Hakutulokset

  1. L

    jos saisit valita itse niin alatiesynnytys/sektio

    Alateitse, jos itse saan valita. Perätilassa olevaa vauvaa joutuisin kyllä harkitsemaan, mutta tuskin saisin edes siinä tapauksessa synnyttää alakautta. Häntäluu on murtunut muutama vuosi sitten pulkkamäessä, ja siitä johtuen en kuulemma edes nelikiloista saa alakautta synnyttää :(...
  2. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Pojalle ostettiin pinnasänky hyvissä ajoin valmiiksi. Sitten laitokselta tultua kun ensimmäisenä yönä olisi pitänyt siinä nukkua, niin rassukkaa pelotti hirveästi se SUURI sänky :| Loppujen lopuksi poika nukkui ensimmäiset 3kk sitterissä, ja se olikin aivan mainio nukkumapaikka. Nuo 3kk meillä...
  3. L

    SUPISTUKSIA EHKÄISEVÄSTÄ LÄÄKITYKSESTÄ Kokemuksia !!!!

    Nuo supistuksia ehkäisevät lääkkeet on nk. sympatomimeettejä, eli sympaattiseen hermostoon noradrenaliinin (hermoston välittäjäaine) tavoin vaikuttavia lääkeaineita. Sympatomimeettejä käytetään mm. hengitetävissä astmalääkkeissä laajentamaan keuhkoputkia, ja aika monia samoja lääkkeitä on...
  4. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    ...näillä näkymin tulossa meidän perheeseen :) :heart: Voi tosin olla, että tyttösikiön häpyhuulet ja klitoris ovat turvoksissa kohdussa, ja näyttävät erehdyttävästi pojan värkeiltä, mutta kyllä lääkäri diagnosoi aika varman pojan. Olin siis TAYS:issa äitipolilla tänään...
  5. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Kannattaa pohtia ennen vaunujen ostoa ainakin: - Kuinka paljon niille tulee olemaan käyttöä - Kuljetaanko niillä asfaltilla vai sorateillä (ja kuinka paljon lumella) - Mahtuuko ne autoon ja kuinka paljon ne painaa nostaessa - Ovatko omasta mielestä kevyet/ raskaat työntää ja helpot/ vaikeat...
  6. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Jonkin verran, paljon vähemmän niitä on nyt kuin esikkoa odottaessa. Mansikoita olen syönyt plussasta alkaen joka päivä, en edes uskalla laskea, montako kiloa niitä on mennyt. Ei taida 15 kiloa riittää :ashamed: Omenoita ja luumuja on myös mennyt oikeastaan joka päivä. Rusinoita söisin...
  7. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Harjoitussupparit eivät yleensä ole ollenkaan vaarallisia, varsinkaan jos eivät ole säännöllisiä tai kivuliaita. Niitä voi tulla ihan itsekseen kohdun harjoituksena, tai sitten rasituksesta, vauvan potkuista, orgasmista, kylmästä vedestä... Mulla oli esikon aikaan rv 20-21 kivuliaampia...
  8. L

    Rintojen kasvu

    Lisäystä vielä... Kosmetologilta sain rintojenhoitovinkit esikon aikana. Hän kertoi, että rinnat ovat oikeastaan kokonaan ihon varassa, eli rintojen hoito pitäisi keskittää ihoon, niin ne palautuvat paremmin. Tiedä sitten, johtuiko ahkerasta hoitamisesta vai sattumasta, että minun rinnat...
  9. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Huomenia taas, vai olisko tämä aamupäivää :) Nampula, mulla oli esikon aikana varsinkin automatkoilla sellaisia supistuksia, että kohtu oli ihan "krampissa" jopa tuon 10 min. Kipeää ne ei kuitenkaan tehnyt, mutta sen jälkeen oli masu tosi arka. Myöhemmässä vaiheessa raskautta...
  10. L

