Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

Hei!

Kitty: Täällä yks jonka iho kutisee...mulla kyllä on atooppinen iho/ihottuma. Jatkuvalla syötöllä saa olla raapimassa ja sit joka paikasta,mitkään rasvat ei auta,ei perusvoiteet ei hydrokortisoonit. Näkisittepä mun jalat siis aivan järkyt, oon raapinut ne aivan ruville. Eivät ota sit millään parantuakseen. Mulle tää kyllä on normaalia näin talvisaikaan kun on kuivat ilmat.
Mut jos sulla Kitty normaalisti ei ole kutinoita/ihottumia niin kantsii kyllä puhua asiasta.

Mites muut oletteko säästynyt raskausajan peräpukamilta?
Mä en!! Huomasin tuossa muutama päivä sitten että mitkä "heltat" tuolla peräaukon suulla"roikkuu" :LOL: että nekin piti vielä tulla,tietenkin!!. Netissä kävin lukemassa että saattavat poistua raskauden jälkeen ihan itsestään, ettei tarvii tehdä asialle mitään. Toivottavasti!

Mai 30+6
 
Kiitokset HH ja Amodini vihjaisusta kutinan mahd. yhteydestä maksa-arvoihin.Ei ollut kyllä edes mielessä käynyt, vaikka joskus olenkin asiasta lukenut.
Kyljissä iho on kyllä tosi kuiva ja karhea, vaseliini+nivea yhdistelmä on auttanut kyllä siihen, mutta täytyypä keskiviikkona tosiaan kysäistä asiaa sitten neukkarilla myös.

Peräpukamia ei ole vielä onneksi ilmestynyt kuvioihin.Ihme ja kumma edes pintaverisuoni purkauksia jaloissa ei ole, eikä liiemmin turvotustakaan, mutta onhan tässä vielä 1,5kk aikaa vaikka mihin. Rv 23 ilmestyneet muutamat raskausarpi juovat alavatsalla ovat toistaiseksi jääneet ainoaksi. Toivottavasti ei tulekaan enempää.

Vielä piti kysäistä teiltä Suomessa ja Ruotsissa odottavilta että miten sielläpäin suhtaudutaan esim. nyt rv30 alkaen äidin liikuntaan...onko neukkatädit kannustaneet/kommentoineet millään lailla.
Hämmästyttää kun täällä tuntuu että kauhea hyssyttelyn maku on joka asiassa, melkein vuodelepoon kannustetaan ja sitten vasta rv 38 tienoilla pitäisi alkaa tekemään kävelylenkkejä kun vauva alkaa olemaan ''lähtökuopassaan'', jotta laskeutuisi paremmin. Muutenkin koko raskausaika koetaan mielestäni enemmän jos ei nyt ihan sairaudeksi niin jotain siltä väliltä, lisäksi 90% tuntemistani naisista on saanut käskyn olla harrastamatta myös lakanoiden pöllyttämistäkin, vaikkei siihen mitään syytä ole! Ihme touhua! ( No täälläpäin on pöllyttämiset ilman käskyäkin jääneet kyllä aika harvoihin kertoihin :ashamed:

Mä olen kyllä asian käsittänyt niin että liikkua voi ja seksiäkin saa harrastaa koko raskauden ajan niin kauan kuin itsestä hyvältä tuntuu. Miehen suvun naisetkin oli ihan kauhuissaan kun kerroin että joka aamu kävelen (lue:laahustan) pari km metroasemalle ja iltapäivällä takaisin :/

Kitty 32+6
 
Mun mielestä täällä Suomessa suhtaudutaan liikuntaan raskausaikana myönteisesti, mulla ainakin on ollut koko ajan sellainen olo että pitäisi jaksaa enemmän liikkua...

Lokakuuhun asti kävelin työmatkat (yht. 5 km) mutta nyt uudesta asuinpaikasta on sen verran paljon matkaa ettei se ole enää onnistunut. Ja se näkyy heti puntarissa. :ashamed:

Nyt on ollut sen verran liukasta ettei ole lenkkeilyt kiinnostaneet, ja tuo huimaus tuo oman jännityksensä liikkumiseen... Jotenkin liikuttavaa kun mies ei meinaa uskaltaa päästää mua edes postilaatikolle yksin. Kai se pelkää että mä kuupahdan sinne. :LOL:

Täkin alla on ollut tosi hiljaista koko raskausajan, ei ole oikein kumpaakaan kiinnostanut. Tuntuu että pitkä yrittäminen ja hoidot veivät kummaltakin halut hetkeksi. Mutta eikö ne sieltä takaisin tule.. toivotaan toivotaan. ;)

