Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

Kitty:
Meillä terkkari meinasi tehdä saman, eli laittaa miut sokerirasituskokeeseen tuossa joulun jälkeen, mutta sanoin tädille, että no way, suostui sitten siirtämään sen vuoden vaihteen jälkeen;-) Jouluna kun tulee syötyä niin että napa ratkeaa, ja täytyyhän nuo lahjaksi saadut suklaatkin tuhota, ennen kun parasta päiväys iskee, eli perinteisesti... saman tien :LOL:

HH:
Kiitos vinkistä! Olen nimittäin ihan hulluna lanttulaatikkoon, monena vuonna joulun jälkeenkin olen ostanut kasapäin noita pilkkahinnalla myytäviä lanttulaatikoita, pakastanut, ja nyt syötiin niitä vielä kesäkuussakin lihapullien kera... Ehkä nyt sitten jätän tänä vuonna tuon tempun tekemättä.. En ole koskaan tullut lukeneeksikaan tuota kansipahvia
:hug:

Pääsee taas helpolla tästäkin joulusta.. Kinkku haettiin eilen, sen voisi paistaa huomenna valmiiksi ja äiti soitti tehneensä kaikki laatikot miulle valmiiksi;-) Rosollin haen kaupasta, samoin kuin jotain silliä on kyllä pakko saada. Pomo antoi joululahjaksi pullon sikamaisen hyvää punaviiniä, jota ajattelin kyllä ruoan kanssa ottaa lasillisen itsekin :p Millä tässä malttaa vielä pari päivää odottaa tätä mässäilyjuhlan alkua :whistle:

Mutta ihanaa joulua kaikille, voikaahan paksusti ja nauttikaa joulusta :hug:

Dooris ja Väinö 25+3
 
Nyt sitten on minun aika toivottaa teille kaikille oikein rauhaisaa ja mukavaa joulua!

Me kun huomenna menemme joulun viettoon vanhempieni luo, joten koneella käynti jää nyt useammaksi päiväksi.

Nauttikaahan joulun tunnelmasta ja joulun ajasta masujenne kanssa :heart:

Nampula 28+1
 
Toivottelen kanssa täältä Ruotsin maalta kaikille oikein ihanan rauhallista joulu mieltä :xmas:

Pidetään huolta lähimmäisistämme, itsestämme ja ennen kaikkea meidän lahjoistamme suurimmasta ja parhaimmasta joka masussamme vielä köllöttelee :heart: :hug:

Mai 29+6
 
Minäkin tulin vielä toivottelemaan kaikille teille ihanille palstalaislle perheineen suloista ja onnentäyteistä Joulua!
Tosiaan se paras lahja sitten putkahtanee meille ensi vuoden puolella!

Hemmotelkaahan masujanne, ja itseänne :)
Minäkin hyvällä omallatunnolla pistelin aamupalaksi joulutorttuja kaakaon kera, sekä juuri avattiin miehen kanss Aladdinin konvehtirasia. En meinaa piinata itseäni millään sokerimittauksilla, jätän sen sitten ensiviikon perjantaihin....joten nauttikaamme!

Kynttilät tuikkivat, glögi on lämpenemässä ja nykerö potkuttelee rytmikkäästi joululaulujen tahdissa....voiko tässä enää muuta aaton aaton hämärtyvänä iltana toivoa!

Kitty 31+6


 
Onnea Doorikselle rouviintumisesta!!

Meitä koettelee lasten taudit, kahdella noron sairastanella kaikki mahdolliset jälkitaudit ja nuorinkin sai korvatulehdus. Nyt mennään onneksi jo terveinä jouluaattoon. Itse ehdin vain väsähtää jo oikein kunnolla, ja nyt olenkin joutunut lepäilemään muutaman päivän ihan vaakatasossa ja mamma ja anoppi ovat auttaneet joulun laitossa.

Äitipolilla kävin tiistaina. Verensokerien mittausta saa harventa, kun ovat niin hyvät. Sain valitusta vähäisestä painonnoususta (+5,2kg tähän mennessä), mutta muuten kaikki perusjutut oli hyvin.

Kohdunkaulan muutokset eivät ole juurikaan edenneet, mutta noin kolmelle sormelle olen jo auki. Ja sen huoma alapäästä, ikäviä tuntemuksia on aivan omiksi tarpeiksi. Maitoakin valuu tasaiseen tahtiin, pyyhe alla pitää jo nukkua jos en halua koko ajan lakanoita vaihta. Vauveli on edelleen hoikka ja pitkäjalkainen, sp-ennuste on noin 3kg. Nyt painoa oli pojalla 1204 g

Men nu önskar ja er alla en rigtig God Jul och Gott Nytt År!

