Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

Taidan olla ainoa joka roikkuu täällä nykyään päivät pitkät (flunssainen olo niin ei viitsi hirveästi riehkaista).
Jiksu kokeileppa Gaviscon nimistä oraaliliuosta närästykseen, mulla ei myöskään renniestä enää apua kun hetkellisesti. Ei kannata syödä makeaa eikä rasvaista ruokaa, ja pieniä annoksia kerrallaan. Kahvi minimiin.
Toivottavasti nyt saan edes neuvolassa jotain neuvoa synnytykseen ettet ihna umpimettästä tarvi lähtä ähertään vauvaa maailmaan.
Meillä soi ekaa kertaa joulu cd :)
HH 25+4
 
Kyllä se minäkin täällä roikun ja käyn paljon kurkkimassa. :) Tosin nyt päivät menee töissä, kun terveenä ollaa. :p

Kurjaa kyllä HH ettei teillä ole mitään valmennusta. Luulen kyllä että meilläkin ne suurimmat jutut tuli jo esille, eli se synnytys. Muuten sitten kun käsitellään imetystä ja vauvan hoitoa niin en tiedä paljonko sitten vielä itselle uutta tulee. Noita pieniä kun on tuossa sisaruksilla ollut ja hoito tullut tutuksi. Niin ja onhan jokaisella sitten omat tapansa, että ei kai sitä ihan voi kaikkia vaatia toimimaan samalla tavalla. Mutta katsellaan nyt vielä mitä valmennuksella on annettavaa.

Itsellä on töissä ekaa kertaa tilanne, että pitää varoa jotain lasta. Nyt täytyy jo myöntää että välillä hieman pelottaa yksi lapsi ja kierrän kaukaa, väkivaltaisuuden vuoksi. Nyt kun tuo vatsa on tuossa niin esillä, niin pelottaa pienen puolesta. Mutta onneksi työkaverit ovat jo usein sanoneet etten saa mennä edes lähelle. Tänäänkin kiersin lapsen kaukaa, jottei vaan tule mitään yhteenottoa. Mutta tuntuu kurjalta kun työtään joutuu väistelemään. Mutta nyt on sitten muiden vuoro taistella.

Mutta eipä tänne kummempia, nyt taas sohvailemaan!

Nampula 24+1
 
Roosa
Joo otan kyllä supistelut vakavasti. Huomenna menen viralliseen lääkärintarkastukseen, viime viikolla kävinkin alustavassa tarkastuksessa ja silloin oli paikat kiinni ja kuulemma sen näköiset, ettei hätää ole.
Rauhallisesti käskivät ottaa ja olen ottanutkin, mutta en ihan kaikkea ole malttanut olla nostelematta. :ashamed:
Vauva on tosi eloisa. Saa nähdä näkyykö sukupuoli kun ilmeisesti tuossa lääkärintarkastuksessakin ultrataan... Sitä odotellessa...
Ai niin, näin unta etukäteen siitä ultrasta.
Ultraaja löysi sieltä pojan ja unessa mieheni ja isäni oli muka hirveän pettyneitä, kun toivoivat niin kovasti tyttöä. :LOL:
Sitten siinä unessa minä olin pettynyt, kun olin ihan varma, ettei kukaan tykkää vauvastani ja itkin kauheana sitä.
Outoja unia näen. :eek:

Haalistunut ja vaavi uudella viikolla 27+0 jäljellä enää 13 viikkoa
 
Iltaa pitkästä aikaa!

Olen ollut niin saamaton viimeaikoina....olen kyllä käynyt kurkkimassa täällä teidän kuulumisia mutta mitään en ole jaksanut kirjoittaa...pääkoppa on jotenkin niin tyhjä..ontto :|

Töissäkin rassaa, kauheat joulukiireet juuri nyt kun tekisi mieli vaan ottaa rennosti, levätä ja kerrankin nauttia tästä raskaudesta. Voi että jo odotan milloin äippäloma alkais. Mulla on kans jokin alavireinen kausi menossa, mikä lie. Kauhea koti-ikävä myös painaa (Suomeen) ja pientä ahdistusta kaikesta, synnytyksestä ja pärjäämisestä vauvan kanssa on jo huomattavissa. Kimpaannun miehellekin tosi pikkuasioista välillä. Ei ollu tänäänkään muka muistanut edes roskia heittää ulos, vaikka aamulla nätisti pyysin...aaargh noi miehet !!!!!

