** Helmikuun Helmet** tammikuu

Iltoja!
Tuolta maaliskuisista tänne loikkasin,ensiksi tuttemuille perheineen paljon voimia ja suojelusenkeleitä matkanne varrelle :hug:

Sitten Koksilaisille kysymystä,ku omasta viime kerrasta jo aikaa ja oli silloin viel remontin alla,et mitä ihanuuksia sielt löytyy kivunlievitykseen? Amme siel tais ainakin olla tai oli tulos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Napsuh87:
Jännä muutes, että vaikka OAS on tosi pieni sairaala, niin se on silti näköjään huomattavasti "kehittyneempi" mitä useimmat muut. Ainaki siis näissä synnytysjutuissa. Saa synnyttää veteen ja siel on vauvala, johon voi vauvan viedä vaikka yöksi, jos ei jaksa ite hoitaa ja haluaa nukkua jne. Ku siis oon kuullu, että monissa muissa sairaaloissa (melkeen kaikissa muissa) lasta pidetään vierihoidossa, eli se on lähes koko ajan siinä äitinsä vierellä ja äidin huolehdittavana. OAS:ssa ei kuulemma tarvi jatkuvasti huolehtia vauvasta, jos ei jaksa...
tuossa KAKSilla on kans tuo vauvala, joka on tosi hyvä systeemi, just suihkun ajaksi voi siedä sinne ja ekaksi yöksi laitoin vauvan sinne että saan levättyä synytyksen jälkeisen yön, joka kuitenki oli +-0 ku "kärsin" synnytyksen jälkeisestä ylivirkeydestä ja toisena yönä vasta olis nukuttanu mut sillon oli niin tyly hoitaja että se ei suostunu poikaa sinne toiseksi yöksi ottamaan.

täällä on kans yhdessä synnytyshuoneessa amme, mut ei oo tietoo saako täällä synnyttää siinä, ei oo kyllä mulle väliksikään ku kyllä mä haluan varmaan taas siinä petin puolella ähkiä =) kävin pikaseen tarkistamassa asian netistä ja amme on näköjään kivunlievitys tarkotukseen..

poikamies gallup: minusta se on kans älyttömän pelottavan näkönen, sanoin ukollekki heti ku sen mainoksen akaa kertaa näin että ei tuo mikään unelma kyllä oo ku on niin pelottavan näkönen että eihän tuohon uskaltais koskee :eek:

piipero86 & piipertäjä 35+0
 
Ihanaa Tuttemui että on jo vähän valoisampi tilanne! =) :hug: Kylläpä huojensi! =)

Musta tuo K-HKS:n systeemi että vauvan saa jättää halutessaan hoitajien huoneen viereen hoitoon, on tosi hyvä... viimeksi sektion jälkeen en moneen päivään päässyt omin voimin edes pois sängystä, saati sitten että olisin uskaltanut vauvaa nostaa itse. Joten oli hyvä että varsinkin öisin hoitajat vaan toivat syötölle, niin ei tarvinnut koko ajan siinä kellossa roikkua (vaikka väkisinkin tuli roikuttua, kun en mitään pystynyt tekemään). Ainakin joku huolehti vauvasta, kun ei itse pystynyt.
 
Ihanaa kuulla Tuttemui, että Rudin tila on vakaa :heart: Lääkärit varmaan tekevät parhaansa pojan eteen. Mietin, että onkohan pojan tilaan pyydetty konsultaatiota ulkomailta esim. Ruotsista? Toivottavasti sisaruksetkin pääsee kohta pikkuveikkaa katsomaan :heart: Jaksamista koko perheelle ja hyvät henget teidän kanssa :saint:

Napsuh Kivaa, että siulla on noin mukava kuva miusta. Viimesen puolen vuoden aikana mie olen kokenut kasvaneeni ihmisenä ja jättäneeni taakseni nuoruuden hölmöilyt ja henkisen itsetuhoisuuden. Yritän nykyään olla oma itseni esittämättä mitään muuta ja sellaisenaan saan kelvata muillekin :) Onneksi ymmärsin olevani hauskaa seuraa muutenkin kuin tekemällä typeriä tempauksia ja sen myötä satuttamalla itseäni... Mutta se onkin jo pidempi juttu ;) Nyt olen ennen kaikkea äiti :heart:

Poikamies-galluppiin sanon minäkin YÖK :x Tykkään tummista, pitkähiuksisista miehistä, mutta se äijä on vaan niin limanen nuljaska |O Se virnistyskin on sellanen, joka sopii enemmän jollekin pervolle tirkistelijälle kun unelmien poikamiehelle :LOL:

Miun imetysyritykset meni taas tänään harakoille. Puhuin siitä enemmän tuolla vauva-pinossa aikasemmin. Kaks kertaa otin tissille tänään ja molemmilla kerroilla poika otti muutamia imuja ja sitten rupes huutamaan kun syötävä, kun tajusi, ettei se olekaan pullo :'( Just kun mie riemuitsin, että Arthur oppi pois rintakumista. Miten mie ilkeän neuvolassa sanoa, etten imetä...? :ashamed: Haluisin kyllä, mutta jännitän jo etukäteen sitä tissille ottamista niin paljon, että mieluummin tyrkkään pullon suoraan pojalle suuhun :( Pitäs keksiä joku strategia, miten pikkuhiljaa totuttaa poika tissiin... Jos seuraavalla syötöllä kokeilis pää kylmänä antaa parikymppiä pullosta ja sitten tissille. Kun huuto alkaa niin taas pullosta pikku tira ja taas tissille... Onneks huomenna tulee meiän vauvaperhetyöntekijä käymään niin vois pyytää imetysohjausta, se kun ei ole mikään imetyshysteerikko. Neuvolassa en oikeesti kehtais sanoa mitään...
 
Tuttemui: Enkeleitä joka hetkeen! Toivottavasti Rudi voi koko ajan paremmin! :hug:


Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Poikamies-galluppiin sanon minäkin YÖK :x Tykkään tummista, pitkähiuksisista miehistä, mutta se äijä on vaan niin limanen nuljaska |O Se virnistyskin on sellanen, joka sopii enemmän jollekin pervolle tirkistelijälle kun unelmien poikamiehelle :LOL:
Tähän peesi!!!!!!!!!! :D
 
Tuttemuille ja muulle perheelle sekä erityisesti Rudille paljon voimia! :heart: :hug: :heart:




Mä uskon että eniten tohon isien nukkumisesta huolehtimiseen ja ruokailuun vaikuttaa missä rytmissä synnytys etenee. Ei välttämättä ole aikaa lähteä syömään tai nukkumaan tms. Esikoisen syntyessä sen isä ainakin olin siinä koko ajan vieressä eikä tajunnut syödä ennen kuin vasta lapsen synnyttyä ja silloinkin piti mennä lähimpään mäkkiin kun ei ollut tajunnut ottaa evästä yöllä kahden aikaan kotoa lähtiessään. Mä olin siis sairaalassa ollut jo muutaman päivän kun likka lähti syntymään. Jorvissa oltiin silloinkin, hyvät kokemukset meille jäi, synnyttämään sinne mentiin ja nyytti kainalos tultiin kotiin. Hyvin meni. :D

Vanamo+Viltsu 37+1 (kohta vaihtuu taas päivä)
 
Tuttemuin perheelle tsemppiä myös jatkossa! :heart:

Noni, nyt ei tuu uni kun pitäis nukkua, yhdeksältä se sykkeiden uudelleen mittaus...

Mistäköhän johtuu, kun mua on alkanut nyt eilisillasta pistelemään ympäri mahaa ja kylkiä? Sellasia "nuppineulanpistoja" tuntuu siellä täällä, siihen varmaan heräsinkin äsken....

Pitää varmaan hetkeks yrittää mennä paapimaan, yksin hereillä olo on niin pelottavaa...
 