Mitenköhän muuten jaksan valvoa kahteentoista että näkisi edes vähän ilotulitusta? :LOL:

Hyvää uutta vuotta kaikille!! Onpa meillä vaan ollut hieno vuosi, eikö totta? :hug:

Jiksu 30+5
 
Kitylle ensiksi että pumpsutella saa niin paljon kun haluaa raskaus aikana jos ei ole mitään vaivaa (niinku mulla tuo kohdunakaulan pehmeneminen). Liikuntaa suorastaan suositellaan siis kävelyä, uintia jne kunhan tuntuu hyvältä. Suomessa pyritään pääsemään mahd vähillä kiloilla raskaudesta ettei vaan jää ylimääräistä imetyksen jälkeen.
Viime uusi vuosi oltiin parhaitten ystävien luona ja oli ns lasten uusi vuosi 21 saakka ja meinattiin ettei koskaan enää mennä sellasiin partyihin mutta niinpä tänään ollaan menossa samaan paikkaan ihan mielellään. Niin se ajatus muuttuu kun edellisenä ois halunnut ottaa railakkaasti viinaa niin nyt on ihan erilaiset mietteet vaikka kyllähän tuo mies osti itelleen mäyräkoiran, juokoot sitten sen jos mieli tekee. Sitten alkaakin eri tahti juopottelussa, 3 viikon välein saa ottaa. En todellakaan halua kännistä ukkoa synnyttämään mukaan :eek:
Mulla on alkanut supistelemaan oikein todella, luulin eka että vauva jotenkin pukkaa iteensä mutta sitten hokasin että ensin tulee kohdunsuulle kirpsasu ja sitä seuraa masun kovettuminen jota luulin vauva liikkeeksi. Täytyy vähentää vauhtia taas....
Sain eilen tosi ison kassin vauvan vaatteita, meillä ei ainakaan tarvi joka päivä pestä pyykkiä.

Hormonihirviö 31+2 :) Hyvää uutta vuotta!
 
Tulin tänne toivottamaan meille kaikille onnentäyteistä ja kokemusrikasta Uutta Vuotta 2008!

Onnihan meitä jo potkaisi tänä vuonna,nyt sitten vaan odottamaan sitä lahjoista suurinta ja kallisarvoisinta, ja saamme vuorostaan vuodattaa niitä ONNEN kyyneleitä :heart:

vielä omaa (.) tähän piti lisätä : verikokeiden tulokset tuli ja niinhän siinä kävi kuten aavistelikin, eli joulun mussuttelu kostautui ja sokerit oli ihan p....llään! No onneksi ei ihan kauheasti yli sallitun arvon mutta hoitaja kehotti nyt kuitenkin jättämään kaiken sokerin sekä perunat, pastat, vaaleat jauhot kuten pullat, leivät sun muut totaalisesti!

Lisäksi pieni huolestuksen aihe oli että virtsasta löytyi punasoluja (verta ?) ja hoitaja ei nyt lähtenyt arvailemaan mitään, vaan kehotti juomaan paljon vettä ja keskiviikkona sitten lääkärin kanssa keskustellaan mistä on kyse. Varmasti lähete uusintakokeisiin ja maksa-arvojen mittaukseen tulee, mutta nyt ihmettelen tuota veren ilmestymistä virtsaan, joka tosin oli havaittavissa vai mikroskoopilla...en tiedä mitä nyt ajatella..onko kyse tulehduksesta tai vakavammasta. Että en ihan huoletonta uuden vuoden aattoa voi viettää, yritän kuitenkin.

Kitty taas uudella viikolla 33 ! jee!
 
Oikein mukavaa vuodenvaihdetta!
Kitty, tuo punasolu virtsassa ei välttämättä ole vakavaa. Voi olla kyseessä ihan viaton pissiitin alku. Ei meillä ainakaan sairaalassa kiinnitetty edes mitään erityistä huomiota jos virtsassa oli punasoluja jos näyte muuten oli ok. Toivotaan, että kaikki on kunnossa.
Itselläni on ollut viimeaikoina hiukan rr koholla. Alapaine 90 luokkaa. Äitipolilla eivät ole siitä huolissaan mutta neuvolassa aina säikähtävät moisia paineita.
HH, mulla tuo supistelu on juuri tuollaista. Vatsa kovettuu omituisen malliseksi varsinkin b pojan puolelta. Luulin myös pitkään, että oli jotain vaavin punkemista mutta supisteluahan se..
Mulla on yöt nyt ihan p....seestä. Valvon aina jonnekkin kolmeen ja käyn taukoamatta vessassa. Onneksi ei tarvi päivisin tehdä mitään niin voi ottaa pikku torkkuja kun huvittaa.
Pojat liikkuu ihan älyttömästi ja välillä jo rasittaa kun kokoajan tulee potkua molemmilta.
Hormonit käy kuumana ja aamulla sain raivarit postin puhelinpalvelulle. Olen odottanut itkuhälyttimiä jo monta viikkoa ja olikin käynyt niin, että tuloilmoitus on jäänyt jostain syystä tulematta. Lopuksi käski vain mennä postiin jonkun koodin kanssa hakemaan ne niin huusin että "kun en pääse enää minnekkään on niin iso maha ja ei pysty kävelemään". Kuulin kun rouvaa alkoi naurattamaan..Ei ole kyllä naurunasia kun lyllertää ahtisaarimaisesti just ja just 20 metriä.
Mutta.. ihanaa kun näyttää siltä että synnytys menee uudelle vuodelle.
Mahtava vuosi on kyllä ollut ja ihanaa kun ketjussakin kaikilla on raskaus sujunut ilman isompia ongelmia :)

