** Helmikuun Helmet** tammikuu

Phuuh..ku väsyttää! Ihan ku ei ois koskaan nukkunut vaikka viime yö meni vieläkin sikeämmin mitä yleensä. Heräsinkin vasta ysiltä. Päivällä otin parin tunnin päikkärit ja taas väsyttää.

Tohon poikamies galluppiin : :x kauhean näköinen. Just pari pvää sitten tokaisin miehelle että ei tollasta kattelis vaikka maksettais! Mietin just tässä että Suomikin on pullollaan kivannäköisiä poikamiehiä niin mistä ne nykäisee tommosen gangsterin näköisen tyypin :|
Ihan siis mun mielipide :$

 
evaellen:
Vanamo Vai olitko se sä? Vai äippäHki?: Se imetystyyny tuli tänään; eikä kyllä tos. oo 170cm pitkä... Sanoisin, et 140cm ehkä... :/ Hyvä näin, mut taidan silti laittaa palautetta... Ku onhan se jotenkin törkeetä, et mitta heittää noin paljon... :kieh:
Minähän se kattelin sitä. Ai heittää pituus 30 cm?? WTF? Onpas kumma, siis hyvä tosiaan niin ettei ihan 170cm ole mut.. :kieh: Palautetta peliin vain.

Poikamies-g: HYIS!! :eek: En tajua miten Suomes tehdään tollanen ohjelma edes. Ei täällä söötit poikamiehet uskalla tollasiin mennä ellei ole jotain luihuja just niinkun toi. Sorry jos jonkun sukulainen/tuttu. :ashamed:

Niin ja tosta ruokailusta. Veikkaan et otetaan jotain evästä isälle mukaan, sillä kun on tapana äksyillä nälkäisenä. Mun evästykset on ihan sama, mut sille on pakko olla jotain. Yleensä kun mulle ärhentelee tarjoon rahkaa käteen jos vaikka helpottais kiukku. Aiemmin kävi salilla 4-5 kertaa viikossa ja siks verensokerit niin helposti oireili ja meni matalille, nyt oli pitkään käymättä ja kiukutteli siks kun ei salille päässy, taas uudelleen kun aloitti niin uskon et saan taas työntää ruokaa eteen kun alkaa äksytä.
 
pakko kommentoida tohon poikamies galluppiin... Se nimittäin oikeesti on aika puistattavan näkönen. Ei minusta yhtään komea ja mieluumminki pelottava. Ei tosiaankaan mikään UNELMA... Örk.

evaellen, nii muute tais ollaki, että tosta vauvala-käytännöstä on monessa paikkaa luovuttu ja siirrytty enemmän siihen vierihoitoon. Kyllähän se vierihoito on hyvä juttu, mut on tuoki sillain hyvä, et jos oikeesti on tosi väsyny ja haluaa vähän levätä ennen sitä vauva-arkea, niin annetaan siihenki mahollisuus. Mut tietty sit jos synnytyksessä menee kaikki hyvin ja näin pois päin, niin aion kyllä pitää vauvaa mahollisimman paljo lähellä. Silleenhän siihen kiintyy ja alkaa maitoaki ehkä tulemaan paremmin jne...

Täällä vauva painaa niin "mukavasti" tonne alas, että pitää haarat levällään kävellä. Ja kipeää tekee... Kai se tästä alko mullaki loppuraskauden kurjat ja kankeat olot. Tähän asti menny niin hyvin nää pari-kolme viikkoa. Onneks oon isoimmat hommat saanu alta pois ja tehtyä, nii saa ottaa loppuajan ihan rauhassa.

