Hakutulokset

  1. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Esikon aikana kuulin sen ensin neuvolasta ja sitten äitipolilta. Olin useaan otteeseen prenataalisella osastolla, ja siellä kantoivat mulle pahimpana aikana 3 kertaa päivässä buranaa ja panadolia yhtä aikaa. Ja siis osastonylilääkäri nämä lääkkeet määräsi. HUOM HUOM! Isoja annoksia ja...
  2. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Paracetamol on täysin turvallinen raskausaikana, ja keskiraskauden aikana saa käyttää ibuprofeeniakin. Onnea liikkeet bonganneille, se on ehkä ihanin asia odotuksessa =) Lohdukseni löysin Lindexiltä eilen ihania ja todella hyvin istuvia äitiysvaatteita. Ja vieläpä kokoa XS, eli kyllä...
  3. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Kuinkas Jiksu sullakin on viikkoja 14+2 kuten mullakin, mutta laskettu aika 2pv myöhemmin? Taas jotain eroja neuvoloitten ohjelmissa varmaan. Kävin H&M:llä etsimässä äitiysvaatteita, ja minua masentaa! :o :( Kaikki kauniit vaatteet näyttää kamalalta mun päällä. Lisäksi housuista koko S...
  4. L

    Sokereiden takia dieetille -> paino laskee..

    Ja vielä lisäys... Kyllä neuvolassa ja diabetespolilla ammattitaitoinen henkilökunta puuttuu painonlaskuun, jos se menee sikiölle vaaralliselle tasolle. Älä siis murehdi! =)
  5. L

    Sokereiden takia dieetille -> paino laskee..

    Yleensä neuvomme asiakkaalle, että paino ei saisi laskea. Rasvakudokseen varastoituu vuosien varrella rasvaliukoisia ympäristömyrkkyjä, jotka siirtyvät verenkiertoon ja sikiöön jos rasvaa sulaa. Painoindeksi 34 ja 1800 kcal ovat kyllä sellainen yhtälö, että painonlasku on melko väistämätöntä...
  6. L

    Raskausdiabeteksen insuliinihoito

    Minulla taas kävi niin päin esikoista odottaessa, että rv 35 lopetettiin insuliinit kokonaan. Sokerit korjaantui vajaassa viikossa normaalitasolle, ja jos pistin iltainsuliinin, niin yöllä meni hypoglykemian puolelle (3,0-3,4)
  7. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Liikkeitä on tuntunu jo useamman viikon, mutta nyt ne alkavat olla jo aikamoisen selkeitä. Eilen vauvalla oli vilkas päivä, tuntui olevan koko ajan liikenteessä. Hassua, kuinka paljon selkeämmin näin pienenkin liikehdinnän tuntee nyt, kun istukka on takaseinässä. Esikolla oli etuseinässä, ja...
  8. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    [huono vitsi] No nyt mää vedin porot nokkaan ja päivä on pilalla, menen koko päiväksi sänkyyn itkemään...[/huono vitsi] :D Sorry, mutta on ilkikurinen päivä tänään :saint: Oikein paljon onnea Samary ja tervetuloa porukkaan!
  9. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Olipa inhottava ja tuskallinen päivä sinulla :'( Saavatko ne siitä näytteestä mitään irti? Neulallako se otettiin? ei ilmeisesti mitään puudutuksia? Tuo riskisuhde ei kuitenkaan ole mikään 1:3, hyvin suurella todennäköisyydellä lapsenne on aivan terve. Mutta inhottavaa, jos asiaan ei nyt...

Yhteistyössä