Voikaa paksusti ja juhlamieltä miten ikinä vuodenvaihdetta juhlittekaan!
roosa ja pojat 33+2
 
Uuden vuoden alkuja multakin!

Onnea roosalle vuodenvaihteen ylityksestä! Ja muillekin, hienosti on tosiaan tässä pinossa mennyt!

Mullakin on mennyt ihan kivasti, mitä nyt sf-mitta on alkanut harhailla yläkäyrillä (tosin tähän ei ole vielä puututtu millään tavoin), ja liikelaskennasta olen keksinyt itselleni uuden stressinaiheen. Eilen tulikin ylimääräinen käynti neuvolaan, kun en ollut tuntenut liikkeitä klo 14 mennessä normaalisti. Sydänäänet ja istukan äänet olivat kuitenkin normaalit, ja pari liikettäkin sai terkka kohdallensa.

Sain nuo liikelaskennan ohjeet jo viime neuvolakäynnillä, mutta en ole sitä vielä alkanut tekemään, kun muutoinkin liikettä on joka päivä saanut osakseen. Nyt sitten terkka kehoitti ottamaan tuon päiväohjelmaan joka päivä samaan aikaan. Muutoinkin liikkeet muuttuu kuulemma hieman epämääräisemmäksi kääntyilyksi, kun vaavi ei enää sovi tekemään varsinaisia teräviä potkuja ja iskuja. Mutta mulla poika ei ole missään vaiheessa ollut mikään hirmu kova liikkuja.

Äippäloma alkaa viikon päästä, ja hiukka pelottaa, että miten siinä käy, kun jää näitä asioita kotiin pyöritteleen! Keksin varmaan koko ajan uusia huolia ja uhkakuvia! Niin, ja valmennus alkaa myös ensi viikolla, saas nähdä mitä synnytysunia sitä sen jälkeen nähdään!

Äippäpaketti ei ole vielä tullut, mutta kaikki hankinnat alkaa olla jo valmiina. Kestoilujuttuja pitää vielä yrittää käytettynä löytää. Vaavin huone on mullin mallin, mutta olinkin ajatellut laittaa sen vasta äippäloman alettua. Ja meillä on vielä miehen kanssa yksi yhteinen viikko lomaa -ihanaa! Käydään vielä Ikeassa ja sukulaisten luona vähän kauempana. Äippäpakkausta ei ole vielä vain tullut, vaikka päätös pakkauksen myöntämisestä tuli jo kolme viikkoa sitten.

nupsu ja poika 33+2
 
Heippatirallaa kaikille!

Juttua oli tullut niin kovasti, aattelin kommentoida paljon... mutta arvatkaapa muistanko puoliakaan. Joten nyt tyydyn lähinnä siihen että toivotan kaikille tasapuolisesta hyvää alkanutta vuotta, ollaan onnellisia pienten matkaajiemme puuhista! :heart: :heart:

Omaa napaa sitten lisää tässä: On alkanut välillä oleen jo kovin raskas olo. Aloin jo todellakin pohtimaan, että miten jaksan töissä olla. Kun nyt on tullut ulkoiltua kuitenkin päivittäin, niin eilen veti ihan sippiin kun käytiin kävelyllä koirien kanssa. Huh hui, ja töissä pitäis sitten jaksaa jaloillaan olla semmonen useampi tunti ja sitten vielä sinkoilla eri suuntiin yhtäkkiä... Mutta ajattelin nyt kuitenkin koittaa miltä tuntuu sitten ensi viikolla.

