***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Mä kuolen vessaan |O |O :snotty: :snotty: . PRKL! Ei ikinä, ikinä, ole ollu näin kauheeta |O . Taas istuin varmaa 10minsaa ja itkua väänsin, ku sattuu nii saatanasti! Ja mistä sitä riittää..Mä en jaksa enää..oli 4 tai 5 kerta tänään :snotty: :snotty: . Käyn kohtapuoliin pitkälleen, jos vaikka uni tulis ja jos sen jälkeen tollasta, mun on pakko soittaa jonnekin, mä en kestä enää.

äippäHki jännitys kasvaa sulla. Mulla ollu aina pitkäveteistä alku ja pitäny tollasta parikin päivää. Mutta toivotaan, että edistyy homma =) !

Taas tulee kaikki eri viesteihin... niitä neuvolakuulumisia :wave:

Viikkoja 39+4
SF-mitta 31cm (ei oo siis kasvanu yhtään 5-6 viikkoon)
Hb noussu 100-->111
Painoa VAAN +700g/vko, eli se oli sillon vaan yhen illan turvotus/nesteenkeruu
RR 142/86 (th:n kommentti, että synnytykseen päin menossa) Alapaine oli laskenu, mut yläpaine nousussa.
RT
Pissat yms puhtaat
Sykettä en hoksannu siin kuunnellessa kysyy eikä se kattonu ku turis kuopuksen kanssa, mut sano, että ihan normaalille kuulosti, arvioilta 140-150

Seuraava aika viikonpäähän, eli rv 40+4, yliaikaiskontrolliin kun on menty 10pv yli, eli 10.2., näillä mennään, AAMEN
:/

Eli meille tulee esikon ja kuopuksen ikäeroo se aika tarkkaan 10v ja oon esikon synttäreitten aikaan laitoksella :'( :'( :'(

[quote="Niisku-neiti"

Sormet on ku nakit ja en edes kahvikuppia pystynyt kantamaan kun sattus. Ihan ku ne olis maitohapoilla niinkuin jalat rankan juoksun jälkeen. :/

Niisku-neiti & rinsessa 38+6 vautsi![/quote]

No musta tuntuu aamusin varsinki nuo sormet, kädet ja jalat ihan siltä ku ois tehny jotain lihaskuntoharjotteita =) Ihan niinku ois maitohapoilla.

Näitä supistelijoita alkaa olla näemmä enemmänkin. Kuulostaa lupaavalta tuo ÄippäHki:n tilanne erityisesti. Jotenkin kun katselin joskus tossa aiemmin vanhoja juttuja niin Civindalilla lähti aikas samankaltaisesti käyntiin tuo synnytys, muistaakseni 12 tuntia tuli supistuksia ja sit lähtivät synnärille. Eli peukut on pystyssä täällä!! :wave: :D

Toi vatsan toiminta ei kyllä mun kohdalla merkkaa yhtään mitään kun aika ajoin toimii enempi ja sit taas normalisoituu. Ei kuulu mun vauvan saapumisilmoituksiin näköjään. Neuvolassa on käyty ja sitä samaa. Niin perustilanne kuin voi olla että melkein hirvittää:

rr 132/76
Hb 117
pissa puhdas
vauvan sykkeet 140-150 (riippuen liikkuiko vai ei)
kohdun korkeus 33cm (se oli kasvanut :wave: )
turvotusta hiukan
painoa 500g/vko

Eli mitään kummaa ei ollut ja hyvä näin, tosin kun terkka kokeili vauvan pään asentoa tai sitä paikkaa niin tuntui niin maan pirun inhottavalta kun tuntu että pullahtaa ulos just. Että kait ne supistukset on saaneet oikeasti jotain aikaiseksi tuolla kohdunsuulla. :D Joo, ja painoarvion kun kaiken muun perusteella tekee niin standardi 3,5 kg vauveli olis tulos. Hitto, kun vaan tää mun epäilevä luonteeni uskois että kaikki on hyvin. Kun haluaisin vauvan tosiaan jo syntyvän niin voisin tehdä jotain jos sillä olis joku hätä tai ainakin näkisin sen ettei toisen tarviis yksin masussa ihemetellä. Höh. :(

Vanamo+Viltsu 37+5 :heart:

kevytmelankolia on osastolla nyt. Kohta käyrälle ja käynnistysnappia alapäähän, joten peukut pystyssä hänelle!!!!! TOSI jännää. Ei maininnut vauvan kokoa, ilmeisesti ei liian iso, kun ei sektioon mennyt. Ilmotan taas, kun jotain hänestä kuulen.

