** Helmikuun Helmet** tammikuu

Meidän pikkanen tunkee päällänsä tuonne alas. Kohdunsuu tuntuu kipuilevan vähän väliä. Alamasu ja selkä juilii jännästi tuon kävelyn jälkeen. Jee taitaa sittenkin jotain tapahtua. Kuitenkin aamulla kiukkuisena tulen ja toivotan ekana taas huomenet. :LOL:

On ne nännit täälläkin arat. Ei pysty oikein mitenkään kunnolla hieromaan ja mä sain siitä aikaseks päänsäryn. Sattuu ihan sikana... ;)

Iltaa,

voi vitsi, että oon täällä hihitelly noille teidän käynnistysnikseille :LOL: Kunhan päästään sinne perjantaihin (tulee 37 viikkoa viimein täyteen), niin eiku nännejä hieromaan ja portaisiin ravaamaan :LOL: Kun se meidänkin painoarvio meni sinne lähelle 4kg, niin todellakin toivon vauvan syntyvän viimeistään ajallaan!

Mua alkoi nyt kanssa ihmetyttään evaellenin häviäminen, toivottavasti kaikki on hyvin ja hän on vaan unohtunut humputtelemaan jonnekin =)

Kevytmelankolia, mulla noi nännit on kans toooosi arat ollu koko raskauden, että sinänsä hierominen ei kauheasti kiinnosta ;)

Käytiin tossa saunassa ja laitoin kasvonaamion ja sääretkin ajelin. Jos ois vähän siedettävämpi valas vähän aikaa :whistle: Piiperoko se näistä itsetuntoasioista jutteli, mä kans odottelen innolla omaan painoon ja ennenkaikkea omiin vaatteisiin mahtumista. Vaikka kyllä kropassa raskaus varmasti tulee jatkossakin näkymään, mutta sehän on vaan elämää. Kunhan ei nyt alle kolmekymppisenä tissit rupea polvissa roikkumaan :LOL:

Öitä mammoille,

t. Piipi + typykkä 36+5

Voi jehna teiän juttuja :LOL:
Mitäköhän tuo isäntä tuumais jos yllättäs mut huomenna töistä tullessaan ravaamassa alasti noita portaita alakerrasta yläkertaan nännejä hieroskellen :LOL: :LOL: :LOL:

Mahassa ollu kolmisen päivää aika rauhallista, liikkeet vähentyny/käyny rauhallisemmiksi täälläkin. Tila varmaan alkaa loppumaan, mahakin tuntuu kyllä just siltä...ihan kova pallo koko ajan. Eihän tästä erota edes supistusta enää. Kaippa tämä "pikkunen" on jo joku 4 kilonen...ja sitten antaa odotuttaa itseään vielä sen kolme viikkoa :eek: . Jaiks! Mulla kun ei mitään koon tarkistuksia tms. ole enää luvassa.

Aika moni bongaillut jo limatulppaakin, alkaa käydä jännäks... =) , siis muualla paitsi täällä, missä ei mitään merkkejä mistään. Mä en varmaan koskaan saa pungerrettua tuolta muuta, ku noita pikkupapanoita ja nekin työllä ja tuskalla :LOL: . Raivostuttavaa.

Tosiaan, mitähän kuuluu evaellenille ja civindalille ja tuttemuille perheineen...?

Hei taas kaikki! :hug:

Ei tosiaan voi muuta kun räkättää ääneen kun lukee noita teijän juttuja... :LOL: :LOL: mut oonko missannu jotain ?!?!? Miks ihmeessä te juoksette rapussa nännejä hieroen???

Mulla oli eilen neuvola 36+1 ja tällasin tuloksin:
eli paino oli -500g viime viikosta (nyt ei ollu turvotusta...)
sf 32,5
vauva nyt about 2400-2500g
syke 137, liikkeet ok, rt
ja pissit ok, hemppaa ei mitattu ja rr 103/74 =)
Eli ihan hyvältä tuolla sit kai näytti, ei vaan osannu sanoa miten alhaalla vauva loiraa ja et onko kiinnittynyt jo, koska mun alavatsaa kutitti niin sikana, ettei terkka saanut tunnusteltua kunnolla :D

Jotain luin naksumisesta... mulla on ollut semmosta napsahtelua/loiskahtelua joka tuntuu tulevan tuolta alavatsalta, mahtaako olla samaa sorttia mitä joillain teillä oli ollut?? Kysyin terkalta eilen, mut ei osannut sanoa mitään siihen...epäili vaan että tuskimpa on mitään vaarallista...