Huomenta

Kiva oli kuulla tuttemuin kuulumiset. Paljon tarvitsee pikku-Rudi meidän kaikkien tukea, että parantuisi, enkeleitä täältäkin. Lähetetään omia voimia hänelle.

Mikä ihme poikamies juttu :eek: :eek: ? Mistä oon jääny nyt paitsi :headwall: ?

Mua alkaa nyt nyrppimään todellakin |O . Mulla on kaksi päivää peräkkäin ollu tosi supistelevat, vihlovat ym päivät, mutta yöt nukun ku tukki, kaikki loppuu |O . Ei tällasta tosiaan jaksa kovin kauaa, miks se ei synny? Ku nää ei ole mitää pikku suppareita, vaa tuntuu todella.. Muistaakseni esikoisen kaa oli aikalailla tällasta pari päivää ja laitoksellakin kävin ja kotia jouduin. Mutta toisella kerralla ottivat mut sinne ja alkovat puolen vrk:n salissa olon jälkeen vauhdittaa oksitosiinilla ja kalvojen puhkomisella. Nyt kun tietää synnytyskivut, ei viitti näillä vielä tarjota itteesä mihinkää, vaikka kuinka sattus. Ja eilenki tuli ihan säännöllisesti, mutta kappas, ne sit muutti rytmiään :headwall: . Kiristää hermoja ja en ole mikään peipponen täällä sit kellekkään :( . Jotenki käyny pelottaa, että ne ens torstaina siellä polilla tokaseekin, että ei käynnistetä, mee kotias. Kylläpä se lääkäri lupas ja puhu niin, että polilta osastolle..mut mistä lie alkanu nyt arveluttaa, kai sitä on nii kyrpiintynyt. Vaikuttaa paljon nuo muruset, kenen kanssa pitäs jaksaa ja touhuta, teenkin niin, mutta vois kai tuota olla ilosempi. Sori valitus..tympäsee, jo kaikkien puolesta. Mieskin vaa oottaa että nää mun hormoonit häviäis..ja seki vituttaa, että mua voi syyttää kaikesta mun hormoonien takia :kieh: .

Mukavaa päivää kuiteski meille kaikille.Lumitöihinhänsitä tarvii kohta..pääseeköhän ees ovesta pihalle :eek:

:heart: nelli&pulla 38+1
 
Rudille ja muulle perheelle paljon paljon voimia ja enkeleitä matkaan! Rudi on pieni taistelija =)

Joo, täällä mä sit pyörin.. Just kun oon päässy sanomasta että nukun vallan mainiosti. Näköjään mieskin oli herännyt aikaisin koska kuulin sen lähtevän töihin ennen kuutta :eek:

Ai Jorvissa sais synnyttää ammeessa.. Kyllä mä aattelin että vois ehkä kokeilla kivunlievitys-lillumista mutta synnytys.. Hmm! Ei paha idea ollenkaan. Tosin siitä kuivaa iho ja tulee ryppyiseksi. Mä oon jostain ihme syystä aina kammoksunut ryppyisiä sormenpäitä :ashamed:. Lapsenakin laitoin sormikkaat käteen iltakylvyn jälkeen.

Mulla on ollu nivuset kipeet. Mies totesi että jos sä kävelet silleen länkisäärisesti? :LOL:

Mulla oli kyssäreitäkin, pitäis kirjottaa ne samantien ylös ku en ihan heti kaikkea muista.. Mutta joo, voisko olla näin että rintsikoiden tukikaari painaa jotain tiehyitä koska mulla ainakin on toinen rinta aikasta kipee? Lähinnä kipu kyllä tuntuu nännissä mutta voisko olla joku yhteys..

Maidon lypsämisestä: taas tällainen ensikertalaisen miete.. Jos niin kivasti kävis että maitoa sais lypsettyä ja pakastettua niin mihin maito kannattais laittaa? Siis pakkaseen toki mutta missä: minigrip-pussiin vai mihin? :saint:

Mä oon sit hukannut yhdet aiemmin tilaamani imetysliivit :eek: , ei mitään muistikuvaa minne ne oon tunkenut..

