***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Heippa taas...

Olin just vahtimassa hetken siskon 8 kuukauden ikästä poikaa. Oli mummilla hoidossa ja mummin piti mennä kauppaan niin olin hoitajan sijainen =) Se on kyllä niin kaunis poika että vois luulla tytöks :D

Mie tahdon sitten myös Kerhoon! Aina sitä sen verran saa itseään revittyä arjesta koneelle, että sinne pääsen... Kyllä, yks nettiaddikti ilmottautuu täälläkin =)

Meillä tuo seksuaalinen aktiivisuus tuntuu vaan lisääntyvän loppua kohti, molemmat varmaan otetaan kaikki irti näistä viime hetkistä kun tavara ei oo vielä venähtänyt piloille :kieh: Nooh, jumppaa humppaa ahkerasti niin eiköhän sitä saa vielä joskus synnytyksen jälkeenkin... =)

Täällä kans masu toimii vaihteeks, aamu neljän ja kasin välillä kolme kertaa kävin kakkosella... Eikä luultavasti jää siihen, mutta hyvä näin...

Kävin tänään työpaikalla vaihteeks, kun saattelin siskontytön sinne TET-jaksoa varten. Yks työntekijä tuli hädissään sanomaan että voisitko lykätä synnytystäs ainakin viikolla kun tarvis vapaata just sillon... Kuulemma riippuu mun miehen isyysloman ajankohdasta saako tyyppi vapaata. En kyllä mielellään viikkoa viittis venyttää, pari päivää voin antaa periks :saint:

heipat :wave:

ihana ilma ulkona ja täällä vaan sisällä jumitetaan :ashamed: mä kävin kaupungissa ja mun äiti oli sen aikaa pojan kanssa. et se siitä ulkoilusta :snotty: noi oli onneks pihalla ees. kävin vähän kyselemässä tosta sairaudesta ja ke luultavasti saan enempi tietoa. tietty naikkarilta tulee sitte paljon infoa mut paljo se nyt auttaa ku asia vaivaa :/

marie: mulla kanssa noita muljahteluja, rytmäreitä ollu aiemminki mut nyt lopussa on enempi just noita muljahteluja. tosi inhottavaa :(

niisku-neiti: :hug: kosketti mua toi sun kirjotus koska plussasin ihan samoihin aikoihin -05 kun sinä ja poika synty 9.9.05 aina kun ei muista olla kiitollinen siitä mitä on, asioita pitää itsestään selvyyksinä. sun kirjotus aukas taas silmiä :ashamed:

vauvakuulumisia odotellen =)

Niin ei sitä aina muista kiittää jokaisesta päivästä ja niistä pikkuisista ihmeistä. Itse sen opin kantapään kautta että mikään ei ole itsestään selvää.

Tästä raskaudesta olen joka päivä ollut kiitollinen että näinkin pitkälle ollaan päästy. Huoli kasvaa silti tunti tunnilta ja päivä päivältä että vauveli olisi terve ja haluaisi jäädä äidin ja isin kanssa jakamaan ikimuistoisia hetkiä.

Itse välillä itken ikävää pikkuista kohtaamme. Ja tämä rinsessa masussa alkaa jotenkin lohduttamaan minua takapuolen ja jalkojen heilutuksella. Se on niin liikuttavaa kun kyllähän vauva masussa aistii jos äidillä on pahamieli.

No päivä kerrallaan eteenpäin. Kyllä tulee ikävä näitä liikkeitä kun vauva syntyy. Mutta ihanaa on saada hänet tänne antamaan iloa joka päivään. :heart:

Pikaisesti tulin käymään kun ukkoa odottelen kotio töistä että päästäis kersojen kans pulkkamäkeen =)

Nyt vaan jännityksellä odotellaan Kevytmelankolian, Nalle-Puhin ja Suurperheen äitylin vauvauutisia :D Ja Civindalin kuulumisia myöskin, tulehan pian kertomaan miten siellä voidaan :hug: Ja toivotaan että Tuttemui tulee pian kertomaan Rudin kuulumisia myös :hug:

Tossa aiemmin kun Kiin kuvaili Arthurin ilmeitä ja kertoili ihanasta seurusteluhetkestä vauvan kanssa niin tuli sellainen malttamaton olo et voi kun aika menisi nopeesti ja saisi omankin vauvelin syliin :heart:

Niisku-Neidille :hug: keskenmenojen vuoksi, onneksi nyt kaikki on sujunut hienosti ja saatte pian vauvan myös syliinne :heart:
Mulla myös eilisestä asti tisut taas tosi arat, välillä olivatkin jonkin aikaa alun ja puolivälin jälkeen ihan jees mutta nännit taas ihan sairaan kipeät yhtäkkiä :kieh: Mites muilla??

