** Helmikuun Helmet** tammikuu

evaellen hyvän käynnistyspäivän sait. On meinaan mun ja meiän nuoremman pojan synttäripäivä. :D

Meillä eilen heilui illalla peitot pitkästä aikaa(nyt kun kaikki testit mitä on otettu oli puhtaat niin mies suostui hommiin) Oli kyllä ihan mukavaa eikä ees sattunu mihinkään tai ollu tukala olo. Saunassakin käytiin koko perhe.

Nyt aamupalalle!!

Mamitre 35+2

evaellen, isäni syntymäpäivänä putkahtaa näemmä teidän vaavero maailmaan :heart: tsemppiä sektioon! Itse vietän omia synttäreitäni sitten seuraavana päivänä, eli viimeinen tammikuuta... ollaan tästä tuumailtu, että olisipa hupaisa juttu, että tämä meidän mukelo päättäisikin syntyä sitten vaikka se 1.2 :D näppärästi menisi syntymäpäivät sitten edelleen peräkkäin sukupolvien välillä.

Itse kaaduin ulkona toissapäivänä :ashamed: onneksi en mahalleen, vaan lähinnä kyljelleen, mutta säikäytti silti. Pikku-likka mulskasi kuitenkin illalla ihan normaaliin tapaan, joten säikähdyksellä selvittiin.

Muutto on käynnissä ja pitäisi mennä kaappeja pyyhkimään... kun jaksaisi, kun jaksaisi... laiskottaaaaaaa :whistle:

Piiju 37+1

nelHM Kyllä tuo vuoto on selvää limatulppaa.. katellaan miksi muuttuu vai muuttuuko mikskään :whistle: Kun jostain sais nyt noita suppareita...on vaan vetämätön olo että ei jaksa paljoo rueta mitään tekemään... :/

HUOMENTAA!! |O vittu että ottaa aivoon ku ukko tulee aina 8 jälkeen näin aamusin töistä niin sit esikoinen herää oven kolahdukseen ja sitte sitä noustaan, yleensä esikoinenki nukkuu huoletta yli 9 niin tuntia ennen herääminen tuntuu ihan kauhealta.. :headwall:

Niisku-neidin ukolla taitaa kans "hormonit hyrräillä", hyvähän se on että ottaa opiskelun tosissaan, mutta ei siitä liikaa pitäis stressata, iteki opin sen tuossa parin edellis vuoden aikana.. :/

mut nyt aamupalan tekoon ja himottas kyllä mennä suihkuun vaikka vasta illalla kävin..

piipero86 & piipertäjä 35+0 (vielä 5 viikkoa jäljellä =) )

huomenia pikaseen :wave:

lähetään just tarhaan ton esikon kanssa, tykkää siellä olla ni pitää lähteä ja tuleepa ulkoiltua. pakko tota painoo nyt tarkkailla ja tietty syömisiä :whistle: :ashamed:

evaellen: hienoa että kaikki kunnossa =) ja kohta sulla vaavi sylissä :heart: synnytystavasta viis kuhan kaikki menee ok ja kyllä ne sairaalassa tietää mikä on paras vaihtoehto. mäkään en usko että perätilasynnytystä uskaltaisin kokeilla. ja tosta veriryhmästä, onhan se äitiyskortissa, eikö? miksei se kelvannu? :|

tarpalle tsemppiä jos lähtö tulee =) :flower:

Vanamo, mun sisko ja veli on syntynyt vuoden välein ja minä sitten vajaan kymmenen vuoden päästä, niin äiti sanoo että kun veli tahto tosi pitkään nukkua vanhempien välissä niin se toimi niitten e-pillerinä =)

Tänään piti täälläkin sataa kunnolla lunta ja luulin jo että suunnitelmat kävellä neuvolaan menee mönkään, mutta vielä ei näyttäs pyryttävät, toivoa on... B)
Ajattelin vielä että oisin hoikassa kunnossa kun eilisen hernekeiton jälkeen oon kolme kertaa käynyt tyhjentämässä, illalla, yöllä ja aamulla, mutta kävin äsken vaa'alla ja oon puolitoista kiloo lihonut taas viikossa! Että vihaan itseäni...

