Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

Hei!

Oli pakko heti yhtyä hormonihirviön potku asiaan.
Tää meidän pirpana kans on tosi villi...
Illalla nukkumaan käydessä huomasin että maha oli aivan tois puoleinen, pikkunen vähän mylläs menemään.
Sitten yöllä heräsin kolmen maissa pissille ja sen jälkeen ei sitten nukuttukkaan, valvoin aamuun asti ku tämä veitikka päätti herätä myös ja riehui koko aamu yön =) Ja potkut on kyllä jo huomattavasti kovempia kuin viime viikolla.
Vaikea on löytää enää hyvää asentoa missä nukkua. Yleensä olen aina nukkunut mahallani ja se ei ole enää pitkiin aikoihin onnistunut. Selällä maatessani tulee yläselkä kipeeks ja kyljelläkin on hankalaa, vaikka kuin yrittää pitää tyynyjä apuna.
Muutenkin yöt on nykyään kovin katkonaisia saatan herätä useaan kertaan yön aikana.

Että tällästä tänään...

Uusi viikko lähti taas käyntiin..

Mai 26+0
 
Katkonaisia unia täälläkin. Ekan kerran heräilen kl 03.00 sitten taas kl 05.00 ja töihin ei jaksaisi herätä kl 07.30 sitten millään. Alavatsaa kiristää ja puristaa, tuntuu kuin hiekkasäkki olisi jo tuolla alhaalla vetämässä masua polviin asti. ei kauheen kivaa.

Meitin nykerö on kyllä aika rauhallinen tapaus. Kipeitä potkuja en ole tuntenut vieläkään, joskus harvoin iltasella innostuu hakkaamaan jonkun aikaa aika kovasti, mutta kun vähän jutustelen ja silittelen masua, johan rauhoittuu. Tulisikohan pojasta rauhallinen masun ulkopuolellakin....no jos on yhtään isukkiin ja äiteeseen tullakseen, rauhallisia ollaan molemmat :saint:

Perjantai aamuna koin kamalan järkytyksen....meidän toukokuussa hankkimamme lutunen kisu poitsu löytyi kotimme ulkopuolelta tien poskesta kulkukoiran puremana, kuolleena :'( :'(
Kyllä siinä veret pysähty ja sokissa lähdin kotiin ilmoittamaan miehelle kisun kohtalosta. Edes töihin en kyennyt menemään, niin paha oli olla. Mieskin jo huolestui nykerön tilasta,kun olin niin poissa tolaltani koko aamupäivän. No, nyt on mamma jo hieman selvinnyt pahimman järkytyksen yli, ja poika potkii kyllä ihan normaalisti. Kissa oli meille kuin oma lapsi, rakas ja lellitty. Otimme pennun juuri rankimman hoitojakson aikoihin eli neljännen inssin ja IVF:n välissä. Siitä oli meille paljon iloa ja lohtua pahimman stressin keskellä. Nyt on niin tyhjä olo.

Eilen jaksoin kuitenkin vähän pikkujoulua juhlistella miehen ja parin kaverin seurassa. Tein glögiä ja joulutorttuja, sekä skandinaaviselta merimieskirkolta hankkimiani pipareita ja joulusuklaata ! Voi nami kun olivatkin hyviä :p
Tuli niin kotoinen fiilis =)

Ja uusi viikko lähti käyntiin täälläkin....meillä vaihtuu Main kanssa sitte aina maanantaisin :)

Kitty 28+0
 
Ensinnäkin Kittylle suuren suuret :hug: ja osanotot kisun poismenosta. Voin kuvitella tunteen, kyllä varmasti tuntuu todella pahalta ja kurjalta. Vielä noin kauhealla tavalla pieni menehtynyt. :(

Vauvan liikkeisin ja asukin touhuamiseen: Kyllä mullakin välillä oikein lähes sattuu kun vauva innostuu touhuamaan. Asennosta en tiedä yhtään, miten kellii. Kun potkut ja tuuppaukset tuntuu joka puolella. Eilen illalla oikein irvistelin, kun koski jo aikas kovaa, kun potki johonkin tuonne alas ja kovaa! Mutta ihanaahan se silti on. :heart:
Iltaisin vauva alkaa tuuppimaan sitä kylkeä jolla makaan.