Lisäksi nyt on jatkuvasti pissihätä, pikkuinen punkee itseään alas, krääks. Öisin saan vähintään 2 tunnin välein käydä vessassa. On alkanut jotenkin möyryämään tosi kovasti tuolla alhaalla. Selkä paukkuu myös ja kyljet hellinä toisen menosta. Mutta en valita. Ihanaa aikaahan tämä kuitenkin. :heart:

Meillä on myös ollut peittojen alla kovin hiljaista koko raskaus ajan. Välillä oikein tulee pohdittua, että näinkö tää menee... Mutta tosin mun olotilani ja hiivani ja kaikki ihanuudet tottakai vaikuttaneet. Mies ei uskalla ees ehotella, kun tökkään vastaan. Nyt tosin sitten mulla ilmennyt kauhia hinku sinne peiton alle... jota ei aiemmin oo todellakaan ollut. Mutta nyt sitten mies varovaisella tuulella... Joten siis ikinäkö ei hyvä? :p

Sit huomasin tuossa sellaisen jutun, että minä joka en oikeestaan juuri koskaan ole kauhiasti juonut muuta kuin ehkä siiderin sillon tällön tms. Niin nyt alkoi tulla hirvee siideri ja kuohuviini himo!!!En kyllä ole maistanutkaan, eikä nyt niin kova himo. Mutta huvitti vaan. :D

Jes, mutta nyt selkä huutaa taas apua, joten jälleen sohva kutsuu!

Mukavaa vuotta 2008 kaikille!

Nampula 29+4
 
Heips!
Selvittiin tämän vuoden puolelle. Nyt tuntuu, että olisi sittenkin pitänyt venyttää äitiysloman alku vasta tuonne tammikuun lopulle. Vieläköhän sen voisi muuttaa, siitä täytyy ottaa heti selvää kelalta.

Harmittaa se äitiyspakkauksen viivästyminen edelleenkin. :kieh:

Me hommataan viimein vaunut tässä kuussa ja sänkykin on vielä tilaamatta.
Täytyy yrittää haalia pikkuvaatteita ja pakata sairaalakassikin valmiiksi, kun tuntuu, että vaavi syntyy yhtäkoska.

Meillä myös on erimielisyyksiä tuolta sänkypuolelta. Minua haluttaisi ihan koko ajan ja mies ei uskalla yhtään mitään, kun pelkää synnytyksen käynnistyvän. |O
Sen pituinen se, tältä erää...

Haalistunut ja vaavi 32+6

HYVÄÄ VUOTTA 2008 KAIKILLE! :flower:
 
Ei ole äippäpakettia näkynyt täälläkään, vaikka lappu siitä tuli jo 3 vkoa sitten. Tulisi jo... olen aivan kuin lapsi jouluna. :D

Anoppi kävi kylässä ja mun stressikäyrä nousi taas melkoisesti. Tiedän että ko. ihminen tarkoittaa hyvää, mutta välillä se vain on NIIN rasittava... :headwall: :headwall: :headwall: Mieskin taantuu aina äitinsä seurassa örähteleväksi umpimieleksi, ja mua tilanne ahdistaa kun ne vänkää toistensa kanssa. No, onpa taas kahviteltu hetkeksi... :LOL: :saint:

Nyt teen vauvan villahousut valmiiksi... enää kappaleet yhteen niin pöksyt on valmiit. :D

Happy New Year!

Jiksu 30+6
 
Täällä taitaa olla alkavia raskausmyrkytyksen oireita, hengittäminen on oikeasti vaikeutunut. Välillä sattuu kun hengittää (sydämeenkin käy kipeetä ) ja turvotusta on aamusta iltaan (kasvot, jalat, sormet, rintakehä ) onneksi mulla on verenpaine mittari niin saan kotonakin mitattua 134/80 oli lukemat, yläpaine on noussut n.10 pykälää. Pitää kait huomena soittaa sinne toiseen neuvolaan ja kysyä pitääkö pissasta tutkia valkuiaiset. Eilen nipisteli/suppaili taas illasta. Onko muilla kokemusta toksemiasta?
Helmikuisista yksi oli jo lähtenyt synnyttämään, pitäs kai itekkin laittaa oikeasti sitä sairaalakassia valmiiksi....
Joku tässä valitteli aikoja sitten suonevetoja yöaikaan, siihen auttaa magnesium illalla otettuna ja se myös rentouttaa niin saa nukuttua paremmin.
Eipä uusi vuosi alkanut mun kohdalta kovin riemukkaasti vaikka kaiken mää kestän tän vauvan takia :heart:

Hormonihirviö 31+3
 
Voi ei HH, toivottavasti ei ole kuitenkaan raskausmyrkytys alkamassa.Kannattaa varmaan kipittää heti tarkastamaan ne virtsan valkuaiset. Ei nuo 134/80 paineet vielä onneksi kovin paha ole. Mullahan tota verenpainetta on ollut melkein kokoajan tuon verran, nyt kuitenkin tasaantunut 130/70 suunnilleen. Leposyke on vaan aika korkea monesti, tunnen kun sydän jumputtaa kuin höyryjuna joskus jo heti aamusta, juuri heränneenä. Mulle kätilö sanoi että rajana olisi tuo 140/90 ja jos nuo lukemat pysyvät pari päivää heti mars pissakokeisiin.

