Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

Roosalle jaksuja ja paljon lepoa, toivotaan että pojat pysyisivät vielä masussa kasvamassa.
Viipukalle myös lepoa ettei liikaa supistele.

Mä pääsen vasta ens keskiviikkona äitiyspolille...supistelut vaan jatkuu. Alkaa turhauttaan ku ei voi mitään tehdä ja mihinkään mennä ilman että alkaa supistaan. Täällä sohva ollut kova sana viime aikoina =)

Katsoin Finlandia-tv:tä, tosi harmillinen toi Tampereen vesi tapaus...Että miten tollasta pääsee sattumaankaan.Toivottavasti pian saisivat asian kuntoon.

Mai 27+2
 
Kiitos kaikille viesteistä! :flower:
Täällä olen nyt tämän päivän ottanut tosi rauhallisesti ja miettinyt myös miten hölmöä oli kun sairasloma alkoi mutta en paljon tahtia rauhoittanut. Kävelylenkkejäkin piti tehdä vaikka vatsa oli kivikovana..
Ei sitä oikein ymmärtänyt mitä se tarkoittaa kun käskettiin ottaa rauhallisesti.
No toivon todella etten joutuisi sairaalaan ainakaan kovin moneksi viikoksi. Onneksi on monet hankinnat tehty. Turvakaukalot vuokrattiin if.ltä ja rattaat on varastossa. Sänky vielä puutuu ja hoitopöytä. Pöytä saadaan kaverilta ja mies voi hakea.
Vauvalehden keskustelupalstalla olen joskus käynyt lukemassa heidän vastaavaa keskustelua ja siellä oli jo yhdet kaksostytöt syntyneet keskosena viikon kolmekymmentä tienoilla. Heillä oli kaikki toistaiseksi hyvin. Itku tuli kun luin kirjoituksen.

Tuo Nokian vesihomma on käsittämätön. Miten tuollaista voi sattua suomessa. Onneksi Lampukka et juonut vettä ja toivotaan koko perheelle jaksamista.

Nyt takaisin sohvalle!! Ps. Mai ota tosi rauhallisesti. Kyllä ne supistelut näköjään tarkoittaa sitä että on aika levätä ja varsinkin kunnolla vaakatasossa.

Roosa ja pojat 29+4
 
Kiitos kaikille viesteistä! :flower:
Täällä olen nyt tämän päivän ottanut tosi rauhallisesti ja miettinyt myös miten hölmöä oli kun sairasloma alkoi mutta en paljon tahtia rauhoittanut. Kävelylenkkejäkin piti tehdä vaikka vatsa oli kivikovana..
Ei sitä oikein ymmärtänyt mitä se tarkoittaa kun käskettiin ottaa rauhallisesti.
No toivon todella etten joutuisi sairaalaan ainakaan kovin moneksi viikoksi. Onneksi on monet hankinnat tehty. Turvakaukalot vuokrattiin if.ltä ja rattaat on varastossa. Sänky vielä puutuu ja hoitopöytä. Pöytä saadaan kaverilta ja mies voi hakea.
Vauvalehden keskustelupalstalla olen joskus käynyt lukemassa heidän vastaavaa keskustelua ja siellä oli jo yhdet kaksostytöt syntyneet keskosena viikon kolmekymmentä tienoilla. Heillä oli kaikki toistaiseksi hyvin. Itku tuli kun luin kirjoituksen.

Tuo Nokian vesihomma on käsittämätön. Miten tuollaista voi sattua suomessa. Onneksi Lampukka et juonut vettä ja toivotaan koko perheelle jaksamista.

Nyt takaisin sohvalle!! Ps. Mai ota tosi rauhallisesti. Kyllä ne supistelut näköjään tarkoittaa sitä että on aika levätä ja varsinkin kunnolla vaakatasossa.