Jepsu:
Mä oon jo varannu uusinnan eilen iltasesta sessiosta. Mies tokas vaan et oot kyltymätön... :LOL: kaippa sitä nyt on ku harvoin saa... :LOL: vaikka joutu ittekin myöntämään et kivaa oli. :heart: :heart: :heart: Meillä peitot heilunu viimeksi vuonna miekka ja kirves. niin oon ihan hehkuissani ja jotenkin ihan hävettää kattoa ukkoa silmiin kun on niin himokas olo et vois kiepsauttaa vaikka heti selälleen... :LOL: :LOL: mä taidan olla ihan lopullisesti seonnu. :D :ashamed: :LOL:
Mä olen tuollainen myöskin... mies on ihmeissään ollut jo pidemmän aikaa mun kans. :saint: :LOL:

Jepsu Mun mieheni repes nauramaan kerran kun joku hänen kaverinsa oli ruvennut selittämään et "sul on edessä pitkä ja pimpaton tie, kun ei ne muijat raskaana syty ollenkaan" Ja mä olen melkein pakottanut mieheni harrastaa seksiä :LOL: Ja sitten kun on ollut pitempi tauko niin haluun ihan koko ajan. :ashamed:

Sitten seksistä kakkaamis juttuihin. :LOL: Mun lemppari aiheet. :LOL: :LOL: No ei vaiskaan. Tänään jo toisen kerran kakkosella. Mä voin kyl sanoo et tää on luksusta verrattuna 3-5 päivän ummetukseen. Jotenkin kevyempi olokin :whistle:

Kevytmelankolialle Voimia koitokseen :hug: Jee saadaan lisää vauvoja.

Kait se ÄippäHki:n kohta lähtee nyyttiä hakee. Kuulostaa lupaavalta :hug:

Niin en mäkään oikeen tierä tosta vatsan löystymisestä mut neuvolantäti ainakin kysy viimeks et onko ollut ns. ripulia et sit vois odottaa jo jotain tapahtuvan :/

No mulla on seuraavaks neuvola keskiviikkona en kyl jaksais mennä.

Ja kohta ei varmaan tarviikkaan. Vauva jotenkin riehuu nyt niin et haluaa jotain tapahtuvan. Pelkkää puskemista ulostuloaukon kohtaan... Voi reppana kun siihen menee viel tovi ennen ku se aukee... :LOL: :LOL: Jollei rupee räjähtämällä jotain tapahtuu... :D

äippäHkillä jännät paikat! =)

Hyvä, että kevytmelankolia pääsi lauteille! :hug: Voimia sinne, vaikkei tätä näekään!

Täällä odotellaan kans kuulumisia civindalilta, Nalle-Puhilta ja suurperheen äityliltä... :/ Toivottavasti kaikki on hyvin. :/

nyt kalakeitolle :p

Mie en enää oota mitään :ashamed: 10. tai 11. päivä sitten polille...ennen sitä turha toivoa mitään.
Mä oon niin maassa :'( Vaikkei pitäs edes ruikuttaa ennenku LA on edes ohitettu, mutkun ei oo ees mitään merkkejä, et mahollisesti viel tän vuoden puolella vois tulla :snotty:
Miksi se oon aina mie joka kärsin :snotty: Ihan just sellanen olo nyt.

Jahvetti :hug: Koita nyt viel hetki jaksaa.

Ite paraskin puhumaan. Hohhoijaa...

Eilen oltiin saunossa porukoilla. Ja heti aamusta tuli äidiltä viesti et mitä kuuluu?? On se niin hauskaa kun luulis hänen tietävän et ei ne vauvat ole ennekään tilauksesta tullut.

Ja yks kaveri kysy mult et eiks sitä käynnistetä jo?? Kysyin sit et miks pitäs niin hän luuli et olen menny sen 2 viikkoo jo yli... ohhoijaa.