Onko sulla päänsärkyä ja ylävatsakipua myös?
 
Mulla oli verenpaineet 140/90 rajoilla heti eka neuvolamittauksista lähtien, ja historiaa verenpaineesta on, joten raskausmyrkytyksen mahdollisuus on hieman tavallista korkeampi. Ostinkin kotimittarin, ja ovat kotona mitattaessa samoissa lukemissa Kittyn kanssa. Turvotusta ei ole onneksi ollut, mutta olen jokseenkin ymmärtänyt, että sitä tulee loppuvaiheessa aika herkästi, oli tilanne mikä hyvänsä. Muistakaa kuitenkin juoda paljon, vaikka se lisääkin vessakäyntejä! Juominen poistaa sitä ylimääräistäkin nestettä. Mulla kertyy yöllä veskikäyntejä noin 3 tunnin välein.

Samoten tuo hengenahdistus on tuttu tunne. Mutta näillä viikoillahan vauva ja kohtu alkaa olla korkeimmalla kohdallaan, ja painaa noita kylkiluita ja keuhkoja. Sitten kun vauva laskeutuu, hengityskin helpottaa.

Mutta kyllä toi neuvola on hyvä paikka tarkistaa tilanteet. Meitä vartenhan se on! Itselläkin oli tosiaan hirmuinen huoli tuosta vauvan liikkumisesta, mutta terkka oli aivan ihana, ja itselle tuli heti parempi mieli! (Ja nyt vauva on liikkunutkin taas normaalisti, joten mieli taas korkealla!)

Kääk, pitäiskö sairaaalakassi jo pakata? No, toisaalta kolmen viikon päästä vaavi olis jo täysaikainen!

nupsu ja poika 33+2
 
Huomenia!
On mullakin tosi vaikea hengittää ja vatsa tuntuu täydeltä ihan koko ajan. Vauva oikoo koipiaan tuonne kylkiin ja palleaan, mikä lisää ähkyn tunnetta.
Kotimittauksessa verenpaine on minulla pysynyt ihan normaalin rajoissa.
Minullakin on tuota sydämen jumputusta, se on pahimmillaan iltaisin ja yöllä, kun nukkua pitäisi. Se kaiketi johtuu siitä, että sydämen pitää nyt toimia täydellä teholla, näin selitti lääkäri, kun kävin joskus kesällä valittelemassa rytmihäiriöitä.

Turvotusta on tullut ihan kauhean paljon, kun tuo joulu meni jatkuvassa herkkujen napostelussa. Hirvittää seuraava punnitus neuvolassa. :ashamed:
Nesteitä olen minäkin yrittänyt juoda ja syödä mahdollisimman kuitupitoisesti ja lisänä olen käyttänyt laksatiivia.

Haalistunut ja vaavi 33+0 (tasan 7 viikkoa jäljellä hui)

P.S. Ai niin. Saimme miehen kanssa ihastella vauvan varpaita, ne tuntuivat sormiin mahan läpi. :D
 
Minäkin lukaisin tuolta helmikuisten ketjuista että ensimmäinen oli jo lähtenyt synnärille :eek: .
Kääks, nää viikot menee ihan mahotonta tahtia! Sairaalakassi on oikeestaan jo pakattu, imetysliivit ja varuiksi rintakumit on vielä ostamatta. Eiköhän sitä nyt näillä pärjää, ja jos jotain unohtuu, kaupasta sitten saa.

Päällimmäisenä nyt pyörii synnytys mielessä, ja vaikka tätä on odotettu ja toivottu monen monta vuotta sekä oltu ''olevinaan'' niin valmiita uuden perheenjäsenen tuloon, tuntuu että nyt kalkkiviikoilla rupeaa jänistämään :/ Lähinnä ne ekat kuukaudet pelottaa, kuinka rankkoja ne lopulta on, osaanko hoitaa sitä vauvaa, osaanko imettää ja miten jaksan kun univelkaisena olen aika kärttyinen tapaus |O
Yhtenä ongelmana tulen näkemään myös anoppini, joka on kyllä semmonen tunkeileva tapaus, ja puuttumassa aina joka asiaan, pahoin pelkään että yhteentörmäyksiltä emme voi välttyä, sillä hän ei osaa kunnioittaa meidän tapaamme toimia, vaan on hyvin kärkkäästi esittämässä mielipiteensä, ja jakamassa neuvojaan! Etäisyyttäkään emme saa kun asuu parinkymmenen metrin päässä |O

