Karvojen siistiminen?

Onko kellään suositella hyvää kosmetologia tai paikkaa tuohon siistimiseen / brassiin täältä pääkaupunkiseudulta / Helsingistä??? Itseäkin nimittäin kyllä jo vähän ahdistaa tuo rehoitus ja ajatus tikeistä kiinni karvoituksessa...
 
Oho,yllättävän moni siis siistii karvoitustaan. Varmaan pitäis sitten minunkin tehdä sille pöheikölle jotain niin ei tarvitse sitten lääkärin käyttää viikatetta perille löytääkseen... =) En mä kyllä varmaan ihan kaikkea pois ottaisi. Voisi olla liian alaston olo.

Mitä sellainen kosmetologilla käynti maksaa? Tekevätkö kaikki kosmetologit karvojen siistimistä?
 
koti parturilla onnistuu kanssa tuo "pehkon parantelu" :ashamed: meillä ainakin kunhan putsaa leikkurin leikkelyn jälkeen....

eli kyllä ala karvoitusta ajellaan kohtalaisen säännöllisesti varsinkin kun tuntuu et alapää "haisee " jatkuvasti pahalle vaikka kuin pesis
 
Molemmat raskaudet+ synnytykset olin kokonaan posliini myös alapäästä. Tähän karvattomuuteen olin tykästynyt jo ennen ekaa odotusta, joten samalla mallilla mentiin, kuten vieläkin. B) :wave:
Mies on enimmäkseen hoitanut karvanpoistoani silloin odotusaikaan. Vahaus ja pinsetit on hyvä keino. Kävin myös odotusaikana ottamassa brassivahauksen kosmetologilla masun ollessa jo reippaan kokoinen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sienna74:
Seuraavat ajatkin on jo varattu ja kosmetologini ehdotti tuota brasilialaista ennen synnytystä. Onko kukaan kokenut, käykö kuinka kipeää!?
Mä oon vuosia kiskonu itse vahalla karvat pois. Tekee se jonkin verran kipeää, mutta ei mitenkään sietämättömästi, kun itsekin pystyy karvat juurineen kiskomaan. Mitä useammin vahaa, sitä vähemmän sattuu. Itselläni häpykummun päälle sattuu enemmän kuin bikinirajoihin tai "sinne alas", joten nykyään jätän tuohon päälle sistin kolmion.

Viimeksi pakkasin sairaalakassiin höylän, ja melkein ensimmäinen homma osastolle pääsyn jälkeen oli alapään ja kaiken muunkin siistiminen :D Raikasti oloa kummasti. Se hormonihiki ja jälkivuoto karvoissa oli aika ällöä :p
 
Eikö kellään iho ärhäköidy höyläämisestä?

Itse en enää ikänä aja täysin kaljuksi, saan jotain pieniä punaisia näppylöitä siitä hyvästä.. Siinä voisi kätilökin järkyttyä kun kurkkaa ja näkee näppyläisen piparin :LOL:

Ja mulla ainakin kutisee alapää kun karvat alkaa kasvaa takaisin, olo on silloin sietämätön :eek: Joten olen tyytynyt pelkkään lyhentelyyn.. Ainakin kaikki on tähän mennessä sieltä etsimänsä löytänyt :LOL:

Esikoista synnyttäessä ei kätilökään ajellu vaikka jouduttiin eppari tekemään, joten eikai se ihan umpeen kasvanut pöheikkö ole, tai ollut ainakaan vielä silloin..

Lyhyemmät karvat tosin tekee olon siistimmäksi ja raikkaamaksi :p Joskus hurjassa nuoruudessa pidin posliinina vaivoista huolimatta, kuukautisten aikaan olo pysyi puhtaampana :D
 
no ei ne karvat kyllä häiritse mitenkään epparihaavan ompelua.eihän ne karvat siinä kohtaa kasva.
itse olen vaan saksilla pahimpia lyhennellyt.posliini ei ole mun juttu.sitä paitsi olen kuullut että karvoilla on tehtävänsä mm.ulkoisten häpyhuulten "suojelussa"hankaukselta.mutta onhan se kiva että pehko on lyhyempi jo ihan hygienian kannalta synnytyksen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
Mitä se body shopin tee se itse sokeri juttu maksaa? Voiskin koklata. :p
Kouvolan B/S-myymälässä oli viimeeksi ostaessani alle 10 egee. Ja tää on se lämmitettävä sugar-vaha. Sitten ne puuvillalaaput n. 5 vielä siihen päälle. Toimii hyvin myös sinne piparille =)
Brassivahauksia tekevät useat kosmetologit, joten kannattaa tiedustella paikkakunnalta.