Roosa ja pojat 29+4
 
Hittolainen mies tupissut jo muutaman päivän ihan turhista asioista ja tänään mun mitta täyttyi :eek: se on kehdannut jopa valittaa ruuasta siis mitä saa tehdä ja mitä ei ja meillähän ei syötäisi muuta kun naudan lihaa jos hän saisi päättää. Neuvola oli peruttu ja niillä ei ollut kuulemma mun puh numeroa (haloo sehän laitettiin ekaan neuvola lappuun mitä kirjoitettiin) niin ei sitten voinut muka soittaa ja perua aikaa. Onneksi en vielä siinä alkanut itkemään, nieleskelin autolle saakka että rauhoituin. Kotona jatkui sama mutina.... perkule kun sain hepakat kesken syönnin ja löin leivän pöytään ja häivyin olkkariin oottamaan että ukko sai syötyä. Söin sitten omat ruuat loppuun ja lähdin vollottamaan yläkertaan makkariin, hitto kun ei voi kunnolla edes itkeä enää kun en saa sitten happea tarpeeksi kun tuo vauvakin vie omansa. Jos saisin huutokohtauksen en varmaan jaksaisi kun lauseen huutaa ja sitten olisin jo ihan voimaton. Mää oonkin ollut aika rauhallinen nyt odotus aikana vaikka muuten oonkin räiskyvä persoona. En tiiä sitten koska pääsen neuvolaan, ens ma saan soittaa uuden ajan vaan eihän siellä saa kun haukkuja että samahan tuo ois olla menemättä ollenkaan. Onhan suo ennesvanhaankin pärjänneet ilman neuvoloita......
Anteeksi kun tuli tämmönen purkaantuminen, huomena ois 5-vuotis hääpäiväkin mutta enpä tiiä jaksanko olla mukava vähään aikaan.

Hormonihirviö 27+4
 
HH: Hyvä kun kävit purkamassa, se helpottaa kummasti. :) Mieli on herkkä, ja mäkin otan kaikki tosi raskaasti, ja itkua pukkaa pienistäkin asioista. Ei miehet sitä oikein välillä varmaan ymmärrä, mutta koitetaan antaa niille se anteeksi.

Kurja toi neuvolajuttu. Älä välitä, ei siellä mitään kuulemisen arvoista olisi kuitenkaan sanottu. ;) Mutta harmittaahan tuollainen.

Tsemppiä ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :hug:

Jiksu
 
Kyllä me sitten eilen saatiin sovittua ja mies teki hääpäivä aterian. Join muuten ruuan kanssa eilen melkein täyden kolmos oluen, maistui tosi hyvältä mutta lisää ei tehnyt mieli ollenkaan. Yleensä en edes tykkää ruuan kanssa kaljasta mutta eilen maittoi. Tuo mun ukko on hieman jääräpäinen ja sille on näytettävä kaapin paikka tietyn väliajoin jotta yhteiselämä sujuu.
Ostettiin tänään kinkku kun oli kerrankin pieniä potkattomia juhlakinkkuja tarjolla, hk:n 3,400 kg ostettiin vaikka meillä on kyllä ollut edellisinä vuosina isompi potkalla oleva. Toivottavasti siinä on nyt kuiten muutamaksi päiväksi syötävää....
Ei taideta saada ennen joulua äippäpakkausta, mulla jo 2viikkoa sitten tullut päätös eikä vielä kuulu.

Hormonihirviö 27+6

 
Hei ja hyvää uutta viikkoa kaikille!

Mä skippasin työt tänään, on vähän flunssainen olo ja ulkona on NIIN liukasta että en halua mennä ovesta ulos ollenkaan. Pelkään nykyään kaatumista aika tavalla. :eek:

Olen puntaroinut koko aamun yhtä ihmissuhdeasiaa. Ko. henkilö on minulle toi rakas ja läheinen, mutta hän on joskus todella itsekäs toimissaan eikä ota muiden toiveita ja tunteita huomioon. Pitäisikö tämä asia ottaa esille hänen kanssaan vai antaa olla? Jos puhun asiasta, uskon että siitä tulee iso riita ja mahdollisesti mykkäkoulun pitkäksi aikaa. En haluaisi riidellä. Jos en puhu, asia vaivaa minua jonkun aikaa. Mitä mieltä olette? Puhunko vai annanko olla?