Join eilen muuten vahingossa viim.päivämäärä 1.1/08 maitoa, joka jostan syystä oli jo hapantunut.Muutaman kulauksen kerkesin juomaan ennekuin tajusin että maku ei ole ihan kohdallaan:whistle:
Aamulla oli vatsa jonkunverran kuralla. Kauhea kun huolestuin sitten että ei kai tuosta nyt mitään listeriaa voi saada?????????? Ei kai.....
Olihan maito kuitenkin pastöroitua, mutta kuitenkin jo pilaantunutta jonkun verran...yöks!

Tänään ultraan ja kätilön ''puheille''. Painoa on tullut oman vaa'an mukaan 500gr viikko, joulusyöminkien ohella.Huh! Tänään selviää myös milloin olisi eka synnytysvalmennus.

Kitty + nykerö 33+2



 
Päiviä taas!

Ekaksi suuren suuri kiitos Haalistuneelle!! Kun kerroit omista rytmihäiriöistä! Mulla nimittäin eilen illalla tuli julmetun moiset rytmihäiriöt. Tai no, ei ne nyt kovin pahoja ollut mutta huolestutti taas. Mulla oli tuossa reilu vuosi sitten parin viikon ajan kovia häikkiä, johtuivat stressistä. Nyt ollut niin ettei taas aikoihin ole ollut ja eilen illalla sitten pamautti ihan omia tahtejaan useampaan otteeseen. Onneksi ei kovin korkealle noussut tuo syke ja siitä sitten tasaantui, mutta taas säikäytti. Joten ihana kuulla että muillakin samaa. :hug:

Aamulla heräsin aivan omituisten painajaisten jälkeen. Niin kummia unia, etten voi mihinkään edes liittää. huh huh. Olin pitkään herättyäni vaisu ja kiukkuinen ja olo omituinen. Niin kummia unia olivat, painajaisia.

Äsken tuossa sitten trimmasin toisen oman hauvani kokonaan ja toisen siistin. Nyt on sitten kroppa täynnä ihania pieniä karvoja, yöks! Mutta onpahan nyt sitten laitettu, ettei siitä tarvitse enää huolehtia. Kaameita karvakasoja kyllä olivatkin. Tai toinen vieläkin, mutta sen kohdalla pitää odotella onko kantavana ja sitten ajella lyhyemmäksi jos näin on, jottei sitten pentujensa aikana ole karvainen ja sotkuinen.

Hei, laittakaapa listaa mitä teidän sairaalakassinne sisältävät! Aloin tuossa pohtimaan, että kaipa sekin pitäisi laittaa kohtapuoliin valmiiksi, mutta haluaisin kuulla mitä teidän kassinne sisältävät. :)

HH:lle kovasti tsemppiä, toivottavasti pääsit neuvolaan, jotta selviäisi tuo raskausmyrkytys epäily. Toivotaan kuitenkin ettei sitä ole.

Nyt pitäisi sitten lähteä koirien kanssa ulkoilemaan, sitten kun mies tulee töistä niin suunnataan kaupoille hieman ostoksille ja ehkäpä autoa pesemään, kun pakkastakin on nyt hetkeksi luvattu. :)

Nampula 29+5
 
Nampula: nuo rytmihäiriön tapaiset kyllä säikäytti mutkin tässä taannoin, leposyke oli jotain 110 ja tuntui että pumppu pettää justiin.
Lekuri kylla rauhoitteli niinkuin Haalistuneellekin että sydän joutuu tekemään nyt ylimääräistä työtä kun verimäärä on lisääntynyt ja leposykekin voi pysyä korkealla.
Hengästyn joskus jo pelkästä puhumisesta ,huomaan kyllä töissä että puhelimessa saan välillä vetää röörit täyteen ja sitten jatkaa papatusta :LOL:

Sitten sairaalakassin salaisuuksiin...eli nämä on pakattuna tässä vaiheessa :