Yöt menee mullakin usein pyöriessä ja vessassa käyn ainaskin 3 kertaa. Sitten aamusin masu hieman arka, kun olen kömpinyt sängystä pois useasti. Minä kun nukun vielä tuolla seinän puolella, meillä kun sänky seinän vieressä. Jossain vaiheessa täytyy sitten vaihtaa miehen kanssa paikkaa, kun ei enää sängyllä konttailu onnistu. :p

Nampula 24+3

 
Voi itku mitä Kittyn kissalle tapahtui :hug: Minä kun oon henkeen ja vereen eläin ihminen enkä voi ollenkaan katsoa kun kissa tai koira kärsii, nekun ei voi sanoa mikä vaivaa niinkuin ihminen voi siis jos ei ole päällipuolisia haavoja tai muuta sellaista. Meillä on nykyään kissoille oma iso häkki pihalla niin ei tarvi murehtia missä ulkona luuhaavat.
Mun maha on muuten tosi ylhäällä ja ei tunnu painavalta mutta isolta kylläkin, noissa nivusissa näkyy oikein kohdat mistä kohtu alkaa ja verisuonia näkyy olevan pinnassa. Musta tuntuu että alkaa olemaan kohtu jo tuolla kylkiluiden kohdalla, ja rinnat on oikein meijerit :LOL: kuinka suuriksi ne voikaan kasvaa kun maito nousee..... :eek: Närästää edelleen kovasti, kaitpa tämä kestää raskauden loppuun saakka eli 3kk vielä.
Nampula eikös sulla ole se doppleri? Sillä voit kokeilla missä teidän vauva on. Meillä sydän äänet kuuluu paljon selvemmin oik alhaalta eli on raivotarjonnassa.

Hormonihirviö 26+3
 
Terkkuja töistä!

Tänään olen ollut kahden vaiheilla ollako töissä vai lähteäkö kotiin. Pahaolo vaivannut aikalailla aamusta saakka. Välillä parempia ja välillä huonompia hetkiä. Ei sellainen mulle normaali raskauteen liittyvä pahoinvointi vaan ihan jokin tauti olo. Mutta olen sinnitellyt ja välillä helpottaa kovastikin. Joten josko nyt tällä selviäisi.

Mulla taas masu on aikas alhaalla, eli ei niin kuin HH:lla. Mulla tuntuu masu välillä kovinkin painavalta ja suuren suurelta. Kaikki tosiaan tuossa edessä. Mutta kiitti HH vinkistä, pitääkin dopplerilla kuulostella pienen sijaintia. Ei tullut mieleenkään, mutta hyvä vinkki! :)

Nyt takaisin hommiin! ¨

Nampula 24+4
 
Kävin tuossa lukaisemassa Lapsettomuus-puolelta meidän viime kesän pinon, hoitojen ajalta. Tavallaan oli aivan ihanaa ja tuli itku jokaisen plussanneen kohdalla. Mutta sitten tavallaan luulen että oli virhe lukea sitä. Tuli sellainen takautuva olo, että tunsin jälleen sen tuskan ja surun mikä vallitsi ainakin minulla hoitojen ajan. Kun ei onnistumista tuntunut tulevan. Kun nyt on päässyt jo yli siität tunteesta ja nauttii tästä ihmeestä mikä massussa kasvaa, niin nyt muistin jälleen ne tunteet mitkä silloin oli pinnassa. Rupesi ahdistamaan. Mutta koska te olette kaikki kokeneet ne samat tunteet, niin halusin tämän teille kertoa.

Toisaalta nyt sitä osaa olla niin kovin, kovin onnellinen meidän kaikkien puolesta! :heart: :hug: Joten ihanaa näin!

Mutta luulenpa että nyt tarvitsen pienen jutustelu hetken vauvan kanssa ja menen siis sohvalle jutustamaan. Kun tuli purettua ajatukset tänne teille ihanille kanssa odottajille ja kesäisille piinailu kavereille! :hug:
 
Nampula
Minäkin kävin tässä taannoin lukemassa niitä ketjuja sieltä lapsettomuuspuolelta.
Tänään aamulla iski epätodellinen olo. Ihmettelen edelleenkin, miten onnekkaita minä ja mieheni ollaan, kun se tärppi tuli kuitenkin niin helposti ja jotkut kauemmin yrittäneet ovat edelleen siellä toisella puolella. :'(
Toivottavasti tässä odotuksessa on se onnellinen loppu!

