** Helmikuun Helmet** tammikuu

evaellen Mulla oli sektio vuonna 03, ja tosiaan Hyvinkäällä silloin leikattiin.
Voi olla, että käytännöt on muuttunutkin, en tiedä.

Taas päätä särkee, varmaan taas migreeni tulossa.... ihan stressistä varmaan, kun jännitän maanantaita ja pelkään, että saan sektio tuomion, eikä käynnistetäkkään.

Niisku-neiti :hug:

Nyt 38+3 :wave:
 
:kieh: Joopa, se oli vaan se yks supistus :LOL:

Päivittelin masukuvankin tonne "katsellaanko masukuvia pinoon" sekä rohviiliin :D
Mies eilen sano, et eikö oo paha, kun se roikkuu tossa häpyluun päällä ja että se on ihan levähtäny |O :LOL: Tokasin vaan et lihotapa ittees 20kg nii tiiät :LOL:

Jahve 39+0
 
tervehdys kaikille pitkästä pitkästä aikaa.ei oo tullu kirjoiteltua mutta aktiivisesti tulee kyllä käytyä lukemassa kaikkien kuulumisia.
mullakin noin viikon ajan limaista kellertävää ja valkoista limaista vuotoa.nyt eilisestä iltapäivästä asti ollu alaselkä ja maha menkkakivuille tyypillisesti kipeenä.yön valvoin ja koitin aamuyöllä särkylääkettäkin ottaa että vähä sais unta palloon.soittelin neuvolaanki ku toisaalta viikkoja on vasta 35+2nii olis se vissiin ihan hyvä jos vielä reilu viikko menis, sitä mieltä oli neuvolan tätikin.huomenna olis neuvolakäynti.
jänskättää ja vähä hermostuttaaki ku meinaa vaan tuota alaselkää poltella vaikka kuinka koittaa olla rauhas.esikoisen syntymä oli kuitenki sillee erilainen ku käynnistettiin viikkoa ennen korkeiden verenpaineiden vuoksi.paljoko niiskuneidilläolikaan viikkoja ku oireet kuullostaa samanlaisilta ku mulla.onko sulla kestäny kivut kauaa?varsinaisia supistuksia ei ole kuitenkaan ku jotain satunnaisia ollu..
täytyy lähtee happihyppelylle ulos ku mies lähös esikoista pulkkailuttaa samalla..
jaksamista kaikille

=)
 
minni80meillä onkin sama La. Mulla oli viime vkolla menkkamaista särkyä ja otin särkylääkkeen toisena pvänä. Sit oli yks pvä välissä ettei särkeny ja sit taas lauantaina särki. Mun omalääkäri terkkakeskuksessa katsoi viime to kohdunsuun tilanteen ja oli sormelle auki,pehmeä ja kanavaa jäljellä 2cm.

Alkuviikon supisteli välillä,varsinkin levossa.Eilen nla lääkäri katsoi tilanteen ja oli sama kun viime vkolla.Ens ke on nla ja lääkäri halusi vilkaista silloinkin.
Tänään on ollut hiukan sellaista menkkamaista oloo,mut ei vielä sen kummemmin säryksi voi sanoa.
Mikään raskas työ mulla eioo aiheuttanu supistuksia.(vaikka viipotan 2 alle 3,5v perässä,kannan polttopuita kellarista laatikolla,usein kun pääsen lepään niin jo tarvii nousta jompaa kumpaa poikaa komentaan tai laittaan isommalle vessaan valoa,et pahemmin ei lepoo kerry mulle)

Mamitre 35+2,2 vintiön erotuomari äiti(äänihuulet on ainaskin kunnossa :D )
 
Vuotokin loppui sitten.. eipä tainnu tulla lähtöä vielä... :whistle: No ei se mitään, yritin tuossa siivoilla vähän mutta ei sekään oikeen huvita. En taija jaksaa ruokaa laittaa :ashamed: lapset kun on isänsä luona me voitas miehen kanssa käydä vaikka vaihteeksi ulkona syömässä kunhan kotiutuu töistä. ;) Eikös ookkin hyvä idea! Vähän maisemat vaihtuis ja pääsis ihmisten ilmoille.. jospa mielikin piristyis... =)
 
Mä ilmotin kans liittoon (super) et jään äippälomalle ja haen maksuvapautusta niin sen myönsivät ja samalla ilmottivat että muistathan jos työnanataja maksaa alussa palkaa niin siitä maksaa sen jäsenmaksun! Ihan hyvä että ilmottivat kun muuten en ois tajunnu :ashamed: Eli siis superissa ei äippälomalta tarvi maksaa mitään vaan saa maksuvapautuksen. Jollen ihan väärin muista niin kotihoidontuesta piti maksaa muutama euro mut varma en oo.

