Hakutulokset

  1. L

    masentaako muita sokeridieetti

    ...ja pahentaa insuliiniresistenssiä entisestään. Oletko varma, valvottaako sua nälkä vai ne levottomat jalat ja liitoskivut? Levottomiin jalkoihin saattaa auttaa lisärauta, jalkojen lepuuttaminen, kylmä-kuuma -kylvyt jaloille, tukisukkahousut, viileässä nukkuminen... Mulla on myös...
  2. L

    lakosta taas mutta kuka ottaa vastuun

    Jos hoitajat saavat 24% korotuksen palkkoihin, kyllä se valitettavasti on kaikilta muilta kunnallisen alan työntekijöiltä pois. Ja kaikista kunnan toiminnoista. Ja kaikkien kunnallisveroa maksavien kukkarosta. Mielestäni vaatimus on kerralla kohtuuton. Korotuksen voisi vaatia muutamassa...
  3. L

    Karvojen siistiminen?

    Mä oon vuosia kiskonu itse vahalla karvat pois. Tekee se jonkin verran kipeää, mutta ei mitenkään sietämättömästi, kun itsekin pystyy karvat juurineen kiskomaan. Mitä useammin vahaa, sitä vähemmän sattuu. Itselläni häpykummun päälle sattuu enemmän kuin bikinirajoihin tai "sinne alas", joten...
  4. L

    Onko kenelläkään tehty lapsivesipunktiota rv 35?

    Mulle sanottiin, että rv34 jälkeen vauva on aika kypsä tulemaan maailmaan, jos syntyy alakautta. Synnytyksessä tuleva hormonimyrsky kypsyttää vauvan keuhkot valmiiksi, ja alakautta syntyvällä synnytyskanava puristaa hengitysteistä suurimman osan nesteestä ym. pois. Sektiossa sitä myrskyä ei...
  5. L

    Sulatejuustot :)

    Juustoja ei kypsytetä kuumentamalla, vaan muutamia kuukausia huoneenlämmössä tai viileävarastossa. Maitohappobakteerit ja entsyymit tekee sen kypsymisen, ei kuumennus. Sulatejuusto valmistetaan jauhamalla kypsytettyä juustoa ja lisäämällä massaan sulatesuoloja. Edelleenkään ei kuumenneta...
  6. L

    Fazerin ruisihme

    Ruisihmeen kanssa on sama kuin Benecolin, ei tiedetä vaikuttaako kasvistanolit ja -sterolit sikiöön vai ei. Siksi siitä varoitetaan. Ei ole eettistä tutkia asiaa odottavilla äideillä. Aineita tosin saadaan luonnosta, mutta ne eivät esiinny ihan jokapäiväisessä ravinnossa eivätkä niin suurina...
  7. L

    Karvojen siistiminen?

    Miten tuo sokerisiistintä tapahtuu? Olen aina vetänyt vahalla karvat pois, esikkoa odottaessakin yli puolenvälin, mutta sitten alkaa tulla mustelmia vahauksesta. Nyt höylään, vielä yltää hyvin. Mies saa hoitaa homman kun en enää itse taivu. Lampukka 19+4
  8. L