Täällä ei ole erityisen paljon enää lunta :(. Saisko pakkasta lumisateen kera vielä Espooseenkin?

hei, löysin tällaisen tilaisuuden Hesassa maaliskuussa:
http://www.kevyt.net/tapahtumat2008/kirppis_postitalo.htm

Keskosyhdistyksen järjestämä.

 
huomenia :wave:

ihanaa kuullla tuttemuin kuulumisia ja että valosampaa jo vaikka veitsenterällä vieläkin. hirveesti enkeleitä teille matkaan ja jaksamista :hug:

piitsi: -05 olin viimeks ja sillon oli amme käytössä, sekin on vaan et sattuuko olemaan vapaana kun on vaan yks. sit siellä tais muistaakseni olla jakkara ja sit nää normaalit ilokaasu ja puudutukset ja aquarakkulat. siitä kaurapussista en tiiä mut luulis et sellanenki olis. neuvolassaki pitäs olla tietoa noista kivunlievityksistä, luulisin :)

kiin: meillä poika hylkäs tissin 3-4 kuisena kun pullosta sai paremmin :/ en tiiä oisko pitäny olla sitkeempi ja yrittää vaan imettää mutta kun ei siitä tullu mitään, hirveetä huutoo vaan tissillä :(

lunta on täälläki tullu ihan kivasti, pitää vähän lakasta ennen ku lähetään kaupunkiin. pitää käydä apteekissa noista viimisiä tavaroita ostamassa ja ehkä tänään vihdoinkin pakata noita laukkuja :whistle: vkoja kuiteski jo melkeen 39 B) tosta septidinistä on pitäny sanoa et kun mein koira leikattiin ja kyselin niitä haavanhoito-ohjeita ni ell sano et ei septidiniä, voi jopa hidastaa paranemista. suositteli yllättäen betadinea... pitänee kysästä lastenneuvolasta et mikä se käytäntö nykyään on :|
 
Meillevauva Mä pakastin muistaakseni Ainun kertakäyttöpullopusseissa ja sen pysty sit suoraan virittää siihen pullonkuoreen kiinni. Muistaakseni siis, siitä on aikaa jo. Toi jääpalarasia on varmasti parempi keino, tosin siihen päälle laittaisin jonkin suojan. Mut olenkin hiukka hysteerinen ruoan kans. :D

Tosta imetyksestä, meillä sujui ihan kohtuu hyvin mutta tyttö hylkäs tissin 4 kuisena ihan ilman itkuja tai muita, se vain ei enää suostunut. En ole koskaan tuntenu mitään syyllisyyttä siitä. Jaksoin niin kauan kuin jaksoin. Likka alkoi nukkumaan 12 tuntia yössä kun siirtyi korvikkeelle. Mikään kova syömään se ei ole koskaan ollut, joten rinnasta sai tarpeeksi, mutta silti siirryttiin pullolle. Älä Kiin ota liikaa stressiä siitä imetyksestä. Ei siitä kukaan hyödy jos sulla on paha mieli sen takia, eikä toivottavasti olekaan. :hug:

Vanamo+Viltsu 37+2
:heart:
 
Napsuh, äippähki Ja kaikki muutkin (joku muukin oli (?) kommentoinu)...tässähän ihan "vanha" nolostuu :ashamed: :D Työ ootte kanssa niin ihania tyyppejä, vaikkei silleen livenä tunnetakaan :D :hug:

Tuttemuille ja Rudille paljon enkeleitä ja ajatuksia täältä :hug:

Poikamiesgallupiin SIIS YÖKYÖKYÖK |O |O |O

Piitsi Kyseli Koksista. Mulla edellinen reissu oli -03, et varmasti on muuttunu se jälkeen paljonki :whistle: Eik mulla sinänsä muusta olekaan kokemusta, kun kaurapussista ja ilokaasusta, että ne toivon sieltä löytyvän tälläkin kertaa :D