Näin muuten yöllä sellasta unta että vauva oli laskeutunut, sen pää oli niin alhaalla että häpykumpu pullotti todella hauskannäkösesti :D
Vähemmän hauskannäköstä oli kun olin mahan yläosasta napaan ihan normaalin litteä mutta se oli sellasta todella muhkuraista ihoa vaan, ei mikään kaunis näky...Onneks se oli unta, eihän mulle toki sellasta mahaa tuu :saint:

Mä muuten ilmotin noista liiton maksuista vaan netin kautta kun niillä oli sivuilla sellanen lomake, laitoin sinne ajan ihan äitiysloman ekasta päivästä asti, kun en tajunnut että niitä maksuja pitäis ehkä maksaa se kolme kuukautta mitä maksetaan palkkaa. En sitten tiedä että huomioivatko sen itse, noh, tulkoon ampumaan sitten jos se niin vaarallista on.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
tosta veriryhmästä, onhan se äitiyskortissa, eikö? miksei se kelvannu? :|

:flower:
On mulla ainakin :whistle:
Eikä mulla mitään punasenristinkorttia oo..vai mikä se oli mistä Evaellen mainitsi... :wave: :eek: Ilmeisesti eri käytäntöjä :/

Mulla olis tänään operaatio pyykkikorit-tyhjäksi :/ Intoonnuin vaihtaa lapsille lakanat, niin siinäpä ne tän päivän hommat olikii sitte |O Loppupäivän joutaa maata tässä :'(
Esikolle en kyl enää puhtaita tilalle laittanu..sillä on sellanen pikkuparvi systeemi, enkä mie enää yletä sinne mitään laittamaan :ashamed: :kieh:

Vois vaikka aikasa kuluks kokeilla, mahtusko toi maha vielä kuvaan :LOL:

Jahvetti 39+0

evaellen Hienoa, että kaikki okei =) Mullahan kolmas lapsosista otettiin sektiolla, kun oli perätilassa.

Tukisukkahousut? Mulle ei edes mainittukaan tuommosista sektioon mentäessä tai sen jälkeen.
Käskettiin vaan kävellä paljon, mikä ei oikein onnistunut.

Mikä ihmeen spr kortti??? Eikös se veriryhmä ole neuvolakortissa?

Ihanaa, miehellä alkaa vapaat tänään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Mä muuten ilmotin noista liiton maksuista vaan netin kautta kun niillä oli sivuilla sellanen lomake, laitoin sinne ajan ihan äitiysloman ekasta päivästä asti, kun en tajunnut että niitä maksuja pitäis ehkä maksaa se kolme kuukautta mitä maksetaan palkkaa.

Siekii sit kai PAU:hun kuulut??? :whistle:
Mie en oo tollasta liitonrahajuttua ees aatellu :eek: Pitääkin käydä kattomassa. Oliko siellä siis joku ihan SELKEE lomakesysteemi minkä löytää HELPOSTI? :wave: :D

*muoks muoks* Löysinkin sen :D Vähä mie oon hyvä :LOL: Pitää vaan nyt ettii niit lappuja sit vissiin, missä on se pvm mihin asti palkka juoksee...vaikka minä en juokse B) :kieh:

Ai niin...mein äitillä alko maanantaina melkeen kuukauden "äitiysloma", et nyt olis hyvä lähtee, kun on toi mummo vapaana tossa kilsan päässä :LOL: :LOL:
Sillä on ollu loma aina vissiin tässä mun LA:n tienoilla...selvää taktiikkaan :whistle: :LOL:

heips...

Voi kekkonen. Oksensin äsken kaikki koko vessan täyteen ja sit konttasin pesten veseen lattioita... :LOL: :LOL: eikä mitään supista edes... vaikka vatsa oli hurjassa asennossa... yök... :x

Kait mäkin sit olen saanu jonkun pöpön... mut mistä ku istun neljän seinän sisäl eikä mies ole kipee ollu...