Vierailusta synnärillä: meillä on silleen "turvallinen" tilanne, että isovanhemmat asuu toiset 250 ja toiset 380 km päässä tuosta kättäristä, mut silti pelätään että mummot ainakin ryysää heti paikalle kun kuulee uutiset... pitäisköhän niille ilmottaa vauvan syntyneen vasta kun ollaan itse kotona...? Ajattelin siis, että kun on ensimmäinen vauva ittelle, niin olis ehkä kiva tutustua siihen ITSE ensin rauhassa... toisaalta mun siskot asuu täällä helsingissä kans, joten ne vois ehkä tulla ja tuoda KAIKKIA HERKKUJA! (joita todellakin kaipaan, koska oon joutunut nyt rd:n takia välttelemään) =) :p
Riippuu kyl siitäkin (että haluanko vieraita), että saadaanko perhehuone vai "joudunko" tavan osastolle =)

Äitien yms. höösäämisestä: Mua on alkanut nyt tosissaan ottaa nuppiin mun äidin ei-höösääminen. Se ei höösää (tai höösää mut esittää mulle ettei) ... siis mun siskoille se aina kuulemma intoilee kaikkea (kun tää on sille eka lapsenlapsi) mutta mulle ei. Se on aivan liian rauhallinen, mikä luultavimmin johtunee siitä, että kun kerroin raskaudestani äitille, vannotin sitä olemaan hysteerisen rauhallinen ja ei-höösäävä (koska inhoan sellaista), mutta nyt ottaa kupoliin, kun se ei ees osta meidän vauvalle mitään tarvikkeita... ja kyllä se semmoista sais tehdä kun me ollaan aika köyhiä :D
...olipas sekavasti selitetty... :D

Pupi: olitko se sinä joka kyselit normaalista painonnoususta loppuraskaudessa? 250 g/viikko, sanoi mun terkka =)

Ja sit ei kai tällä kertaa muuta...

emmie 36+2 (...ensi maanantain 37+0:aa odotellessa!... )

Piipi79 no sepä se just on että ku mullaki se 9 vuotta olis aikaa ennen ku se 30v räpsähtää ruutuun ja tuntuu että tissit kohta jo maata hipoo.. :whistle: no ei nyt ehkä ihan, mut vois ne kyllä kiinteämmätki olla, esikoinenki muuten toissa päivänä sano että äiti sulla on tosi vanhat tissit,lasten suusta se totuus kuuluu, eikös se niin mene.. :kieh:

minä kans odotellu evaellenin ja Tuttemuin kuulumisia, toivottavasti molemmat tulee kirjottelemaan iloisten uutisten kera =)

Ai niin piti vielä kysyä että onko täällä muita jotka nostaa opintotukea ja äippärahaa (jota siis miniminä ) ... tai vastaavasti kelan tätejä jotka osais auttaa :D että millä prosentilla sitten verotetaan ellen ole vienyt erikseen mitään korttia? op.tuesta menee automaattisesti 10%, mutta kuulin jostain että jos samalla nostaa äippärahaa niin siitä menis 40 %:lla !!! voiko olla mahdollista???

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena :wave:
Ei ollut tarkoitus huolestuttaa... :ashamed: Just avasin koneen vasta...