Meillevauvalle :hug: ja toivotaan että kaikki järjestyisi parhain päin!

Josko sitä menisi velmistelemaan muksuja lähtöön :wave:

äitsy ja pieni 37+2 :heart:

Niin, myö käytiin kävelyllä...aika reippaastikin pistin menemään..veetutus vähän kaikkis, mut iski hillitön väsymys |O Ja ruokaa pitäs alkaa laittaa,e t nukkuakaan ei voi :whistle: Huoh...
Ja lonkkiin ja alavattaan painaa hulluna...mut EN VALITA :LOL: :LOL:
Tää on niiiiiiin ihanaa, mihinkään ei kolota ja mie nautin vaan :D :D :heart: :heart: :heart:
Kokeillaan nyt tätäkin konstia sitte :LOL: :LOL: :LOL:

Epätoivoinen Jahvetti 39+4 3 päivää laskettuun... :heart:

Peesaan edellisiä viestejä niiskun kirjotuksista :wave:

kevytmelankolian kaa viestittelin vielä, vauva ollut yli 4kg, joten siksi on käynnistyksessä. Makoilee siellä nyt ekan napin vaikutusta odottaen. Kyllä jännittää hänen puolestaan!!
meillevauva paljon tsemppiä, että vauvalla kaikki hyvin! Varmaan käynnistäävät , jos tilanne paha..Luulisin ainakin :/

Mä kävin naapurissa istuskelee hetkisen.. Väsyttäähän tuo. Mies yrittää saada mua nukkumaan paljon, rentoutumaan ja sen sellasta, jos se toimis paremmin. No rehkiä, eli siivota yms en kyl oo jaksanu pariin päivään. Väsymys alko eile, tuntuu iha ylivoimaselta kaikki. Silmissä kivat teepussit |O . Vaikka nukuin TAAS koko yön.
Josko tuota menis levyttään peiton alle.

evaellen, en oo syöny mitään löysentäviä aineita. :) Tosin tää ummetus on nyt ihan uutta, ku vasta päivän-pari kestäny. Aiemmin on kyllä ihan normisti toiminu. Pitää viel hetki kattoa, jos tää maha ei ala toimii, nii sit hakee jotain apuvälineitä.. :)

Jepsu, pitää vissiin iteki alkaa sitä banadolia napsimaan... Tänään synnytysvalmennus ja pelkkä istumisen ajatteleminen tekee kipeää... Nytki pötkötän lattialla, ku ei pysty enää istuu...

Nännit on arat mut ei mitään kauheen kipeetä tee.

Mulla kans jo kaipuu vauvan kans olemaan. Nyt jopa osaan kuvitella pikkuisen tuossa pinniksessään.

Hitto, säikäytti esikoinen taas kun menin hakemaan eskarista niin ei tullut pihalle valmiiksi kuten yleensä. Sisällä sanoi ope että likka haluaa mitata sokerit ja olihan ne matalalla 2,6. Sit vaan siripiriä naamaan ja toivomaan parasta. Kalpea oli kuin lakana ja melkein jo kävi nukkumaan siihen penkille mutta piristyi pikku hiljaa kun kotiin päästiin ja oli noussut sokerit jo 6,8 kun kotona mitattiin. Mietin jo 5 minuutin matkan aikana että täytyykö nyt iskeä Glucagen ensiapu piikki reiteen jos taju lähtee. Huh. Mitenhän sit kun vauvakin siinä ja kaks akuuttia tapausta. :eek:

mulla meni viime yö niin persiilleen et huh huh!! supisti ihan jumalattomasti ja ne teki niin kipiää, mutta sitten rauhottuu taas kun aamu koittaa ja alkaa tekee kaiken näköstä. tosin nyt on uusi juttu että mua painaa tonne peppuun, siis emmä oikein osaa sanoa mihin, mutta ainakin tohon luuhun. nyt ajattelin ottaa epätoivoisetkin keinot käyttöön ja joskos yrittäis saada vyöhyketerapia- aikaa. mistäs sellaisenkin sitten löytäis..
justiis mä sanoin että joo, otan nyt ihan rennosti, mutta kun noi yöt menee nykyään niin kamaliksi.loppuis sitten kokonaan tai syntyis jo. jompi kumpi.
neuvolatäti oli sitä mieltä että toivottavasti ei nähdä perjantaina kun mulla on sinne aika, ja sanoi että todella kypsältöä kuulostaa tää mun tilanteeni, mutta kun mitään ei tapahdu! loppuis nyt ja alkais sitten rytinällä, mutta ei tällaista jaksa hullukaan.