Ovela fiilis oli eilen. Ihan ku ois ollu jotain ylimääräistä jalkojen välissä, supisteli ihan kivasti ja muutenki vauva oli aktiivisempi. Kerroin illalla miehelle siitä irronneesta limatulpasta, ihan rauhallisesti se tiedon otti vastaan. Alkoi miettiä josko menis varuiksi viikonloppuna vähän töihin jos vaikka lähtö tulee aiemmin.. Ja tarkisti eilen iltasella mikä päivämäärä oli, että jos vauva syntyy, hän tietäisi mikä päivä on :LOL:

Noh, tänään onkin sit rauhallisempaa. Vauva ei ole liikkunut. Päivällä on neuvola, pitänee kysellä josko ois laskeutunut.

Kävin sit eilen kaverin luona ja viivyin monta tuntia. Niiden vajaa 3v. tyttö ei uskaltanu edes villkaista mun mahaa vaikka yleensä rakastaa kaikkia vauvoja. Ainoa lapsi, jolle oon antanut luvan siihen että saa tulla kattomaan meidän vauvaa ja pitää jopa sylissä! Mä en yleensäkään ole innostunut muiden lapsista :ashamed:

Mä sain kaverilta "hoitoon" delfiini-imetystyynyn!
Niin ja mies oli tullut ennen mua kotiin ja kertoi että koirat (siis nuorempi) olivat sitten ulvonneet kotona |O :(
Johan prkele kun se välillä intoutuu siihen. Mä saan aina raivarin siitä eikä se tollo koira hiljene vaikka kuin olis haukun ja ulvonnan estopanta päällä, tai ehkä siitä on patterit lopussa..

Täällä tääs ... tulin juuri ekaluokkalaoísen kanssa hammaslääkäristä...oikomisrautoja ei ollut tullutkaan vielä, joten puoli yhdeltätoista uusi yritys. onneksi koulu ja hammaslääkäri tossa muutaman sadan metrin päässä.

Päätin sitten tilata täksi päiväksi kampaajan...pakko leikata tämä tukka lyhyemmäksi, ennen vauvan syntymään. Tänään tuli se äitiysavustuskin, niin eikö se ole juuri äidin hemmotteluun :LOL: . Lopun rahan voikin käyttää tohon laskupinoon, joka odottaa tietokoneen vieressä :( .

Itse kuulun Talentiaan liitonmaksuista soittelin eilen, kun piti saada vähennykset kohilleen verokorttiin. Työnantajan maksamasta palkasta sekä lomarahoista menee normaalimaksu, ja muusta ajasta kun on pelkillä kelanrahoilla, niin 4?/kk, Lähettävät mulle postissa vielä ohjeet. Mulla muuten tuli veroprosentiksi 18,5% vuoden palkoista ja sosiaalietuuksista...musta ihan kohtuullinen prosentti, odotin suurempaa.

imetysliiveistä huomasin, että olen piilottanut tai heittänyt menemän vanhat liivit..ois kai niitä voinut vielä käyttää :headwall: . Mitäs liivejä suosittelette? Tarttis nyt ainakin yhdet ostaa ennen kun syntyy, niin olis jo sairaalassa valmiina. Kuppi koko on jotain DD ja suihkutissit.

Onko kukaan muuten luovuttanut äidinmaitoa? Mä olen silloin molempien poikien aikaan. Onkohan käytännöt kovasti muuttuneet sitten vuoden 2000? Pitääpä mennä NKL:n sivuille tutkailemaan asiaa. No tosin eihän siitä voi olla mitenkään varma, että maidon tuotanto on samanlaista mulla nyt, kuin silloin aiemmin. Mulla tosin rinnat vuotaneet ihan läpi paitojen jo pari kuukautta. Mulla tosiaan oli se ääripää poikien aikáan, että maitoa tuli enempi kuin he pystyivät syömään, vaikka 4kg olivatkin syntyessään ja hyvä ruokaisia. Sanoin usein silloin, että ei se tämäkään kivaa ole, jossei siis sekään kun maito ei kertakaikkiaan riitä.

Lumianna 38+5

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Mä muuten ilmotin noista liiton maksuista vaan netin kautta kun niillä oli sivuilla sellanen lomake, laitoin sinne ajan ihan äitiysloman ekasta päivästä asti, kun en tajunnut että niitä maksuja pitäis ehkä maksaa se kolme kuukautta mitä maksetaan palkkaa.