    Rintojen kasvu

    Esikkoa ennen rintani olivat hädintuskin 75B. Paisuivat odotusaikana E-kuppiin asti, ja imetysliivit oli sitten kokoa 75F. Maitoa tuli ovista ja ikkunoista, ja sitä oli pakko luovuttaa että sai sairaalan hyvän pumpun käyttöön. Olin varma, että näyttävät hirveiltä imetyksen loputtua. Vaan...
  11. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Mitä kuuluu Sanna? Onko kaikki hyvin?
  12. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Huomenia vaan kaikille! Nampula, tuo kuvaamasi "pönkääminen" kuulostaa minusta aivan supistukselta! Harjoitussellaiselta. Niitä voi alkaa tulla jo ennen puoltaväliä, ja kunhan pysyvät kivuttomina eivät ole vaarallisia. Tässä vaiheessa liikkeet ovat vielä sen verran hentoja ja tilaa paljon...
  13. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Onnea Roosalle kahdesta pojasta =) :flower: Kyllä pienet pojat on ihania ja hauskoja, ja teille on sitä onnea nyt tuplaten tulossa. ON: Flunssa osoittaa pieniä lievenemisen merkkejä. Ihan kiva, nimittäin väsymys ja tukkoisuus saa kaiken maistumaan pahalta suussa, ja suurin osa ruoasta...
  14. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Voimia Sanna, ja täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä sinun ja Nipsun puolesta :hug:
  15. L

    Ulkonäköpaineita?

    Imetys ja vauvan hoito vaunulenkkeineen vie tehokkaasti energiaa, kun vain ei sorru herkutteluun ja ylensyöntiin joka välissä. Kannattaa syödä säännöllisesti ihan tavallista, terveellistä kotiruokaa ja jättää karkit ja keksit kaupan hyllylle. Esikon aikana tuli 17kg, josta n. 7kg silkkaa...
  16. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Kävin esikon aikana äitiysjoogassa, ja pidin siitä kovasti. Monet liikkeet ja hengitysharjoitukset ovat jääneet vakituiseen käyttöön, ja iltaisin ne rentouttavat mukavasti olkkarin lattialla tehtynä :) Paidoista ja alkkareista, ootteko kokeillu masutuubia? Pidentää monen lempparipaidan...
  17. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Toivoisin, että sukupuoli näkyy jossain ultrassa. Ja varmaan haluan 4D-tutkimukseen, kuten esikostakin. Nyt kuitenkin tuntuu, että lapsen sukupuolella ei ole niin suurta merkitystä kuin ensimmäistä odottaessa. Silloin toivoin kovasti poikaa, ja onneksi poika tulikin. Nyt olisi tietysti ihanaa...
  18. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Kurjaa oloa täälläkin, yskää, nuhaa ja lämpöä. Mieskin on kipeänä, joten kuskattiin eilen isommat lapset yökylään miehen vanhempien luo ja oma äitini hoitaa nuorinta täällä kotona. Nukuttua ei oikein ole saanut pariin yöhön, ja väsymys aiheuttaa näemmä sitten pahoinvointiakin uudelleen...
  19. L

    halvemmat vaunu mallit

    Carenan vaunut ei ole parhaat mahdolliset, mutta todella hyvin niiden kanssa on pärjätty nyt 1v4kk. Vaunut on meillä joka päivä käytössä pitkillä lenkeillä (myös juoksulenkeillä ), päiväunilla ja kauppareissuilla. Myös kakkosen kanssa yritämme pärjätä näillä, mutta hankimme lisäksi laadukkaammat...
  20. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Täällä onkin paljon keskustelua painoasioista -hyvä, meille kaikille ajankohtainen :) HH, minä ainakin olen kirjoittanut tuonne yhteen ketjuun rasvakudokseen varastoituneista ympäristömyrkyistä. Se on ikävä fakta, että niitä varastoituu, mutta liikaa niistä ei kuitenkaan kannata ottaa...

Yhteistyössä