nännit täälläkin ihan sairaan kipeet! ei tarvi kun hiukan käden osua vaikka paitaa pukiessa ja jo meinaa huuto päästä. kiva näillä sitten imettää.. no joskos se sitten loppuis.

täällä oli juttua mahan toimimisesta, mulla on toiminut koko raskauden ajan todella kivasti. ripulia aina aika ajoin ja sitten on muuten vaan toiminut hyvin, paremmin kuin ennen raskautta. :D viikon tais ummetusta olla.

niiskuneiti voipi olla että ollaan sittenkin siellä osastolla yhdessä, ekana käynnistyksessä ja sitten synnyttäneiden vuodeosastolla. :D itestä meinaa tuntuu ettei tää tuu täältä olleska aikasemmin kun on pakko. mutta hyvää kannatta odottaa, eikö?

Nonni, lohifilee uunissa, potut kiehumassa ja sallaaddi tehty :D Naminami...malttas millään oottaa vaikka äskee just söin spegettia ja soosia :p :kieh:
Ihan hirvee paine lonkissa |O Ei tee kipeetä tms, vaan painostaa, iha oudolla tapaa...hö..pitää seurailla :|

Heips,

menipäs taas aikaa lukiessa, mutta kun ei mitään halua jättää väliin =)

Kevytmelankolialla on nyt sitten jännät ajat käynnissä, kiva, että meillä on reaaliaikainen tilannepäivystys täällä.

Toivottavasti Meillevauvan pienellä kaikki hyvin :hug:

Joku muukin tais olla tositoimissa... No, tsemppiä anyway.

Niisku-neidin kirjoitus tosiaan sai taas muistamaan, miten onnellisessa asemassa tässä kaikki nyt ollaan, kun on vauvat loppusuoralla masussa :heart:

(.) Neuvolakuulumiset tältä päivältä:

rv 37+3
painoa +800g/vko :headwall:
rr 125/82
liikkeet ++
syke +
RT ja vauva kiinnittynyt
ei turvotusta, ehkä vähän jaloissa välillä
painoarvio käsikopelolla 3200g :heart:

Kaikki siis oikein hyvin ja seuraava aika taas ens viikolle. Eilen illalla oli sellanen tosi kova paineen tunne alapäässä ja just sellanen olo, että lantion luita pusketaan erilleen toisistaan... Oikein tuskanhiki nousi. Mut yöllä ei kuitenkaan kummemmin supistellu, joten ei ole lähdön hetki vielä. Musta tuntuu vaan, että mä HIKOILEN koko ajan! Varsinkin kämmenistä, kainaloista ja jaloista, yök. Muuten olo on pirteä.

Jaksuhaleja niitä tarvitseville :hug:

t. Piipi + typykkä 37+3

Hiphei, kerhoanomus vetämässä :D . Huih, kylläpäs tänään on ilmassa kaikenmoista, bd-peukut on pystyssä kaikkien puolesta :heart: .

Tää lähtee nyt koiran kanssa treenamaan...tai siis mukamas treenamaan..koira riekkuu ja mä köpöttelen :LOL:

Aivan ihanan kuullonen tuo Jahvetin menu *lipoo huuliaan*

-n-

liirah Hyvää kannattaa odottaa ;)

Voi kun oltaiski samoihin aikoihin ni olis joku tuttu.

Sairaalassa kyllä usein jos ei nyt kuolemanvakavilla asioilla olla niin muut osastolla olevat käyvät tutuiksi ja mulle ainakin siellä kohduntyhjennyksen jälkeen osastolla yks nainen auttoi mua syömään ja kun hoitajia ei näkynyt.Ja tuli juttelemaan vaikka ei missään hilpeissä tunnelmissa oltu.

Mut silti jotenkin jännittää ne muut ihmiset siel ja hoitajat kun olen niin nuori et voi olla katseet aika moiset. Olen kyllä tottunut siihen. :LOL: Toivottavasti olis kiva kätilö. =)

Mun tarttis imuroida mut nyt on taas niin tukala liikkua. Häpyluu huutaa hoosiannaa.