Joku siitäkin mainitsi, että pian alkaa tulla vauvoja urakalla ja
minä siellä keulaa edelleen pitelen :kieh: (hitsi kun ei pääs edellistä sivua kattoo!!!!) Niin menkää vaan edelle...älkää multa ootelko mitään vielä 3 viikkoon :kieh: :kieh:

Tosin eilen illalla supisteli aika kovastikin n. 15minuutin välein. Yöstä en tiedä, en ainakaan kertaakaan heränny (en ees veskiin!!!!).Nyt supistaa silleen pikkasen, mut en oo ees kelloo katellu, aika harvakseltaan.
Toivoin, et olis ollu aamuksi vaikka lumitöitä, mut eihän tuol oo enää mitään...sulanu melkeen kaikki pois |O Olis yöllä pitäny mennä hilluu :LOL: :LOL:

Hmm...ihan kun mulla olis ollu jotain kysyttävääkin :whistle: Noh, tuun sit uudellee kun tulee mieleen :D

Jahvetti 39+1 :eek: :eek: :eek:
 
Huomenta kaikille :hug:

Myräkkä on vissiin vähän hellittäny. Tuntuu kylläkin kovasti tuulevan, muttei tuu lunta enää. Ihanaa, kun on maa valkoinen... :D

Cruella: Mulla laski hembba johonkin 120 tossa aiemmin ja aloin silloin napsia joka toinen päivä rautaa, kun väsytti ihan pirusti ja ettei enempää laskis. Ei oo noussu aiemmin, mutta nyt yllättäin oli sit ton 141. Toi on tosi hyvä ajatellen sitä, että leikkauksessa kuitenkin menettää verta reippaasti. Mulla on ennen raskautta ollu aina 140 suunnilleen nuo hB-arvot, joten "omilla" ollaan nyt. :)

Tuttemui: Olipas kiva kuulla kuulumisia! Oikein paljon voimia teille ja erityisesti tietysti Rudille! :hug:

Jepsu: Miehen isä on aikanaan, 80-luvulla siis, pelannu KPV:n edustuksessa. En tiennytkään, että oot sieltä päin kotoisin... Jotenkin olin kuvitellu, että oot jostain tuolta suunnalta, mistä Jahvetti ja Cruella...

Cruella tais puhua synnärillä mahdollisesti olevista kaurapusseista. Kättärillä kehoitettiin ottamaan omat mukaan, kun eivät voi niitä pitää, kun eivät ole hygieenisiä siten, että samoja voisi käyttää eri ihmisillä. Siellä on kuitenkin kuumavesipulloja ja geelipakkauksia, ns. "läskejä", joita voi kuumentaa ja kylmentää kivunlievitystä varten. Mä otan joka tapauksessa ton rakkaan pussini mukaan, kun voihan se olla, että sillä on käyttöä leikkauksen jälkeen hartioilla, tisseillä tms. =)

Kiin: Koita olla ottamatta stressiä tuon tissittelyn suhteen. Homma voi hyvinkin olla niin, kuin Cruella kertoi omasta kokemuksestaan, että Arthur haluaisi maidon helpommalla tavalla, eikä viitsisi nähdä imemisen vaivaa. Mun mielestä toi sun suunnitelma antaa ensin vähän pullosta, enimmät nälät siis, kuulostaa hyvältä, mutta kannattaa tietty kysyä "ammattilaiselta". Joka tapauksessa, älä suotta stressaa imetyksestä. Tärkeintähän on, että vauva saa riittävästi ruokaa ja kasvaa ja voi hyvin, ei se miten hän sen ruoan saa. :hug: =)

*muoks* piti tulla lisäämään, että

evaellen 38+2 :heart: ja viis päivää hynttyrävauvan syntymään... :heart:
 
Tuttemuille ja Rudille paljon enkeleitä matkalle :hug:

Nelli: samassa ammeessa ollaan köllötelty 2003 =) Tunnin verran mä siellä lilluin, välillä kävin kerran käyrällä ja pissillä, mut sit menin takas. Musta se lämmin vesi oli ihan hyvä, se vei suppareilta sen terävimmän kärjen. En tosin sitä niin hyväksi kokenut, että nytkin sinne pitäis päästä. Tällä kertaa YRITÄN, jos siis vain pystyn, pysyä liikkeellä enemmän.

