Onpas
Jiksulla todella inhottava neuvolantäti
Päästä toisesta korvasta ulos jos vain pystyt.
Roosalle erityisen paljon jaksamista huolen ja vaivojen keskelle :hug: Toivottavasti pojat pysyy masussa niin kauan kuin mahdollista, eli vielä monta viikkoa! Ja otan suorastaan osaa tuon nesteen kertymisen vuoksi.
Turvotus on muuten todella kiusallista jos sitä on paljon. Se tekee kankean ja raskaan olon, lihaksia ja joka paikkaa särkee, on hankalaa nukkua, sormet on kömpelöt, jalat ei mahdu kenkiin, iho kutisee ja lämmönsäätelykin tuntuu heittelevän miten sattuu... Ja sitä nestetä mahtuu uskomattoman paljon kudoksiin, vaikka isoja kertymiä ei olisikaan. Mulle kertyi esikosta 17kg painoa tasaiseen tahtiin, vaikka olin millä sokeridieetillä. 2vk synnytyksen jälkeen painosta oli hävinnyt 15kg, joten kyllä se vauvakilojen lisäksi oli lähinnä nestettä
Ja suhteuttakaa tuo 17kg siihen että mun lähtöpaino oli 48,5kg!!
Nyt lähdin kilon ylempää ja painoa on tullut vasta se 5kg kun edellisellä kerralla oli tähän mennessä noin 12kg tullut... Olen tullut siihen tulokseen, että suurimmat vaivat ekassa raskaudessa johtui juuri ylimääräisestä nestekuormasta, johon ei vain mikään oikein auttanut. Eikä verenpainettakaan ollut.
Maille myös parempia vointeja!
Tämä vesijuttu on ihan p****estä! Jakeluauto tuo juomavettä pulloissa, mutta arvatkaa mikä homma on kantaa 6 henkelle vettä. Ja tiettyn aikan pitää olla sitä hakemassa! Lumetkin tuntuu lähtevän, ettei saa pulkalla tuotua. Kiitän onneani kun olen tullut noista flunssista niin neuroottiseksi, että aloin varmuden vuoksi juoda pelkkää pullovettä ja vichyä ja monta viikkoa sitten. Jos en olisi sitä tehnyt...
Toinen lapsista on jo ihan terve, toisella jatkuu lämpöily ja on ihan vetelä. Pöpöviljelyitä on otettu siltä varalta että on jotain vakavampaa, todennäköisesti kyse on kolibakteerista.
Ja mä en ole uskaltanut nyt käydä edes suihkussa kotona, joten on käyty taaperon kanssa Tampereella uimahallissa pesulla.
Ulkomailla asujille tiedoksi, että täällä pääsi viime viikolla viemärivettä kunnan vesijohtoverkostoon. Sitä oli valunut yli 3 tuntia ennen kuin se huomattin, ja tiedotus oli aivan surkeaa. Monta sataa ihmistä on sairatunut, terveysasema on ollut ihan täynnä kun moni joutui tiputukseen rajun oksentelun ja kuivumisen vuoksi. Jotkut vanhukset on ollut ja on edelleen todella huonossa kunnossa.