Kittylle halusin lähettää jouluisen kuvan Korvatunturista, toivottavasti onnistu kun palsta takkuaa vähän väliä.



Lampukka 29+4

ps. Olettekin jo varmaan kuulleet kaikenlaisia Nokia-vitsejä, mutta tässä kaksi joulun kunniaksi.

Tampereella sanotaan tunnetusti Soon moro! kun tervehditään. Nokialaiset taas tunnistaa tervehdyksestä Soon noro!

Nokia -connecting pipes
 
Jouluiset terveiset myös täältä! Vielä näin aattona ehdin kirjoittamaan. Mies lähti anopin kanssa hautausmaalle ja saan hetken olla yksin.
Näin jouluna sitä tuntee vielä erityisen suurta kiitosta monesta asiasta. Nyt näistä tulevista vauvoista ja ihanista ystävistä, hyvästä miehestä, mahtavista sisarruksista (vaikka ulkomailla ovatkin) elämästä yleensäkin. Tunnen valtavaa onnellisuuden tunnetta. Vastaavaa en ole koskaan aikaisemmin tuntenut :heart:
Lopuksi vielä vauvakuulumiset. Eli äitipolilla perjantaina painot n. 1700g
Ja kohdunkaulan ja suun tila sama edelleen eli ei ainakaan edennyt. Päästään ehkä sittenkin ensi vuoden puolelle synnytyksen kanssa. =)

Ihanaa Joulua siis kaikille! Ensi jouluna on jo isot vauvat joulun juhlinnasa mukana :hug:

Roosa ja pojat 32+2
 
Mukavaa Tapania!
Joo kyllä tämä joulu on ollut ihan erilainen kun edelliset 5 joulua (tasan 6v lapsettomuutta takana) Edellisinä jouluina on tullut tissuteltua viiniä, syötyä suruunsa jne. Nyt on syöty 'iloonsa', no join eilen puoli pulloa olutta ruualla ja menin muuten ihan väsyksiin kun kait se meni päähän kun tuli niin höpö olo ruuan päälle =)
Me saatiin se digikamera, kun osais vaan laittaa kuvia tänne :whistle: eilen yrittettiin mutta eipä onnistunut. Jospa miehen pikkuveli tulis auttamaan. Oisin laittanut itestäni kuvan (omasta mielestä mulla on kyllä aika 'iso' sivuprofiili jo) oisitte saaneet makeat naurut :LOL: Mää kummastelin mitä se mies naureskelee kun kokeili kameraa ja otti musta kuvia, oon siis niin turvoksissa että tissitkin alkaa kaulalta :eek: Ei sitä ite käsitä kun peilistä kattoo.

Saatiin kyllä taas paljon lahjoja niinku joka vuosi, vauva-lehden vuosikertakin tuli kun en sitä ole raskinut tilata. OBH chili leivänpaahdin, astioita, vaatteita jne. Mun porukat anto 150e rahaa ja miehelle konjakki pullon (aiko säästää varpajaisiin).

Lasten tarvikkeessa on ale-myynti välipäivinä eli sinne suunnataan huomena hakemaan sänky ym puuttuva. Haluaisin ostaa vaalpun sitterin mutta kun me pidetään vauvan sukupuoli vielä salaisuutena niin täytyy kai piilottaa se syntymään saakka.

Mulle ei ole tullut päätöstä äippärahasta vaikka äippäloma alkaa jo 3.1, oon jättänyt sen jo 20.11 ja siittä viikon päästä tuli äippäpakkausen myöntämis paprut. Ei tullut sitten se pakkaus ennen joulua, onkohan kela auki välipäivinä.... eipä varmaan.


Hormonihirviö 30+4
 
Hyviä välipäiviä kaikille! Mä puurran töissä rästiin kasautuneiden töiden kanssa, viime viikon kun olin kokonaan poissa.