Napsu ja nöpö 36+2
 
heips :wave:

poikamies
:x :x :x en tykkää... ihme luihu luuranko. täynnä varmaan karvojakin :LOL:

Juu mies sekoili aamulla ja iltapäivällä halusi halailla ja suukottaa meitä molempia. MUTTA hän oli sitä mieltä että ei siitä tönäisystä olisi käynyt mitään kun kerran sängylle rojahdin, kun taas minusta siinä olisi voinut käydä tosi huonosti. Noh nyt hän hemmottelee minua on varmasti ajatellut asiaa enemmän... ;)

Jee pari supistusta tullut tunnin sisällä... ei kylläkään tee kipeetä,mutta mies haluaisi heilutel peittoi tänään ni jospa jotain tapahtuisi. :whistle:
 
Niisku-neiti :hug: En voi sanoa mitään muuta kun että älä anna toista kertaa töniä vaikkei mitään käviskään. Ihana että miehesi on kuitenkin sovintomielellä vaikkei suoraan kadukaan ihan kokonaan tekoaan. Rauhallisempaa iltaa ja lykkyä supistuksiin. :)
 
Tyksissä käyty, kiva oli yksin ajella 160km kauheessa lumipyryssä, ja sit ajat oli jo 10 aamulla 1,5 tuntia myöhässä. Mut kaikki OK, painoarvio 3200g. Kahen viikon päästä uudestaan ja sit katotaan käynnistetäänkö silloin vai ootellaanko vielä, koon puolesta olisin ihan valmis jo käynnistykseen sillo 5. päivä. 38 viikkoa kuitenkin jo silloin.

Maha ollu piukilla koko illan, ei vissiin tykänny tost automatkast, nyt suihkuun ja Housen jälkeen nukkumaan.

Liiton maksuista Mä kuulun viestintäalan liittoon ja ei sinne makseta mitään jäsenmaksuja äitiysloman ajalta.

Limatulppaa ei oo mullakaan edellisissä raskauksissa näkyny eli en tie vaikuttaako mitään mihinkään.

Illan jatkoja kaikille

Victoria 36+2
 
poikamies-g en tykkää... :x :x :x vaikka oman kaapunnin poikia kuulemma on. Tiedä nyt sitten häntä. pelannu jalkapalloa KPV:n maalivahtina joskus tässä.

Mä annoin kans miehelle palautetta tässä taannoin halipulasta ja muustakin niin nyt sain ihan myönnön että ei oo oikein ollu aktiivinen näissä hellyttelyhommissa ja kovasti oli pahoillaan ja kimpussa. :D harmi vaan ku töihin joutu lähtee...sitä ei tiiä mitä tää mamma ois keksiny yön pimeinä tunteina :kieh: ;)

Kiinamama mä hoksasin jossain vaiheessa et se oot varmaan sinä mut ens sit viittiny/kehannu mitään kysyä. :ashamed:
Piste iin päälle oli se kun miehesi puhui jotain Kiinasta ja ultralaitteista niin hoksasin. :D Tsemppiä sulle maanantaille kun osastolle joudut tai jos joudut aiemmin. Ei muuta kun sss käyttöön. Mä kyl oon henk.koht niistä luopunu kun ei niistä mitää hyötyä tytönkään kanssa ollu vaikka kuinka jynssäs ja puunas ja sauno... Taisit kirjotella et vauvat ei oo kasvanu. onko ne vaavelit minkäkokosia nyt? meillä tosiaan poju jo 3080g.

missä jengi nyt luuraa?
 
aika moni sairaala on tosiaan siirtyny tohon vierihoitoon ja se on bueno mut sekin tosi hyvä et mahdollisuus viedä sinne vauvalaan jos itellä ollu hirveen rankka synnytys tms ja sitte päivällä jos haluaa käydä kaverin kanssa kanttiinissa kahvilla tai käydä suihkussa yms.

suomen poikamies on mun mielestä :x

evaellen: huima hemppa :eek: syötkö lisärautaa? tosta sf-mitasta, mulla ei ekasta laskenu ollenkaan vaik raivotarjonnassa ja nytteki oli vkossa noussu kahella :/ et näköjään ei raivotarjontakaan takaa sitä laskeutumista. inhottavaa tää kyl on ku ahdistaa henkee koko ajan :|

nyt housen pariin :wave:
 
Vauvalasta: Hämeenlinnassahan ei ole varsinaista vauvalaa, mutta vauvan voi jättää hoitajien kanslian viereiseen huoneeseen. Minusta se on erittäin hyvä juttu. Voi käydä rauhassa lypsyllä ja suihkussa, sekä vaikka isommalla asialla ja tietää, että vauvasta pidetään huolta. Usein myös suositellaan vauvaa jätettäväksi "puolenyön" syötön jälkeen hoitajille niin äiti saa nukuttua paremmin, tuovat sitten sovitusti yöllä syömään ja herättävät äidin ja yleensä vauva silloin jääkin loppuiyöksi äidin kanssa. Itse pidän paljon "ikävämpänä" tätä asennetta, joka on osassa sairaaloista pitäähän äidin pärjätä kotonakin yksin, joten me emme vahdi lastasi tippaakaan...
 