Eilen oli taas lääkäri-neuvola aika. Olen ollut nyt pari viikkoa syynissä verenpaineiden kohoilun takia, mutta kaikki tällä erää hyvin. Nykerökin oli kasvanut huimaa vauhtia ja ylittänyt maagisen kilon rajan. Painoa pojalla jo 1100 grammaa. Rv vastasi 27+6 rv 27+1 sijaan joten hienosti mennään. Nykerö on nyt sitten kääntynyt raivotarjontaan ja potkut tuntuu jo tosi ylhäällä.

Viime viikolla jo hieman kerkesin huolestumaan, kun oli muutama päivä tosi hiljaista liikkeiden osalta. Aamuisin on yleensä aina kl 06-07 tosi vilkas, samoin illalla. Sitten ei yhtäkkiä mitään. Piti ruveta oikeen tönimään ja tökkimään mahaa sekä kääntämään kylkeä,syödä jotain makeaa ja odotella. Tosi vaivoin sitten jokin pieni vaimea töytäisy tuntui. Olin jo varma että jotain on pielessä, mutta odottelin silti muutaman päivän ennenkuin ryntään ultraan tarkastamaan asian. Siitä se nykerö kuitenkin yllättäen piristyi ja nyt kyllä moukaroi kuin viimeistä päivää. Välillä tuntuu että tulee vatsanahkasta läpi :whistle:
Oli kyllä niin huojentavaa kun ne kunnon potkunyrkkeilyt alkoi, joten ihan ilolla otan moukaroinnit vastaan!

Olettekos te jo laittaneet äitiyslomaa varten tarvittavat paperit menemään? Milloin teidän äippälomat pitäis alkaa.Kuinka paljon ennen LA ? Mun äitiysloman olis tarkoitus alkaa uudelta vuodelta, mutta ajattelin sopia työnanatajan kanssa että yritän sinnitellä oman jaksamiseni mukaan ainakin tammikuun puoleen väliin tain 20.1 asti. Täällä kun tuo kokonais äitiysloma ei ole kuin 17 viikkoa joten ennemmin sitten yrittää jättää viikkoja vauvan syntymän jälkeen....

Lauantaina mennään sänky ja vaunu ostoksille. Eilen käytiin ostamassa kaikkea pientä ja tarvittavaa kuten vauvan kuumemittaria, kylpyamme, räkäimuri, hoitoalusta, lakanoita sekä pyyhkeitä jne. Alkaa tuo lastenhuoneen kaappi mukavasti täyttyä vauva krääsästä :heart:

Tässä tuli nyt taas kunnon sepustus pekästään (.)

Kitty rv27+2
 
Heips!
Kelan papereita täyttelin viime viikolla ja kävin Kelassa tiskillä yhdessä virkailijan kanssa täyttelemässä niitä kohtia kun osa oli niin epäselviä. Ihana Kela! :kieh:
Oikein odotan milloin äitiyspakkaus tulee. Ajattelin tehdä ensivuoteen siitä pahvisesta laatikosta.
Pinnistä ei olla vielä ostettu, en vaan uskalla vielä kun ehkä vasta sitten kun vauva on jo kotona.
Kohta lääkäriin!

Haalistunut ja vaavi 27+1
 
Jep, tuntuu että vaivat on nyt alkaneet. Närästyksen olen nyt saanut talttumaan juomalla piimää purkinsuusta :D mutta eilen kirpparikierroksella alkoi alavatsaan sattua oikein kunnolla.

En osaa oikein kuvailla sitä, ikään kuin olisi pistänyt ja vihlonut vatsassa, välillä napaan asti, tuntui ilkeältä. Olo helpotti kun päästi kotiin pitkälleen. Ehkä painovoima alkaa tehdä tepposensa, pitänee mennä hommaamaan se tukivyö. Lonkat on kans kipeät, olen yrittänyt vähän venytellä mutta ei tunnu auttavan.