Pitkät ajomatkat ei meinaa oikein enää luonnistua, eilen olin ensimmä8istä kertaa elämässäni pyörtyä kun päästiin kotiin kahdeksan tunnin ajon jälkeen (räntäsateessa...). Oli pakko istua eteisen lattialle ja huutaa mies hätiin. Oli koko illan tosi hutera olo... ei varmaan oikein veri kiertänyt koko päivänä. :(

Joulu meni leppoisasti, lahjoja tuli paljon. Saatiin mm. vauvalle ihana lampaantalja, oikein pehmeä. Mä sain kauan pohtimani Anitan tukivyön, se on auttanut kävellessä noihin alavatsakipuihin. Ja kaikkea muutakin tuli, ja suklaata on tullut vedettyä niin että neuvolantäti saa varmaan sätkyn kun menen ensi viikolla puntariin... :LOL: Olen päättänyt olla välittämättä.

Mäkään en ole saanut päätöstä äippärahasta, kun työnantajan papereita on pitänyt odotella. Eikä ole pakkaustakaan kuulunut. Mun ä-loma alkaa 30.1., tosin epäilen vahvasti, että mun kunto ei kestä sinne saakka... eikä motivaatiokaan. :whistle: Onneksi mun tuuraaja tulee jo ensi viikolla oppiin.

Jiksu 30+1 (jihuu!!) :attn:
 
No ompas täällä hiljaista....
Käytiin ostamassa sitteri (Fisher price sellanen joka tärisee mutta voi myös jalalla hytkyttää ja käy sitten vähän isommalle lapselle tuoliksi), Gragon turvakaukalo sillä klik kiinnityksellä, alakertaan hoitopöydän pehmuste, tuttipullo, tuteja, tuttipulloharja, rintakumeja yms. Sänky jätettiin vielä (mies ei ollut tyytyväinen 15% alennukseen). Mennään kattoon sitä Haaparannalta lastentarvikkeesta ja ikeasta (no laatusta en mene takuuseen). Jyskissä oli muuten 35e 7cm paksuisia patjoja kun taas lastarvik maksoi alen jälkeen 5cm 40e. Eli vertailuja on tehty :eek: miehen kun pitäs saada laatu tavaraa puoli ilmaiseksi :LOL: ja sekun ei aina onnistu. No se Haaparannan lastentarvike on tosi iso kauppa, josko sieltä löytyisi.

Mulla huomena neuvola ja vaaka näyttää jotain omaa lukemaa :LOL: suklaa pirulainen...... Kyljet on ihan mäsät nukkumisesta, samoin lantio, iskias vaivaa edelleen, kohdunsuuta nippailee eli vähän kaikenlaista remppaa on kropassa. Heräsin 4.30 kukkumaan tänä aamuna, meinaa väsyttää. Reilut 60 yötä enää laskettuun aikaan =) en malttaisi odottaa että näen miltä meidän prinsessa näyttää :heart:
Äippäpakkaus tuli tänään! Pitää miestä pyytää hakeen kun tulee töistä :)

Hormonihirviö 30+5
 
Hei!

Tulimme just neuvolasta. Hb oli nyt 118, sf-mitta 29cm ja verenpaineet 135/75 eli ihan hyvät oli arvot. Painoa oli tullut joulun aikaan kilon verran, luulin että olisi tullut reilummin koska suklaata tuli syötyä ihan hullun lailla, niin ja sokeriarvotkin oli ihan ok.
Vauva on edelleen pylly alhaalla ja pää ylöspäin asennossa. Virtsarakko saa kyytiä ku meidän pirpana innostuu jumppaamaan. Tuntuu että väkisin meinaa pissat lirahtaa housuun =)

Me ostettiin tosiaan häkkisänky käytettynä. Sellainen tummanruskeaa puuta. Reunat ja päädyt on muotoiltu, lainekuviolla. Hintaan sisälty patja ja suojareunus. Mielestäni saatiin todella edullisesti 400kr eli vajaa 40?.

Yöt menee välillä valvoen ja välillä nukkuen...hyvää asentoa ei tahdo millään löytää ja monet kerrat tulee herättyä yön aikana joko pissalle tai muuten vaan. Aika raivostuttavaa, päivät sit saa kulkea kuin nukkuneen rukous |O

Mai 30+3
 
Minä täällä taas, eli soitin kelaan ja joku lakijuttu oli siellä päätetty perjantaina ja ei hätää ne ne alkaa käsitellä kiireelisyys järjestyksessä äippärahoja. Eka erä on 30 päivää ja sen jälkeen 25 päivän erissä maksetaan.
 