 
kiitos tuosta sokerivaha vinkistä.. täytyneekin tänään mennä sitä sitten ostamaan ;)
jos vaikka sais sillä tota alapäätä siistittyä kun oikeen muut ei onnistu.. mutta vähän toi vaha mietityttää.. kerran aikasemmin jostain veetin vaha liuskaa kokeillut ja tosi huono kokemus jäi siitä kun ei karvan karvaa irronnut.. en vaan osaa ilmeisesti.. :/
 
Minerva81: kyllähän se iho ärhäköityy höyläämisestä, mutta niin höyläyksen kuin sokeroinninkin jälkeen kannattaa pestä muutaman kerran jollain pesukintaalla tai vastaavalla, jossa on vähän hankauspintaa. Se estää karvoja kasvamasta ihon alle ja näin vähentää punoitusta.

Tuossa joku mainitsi alapään "haisemisesta". Onko se ihan normaalia näin raskausaikana, kun minäkin olen alkanut haistamaan epämiellyttäviä hajuja ja mitään tulehdustakaan ei ole, näyte otettu neuvolassa. Voiskohan joku Lactalin tapainen kuuri auttaa, jos se johtuu vain ph:n muutoksista? Ei ole kiva sinne karvojenpoistoonkaan lähteä, jos kovin tuoksahtaa.... :LOL:
 
ei tuntunu tuo brasilialainen sokerointi yhtään pahalta. kosmetologi suositteli ihon kuorintaa joko hellävaraisella voiteella tai kuorintahanskalla juuri karvojen sisäänpäin kasvun ehkäisemiseksi. mä kävin consultlady kauneushoitolassa.
höyläämällä en enää aio alapäätä rasittaa.
 
Sienna74:
Itsellä ainakin molemmissa raskauksissa on alapään Ph välillä hieman sekaisin.ostin apteekista Gynodact kapseleita ja oireet helpotti heti.ne on siis maitohappobakteereita ja mun mielestä miellyttävämpi käyttää kun se nestemäinen lactal.
 
tänään kävin sitä sokerivahaa ostamassa bodyshopista ja hintaa oli vahalla joku 13? ja niillä puuvillaliuskoilla jotka voi pestä käytön jälkeen oli joku 6? ja sillä lastalla joku 2?... et joku puutamakymmen centti vajaa 20?.... :)
mut äsken koitin sitä ja lähti karvoja j aärsytti ihon punaseks :( mutta ei kaikki karvat lähteny.. mietin että' muut vahailijat :attn: kertokaa että täytyykö karvojen olla se 0,5cm että kaikki lähtee kun lyhimmät ei lähtenyt ja miten ton alapään bikinialueen ihon saa oikeen kiristettyä kunnolla että lähtis paremmin? ja ohjeen mukaan lämmitin vahan juoksebvaksi mutta ei se vaha lämmintä ollut niin mietin että täytyykö vahan olla juoksevaa vai lämmintä ja juoksevaa jotta karvat lähtisi tietyltä alueelta kokonaan? täytynee pitää tauko tässä vaikkei saanu kaikkia haluamia karvoja lähesklään poiskun ilmeisesti edellisestä ajokerrasta vielä jäänyt näppyjä iholle.. :)
 
Suosittelen lainaamaan miestä avuksesi, sillä se ihon tiukkaus ja kiskaisu ei ole niinkään easy juttu yksin :eek:
karvan tulee olla ainakin sen 5-10 mm, jotta ne jäävät siihen vahaan kiini. Ja sugaring on helppo lämmittää mikrossa sopivan juoksevaksi.
Ainahan ei tartte vahan kanssa touhuta, sillä pinseteillä saa ne yksittäiset viikon kasvustot helposti hoideltua. Kuten myös vahauksen jälkeen ne sitkeimmätkin karvat. :whistle: B)
 
auringonkukka-75
Mulla varmaan karvat on mallia jouhi :ashamed: Olen joskus kokeillut tota Body Shopin sokerijuttua ja ainoa mitä sain aikaiseksi oli punoittavat sääret, joissa oli paljon katkenneita karvoja. Ei toiminut mulla ainakaan.

Kysymys ei varmaankaan ollut siitä, etten olisi osannut tehdä sitä oikein. Mulla on samantapainen kokemus myös ammattilaisen tekemästä jalkakarvojen poistosta kuumavahalla. Karvat kyllä katkesivat ja kipeetä teki, mutta juurineen eivät lähteneet. Kaikenlisäksi iho tulehtui niin kovin, että jouduin menemään lääkärille ja sain kortisonivoidetta mätiviin näppyihin |O

Tulin siihen tulokseen, että kuumavaha ei ole tarkoitettu mun "jouhille". Ja alapäähän en edes uskalla ajatella sitä :kieh:
 

Yhteistyössä