***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Täällä taas yökukuntaa... :wave:

Nukuin pari tuntia, heräsin kusmalle ja närästykseen, ja nyt oon valvoskellu reilun tunnin... |O No, samapa tuo, kun ei oo niin väliä tällä rytmillä nyt. En kuitenkaan päivisin nuku kuin yhdet päiväunet, joten ei oo ihan rytmit sekaisin kuitenkaan... hitto säikähdin, kun hesari kolahti... :eek: :headwall:

Monilla onkin näköjään ollut jos jonniinlaisia tuntemuksia eilisillan aikana... Toivottavasti on olot helpottanu... Tai sit tuntemukset lisääntynyt... =)

Äippä70 kyseli jännittääkö sektio. No, jännittäähän se toki, mutta jännittäis varmaan alatiesynnytyskin... Eniten mua jännittää itse vauva: onko terve, minkänäköinen on, minkälaista elo on vauvan kanssa (ihanaa :heart: ) jne. Kiitos muuten kaikille tsemppauksesta jo nyt! Tää on mielettömän hyvä porukka, mitä meillä on täällä: ihanasti aina tsempataan toisiamme! Eri mieltäkin saa, ja pitääkin olla asioista: se ei olis kovin rehellistä kanssakäymistä mun mielestä, jos kaikesta aina oltaisiin samaa mieltä. Pääasia on, että yritetään ainakin ymmärtää erilaisia tapoja elää. Jatketaan samaa rataa! :hug:

yökukkuvat eva & masuvauva 38+5 :heart:
 
Perustin Helmet 2008 -nimisen kerhon tuonne Kerhot-osioon. :wave: Mikäli kiinnostaa tutustua paremmin ja keskustella privaatimmin, niin laittakaa "jäsenhakemuksia" tulemaan! En oikein tiedä, miten nuo kerhohommelit toimivat, mutta katsotaan nyt... Täällä oli ilmeisesti ollut aiemminkin helmikuisille kerho, muttei ottanut tulta alleen, ja sekö oli sit lopetettu? Ehkä ihmiset ei silloin vielä halunneet privammin keskustella, vaan pyöriä enemmän yleisellä tasolla. Mulla on nyt semmonen fiilis, että keskustelisin mieluummin privammin, kun on näillä avoimilla foorumeilla mietityttää, mitä uskaltaa kertoa ja kuvia en ainakaan halua tänne laitella. Toivottavasti tämä kerho lähtee käyntiin, ettei tartte tätä lopettaa. =)
 
Täälläkin valvotaan... Tunti sitten heräsin vessaan, sitten yritin nukkua, mutta eipä sieltä mitään unta tullut. :kieh:

Toi kerho-hommeli kuulostaa ihan hyvältä sitä ajatellen että voi tosiaan huoletta jakaa juttuja ja vaikka niitä kuviakin :)
Ainoa ongelma: Missä se koko kerho-osio on? Oon varmaan sokea kun en vaan nää :eek:

*muoks* Heh, kun opettelin käyttämään aivoja niin löysin ne kerhot =)
 
Huomenta.

Samoin, tunti sitten vessareissun jälkeen ei kyllä ole uni maistunut. Kohta pitäis isännän alkaa töihin heräilemään ja jos sen kanssa aamukahvit jois ja sitten menis takaisin nukkumaan. Mie oon ottanu tavaks tässä lomaillessa ottaa päikkärit heti aamutoimien jälkeen. Maha on kummallisesti kipeä, ei kyllä ole ainakaan kipeästi supistellut kai koko raskauden aikana, ja nyt kotosalla vielä vähemmän. Eipä sillä, ei mulla hoppu vielä ole, vauvan tavaratkin on vielä pinnikseen vaan kerättyinä. Ja valmennuksiinkaan ei olla vielä päästy, on kuulemma niin tungosta. Jos on tullakseen, niin tuleehan se ilman valmennuksiakin.. Synnärille sentäs päästiin viikonloppuna tutustumaan (Jorvi), vaikka pelkäsinkin nuhan sen estävän. Ei sit kuulemma estänyt.

Jos tästä sit vaikka hipsis sinne kahvinkeittoon..
 