Minäkin täällä taas... meinasi lähteä taju töissä, jouduin istumaan eteisen lattialle kun olin lounaalle lähdössä, kun alkoi maailma pyöriä. :eek: Kävin neuvolassa, verenpaine oli ok, samoin sokerit ja hb ja vauvan sydänäänet. Käskyksi tuli levätä ja juoda paljon nestettä ja ottaa rauhallisesti. No, ehdinhän mä puoli päivää töissä jo ollakin... :whistle:

Ei kai se auta kuin hissutella täällä kotona nyt ainakin viikonlopun yli... vaikea se on töissäkään olla jos paikasta toiseen joutuu siirtymään konttaamalla. :kieh:

Jiksu
 
Heips!
Pistäydyn pikaisesti. Nyt ei ole aikaa edes lukea kaikkia tekstejä, niin kiirettä pukkaa. :eek:
On ollut kyllä kiva joulu. Kiittelen edelleenkin jokaisena päivänä tätä raskautta.
Koko joulun aikana olen suvusta kuullut peräti 3 raskausuutista, ymmärrätte varmasti, kuinka raskasta olisi ollut, mikäli en nyt olisi raskaana. :ashamed:

Ehkä ensi viikolla pääsen taas paremmin tietokoneen äärelle!
Onnistunutta tulevaa vuotta! Tämä vuosi on meille kaikille ollut valoisa, vai mitä! :heart: =)

Haalistunut ja vaavi 32+2
 
Mulla peruttiin taas aika neuvolaan, ja kun olen sen kohdunsuun pehmenemisen takia saikulla ja neuvola seurannassa niin mitä seurantaa se tällänen on että kuukauden välein käydään siellä :eek: Oli taas sairastunut, vitut halus neukkatäti vaan pidemmän joululoman kun ois joutunut 2 päiväksi tulla töihin välipäivinä. Samalai kävi silloin itsenäisyyspäivän aikoihin kun oli rikkonainen viikko. Menisinkö piruiluna toiseen neuvolaan? En tiiä....
Niin ja ei päästä ukon kans yksmielisyyteen pinnasängystä, sanoinkin jo että osta minkä ostat, en enää puutu asiaan. Mies ostas sen ikean puun värisen joka on matala (n.15 matalampi kun normit), ja vauvaahan joutuu vuorokauden aikana mota kertaa nostamaan sieltä niin eipä käy selkään. Se ois ihan muuten ok värinen jne. Kiehuttaa taas vaihteeksi.... menihän tässä muutama päivä sovussa joulun aikaan :LOL: vaikka en aio enää stressata sängyn hankinnalla. En nimittäin enää aio lähtä ikeaan ostoksille, tulee niin pitkästi käveltyä ja eilen sitten taas nippaili kohdunsuultakin.
Ruotsin puolella oli muuten ihania hoitopöydän pehmusteita mutta sika kalliita!
Äippäpakkauksen toppapuku on tosi iso (mutta nätti kylläkin) että joudutaan ostamaan pieni toppis kuitenkin pariksi kuukaudeksi. Onneksi on ALE aika.

Hormonihirviö uudelle viikolle taas =) 31+0
 
Huomenia HH!

Eikö neuvolassa ole ketään muuta joka voisi ottaa sut vastaan? Tosi typerää tuollainen. Mä pääsin huimailujen kanssa heti tähän uuteen neuvolaan vaikka mun täti olikin lomilla (en ole muuten uutta edes vielä tavannut...).

Näin viime yönä unta että olin synnyttämässä. En ollut tajunnut satunnaista kireyden tunnetta vatsassa supisteluksi ja synnytys tuli yllättäen... aamulla mietin että mahtaako oikeassa elämässä etenkin iltaisin tuntuva vatsan kireys ollakin tosiaan ennakoivia supistuksia? Pölhö olo kun ei tiedä... :ashamed:

Nyt lähdetään miehen kanssa kaupungille, pikaisesti. Yritän ostaa itelleni uudet rintsikat ja pinnasänkyyn pehmusteen ja jotakin vaatetta, ehkä sen toppapuvun... Meillä mies ei puutu mihinkään hankintoihin, ymmärtää onneksi vaan ihastella kun mä olen niin kätevä ostamaan. :LOL:

Jiksu 30+3
 
Meillä on vaan 2 terkkaa neuvolassa, toinen hoitaa vauvasta ylöspäin ja tää mun neukkatäti sitten kaikki odottavat. Niin että jos mielii päästä neuvolaan täytyy mennä toiseen kaupungin osaan, siellä kävin ekan käynninkin kun oli kesäloma aika.
Mää en kans tiedä suppaako mulla välillä kun maha on ihan kova mutta sellasta oikeeta supparin tunnetta en kyllä oo vielä tunnistanut (kiristävää ).
Lähden kattoon sitä pikku toppista, ihan 62 cm aattelin ostaa =) ja pizzalle menen kans tänään..... :p
HH
 
Moikka taas kaikille! :wave:

Tultiin tässä pikaisesti käymään kotosalla. Lähdettiin tapaninpäivänä mökille ja nyt poikettiin kotona. Illaksi mennään kaverille iltaa istumaan ja huomenna suuntaamme taas mökille, pakoon vuoden vaihteen humua.