Jiksu
 
Perjantaita, rauhaiselo jatkuu. Jännittää joudunko tiistaina sisään sairaalaan. Ilmeisesti ainakin kortisonit annetaan poikien keuhkoja vahvistamaan. Tuntuu myös ihan hurjalta, että minulla tätä raskautta tuskin on enää kuuttakaan viikkoa jäljellä. Aina kun lähden liikkeelle niin ajattelen, että kohta se lapsivesi varmaan menee.. :eek: Nyt pitäisi olla vielä mieleltäänkin rauhallisesti.

Jiksu, minä olen juuri sellainen, etten paljon muiden asioita ole koskaan kommentoinut. Mutta mielestäni rakentava palaute on aina hyvää. Joskus toinen voi olla palautteesta jopa onnellinen jos ei ole itse asiaa nähnyt kuin yhdessä valossa. Mutta, vaikeita asioita nuo on.

HH.lle myöhästyneet hääpäivä onnittelut. Mukavaa, että saitte asiat sovittua.
Meillä tuntuu parisuhde kukoistavan paremmin kuin koskaan. On mieheltäkin tietynlainen itsekkyys kadonnut. Sanoo itsekkin olevansa nyt onnellisempi kuin koskaan. Hyvä näin kun meilläkin on isot kriisit matkan varrella käyty läpi ja kertaalleen jo melkein erottu. Lapsettomuus ei paljon asiaa parantanut tuolloin.

Pimeää on ja sytytänkin nyt pihavalot ja hyppään taas peiton alle..
Hyvää viikonloppua kaikille!!
Roosa ja pojat 29+6 HUOMENNA PAUKKUU MAAGINEN 30 VIIKKOA
 
Olipas pitkä käyttökatko. Tuli ihan vieroitusoireita. :eek:
Eilen tuli koluttua kaupungilla kauppoja ja suurin osa joululahjoista tuli hankittua. Oli jalat kipeät illalla ja vähän supistelikin päivän rasituksista. :/

Haalistunut ja vaavi 29+4
 
Jep, kauan oli palsta nurin, taisi olla koko eilisen päivän. No, oli aikaa luuhata huuto-netissä etsimässä lastentarvikkeita. :LOL:

Olisi kans pitänyt kaupungille lahjoja etsimään, mutta oli niin kauhea räntäpyry koko päivän etten jaksanut vaivautua ulos ennen kuin vasta illansuussa kauppaan. Leivoin piparkakkuja ja söin taikinaa niin että neuvolatätiä olisi hirvittänyt. :kieh:

Rauhallista sunnuntaita kaikille!

Jiksu 27+4
 
Sunnuntaita!
Oon valvonut to-pe välisen yön ja silloin oli kiinni palsta, viime yönä myös taas valvoin eli herään n.2-3 aikaan ja en saa unta millään. Tulin sitten videoita tuijottaan alakertaan ja laitoin nukkuun sohvalle ja puoli seiskalta taas omaan sänkyyn. Tämmöstä täällä.
Jiksu meillä puhutaan asiat selviksi ettei jää roikkumaan, ei se ainakaan hyvää tee jos on selvittämättömiä asoioita ja pieni vauva siihen tulee. Kumpikin väsyneitä jne.
Mulla nousee paino vaikken syö mitään rasvaista mutta suklaata kylläkin menee jonkinverran......

Hormonihirviö 28+1
 
HH: Kyse ei ole mun miehestä eikä meidän suhteesta vaan erittäin hyvästä ystävästä, jonka käytöstä pohdin. Miehen kanssa mä osaan jo asiat selvittää, mutta tuon ko. henkilön kanssa se on hankalampaa, on ollut aina. Mutta se siitä, päätin antaa asian olla, on tärkeämpääkin mietittävää kuin yhden ihmisen satunnainen tahdittomuus.