Napsuh ja zuku: Keskiviikkona kysyin polilla käydessäni kätilöltä tuosta ruokahommasta; isukille annetaan muistaakseni aamu- ja päiväkahvit ja olikohan se iltapala. Osaston jääkaappiin saa tuoda omia eväitä, ei siis tarvi kassissa säilyttää... =) Kahvinkeitinkin siellä taisi olla, tuntuisi että sitä saisi käyttää....

Toivotaan tosiaan, ettei kaikki kolme olla yhtä aikaa ammeeseen tunkemassa! :LOL:

Eikös se ole niin, että sekä Oulun että Oulaisten sairaala kuuluvat samaan Pohjois-pohjanmaan sairaanhoitopiiriin? Toinen on yliopistollinen ja toinen aluesairaala. Oulaisista ja sen hoitopiiriin kuuluvista kunnista kuljetetaan sitten Ouluun, jos tarve vaatii. Meilläkin oli nuo kaksi seurantaultraa aikoinaan Oulussa.

Liiton maksuista: Minä puolestani kuulun TRAL:iin ja sinne maksetaan - 50 % koko vanhenpainvapaan ajalta.
 
Vauvauutisia tulin pikaisesti tsekkaamaan, mutta eipä tainnut uusia olla... Suppareita teille, jotka niitä nyt kovasti tarvitsette! Mutta nyt kyllä itse huomaan, että ainakin oma raskauteni päättyi aivan liian aikaisin. Jokainen päivä kohdussa on vauvalle eduksi, joten yrittäkää nauttia viimeiseen asti raskauspäivistänne :hug:

Samalla pikaisesti kuulumiset. Rudin tila on hivenen vakaampi, ja lääkärit antoivat jo toivon sepsiksestä selviämiseen. Tosin meidän on varauduttava viikkojen hoitoon, mahdollisiin takapakkeihin ja jopa romahdukseen, mutta myös siihen, että jotain pysyvääkin jää aivoihin tai sisäelimiin. Mutta nyt kun olemme saaneet jo yhteisiä päiviä 9, emme jaksa/osaa edes ajatella vaikeuksia tulevaisuudessa, vaan annamme kaikkemme, jos vauvamme saadaan selviämään ja elämään yhteistä elämää perheeseemme!

Rudin vakava tulehdus on niin harvinainen, että lääkärin mukaan on hyvin epätodennäköistä, että edes kadulla tulisi koskaan vastaan ihmistä, jonka lapsella olisi ollut tai tulisi olemaan samanlainen sairaus. Tämän vuoksi ennusteita paranemisesta ei voida antaa. Eikä kokeneillakaan lääkäreillä ole tietoa, että vauva olisi joskus saanut vastaavan infektion ja parantunut siitä.
Mutta mikä parasta, meille on uskallettu antaa jo toive ja mahdollisuus hengissä selviämiseen. Ja jos toipuminen todella jatkuu viikkoja, voimme saada erityisluvan lastemme vierailulle teholla :heart:

Olette kaikki mielessäni, ja toivotan teille mukavia raskauden loppupäiviä/viikkoja ja erityiskiitos kaikesta tuesta, jota olemme saaneet :flower: Tulen välillä vointini ja jaksamiseni mukaan kertomaan uutisia - toivottavasti vielä pitkän aikaa - ja parempia.
 