Kukas siitä maidon luovutuksesta kyseli? En muista :ashamed:
Mä olen kans luovuttanut molemmista aiemmista lapsia maitoa sen 3 kk ja täytyy kyl sanoa, et on siinä aikamoinen työ sen tuttipullosopan kanssa. Parempaan tarkoitukseen se luovutettu m aito ei tosin vois mennä, joten jos taas olen samanlainen mansikki ku aiemminkin, niin varmaan taas luovutan. Mun maitoa on Tays:n maitokeittiö saanut jo lähemmäs 100 litraa, et hieman ayshireksi ittensä tosiaan tuntee :LOL:

Mies on yhä terveyskeskuksessa. Tänään pitäis päästä kotiin. Viikonloppuna hänellä ei vielä ole mitään asiaa synnärille mukaan, mut ehkä alkuviikolla jo vois vaikka päästä. Sitä siis odotellessa.

Aamu alkoi täällä taas pääkivulla :/ Nukuin jopa n. 8h, tosin kolmella heräämisellä, mutta kuitenkin. Ja nyt väsyttää ihan sikana! |O
Ne lukemmattomat supparit, mitä tän raskauden aikana on ollut, tuntuu kadonneen kuin tuhka tuuleen. Tuntuu, et vaikka mitä tekis ni ei tuu enää yhtään supistusta ja ennen niitä tuntui tulevan pikkusormen koukistamisestakin :/ Vauvakin on ollut pari päivää ihmeen rauhallinen. Tähän asti on ollut melkoinen ikiliikkuja.

Neuvolassakin käväsin, vaikka ei olis kyllä suoraan sanottuna yhtään kiinnostanut sinne raahautua. Tässä vielä kuulumiset sieltä:

RR 122/78 (ihan hyvä, mutta hieman mulle noussut)
Hb 102 :/
sf 33 : en ymmärrä miten se voi kasvaa, ku vauva on ihan alhaal
pisu oli taas tällä kertaa puhdas, mutta turvotus jaloissa on ja pysyy
sykkeet 140-150
th yritti tarjota seuraavaa aikaa jo tiistaille, mut en huolinut. Ei kai siellä nyt kahta kertaa viikon sisään tarvii juosta. Otin ajan sit perjantaille, ei kyllä kiinnostais mennä. Ainakin just nyt tuntuu siltä....

Nyt menen vähän huilimaan ja yritän piristyä :ashamed:

babygirl 37+6
 
Tuttemui Helpottavaa kuulla hyviä uutisia, paljon paljon voimia perheellenne :hug:

Rintaliiveistä joku kysyi? Siis kaarituistako? Mulla ainakin kaarituelliset ei ole koskaan sopinu imetyksen aikana, jotenki vaan on painanut niin, että tulee tissit kipeeksi, vaikka on ihan äitiystarvikeliikkeestä myyjän opastuksella oikeankokoiset ostettu.
Nyt mulle äitiysvaateliikkeessä myyjä suositteli kaarituettomia, on paremmat imetysaikana.

Nelli Mulla sama pelko, että maanantaina potkasevat mut takasi kotio äitipolilta.... tosin mä päätin, etten sieltä kyllä suostu lähtemään.
Mieskin sanoi, ettei mua kotio enää sieltä huoli muuta kuin vauvan kanssa
:D
Ei mieskään enää jaksa, saati sitten minä ja lapset surettaa tosi paljon, kun en mitään jaksa tehdä heidän kanssaan.
Tosin lautapelejä ollaa pelattu urakalla, kun silloin voin olla makuuasennossa.