Haalistunut ja vaavi 27+6
 
Huomenia kaikille. Mä en ole uskaltanut käydä lukemassa mitään kesän ketjuja, iskisi varmaan vaan ahdistus. Mä en välillä oikein vieläkään voi uskoa, että vaikka kaikki näytti keväällä niin lohduttomalta ja mahdottomalta, niin nyt mä olenkin raskaana, ekasta onnistuneesta ivf:stä. :D :D :D Uskomatonta miten joskus asiat sitten vaan järjestyy.

Katoin sitä leffaa kans puolella silmällä, mutta jotenkin se ei koskettanut mua millään lailla. Ehkä siksi että mä olen niin kyllästynyt kun kotimaisissa leffoissa on aina samat näyttelijät...

Työmotivaatio on aika heikko kun äitiyslomaan on "enää" kaksi kuukautta. En millään jaksaisi kiinnostua näistä työasioista enää, ja sitten pitäisi vielä viitsiä perehdyttää joku näihin hommiin. Huh huh.

Närästys on kadonnut, ainakin toistaiseksi, runsaan piimänjuonnin avulla. Suosittelen!

No joo, josko ryhtyisi töihin...

Jiksu 26+0 (!!)


 
Laitoin nauhalle sen elokuvan kun olen jo unten mailla 22 jälkeen, pitää katsoa viikonloppuna kun olen taas 'leskenä'.
Mulle tuli tänään lappu kelalta että äitiysavustus myönnetty =) jotenkin ihan hassua että mustakin tulee äiti.... hmm kai siihen pitää alkaa jo asennoitua.

Mulla alkaa varhennettu äippäloma jo 3.1 eli reilun kuukauden kuluttua, tuntuu vielä niin kaukaiselta synnytys mutta toki mää oon sitä miettinyt että menenkö taksilla vai ampulanssilla jos satun oleen yksin kotona yms. On varmaan helpompi toimia jos on jonkunmoinen suunnitelma lähtöön kun synnytykseen ei ole mitään muuta toiveita kun kaikki mahd. kivun lievitykset.

Laitoin tänään jouluverhot keittiöön (viinpun joissa kultasia tähtiä ) ja jouluvalot valmiiksi ikkunaan niin saa sitten viikonloppuna sytyttää. Mies auttoi ja pesi sisäpinnat ikkunoista jne.

Hormonihirviö 26+4
 
Iltaa! Ihanaa kun voi pikkuhiljaa tehdä noita jouluvalmisteluita. Ajattelin ainakin ostaa itselleni superhyvän joulukalenterin. Nyt on ihania suklaakalentereitakin. Mä olen myös laittanut leffan nauhoitukseen ja ajattelin joku päivä katsoa kun aikaa on.
Eilen oli äitipolin kontrolli ja pojat oli taas kasvaneet. nyt painoa 1300g.
Kova meno päällä. Lääkärin oli hankala tehdä mittauksia kun kokoajan liikkuivat. Toinen esitteli kielensäkin ja kovasti aukoivat suuta. Edelleen toinen pojista perätilassa. Kohdunkaulan tilanne oli ennallaan. Seuraava kontrolli ja uä taas kahden viikon kuluttua. Jos supistelu jatkuu samanlaisena harkitsevat jonkin lääkkeen antoa?? Meni minulta jotenkin ohi mitä tarkoitti. Toiveissa on että ainakin kahdeksan viikkoa vielä menisi hyvin. Muuten ei uutta. Tälläistä rauhallista eloa ja odotusta.
Minä odottelen vielä kelan päätöksiä. Ensin pitäisi saada niiltä sairauspäivärahaakin takautuvasti. Meni niin pitkäksi saikku, ettei työnantaja enää maksa täyttä palkkaa. :/
Kitty, osaanottoni kisulin vuoksi. Tuntuu aika pahalta. :'(

Mukavaa iltaa kaikille, ihanaa kun täällä etelässäkin on jo hiukan talvisempaa!
Roosa ja pojat 28+4
 
