** Helmikuun Helmet** tammikuu

tadaaa limat bongattu!!! :D Tosin se näytti aika ällöltä :x Ja siitä olisi saanut vaikka kuinka pitkän venyttämällä. Värikin oli kelta,pun,ruskee sekotus... :whistle:

Ehkä mä sittenkin rupeen siivoomaan.

Eilen kaverini kertoi että hänen äitinsä haluaisi kovasti nähdä vauvamme kun se syntyy mutta ei viitsi sairaalaan tunkea tulee mielummin kotiin... :eek: Mä sanoin kaverilleni et mielummin tulette sitten sairaalaan kuin kotiin. Varsinkin jos tää mun siivous todella jää enää ajatustasolle. :LOL: :LOL:
 
Moikka

kevytmelankolia
Nelli Mulla sama pelko, että maanantaina potkasevat mut takasi kotio äitipolilta.... tosin mä päätin, etten sieltä kyllä suostu lähtemään.
Mieskin sanoi, ettei mua kotio enää sieltä huoli muuta kuin vauvan kanssa

Ei mieskään enää jaksa, saati sitten minä ja lapset surettaa tosi paljon, kun en mitään jaksa tehdä heidän kanssaan.
Tosin lautapelejä ollaa pelattu urakalla, kun silloin voin olla makuuasennossa.
No sama täällä, tympii, kun lasten kaa ei pysty ku puistossa seisomaan tai kotona vaa olemaan. Sit hermotmillin mittaset, ni räjähtelen pienistä niille..isäntäki vissii alkaa olla jo ihan kypsä.
Eniten vituttaa tää supistelu|O ! Mulla nyt kolmatta päivää iha kipeitä, mutta ei säännöllisiä. Puistossa vaikeroinmelkei nelinkontin ja muut äidit ja perhepvähoitajat siel ihmetteli, mite voi tollasta kipua kestää monta päivää..JOO EN JAKSAKKAAN! :kieh: |O . Tein sit sellasen liikkeen, että olen menossa tänään vyöhyketerapiaan klo16.30. Koska vauva laskeutunut yläaukeamaan ja pää ei heilu, kanava pois ja paikat 2cm auki, antaa vähän vauhtia, jos alkas tulee sitä säännöllisyyttä! Ei ole kokemusta kuin koliikkivauvan hoidoista ja ne on meillä toiminu.. Ihan varmana hän sanoi, että synnytys käynnistyy sillä hoidolla..eikä tee jalkapohjista vaan pitkin kehoa jostain systeemeistä..en tiiä ite niistä mitää. Avoimin mielin, sen kummemin en odota mitään, mutta ei tätä jaksa montaa päivää..ja ompahan luonnon mukaista, mieluummin niin, kun napeilla. Sanokee vaa hulluks jos haluutte, ei haittaa :D :ashamed:

Nyt en muista mitä viel piti.. palaan taas :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sienna74:
Huomenta kaikille,

Rytmit on kyllä täysin sekaisin. Yöllä ei oikein uni tule ja poitsu möyryää mahassa. Aamulla sitten uni sieppaa ja tuleekin nukuttua puolille päivin...

Mä oon ihmetelly tuota teidän tarmokkuutta ja energisyyttä. Saisinpa minäkin jostain tuota virtaa kaiken tekemiseen! Lumitöihin vois koiran kanssa lähteä niin sais ainakin happihyppelyn aikaiseksi. Mutta leipomiset ja kylppärin/kodinhoitohuoneen kuuraukset vielä odottavat.... :whistle:

-Ihan samoilla fiilareilla täällä mennään :eek: , virrat on noitten kotihommien suhteen ihan nollassa, en ees muista millon meil ois matot viety ulos tamppaukseen :whistle: . Aamusin jos tulee nukuttua pitkään, kuten yleensä käy niin jotenkin ei sa itteensä käyntiin sit millään..

Just laiton musan soimaan joskos se siivouskärpänen iskis sen myötä :eek:

-n-
 
Niisku kiitti ja onnea limoista :D ! Mulla tosiaan nämä synnytystä edeltävät hetket toistaa itteensä. Ekan kaa tätä menoa sen pari päivää, kunnes pääs sairaalaan sisään, tokasta käynnistys jopa lopetettiin kahden päivän jälkeen, ku ei ottanu avautuakseen tarpeeks..mut sit syntyki melkei heti, ku kotia panivat. Joten JOS muka joku tällanen luonnonmukainen menetelmä voi auttaa, niin olen valmis kokeilemaan. Tuloillaan se tuolla on, mutta vaikeeta tuntuu taas olevan.
 