Kukas se kirjotti että mies oli uuden luurin hommannu? Mä sain kans joululahjaks uuden ku vanha hajos ja tuli edullisemmaks ottaa tollanen kytkypuhelin kun se että nyt oisin maksanu puhelimen ja joka kuukausi kuitenkin puheluista, nyt sillä hinnalla mitä oon ennen maksanu pelkistä puheluista ni sain (no ehkä vähän enemmän mutta ei montaa euroa) siihen päälle uuden puhelimen. Aika paljon niitä tossa ennen joulua vertailtiin ja toi tuli halvemmaksi kun jos oisin ne erikseen ottanu. Puhelut ois ollu paljon kalliimpia ilman puhelinta, outoa mutta totta :whistle:

Koitan kohta saada kans uuden kuvan profiiliin kuhan saan noi kuvat koneelle...

Vinja ja Urmi 35+3
 
Mitäs voi tarkoittaa jos näkee tanssivia valopisteitä? Äsken koin sellaisen ilmiön... :eek: Raskausmyrkytys tuli tietysti mieleen, mutta kun juuri toissapäivänä oli neuvola, eikä pissassa ollut yhtään mitään ja verenpaineet ihan normaalit... voiko se iskeä näin yhtäkkiä? Vähän huimaa ja on huono olo, mutta siinä ei ole mitään ihmeellistä kun otin rautalääkkeen pari tuntia sitten, se aiheuttaa aina huonon olon mulle. Voiko nuo valopisteet johtua muusta kuin raskausmyrkytyksestä, vaikka vaan alas menneistä verensokereista (olin kyllä juuri kahvipöydässä ja olin syönyt leivän, mutta jos ei ehtinyt vielä vaikuttamaan) tai jostain äkillisestä verenpaineen muutoksesta? Meni kyllä ohi muutamassa sekunnissa... neuvolaan on ihan toivotonta päästä läpi enää iltapäivällä, kannattaako soitella äitiyspolille vai jäänkö seurailemaan? Neuvokaa joku viisaampi :|
 
ARVATKAAS MITÄ? mulle eilen sanottiin kun olin sairaalassa lääkärissä ja kysäsin limatulpasta, että se on pelkkä myytti. oikeasti sellaista limatulppaa ei ole vaan se on kohdunkaulan limaa, jota on kuulemma aina. mä sitten olin ihan nolona että kun multa on lähtenyt se jo... kuulemma ei ole mitään tekemistä synnytyksen käynnistymisen kanssa. ja niinhän se lääkärikin sanoi että ei siellä mitään limoja jäljellä ole, vaan kutittelee vauvan päätä.
mulla tulee supistuksia 10 - 15 min välein mutta kun ne ei ole kipeitä. tai tollai menkkamaisesti eikä oikeastaan edes niinkään kovin. ärsyttää kjn paikat on kolmisen senttiä auki jo, mutta nyt tää näyttää ihan tyssänneen tähän. en oikein tiä mitä tekis että lähtis kunnolla käyntiin. ja tuskinpa lähtee ennen kuin vauva sitä haluaa. :)

täällä oli äideistä puhuttu meillä on todella läheiset välit, käydään miehen kanssa mun vanhemmilla about 2- 3 kertaa viikossa ja siskolla kerran kaks. ja mun mies tulee mieluummin mun vanhemmille kun menee omalle äidilleen! :D
 
hissukka sehän on raskausmyrkytyksen oire, mut kai se vois johtua ihan verenpaineen muutoksestakin tai jostain ohimenevästä. Mulla on kans pari kertaa nyt tullut mut en oo vielä vakavasti asiaa ottanut kun mennyt nopeesti ohi ja tosiaan ollu vaan pari kertaa. Ens kerralla neuvolassa aattelin asiasta sanoa.
 