Miehen kaverit ovat kuukauden joka päivä joku niistä lähettää viestin tai soittaa ja kysyy mun vointia ja onko vauva jo syntynyt. Eka mun mies oli ihan kiukkunen ku ne vaan soitti kysyäkseen mun ja vauvan vointia eikä ollenkaan mitään asiaa ollu hänel. No nyt se jo nauraa kun joku aina jaksaa soittaa ja kysyä... :LOL:

Neuvolassa käyty, kaikki oli ok, pissi puhdas, paino oli tippunu 300g/vko ja sf mitta 33, vauva liikku ja sydän äänet ok! Seurava neuvola sitte 7.2.08 (40+2) jos ei mitään tule ennen sitä.. että tämmössii...

Tarppa ja toukka 38+6

Ai niin sitä viel et jos mun menee yliajalle niin 22.2 ruvettais vast tekee jotain... Ku neuvolan kirjojen mukaan mun LA on 8.2 ja omien +ultrien mukaan se on 5.2

kyl tää taas on niin vaikeeta. :kieh:

Mut ehkä meidän rinsessa haluaa syntyä runebergin päivänä.

Olkaa onnellisia, joilla toimii mahat!! Mulla ei oo varmaan pariin päivään toiminu... Suurin syy ehkä se, että oikeen pelottaa mennä pöntölle... Käy niin julmetun kipeää noihin pukamiin... Ja siitäkös ne tietty vaan kasvaa, ku ei saa suolta tyhjäksi. No, jospa tää helpottas, ku sais sitä rasvaa ja pukamat pois ja kivuttomiks.
Jepsu, viekö se sun pukamarasva kivut pois vai pienentääkö se myös pukamia? Mä haluan ehottomasti sellasta rasvaa, joka myös pienentää noita... Ei ne mahu tonne väliin enää!! :LOL: :LOL:

Piti kommentoida vaikka ja mihin, mutta ei tää pää enää muista mitään...
Ainiin.. turvotuksesta... Mulla iltasin turpoaa nilkat, tai siis aina ku pidän sukkia. (kotona en just siitä syystä pidä, ku painaa...) Yöllä turpoaa sormet ja varpaat ja tulee tosi kipeeksi. Ja yks mikä turpoaa ihan julmetusti, niin HUULET!! Ne turpoaa heti illalla maate mennessä niiiiiiiin isoiksi, että ne repeilee ja alkaa verta valumaan.. Ei paljo auta tehä niille mitään, ku ne turpoaa silti. Ja yöllä herään monesti, ku huulet aivan kipeenä!! Aamulla ihan järkyt kasvot kattoo peilistä... Miten jotku voi laittaa jotain silikonia huuliin, että näyttäs paksummilta/isommilta/turvonneilta... En ite ikinä laittais!! Ei oo nättiä... :LOL:

Myö taijetaa lähtä hetkeks kävelylle kuopuksen ja välimallin kanssa, jos toi ilma ees vähän piristäs :snotty:
Syntysköhän tää, jos lopettas valittamisen...kun tuntuu, että vähiten valittaneilla on nyytit jo ulkona :snotty:
Vai onko se vaan niin, et toisilla on helpot odotukset ja sit synnytys tulee puskista ja toiset saa vaan kärsiä ja odottaa |O En tiiä, mut kaikkee vois kokeilla paitti omaa mummoo :attn:

Käänteinen ajattelutapa joskus auttaa.

Mä olin sitä mieltä et me ei saada ikinä omaa vauvaa tuomitsin itseni lapsettomaksi ja varasin ajan gynelle jossa oltaisiin ruvettu tutkimaan syytä sille että emme olleet saaneet 2 vuoteen vauvaa.

Ja 3 päivää ennen gyne käyntiä tein positiivisen testin. =) Sit vaihdoin gyne käynnin varhais ultraan ja siellä meidän pikkunen köllötteli sentin pituisena. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Vai onko se vaan niin, et toisilla on helpot odotukset ja sit synnytys tulee puskista ja toiset saa vaan kärsiä ja odottaa
Näinhän se tuppaa kaikessa elämässä olemaan... Toiset pääsee helpommalla kuin toiset, mutta ristinsä sit varmaan kullakin... :/ Joka tapauksessa laitetaan vielä yks :hug: sulle tulemaan.