* hammasharja, tahna
* omat kosmetiikka ja hygieniatarvikkeet (shampoo, suihkusaippua, tuoksuton dödö, kosteusvoide ja jotain ehostustarpeita...minäkö turhamainen :/ )
* hiusharja, huulirasvaa!
* paketti yösiteitä
* paketti liivinsuojuksia, 2 imetysliivit ostan tänään sekä rintakumit
* sukkia, sisätossut, alushousuja
* oloasu, 2 yöpaitaa, 1 pyjama, pari reilua t-paitaa (huom! täällä ei sairaalasta saa mitään vaatteita)
* vaatekerta kotiinpaluun
* kasvopyyhe
* hakaneula! kaveri vinkkas että sitä tarvii jos ei halua toisella kädellä yrittää pidellä puseroa/yöpaitaa ylhäällä,(niskat jämähtää) ja samalla yrittää imettää ja pidellä vauvaa oikein :headwall:
* kamera
* kännykän laturi (se unohtuu jokatapauksessa joten pakkasin jo nyt sen matkaan)
* kirja
* korvatulpat :kieh:

myöhemmin laitan mukaan varmaan jotain pientä syötävää, pillimehua jne. Katsotaan onko kätilöllä tähän mitään lisättävää, mutta nämä olis nyt paketissa. Mies tuo sitten vauvan kotiinpaluu nutut mukanaan kun lähtö koittaa HUI!
 
Hejssan! Kittyn sairaalakassin sisältö muistuttaa aika paljon omaani. Nuo yösiteet olisin unohtanut. Haluan ottaa mukaan oman oloasun ja aamutossut kun nuo suomalaiset sairaalavaatteet ei ole kovin miellyttäviä..Turhamaisuutta on täälläkin :whistle: Ja kyllä meikkipussi pitää ottaa. Sairaalassa kun todennäköisesti valokuvataan paljon :LOL:
Olen laittanut lisäksi miehelle lapun mitä tavaroita ottaa mukaan.
Meillä on kaikki tavarat vauvoille valmiina ja vaipatkin ostettu.. Mitään varsinaista huonetta emme vielä ole sisustaneet. Meillähän kävi niin, että asunto jonka ostimme viime talvena on tavallaan jo nyt liian pieni vaikka 90 neliötä onkin. Huoneita on vain kaksi.
HH.lle tsemppiä! Ei tuo verenpaine onneksi vielä kovin korkealta vaikuta.
Jos turvotus on todella silmiinpistävää ja alkanut esim. yhden yön aikana niin silloin kai on paras lähteä heti äitipolille. Parasta kuitenkin aina selvittää mistä on kysymys koska turha murehtiminen ja huoli ei ole koskaan hyväksi.
Minulla on myös hengenahdistusta ja esim. kun olen pedannut sängyn alkaa jo ahdistamaan ja pitää istua lepäämään. Lisäksi noita iltarytmihäiriöitä on myös.
En edelleenkään nuku yöllä ja vatsa on nyt selvästi laskeutunut. Perjantain kontrolli ja uä jännittää. Lauantaina tulee 34 viikkoa täyteen ja sitten saan olla taas normaalisti. Eivät enää estele synnytyksen alkamista vaan pojat saa tulla jos on tullakseen. Iloinen olen kuitenkin jokaisesta viikosta joita tulee lisää.
On muuten vatsa ihan kuralla .. ja sekin kai on jokin merkki lähestyvästä synnytyksestä??
Jänniä aikoja meillä kaikilla edessä!!

Roosa ja pojat 33+4
 
Liittyykö tuo hengenahdistus raskausmyrkytykseen???:eek: Välillä tuntuu, että on vaikea hengittää. Aivan kun joku istuisi keuhkojen päällä. Sen verran astmaa on aiemmin tutkittu, että tiedän kuitenkin puhaltavani hyvät PEF-lukemat. Mutta välillä ihmetyttää. Ajattelin sen vain johtuvan siitä, että kohtu alkaa painamaan keuhkoja.

Kitty: Aivan samoja fiilareita... Miten sitä pärjää vauvan kanssa? Ja valvomisen. Vuosia on miettinyt, että on valmis, mutta kuitenkin jännittää. Aika jännä kun vaikka järjettömiä pelkoja omaankin, niin mua ei jostain syystä pelota synnytys. Sen sijaan kaikki mikä on sen jälkeen pelottaa. Anoppi haluaa selvästi isomaan kakun meidän elämästä kuin tähän asti. Täytyy vain vetää tiukasti rajoja. Kreikkalaiset anopit ovat kuulemma vielä oma lukunsa :| Yksi rouva kertoi, että 12v sitten raskausaikana tulikin ero ja pariskunta päätti, että rouva muuttaa takaisin Suomeen. Anoppi oli vaatinut, että miniä ei lähden Suomeen jos lapsi on poika, ja varasi miniälle ultran. Miniä soitti lääkärille etukäteen ja kysyi, että jos lapsi on poika niin voiko lääkäri valehdella. Ei kuulemma voi, mutta lääkäri sanoi ultrassa sukupuolesta, että "ei näy". Rouva pääsi Suomeen ja synnytti pojan. Ja lapset kyllä nykyään matkustavat paljon mummolassa. Lapsettomuus on onneksi antanut meille aikaa harjoitella anopin käsittelyä ;)

Että näin...

