***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Täällä taas! Aamuisen neuvolakäynnin ansiosta sain pikalähetteen Jorviin, koska pissa oli plussalla, verenpaine huiteli 122/99 ja 124/95, paino oli viikkotahtina noussu 1,4 kg.. Neuvolatäti veikkasi että tällä viikolla saan ajan Jorviin. Noh, soittivat sitten pari tuntia myöhemmin että parin tunnin sisällä tuut Jorviin :eek:. Soitto miehelle että vissiin pitää mennä.

Just tulin takas kotiin. Jorvissa paineet oli keskimäärin 123/80, vauvan sykkeet 150-170, pissa silleen plussan ja miinuksen rajamailla (joka katsotaan Jorvissa miinukseksi). Eli kaikki paremmin kuin hyvin! Ultrattiinkin; edelleenkään ei näyttäytynyt niin että saatais edes veikkausta sukupuolesta, sitä vastoin vilkutti.. :heart:. Kokoarvioksi tuli 3,3 kg! Niin ja kohdunsuu on pehmeä ja auki sormelle, kaulaa jäljellä 1,5-2 cm. Silleen ovelaa, että supistuksia en ole kokenut kipeinä saati pitkinä. Enemmänkin oon ihmetelly missä niitä on..

Mutta meillä siis kaikki kunnossa :)

Välttämättä en saa enää seksiä, koska se ois rumasti tehty vauvaa kohtaan miehen mielestä.. Höh!

Nuih, aikas omanapaista tälläkin kertaa. Ja muuten; mä voisin kans ottaa ne kerhon salasanat tms. Jos sit jossain vaiheessa joku ystävällinen kertois mistä mä sen kerho-osion vielä löydän.. :ashamed:

 
Pikasesti pyörähdän neuvolakuulumisia. On jotenkin niin väsy olo että ei jaksais ees tässä istua, ja sillon mä oon kyllä väsyny... Tekis mieli vetää yökki päälle ja mennä nukkumaan!

Painoa oli tullut 891g/vko
verenpaine 125/89
sf 32
rt (pää kuulemma liikkuu vielä)
syke 132
liikkeet ++
ei turvotusta
kohdunsuu pehmeä ja kiinni, pituus 4cm

Ja kuten arvelinkin niin en pääse mihkään paino/synnytystapa-arvioon :/ Koska käsikopelolla vaikutti normaalikokoiselta niin pitäis olla laskettuna aikana alle 3,5kg niin pitäis mahtua :headwall: Että saan sitten loppuun saakka stressata että mahtuuko syntymään vai ei.

Ja hemoglobiini on pysynyt hyvänä, näin sanoi lääkäri. Tosin se on otettu viimeks marraskuussa... :whistle:

Tsemmppiä synnyttämään lähteneille!!

Nyt ei jaksa keskittyä enempää, taitaa toi sohva kutsua neitikin kun katsoo lastenohjelmia.

Vinja ja Urmi 36+0
 
Kiitos evaellen salasanoista jne. Kävin laittaa jonkin näkösen hakemuksen. :D Nyt vaan ootellaan et tuleeko hyväksyntä. :D

meillevauva mulla oli ihan samanlainen eka raskaus. Jouduin äkkilähdöillä usein polille neuvolasta ja taas passitettiin kotia. Kuitenkin hyvä että teillä kaikki ok ja parempihan se on aina tarkastuttaa tilanne!

C81 :hug: tsemppiä!

Täällä ei pysy ollenkaan perässä näissä hommissa. A-apuva! Joka puolella jakaannutaan tms. kaikki huitelee munkin ohi ja jään yksin tänne kikkailemaan...kauhistus!

Maha ihan ähky täysi. Tein makkarakastiketta ja keitin potut ja lisäksi puolukkahilloa ja vihannessekoitusta. namskis. ihan ällö olo tuli ku piti ahmia. :eek:

Anoppi sanoi tänään et sun mahahan on alkanu laskeentumaan...Jee! olikos joku kirjotellu et siitä joku tietty aika niin pitäs syntyä...joku ennustus vai miten se oli?

Mahaa vetää taas ihan kivikovaksi...mut ei suppaile.

Mitäköhän mun piti taas kirjotella...unohan aina puolet....
 