    lapsivesi hävinnyt

    Kannatan talluska polille menoa ja sen piikin + troppien ottoa. Jos ne meinaan pistää petidiiniä, niin sehän monesti potkaisee synnytyksen kunnolla vauhtiin :) Ja vie mukavasti kivut hetkeksi. Jos vielä saat nukahtamislääkken, niin saat nukkua muutaman tunnin ja sit eiku synnyttämään =)
  9. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Täydentelin tuonne alkuun lisää tietoja. Supistelut on täällä herkässä :wave: Niitä tulee vähän joka asiasta. Enimmäkseen kivuttomia harjotussuppareita, mutta muutaman iltana alpäätä on jomotellut supistusten jälkeen tosi ikävästi :( Sanoin ukolle, että tämän vauvan kanssa ei päästä...
  10. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Laittaisitteko tähän pinoon sukupuoliveikkaukset ja muut puuttuvat tiedot, kun tuo meidän edellinen pino jumittaa niin pahasti. Sain sieltä muutaman poimittua, mutta suurin osa puuttuu. Laittakaa myös, onko kyseessä UÄ-tulos, omas veikkaus, haluatte pitää yllätyksenä jne. Haalistuneelta...
  11. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    JATKETAAN JUTTUJA UUDESSA KETJUSSA! LASKETUT AJAT : 15.2.08 roosa70, 36v, kaksoset, 2 poikaa (UÄ ) 17.2.08 nupsu, 32v, ensimmäinen 19.2.08 posteljooni Petshkin, 35v, ensimmäinen 20.2.08 miina34, 34v, ensimmäinen Kitty, 32v, ensimmäinen, poika (UÄ ) Huolestunut...
  12. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    kokeillaan... HUOM HUOM! Siirrytään kaikki tonne Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II
  13. L

    Paljonko on paino tullut?

    Nyt menossa rv 19+1. Mulla vähän heittelee paino, mutta n. 3 kg tai vähän reilu 3kg on tullut. lähtöpaino oli 49,2 (pituutta 164cm) eli aavistuksen verran BMI oli alipainon puolella (18,3). Mulla on raskausdiabetes kuten esikostakin, ja painonnousu täytyisi hoikkuudesta huolimatta pitää...
  14. L

    Joulu tulee...rahaa menee...

    Mä oon alottanu joulun valmistelut 2vk sitten. LA on vasta 5.3. mutta esikosta olin rv29 alkaen sairaalassa, joten... Meidän uusperheessä on 4 vakituisesti asuvaa lasta, joten rahanmenoa riittää. Lapsille olen väsännyt lahjaksi joulukalenteria, johon tulee pussukkaan tai rasiaan pieniä...
  15. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Sanna, hienoa että sait nyt selkeitä vastauksia ja suunnitelman :flower: . Kirjoittelen itse tuonne kesäkuun ketjuun, mutta käyn aina kurkkimassa täältä Sinun ja Nipsun tilanteen... Kohta sulla on sitten nyytti sylissä! Oliko puhetta, joutuuko Nipsu keskolaan, vai pääseekö vierihoitoon...
  16. L

    Maitohappobakteerit raskausaikana?

    olen popsinut, kun niistä ainakin on tieteellistä näyttöä, että vähentävät tulevan lapsen mahavaivoja ja allergiariskiä. Esikonkin aikana söin, ja tosi hyvä iho ym. on ollut, vaikka olen itse tosi allerginen. Muistaakseni jostain Valion sivuilta pääsi lukemaan ko. tutkimuksen
  17. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Hä-hää, meinasi tämä palsta taas hävittää kirjoitukseni, mutta olinpas varautunut :kieh: Suosittelen kaikille copy+paste -tekniikkaa
  18. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Huomenia, tai johan se on lounasaika. Kirjoittelin myös eilen pitkät pätkät, ja bittiavaruuteen meni taas |O . turhauttava palsta, pistin sitten koneen kiinni enkä jaksanut kirjoitella uusiksi. Nyt aion kokeilla copy+paste -systeemiä, eli kopioin tekstin välimuistiin ja liitän uuteen...
  19. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Lisäys: ja munhan ei pitäny kirjottaa pitkästi :kieh: taidan olla lörpöttelijä. Ollaan saatu jo 24 sivua tätä ketjua aikaiseksi!
  20. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Moi kaikille pitkästä aikaa :) Foorumin toiminnassa tuntuu olevan jotain häikkää, en siis kirjoittele pitkästi, ettei kaikki häviä bittiavaruuteen. HH, mulle hoettiin esikosta noita tyttösykkeitä vielä senkin jälkeen, kun ultrassa oli nähty poika. Että se niistä ennustuksista :D On kai...

Yhteistyössä