Mä olin aatellut että katson tuon Onnen varjot, mutta sitten sunnuntaina tuli joku komedia, jossa pari kärsi myöskin lapsettomuudesta. Vaikka aihe sivuutettiinkin todella nopeaa, niin silti tuli se samankaltainen tuska kuin eilen sitä pinoa lukiessa. Silloin päätin, että Onnen varjot saa nyt jäädä katsomatta. Sitten joskus myöhemmin ehkä. Me olemme myös ihan äärettömän onnellisia ja kiitollisia tästä raskaudesta, meilläkin kun ekan IVF:n tuoresiirrosta tärppäsi ja yhä tässä ollaan. Pelko taustalla mullakin, että meneeköhän kaikki kuitenkaan hyvin loppuun saakka. Mutta toisinaan koitan valaa itseeni uskoa, etten vallan sitten vaivu asiaa pähkäilemään. Koska silloin pelkoni vain yltyy ja yltyy, eikä loppua näy. Olen nyt onnellinen tästä ja uskon siihen että kaikki menee hyvin. :heart:

Meillä kävi tänään töissä 3 viikkoinen tyttö-vauva. Ekaksi tuli samanlainen olo ja reaktio kuin hoitojen aikana. Kävin vilkaisemassa ja se siitä. Mutta sitten hetken kuluttua kun näin vauvan uudelleen, oli se varsin suloinen. :) Tietysti koska kyseessä ns. "vieras", niin mitään syvempiä tuntoja en kokenut, mutta ihanahan tuo oli.

Tänään olen töissä joutunut olemaan paljon jaloillani ja touhuamaan normaalia enemmän. Se on sitten aiheuttanut paljon harjoitus suppareita. No, onneksi ei tee kipeää eikä muutoinkaan menoa haittaa. Mutta kyllähän ne kurjalta silti tuntuu. Nyt koitankin sitten illan ottaa rauhallisemmin ja lepäillä.

Mulla vielä äippälomaan se reilu 2 kuukautta. Joten tuntuu tuo HH:n äippäloma olevan jo kovin lähellä. ;) Tosin esimiehenikin sanoi, että minun tuuraajani tulee meille jo tammikuusta, jos sitten minusta ei olekaan enää töihin siinä vaiheessa. Paljon kun tosiaan pitää olla jaloillaan ja touhuta ja mennä. Mutta kuitenkin, oman olotilan mukaan. :)

Mukavaa ja talvista iltaa kaikille!

Nampula 24+4
 
Iloista iltaa kaikille!

suuren suuret kiitokset kaikille lohdutuksen sanoista :heart:
Tiedän että kyse oli 'vain' kissasta (kuten anoppikin riensi heti 'lohduttamaan'), mutta meille kisu oli perheenjäsen siinä missä kaikki muutkin. Nyt on vaan sopeuduttava tähän, onhan meillä tuo vanha kissa rouva vielä. Mieskin yritti lodutella että ehkä parin vuoden kuluttua kun napero on kasvanut sen verran, hankimme uuden kissan jonka muksu saa sitten valita ihan itse.Ilman elukoita emme pysty olemaan, ja onneksi ei ole mitään allergioitakaan, toivotaan ettei lapsellakaan tule olemaan.

Minäkin satuin katsomaan Onnen Varjot (mulla on lainassa äidin Canal+ kortti, eli näen suomi telkkaa) ja ei se muhun kauheen kovasti kolahtanut. Voisi olla ehkä ihan toiset fiilikset jos olisin vielä läpikäymässä niitä hoitoja tms. Mutta kyllä siinä tuli ihan realistisella tavalla esiin mitä tuskaa lapsettomat käyvät läpi. Jäi ärsyttämään kyllä sen yhden hairahdus, kyllä tollanen olisi ainakin omalla kohdalla ajateltuna ollut sellanen nöyryytys ja maailman loppu, josta en varmaan olis ikinä selvinny järjissäni.

Amodinin ja Haalistuneen kanssa mulla on aivan samanlaiset ajatukset että kuinka järjettömän kiitollinen saa olla tästä raskaudesta ja mahdollisuudesta tulla äidiksi. Mulle viimeiset 3 vuotta ovat olleet melkoinen musta aukko, joita en tahdo muistella. Kaikki on jotenkin niin sumuisen verhon peitossa....ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan....

Jiksu : löysitkö mistään makkaratyynyä tai sen tapaista? Mä ostin sellassen aikoinaan täältä ulkomailta ihan makkariin sängyn päädyn koristeeksi ja sitten yks kaks hiffasin et tuotahan vois kokeilla jalkojen väliin. Ja hyvin on toiminut. Sen tarvii vaan olla tarpeeks pitkä, eikä liian kova että muotoutuu hyvin. Mulla se on noin metrin pituinen. Helppohan tuollainen on varmaan tehdä (itse en kyl osais) täytteenä mun tyynyssä on ihan vaan pehmeetä vanua ja päällä irrotettava puuvilla kangas.