Nelli: Mun mielestä vyöhyketerapiassa ei oo mitään hullua. Oon kuullut vaan positiivisia kokemuksia. Itse kannatan noita luonnonmukaisia vaihtoehtohoitoja, ja käytänkin jonkin verran, jos on tarvetta. =) Toivotaan, että terapia auttaa sulla! =)
*muoks* Mä oon kans kuullu hyvää tosta vyöhyketerapiasta liittyen koliikkivauvojen hoitoon, joten varmasti kokeillaan tarvittaessa (toivottavasti ei tarvii).
 
Mulla on molemmat tytöt olleet koliikkeja ja käytin terapiassa niitä. Esikolta lähti kokonaan koliikki, se tehtii koko kehon hoitoina. Tokasta en saanu samaa terapeuttia ja teki niistä jalkapohjan pisteistä..autoo aina viikoks ja alko takas, se ei niin hyvä.
Kyllä kai se niin on, että jos tää meidän pulla tuolla ois tuloillaan, tuo voi auttaa asiaa. Ei näitä suppareita jaksa enää montaa päivää, vie voimat kokonaan. Ja jos pulla ei oo ready, se sieltä mihkään lähe tuleen, näin ajattelen ite.
Vähä kyllä jännitää :whistle:
 
heipparallaa

neuvolakuulumisia: eilen oli neuvola ja kohdunkaula lähes hävinnyt,kohdunsuu auki reilu 1cm ja pehmeä,sf 35cm.edellisis raskauksis ollu kaulaa viel 3cm ja suu kiinni näillä viikoilla.
limaa tulee edelleen :x
anttilan paketti tuli,tilasin mobilen vauvan sänkyyn =) tosi nätti on mut kun pitäis osaa kasata tuo kans :D plääh....jos odottais et mies tulee iltavuorosta ja luovuttaa homman suosiolla sille :D paketis oli kans kilo vaahtokanttarellei :p vaahtoo vaan valuu suupielistä kun ahmin niitä :D :whistle:
vauvan liikkeet vähentyneet tosi kovin :eek: lekurin mukaan monesti on tosi tyyntä myrskyn edellä...meinas että merkeistä päätellen saattas h-hetki olla pian käsillä =) mut kahtellaan nyt... =)
nyt lukemaan muiden kuulumisia =)

hulipumpsis 36+5
 
Mulla tuli heti masentunut olo kun aurinko alkoi paistamaan. Kun aurinko paistaa niin pitää tehdö kaikkea mut kun EI JAKSA! Flunssa päällä ja hatuttaa kun olis niin paljon kaikkea mitä pitäis vielä jaksaa tehdä. Eteisen naulakko kaipaa inventaariota ja yks lipasto pitäis katsoa läpi ja varasto siivota että sais yhden sohvan sinne. Plaah. En ole tekemässä, saa mies tehdä viikonloppuna mun kans. Mitähän mä jaksan sit kun vauva on syntyny en varmaan mitään muuta kuin ruokkia sitä ja vaihtaa vaippaa. Oikeasti pelottaa vähän et miten kaikki sujuu kun ekan kans oli niin usvaa kaikki. Ja se masennus lykkäs päälle silloin. Tosin olin 7 vuotta nuorempi ja mieskin olis eri ja taloudellinen tilanne oli eri. Kait tää tästä. Mut tänään en kyllä tee yhtään mitään. :kieh:
 
"Kiva" huomata etten ole ainoa tarmoton tänään... Löysin tajuttoman kasan sukkia ja alusvaatteita tuolta vaatehuoneen perukoilta, muutossa vissiin jääneet sinne loukkuun... Niitä yritin vähän setviä, mutta kiinnostus lopahti alle viiden minuutin.

Ja tiskatakin pitäis. Alko tuntua myös että mulla on nyt kyllä vähän epäloogisesti järjestelty noi tulevan jälkeläisen vaatteet tonne lipastoon, nekin pitäis järjestää uudelleen.

Kertokaas tyhmälle että minkäikäinen suunnilleen käyttää 70 senttisiä vaatteita?
 