Kylläpäs otti päähän herätä suht "hyvävointisena" tuosta olkkarin sohvalta |O Eilisen supisteli koko päivän säännöllisen epäsäännöllisesti ja illemmalla aloin sit jo kellotellakin niitä. Makoilin sohvalla ja väli pysyi 4-8 minuutissa jo useamman tunnin, mut ku ei ne ollu riitävän kipeitä! Jossain vaiheessa klo 02 jälkeen olen nukahtanut ja nyt sit nukkumatin P***ele on vienyt ne supparit mennessään! Sopis tuoda takas |O |O

babygirl 38+2
 
Nyt myös tajusin että hei, ens viikolla on se kuuluisa laskettu aika, sunnuntaina vasta kylläkin, mutta silti :p
Tällä viikolla pitäis mennä äippylin kanssa osteleen se pienempi haalari. Ja sen sairaalakassin vois kans pikkuhiljaa pakata... Kehdon jalat kun pikkuhiljaa löytyis niin vois senkin pedata. Toisaalta kiire ei ole varmaan vielä ens viikollakaan, kun ei juuri minkäänlaisia suppareita kuulu mistään. Mutta kuten joululahjaksi saamassani paidassa lukee, "Hyvää kannattaa odottaa" :D
 
Huomenta

Sama täällä, siis täällä taas, ja hitto ku toivos jo, että ei aamulla tarttis omasta sängystä nousta |O . On niiiiiin masentavaa. Mä oikeesti petyn joka aamu, kun yöllä ei tapahdukkaan mitään :kieh: .
Noh, yksinäinen päivä tulossa..mitähän sitä tekis, en jaksa meinaa siivota, evvk. Se vaihe meni jo. Nousin isännän seuraks kahville..tarttee varmaa päikyt ainaki ottaa, jos en heti mee takasi.

Tuli niitä peittojakin sit heliluteltua eilen, ja oli ihan kivaa. Ei pakkopullaa tmv. JOten pikku keskustelulla kaikki onnaa ;) . Nyt vaan sit odotan niitä jälkivaikutuksia tuosta harvinaisesta tapahtumasta ja ihmeaineesta tuolla sisuksissa.. no ei tunnu vaikuttavan :headwall: :headwall:

Mukavaa päivää.. Mä päivystän kännyä, minkä tuomion kevytmelankolia saa, ja tuun sit heti kertoon..varmaa 11sta mennessä jo tiedetään =) . Hyvä, että ees miuden puolesta voi jännäillä, ku itellään junnaa paikallaan.

:heart: nelli&pulla 38+4
 
Ei mitään uutta tänne.
Purkauduin isännälle illalla sit ihan kunnolla kaikesta mikä mun porukoissa (lähinnä isässä) vituttaa suorastaan. Yllättävän hyvin se ymmärsi mua :attn: Vähän parempi mieli sillä saralla...

Vaikka toki onnellinen oon tein muiden puolesta, kellä suppaa ja tekee vaikka mitä, niin kyllä se pistää masentaa, kun itellä ei mitään...nekin vähä supparit mitä joku viikko sitten oli, on kadonnu ku tuhka tuuleen :'( Olo on sellanen, ettei jaksais enää päivääkään :'( *valivali*

Nukuttua oon saanu viimeaikoina, korkeintaan kerran yössä oon vessaan heränny entise 10 kerran sijaan...et jotaan positiivistakin =)

Nyt meen laittaa ysiinmenijälle ja kuopukselle aamupalaa...klo 11 olis tänään se neuvolaki...ei hotsittas :/

Jahvetti 39+4
 
Jahvetti ymmärrän sinuu :hug: . Sulla on vielä viikkoa aikasemmin la, mutta ihan samat fiilikset täälläkin. Ei jaksas yhtään..ja mä en tajua, miks pelottaa se torstain polille meno, että ne ottaskaan mua sisään sinne..mistä sen on saanu päähäni :eek: |O .
Mä oon myös saanu nukuttua viikon jo ihan tosi hyvin yöt. Herään vaan pissalle ja muute iha kuutamolla. No, hyvähän se..vaikka mielummin vaikka SIT ENS YÖNÄ supistelisin ja voitas lähtee ajelee tonne pohjosen päin!

Mä varmaa pyörin täällä riesaks asti, pahoittelen jo nyt. En oo ollukkaan äippälomalla ihan lomalla ja nyt sitä aikaa on sit vaikka muille jakaa. Tyttöjä on ikävä ja kotona nii hiljasta ja tyhjää :'( . Ihan rutiinilla oisin kohta lähössä puistoilemaan..
 