Joulu meni mukavasti, ruoka on maistunut sekä kaikki herkut tottakai. :p
Pukki toi lahjoja aikas kovasti taas. Mm. sain lahjakortin kasvohoitoon, vaatteita joita voin pitää nyt sekä sitten keväällä jne kaikke ihanaa. :) Kaikki lahjat vauvalle olimme kieltäneet etukäteen. Joten niitä ei tullut, eikä odotettukaan.

Nyt on sitten mökillä oltu aikalailla sisätilojen vankina, niin kovaa myrskyä on pitänyt. Onneksi hieman on päästy myös ulkoilemaan.

Massussa oli tuossa pari päivää todella kova meno. Sitten taas eilen oli rauhallisempaa ja tänään jatkuu normaaliin tahtiin. ;) Taisi eilen olla lepopäivä. Koira tuuppasi tuossa yksi ilta tassulla aika kovasti vahingossa massua, joten sitten taas minä huolesta soikeana. Mutta onneksi ei mitään ole tuntunut ja vauvakin möngertää masussa normaaliin tahtiin.

Hengästyn nykyään jo tosi helposti, puuskutan oikein kunnolla välillä. Huh huh! Mites muut? Onko hengästymistä ilmennyt?

Mutta, nyt taas täytyy alkaa valmistautumaan menoon. Joten rauhallista vuoden vaihdetta kaikille ja pitäkää itsestänne huolta! Sekä tietysti pikkuisista aarteistanne! :heart:

Nampula 29+1
 
Pakko käydä tuulettamassa... Meille piti tulla tänään vieraita (miehen ystäväpariskunta perheineen) saunomaan, tein piirakkaa ja siivosin ja ostin dippivärkkejä jne... No, kun ilta tuli, niin vieraita ei ruvennutkaan kuulumaan. Kysyin saapumisaikaa niin vastaus oli että ei ne jaksakaan tulla kun on ollut niin paljon kaikkea puuhaa päivällä.

Että sillä tavalla. Kaiken lisäksi mies oli sitä mieltä, että MUN pitäisi muuttua ihmisenä, että ymmärtäisin hyväksyä sen, että kaikki ei mene aina niin kuin on sovittu. Sain raivarin... ei kai jumalauta ole mun syy, että sen kaverit on epäkohteliaita eikä pidä kiinni siitä mitä on sovittu??? Jos este tulee, niin voisi siitä ilmoittaa VÄHÄN aiemmin kuin silloin kun pitäisi jo olla ovella!!!!

Kiehuttaa... No, onpa itselle ainakin hyvää piirakkaa ja sipsiä syötäväksi... heko heko.

Jiksu
 
Hellouta!

On Amodinikin päässyt vihdoin tavaravauhtiin. Ja sitten kun aloitetaan niin vedetään överit. :whistle: On hankittu "tyttöjen väriset rattaat", turvakaukalo, pinnasänky, sitteri, vaatteita, amme, hajuton vaipparoskis jne. Ja vielä on kavereilta saatuja kamoja, joista 2 jätesäkillistä vielä lajittelematta. En käsitä miten suuperheet mahtuu 80 neliöön. En ymmärrä miten raivaan vauvan kamoille tilaa, vaikka yritän pitää muutenkin tavaraäärän minimissä.

Mä en voi Jiksu tajuta, että tuollaisia ihmisiä on olemassakaan, jotka ei voi reilusti soittaa edellisnä iltana tai samana aamuna. Tässä tilanteessa kun ei itse jaksa kekkuloida kaikissa riennoissa, tuntuu peruminen entistä ikävämmältä.

Mä olen niin totaalisesti lomalla, että kalenteri on hukassa. Raskausviikotkin on aivan sekaisin. Elin jo 31. viikkoa, mutta aloin katselemaan teidän muiden viikkoja, ja totesin, että olen jossain vaiheessa hypännyt viikon yli.

