***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

25.1.2008 Perjantai iltana klo 20.48 näki tyttö päivänvalon ensikerran. Painoa oli 4240 ja pituutta 52,5. Synnytys alkoi rauhallisesti supistellen jo heti aamusta. Cytoceg muru laitettiin klo 11 suppareita tehostamaan kun omilla olin auki jo noin 4cm tuolloin. Klo 18 siirryttiin synnärille rauhallisissa tunnelmissa pikkuhiljaa supistusten kovetessa ja muutamassa tunnissa koko koitos oli salissa ohi..vaikka olihan urakka!!!
Tänään päästiin prinsessan kanssa kotiin. Vauva on todella rauhallinen..syö ja nukkuu vaan..viimeyönäkään ei herättänyt kuin kerran syömään :D
Nyt tuolla annan isänkin harjoitella vauvan hoitoa..

Äiti voi olosuhteisiin nähden hyvin..synnytyksestä ei tullut repeämiä eikä vaivoja mutta eilen tehty operaatio sterilisaatio hiukaan sisuksissa kivistää mutta kyllä se tästä.
 
Vinja Mulla ei varsinaisesti keskenmenoja ole, toinen tämän raskauden kaksosista meni kesken vkolla 14, mutta muuten olen saanut rauhassa olla niiden suhteen. Huoli on ja pysyy, esikoisesta en tällä lailla stressanut kun masussa oli. Annoin vaan palaa voinnin mukaan täysillä. :D
 
Suurperheen äitylille valtavan paljon onnea tomerasta tyttövauvasta! :flower:

Kiva oli kuulla myös Civindalin ja vaavin kuulumiset.

Sinne kerhoon minäkin sit haluaisin :wave: Laitan vielä vaikka evalle yv:tä...
 
Onnea suurperheenäitylille, potra tyttö :heart: :flower: .
Kiva oli myös civindalista kuulla, hyvä, että vauva voi hyvin, toivottavasti sinäkin pian :hug:

Mun olo ei ole muuttunut :headwall: . Painetta tuolla alapäässä enemmän ku tarpeeks, on taas vaikeeta kumartua :/ . Väsyttää ja näytän ihan kauheelle. Josko tuo uni tekis hyvää ja huomenna en masentais teitäkään enää jutuillani.
 
Nyt iski himot...kohta pussi menny turkinpippureita |O |O

Pojat tais nukahtaa, mies lähti pelaamaan, mie taijan pistää saunan kuumaks B)

cruella just vasta hoksasin sun viestin :LOL: Mun lenkit on ollu just sellasia viimeset 4-5kk...eiks oo kiva tunne, ku mummot juoksee ohi B) :LOL: :LOL:

Pian tääkin päivä pulkassa ja taas yhtä päivää lähempänä LA:ta :D :saint:

Jahvetti 39+4
 
On muuten ihan hemmetin vaikeaa leikata varpaan kynsiä tällaisen mahan ollessa välissä! en viitsinyt ootella miestä kotiin, muuten se ois vielä joutunut hommiin. Toinen tekee nyt sitten pitkää päivää jotta sais työprojektinsa pidemmälle ennen vauvan tuloa :saint: :heart:

Lääkäri kun ronklasi kohdunsuuta, niin nyt onkin fiilikset just sellaiset että kohta tää voi jakautua.. Mulla ois kyllä omat synttärit ens sunnuntaina.. Ties vaikka silloin!

Toi äkkilähtö päivällä vissiin sekoitti meidän toisen koiran ihan kokonaan. Nyt se seuraa mua varjona ja vinkuu!

Mä laitoin kans jäsenhakemuksen tulemaan meitin kerhoon =)
 
Civindal Ihanaa kuulla että pikkainen voi hyvin :heart: Toivottavasti voit kohta itsekkin paremmin :hug:

suurperheen äityli Onnea potrasta tytöstä! :heart: :hug: :flower:

Oltiin käppäilemässä ja ei mitään. Nyt alkaa mun vitutus käyrä nousemaan.

Aloin jo kiukuttelee miehellekkin.

Eli häippäsen täst koneelt. palailen kun rauhotun.

Niisku-neiti & rinsessa 38+6 (huomenna jo 39)
 
Moiks, käytiin tuossa 40 min. reippaalla kärryttelylenkillä eikä mitään vaikutusta. Plaah.

Suurperheenäityli Onnea tyttövauvan syntymän johdosta! :heart: :heart: :heart:
varmasti ihana saada poikakatraan perään prinsessa. :heart: Ja olipas hyvän kokonen pimu...

civindal hyvä että poika päässy jo teholta pois. Oli kiva kuulla teistäkin kuulumisia. :hug:

Nyt tuntuu kyllä tuolla peräröörissä ja alaselässä ihme painetta...taitaa pientä supistelua ollakin..hankala oikein istua...
Ei onneks tullu pukamat kipeeks kun kävin kakkosellakin hollin aikaa sitten. Pukamat oli pienentynykin eli kaippa siitä rasvasta on jotain hyötyä. Kannattaa napsuh87 kokeilla. Ei ollu kalliskaan rasva muistaakseni.

