Heippa täältäkin pitkästä aikaa.
Vaavin asennosta sanottiin neuvolassa jo kk sitten, että on pää alaspäin. Ja pitkään se mun mielestä pysyikin niin, kun potkut tuntuivat ylhäällä. Sitten se oli tässä noin viikon kääntyneenä perätilaan, mutta isomman "muljahduksen" jälkeen potkut ovat jälleen tuntuneet ylhäällä. Toivottavasti pysyykin näin.
Tosi ikäviä
neuvolakokemuksia Jiksulla. Muakin on harmittanut se, että mulla on ollut melkein joka kerta eri th (sijaisia). Ei sillä, kyllä ne mukavia on olleet, ei lainkaan tollaisia kommentteja kuin Jiksulla!
Hankintoja on tullut tehtyä niin että hirvittää! Kotona on jo vaunut, turvakaukalot, sitterit, rintapumput, läjä vaatteita ja leluja sekä viikonloppuna tarkoitus myös hakea pinnis. Ei silti, kaikki on tullut siskolta/kavereilta käytettynä. Varsinkin siskolta tuli kaikkea epämääräistä, mitä en olisi tiennyt tarvitsevanikaan... Mutta tänään kyllä sorruin Hgin työmatkalla omiinkin ostoksiin: kolmet pöksyt ja kietaisupaita lähti mukaan! Nyt sitten vain pitäisi saada raivattua työhuoneesta ylimääräiset huonekalut vauvatarvikkeiden tieltä. Tosin hieman päänvaivaa aiheuttaa se, että vauva varmaankin tulee aluksi nukkumaan meidän makkarissa, ja sitten toisaalta pesutilat on alakerrassa, niin mihin näistä kolmesta paikasta tavaroita oikein ripottelis!
Joko täytitte
synnärin esitietolomakkeet? Minä jätin ne jo, mutta ongelmalliseksi muotoitui kohta "toiveet synnytyksestä" (tai mikä sen kohdan nimi olikaan). Kun emme ole vielä olleet synnytysvalmennuksessa, niin eipä siihen vielä osannut mitään sanoa synnytysasennoista tai kivunlievityksestä. Valmennus alkaa meillä tammikuun alussa sopivasti samaan aikaan, kun jään äippälomalle. Ja meillä onneksi synnärillekin järjestetään tutustumiskäynti. Toisaalta tuntuu, että parhaiten siitä varmaan selviää kätilön ohjeita noudattamalla. Uloshan se tulee joka tapauksessa.
Ei muuta kuin pidelkää masuistanne hyvää huolta!
Nupsu ja poika 30+1