Neuvolassa kaikki OK. Pissa puhdas, paineet ok. Sf-mitta 33 (ja meille tulossa painoarvion mukaan n.4kg vauva), kohdunyläraja ihan ylhäällä, vauva hiukkasen laskeutunut..mut maha TÄYNNÄ vauvaa, et johtuneen siitäki tämä mun ylämahakipu. Olis halunu kysyä lääkäriltä, et aloitetaanko voimakkaampi mahalääke..estelin et syön ennemmin tätä lievempää + Panadolia, koska närästys helpompana ja panadol 500mg auttaa kipuun (ono syöny jo lääkkeitä jo ihan tarpeeksi). Painoa tullu 700g/vk turvotus++.
TEidän tolskailuja kun luin :LOL: ni mietin että uskallankohan alkaa leipoon munkkeja :ashamed: ku alko niiin hirveesti tekeen munkkeja mieli... :eek: äläkääläs sit syyttäkö mua jos joku saa kuninkuus idean ja polttaa näppinsä munkkirasvassa...
 
Heips

miten paljon tässä loppuraskaudessa (tyyliin 35 rv eteenpäin) paino "normaalisti" nousee? Eikös se vauva nyt kerää sitä painoaan? ja samalla vähän äitikin.. vai onko tämä vain hyvä tekosyy syödä pullaa ja muuta herkkua... Painonnoususta on täällä ollu kyllä puhetta, mutta istukka-aivo, istukka-aivo.... :saint:
Siis semmosia suuntaa-antavia lukuja viikossa kaipaisin...
Hyviä ja hauskoja vinkkejä on tullu synnytyksen käynnistämiseen. Itsekseen oon minäkin hekotellu :LOL: :LOL:

Ajoin pikkumatkan autolla ja totesin, että taidan olla siirtynyt pirssiasiakkaaksi... Ei tuntunu hyvälle ei...
Reipasta iltaa!
 
huh huh..päivän hyvät työt tehty. vaihdoin lakanat ja silitin miehelle 7 paitaa valmiiksi kaappiin..onpahan loppuviikon ja ensi viikon paidat valmiina. tai jospas hän onkin ensiviikolla jo isyyslomalla...saa jäädä skrakat kaappiin sit. se olis hanaa! en yleensä näin hyvin palvele..mutta nyt käy jo aika pitkäksi. |O

pusuapina hehkee ja hehkee.. liikkumaan en ole päässyt kunnolla sitten lokakuun supistelujen vuoksi. :kieh:

piiperojuuh..mä katsoin hetken sitä ohjelmaa..voi ihmisraukat..sekin vanha setä jonka sydän ei kestänyt nukutusta, niin eikun vaan halusi operaatioita henkensä uhalla. :eek: ihan hullua!

nyt mä menen tekee couscous-kana -salaattia iltapalaks. :p Ja ehkä...siis ehkä...sit käpsyttelen pitkän mutkan kautta alepaan hakee jälkkäriks ihan ihan pienen pussin haribo-karkkeja. :whistle:

 
Ei tunnu missään siivous-huhkimiset. Vähän välillä tuikkii, mutta siihen se sitten jääkin.

Namskista, syön tässä mämmiä kera vaahdotetun vaniljakastikkeen :p tujaus sitruunamehua olisi tehnyt myös terää.

Se oli karsea se 4D-dokkari. Säälittää, kun eivät voineet hyväksyä elettyä elämää..

 
Heh joku muukin katsellut eilistä kauhu ohjelmaa... Mies söi iltapalaa ja tokaisi siinä kohtaan kun 65v mummo halusi ensikesäksi bikini kuntoon ja käyttää tiukkoja stringejä niin mieheni sanoi et hyi helv. nyt vaihtuu kanava alkaa oksettaa. :LOL:

Kyllä ne ihmiset kaikkee keksii. Kroppa timmiks ni näyttää kuoppajuhlissa hyvältä. Anteeks ei näin sais sanoa mut hullua touhuu kun vetelee henkensä uhalla kiinteytys leikkauksia.

Nyt tuli taloyhtiöltä lappu et veden kulutus on huomattavasti noussut viime kuukauden aikana. Sitä tää teettää kun kusella ramppaan koko ajan. Nyt olemme sitten valvovien silmien alla.... :LOL:
 
tuo mämmi vaniljakastike yhdistelmä no HYVÄÄ..se vaniljakastike on hyvää myös ruismarjapuuron päällä...niin ja marjasopanpäällä on aivan taivaallisen hyvää kinuskikerma :D et mikshän tuo paino on noussut :D :ashamed:
 

Yhteistyössä