masentaako muita sokeridieetti

Mulla on kyllä päinvastainen olo. Tuntuu hyvältä, kun syö terveellisesti. Siis lähinnä tuolla pääkopassa. Ja karkittomaan elämäänkin totuin aika äkkiä.

Edelleen mulla kyllä on tekemistä. Ekan kerran söin karkkia eilen ja heti tulee sellainen olo, että pitäis syödä kaikki herkku mitä kaapissa on. Mutta sitten vaan pitää hillitä ittensä.

Kyllä mä ainakin tämän niin tosissaan otin, kun sukurasite on melkoinen. Että teen kyllä kaiken mitä voin, että en myöhemmin sairastu. Koen, että tavallaan oli hyväkin jäädä kiinni, että tuli se nuijan isku päähän. En mä muuten olis elämäntapoja muuttanut, vaan syönyt entiseen malliin.

Tsemppiä sulle!
 
Sekin vielä, kun tämä ei pääty mulla ainakaan synnytykseen, vaan kyllä mä ainakin meinaan jatkossakin miettiä mitä suuhun laitan. Toivotaan, että jossain vaiheessa päässäkin naksahtaa kohdalleen, eikä tee mieli mässätä. Mulla ainakin oli niin mielialasyömistä, kun on kivaa, kun ärsyttää, kun ei oo tekemistä. Ja aina sitä kaikista epäterveellisintä.

Miten tiukalla dieetillä sä oot? Mulla on ihan vaan se, että kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Turhat rasvat, sokerit pois. Ja säännöllisesti ennenkaikkea. Ihan hyvin pysyneet kurissa noi arvot, paastoarvohan nyt olikin ainoa minkä oli koholla.

 
10.7( ja 10 raja.)............paasto oli ok ja se 2 tunnin.Eli yksi arvo vaan .
sain neuvolasta sen valio-ohjeen. jotain 1800 kcal vrk (aamupala pari leipää+rasvaton viili,ruoka se lautasmalli jne....välipala:leipä ja hedelmä.,ruoka se lautasmalli ja illlalla hedelmä ja pari leipää)rasvat ja sokeri pois.Musta toi vaan muistuttaa vähän anoreksiaa kun tarkkailee,jarruttaa syömisiä(mulla oli tuossa myöhäisteiniiässä) niin mua ahdistaa ja öisin kun en saa unta niin nälkä.olen kait tunnesyöppö.Ja sit "ei raskaana" kulutan kyllä ne mässäykset koska liikun tosi paljon mut nyt en.ihan jumissa alapää jne..kipuja kävelystä jne.aika nopeasti....onneksi jo huomen alkaa rv 34 :/
 
Ei mulle tosiaan mitä kalorimääriä annettu lainkaan. Ihan vaan ohjekirjanen terveellisestä syömisestä. Yritän tästä saada itelleni pysyvän tavan, enkä enää sorru mässäilyyn. Raskaudenkaan jälkeen siis. Kaikki makeat uppoaa muhun ihan huomaamatta. Tiesinhän mä sen etukäteenkin, että mun ruokailutavat on päin sitä itteään. Mutta ihminen kai on niin hölmö, ettei "herää" vasta kun pakon edessä.

Yllättävän helposti mulla itellä kävi tää ruokavalion muutos. Mutta yhtä helposti kyllä repsahdankin, pitää vaan olla tiukkana. Mä edelleen nukun yöt ilman vessakäyntejä tms, joten ei yöllä nälän tunnetta tarvi potea. Yleensähän jos yöllä kun herää miettimään, niin ongelmat tuntuu ihan mahdottoman suurilta.

Mutta koitahan jaksaa! Eikä enää montaa viikkoa mene, niin vauvan saat syliin!
 
B) ja sit nautin joulusta täysin herkuin :p pitää sit kattoo vähän muuten arkea ettei liikaa mässää-kilotkaan ei kertys mut nyt ei mitään siis.......ja kaikki mikä on kiellettyä sitä yleensä haluaa :whistle:
 
Mulla on ilmeisesti aika sama dieetti kuin kirsulilla, eli noin 1800 kcal/pvä. Dieetillä on menty elokuun lopusta asti ja aluksi varsinkin masensi. Ja sitten vielä enemmän kun ei ne sokerit pysyneet dieetilläkään kurissa. Eli reilun kolmen viikon dieetin jälkeen aloin myös pistää insuliiniä, ja dieetti tietenkin jatkui ennallaan. Nyt kun reilu viikko sitten nostettiin insuliiniannosta, alkaa olla sokerit kohdallaan. Dieettiä on onneksi enää neljä viikkoa jäljellä (tuskin pitävät vauvaa mahassa yli 40 viikon, kun lantio kuulemma riittää pienelle tai keskikokoiselle lapselle... :/ ), Kaapissa on melkein 2 kg suklaata odottamassa. B)
Mutta varmaan tulee jatkossa syötyä kasviksia hieman tiuhempaan tahtiin, ettei tulisi pysyvää vaivaa myöhemmin tästä diabeteksesta. Sukurasitusta löytyy täältä myös aika lailla, niin paino olisi hyvä pitää kurissa.
 