Tuttemui :hug: Olipa ihana kun jaksoit tulla kertomaan kuulumisia,

Hyvä että Rudi voi jo hieman paremmin. :saint: :heart: :saint:

Paljon jaksuja sinnepäin! :hug: :hug: :hug:

Veikkaan että meillä ensiviikolla alkaa paukkumaan vauvoja tänne oikein urakalla. Vai mitä jahvetti? sinähän tuolla keulilla keikut :D

Niin ja tuttemui olen ihan samaa mieltä kanssasi et jokainen päivä vauvalla massussa on aina parempi mitä pidempään menee vaikka se hermoja välillä kyseleekin.

 
Mulla tuli yhtäkkiä mieleen antaa joilleki teistä palstailijoista positiivista palautetta... :)

Ensinnäkin:
Kiin, sun juttuja on ollu aina hauska lukea. Jotenki niistä paistaa sellanen elämänmyönteisyys ja luottamus omiin vaistoihin jne. Samoten on ihana lukea, miten hyvin sulla menee sun miehen kans.

Jahvetista tulee mieleen yks kaveri, joka on tosi rauhaa rakastava. :) Siis tuntuu, että sä haluat olla kaikkien kaveri, et loukkaannu helposti sulle sanotuista jutuista ja käännät kaikki riidanpoikaset parhain päin. Sellanen rauhallinen äitihahmo. :)

Niisku-neitin juttuja on tosi hauska lukea! :D Sulla on niin hauska huumori, että monesti nauran ääneen sun jutuille! Ja vielä ku oikeen aattelen, että oot sellanen mökkihöperö ku mää, että istut siellä koneella päivät pitkät ja päässä pyörii jos minkälaista juttua. :D Tosi huumorisälli. :)

Sit ilahduttaa lukea myös mm. Anna86:n ja äippäHKI:n juttuja kans, ku niistä paistaa kans sellanen positiivisuus. Vaikka Annan vauva on perätilassa, niin suhtaudut siihen niin ihanan positiivisesti ja luottavasti jne. Ja vaikka äippäHKI:lle oli luvattu isoa esikoista, niin silti niin mukavasti suhtaudut siihen. Ja samoten raskauteen yleensä. :)

On toki muittenki jutut kiinnostavia ja monesta muustaki tulee mieleen positiivisia ajatuksia tai joku mukava tuttu/kaveri, mutta en nyt jaksa kaikista kirjottaa. :)
 
jaksamista tuttemuin perheelle! :hug: toivottavasti Rudin tila paranee ja pääsette pian kotiin..

vesisynnytyksistä oli ollut puhetta, ja Jorvissa saa tosiaan synnyttää halutessaan ammeeseen. vesisynnytyksessä ei tosin saa epiduraalia, joten kivunlievitykset pitää miettiä vähän tarkemmin jos kyseistä vaihtoehtoa haluaa kokeilla.. kätilön mukaan kovinkaan moni ei synnytä ammeeseen, mutta todella moni saa kuulemma helpotusta kipuihin muutaman tunnin lillumisella, joten itsekin varmaan hyppään ainakin hetkeksi ammeeseen kokeilemaan. tutustumiskäynnillä kätilö itseasiassa kysäisi että onko kellään suunnitelmissa ammesynnytys ja yksi pariskunta sanoi miettineensä vaihtoehtoa vakavasti, joten varmasti innokkaitakin löytyy. eli sinällään kiva, että vaihtoehto on halukkaille tarjolla :)

jorvissa tuntui olevan tosi hyvät lepo- ja muut tilat isille, ja pari siellä synnyttänyttä kaveria kehui, että isistä oli myös pidetty hyvää huolta ja kahvia, lepoa ym. on saanut riittävästi. evästä on varmasti hyvä varata mukaan, mutta jokainen meistä tietää varmasti itse mikä siinä tilanteessa omalle rakkaalle parhaiten maistuu :)

nyt taitaa olla myöhäisen illallisen aika, kun just palattiin salilta ja vihdoin tuntuu pieni nälänpoikanen nostavan päätään :). sen jälkeen kevyt venyttely ja treffit nukkumatin kanssa, ahhhh.. palaan huomenna paremmalla ajalla lukemaan kuulumisia.

jaksamista vaivaisille ja supistuksia niitä toivoville!
 
voi kuinka nätisti kirjoitit napsuh :hug: lämmittää mieltä kovasti! :heart: positiivisella asenteella eteenpäin..oikeestihan ei ole mitään hätää ja huolta, niin ajattelen! =)

Jahvetista olen minäkin miettinyt, että onpas varmasti mukava ja sosiaalinen ihminen! =)
 
Keijut ovat aina naisia!