Kävin tosiaan päivällä siellä Kätilöopistolla ja vauveli oli kuin olikin edelleen peppu tukevasti alhaalla. :/ Eli yhtenä kappaleena ollaan vielä viikon ajan: sektioaika varattiin 30.1. eli viikon päästä sitä köllitään jo vauva kainalossa. :heart: Toisaaalta jännittää tuo operaatio, mutta toisaalta on helpottunut olo, kun vauvalla on kaikki hyvin, eikä tarvitse enää paskat housussa miettiä, että onko kääntynyt vai ei... :/ Viivyin siellä polilla vähän pidempään, koska verenpaineet veti ihan huipussaan, varmaan siksi kun sovittiin tuo leikkausaika, niin eivät halunneet laskea heti kotiin, vaan otettiin pätkä vauvan sydänkäyrää ja sit mittailtiin uudelleen vielä paineita -> laskivat hieman, mutta olivat vielä 130/90 silloin kun läksin himaan sieltä... :/ Aikaa kului tietty myös siihen, että leikkauksen kulku ja siihen valmistautuminen käytiin tosi tarkasti läpi ja sit piti vielä käydä labrassa verikokeissa, kun halusivat varmistaa veriryhmän vielä, kun mulla ei ollu sitä spr:n korttia mukana... :/ Kukaan ei oo kertonu, että sitä pitäis roudata myös matkassa... :kieh: En sit jaksanu heti polilta tulla himaan: piti sulatella vähän asiaa ja menin itsekseni lounaalle ja vähän kävelemään ja kävin vähän kaupoillakin... (mitään en ostanu B) ) Mies ei siis tänään päässy mukaan tonne, kun ei saanu duunivuoroa vaihdetuks. Tai ois saanu, mut ois sit joutunu tekee kaks vuoroa (48h) putkeen, ni aateltiin, että meen mieluummin yksin sit. Kotiuduin vasta tossa viiden maissa ja nukuin päikkärit, söin, kävin suihkussa ja katoin yhen leffan, ku piti saada ajatuksia vähän muualle. Niin, ja juoruilin mun parhaan ystävän kanssa melkein tunnin puhelimessa: hänellä on sektiosynnytys takana viime vuodelta, niin oli kiva vähän jakaa fiiliksiä...

Joka tapauksessa, kaikki hyvin; olen asennoitunut nyt niin, että tärkeintä on, että vauva syntyy hyvävointisena ja terveenä. Millään synnytystavalla tms. ei ole väliä... :heart:

Nyt palaan lukemaan teidän kuulumisia, äsken silmäilin vaan nopeesti. VIIS sivua yhden päivän aikana, huh... Ollaan me sit ahkeraa väkeä! =)

:hug: :hug: kaikille; ootte ihania! :heart:

emmie Niin se rapuissa juokseminen nännejä samalla hieroen oli jonkun fiksu vinkki kun lueskelin suomi 24 keskusteluita ja minua huvitti jakaa tämä tieto teidän kanssanne joten ei mitään vakavaa. :LOL: :LOL: :LOL:

Ihanaa evaellen että olette kunnossa! Nyt voin mennä nukkumaankin :ashamed: Harmi että pikkuinen haluaa eritavalla tulla maailmaan mutta pääasia että kaikki on hänellä hyvin. :hug: :heart:

Omaa nassua.

Täällä supistelee ehkä... en tiedä kun kiristää kovin. Vauveli venyttelee tai jotain vittu ku on ekakertalainen ni eihän tästä tiedä mitään mitä tapahtuu...

Näppituntumalla kun kokeilin "löydänkö" kohdun suuta niin eipä löytynyt. Onkohan hävinnyt jo... Ja pakko kertoa tämäkin että kun katsoin "toimenpiteen" jälkeen sormiani olivat ihan harmaan mömmön peitossa siis sormeni oli harmaan värisen mössön peitossa. Sen jälkeen tuli yksi huomattava supistus. Muuten sit onkin saanut arpoa johtuuko kireys supistuksesta vai vauvelin venyttelystä.

Nyt nukkumaan. |O

Hyvää yötä.

evaellen Tuntuu varmaan kivalle, kun tietää vauvansa syntymäpäivän etukäteen =) Mutta sitä enemmän varmasti jännittää :eek: Ainahan sektio on riski äidille ja vauvalle, mutta eipähän niissä juurikaan komplikaatioita tule enää nykyään. Jos nyt haavan tulehtumista ei lasketa mukaan. Mie jännään siun kanssa seuraavan viikon :D

Liiton jäsenmaksuista ootte puhuneet: Mä kuulun Talentiaan, ja sinne maksetaan normaali jäsenmaksu siltä ajalta, kun työnantaja maksaa palkkaa ja sit Kelan rahoista maksetaan muutama euro (en muista tarkkaa summaa, kun en oo sitä vielä oikeestaan ees selvittäny)/kk.