Kotona edelleen! :)
Yöllä sekos maha,mut ei sen kummempaa.Kävin 2 aikaan kakkosella ja tiiä sit oliko sekaisin tulevasta vai eilisistä syömingeistä.En kylläkään syöny kun muutaman palan täytekakkua ja muutaman voileipä kakkua koko pvän aikana,et tuskin ne nyt ihan mahaa sekasin laittais kun en sen kummemmin herkutellu.Nyt aamulla oli edelleen sekaisin.

Kerhosta juu,minä sen silloin raskauksien alussa perustin ja taitaa olla edelleenkin olemassa vaikka kaikki sieltä poistinkin.Oli niin hiljaista et oli turhaa käydä kurkkimassa siellä. :)

Jatketaan sit evaellenin perustamassa kerhossa!! =)

Jahvetti sulla on sitkeä masuasukki,se vaan näköjään viihtyy masussa ettei oo tulossa viä pois! Toivottavasti nyt kuitenkin jo pian haluaisi äitin lämpöiseen syliin!

Nyt meen aamupalalle!!

Mamitre 35+6
 
nelHM Mitä ne sitte sano siellä viimeksi? Et meetkö vaan tarkistukseen vai suoraa käynnistykseen...? :whistle:
Täällä ei ainakaan kyl noin pitkälle anneta suoriltaan käynnistysaikoja...vaan et tyyliin meet tänään polille, jossa sovitaan käynnistys 1-5 päivän päähän..tai siis näin mulla on aina ollu joka kerta=) Sie et sit yhtää muista? =)

mamitre, niihän nää on kaikki ollu, et sen puolee ei mitää uutta :/

Ai niin nelli kyseli oman kropan kaipuusta, niin ei mulla sinänsä juurikaan oo ikävä omaa kroppaa...tää maha on kuitenki ihan kivan pieni, eikä silleen haittaa mitään (muuta ku pukeutumista :kieh: )...nää kaikki muut vaivat kun sais pois, niin mahan pitäsin viel vaik kuin kauan :kieh:

Mie oon nyt 5 kuukautta viettäny tässä koneella päivät aika tarkkaan...mitehän sitä osaa pysyä koneesta erossa vauvan synnyttyä :LOL: Noh, sama se oli kolmosen kanssa aikoinaan..koneellahan ne päivät kulu :LOL: :LOL:

Ottaa päähän ihan kybällä :headwall: :headwall: :headwall:
 
Jahvetti Lääkäri sanoi, että varaa aika kun rv39+0 on täynnä ja tulet tänne polille lääkärille ja siitä sitten käynnistykseen :/ . Näin minä sen käsitin. Sanoi vaan, kun vointiani valittelin, että kukaan ei käynnistele KYSissä enne tuota rv39+0. Että aika suoraan se sitä lupas mulle..PItäsköhän soittaa neuvolaan ja pyytää lukemaan se epikriisi siitä käyninstä, kun en oo sitä kotiin saanu..yleensä ne tulee parin päivän viiveellä polikäyninstä. Nii, ja muute sekin, että miks ne mut sinne polille taas haluis, jos eivät ottas osastolle siitä.. Ku sillai ei mitää kontroilloitavaa ole. Joten kyllä mä sinne kassit kainalossa meen.
 
nelHM jos ne just kontrollois sen, et onko viel käynnistystarvetta? :/ Et jos onkii jo vaikka helpottanu, ni annettas olla tms...aika oudolle vaan ittestä tuntuu, et noin pitkän ajan takaa olis pyydetty käynnistykseen =) Mut kuten ennenki todettu, ni eroja löytyy =)
 
No pakkohan mun oli neuvolaa soittaa. Siinä lääkäri kirjottanu, että otetaan vielä kertaalleen polille rv39 ja harkitaan käynnistystä. Sillo kun varasin aikaa KYSillä, niin sano, että se käynnistys riippuu paljon siitä, miten paikat ovat kypsyneet.. Että luulispa nyt ottavan mut. Neuvolassa ainakin sano, että ottaavat varmasti. Viddu..pitää tätäkin nyt sit ressata torstaille :headwall: :headwall: . TULIS ennen sitä!

Sori valivali..ärsyttää tää oottaminen!
 
nelHM: Mulla oli viimeksi synnytystapa-arviossa (siis edellisessä raskaudessa) paikat 3cm auki ja kanavaa 2cm jäljellä ja sain ajan 4 päivän päähän käynnistyksenarvioon. Kaikki tarpeellinen käskettiin ottaa mukaan, mutta jos syystä tai toisesta kaikki salit olisivatkin olleet täynnä jne niin olisivat voineet siirtää käynnistyksen myöhemmäksi.
 