Nyt tuli vielä ihan hirveän liukkaat kelit, en oikein uskalla kävelläkään. Ensimmäistä kertaa elämässäni pelkään että kaadun... onneksi mies kuskaa mielellään. :D

Eletään keskellä muuttoa tällä hetkellä ja mä haluaisin vaan nukkua. On ihan veto poissa... onneksi reilun viikon päästä on lääkärineuvola, pääsee näkemään onko hemppa laskenut kun on niin nuutunut olo, ja kai sitä voisi näistä kivuistakin puhua jos ne vielä silloin jatkuu.

Oman navan ympärillä,
Jiksu 25+1
 
Hei kaikille!

Nyt ollaan sit kotiuduttu reissusta.
Olihan se ihanaa käydä koti suomessa ja nähdä perhettä ja kavereita ja shoppailla, mutta kyllä täytyy sanoa että tämä reissu oli tavallista raskaampi kuin aikaisemmin. Sitä kun ei olla enää niin nuoria ja maha on aikas lailla kasvanut jo.
Kaupoissa tuli juostua joka päivä, mieskin ihmetteli että mites mulla siihen riittääkään energiaa niin kauheesti =) , no illasta olin aina aivan loppu.

Luin tuossa pikaseen aikaisemmat jutut varmaan monta asiaa jää kommentoimatta...
Mä taidan olla ainut jolla painoa on tullut aika reilusti eli jo 8kg :whistle: , mutta sitä kaikki ja minä myös ollaan ihmetelty kun sitä ei huomaa missään muualla kuin masussa ja rinnoissa. Ei oo minkäänlaista turvotusta missään muualla, noh vielähän sitä tässä ehtii tulemaan. Ja mikähän se mahtaa sit olla loppupaino kun synnytykseen lähtee...
Viime neuvola käynnillä otettiin sf-mitta joka oli 23. Verenpaine oli vähän noussu 135/80 ei vielä mitenkään hälyttävää kuitenkaan.

Närästystä on edelleen ja iskias vaivaa ja supistelee...

Mä kans olen heti huolissani jos vauvelin liikkeitä ei tunnu hetkeen, mut sit sitä hetken tönittyäni se kyllä antaa sellaisen potkun takaisin että tiedän saaneeni :LOL:

Mä sain äitiyspakkauksen! Suuret kiitokset vielä Kuu-ukolle!Kyllä siellä on vaikka mitä ihanaa... Väritkin on aika neutraalit joten käy molemmille. Erityisesti tykkäsin toppapuvun väristä.
Äsken aloitin yhden lipaston tyhjentämisen jonne saan laitettua vauvan vaatteet.
Tänään taidan myös aloittaa pesemään pakkauksen vaatteet. Niissä on tosi paha/voimakas teollinen haju.
Mietin että pitäiskö se toppahaalari myös pestä vai riittäiskö vaan kunnon tuuletus. Mitäs muut olette mieltä?

Nyt mun täytyy jatkaa lipaston tyhjennys puuhaa...

Mai 25+3
 
Mai68: Älä huoli, mullekin on tullut 7 kiloa lähtöpainoon, nyt jo varmaan enemmän. Mullakin lisäys on tullut mahaan ja rintoihin, muuten en ole mielestäni mitenkään erityisemmin tukevoitunut.

Kauanko kesti äippäpakkauksen saamisessa? Mä jätin Kelan paprut eilen, saa nähä koska saadaan paketti. :) Eikö sille toppahaalarille riitä kun tuuletat sen kunnolla kun tulee joku kunnon pakkaspäivä?

Jiksu 25+1
 
Liikkeistä: Meidän Känkkis on tullut äitiinsä ja on oikea ikiliikkuja, masussa käy välillä jopa kipeesti kun potkii ja hakkaa niin pirusti. Jopa istukan kohdalta tunnen nykyään liikkeet ihan selvästi.
Meillä kelassa sanottiin että 2-3 viikkoa kestää ainakin ton äippärahan käsittely.
Tosta painosta muuten että jos on hoikkanen kun alkaa odottamaan niin sitä pitääkin tulla enemmän kun 'pullukoilla' :)
Mulla on muuten hoitopöytän laatikot jo ihan täynnä vaatteita ja lakanoita.....ja kuiten on isot kolme 80cm levystä vetolaatikkoa.

