Hakutulokset

  1. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Äitipolikuulumisia... Kaulakanava on lyhentynyt 4,7cm --> 1,5cm eli ihan reilusti, ja on kauttaaltaan 1-2 sormelle auki, ulkosuu vielä enemmänkin. Huono olo ja pahoinvointi johtu kai alhaisesta verenpaineesta, 55/98 :p Paino ei ole noussut 3 viikossa yhtään, vaavi kasvaa samaa 25%...
  2. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Onpas täällä supistuksia ilmassa :| Olen menossa itsekin huomenna ylimääräiseen kontrolliin. Supistuksia on tullut jo kolmena iltana 2-3 tunnin ajan säännöllisesti 5min välein. Lisäksi koko ajan huimaa ja oksettaa. Ovat onneksi loppuneet eivätkä ole kovin kivuliaita. Koitin kuitenkin...
  3. L

    24 rkv ja edelleen ällöttää - onko muita?

    Täällä myös etominen jatkuu rv 27+5 :wave: Hiemankin huonompi yö, niin aamulla pitää vielä yökätäkin, samoin lähes aina hampaita pestessä. Vauva ku potkii mahalaukkua kohti, niin silloinkin meinaa tulla mahan sisältö ylös... Söin raskausinkivääriä rv15 asti ja se auttoi, pitäisi kai hakea...
  4. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Suosittelen liukuesteitä kenkiin, halpa henkivakuutus itselle ja masuvauvalle! :attn: Hankin sellaiset esikoista odottaessa, ja kovassa käytössä ovat olleet. Ei tarvitse liukastella tai pelätä kaatumista. Vauvan synnyttyäkin ovat hyödylliset, varsinkin jos kantaa vauvaa repussa tai...
  5. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Tsemppiä Roosa ja pojat! :hug: Pyydä päästä osastolle jos oikein kovasti huolestuttaa. Onhan sielläkin tylsää, mutta tulee varmasti maattua ja apu/ seuranta on lähellä.
  6. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Onpas Jiksulla todella inhottava neuvolantäti :( Päästä toisesta korvasta ulos jos vain pystyt. Roosalle erityisen paljon jaksamista huolen ja vaivojen keskelle :hug: Toivottavasti pojat pysyy masussa niin kauan kuin mahdollista, eli vielä monta viikkoa! Ja otan suorastaan osaa tuon...
  7. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Tsemppiä Jiksu väsyneeseen päivään! Noita päiviä on valitettavasti tulossa pikkuvauva-aikana lisää... :p Mutta silloin on helpompi auttaa itseään väsymyksen keskellä, lähteä vauvan kanssa ulos tai ottaa päiväunet silloin kun vauvakin (eikä kukaan enää rummuta mahassa). Mulla alko esikoisen...
  8. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Lampukka ilmoittautuu :) Olen käynyt n. joka kolmas päivä lukemassa muitten kuulumiset, mutten ole ehtinyt kirjoittaa mitään. Mies on ollut edelleen kipeä, poskiontelotulehdus on kroonistunut ja sai passituksen ilmastus(?)leikkaukseen (olikohan se sana noin :p ). Lapsilla kaikki syksyn...
  9. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Tuttuja on nuo alavireiset fiilikset. Tämä odotus on ollut paljon helpompi, mutta kyllä ensimmäinen oli todella vaikea. Jossain 25- ja 30-viikkojen välillä aloin odottaa raskauden loppumista, kun kyllästyin odottamiseen ja halusin vauvan jo syntyvän. Olo oli hankala ja turhauttava, ja jopa...
  10. L