Jösses! En oo viikkoon ajanu autolla ja äsken kävin kaupassa sitten .... |O |O Oli yhtä tuskaa tuntu että ajaessa räjähtää P*llu! :eek: :eek: :eek: Ja entäs se autosta ulos tulo.. no huh huh... Taitaa olla ajelut ajeltu tämän raskauden aikana... :whistle: :whistle:
 
Kaivoin sitte puntarin tuolta kaapinperältä kun alko ihan vaivaamaan tää turvotus :'(
Tän viikon maanantaina kävin neuvolassa ja nyt samat vaatteet päällä...näyttää tuo vaaka, et 2,5kg olis tullu 4 päivässä!!! |O |O |O Mut kyllä tää turvotus onki ihan hirveetä :'( Hetken kun istuu ja pitää jalkoja ilmassa ja sit nouse, niin tuntee, kun jalkapohjat on ehtiny mennä "palloiksi" ja sit alkaa vaan nesteet leviää...pohkeet ja nilkat... :x :x :x ei puhuta niistä |O :'(

Mutta...sain siivottua koko kämpän :D

Niin ja viel tohon turvotukseen lisäystä, et vaikka juon, niin mitään ei tunnu ulos tulevan ja seki vähä mitä tulee, on tosi tummaa...eli tosiaankin kerää kaikki nesteet nyt roppaan |O :attn: :'(

Menkää vedet menkää tai SUPISTELE PRKL :LOL: :LOL:

Masis-Jahve 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Tuo pimpinvihlonta on sitten mukavaa... Hetken olet jossain paikoillaan niin noustessa tuntuu että koko värkki repee. Tarpeeks kun vihloo niin sitä jo melkein toivoo että repeiski niin pääsis ehkä siitäkin tuskasta...
Jepjep |O
Toi onki kivaa just esim autosta kun nousee, niin se REPII...ja kun se mulla ainakin kestää jonkuu aikaa..kiva kaupassa kävellä |O |O
 
Vaatekoosta: munkin mielestä syksyllä pitäisi olla noi 70 cm vaatteet sopivia.... On tullut niitäkin jo ostettua, kuin myös 80 cm. Aina, jos jotain kivaa on eteen sattunut!

Vyöhyketerapiasta: Kannatan! Itse kävin vyöhyketerapeutilla viime keväänä muutamaan otteeseen, kun tätä tenavaa oli jo aikansa yritetty saada alulle ja sen jälkeen se sitten nappas! Nyt kävin taas viime lauantaina hakemassa vauhtia aktivoimaan synnytystä, ja onhan nuo paikat alkaneet kypsymään, kun se vauvan pääkin kerran tuntui jo lääkärinkin sormeen! Terapeuttini muuten neuvoi hieromaan tuosta nilkkaluun alapuolelta sellaista pehmeää kohtaa. Siinä on kohtu- ja emätinpisteet... Että miehet vaan jalkahierontaa antamaan! Niin ja isovarpaan alapuoli kuului myös näihin aktivointipisteisiin....

Lumityöt ois tehty. Tuntihan tuossa meni, kun tuota lääniä riittää. Eikä edes supistuksia saanut kunnolla aikaiseksi.
 
jahvetti,minä olen kans ihmetelly kun virtsa on aivan tumman keltasta,,,sellasta outoa,,ja ei tuu mullakaa niin paljoa pois kuin juon,,,kolasin aamulla ja lenkilläki kävin mitä en oo aikoihin teheny,,eioo oikein uskaltanukkaa,,ei kyl oo vieläkää viikkoja tarpeeks,muttei jaksa vain olla,,,vauva liikkuu niin vähä että herrrrrmot menee,,,aivan sikana huoli kokoajan päällä,vaikka kuin heilutan masua ni ei paljoa aikaseks saa :( miehelle sanoin kun töihin lähti että odotan et mulla on sitte ajokuntonen kuski jos lähtö tulee,vinkki vinkki,vaikka hän ei juo paljoa yhtää muttei sitä pariakaa saa nyt kyllä juoda!
 