Vauvan painoarvio oli meillä rv 35+6 2,4kg. Tänään kätilö arvioi käsikopelolla, että "ei ihan pieni, muttei mikään isokaan". :xmas:

Turvotukset on laskenu: sormukset meni sormiin ja nilkat on lähes yhtä siepperät kuin ennen raskautta. :D Suosittelen tosiaan pitkää hierontaa! Mies hieroi eilen saunan jälkeen mun koipia melkein tunnin ajan, ja näköjään sai nesteet liikkeelle! :D

Joillain oli komplekseja vartalon muuttumisen suhteen: Mua ei haittaa yhtään, vaikka roppa muuttuukin: ei haittaa vaikka tissit roikkuis tai nuo viirut (raskausarpia on ihan saakelisti!!!) tosta vatsasta ja muualta ei häviäis mihinkään. Tätä vauvamassua mä suorastaan rakastan! :heart: Löysää ja ylimääräistä mulla oli jonkun verran jo ennen raskautta, mutta ei ne oo ennenkään haitannu menoa, eikä elämää. =) Tervekin oon ollu kuin pukki, ja kaikki arvot olleet aiemmin hyviä. Nyt tosin, kun tossa sokerirasituksessa kohos nuo arvot, niin aattelin, että ois vissiin pakko vähän pudottaa painoa, niin ei ois niin suurta riskiä sairastua myöhemmin 2-tyypin diabetekseen... :/ Eikä meillä mies ikinä kommentois mitään negatiivista mun ulkonäöstä, enkä mä myöskään sen... :eek: Ei tässä enää ulkonäön perässä juosta... :whistle: B) Meillä ulkonäkö tais merkata sillon kun tavattiin, eli ööö.... :whistle: 18-vuotiaana eli kymmenen vuotta sitten... B) Niin, ja sanoko joku muuten 25v.:ta mummoiän kynnyksellä olevaks? :LOL: :LOL: Jees, mulla on kyllä kävelysauvat, säilön pakkaseen ja pidän virkkuutöistä ja pelargoneista. :LOL: :LOL: :LOL:

Jos mänis iltapalalle, kun on tänään nää ruokarytmit vähän sekaisin. Tuoretta leipää ja kauppahallista haettua savukinkkua... :p :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
evaellen Tuntuu varmaan kivalle, kun tietää vauvansa syntymäpäivän etukäteen =) Mutta sitä enemmän varmasti jännittää :eek: Ainahan sektio on riski äidille ja vauvalle, mutta eipähän niissä juurikaan komplikaatioita tule enää nykyään. Jos nyt haavan tulehtumista ei lasketa mukaan. Mie jännään siun kanssa seuraavan viikon :D
Näin on, riskit ne on joka leikkauksessa. Ja toisaalta riskinsä on myös alatiesynnytyksessä ja elämässä yleensä. ;) Olen tietoinen riskeistä ja siitä, että toipuminen operaatiosta saattaa olla pitkäkin: vauvan ja mun hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä (ts. perätilasynnytyksessä isommat riskit) ja luotan ammattitaitoiseen henkilökuntaan täysillä. :) Nämä on niitä elämän kiemuroita, joihin ei voi itse vaikuttaa, vaikka kuinka haluaisi asioiden menevän jollain muulla tavalla... :/ Ja tosiaan, jänniä aikoja eletään... =) Tässä ehtii kuitenkin varmaan moni muu jo vauvaantua ennen mua, mikäli merkit pitää kutinsa. Kun eikös täällä oo puolilla jo limatulpatkin lähteny... :D

No, hyvää yötä sit. :wave: Huomenna oiskin sit neuvola ja tukisukkien osto: leikkausta varten pitää mielellään hankkia omat. Ja lentosukat ei käy, kun pitää kuulemma olla tosi pitkävartiset, ilmeisesti johonki reiteen asti olevat stay upit... :whistle:

Mun oli vielä pakko tulla päivittää mun tietopankki nöiden sivujen osalta etten huomenna oo taas pihalla kuin lumiukko kun koneen avaan.

Jahvetti Oli rauhoitellut mua kohdun korkeuden kans, kiitos. Kun musta tuntu että kaikilla olis jo korkeempi, ei onneks ole. Saan nukkua yöni rauhas.

Evaellen:
Jees, mulla on kyllä kävelysauvat, säilön pakkaseen ja pidän virkkuutöistä
Jahas, onko noi niitä vanhuuden merkkejä? Mä en säilö pakkaseen mutta muuten alkaa jo täsmätä. :D Tsemppiä sektioon. Siinä meneekin vain pieni hetki kun jo vauva on sylissä. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.