HH : sullahan äippäloma lähestyy sitten jo vauhdilla. Toi virallinen lappu äitiysavustuksestakin varmaan todella konkretisoi ajatuksen että elämä on todellakin ihan pian muuttumassa ja meistä tulee äitejä isolla Ä:llä. Voi miten ihanaa!

Roosa: jaksan yhä hämmästellä miten hienosti sun kaksos pojat on kasvaneet, ja samaan tahtiin. Mennään melkein samoilla päivillä sun kanssa ja nykerö oli viime viikolla 1100 gr. Tarkoittivat varmaan niitä supistusten esto lääkkeitä siellä polilla. Huimaa ajatella ettei enää ole montaa viikkoa kun ne nyytit on sylissä :heart:

Oottekos tulevat äipät lukeneet yhtään vauvanhoito opuksia? mun täytyy myöntää että olen ollut laiska asian suhteen, ajattelen että kyllä mä sitten äippälomalla ehdin...seli seli. Muutenkin olen vähän sitä sorttia että maalaisjärjellä päästään pitkälle, ja jos jotain ei tiedä voi kysyä.

Kaveri sitten lainas mulle eilen sellasen kirjan kuin Tracy Hogg - Opi kuuntelemaan vauvaasi. Täytyy myöntää että ekaa kertaa tuntuu että tämän 'oppaan' haluan lukea kannesta kanteen. Kirjan kirjoittaja on maailmalla tunnettu ns.''vauvakuiskaaja'', ja kirja neuvoo käytännönläheisin keinoin kuinka tulkita vauvaa, ja oppia tunnistamaan hallitsevan luonnetyypin sekä ohjeita/neuvoja ihan jokapäiväisiin asioihin. Kaveri kehui että oli todellakin sellainen Survivor opas, joka kannattaa lukea!

Taidanpa siirtyä tästä tuonne kirjan pariin, kun jäi niin kesken

Kitty 28+2
 
Kitty: Sain ihan hyviä makkaratyynyvinkkejä, mutta se yksi jota myydään netissä maksoi yli 70 euroa... huh huh. Ompelutaitoinen kaveri lupasi tehdä mulle sellaisen eli eiköhän tyyny ennen synnytystä tule mulle sänkykaveriksi. :LOL:

Jiksu 26+1
 
Ikeakin myy makkara tyynyjä mutta ne on sellasia n.40cm ja tarkoitettu niinku sohvatyynyksi, kai?

Nampula sullako se piimä helpotti närästyksen? Minkäverran ja mitä piimää oot juonut? Ennen ruokaa vai jälkeen? Mulla kaikki hyppii kurkkuun, kaurapuurosta vaaleaan leipään. En tiiä pitääkö tässä alkaa elään pelkällä keitetyllä perunalla, riisillä ja makaronilla. Paistijauhelihakin on liian rasvaista...

Kokeilin mun juhlapukuja päälle =) ja kas kummaa ne menee kaikki ja masu näyttää oikein somalta :heart: Jos en nyt sitten 2 viikossa räjähdä ennätys isoksi, meillä miehen työpaikan (appiukon/ktk:n) pikkujoulut vasta 15.12 ja mukava päästä joulupöytään sitten....

Oon muuten huomannut etten muista enää mitään, huomaan tinkaavani jostain miehen kanssa ja ihan selvästi se antaa periksi kun huomaa etten taaskaan muista asioita (yleensä pitää pintansa vaikka olis väärässäkin :LOL: ) Ei kylläkään sano sitä mutta jotain outoa sen käytöksessä on.

Kitty miten sun vanha kissarouva muuten suhtautui silloin kun tämä nyt taivaaseen mennyt kissa tuli taloon? Meillä aina ollut muutaman viikon sähinät kun uusi asukas tullut mutta nyt on n.6v leikattu tyttö ja n.3 1/2v leikattu poika ja ne on maailman parhaat kaverit, nuolevat toisiaan jne.