Heipat kaikille! :wave:

Jäänyt taas kirjoittelu vähälle kun ei vaan jaksa :kieh:

Onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:
Ja nyytin hakijoille myös :flower:

Ja kiitos evaellenille joka otti tämän uuden pinon päivittääkseen :D

Täälllä sais olla lukemassa 24/7 että muistais kaikki ja ei aina olis kolmea sivua lukemista vaikka hetken olis poissa vaan ollut, parhaillaan tarvoin tuossa edellisessä pinossa 12 sivua :LOL: Pienen hetken otti että sai kaiken luettua :xmas:

Tänne ei mitään uutta, kovasti supistelee ja pe oli lääkärineukku ja lääkäri siellä sanoi että hyvin ovat paikat alkaneet pehmentyä jo, sentin auki mutta kaulaa vielä 2,5 sentiä jälellä, tästä se pikkuhiljaa lähtee :D Lääkäri meinas että pieni kokoinen laps olis tulossa, ja sehän ei minua haittaa :LOL:

Viimeiset romppehet pitäs lapselle hommailla vielä ja laittaa kaikki kuntoon.

Kaikille jaksamisia ja haleja jotka kivussa kärvistelee :hug:

Ja miekin mielellään otan sen salasanan sinne kerhoon...

 
:eek: :eek:

Polilla käyty, kokoarvio tällä hetkellä ultran mukaan n. 3800gr, mut lääkäri meinas et käsin tuntuu n. 4 kiloiselta :D Kohdunkaulaa jäljellä 1cm ja sormelle auki, maanantaina osastolle ja aletaan käynnistellä jos ei ennen sitä itsestään lähde tulemaan. Kun sit tajusin et synnytän ens viikolla, niin meinas iskee paniikki..
 
Sutska Nonni, taas yksi pääsee nyytteilemään. :saint: Ihanaa!! :heart:

Noista raskausmyrkytyksen ensi oireista.. mua ei laitettu esikoisen kans Jorviin kertaakaan vaikka paineet huiteli viikolla 35 jo 150/100 lukemissa painoa tuli ja oli protskuja virtsassa. Ite sit huimauksen takia menin vkolla 39+2. Jorvissa ihmeteltiin että mitä hittoa mä olen kotona tehnyt vielä. Eivät ehtineet käynnistellä kun alkoi ite tulemaan mut avitettiin tableteilla kohdun kaulaa. Että hyvä kun meillevauva olet sinne päässyt ja hyvä että on valpas neuvolantäti. :hug: Vaikka se osastolla olo onkin kuivista kuivinta. :kieh:
 
Oltiin tunti ulkona :D Kyllä piristi muuten oikeesti, ihan siis aikuisten oikeesti :D :kieh:
Intoonnuin jopa siivoo katoksella tollasen välikön, mikä on täys poikain piharojuja, mailoja yms...nyt selkä huutaa aapuuvaa, kun aikani siinä kyykin...yhtään supistusta en kyllä saanu aikaseks :LOL: :LOL:
Eräs naapurikin tuos huuteli, et vieläkö mie siel lyllerrän :kieh: Joo-o...vielä :snotty: Mistä tuli mieleen, et mein lähin naapuri e varmaan vielkään tiiä, et meille on vauva tulossa :whistle: :LOL: Oon jutellu sen rouvan kanssa viimeks joskus...hmm..elokuussa ehkä :kieh: No, kyllä ne sit aikanaan näkee ;) :whistle:

Vois vaikka lämmittää tänään saunan, kun pajat nukahtaa...isäntäkin lähtee pelaamaan, ni sais ihan yksin löylytellä =) Olis yks holiton siiteriki tuolla =)

sutska hui miten iso :eek: :D


Mua väliin vaivaa se, kun en nyt sitte kuitenkaan tiiä ton kohdunsuun tilannetta :/ Kun ei se lääkäri sillon sen kummemmin siitä sanonu :( Hö...no samahan se silleen on...tulee kun on tullakseen =)

Jahvetti 39+4
 
Iltoja.

Mä tein omat vetoni ja vedin peiton korville. :LOL: :LOL: Tunnin tai kaks koisisin ja nyt kun heräsin niin mies lähti ulos. :LOL: :LOL: Meillä menee nää niin nappiin taas. :D

Pitäis lähtee sinne kävelee. Mut mä en jaksais vetää noita vaatteita päälle. Se vaan on jotain niin tuskaa.