Siekii sit kai PAU:hun kuulut??? :whistle:
Mie en oo tollasta liitonrahajuttua ees aatellu :eek: Pitääkin käydä kattomassa. Oliko siellä siis joku ihan SELKEE lomakesysteemi minkä löytää HELPOSTI? :wave: :D

*muoks muoks* Löysinkin sen :D Vähä mie oon hyvä :LOL: Pitää vaan nyt ettii niit lappuja sit vissiin, missä on se pvm mihin asti palkka juoksee...vaikka minä en juokse B) :kieh:

Mulle sanottiin, kun mulle maksetaan palkaa 23.3.08 asti, niin sitten huhtikuun alusta rupean maksamaan sitä alennettua maksua ja samoin jätän maksamatta sen alennetun maksun niiltä kuukausilta kun työnantaja mulle jotain maksaa...lomarahaa tai lomapalkkaa.

Tyttiliini
Nyt alkaa tää maha painaa niin, että huomasin olevani kateellinen Evaellenille sektiosta B) Olis niin makeeta tietää, koska vauva tulee! Tietysti haluaisin synnyttää alateitse, mutta vähän veikkaan, että olen meistä viimeisenä lauteilla. Esikoinen synty myöhässä eikä tämä näytä mitään merkkejä, että olis tulossa... Viikkojakin on vasta 36.

Onneks tuli tännekin vähän lunta! Esikoinen, raukka ilmastonmuutoksen lapsi, on nähnyt niin vähän lunta tajuisessa iässään, että se luulee, että sitä on paljon kun on muutama läikkä asfaltilla :whistle: Tossa se aamulla kurkki ikkunasta ja selosti, että paaaljon lunta, äiti on talvi!!!

Mulla on myös imetysrintsikkaongelma, pitäis jostain hankkia. Naistenklinikaltakin sais kyllä, mutta ne on kamalan kalliita.

Ja hei sitte huomasin, että meillähän ei ole enää sitteriä. Muistaako/tietääkö joku, minkä ikäisen vauvan sitteriin voi pistää? Pitäisköhän se käydä ostamassa... Kun en taida uskaltaa vauvaa hirveästi pitää lattialla ainakaan aluksi ettei esikoinen hyppää sen päälle.

Tsemppiä äidit!

Mulla ei ole vielä imetysliivejä kun ei ole varaa ostaa ennen viimestä päivää ja sittenkin pitää tilata netistä ja toivoa että tulevat ennen kun tulee lähtö.
Täällä ei tosiaan ole mitään kauppoja kun ei täällä mikään muu kun ruokakauppa tunnu menestyvän... Ja ei huvittais lähteä ensin ajeleen jonnekin ja sitten kierellä kauppoja ja olla löytämättä lopulta mitään...

Mies se päätti sitten eilen tilata uuden puh.liittymän ja siinä sivussa puhelimen. Ja sille ei yleensä se halvin kelpaa... Ihan sama mulle mitä ostelee omilla rahoillaan, mutta onkohan se ottanut huomioon että jää hoitovapaalle tossa marraskuun tienoilla ja se on ilmeisesti joku näitä kytköskätkös-juttuja, sitä maksetaan kaks vuotta. Millähän ajatteli maksaa...
En viittinyt mainita, kun ollaan mökötelty ihan riittämiin tässä parin viikon aikana, ja mökötystähän siitä ois seurannut... Olen sitten vaikka jälkiviisas ens talvena...

En mäkään muuten ois noita liitonmaksuja edes huomioinut, mutta kun vuodenvaihteessa saatiin noi PAU:n kalenterit ja siinä luki etukannessa jotain että jos jäät vanhempainlomalle niin muista peruuttaa jäsenmaksu. Olin ihan että mitä hittoa, pitääkö sellanenkin tehdä.