Teitä varmaa kauheesti kiinnostaa, mut pakko tänne purkaa tota asiaa.
Soitin vielä polillekin ja juttelin kätilön kaa. Se sano, että varautua osastolle jäämiseen. Että tarkastaavat nyt, mikä tilanne kohdunsuulla, onko otollinen käynnistykseen ja arvioivat mun voinnin,mikä ei siis muuttunu miksikään. Sanoi kyllä, että kerta viimeksi ollut erikoislääkäri mulla ja käynnistystä lupaillut, niin luulisi sen kans tapahtuvan. Nyt siis eri lääkäri, joka arvioi tilanteen. Sano kyllä, että kohdunsuuntilanne mulla nyt kypsä käynnistykseen, että siitä ei pitäs olla kiinni..Ja vauvakin kokonsa puolesta iha tarpeeks iso..itseasiassa paljo isompaa en kyl haluis synnyttää..että mä nyt vaan reippaasti meen sillä asenteella, että sinne jään.

Pitäsköhän tonne pakkaseen lähtee käppäileen ja sit pinaattisopalle ja päikyille =) .. no juu.

Palaillaan, täällä minä nörtti roikun, kun ei ole muutakaan sosiaalista elämää, kun ei puistoonkaan tartte. Onneks työ ootte olemassa :hug:
 
Heips =)

Sirukolle kaikkea hyvää loppuodotukseen =)

Kevytmelankolialle hurjasti tsemppiä tälle päivälle, kohta saadaan taas vauvauutisia :hug: =)

Tervetuloa munkin puolesta Huurre ja Merbau :D

ÄippäHki:lle tsemppiä jos tositoimiin pääsette :hug: =)

Cruellalle :hug: , ikäviä uutisia olit saanut sairauksesta.

Nyt unohdin loput mihin piti kommentoida :ashamed:

Täällä maha jatkaa erittäin hyvää toimintaansa, parin tunnin sisään saanut laukata kolme kertaa vessassa :kieh: No toisaalta parempi näinkin kun ummetus. Jotain vaaleaa/kellertävää limaakin taas tuli eilen illalla ja nyt aamusella :x No josko sitä saisi vauvelin syliin helmikuun aikana :D

Oman kropan kaipuusta oli juttua, mä kaipaan siinä mielessä että se tuo mukanaan kivuttoman ja helpomman liikkumisen ja onhan se mukava sit laittaa omia farkkuja jne päälle. Tämä masu on kyllä toki aivan ihana tietyllä tavalla että varmasti jossain vaiheessa sitä tulee ikäväkin tai ainakin näitä ihania potkuja :heart:

Mites teillä muilla, ootteko huomannut että mielialat heittelee kovasti nöin loppuraskaudessa?

Mä taidan olla pahimmillani mitä koko odotusaikana, itkeä pillitän mistä vaan ja pinna katkee aivan liian helposti :( Tosi kurjaa vaan että lapsetkin joutuu kattelemaan tälläistä hormoonihirviö-äitiä :/ Viikon sisään on mielialat heitelly laidasta laitaan mutta toivotaan että vähän alkaisivat tasaantua pikku hiljaa =)

Painogalluppia oli taas ollut, viime neuvolaan mennessä siis oli tuööut reilut 12 kg ja nyt keskiviikkona saa tietää uuden saldon kun silloin seuraava neukki.

Hyvä juttu Evaellen kun perustit kerhon, saapi sit tosiaan vähän privaatimmin jutustella siellä puolella. Pari ystävää tietää kyllä millä nikillä mä täällä kirjoittelen eikä se mua toki haittaa mut enpä toki haluaisi et muut niin kovin tunnistais. Terkkuja vaan Mauahtavaalle ja Taimille :D Mites sinne kerhoon pääsee liittymään?