Kuudenkympin paremmalla puolella oleva aviopari oli juhlimassa 35-vuotishääpäiväänsä romanttisessa ravintolassa. Siinä heidän istuessaan, pieni keiju ilmestyi pöydälle ja sanoi: "Koska olette niin esimerkillinen aviopari ja olette olleet toisillenne uskollisia, täytän yhden toivomuksenne."


"Oih - haluaisin matkustaa maailman ympäri rakkaan aviomieheni kanssa," sanoi
vaimo. Keiju heilautti taikasauvaansa ja poof - kaksi lippua luxusristeilylle ilmestyi heidän käsiinsä.

Sitten oli aviomiehen vuoro. Hän mietti hetken ja sanoi. "No, olisihan se romanttista, mutta tällainen tilaisuus ei tule toistumaan, joten sorry rakkaani, mutta haluasin itseäni 30 vuotta nuoremman vaimon." Sekä vaimo että keiju olivat hyvin pettyneitä, mutta toivomus on toivomus...

Joten keiju heilautti taikasauvaansa ja poof - aviomies vanheni 92- vuotiaaksi.


Tarinan opetus: miesten, jotka ovat epäkiitollisia paskiaisia, tulisi muistaa, että keijut ovat aina naisia!!!!!!!!
 
Ihana kuulla Tuttemuin perheen kuulumisia...hienoa, että tilanne näyttää valoisammalta! Tsemppiä ja jaksamista jatkossakin ja toivotaan, että jatkossakin mennään positiiviseen suuntaan :heart: .

Huah, tekstiä oli taas niiiin paljon, etten muista mitään mitä piti kommentoida...
Unelmien poikamiehestä oli ainakin juttua...ei ole myöskään mun makuun :x
Ammeesta synnytyksessä...täälläkin on käytössä kivunlievitykseen, mutta luultavasti en aio sinne hypätä, en ole mitenkään erityinen vesipeto, sehän on märkääää... :LOL:

Mäkin nyt menin sitten tänään ronklailemaan, kun kerran te muutkin olitte sitä harrastaneet :ashamed: . Voikos se tosiaan olla vauvan pää kun siellä tuntui? Mitään erit. limoja en kyllä löytänyt...vähän löllöä ja sitten se mitä oisin voinut kuvitella pääksi, hassua. Tosin en tiedä yhtään että millanen on normaalisti, kun en oo ennen harrastanut tuollasia omatoimisia sisätutkimuksia :LOL:

Tosi monella alkaa olla jo h-hetki tiedossa :) . Varmaan jänskättäis ihan simona jos tietäis jo koska tämä syntyy. Noh, eipä edelleenkään merkkiäkään, että tämä jättiläinen ulos haluaisi. Ehkä tuleekin sitten kertarytinällä, kun on tullakseen... =)

Taidan hiippailla jääkaapille...
 
Tuttemui Ihana kuulla että toivoa on. Paljon suojelusenkeleitä pikku Rudille. :heart: Kyllä kaikki järjestyy! Voimia :hug:

Huomenna olisi neuvola. Pitäneen nyt ruveta sitten kyselee kaikkea mitä päähän juolahtaa.

Eniten mua ihmetyttää korkea syke. Siis oma leposyke veteli 110 parhaimmillaan. Mistäköhän se mahtaa johtua?

Nyt on pakko mennä nukkumaan et jaksaa huomenna talsia neuvolaan.

Hei tj 12 aika äkkii se kuluikin. :D

Hyvää yötä.
 
Pikaisesti kuulumisia lukemassa. Ihana kuulla, että Rudilla on jo hyvät mahdollisuudet selvitä. Paljon vaan lisää tsemppiä ja enkeleitä sinne :saint: :heart:

(.) Lumitöissä sain muutamia supisteluita aikaiseksi, mutta ei mitään ihmeellistä. Huomenna 37 viikkoa täynnä, jee :D
 

Yhteistyössä