    Body balance raskaana

    Olen itse vetänyt noita tunteja äitiyslomaan asti ja ollut osallistujana synnytykseen asti... Hyvin onnistuu siis! Suosittelen kaikille odottajille, rauhoittaa mielen ja saa jäsenet venyteltyä kunnolla, jolloin kolotukset ja muut saattavat vähentyä. Vinoja vastalihaksia voi tehdä kevyesti...
  11. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Roosa, olen myös lähipiirissä nähnyt kaksosodottajia joiden paino nousee jopa liki 30kg, ja kummasti vaan ovat hetki synnytyksen jälkeen ihan saman näköisiä kuin ennenkin. Turvotusta tulee varmaan aika hurjasti. Minullakin nousi esikosta paino 17kg, vaikkei isoja näkyviä nestekertymiä edes...
  12. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Huomenia! Eilen oli se 3 kertaa siirtynyt 4D-ultra. Maksoihan se taas maltaita (285?, KELA-korvausten jälkeen 219? :p ) mutta oli se taas sen arvoistakin :heart: Mua on huolettanut tämä Tehyn työtaistelu ihan hirvittävästi kun ei voi olla varma riskiraskauksien seurannasta, ja ihan hyvillä...
  13. L

    G: miksi menitte/olette menossa 4D ultraan??

    Esikosta käytiin mun huolehtimisen ja murehtimisen vuoksi, tuntui että julkisen puolen rakenneultra tehtiin kovin hätäiseen ja halusin saada vastauksia päässä pyöriviin kysymyksiin. Myöskin uteliaisuus, halu tutustua vauvaan paremmin jo odotusaikana, uutuudenviehätys ja tietysti se että...
  14. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Roosa, kerrankin joku kysyy jotain johon luulen osaavani vastata :kieh: . Kuulostaa niin tutulta nuo sinun oireet. Minulla on raajoissa lievää neuropatiaa (=ääreishermojen, pääasiassa tuntohermojen lievä toimintahäirö ), ja useimmiten oireina ovat puutuminen , pistely, pieni voimattomuus...
  15. L

    perätila ja sektio

    Voi olla... esikkoni kääntyi itse 2pv ennen suunniteltua kääntöä (rv 35+2), ja minulta murtui siinä kylkiluu |O Teki sekin p***n kipeää |O Sitten taas äitini (jolta on käännetty 2 vauvaa) sanoi, että se oli "pari painallusta ja humpsaus" eikä sattunut yhtään. Sekä minä että veljeni...
  16. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Täytyy pikaisesti hieman kirjoitella. Poika ja mies ovat molemmat kipeänä, eikä omaa aikaa ole juurikaan jäänyt. Nampula, onnea ikääntymisen johdosta! :flower: Tuli black out, olenko jo päivittänyt ikäsi kerran, mutta muutin sen nyt 28:ksi. Tuosta TAYS:in synnytysvalmennuksesta ei ole...
  17. L

    Maha laskeutunut, rv 34!

    Jos supistukset jatkuvast ja asia painaa mieltä, kannattanee olla neuvolaan yhteydessä. Mulla laskeutui maha esikosta muistaakseni 34+0, silloin alkoi myös kipeät supistukset ja muutokset kohdunsuulla (ei mitään dramaattisen nopeaa, mutta koko ajan tapahtui kuitenkin). Periaatteessa 34 viikon...
  18. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Lisäys... taitaa olla kamalan hoonoa soomea tämä mun tekstit tänään, ei oikein jaksa enää keskittyä :(
  19. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Iltoja :) Ajattelin että luken vaan pikaisesti mitä muut ovat kirjoittaneet, mutta päätin sitten kirjoittaa pätkän itsekin. Ranjalle onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista :heart: Viipukka, raskausvitamiinin sisällön voit kurkata täältä . Noissa monivitamiineissa on niin vähän...
  20. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

    Viipukka, saat tosiaan noita kaikkia vitamiineja ja kivennäisaineita yhdestä valmisteesta, MultiTabs RASKAUS. 80 kpl purkki maksaa n.17? eli on hieman hintavampi kuin perusmonivitamiinit, mutta menee siihenkin rahaa kun ostaa monia erillisiä valmisteita. Tosin jos hemoglobiinia pitää nostella...

Yhteistyössä