Hyvää Uutta vuotta!!!!

Amodini 29+6
 
Vielä HH.lle! Minusta voisit mennä sairaalan päivystykseenkin jos turvotusta on reilusti. Minulle sanottiin äitipolilla että tässä vaiheessa voi aina jo mennä sairaalaankin jos esim. supistelut lisääntyy ja sanoit, että suppareitakin sinulla on taas enemmän.
 
Elikkäs pääsin kyllä neuvolaan ja valkuinen oli yhellä plussalla, sain kotiin stikkejä tarkkailuun ja maanantaina sitten sen oman tätin puheille taas. Turvotus on toki normaalia ja hyvään raskauteen kuuluukin sitä jonkun verran. Verenpaineista sen verran että kun olen ollut koko raskaus ajan tarkaailussa paineista niin ne ei saa yht'äkkiä alkaa nousemaan, siksi tiesin että jotain kai alkaa tapahtua kun ne nousi vähän. Voi olla alkavaa toksemiaa tai jäädä tähän tasolle tai jopa pissa puhdistuakkin, parin viikon kuluttua on ns. kärkkäin aika jos puhkeaa (viikot 33-> ).Niin ja kiitos vaan kaikille 'kanssa elosta' :)

Vauva oli kuulemman ison kokoinen ja tyrkyllä jo muttei kuitenkaan laskeutunut. Sf-mitta oli 31. eli taas yläkäyrille mentiin. Painoa tullut 335g/ viikossa ja yht.7.6 kg ja piti vähänä sitä :)

Käytiin hakemassa vaunut, amme jaloilla ja kumialustalla, pinnasänky (mies sai sen alen jonka halus omistajalta kun viimeksi se työntekijä ei antanut), pikkuniistäjän, tuttipullon. Meiltä ei puutu enää kun patja pinnikseen.

Onko Kityn kutinaan tullut mitään selvyyttä?

Hormonihirviö 31+4
 
Hei kaikille!

Kiva kun täällä on ollut näin vilkasta, en ole koko päivänä ehtinytkään lukemaan.

Ekaksi omaa napaa: Olin aamulla lääkärissä, ja mun verenpaineet on tosi matalalla, siksi mua huimaa ja on "ilmapäinen" olo. Tekee olon tosi epävarmaksi, kun pyörryttää milloin missäkin. Mies on ihan huolesta soikeana koko ajan, se on aika söpöä. ;)

Sain sairauslomaa äitiysloman alkuun asti, mutta mun on pakko tehdä ainakin osapäivää vielä ensi viikkoon että saan kesken olevat työni tehtyä ja tuuraajakin tuli vasta tänään oppiin, ei sitäkään voi ihan tyhjän päälle jättää... Mutta sitten loppuu duunit mun osalta. Omituista...

Mäkin olen alkanut nähdä painajaisia ja omituisia unia ja nukun huonosti (ja HIKOILEN). Viime yönä heräsin vessaan ja sitten aloin jostakin syystä murehtia että vauvalla ei ole kaikki hyvin, ja tönin sen hereille... oli iso helpotus kun potkaisi. Yöllä kaikki on jotenkin niin paljon pelottavampaa, mutta kai nämä pelot kuuluu asiaan.

Mulla ei ole sairaalakassista tietoakaan, hyvä kun laitatte noita sisältölistoja niin mäkin voin matkia. :D

Nyt taas huimaa, joten sohva kutsuu...

Jiksu 31+0 (uusi viikko taas!!) :attn:
 
Hei, nostan vähän ketjua. Taas meni yö valvoskellessa. Menin sitten sohvalle nukkumaan kun miehen pitää kuitenkin aamulla töihin.
Vatsa edelleen ihan sekaisin. Nyt on lisäksi huono olo muutenkin. Yöllä tuli kipeitä supistuksia muutamaan kertaan ja se ei todellakaan tunnu hyvältä. Jähmettyy yhteen paikkaan eikä voi liikkua kun koskee niin vietävästi. B-pojan liikkeetkin oli vähäisiä ja niitä piti alkaa laskemaan..
Onneksi päivät on sentään vähän valoisampia.
Jiksulle rentouttavaa saikkua sitten kun pystyt sen aloittelemaan. Siitä se alkaa, elämän pisin loma..
HH, toivottavasti tuo sinun tilanne ei pahene. Hyvä kun voi kotona stiksailla.
Nyt pitää mennä sohvalle, olo on niin heikko.. :(

Roosa ja pojat 33+5
 

Yhteistyössä