Fyysisesti olo on vielä ihmeen hyvä. Harmittaa kun ilmat on mitä on niin ei pääse reippailemaan. Ja uimahallit on niin täynnä ettei viitsi mennä. Mutta tuota hengästymistä mistä Nampula mainitsi on todellakin ilmassa. Sen sijaan vanne on kiristynyt päänymärillä kun vietti appivanhempien kanssa muutaman vuorokauden. Ihanaa, että ovat innostuneita vauvasta. Vältän törmäystä viimeiseen asti, mutta näyttää väistämättömältä valtataistelulta. Ollaan mm. jo luvattu kastaa lapsi vain ja ainostaan anopin mieliksi. Onneksi miehen kirkosta eroamispaperit lojuvat jo ties monettako vuotta allekirjoitusta vailla, jotta kastaminen ylipäänsä onnistuu. Tuntui, että kysymys oli meidän elämänkatsomuksesta (=kunnoita kaikkien uskoa ja elämäntapaa, ja valitse itse), jonka anoppi pelkää siirtyvän lapselle, eikä niinkään pelosta, että kastamaton lapsi joutuu vanhempien tyhmyyden vuoksi kadotukseen. Olen arvostanut ja kunnioittanut anopin vakaumusta aina, mutta tuntuu pahalta, että meidän tapaa ei edes kuunneltu tai kunnoitettu. Ja sitten tehtiin vielä selväksi, että ristiäisiin ei kuulu kutsua kuin lähisuku. Silloin oli jo pakko ilmaista, että meidän lähisukuun kuuluu ystäväpiiri. Arrgggh! Yritän pitää mielessä, että se valtava rakkaus mikä siellä on annettavana on vain hyväksi lapselle. Anoppi on aivan superi pienten lasten kanssa.

Onneksi oli myös rauhaisaa joulumieltä kehissä. On syöty ja maattu. Ihanaa! Mietin Haalistunut aivan samaa: meidän lähipiirissä tapahtuu sen verran vauvarintamalla, että ilman raskautta oltasiin varmaan otettu äkkilähtö jonnekkin etelään. Tuntuu hyvältä kun voi katsoa hössötystä ilman katkeruutta.

Elämämme rajuimpia uuden vuoden bileitä odotellessa!B)
Amodini 29+2 (ehkä?)
 
Sunnuntaita täältä, mä näytän roikkuvan täällä nyt aivan alvariinsa. :D Olen tosi pitkästynyt kun olen ollut pari-kolme päivää kotona... ja töissäkään en jaksa. Mitenköhän käy kun sitten olen koko ajan kotona lapsen kanssa...
:whistle: Nyt revin kaapeista kaikki alas makuuhuoneessa ja aloin purkaa kaaosta, tosin nyt otin tauon ja tulin koneelle.

On ollut eilisen riidan jälkeen vähän hiljaista. Mies on kyllä yrittänyt puhua mutta mua ei kiinnosta. Mua vieläkin niin v****aa se, että paahdoin koko päivän eikä kukaan tullutkaan kylään... ja mies ei tunnu tajuavan sitä että ei ne piirakat ja muut systeemit itestään synny. :(

No joo, on vähän mieli matalalla, suunnittelen josko lähtisin shoppaamaan, sehän tunnetusti aina auttaa. =) Jäi se pieni toppapuku eilen ostamatta, ja muutenkin olisi kiva päästä katsomaan lastenvaateosastoja. Ja kohta tarvitsisi ite jotku toppakengätkin tms. kun ei saa nyörejä itse kiinni... :LOL:

Hengästymistä on täälläkin, ja yöhikoilua, ja aivan mieletöntä tukkoisuutta, aamuisin on ihan nenä ja nielu tukossa, ei tee mielialaa ainakaan yhtään iloisemmaksi.

Uuden vuoden juhlinta jäänee hieman laimeaksi... ehkä valetaan tinat ja siinä se sitten taitaa ollakin, ji-huu. Saisikohan kuoharia alkottomana, jos edes sillä tavalla juhlistaisi tätä kaikin puolin onnellisesti kulunutta vuotta... Kun vaan muistaisi tällaisina tympeinä päivinä pitää mielessä sen, miten onnellinen ja onnekas siä loppujen lopuksi onkaan... :)

Takaisin kaappikaaokseen...