Hissukka mulla on noita valopalloja harvase päivä ja moneen otteeseen. Ilmaantu tossa rv 35 jälkeen vasta. Neuvolassa kysyin asiasta, niin sanoi vaan, että niin kauan kun ei pissaan ilmaannu mitään, niin ei pitäs liittyä myrkytykseen tms.
Ne aina hetken kestää ja sit hävii yht'äkkii...johonkin neurologiseen juttuun voi liittyä :/

Mulla on kaalit kiehumassa...kaalilaatikon meinasin lykkää uuniin :p
 
Kiitos Vinja ja Jahvetti... taidan jäädä vielä seurailemaan tilannetta. Säikäytti vähäsen, kun olen kaksistaan kotona 2 v esikoisen kanssa, mutta äkkiä tänne apua hälyttää jos tilanne siltä näyttää. Täytyy vaan pitää puhelin saatavilla. Ei kuitenkaan ole päänsärkyä eikä turvotusta ole ilmaantunut, joten varmaan oli joku ohimenevä juttu vaan. Mutta sainpa melkein paniikin aikaiseksi :ashamed:

Hissukka rv38+3
 
Moikka

Nyt on taas tarvottu umpihangessa pari tuntia ja neidit nukkuu.
Nyt tulee ällöysjuttu, voi passata samantien :whistle:
Tein tossa pikku sisätutkimuksen äske :ashamed: . On niin pehmeet paikat että! Ei ollu viimeks, ku ronklasin..joskus lauantaina muistaakseni, juu, enne sitä tautia. Ihan pehmeetä ja kohdunsuuta en tuntenu nyt. MUTTA sitä liman määrää..oisin saanu koko iltapäivän vaikka kaapia sitä räkää alapäästä, jos oisin jaksanu. Vähä pyörittelin tuolla syvemmällä ja pyyhin limaa papruun..Ai että, ku alkas tapahtuu, hyvin on pehmentyny ja kypysy kyllä..ja tuota limaa ei ole koskaan ollut, kun olen koittanut. Nyt oli siis koko värkki täynnä vaan sitä, siellä syvällä siis :whistle: :ashamed: . On sitä tyhmä ja malttamaton, mutta iha valaiseva kokemus oli tuo :saint: :D :headwall:

Hyvä Jahvetti tai jahvetin kohtu :LOL: . Supistele nyt :kieh: !!!
Ja niisku jos ei ole tautia, niin iha lupaavaa tuo ykääminen :whistle:
 
Hissukka, Raskausmyrkytys voi kehittyä jopa tunnissa.
Voi kyllä tosiaan johtua, verensokerista, migreenistä ja niitä voi nähdä jos nousee liian äkkiä ylös ja liittyy verenpaineeseen.

Limatulppa Ekasta mulla tuli limatulppa sairaalassa sellainen venyvä pötkö, muista ei ole tullut.

Minäkään en usko, että se liittyy mitenkään siihen, että enteilis synnytystä tai mitään. Kunhan vaan röörit puhdistuu.
 
Valopalloja näkyy täälläkin toisinaan ja näkyi ennen raskauttakin... :whistle: Kyselin joskus tosta raskausmyrkytys-asiasta, niin mulle kerrottiin, että nuo näköhäiriöt on yleensä se viimeisin oire: ensin pitää kohta paineet ja näkyä pissassa.

Hitto, työ ootte kyllä sisätutkimuksinenne... :LOL: :LOL: Gynegologeja puolet porukasta... :LOL: :LOL: :LOL:
 
valopalloja näkyy ja aivan suunnaton väsymys,,,siis oikein sellanen uupunut olo,ei jaksa kuin maata peiton alla.johtunekko lähenevästä synnytyksestä vai mistä sitten,,,olen mä väsyny ollu pitkin raskautta,mutta nyt jo´tenki vielä erillailla,oikein tosi raskas väsymys :(
 
Kiitos teillekin Kevytmelankolia ja Evaellen, valopallot on nyt pysyneet poissa onneksi. Jospa mä näin ufon :LOL: Hyvä tietää sekin, että näköhäiriöt on yleensä se viimeisin oire. Kun mulla ei mitään muita oireita ole, niin luulisi että kyse oli sitten jostakin muusta. =)
 
Saimpas sen kaalialatikon uuniin :D Kamala haju vaan täällä nyt :p Toiottavasti ei tänää tuu vieraita :LOL:
Enkä sit malttanu oottaa et ois ruoka niinku valmista, kippasin lautaselle tota ei-uunissa-käynyttä kaalilaatikkoo...naminami :kieh:
 

Yhteistyössä