Mä päätin että jätän tästä lähtien neuvolatädin valitukset kuuntelematta. Jos vauvalla on kaikki hyvin, niin minähän en ota syyllisyyttä siitä että kiloja vähän kertyisikin.

Jiksu
 
Heippa vaan kaikille!

On ihan melkein itsellekin vierotus oireita tullut, kun ei ole palstailemaan päässyt. Omien kiireiden ja sitten palstan kaatumisen takia. Mutta hyvä että nyt pelaa!

Meillä oli eilen miehen veljen isot synttärijuhlat ja siellä meni järjestelyjen ja sitten juhlimisen kanssa koko eilinen aamuvarhaisesta ilta myöhään ja tänään sitten käytiin siivoilemassa. On jotenkin aivan naatti olo nyt, kohta siis taas jälleen kerran sohva kutsuu... :D

Minä tuossa perjantaina taas kaaduin, tosin jään takia. Onneksi vain polvilteni, mutta pelätstyin oikein kunnolla. Vaikka taas selvisinkin vain mustelmalla polveen. Mutta mulla sama kuin kuin Jiksulla että pelkään kaatumista nykyään tosi paljon.

Pikkuinen on nyt melskannut paljon, varsinkin maatessani. Viime yönä kun sitten piti juhlien jälkeen mennä nukkumaan alkoi meno. Sai tietty tilaa taas sen verran lisää, että innostui oikein. Hetken jaksoin jutustaa ja sitten koitin saada pientä rauhoittumaan, välillä hetkeksi rauhottuikin mutta sitten taas meno jatkui. Mutta yö meni sitten nukkuessa. :)

Jiksulle tsemppiä, että saisit asian puhuttua ja selväksi ystäväsi kanssa. Itse olen tosi huono puhumaan tuon tyyppisistä asioista , mutta joskus sitä vaan on pakko ja se helpottaa kyllä sitten.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Nampula 26+2
 
Suosittelen liukuesteitä kenkiin, halpa henkivakuutus itselle ja masuvauvalle! :attn: Hankin sellaiset esikoista odottaessa, ja kovassa käytössä ovat olleet. Ei tarvitse liukastella tai pelätä kaatumista.

Vauvan synnyttyäkin ovat hyödylliset, varsinkin jos kantaa vauvaa repussa tai liinassa. Vaunuja työntäessä ylä- ja alamäet on myös helpompia, kun ei kengät luista.

Täällä aletaan toipua "vesivahingosta", elämä tosin jatkuu edelleen monimutkaisena. Pesulla ei voi edelleenkään käydä eikä pyykkejäkään pestä, kun vesi haisee kamalalle kloorille :p Kuljetaan siis jatkuvasti anoppilassa kaikenlaisten pesupussien kanssa. Mukavaa tässä on se, että anoppi ruokkii meidät ohimennen :D Se on vaan tyytyväinen kun saa kerrankin osallistua meidän elämään mielestään tarpeeksi.

Lampukka 27+4
 
Sain tälle päivälle uuden neuvola ajan (15.00) ja sanoin että pitää kurkata alapäähänkin. Mulla ollut jo n. viikon jotain kummaa nipistystä kohdun suulla ja lämmöt kilahti eilen 39, flunssainen olo ei ole. Oisko joku tulehdus... Tai sitten tää kuuluu vaan normaaliin raskauteen. Pitää muuten olla virtsarakko täynnä ja muutenkin pitänyt juoda tänään paljon, saas nähdä mitä puntari neuvolassa näyttää :(
Kyllä määkin pelkään kaatumista, pitää tosi rauhallisesti käpytellä kun koiraakin ulkoiluttaa.

Hormonihirviö 28+2
 
Terveiset neuvolasta!
Tällä kertaa paino ei ollut noussut kuin n. 200 grammaa, vaikka tuntuu että olen taas turvonnut ihan älyttömästi. :eek:
Hemoglobiini pysyy sinnikkäästi 110 kohdalla, ehkä siksi minua väsyttääkin ihan kauheasti ja työt evvk. |O
Tyttösyke siellä säksätti terveydenhoitajankin mielestä. :D :heart:

Minäkin olen hyvin varovainen kävellessäni ulkona, en toisaalta kykenekään kovin ripeisiin liikkeisiin supistelujen ja liitoskipujen takia.