Mut jotain kivaa sentään! Mua suppailee taas. Mut ne on niin hentoja ku kärpäsen pieru et ei näil pitkälle pötkitä. :LOL:
 
Mulla olo just näin :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: . Mä en tajuu, mikä ameeba musta pian tulee, kun ei jaksa/pysty mihinkään, jatkuva veetutus päällä ja masentaa nää olot :headwall: :snotty: . En kyllä ole kertaakaan ollu tällanen :eek: . Ja tää väsymys on iha sairasta! Eikä mun oo ees tarvinnu jaksaa mitää tänää, tai eilenkään :eek: .

Voisin lähtee supistelemaan kevytmelankolian viereen sinne osastolle. Ei kummempia sinne siis vielä, harvakseltaan suppaa,mutta kipeesti.

meillevauva hyvä kun laittovat teidät tarkastukseen ja kaikki hyvin.
 
:LOL: :LOL: :LOL:
Vähän piristyin, ku kävin kattoo sen suomen unelmien poikamies-esittelyn :LOL: . Voi jösses mikä einari |O .Ja ne pimut..hohhoijaa..varmaa tuleeolemaan älykästä keskustelua :headwall: . Ja tää Antti on kyllä niin imelä, että yök :x
 
Pessillä jänskää siellä myös, toivottavasti kohta saat tietää enemmän =)

C81, Tsemppiä vaan sinnekkin kovasti ja toivotaan että kaikki menee hyvin vaikka viikkoja ei vielä täydet olekkaan :hug:

Päivitin profiiliin roikkuvan röllykän :D

Saunassakin tuli käytyä jo johan on rento olo, ensin pulkkamäessä, sit syötiin sikahyvää nakkisoppaa ja nyt saunottiin. Voiko sitä enempää toivoa :D Arjen suuria iloja!

äitsy ja roikkoröllykkä :heart:

Evaellenille vielä kiitos salasanasta =)
 
ulkoiltu on ja tein taas hirveen järkevästi niinku yleensäki :kieh: jatkoin yksinään lenkkiä ku muut lähti kotiinpäin ku halusin vähä pääkoppaa tuulettaa. aika reippaasti alotin, sen minkä kykenin ku tiet aika jäisiä. reidet huus hoosiannaa ja seuraavaks rupeski sit koskee mahaa sillee et tuntu et kohtu räjähtää |O köpöti köpöti vauhtia loppumatka, mummotki ois painanu köykäseen ohi :whistle: ja mulla ei ollu ees luuria mukana :headwall: mitä jos oisin jääny sinne tienposkee... :snotty: mut siis mitään seuraamuksia tästä ei siis ollu, ei supparin supparia :kieh: jahvetin kanssa ollaan täällä vielä maaliskuussaki :kieh:
 
Pitäskö mennä yöunille? Vituttaa vaan koko ajan :headwall: . En oo ees äkänen, yliturhautunut ja helvetin vaivanen.
Cruella minäkin haluisin ulos käveleen, jos piristys, mutta sama kohtalo mullakin, kun sulla. Kiva sit koko illan, kun jalkoja jomottaa ja meinaa tosiaan tienposkeen jäädä :snotty:
 
(.): Oli uusintayritys tuonne pelkopolin pakeille. Pari tuntia jouduttiin odottamaan, olin jo lähdössä kotiin. Sain odottaessa yhden epilepsiakohtauksen (pelotti niin paljon etten uskaltanut antaa miehen sanoa hoitajalle vaan otin vessassa lääkettä ja odotin, että kohtaus menee ohi) toisen epikohtauksen sain lääkärille mennessä ei muuta kuin taas lääkettä ja lepoa. Kolmen tunnin kuluttua vihdoin lääkärille. Lääkäristä ei ole mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin. Nyt vain pitää laittaa päässä taas noi palikat järjestykseen, joten ehkä huomenissa kommentointi onnistuu paremmin. Tänään levätään ja lepuutetaan hermoja. Enää ei vauvan syntymää estellä, joten mieskin pääsee vihdoin pukille ja saa liikkua normaalisti, jee!!! Tänään jätettiin ultrat ja ktg:t väliin, mutta kohdunsuun katsoi minun pyynnöstä auki 2 sormelle ja kaulaa kaikenkaikkiaan 3cm jäljellä. Viikonpäästä on kontrolli samalle lääkärille.