Napsuhja muut, joilla probleemeja mahan toiminnan kanssa: Ootko käyttäny pa*kaa löysentäviä aineita? Noita Duphalaceja ja Movicoleja saa ilman reseptiä apteekista. Mulla auttoi Duphalac silloin yhdessä vaiheessa kun ummetti pirusti. Tätä nykyä tosiaan taas pitää juosta pasuunalla monta kertaa päivässä, ja tätä jatkunut jo piitkään... Hyvä, että toimii, mutta persi on tosiaan välillä ihan hellänä... Etenkin, jos on syöny jalapenoja, niinkuin mä eilen... |O |O |O

Nyt kaik jees, paitsi, että jännittää ja vauva koko ajan mielessä... :xmas: Niin, ja närästää, tietysti, mutta tääkin on ollu jo monta päivää jatkuvaa... |O Öisin ei pysty oleen kunnolla ees pitkällään, kun tuntuu, ettei saa happea. :(

Pitää mennä laittamaan väriä turpaan ja kampaamaan karvat, sit lähetään sinne neuvolaan ja Kättärille. Luultavasti tuun vielä käymään just ennen lähtöä tässä, kun tässä puolen tunnin aikanahan voi tapahtua vaikka mitä... :LOL: :whistle:

Niisku-neiti: Meillä vauvaa tehtiin puolitoista vuotta ja voit olla varma, että samat ajatukset oli sekä mulla että miehellä: mietittiin, että josko ei saadakaan koskaan vauvaa. :'( Tutkimuksiin oltais menty syksyllä, kunnes sitten kesäkuussa plussasin. :heart: Ja nyt ollaan onneks jo näin pitkällä! =)

Hei pitäneen nyt kysyä tällästäkin.

Onko teillä jollain tissit niin kipeet ettei koskea voi??? mulla on eilisestä asti tissit hiukan turvonneet tai no aika paljon kun olivat repeytyneet yöllä kivat raita tissit!!! Koskakohan tulevat muotiin :LOL: Nännit on niin kosketusarat et jos nyt tarttis ruveta imetttää niin itkuhan siinä tulis. :/

En taaskaan saa persettä ylös tästä penkistä. Hohhoijaa kasvan kohta tähän kiiinni. :LOL:

Neuvola kuulumiset viime perjantailta

39+0
Paino 88.2
Painon muutos +700
Turvotus +
Rr 150/105 Veren paine on ollut loppuraskaudessa alipaine aika korkea
Pissa oli puhdas
Hb 139
kohdun pohjan korkeus 33
lapsi veden määrä normaali
Tarjonta rt
Sikiön syke 150
Liikkeet ++

Huomenna olis kanssa neuvola .
joo täälläkin odotellaan Civindalilta,nalle-puhilta ja suurperheen äityliltä
kuulumisia !
äippä70 ja vili-iita

evaellen Mä tein ekan positiivisen testin 14.1.2005 Kuitenkin np-ultrassa 1.3.2005 pikkuinen oli kuollut. Ja kohdun tyhjennykseen oli sitten seuraavaksi varattava aika se tehtiin 3.3.2005

Pikkuisen la olis ollut 10.9.2005 mutta se vaihtuikin miehen serkun vauvan varpajaisiin. :ashamed:

Marraskuussa 2005 tein seuraavan plussan mutta se päättyi km.

Siinä sitten jatkettiin yritystä ja tuntui tosi turhalle. Nyt meidän pikkainen enkeli vauva saa pikkusiskon. Ja pikkusisko ihanan suojelusenkelin. :ashamed:

Niisku-neiti :hug: keskenmenojen johdosta! Itku meinaa tulla vängällä ku niin nätisti kirjotit että pikkusisko saa oman suojelusnekelin.. :'(

Jahvetti jaksuja! :hug: toivottavasti ulkoilma piristää mieltä. Ihanan kirpsakka ilma.

Mahaongelmien kanssa tuskaileville kans :hug:

Napsuh mä oon nyt napsinu panadolia niihin pukamasärkyihin. Ei se rasva taida kipuja viedä en ainakaa oo huomannu...

Yhteistyössä