LImatulppaa olen koittanut bongata, mut ei näy ei kuulu. Ja kohdun kaulaakin oli jäljellä vielä viikko sitten 3 cm. Ultrassa 5.1. oli 4,5cm eli ei hevillä lyhene se. Mä olen ihan valmis jo tän lapsen synnyttämään eikä viikotkaan enää estäis. Roki hyvä on jos saa vielä pulskistua masussa hetken.

Meillä muuten seksielämä on virallisesti kuopattu nyt...ärsyttävää. Eilen yritettiin jotsin niin eikähän esikoinen paukkaa sängynpäätyyn vessaan mennessään ilmoittamaan mihin on menossa. Jep. Ei tarvita ehkäisyä kun on lapsia.Joku galluppikin oli ollut niistä sanoista. Meillä tyttö sanoo pimpiksi ja pippeliksi ja nerokkaana kivekset on kassit nyt sitten kun mummo oli sanonut koiran palleja kasseiksi. Mutta aika neutraaleja noi on.

Nyt en jaksa enempää enää kirjoittaa kun en ilman laseja nääkään mitään, ut hyviä öitä kaikille!

Vanamo+Viltsu 37+1 :heart:

Huomenta! Valvottu yö takana, :| juoksin vessassa taas kokoyö nyt vuotaa semmosia limaklöntsiä kirkkaita joissa seassa selvää verta! Ei suppaile mutta oiskohan tuo lähtölaskenta alkanut?? Tiiä häntä alamasu ja selkä ovat vähän helliä... saas nähdä miten päivä etenee :whistle: Mies meni töihin ja miljoona kertaa aamulla sano lähtiessää ETTÄ SOITA JOS TULEE HÄTÄ! :LOL: Ihan oli panikissa toinen... ;)

Tarppa ja toukka 38+2!

Heips

Hyvää huomenta :D :wave:

Mä olen sekasin. klo 4 kävin pissalla ja nyt heräsin kun miehen kello soitti taas klo7 mutta hän kävi vain pissalla ja seuraavaksi kello soi sitten 7.30 et voi vitalis. :kieh:

Noh ei mua kyl väsytäkkään ainakaan kauheesti. Mut en voi mennä maatekkaan enää ku on mulla tänään se hääkampaus koe tsydeemi.... :whistle:

Heh käskin miehenkin eilen kokeilla tunteekos jotain niin olisitte nähneet sen ilmeen kun se pelästy ku siel sykkis :LOL: :LOL: :LOL: Siis kun no ei hänkään löytänyt sieltä mitään ulokkeita vaan vauvan pään ja tunsi siitä sykkeen :heart: :LOL: :LOL: :LOL:

Mä en voinut olla nauramatta... Sit yritin hälle selittää et se tuntuu aika hyvin sieltä kun esim synnytyksessäkin jos halutaan tarkkaa sydänkäyrää niin laitetaan päähän pinni. :D

Meillä taas näinkin loistava ilta takana :LOL:

Nyt syömään.

Niisku-neiti & rinsessa 38+2

evaellen :hug: myö jo huolestuttiin täällä :kieh:

Ikäkriisistä mulla se oli vähän aikaa tuon kolmannen lapsen jälkeen. Olin kuitenkin silloin 23-vuotias, 3 lapsen rupsahtanu kotiäiti, en varmaan ihan hehkeimmilläni, 15kg ylimäärästä raskaudesta jäänyttä, tissit roikku, vatsa ku tiikerillä, ainoo vaan et raidat oli tulipunasia B) Noh...nyt 5 vuotta myöhemmin, empä jaksa enää välittää moisista :kieh:
Raidatki on edelleen tallessa, mut ihan vaaleita B) :D

Viimestään 3 viikon päästä tää pitäs sitte käynnistää :whistle: :wave: Jippii...ei todellakaan mitään toiveita mulla itellä, et itelleen lähtis.
Kun ei supista niin ei...ootan cytotecia ja oksitosiinia vaan B) Niillä ne meidän lapset syntyy :LOL:

Mut joo...jos menis ruiskuun ja laittas tolle kymppiin menijälle kohta aamupalaa =)

Jahvetti 39+0 Viikko laskettuun!!! :saint:

Heräsin aikasin taas tänään ja mielessä pyörii eilinen KELAn päätös päivärahoista. Niihän siinä mun huonolla tuurilla kävi, että ottivat päivärahalaskennassa huomioon tulot v. 2005 (äitiyloma alkaa 28.12., siksi ei siis 2006 :( ) Mutta kun alunperin mun oli tarkoitus hakea 6kk tulojen mukaan..ikälisä tullut ja palkan korotus jne. Voitte kuvietella, että sapettaa noin 200-300 ? jäi puuttumaan puolenvuoden tuloista, että olisivat laskeneet tuon 6kk mukaan päivärahani, jolloin minun laskelmien mukaan päivärahaa tulisi noin reilu parisataa euroa enempi brutto kuukaudessa. :kieh: :kieh: :headwall: :headwall:
Se olisi ollut pari sunnuntaita...kun meillä siis vuorotyö.... Mutta jälki viisaus on turhaa...en olisi kuitenkaan osannut tätä etukäteen laskea. Kela kun tekee ihmeellisiä vähennyksiä, mitkä ymmärtää vasta kun ne näkee paperilla. :kieh: :kieh:

sorry purkaus.

Lumianna 38+5 (jee täähän etenee :) )

Tarppa soittele tosta vuodosta KYSin puoleen. Niihän ne sanoo, että verisen vuodon alettua pitäs lähtee, MUTTA jos se on limatulppaa, niin ei sit hätää. Joillain alkaa synnytys just verilimasella vuodolla, ONNEA :flower: . VArmasti olet synnärillä tän päivän nimissä. KADEKADEKADE!!!!

Mä nukuin kun tukki. No ihan jees, mutta loppu siis ne supistustelut ja vihlonnat, kun sänkyyn pääs, paska!!!! Nyt aamu alko sillä, mihin ilta loppu, kakkosella istumiseen. Ja nyt jomottelee alamahalle, mutta se mitää merkkaa. Mua alkaa oikeesti kypsyttää, ku ei saa ees rasvattua itteensä, sukkia jalkaan saatikka auttaa noita lapsia missään, ku tää maha on kauheeee PÖNÖ ja aina tiellä. Ihana se on, mutta epäkäytännöllinen |O !!!!

Lähetäämpä kohta puistoon pariksi tunniksi, kun sitä myrskyä lupaillu iltapäiväks tänne idempään. Palaillaas siskot taas! Ja suppareita kaikille, kellä viikot sallii runsaasti!!!!!!!!!

Ja hyvä ku evaellen ja vauva kunnossa :)

:heart: nelli&pulla-poika 38+0 :eek: :eek: jeeee

Terve taas.

Mun mies sekos. Siis se vaan ärähti ja tönäs mua niin et lensin sängylle. Sit se heitti kylmää vettä päälleni kun sanoin et lähde nyt vaan kouluun ni ei tartte mun naamaa kattella. Sit se vastas et kannattais kattella hänt et koht sitä ei joka päivä nääkkään... :/

Mitä helv. oikeesti. Mä en enää tajua tai siis kyl tajuun... sil on kauhee ressi ton koulun kans ja sit kun mä voin synnyttää hetkenä minä tahansa...(ei nyt sentään) mut kuitenkin ja sekin pelottaa sitä mut tarviiks kiukutella heti aamusta. Ja olla noin pelottava.

Kohta tulee kuitenkin viesti. Anna anteeks, en tie mikä muhun meni. Olet rakas.

Ihmetyttää :eek:

Noh antaa olla...

Niisku hui :/ , aikamoista käytöstä. Ei sais töniä :kieh: . Jos se eilisen päänkoitto-operaation jälkeen havahtu todellisuuteen ja säikähti tosissaan, että synnytys on lähellä ja hänestä tulle iskä. Tosin ei oikeita tollasta käytöstä. Luulen, että hänenkin raskaushormoonit hyrrää..miettikää, joillakin miehillä kasvaa tissit :eek: ym sekoo.
Jaksuja :hug: sulle. Jospa se rauhottus ja saa kyllä anteeksi pyytää!

nelHM Niin... no mä tunnen hänet sen verran hyvin et jos koulus on tärkee koe kaikki muut tulee vast sen jälkeen ja mä halusin aamulla et se olis kun aikaa kerran oli ni nousta mun kans kattoo töllöö ku seuraavaks nähdään vast iltapäiväl. Mut sit nousinkin yksin kun huomasin et ei hänt kiinnosta sillaset tänään ja se suuttu siit et olin edes ehdottanu kuulemma käskytän hänt liikaa...

Taidan huomenna mennä yksin neuvolaan ni hän voi viettää rauhas vapaapäiväänsä.

Yhteistyössä