Heltu ja Rymy 36+0
 
heips,

kotiuduttu on. :wave: paljon oli taas tullunna juttua sitten aamun. Kohta se on tääkin pino tukossa. :LOL: Nyt yritän muistaa, mitä mun piti kommentoida... :/

heltulle :hug: ikävä, että sait kohtauksia, mutta lääkärikokemus kuulostaa positiiviselta! Voimia! :heart:

Niisku-neidille myös :hug: keskenmenojen vuoksi! Peesaan sua siinä, että olen jokaisesta raskauspäivästä, oli vaivoja tai ei, ollut kiitollinen. Nyt kun raskaus on näin pitkällä, uskallan jo luottaa kaiken menevän hyvin, mutta siltikin, mitä pidemmälle raskaus on edennyt, sitä enemmän pelkään mm. sitä, onko lapsella kaikki hyvin jne. :heart: Minkälainen onkaan äidin pelko, kun lapsi on sylissä ja kasvaa? Entä kun lapsesta pitää vähitellen irrottautua? :eek:

c81:lle kovasti tsemppiä lauteille! Täällä ollaan hengessä mukana! :D

meillevauva: Hienoa, että kaikki on kunnossa! Hyvä, että tsekkasivat kuitenkin tilanteen!

Iästä olette myös keskustelleet: Mä oon kans ilmeisesti nuoren näköinen ikäisekseni, koska lähestulkoon aina alkossa asioidessani kysytään paperit. Ja baariin mennessä tottakai, ellen sitten mene tuttuun paikkaan... :saint: Ikää mulla on siis viittä vaille 28v. :LOL: Mieheltäni (kohta 29v.) kysyttiin vähän aikaa sitten bussissa, että lasten vai aikuisten lippu... :LOL: :LOL:

Kerhosta: Oon laittanu salasanoja niitä pyytäneille. Jos on joku pyyntö menny ohi, niin ei ole ollut tarkoitus jättää huomioimatta. Salasanapyynnöt siis mieluummin yv:nä, tänks! =) Ja jäseniäkin alkaa olla jo ihan kivasti. =) Btw, Jahve ja Vanamo teidän jutut on nyt siellä sivuilla! =)
 
onpas täällä jo syntynyt lapsia! Pelkkää omaa napaa nyt, kun oon puhelimella netissä ja on hankalaa.

Meidän Valentinin mitat oli siis 2.3kg, 45cm. Lauantaina pääsi teholta pois ja nyt on kirurgisella osastolla. Vointi hyvä.
Itsellä joku tulehdus, crp:t pahimmillaan yli 300. Nyt enää vähän yli sata, mutta lasku on hidastunut niin, että joudun huomenna johonkin vatsakuvaukseen.. Haluaisin jo pois sairaalasta!!

Naapuripedissä lapsi syntynyt vkolla 26, painoa oli 590. Hurjaa, onneksi meillä pysyi sisällä näinkin pitkään.
 
hienoa civindal että vauva voi jo hyvin :heart: toivottavasti sunkin toipuminen nopeutuu :hug: onhan se tympeetä olla sairaalassa :/ aika pienenä syntyny kyllä naapuripedin vauva mut aika mahtavaa nähdä miten pieniä keskosia nykyää pystytään hoitamaan ja miten pienet jää henkiin :heart:
 
Neuvolassa on siis käyty. Viimeistä kertaa äitiysneuvolassa siis. =) Seuraava kerta onkin sitten meillä kotona, kun terkkari tulee ekalle käynnille ja poistaa tikit. Tuo käynti on sitten ensi viikolla.

- paino +500g neljässä päivässä! :eek:
- turvotus +
- RR 130/84
- pissassa ei sokeria, valkuainen haalealla plussalla: mutta ei hälyyttävää, kun paineet kuulemma ok ja synnytys ylihuomenna
- sf: 37 (sama kuin viimeksi)
- sykkeet 150 :heart: :heart:
- liikkeet: ++

Terkkari neuvoi ostamaan d-vitamiinia vauvaa varten ja varalle keittosuolatippoja (jos vauvalle tulee nuha), aseptia (jos napa tulehtuu) ja suositteli maitohappobakteereita. Rela-dropsit meillä olikin jo hankittuna ja muut käytiin apteekista. Joku täällä suositteli niitä jekovit -tippoja d-vitoleiden sijaan, joten otettiin niitä. Terkkari ei osannut suositella kumpiakaan... :D