Josko mä nyt mensiin taas tekemään perinteisiä aamujuttuja ja palaan taas myöhemmin lukemaan hurjan määrän tekstiä kuten eilen :D :wave:

äitsy ja pieni 37+2 :heart:
 
huomenta,valvottu yö taas takana,kaikki kipeenä juoksutti minnuu ja itellä oli kahdentunnin kipu ja tuska mahassa,kertokaapa te nytten mitä tuo kipu vois olla!onhan miulla ollu niitä kohdun kasvukipuja jne,öisin juuri,mutta viimeyönä tää kipu ei hävinny,niinku ois mahaa revitty auki,aivan järkky itkin aivan enkä pystyny liikkumaan,ja kesti tosiaanki pitkään,pari tuntia.lopuksi silmissä sumeni ja tuli sellanen kipu ja tunne niinku vauva ois työntyny ulos,säikähin että nyt se syntyy!se meni sitte pian ohi ja sen jälkeen on ollu vain maha hellänä kivuista,,,en tiiä mitä tekis ku viimeksi kätilö oli ni tympiä,tyyliin mitä täällä ravaat jatkuvasti :|
 
Voi Nelli kun joudut totakin vielä pähkäilemään että mitä torstaina tulee eteen. Uskon kyl et sut osastolle ottaa ja käynnistelee, sut "tuntien" eivät uskalla olla käynnistämättä jos tolla meiningillä sinne menet. :D Tsemppiä lekurin kans!

Tää tekee kyllä riippuvaiseksi, pakko kaikki asiat aina tulla tänne informoimaan, ikäänkuin olis kaikki kaverit siirtyneet tänne. =) No mutta hyvä että jossain edes.

Informoinnista puheenollen; aamulla kuuden aikaan heräsin menkkakipuihin ja selkäkipuun ja sit vessassa käynnin jälkeen supisteli taas noin vartin välein kipeesti ja vähemmän kipeesti vähän yli puoltoista tuntia, sama siis kuin toissailtana. Nyt siihen liittyi sitten tunne että vauva punkee väkisin ulos ja reisiä jomotti. Selkeesti tunsi kuinka kohdunkaula lyheni ja avautui...inha tunne vaikka näitä fiiliksiä nautinnolla seurailenkin. Alkaa mullakin jo olee kärsimätön olo vaikka vasta 37+5 on viikkoja, eli vielä olis hyvä hienosäätää tuota masuasukkia niinkuin mies sanoi. Liian laiha poika kuulemma vielä on.. Ihkua että rauhoitteli mua eilen noin kun olin taas hyppimässä tasajalkaa tän mahan kans.

Ja taas menkkakivut tuli...auuuhh. Öh, nää ei kyl ole kivoja. Mieluummin sata miljoonaa kipeetä supistusta kuin näitä. :kieh:

Neuvolakin on tänään, jippijaijee. :kieh:

Vanamo+Viltsu 37+5
:heart:
 
Tyttiliini
Heippa,

Hetki on vaan aikaa kirjottaa ennen ku mies vaatii koneen käyttöönsä, joten en ehdi kommentoida juttuja kauheasti. Tsemppiä kaikille joka tapauksessa :hug:

Joku kysyi mielialojen vaihtelusta loppuraskaudessa. Mä olen ainakin viimisen viikon aikana muuttunu tosi lyhytpinnaiseksi ämmäksi. Inhottaa itseäni kun tiuskin miehelle enkä millään meinaa jaksaa esikoisen uhmaa. Äh. Haluaisin olla lempeä äiti mut eiiiii se nyt luonnistu B) Puolet mun ajasta menee siihen, kun pyytelen mieheltä ja pojalta anteeks käytöstäni...

Joo ja sit olen kateellinen kaikille, joilla on laskettu aika ennen mua. Voi että, kaikki mun kauniit luonteenpiirteet oikeen tursuaa esille :LOL:

Joo, mulla ei sietäis olla kärsimätön olo, kun viikkoja on vaan 36+4, supistuksia ihan snadisti vaan eikä naikkarilla taatusti käynnistellä synnytyksiä siksi, että mä en enää jaksa. Onhan mulla noita liitoskipuja ja korkeeta verenpainetta, mutta ei ne ainakaan viimeks suostunu niiden perusteella edes harkitsemaan, sinne 42 viikolle asti piti käkkiä. Ärsyttää niin kamalasti kaikki...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
niin, tänään mulla on The Päivä, mutta jotenki on semmonen kutina etä menee helmikuun puolelle ennenkö syntyy..
Mulla on torstaina, mut tuo tunne on ollu jo toukokuusta asti :/ Puuduttavaa :kieh:
mull aon menny molemmat edelliset yli joten eiköhän tääki mee :headwall: oon kuitenki kirjotellu tuolla tammikuisissa, koska toivossa on hyvä elää :whistle:

 

Yhteistyössä