Sitten unohdin asian autuaasti, kunnes verotoimistossa kun se täti laskeskeli mun tuloja uuteen uskoon niin se vaan siinä mutisi että niin joo liitonmaksujakaan et maksa tältä ajalta ja sitten tuli mullekin mieleen että mites hitossa se sitten perutaan.
Sit vaan menin ja löin päivät tammikuun alusta lokakuun loppuun sinne enempiä ajattelematta, katotaan mitä tapahtuu.

huomenta :wave:

Niisku-neiti: :hug: :hug: toivottavasti asia rauhoittuu, eikä mies enää koskaan käyttäydy noin... :hug:

Veriryhmä on merkitty äitiyskorttiin mullakin, mutta Kättärillä halauvat kuulemma varmistua, ettei vaan ole virheitä sattunut, joten suostuvat ottamaan sen ryhmän vaan siitä SPR:n lapusta tai sitten niillä otetaan uus testi... :/ Spookya, mutta ihan sama... Ottakoon verta, jos haluavat... :xmas: Sillon ihan raskauden alkuvaiheessa, kun otettiin niitä verikokeita, niin silloin se veriryhmä ja muut tiedot merkattiin semmoiseen SPR:n lappuun, mutta mulla on semmonen olo, että ne ois ottanu sen sinne Kättärille mun papereihin jo ekalla ultrakerralla... :/ En ainakaan muista, että se täällä himassa mulla enää missään ois... :/

Tarpalla taitaa olla menoa sitten... Tsemppiä kovasti, jos tulee tänään lähtö! :hug:

Niistä tukisukista (ei sukkahousut): Se on kuulemma joku uus suositus, että kannattais käyttää muutama päivä leikkauksen jälkeenkin niitä just ton verenkierron parantamiseks. Aiemmin on kuulemma Kätilöopistolla suositeltu, että vaan leikkauksen ajan ja leikkauspäivän ajan. Käytäntöjä on näköjään kaikissa asioissa tosi paljon eri sairaaloissa... Vai minä vuonna sulla oli se sektio kevytmelankolia?

Mitäköhän muuta mun piti kommentoida... :/ Kukas olikaan muu tilannu sieltä kultapienestä sen imetystyynyn? Vanamo? Mulle on näköjään tullu postiin paketti sieltä. Käyn tänään hakemassa, ni voin sit kertoo miltä se vaikuttaa. =)

civindalin ja tuttemuin sekä matildan kuulumisia olis kiva kuulla... Toivottavasti on sekä vauvoilla että äideillä kaikki hyvin. :)

Mies tuli vähän aikaa sitten duunista, ja nukkuu nyt tossa niin suloisena. :heart: Taidanpa käydä vähäks aikaa siihen kainaloon... =)

eva & hynttyrä 38+1 :heart:

Jahvetti oon kade... :D

mä luulin jo et alkais tapahtuu itelläänkin jotain ku rupes laatta lentää ja sit konttasin pitkin vessan lattioita ja kipusin suihkuun ja kaikkee tehnyt koko aamun... ja tääl ei ole mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan...

seuraavaks kampaajal... kait se sit siel kuiteski alkaa... :LOL: :LOL:

Jahvetille peukkuja! Josko jotain tapahtuis... :whistle:

Lindexillä myydään ihan edullisestikin joitain perusimetysliivejä. En tiiä, onko sulla pusuapina lähikaupungissa ko. liikettä, mutta kantsii käydä kattomassa, jos pääset...

tyttiliini: Meillä on Baby Björnin sitteri ja sen saa makuuasentoon, eli voi pitää ihan vauvaakin siinä. Kilosuositus on 3,5 kg:sta ylöspäin. Mutta sitähän ei suositella, että vauvaa paljon pidettäis sitterissä tai kaukalossa, mutta on se ihan kiva olla olemassa, kun ei viittis koko aikaa lattiallakaan pitää... Ja jospa siitä ois hyötyä, sit kun vauva isompi, ja pitää hetkeks jättää johonkin turvalliseen paikkaan esim. suihkun ajaks tms. tai sitten syötettäessä... Saas nähdä, onko tolla miten paljon käyttöä sit... :/
*muoks* Saas nähdä raaskiiko vauvaa pitää missään muualla kuin sylissä... :heart: :whistle:

Oon miehelle tässä ihmetellyt ja ihallut pidemmän aikaa, kun mahaan ei oo tullut yhtään raskausarpia... Äsken rupesin tossa neuvolaan pukemaan ja sitten jostain hyvästä syystä katselin selkääni peilin edessä niin meinas silmät tippua päästä! Kauheet viirut alaselässä, eikä mieskään ole puhunut mitään.

Toisaalta kivempi että ne on sinne tulleet niin ei itse tarvi katsella, mutta ei niitä kyllä olis tarvinut nähdä nytkään... :eek:

Yhteistyössä