Jiksu 30+4
 
Huomenia!
Kiertelin eilen suurimman osan kaupoista joissa voisi olla vauvan toppahaalari, eipä vaan ole enää myynnissä siis toisin sanoen loppuneet :eek: Parissa kaupassa aattelin käydä tänään vielä, mutta huonolta näyttää....
Jiksu ymmärrän ihan sun tuohtumuksen ja meillä ei mieskään ois ymmärtänyt tuollaista käytöstä, siivoaa yleensä vähän apunakin kun tietää vieraita olevan tulossa.
Eilen iski taas kauhea iskias kipu (johtuisko kun olen 2 päivänä kävellyt kaupoissa) melkein itku tuli illalla. Ja hengästymistä täälläkin liikkeellä (kaveri nauroi mun puuskutusta eilen vaikka istuttiin vaan sohvalla). En ole ite käsittänyt ääntelyäni :LOL: Samoin eilen tuli ekaa kertaa tunne että maha on tiellä ja olo tukala, sais tää mun masu vähän laskeutua jo. Kohdunsuuta nipistelee nyt aika kovasti vaikka on aamu, onko ne sitten suppareita vai mitä tiedä sitten.
Piti muuten kysyä haluaako joku ostaa pilkkahintaan äippäpakkauksen kestovaipat? Kun monihan täällä alkaa kestoileen (minä en jaksa). Saa tarjota ja nehän tulee ihan kirjekuoressa kun ovat niin litteitä.

Hormonihirviö 31+1
 
Huomenet vaan täältäkin!

Jouluähkyä sulatellaan, vaan eipä ole kovin onnistunut kevyempi linja kun joka päivä on ollut tiedossa kylästelyjä sun muuta. Meille osui miehen kanssa harvinainen yhteinen lomaviikko, ja vielä tänään pitäisi jaksaa viimeiseen kyläpaikkaan lyllertää. Tosiaan lyllerrystä tämä meno jo muistuttaa. Hengästyn, puuskutan, hikoilen kuin pieni possu, ja ärsyttää kun ne mummotkin jo kävelee ohi :D

Tämä viikko on ollut kaikenkaikkiaan suppareiden ja kipujen osalta kaikkea muuta kuin mukava. Joulu meni leppoisasti rentoutuen mutta sitten iski taas nuo kamalat selkäsäryt ja kyljetkin on ihan tohjona.Repivää kipuilua oikealla alhaalla on myös tuntunut ja nipistelyjä kohdunsuulla. Tuntuu että liitokset ja paikat vaan paukkuu.

Kutiaako teillä muilla nahka jokapuolelta???? Siis tää on niin ärsyttävää. Ei enää kroppa öljykään auta, vaan nyt on jo tuhdimmat tavarat käytössä. Ostin jättipurkin vaseliinia ja sitä Nivean valkoista tahmeaa voidetta, auttoi kyllä melkoisesti.
Siis kutina on ollut jatkuvaa lähinnä vatsassa, kyljissä, takalistolla ja yläreisissä. Ei kuitenkaan jalkapohjissa tai kämmenissä kuten raskausmyrkytyksessä varoitetaan! Kai tämä sitten kuuluu asiaan?

Tänä aamuna pitkään aikaan on hyvä olo *koputaa puuta* ja jatkoa kaappien ja komeroiden tyhjennykselle Jiksun tapaan on luvassa.
Nykerön garderoobi on sitten viittä vaille valmis. Vaatteet on nyt pesty ja silitetty sekä kotiintulo vaatteet +lämmin toppapussi on valmiina laatikossa odottamassa. Olen pakkaillut sairaalakassin jo puolivalmiiksi. Ripottelin sisälle soodaa (saa kassimaisen hajun veks) ja laitoin pariksi päiväksi ulos tuulettumaan. Omat kotiintulovaatteet, yöpaidat+oloasut laitoin vielä muovipussiin sinne sisälle. Täälläpäin kun ei klinikka tarjoa edes niitä kuuluisia ''seksikkäitä'' sairaalakolttujakaan, itse olen joutunut ostamaan ties kuinka monet imetys,- tai edestä napitettavat extra leveät yöpaidat ja pyjamat jotka mahtuu päälle. Lisäksi omat tossut, sukkia, alkkareita jne on oltava mukana paljon.Jotain verkkoalkkareita kuitenkin kai sairaalasta saa, kaikki muu on tuotava itse. Rupesin juuri miettimään että pitääköhän vauvallekin tuoda omat nutut mukana, täytyypä kysyä asiaa :/