Hormonihirviö 26+5
 
HH: Mulla on rasvaton piimä auttanut närästykseen, ja samalla saa kalsiumia. Olen juonut aamulla lasillisen, lounaalla toisen ja illalla on mennyt iltapalan kanssa vähän enemmän, eilen vedin kaksi isoa lasillista. Kannattaa kokeilla! :)

Joo, Ikeassa oli makkaratyynyjä, mutta ne oli kyllä liian lyhyitä mun tarpeeseen. Pitää pistää kaveri töihin.

Mahassa ollut hiljaista aamulla ja päivällä, nyt onneksi tuntuu monotusta, koska aloin jo vähän huolestua kun ei mitään liikettä tunnu. Potki, lapseni, potki. :D

Jiksu 26+1
 
Kiitos Jiksu neuvoista, nikäköhän piimä on sitten hyvää..... en ole aiemmin juonut koskaan piimää vaikka jogurtteja kyllä menee laidasta laitaan.

Sellasta piti vielä kirjoitella jo aamusella että meidän Känkkis kääntyi illalla perätilaan, ihmettelin miten mönkii tuolla mahassa mutta sitten alkoikin potkia alaspäin kun ennen potki vas kylkiluun alapuolelle. Maha tuntui kuin olisi ollut mutkalla kun se ton kääntymisen teki :LOL: jännä tunne oli.

Kyllä se on koira nykyään joka vie lenkillä, oon armoton töpöttelijä.... ja sain alamahan araksi reissusta.

HH 26+5
 
Minulle ei piimä auta närästykseen. Olen juonut sitä alkuraskauden ummetuksesta lähtien.
Korventaa tälläkin hetkellä.
Pitkän maidottoman kauden jälkeen maito maistuu taivaallisen hyvälle. :p
Olen huomannut, että mausteiset ruuat, varsinkin sipulit pahentavat närästystä.
Minun mahassa on ollut viimeiset pari päivää tosi hiljaista, vauva liikuttaa vain käsiään. Iltapäivällä yleensä tulee potkujakin. Vähän huolettaa tuo vähäliikkeisyys. :(

Haalistunut ja vaavi 28+1
 
Hiljaisempaa on täälläkin masussa nyt pari päivää ollut. Hassua kun liikettä ja iskua tulee niin joskus toivoo, että vähempikin riittää mutta toisaalta tämä rauhallisuuskaan ei ole hyvä.
Toivottavasti löydätte helpotusta närästysvaivoihin. Onneksi olen niiltä säästynyt. Näitä muita vaivoja kun tuntuu riittävän.
Vaikuttaakohan se närästykseen että minulla vatsa kasvaa vain eteen ja ei ainakaan vielä paina kovin ylös palleaan.
Saatiin eilen IHAN älyttömästi vaatetta pojille. Anoppi tuli amerikasta ja mukana oli viisi kassillista eri ikäisten vaatetta. Nyt pitäisi niitä alkaa laittamaan järjestykseen.. Mukavaa :)
Roosa ja pojat 28+5
 
Täällä ei masun rauhallisuudesta tietoakaan! Eilen illalla jalkapalloilu alkoi ja jatkui läpi yön. Tosin välillä rauhottui ja minäkin nukuin. Mutta aina kun kylkeäni käänsin, niin johan meno taas alkoi. Joten yö meni katkonaisesti. Nyt siis unettaa. Nyt päivällä meno masussa sitten ollut rauhallisempaa, tosin välillä potkuilee alaspäin. Joten perätilassa taitaa olla, en ole vielä dopplerilla kuulostellut, mutta näin uskon.

Mulla ei vielä onneksi ole närästystä ollut. Sitten kun tulee, niin ekaksi koitan kyllä tuota piimää. Joten kiitos vinkistä. :)

Yöllä supisteli myös aika kovasti, tänään piti ottaa rauhallisemmin töissä, mutta se oli turha toivo. Meillä kun oli yksi työntekijä sairas, niin aikamoinen härdelli on sitten, kun lapsia paljon paikalla. Ilta siis vierähtää taas sohvalla köllien, nyt ei kauheasti muuhun virtaa. :(

Ummetus on taas tullut kaveriksi, ei kiva. Monta viikkoa meni hyvin. Mutta nyt taas. Pitää koittaa Levolacilla taas jelpata, josko sitten helpottaisi.

Nyt sohvailemaan!