Hormonihirviö 25+5
 
Heissan! Liikehdintää on täälläkin ja mukavalta tuntuu kun erottaa molempien liikkeet erikseen. B on A.ta vilkkaampi ihan selvästi.
Tukivyön ihanuutta en voi taaskaan olla julistamatta. On se niin paljon helpottanut oloa. HH kerroit joskus itse käyttäväsi vyötä ja kehuit sitä. Miten pitkiä aikoja päivässä käytät vyötä? Vai käytätkö vain lenkkeillessä? Ei kai siitä mitään haittaakaan luulisi olevan.
Äippäraha asioista: Minulla asian hoiti palkkatoimisto töissä. Itse toki piti täyttää pääosin mutta palkkatuloasiat yms. laittoi palkanlaskija.
Amodini, kannattaa ehdottomasti laittaa kuuden viime kuun tulot. Minulla on paljon työkavereita jotka ovat käyttäneet sitä laskentaa.
Meillä (sairaanhoitajilla) muuten kannattaa käyttää vuosiansiota koska vuorotyölisät on palkasta todella iso osa.
Äitiyspakkauksen jätin ottamatta. Tai niitä olisi saanut kolme. Otin rahana 420 euroa. Noilla rahoilla ostetaan turvaistuimet.
Kaikki on kutakuinkin hankittu, paitsi hoitopöytä. Vaatteita on kertynyt kolme hyllyä ja iso pino harsoja ja vuodevaatteita.
Mitä mieltä muuten olette kestovaipoista? Riittäisiköhän kaksosten hoidon ohella aikaa kestovaippailuun. Ovat aika söpön näköisiä ja ekologisiakin..
Vielä HH.lle. Kyselit 4d ultrasta. Meillä kasvonpiirteet saatiin hyvin näkyviin, mutta muuten ei vastannut ihan odotuksia. Tuli itselle sellainen olo, että meni hiukan rahat hukkaan.. Mutta oli oma vika tavallaan kun menimme sinne niin myöhään. Aikaisemmilla viikoilla kuvat olisi olleet paremmat.
Yksi kysymys vielä, tai gallup. Mikä on teillä osoittautunut parhaaksi uniasennoksi. Voiko sitä maata turvallisin mielin lievästi vatsallaan..jos pystyy. Itselläni on ongelma kyljellään nukkumisessa samoin kuin HH.lla. Selällään makuusta ei ole kukaan aikisemmin varoitellut. Kurjaa kun pitää aina herätä vaihtamaan asentoa. Aaamuisin onkin sitten lonkat kipeät kylkiasennosta :/

Roosa ja pojat 27+5
 
Tervehdys kaikille :)

Kyllä minäkin täällä jatkuvasti notkun - on vaan niin saamaton olo ettei jaksa edes kirjoitella.

Mullakin oli jollain saitilla tollanen laskuri mutten enää löydä sitä mistään. Tein sen niin alussa ettei silloin vielä jaksanut kiinnostua kun päiviä oli niin pirusti jäljellä ;) Mutta nythän toi oliskin kiva kun tosiaan voi jo kohta aamuja laskea...

Minä nukun myös vähän kenollaan vatsan päällä - jokseenkin kylkiasennossa. Selällään nukkumisesta olen kyllä kuullut monestikin ettei olisi hyväksi varsinkaan loppuajasta.

Viipukka ja typy 26+5
 
unigalluppiin : Mä olen aina ollut mahallaan nukkuja, selällään en osaa olla hetkeäkään, ja pakon edessä olen nöyrtynyt tuohon kylkiasentoon mikä ei ole kyllä oikein munkaan juttu.

Mun pelastus on ollut jo täällä aiemmin palstalla kehumani 'makkaratyyny' -sellanen pitkä pehmeä pötkylä joka ulottuu polvien välistä ihan tuohon vatsalle ja rintoihin asti! Se on ollu mulla käytössä jo varmaan rv 16 asti ja osoittautunut kerrassaan mahtavaksi.
Väistämättä sitä kuitenkin meinaa enemmän mahallaan röhnöttää ja tuo makkara on ollut aika hyvä tuki siinä välissä.
Olen kyllä huomannut sen hassun asian että jos liikaa rupean olemaan maha-asennon puolella, Nykerö rupee hakkaamaan siihen malliin että oitis ryhdistäydyn ettei pikkanen nyt ihan litisty äiteen painon alle :eek:

Kilokeskusteluun vielä että valitettavasti mullekin kiloja on tullut jo tuo 7,5 kg vaikka painoindeksi olikin 26 ennen raskaaksituloa :(
Kaverit ja tutut kyllä kokoajan sanovat että sullahan on vielä aika pieni maha ja et varmaan ole yhtään lihonnut.....turvotusta ei ainakaan vielä ole mainittavasti.