Nyt 38+4
:wave:
 
evaellen voi muuten tosiaan ollakii että se oliki sellain ns."läski" eli geelipussi eikä kauratyyny mikä mulla oli...mies sitä selässä piteli, niin empä kummemmin nähny :kieh: Et voi ollaki et oli sellanen =) Mutta hyvin toimi kuiteni.

Akvaario siivottu :D Kohta jos saisin ton kuopuksen menee pihalle niin voisin ite imuroija sil aikaa...ite en todellakaan lähe enää tonne pihalle ilman toista aikuista...liukastakin viel on :(

Turvotus on palannut |O Mun jalat on ku pölkyt. Tuntuu, että 200kg painaa per jalka |O Sormet samaten...voisinkohan mie jo saaha aikaa äippäpolille maanantaina...oi ihana neuvolantäti :saint: Puntariin en uskalla ees päin kattoa...varmaan monen monta kiloo tullu :ashamed:
Joku tuskailikin, kun oli tullu 2 kiloo viikossa, mut mie vetäsen kyllä ohitte ihan satasella...ekaa oottaessa tuli 2,5kg PÄIVÄSSÄ...oli ihan kiva olo..että repikää siitä :kieh: :kieh: :kieh: Mun rppa vaan kerää nestettä raskaana ollessa, ei muuten :whistle: :snotty:

Joopa...jos menis jatkaa hommia ja ettii kadonneita supistuksia yms :D
 
kevytmelankolia: Keskiviikkona 30.1. mennään synnyttämään. Jännittää... =) Sun vauva taitaa kyllä keretä vähän edelle... :D Onko sulla aiemmin käynnistetty synnytystä ja jos on, niin miten pitkän ajan päästä käynnistyksestä on vauva syntynyt? Joku täällä puhuikin, että ens viikolla alkaa vauvoja syntymään urakalla, niin no kolme nyt ainakin: kevytmelankolian, Nellin ja meidän. :heart: Ja oliko muita? :/ Ja koska tossa pinossa on noin paljon porukkaa ja monilla jo 38 viikkoa täynnä, niin olis ihme, jos ei enempää syntyis. Jännittävää!!! =)
 
Ai niin... Meen ehkä vähän asioiden edelle, mutta kuitenkin... Kuinka moni teistä aikoo ottaa lapselle vapaaehtoisia rokotuksia tai toisaalta kuinka moni jättää ottamatta rokotusohjelmaan kuuluvia? Mitä mieltä yleensäkin ootte noista rokotuksista? Mä oon miettiny kovastikin noita, ja ne on vähän kakspiippuisia juttuja... :/ Ollaan kuitenkin päädytty miehen kans siihen, että rota- ja influenssa- rokotteet ainakin otetaan lapselle ton rokotusohjelman lisäksi. Influenssarokotuksenhan saa nykyään yli puolivuotiaat ilmaiseksi, ja meidän vauvat syntyy just sopivaan aikaan, että ovat tuon kuus kuukautta syksyllä, kun rokotteita pitää ruveta antamaan. Mulle oli kyllä yllätys, että ensimmäinen rokote rotavirusta vastaan voidaan antaa jo 6-viikkoiselle.
 
Huomenia,

supisteluyö takana... Sen illan lumentyöntelyn jälkeen suppaili aika napakasti yöllä johku neljään saakka. Välillä vähän sattu, mut pääasiassa kivuttomasti ja epäsäännöllisesti. Mutta suosittelen siis raskaan loskalumen työntelyä, jos supisteluita haluaa ;)

Onpas kyllä jännää, ku ens viikolla on näitä "varmoja" vauvoja jo tiedossa! :heart:

Jee, meidänkin vaavi on nyt täysaikainen :flower:

Piipi + typykkä 37+0 :heart:
 

Yhteistyössä