Halukkaita vara-mummeja ja pappoja?

  • Viestiketjun aloittaja Delfiini-mami
  • Ensimmäinen viesti
Delfiini-mami
Molemminpuolista iloa pystyisi tuottamaan, jos tällä palstalla vierailevat mummit ja papat ilmoittaisivat kiinnostuksestaan ryhtyä pienten lasten vara-mummeiksi ja -papoiksi! Kaikilla "mummi"- tai "pappa"-ikäisillä ei ole omia lastenlapsia tai he asuvat pitkien matkojen päässä!

Laitetaan sana kiertämään ja toivottavasti jatkossa tällä palstalla mummit ja papat löytävät ihania vara-"lapsenlapsia", joiden kasvua tähän maailmaan saavat seurata ja tukea näiden lasten vanhempia osallistumalla ja olemalla osana pikkuisten elämää! Vastavuoroisesti myös itse vanhemmat voisivat laittaa "mummelin" / "ukkiliinin" -hakuilmoituksia tälle palstalle!

Katsotaan kuinka käy, yrittää aina voi kaikkensa oman lasten parhaaksi ja heidän ilokseen! Monille lapsille isovanhemmat ovat merkittävän suuri osa elämää ja päin vastoin! Onnea kaikille etsintään! Ja mukavaa kevään jatkoa :)
 
Liisukka
Kertokaapa myös millaista varamummia odotatte.
Täällä on ollut paljon keskustelua isovanhemmista jotka eivät täytä nuoren perheen odotuksia. Tupataan liikaa neuvomaan tai ei välitetä tarpeeksi.
Haluatteko varamummia vain hoitoavuksi vai muuten lasten seuraksi.
Pitäisikö varamummin olla samalta paikkakunnalta, laittakaa silloin paikkakunta näkyviin.
Kauempana asuvaa varamummia voi sitten käydä katsomassa harvemmin.

Minä olisin mielelläni varamummi mutta ainakin Pienperheyhdistyksen mukaan olen liian vanha, vaikka en vielä ole sentään eläkkeelläkään.
No, hippasille olen ehkä liian vanha enkä ehkä vuoristorataankaan taitaisi lähteä. Siispä pitäisikä mummin olla nuorekas 50v joka harrastaa vaikkapa laskettelua ja motocrossia.
Mikä on mielestänne sopiva ikä varamummille.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2005 klo 08:15 Liisukka kirjoitti:
Minä olisin mielelläni varamummi mutta ainakin Pienperheyhdistyksen mukaan olen liian vanha, vaikka en vielä ole sentään eläkkeelläkään.
No, hippasille olen ehkä liian vanha enkä ehkä vuoristorataankaan taitaisi lähteä. Siispä pitäisikä mummin olla nuorekas 50v joka harrastaa vaikkapa laskettelua ja motocrossia.
Mikä on mielestänne sopiva ikä varamummille.
Ohho, aika rajattu on kyllä sitten yhdistyksen käsitys mummujen ja pappojen iästä! Yleensähän sitäpaitsi alle 65v:aat ovat vielä työelämässä, joten ei taida paljon auttaa nimenomaan päiväsaikaan mummuja ja pappoja tarvitsevia perheitä, jos kovin on tiukka ikärajoitus.
Meillä tämä uusi varamummu on juuri eläkkeelle päässyt ihminen. Siinä mielessä tietysti hyvän ikäinen, että jaksaa vielä vähän touhuta tuon villin esikoisen kanssa ja hoitaa siinä sivussa vauvaakin. Minun mielestäni ikää tärkeämpi asia on kokemus ja aito halu olla lasten kanssa. Lämpö ja läheisyys näin kiteytettynä! Meillä siis varamummu on lähinnä toiminut hoitajana, kun minulla on ollut menoja, joihin halunnut mennä yksin. Olemme myös tyttöjen kanssa käyneet mummun luona päiväkahvilla, ja juteltu ollaan hänen perheestään ja meidän suvusta...pelisäännöt kannattaa tehdä heti alkaessa selväksi: mihin sinä olet valmis, mitä perhe tarvitsee.
Eipä muuta kuin onnea Liisukalle "lastenlasten" etsintään. Sinusta varmasti saa joku onnellinen perhe ihanan mummun!
 
Delfiini-mami
Vara-isovanhempien ikää ei ainakaan minun mielestäni voi rajata mitenkään!

Meidän pieni perheemme asuu länsi-Vantaalla ja otamme ilomielin vastaan vara-mummin/papan! Iloinen 1v9kk tyttömme antaa taatusti vauhtia ja piristystä sitä kaipaavien "mummien" ja "pappojen" elämään!

Halukkaat saapi ottaa meihin ilman muuta yhteyttä! Vaatimuksia ei ole,kunhan vain omaa innostusta ja halua touhuiluun pienen neitokaisen kanssa riittää! :) Haluamme tarjota lapsista saatavan ilon ja onnen tunteen sitä kaipaaville "isovanhemmille"!

Iloista kevättä kaikille! :)

minni.saarinen@suomi24.fi
 
Liisukka
Pistänpä siis postia sinulle Delfiini-mami.
Katsotaan tuleeko meistä "varasukua"
Olisi ainakin kiva nähdä tuo sinun pikku sirpukkasi.
Minä asun Hesan puolella joten ei matka ole mikään este kun on autokin.
 
Delfiini-mamille
Ymmärsin aikaisemmasta kirjoituksestasi että kaipailitte varamummoa.
Nyt huomasin toisesta ketjusta että lapsenne käy mummilla ja papalla yökylässä eli ette tarvitsekaan varamummuja.

 

Yhteistyössä