Eilen illalla vaavi oli tosi eloisa ja minä olin tietysti siitäkin huolissani, kun ajattelin, että on onnistunut kietomaan napanuoran kaulan ympärille.

On aika apeaa, kun on melkein vuorokauden läpeensä hämärää. :(

Haalistunut 29+5
 
Iltoo!

Viime yö menikin sitten heräillen ja ulko-ovella rampaten. Meillä yksi hauvoista saanut jostain kovan ripulitaudin ja herätteli sitten yön aikana 6 kertaa. Onneksi on helppo päästää pihalle ovesta, mutta kyllä se verottaa kun noin usein joutuu heräilemään yön aikana. :( Toivottavasti hauva paranee pian ja saamme kaikki nukkua yömme kunnolla.

Toivottavasti HH:lla oli kaikki kunnossa neuvolassa. Itsekin kävin tänään taas , kun se hoitaja silloin määräsi uudelleen pissanäytettä antamaan. Pissassa kaikki kunnossa. Nyt oli jo oma täti paikalla. Otti verensokerin ja sekin normaali. Painoa ei nyt viikossa ollut tullut lainkaan lisää. Sykkeet kuunneltiin taas ja vauva sitten alkoi mennä möyrimään taas. Kysyin että joko hän tuntee vauvan asennon ja sieltä sitten löytyi alhaalta pää ja ylhäältä jalat ja pepusta sitten tuuppi vauvaa hieman parempaa kuuntelu asentoon. Veikeää kuinka joku voikin tuntea vauvan niin hyvin tunnustelemalla.

Ensi viikon maanantaille sitten sain lääkärille ajan. Oli kyllä niin kiven takana, mutta hyvä että aika löytyi. :)

Mutta nyt muihin puuhiin.

Mukavaa iltaa kaikille! :wave:

Nampula 26+3
 
Neuvolasta palattu..... ja kaikki ei nyt ole niinkuin pitää. Kohdunkaula pehmentynyt ja sf-mitta noussut vain 2cm edellisestä. Lääkäri tutki ja laittoi eteenpäin mut ultraan joka on ens keskiviikkona. Neuvolatäti meinasi että vois olla jotain vikaa napavirtauksissa, toivottavasti vauva on kuitenkin kasvanut normaalisti. Sairaslomalle ja lepoa/juomista pitää harrastaa muttei kuitenkaan laittanut ihan vuodelepoon.
Mulla on siis supistellut ja en ole ite tuntenut ollenkaan, voi kuulemma tuntua myös selkäsärkynä ja sitähän mulla on ollut jo pari viikkoa. Ainoa mitä on tuntunut on se nipistely kohdunsuulla.
Tämmöstä tällä erää.

HH 28+2
 
HH: Olipa sulla neuvolakäynti. Toivottavasti kaikki on ookoo sekä sulla että pienellä. :hug:

Musta tuntuu että mun häpyluu ratkeaa liitoksistaan. Kivut on tosi keljuja ja käveleminen tuskaa. Puhuin tästä jo neuvolassa mutta ei täti lotkauttanut juuri korvaansakaan. Mistä sitä tietää koska ottaa tarpeeksi kipeää että saa saikkua, ja saako kivusta edes? Mä haluaisin vaan maata sohvalla kuumavesipullo mahan päällä... ja samalla on syyllinen olo kun en ole töissä kovinkaan tuottelias ja toimelias... :ashamed:

Jiksu 27+5
 
Täälläkin on tänään neuvolassa käyty...
Verenpaineet oli edellisestä kerrasta paremmat ja verensokeri ok. Mutta hb oli tehny roiman pudotuksen 134:stä nyt 110:een, eli rautakuurille tässä jouduttiin.
Sf-mitta oli 26 eli 3cm noussut sitten edellisen kerran.