Nampula 24+6
 
Hammaslääkäri käynti takana... ei ollut mitään huomautettavaa. Ihanaa! :)

Eilen kun mainitsin että vauvan rauhallisuudesta ei tietoakaan, niin tänään sitten ollutkin kovin rauhallinen. Tai en tiedä onko normaali menoa, mutta taisi eilen illalla kammeta itsensä nassu selkää kohti. Nyt moukaroinut eilisestä lähtien virtsarakkoa ja jotain muuta arkaa kohtaa tuolla alhaalla. Mutta siis varsinaisia potkuja ei nyt ole eilisen jälkeen näkynyt masun päältä. Mutta onneksi semmoista pientä menoa kuitenkin, jotta olen rauhallisena pysynyt.

Kävin tänää ostamassa sellainen tukivyön (Anita) ja oikein hyvältä tuntuu. Vielä en ole pitänyt, mutta kokeillut muutamaan otteeseen.

Niin ja tänään on vatsakin toiminut, ihan ilman jelppejä. :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula 25+0
 
Heips!
Minä hain ihan sairaalan kuntoutuksesta tuon oman tukivyöni, en vaan ole sitä paljoa edes käyttänyt, aina silloin vaan kun on ollut kovimmat liitoskivut.
Tänään on mahassa ollut taas jytinää, tuntuu tuolla sivuilla pääosin.
Yöt ei ole kovin kivoja, kun tuntuu joka asento jostain syystä huonolta.
Pitää varmaan kohta tukea itsensä jotenkin puoli-istuvaan asentoon.

Sohvalla kun makailen, en meinaa päästä ylös, ihan älytöntä, että tässä vaiheessa raskautta on jo näin vaikeaa olla, kauhulla odotan loppuviikkoja. :xmas:

Haalistunut ja vaavi 28+2
 
Lauantaita!
Teen jouluhalkoa ja käärötorttu levy jäähtymässä että sen saa täyttää (rommirusina rahkaa ja kermavaahtoa, luumuhilloa) Ihan uusi resepti joka on tällä hetkellä jokaisessa naisten lehdessä. Teen huomenna lohikeittoa ja kaffille sitten tota halkoa, anoppi ja appi tulee syömään.
Kävin eilen katsomassa joulun avausta, siellä oli tosi hyvä bändi ja itku meinas tulla kun se nuori nainen lauloi niin kauniisti varpunen jouluaamuna, hormonit näköjään jyllää täysillä :LOL: Ilotulitus musiikkeineen oli mahtava =)
Mulla ristiselkä ja alamaha alkeneet vihoittelemaan :eek:
Mites tuntuuko muilla jo potkut kylkiluiden kohdalla? Mullahan tuo sf-mitta menee yläkäyrällä ja tosiaan potkut tuntuu vas kylkiluun kohdalla, mahakin on tosiaan korkealla.
Samaa ähinää täälläkin kun nousee istumasta tai siis autoon menokin puhkuttaa ja samalla tosiaan naurattaakin kun mulla on tasan 3kk synnytykseen aikaa, minkämoinen rantapallon musta on tulossa...
Tietääkö kukaan mitä noi istukat ja lapsivedet ym painaa tällä hetkellä? Vauvalle tulee tällä viikolla 1kg täyteen.

Hormonihirviö 27+0
 
Mukavaa joulukuun alkua kaikille!

Meillä on täällä siivoiltu ja käyty kaupassa ja touhuiltu koko aamu. Vieraita tulee illalla ja nyt sitten valmisteltu iltaa. :)

Koirien kanssa kun tuolla metsässä taapersin, niin kippasin sitten nurin. Onneksi vain toiselle kankulle ja aikas pehmeästi. Mutta tarvii kyllä jättää tuo taapertaminen epätasaisessa maastossa. Nyt sen päätin!

Täälläkin sohvalla ylöskampeaminen ja autosta nousu on aikas kömpelöä. Samaa miettinyt, että kuinka kömpelöä se sitten onkaan loppuviimeksi... :p

Vauva tosiaan nyt yhä kasvot selkään päin. Tänään jo huolestuin kun oli muutaman tunnin ihan ilman mitään potkuja tms. Mutta sitten taas alkoi jalkapalloilemaan tuonne alas, se tuntuu kurjalta. Mutta olin kuitenkin onnellinen, että normaali meno alkoi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula 25+1
 

Yhteistyössä