Mua on nyt vaivanuu todella paljon et mulla joku meinaa unohtua hommata ennenkun Mara syntyy...joku ihan tärkee...ei vaan saa päähään...inhottava fiilis.

Meillä appiukko tänään sano huomanneensa et laskettuunaikaan ei ookkaan enää kun kaksi viikkoa ja alkoi suunnittelemaan jo et mä meen tytön kans sinne yöksi kun mies töissä. Mut luulen et mä pysyn visusti kotona sillä en osaa niin rentoutua toisten luona ja onpa kiva kun siellä lorahtaa lapsivesi jonnekin sänkyyn. :eek: :ashamed: nou tänks.
Elikkäs tiivistettynä nyt se höösinki alkaa täälläkin....ou mai kaad.

Poju puskee todenteolla tonne alas ja alaselkää jomottaa...nyt on mentävä ku ei pysty istua...

Huomiseen mammat,

Jepsu ja Martti 37+6 :heart:
(huomenna jo 38+0!!! ) :heart: :heart: :heart:
 
pöhinälle onnea huomiselle, ihanaa, siekii saat vauvelin kainaloon :heart: :heart: (kadekade ).

Juu, varpaankynnet, sukat, kengät, lasten lelut lattioilla etc :kieh: :kieh: . Hermohan se menee noiden kaa. No, onneks meillä kellään ei enää ihan kauheen pitkä aika ole. Vois vaa iha oikeesti tästä itekin lähtee jakautumaan |O

Mä en tajua tota painetta. Se ei ole sellasta häpyluun jomotusta tmv, vaan tuntuu alamahalla ja tuolla kohdun alaosalla syvällä sisällä..en osaa paremmin selittää. Kumartuminen ja tyhjän pällä istuminen pahinta. Miks nää kivut ja olot ei edesauta tätä tilannetta, vaan koko ajan tulee uutta kiusaa :snotty:
 
Hienoa että Civindalin pikkuisella kaikki hyvin ja toivotaan että itsekkin paranet pikaisesti :hug: Kiva kun kävit kertomassa kuulumiset =)

Suurperheen äitylille onnittelut hyvän kokoisesta tytöstä :heart: :flower: :heart:

Pöhinälle tsemppiä huomiseen :hug: =)

Nyt vähitellen nukkumatin maahan niin jaksaapi taas ravata yön veskissä ja herätä aamulla pirteänä :D

Öitä kaikille :wave:

äitsy ja pieni :heart:
 
Heips!

Ei taas muista mitä piti kommentoida, kun niiiiin valtavasti asiaa...vanha ketjukin sit ihan tukkoon saatu :LOL:

En oo jaksanu kirjotella, jotenkin on ollut viime päivät ihan veto pois, väsyttää, eikä jaksas mitään...no onneksi ei tarvi oikeestaan jaksaakaan, kun kerran esikoinen tulossa, niin helpollahan tässä pääsee.

Onnittelut kaikille vauvan saaneille, ainakin Goldy ja Suurperheenäityli, ei tainnut muita olla tullut tässä välissä...? Mutta niille, jotka tositoimissa niin tsemiä ja onnea matkaan kaikille joilla jo tiedossa, että tällä viikolla se on sitten joka tapauksessa menoa...!!!

Ja *halirutistus* kaikille sitä tarvitseville, sekä henkisistä, että fyysisistä syistä.. :hug:

Mä voisin kanssa liittyä tonne kerhoon, mikäli saan jossain vaiheessa aikaiseksi ottaa selville, miten se systeemi toimii...

Omista oloista (tänään oli neuvola):

Muut ok, mutta alapaine nyt koholla (95)eikä laskenut, vaikka monesti mitattiin, pissa tosin puhdas, toisin kuin viime kerralla. Samoin sf-mitta junnannut taas pidemmän aikaa paikoillaan. Loppuviikosta uusi aika ja katsotaan sitten, josko paineiden+tuon sf-mitan perusteella lähete polille...Terkkari meinasi, että mikäli paineet ei laske, niin sitten ei tarvis ainakaan käynnistystä odotella sinne normaaliin (la+10 pv). Mutta onhan tässä pikkusella muutenkin vielä aikaa tulla itelläänkin (tosin olot ei siihen edelleenkään viittaa).

Ja kiva kuulla civindalin kuulumisia, toivottavasti tuttemuilla ja nalle-puhillakin kaikki ok..

Niin ja kiva, etä muutáma taustailijakin oli ilmoittautunut, ja tammikuun "hidastelijat", tervetuloa kaikille munkin puolestani :wave:

M ja sintti 39+2
 

Yhteistyössä