Sydämen sykkeet kuunneltiin ja siellähän se jumputti päälle 140 menemään...kysyttiin myös että tunteeko täti mitenpäin pikkuinen siellä on...siellä se kuulema on pää ylhäällä ja jalat alaspäin. Aika jännä että vaan tunnustelemalla osas sen sanoa, no ehkäpä neuvola-tädiltä löytyy kokemusta vuosien varrelta =)
Keskiviikkona mennään sitten lääkärin tarkastettavaksi supisteluitten vuoksi ja luultavasti päästään ultraan näkemään pienokaisemme.

Täällä painonnousun seurailu neuvolassa on aika erilaiset taas kun siellä koti suomessa...kertaakaan neuvolassa ei olla punnittu ja seurailtu miten paino on mulla noussu. Ite olen siellä odotushuoneessa sitten joka kerta itseni vaan punninnu. Tänään puntari näytti 71kg eli olisi tullut noin 10kg painoa tähän mennessä...

HH: Toivottavasti kaikki on ok sulla ja pikkuisella!!

Mai 28+0
 
Onpas tänne tullut juttua paljon, sotki tämä palstan kaatuminenkin viikonloppuna kirjoittelut ja melkein tuli vieroitusoireita mullekin.

rv 30 alkoi ja viimeinen rutistus edessä.Toivon niin että tästä Joulustakin selvittäisiin suht vähällä uurastuksella, mutta kun olen niin henkeen ja vereen jouluihmisiä, mutta oma jaksaminen alkaa olemaan sitä luokkaa että on pakko ollut delegoida töitä mitä tehdä ja mitä ei.
Esim suursiivoukseset ja joululahjojen pakko ostokset olen nyt suosiolla jättämässä mieluusti ensi vuoteen ja tälläerää keskityn vaan tunnelman luomiseen, leivon herkkuja ja rentoudun.

Roosalla tosiaan on sitten enää kyse muutamista viikoista ennenkuin pääsee niitä nyyttejä lunastamaan! :heart: Saas nähdä malttavatko pojut nyt kuitenkin odottaa uudelle vuodelle,voihan ollakin että viihtyvät kaikesta huolimatta masun lämmössä vielä useita viikkoja.

HH: toivotaan että kaikki on ihan kunnossa vauvalla.Eikös kohdunkaulan pehmeneminen ole kuiteskin aika normaalia, vaikka viikkoja on alle 30. Olen ainakin täällä palstalla lukenut moisia tapauksia , eikä ole tarkoittanut sitä että jotain olis pielessä tai ennustaisi ennenaikaista syntymää. Hyvä että kuitenkin pääset oman mielenrauhasi takia ultraan katsomaan ja kuulemaan ihan lääkärinkin mielipidettä.
Tuli vaan mieleen kun mulla ei olla kertaakaan mitään sf-mittoja mittailtu eikä liioin katsottu kohdunkaulan tilannetta vaikka olen kärsinyt selkä,-ja lantiosäryustä sekä ja öisiä suppareitakin on ollut. Mainitsin viimekerralla asiasta kätilölle, ja vaan sanoi että kuuluu asiaan...hohhoijaa...

Häpyliitos on mullakin ihan tajuttoman kipeä, ihan kuin jollain terävällä esineellä joku siellä viiltelisi välillä |O

Huomenna visiitti taas ultraan ja olis tarkoitus katsella sopivia aikoja synnytysvalmennukseen :|

Taidanpa mennä tästä laittamaan terassille jouluvalot, hieman valaisemaan tätä mustaa maisemaa....

Hyvää viikkoa kaikille!

Kitty + nykerö 30+0
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa.

Vaavin asennosta sanottiin neuvolassa jo kk sitten, että on pää alaspäin. Ja pitkään se mun mielestä pysyikin niin, kun potkut tuntuivat ylhäällä. Sitten se oli tässä noin viikon kääntyneenä perätilaan, mutta isomman "muljahduksen" jälkeen potkut ovat jälleen tuntuneet ylhäällä. Toivottavasti pysyykin näin.