Mun ei onneks tartte tänäänkään vääntää mitään sapuskaa kun miehen eilisistä pöperöistä jäi mulle täksi päiväksi yksi annos ;)

Mies lupaili viedä mua illalla kävelylle.

Hän on ihan tohkeissaan lähetti viestinkin et mitä kuuluu onko jotain uutta. Hän niin toivoisi nimpparilahjaks tätä rinsessaa. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Mut silti jotenkin jännittää ne muut ihmiset siel ja hoitajat kun olen niin nuori et voi olla katseet aika moiset. Olen kyllä tottunut siihen. :LOL:
Miekin olen jo tottunu, vaikken enää niin hirveen nuori ole, mut kyllä miekin katseita kerään, kun 3 kakaran+masun kanssa tuolla kuljen :whistle: Tiiä sitte johtuko lapsimäärästä vai siitä, et oon aika nuoren näkönen :LOL: :LOL:
cruella voi sanoo, kuin nuorekkaalle 28-vuotiaalle näytän :LOL: :LOL:
Mutta siis...ekaa kun olin sairaalassa hakemassa, ni huonkavereina oli n. 30v nainen, joka sai toisen lapsensa ja n. 40v, joka sai viidennen..oli siinä 18-vuotiaalla vään orpo olo :whistle: :kieh: :kieh:
Joo..ja mun ulkonäköön vois lisää, et jotain kertoo sekin, et viime kesänä käytii lasten ja mun äidin kanssa junalla Kouvolassa...pojat istu mummon vieressa ja mie yksin siin vastapäätä, niin konduktööri siin sit tuli rahastamaan ja kysy e totetaanko perhelippu kun tulis halvemmaksi, niin kysy multa, että oonko jo 16 vuotta täyttäny |O |O |O Hei haloo...meinas tulla siltä kakat housuun, kun äiti sano, että juu-u 12 vuotta sitte :LOL: :LOL: :LOL:

Neuvolakuulumisia:

Paino -300g
rr 140/89
pissa puhdas
sf 33cm
rt
syke 148
liikkeet ++

Perjantaina taas neuvola, verenpaineenmittauksen takia.
Ja ens keskiviikkona äippäpolilääkäri+ultra.

Tänään kierteleen sairaalaan synnärille =)

Marie82 ja vauveli 37+4

Jahvetti :LOL: Toi oli kyl hyvä. Ei pahal mut eiks ole kivempi kun luullaan nuoremmaksi mitä on kun ikää sulla on 8 vuotta enemmän ku mulla.

Mulla kävi viime kesän töissä sitten taas toisin päin. Eli täytin 19 ja sitten hehkutin työkavereille et mul on tänään synttärit niin työkaverit kysy et kuinka vanha olet. Ja käskin heidän arvata niin yksikään arvaus ei ollu alle 25. :LOL: Ja yks asiakas veti pohjat sano et täytän 35 :LOL: :LOL: :LOL:

Noh niin se että keräisin katseita muilta osastolta olevilta on aika harvinaista jos oikeesti näytänkin noin vanhalta. Mut neuvola lääkäri katsoessaan papereita oli hämmästynyt kui näin nuori voi haluta lapsia. kun olen 19. Mut annettakoon se kommentti anteeks sille kun se oli mies. :LOL:

Mutta sen lääkärin kommenttien pelossa luulen et muutkin tuomitsevat minut heti ensi silmäykseltä kun ikää on vain 19. Noh se on niiden ongelma. Kuitenkin kateellisia kun ei itse ole tajunnut hankkia lapsia nuorella iällä. Ei sitä vanhempana jaksa niin hyvin kuin nuorena tai ei sitä tiedä.

Taas tulee höpötettyä ihan jotain hassua mut ihan sama. :LOL: :LOL:

Veljeni vaimo on synnyttämässä =) Heillä la 3 päivää myöhemmin kuin meillä, mutta näin päin tässä sitten taitaa käydä.
Olen ihan varma, että tyttö sieltä heille tulee; ostin jo tyttökortinkin :heart:

Omassa olossa ei mitään uutta. Neuvolasta kipaisin ketterästi pari kilsaa keskustaan. Kävely toi vähän ilkeän tuntuisia suppareita, mutta nyt ne taas on jo rauhoittuneet :| Perjantaina taas mentävä paineita seurailemaan.

38+1

Yhteistyössä