Perjantaina kävin verikokeissa, huomenna sitten katotaan onko hemppa vieläkin laskusuunnassa ja miten oli sokerit joulun suklaa mässäilyjen jälkeen.Kauhulla odotan jo keskiviikkoista tapaamista kätilön kanssa, saarna sieltä tulee kuitenkin :ashamed:

Käytiin muuten miehen kanssa välipäivinä ihan mielenkiinnosta katsomassa tuota synnytyssairaalaa jotta osataan sitten sinne kutakuinkin ajaa (lievässä paniikissa varmaankin). Oli kyllä melko vaikeasti löydettävissä ja kamala ruuhkakin oli. Onneksi matkaa ei kerry kuin ehkä 25minuuttia joten no hätä. Saimme tutustua muutamaan huoneeseenkin, ihan ok vaikutti vaikka sairaala onkin melkoisen ''vauvatehtaan'' maineessa. Yöllä sitten näin minäkin synnytys unen, johtui varmaan noista suppareista...mutta mitään en ulos kyllä saanut....vielä :LOL: Kivut olivat kyllä unessa niin todellisia ja kivuliaita että huhhuh. Kiroilin siellä suomeksi kaikki tuntemani kirosanat ja mies sekä kätilö siinä katteli sivusta että mikäs tolle tuli :ashamed:

Jiksu: Olipa kyllä törkeää toi vieraiden tulematta jättäminen! no eipä tarvii varmasti toista kertaa kutsua. Kyllä sapettais muakin, kun on saanut nähdä asian eteen niin paljon vaivaa ja sitten vaan ilmotetaan ja vielä myöhässä ettei tullakaan. Mulla oli tässä Joulun alla vähän samantapainen juttu, olin kutsunut ystävä pariskunnan kylään, laittanut glögiä, torttuja, suolaista purtavaa sekä siivonnut koko hemmetin päivän, ja vatsaa supisteli. Oli sovittu että kl 18 tulevat niin yhet ilmestyy kreikkalaseen tyyliin vasta kl 21.00...ja vaan että sori oli kauhea kiire ja eivät ehtineet aikaisemmin. Olin siinä vaiheessa kans aivan kypsä, ja en varmaan kamalan hyvää seuraakaan. Taisivat ymmärtää asian ja olivat todella pahoillaan, mutta oli kyllä laiha lohtu enää siinä vaiheessa.

Tulipa tässä taas turistua omaa napaa. Enää huominen tätä vuotta jäljellä, eikun mahtavat masubileet pystyyn!! Nykerön kanssa ollaan muuten '' leikitty'' jo sen verran kun se pukkaa tuota pyllyä tai jalkaa vatsanahkan läpi minä painelen ja kutittelen takaisin. Sitten pienellä taskulampulla olen liikuttanut valoa alavatsalla edestakaisin ja heti rupee möyrimään ja koko vatsakumpu siirtyy oikealta vasemalle ja takaisin. Mies on ihan ymmällään ja katselee liikuttuneena. Eli kyllä se nappula siellä raivotarjonnassa on edelleen. Kumpa pysyisikin niin loppuun asti.



 
Kitty sun pitää puhua tosta sun kutinasta kätilölle kun se kai tarkoittaa että maksan arvot on jotenkin vinksallaan, en nyt muista tarkkaan mitä tarkoitti mutta täällä laitetaan heti verikokeisiin jos kutittaa.
Löysin vihdoin toppiksen =) ja oikein sievä vanhan roosan värinen. On se 62cm pieni puku mutta turhaa ostaa isompaakaan kun eihän se ole kun max 3kk päällä -> kesä tulee.
HH
 
Kitty: Komppaan HH:ta, eli kannattaa mainitan neuvolassa mahd- pian. Kutina yleensä ymmärtääkseni viittaa siihen, että maksa-arvot ovat koholla. Extreme esimerkki: Kaveri oli 5 viikkoa mm. kutinan vuoksi sairaalassa ennen synnytystä. Jääsuihke kuulemma helpotti oloa, mutta tietenkin kuivatti ihoa, mikä puolestaa lisää kutinaa. Raskauden jälkeen neuvottiin pitämään muutaman vuoden tauko ennen seuraavaa raskautta, jotta maksa kerkeää palautua. Kutina on kamalaa, varsinkin yöllä. Toivottavasti helpottaa pian!
 

Yhteistyössä