Joo, 70 cm menee noin puoli vuotiaalle. Noita muita nipsulin linkin vaatekokoja katselinkin sitten huvittuneena että kuin ne viitsii tehdä noin tasalukuisia arvioita jotka heittää sitten kahdella vuodella. Meillä likka on n. 131 cm pitkä ja vaatekoko on 134/140, tosin housut putoo päältä,mut pituus on hyvä, vaikka ikää on 6 vee. Tossa olis kahdeksan vuotias sen pituinen. Silloin likka on varmaan sellaiset 140 cm ja jos äitiinsä tulee niin 13 vuotiaana 178 cm. Noi nyt on ääripäätä mut ei tuo likka nyt vielä ole niin paljon muita isompi sitten vasta myöhemmin tulee se pituusero selvemmäksi. Pyrähtelee kasvu tolla, kun kuitenkin alla 5 vuotiaana on ollut muiden kans aika samoil käyril.

Mulla häipyi toi turvotus kyllä kun join ja virtsaakin tulee. Ei tosin samassa suhteessa kuin juotavat mutta likimain. Kuulostaa tosi hurjalta toi Jahvetin painon nousu, turvotus tekee tota kyllä. Muistan esikosta kuin painonousi vaikkei ollut syönyt mitään. Ärsyttävää se on.
 
Mie vaan tässä edelleen ryydyn :whistle:
Esikko hallilla, 2 muuta pihalla ja isännän pitäs kohtsillään tulla kotiin. Ruokaa ei onneks tarvinu laittaa, kun on sitä eilistä kaalilaatikkoo :p Varmaan vielä huomiseksikii :kieh:

Mie koitan nyt juua...ehkä litran tässä oon nyt kumonnu, mut mitään ei oo viel tullu ulos |O Katsellaan...jos tää ei tästä nyt ala kohentuu tää olo, ni meen tossa porukoilla käymää ja mittaa paineet :/
Hitto vie...joutuuko viel viikonloppun menee ruinaa polille...tietty viel, kun joka päivälle ukolla ja isommil pojilla ohjelmaa |O |O
Jospa tää helpottas ja maanantaihin asti kestäis :/
 
Uijui, kun oli hyvää ruokaa... :p

Jahvetti: Ai mitä meet ruinaamaan? :whistle:
Mä vedän kans juomia kuin viimeistä päivää: laittilimuja, vettä, vissyä... Ja tosiaan, nykyäänkin kyllä kusettaa koko ajan, mutta eipä ne määrät, mitä sieltä tulee, oo sit mistään kotoisin... |O Ihan vittuillessaan varmaan vaan tuo rakko ilmoittelee olemassaolostaan... :whistle:

Mä ryydyn kans täällä varmaan tänään koko päivän: välillä lueskelen vähän ja käyn syömässä. En jaksa tehdä mitään, eikä huvita lähteä mihinkään... Pyykkiä oon tosin "pessy", mutta eipä siinä juuri hiki tuu... :whistle: Kattoo nyt, josko jaksais ulkona pistäytyä myöhemmin... Tai sit pidän ihan pyjamapäivän... B)

Vaatekokoasiaa: Meidän kummipojalle meni vielä varttia vaille vuoden vanhana jotkut 70-senttiset vaatteet. Ja nuohan onkin tietty semmosia keskiarvoja vaan... Mä oon hankkinu pari 70-senttistä kans, yhden Köpiksen reissulta ja yhden nettikaupasta. Ärsyttää vähän, kun joutuu venailemaan niiden käyttöä, mutta kun niitä ei ollu pienemmissä numeroissa.Ja oli IHAN pakko saada ne... :whistle:
 
Jahvetin kaa tääl istumas.. Esikoinen on omas huoneessa ja musiikki soi, Kristiina Brask tänään. Kohta pitäis tulla tytön isän hakemaan sitä viikonlopuksi ja mie jään iteksee kotiin. Paahtopaisti on uunissa ja sit kun se on valmis meen hakee miehen töistä ja tullaan syömään kotiin, sit laitan saunan päälle. Saunan jälkeen ukolle erikoisolut kouraan(kun niistä tykkää) ja sit pelataan Monopolya tai Thurn und Taxis postipeliä. Ei siis tehdä mitään vähänkään rasittavaa tänään ja huomenna siivotaan. :D
 
Ymmärrän sua Jahvetti vallan mainiosti. Mulla menee hermo noitten limppujen kanssa, joita joskus kutsuin jaloiks. Ei auta mansikat eikä ananakset, kohollaan on aivan turha pitää kun ei sillä ole mitään vaikutusta. :headwall: Paineet onneks oli ok ke neuvolassa. Äitiltäni kävin lainaamassa numeroa suuremmat kengät et pääsis kauppaan kun tuo ukkokin vielä reissussa.
 

Yhteistyössä