Sit käytiin Kättärillä tutustumassa siihen osastoon, minne mennään keskiviikkona. Siellä osastonhoitaja kertoi vielä päivän kulun ja kaikkea muutakin mahdollista osastosta jne. Jäi tosi hyvät fiilikset, taas. :D Tuntee todellakin olevansa tervetullut synnyttämään sinne! se vaan, että tällä hetkellä on kuulemma tunkua, joten perhehuoneen suhteen tilanne ei ole paras mahdollinen... Ko. osastolla on koko ajan neljä perhehuonetta, ja muista huoneista tehdään perhehuoneita, jos on tilaa. |O Pitää vaan toivoa, että saadaan se... :)

Nyt salkkareille ja huippumalleille... Laatusarjoja molemmat! :whistle:
 
EvaellenJuu mie huomasin et ne oli siellä. :D Ja tosta äidin huolesta ei tosiaan pääse eroon mitenkään enää sen plussan jälkeen vaikka lapsista onkin ilmoinen ja ne on taivaanlahjoja jokainen niin huolissaan niistä on jatkuvasti oli sitten yksi tai useampia. Mä olen välillä ihan hysteerisen peloissani että mitä jos mitä jos... kun se on vaan niin loputon reitti miettiä ettei edes kannata. Mitä vain voi tapahtua ja milloin vain. Täytyy vain toivoa ettei tapahdu. Ja kohtukuolemaakin olen miettinyt useemman kerran ja miehelle sitä eilen taas itkin että kuinka haluaisin tämän pienen jo syliin tuolta masusta, että mitä jos.. Mies sanoi että silläkin on tarkoituksensa. Pikkuinen enkeli olisi sitten suojelemassa tyttöä ja mahdollista tulevaa sisarustaan ja odottaisi mua sitten pilven reunalla kun sinne itse joskus menen. Se puhui tosta niin näitisti että menin ihan pyörryksiin. Kuuntelin hetken että en mä mitään ruokoilemaan osaa alkaa mutta tajusin et en voi oikeen muutakaan kuin lähettää toiveita johonkin korkeemalle kauemmas että kaikki menis hyvin. Minäkin paatunut pessimisti hetkeks jo hellyin toivomaan. Heh. Herkäks meni... B)
 
civindal kiva että Valentin on päässyt jo teholta pois ja vointi on hyvä! Toivottavasti sunkin vointis kohenee nyt!

c81 tsemppiä!!!

Joo ei tää raskaus ja sen hyvin meneminen ole mikään itsestään selvä asia. Niisku-neidille ja Vanamobr :hug: teille. Itsellä myös pari keskenmenoa ja 2 vuotta meni että tämä raskaus alkoi. Itseasiassa sain tossa puhelun pari viikkoa sitten kun keväällä menin lääkäriin "omien hormonihäiriöiden vuoksi" ja sieltä laitettiin lähete eteenpäin, ja koska siinä alkoi kesä niin käskivät soitella aikaa syksyllä. Jotenkin se sitten unohtu kun plussasin :whistle: Niin soittivat sieltä että oot tainnu plussata että lähetteen voi varmaan lähettää takasin. Mutta kyllä tämä raskaus on ollut yhtä pelkoa, ensin keskenmeno, sitten ennnenaikainen syntymä ja nyt se kohtukuolemakin välillä pelottaa :/ Ei sitä neitiä odottaessa osannut pelätä yhtään mitään!

Mä näin muuten ekan unen meijän Urmista :heart: Viimeyönä tuli uniin se että olin tänään menossa naapuriin lapsenvahdiksi. Siinä unessa sitten Urmi oli syntynyt 2päivää aikasemmin. Kotiin kun lähdettiin niin Urmi juoksi pihalla kauheeta vauhtia :LOL: Aika kehittynyt vauva... Ja nopeesti oli päästy sairaalastakin ja ihmettelin vaan siinä että on se ihme ettei toi alapää oo yhtään kipeä kun ekasta oli vaikka kuinka kauan tosi kipeä :whistle:

Vähän taas olo helpotti, tai siis toi väsymys. kummasti se aina katoaa kun vois oikeesti mennä nukkumaan...
 
Hei, oli muuten tullut jotain rusehtavaa viiru pikkuhousuun. Ihan hailakka. Mitähän olis..ettei limatulppaa vaan. Ja supistukset alkoi TAAS. Hohoh. Käympä keskustelua masuasukin kans vähän. Oletko syntymässä tänään, sillä huomenna ei enää synnytä kun on esikoisen synttärit perjantaina ja aion olla siellä mukana. Niin. --Ei vastausta-- Okei, jos haluat niin synny huomenna. --Ei vastausta taaskaan-- :saint:
 

Yhteistyössä