Tosi ikäviä neuvolakokemuksia Jiksulla. Muakin on harmittanut se, että mulla on ollut melkein joka kerta eri th (sijaisia). Ei sillä, kyllä ne mukavia on olleet, ei lainkaan tollaisia kommentteja kuin Jiksulla!

Hankintoja on tullut tehtyä niin että hirvittää! Kotona on jo vaunut, turvakaukalot, sitterit, rintapumput, läjä vaatteita ja leluja sekä viikonloppuna tarkoitus myös hakea pinnis. Ei silti, kaikki on tullut siskolta/kavereilta käytettynä. Varsinkin siskolta tuli kaikkea epämääräistä, mitä en olisi tiennyt tarvitsevanikaan... Mutta tänään kyllä sorruin Hgin työmatkalla omiinkin ostoksiin: kolmet pöksyt ja kietaisupaita lähti mukaan! Nyt sitten vain pitäisi saada raivattua työhuoneesta ylimääräiset huonekalut vauvatarvikkeiden tieltä. Tosin hieman päänvaivaa aiheuttaa se, että vauva varmaankin tulee aluksi nukkumaan meidän makkarissa, ja sitten toisaalta pesutilat on alakerrassa, niin mihin näistä kolmesta paikasta tavaroita oikein ripottelis!

Joko täytitte synnärin esitietolomakkeet? Minä jätin ne jo, mutta ongelmalliseksi muotoitui kohta "toiveet synnytyksestä" (tai mikä sen kohdan nimi olikaan). Kun emme ole vielä olleet synnytysvalmennuksessa, niin eipä siihen vielä osannut mitään sanoa synnytysasennoista tai kivunlievityksestä. Valmennus alkaa meillä tammikuun alussa sopivasti samaan aikaan, kun jään äippälomalle. Ja meillä onneksi synnärillekin järjestetään tutustumiskäynti. Toisaalta tuntuu, että parhaiten siitä varmaan selviää kätilön ohjeita noudattamalla. Uloshan se tulee joka tapauksessa. :)

Ei muuta kuin pidelkää masuistanne hyvää huolta!

Nupsu ja poika 30+1
 
HH:lle :hug: , hyvä että pääset lääkäriin sitten vielä tarkistuttamaan asian. Toivottavasti kaikki kunnossa ja saat nauttia loppuraskaudesta hyvillä mielin.

Meillä mulle lykättiin nuo synnärin esitietolomakkeet jo sillon ekalla neuvola käynnillä. Oli juu hieman haastavaa silloin miettiä, että mitä laittaa toiveisiin. No enhän siihen sitten mitään laittanut. Eipä kai noita toiveita niin kauheasti nyt vielä ole. Luulen että sitten paikan päällä vasta. :)

Meillä on vauvan hankinnoista kotona ainoastaan vaunut. Muut saavat vielä hetken odottaa. Vaunut haettiin viime viikolla ja lähes kaikki muu kun tulee siskoltani ja veljeltäni, niin vasta tammikuussa sitten haetaan tavaroita kotiin.

Kävin tänään Kelassa viemässä paperit. Kaikki oli ok, kunnes sitten tuli puheeksi että minun työnantajani pitäisi maksaa mulle 3 kk palkka. Mulle ei ole työnantaja eikä palkanlaskijakaan maininnut asiasta mitään... Tarkistussoiton jälkeen kävi ilmi että näin on. Joten huomenna Kelaan uudelleen... :headwall: Hyvä tietysti niin, mutta ei tosiaan ollut mielessä edes käynyt, kun ei kukaan maininnut kyseisestä asiasta. Mites muila? Maksaako työnantaja teille sen 3 kk palkan alkuunsa, vai suoraan kela?

Nyt kohta unten maille, viime yön valvoskelun jälkeen.
 

Yhteistyössä