Eikai nyt nälkä saa olla!!! Jos on nälkä, niin silloin nousee elimistön "nälkähapot" (ketoaineet) korkeelle ja voivat aiheuttaa vaikka myrkytyksen. Mittaathan ketoaineita itseltäsi päivittäin?
Itsellä oli 12 viikon ajan raskausajan diabetes ja diabeteshoitaja painotti sitä että nälkä ei saa olla! Voihan syödä kun syö oikeita ruoka-aineita.
Katso, löytäisitkö vinkkiä tuolta:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unikonna:
Eikai nyt nälkä saa olla!!! Jos on nälkä, niin silloin nousee elimistön "nälkähapot" (ketoaineet) korkeelle ja voivat aiheuttaa vaikka myrkytyksen. Mittaathan ketoaineita itseltäsi päivittäin?
Itsellä oli 12 viikon ajan raskausajan diabetes ja diabeteshoitaja painotti sitä että nälkä ei saa olla! Voihan syödä kun syö oikeita ruoka-aineita.
Katso, löytäisitkö vinkkiä tuolta:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187
ei puhuttu ite mittaamisesta mitään ja syön suunnillen noin.......... öisin nälkä :/ (levottomat jalat valvottaa ja muutenkin vc juoksu jne.loppuraskauden vaivat)
 
Kannattaa syödä silloin joku pieni välipala, jos muutenkin yöllä olet hereillä. Esim. leipä tai rasvaton jogurtti yms. Tai sitten syöt illalla liian kevyen iltapalan. Syöthän jotain juuri ennen nukkumaanmenoa?
Raskausdiabeteksessa ei saa olla nälkä eikä tarvikkaan olla.
 
.....ns.Ylimäärästä.........siis mikä ei enää kuulu tohon määrään mikä on nois malleissa esim. jne. Oli paino pudonnut 4 kiloa.....ton sokerivalion takia :eek: (900 g per viikko) täti sano et vauva kyllä kasvaa-ole huoleti :|
 
mikäköhän dietti mulle viime pe annettiin kun saan kuulemma vaan 1400 kaloria syödä päivässä.
voitte arvata että nälkä on kamala :eek: :whistle:
niin vähän päiviä takana että vielä tuntuu ihan ok jutulta mutta aika näyttää :p
 
Masentavaahan tää alkaa juu olemaan, varsinkin kun nyt ollaan jo ns. yliajalla tässä odotuksessa.
Ite oon kyllä ajatellu jatkaa tätä ruokavalioa vielä odotuksen jälkeenkin, MUTTA sen olen päättänyt että ekaan viikkoon en aijo tosiaan kattoo mitä suuhuni laitan kun tää pieni maailmaan putkahtaa.
Mulla oikeestaan ruokailutottumukset on ollu ennen niin, että kerta päivään tuli syötyä enemmän ja töissä pahimpaan nälkään vaan jotain. Siitä siis on hyötyä että syö tasasin väliajoin vähän.

Tuosta nälkäjutusta.. Mun neuvolan täti mittaa aina käynnillä myös ketoaineet, kerran ne olikin kahella plussalla (olin sillon käyny jo viikon välein) pikkasen pisti pelottaan ja kotiin tultua sitten söin "hyvin" eli siis vaan lisäsin hiilareiden määrää,join myös paljon vettä, kahen päivän päästä ketoaineet oli kadonnu joten se siitä.
Haluun vaan painottaa sitä että minä EN TUNTENUT NÄLKÄÄ vaikka noita ketoaineita olikin.
Pikkasen hirvittää että millanen jätkä tuolta pitäs koittaa maailmaan saada kun hän nyt kerta vielä haluaa tuolla kasvaa..
Tänään käsikopeloitu painoarvio 3.8kg :headwall:
 
Kuulostaa aika hurjalta tuo 1200 kcal dietti. Sillähän tavallisesti laihtuu noin 1kg/vko eli raskaana ollessa vielä enemmän, kun kuluttaakin enemmän. 1800kcal kuulostaa jo paljon paremmalta määrältä. Katsotaan joudunko itsekin dietille, aamulla olisi sokerirasitus tiedossa :eek: Ja nyt jo nälkä :| Onneksi ainakin paastoarvon pitäisi olla kunnossa (3 vkoa sitten kontrolloitu)..

Afu ja mini 26+1
 
...ja pahentaa insuliiniresistenssiä entisestään. Oletko varma, valvottaako sua nälkä vai ne levottomat jalat ja liitoskivut?

Levottomiin jalkoihin saattaa auttaa lisärauta, jalkojen lepuuttaminen, kylmä-kuuma -kylvyt jaloille, tukisukkahousut, viileässä nukkuminen...

Mulla on myös levottomat jalat ja jaloissa neuropatiaa yhden flunssan jälikitaudin seurauksena (ollu jo 7 vuotta). Normaalia lääkitystä niihin ei voi käyttää raskauden aikana, mutta neurologilla oli pitkä lista sellaisia, jotka on turvallisia raskausaikana.

Mulla on myös nälkä jo aamuyöstä ja aamusokerit koholla, jos valvon. Yritän kuitenkin hoitaa ensisijaisesti valvomisen syytä. Verensokerin heittelyt pahentaa aina neurologisiakin oireita, myös noita levottomia jalkoja. Hermot reagoi oikeastaan ensimmäisinä verensokereihin. Että kannattaa vaan sitkutella sen ruokavalion kanssa!

Ai niin, ja mulla 1400kcal sokeridietti kun elopainoa ei ole paljon. Paino on noussut sillä hyvin hitaasti, mutta noussut kuitenkin. Läskiä tolla määrällä ei tarvitse pelätä :p
 

Yhteistyössä