Nyt on kuvioihin tullut sitten inhottava hikoilu. Onko muilla ?
Mä jo ehdin innostua että ihanaa kun saa olla viimesillään talvella, en varmaan kestäisi täällä 35-40 asteen helteessä kesällä olla maha pystyssä..mutta hiki virtaa öin ja päivin. Ollaan miehen kanssa jouduttu vaihtamaan osia, kun nykyään heitän peitot mäkeen keskellä yötä ja toinen sit palelee. Aiemmin se olen ollut minä joka on tälläytynyt villasukkiin ja paksuihin peittoihin =)
 
Hih hii! Kiitos Jiksu! Testasinpa ja tuossa edellisessä se mun laskuri nyt on katselee. Nyt vaan kysymyksenä saako sen jotenkin kulkemaan viesteissä mukana? Vai pitääkö se joka kerta sitten luoda erikseen? Minä kun en jaksanut niin täysin ohjeita lukea... Laiska kun olen... :p

Ihanaa kun taas on ollut muidenkin kuulumisia paljon. Ihana kuulla teistä ja lueskella kuulumisianne.
:wave:

Täällä nyt ei sen kummempaa. Tuosta nukkumisesta sen verran että tuollaisessa kylkiasennossa minäkin nukun. Osittain hieman mahallani, mutta tyyny estämässä ihan mahalleni römähdystä. Selälläni en nuku, luin jostain aiemminkin tuon ettei olisi loppuvaiheessa ainakaan enää kovin hyvä juttu, mutta itsellä selällään nukkumisen estää supistelut. Eli jos erehdyn makoilemaan selälläni, niin supparit kyllä muistuttavat. Ei tarvi kuin sohvalla kölliä välillä selälteen ja alkaa supistelemaan. Joten sen olen unohtanut kokonaan.

Tuo minun laskurihan tosiaan on nyt sitten siinä lasketunajan mukaan tehty, joten josko sitä itsekin siihen nyt siirtyisi. Kun minullahan on hieman ristiriidassa laskettu aika ja Taysin laskujen mukaan olevat viikot. Mutta heittoa ei ole kuin muutamalla päivällä, joten ehkäpä nyt sitten pakitan itsekin muutaman päivän ja siirryn tuohon lasketunajan mukaan laskettuihin viikkoihin. Joten peruutusvaihde käyntiin. :)

Mutta tosiaan ei kummempia, joten nauttikaahan olostanne!

Nampula 23+6 (pakitettu nyt sitten muutama päivä...)





 
Nampula: En mä tiedä, kun en mäkään jaksanut lukea ohjeita kunnolla... :LOL:

Nukkumisgalluppiin: Mä nukun kyljelläni, yksi tyyny koukussa olevan polven alla ja toinen sylissä, sitten yöllä tyynyt on hukassa ja lattialla ja sekaisin. Makkaratyyny voisi olla tosi hyvä juttu, mistä sellaisia saa?

Hikoilua on täälläkin, on tosi ällöttävää kun on koko ajan kainalot märkinä. Paidat menee pesuun yhden käyttökerran jälkeen ja aamuisin on pakko käydä suihkussa kun öisin hikoilen niin hirveästi. Yöks.

Alavatsan vihlonta jatkuu, pitänee mennä etsimään kaupasta sitä tukivyötä...

Jiksu 25+2

 
Lampukka ilmoittautuu :)

Olen käynyt n. joka kolmas päivä lukemassa muitten kuulumiset, mutten ole ehtinyt kirjoittaa mitään. Mies on ollut edelleen kipeä, poskiontelotulehdus on kroonistunut ja sai passituksen ilmastus(?)leikkaukseen (olikohan se sana noin :p ). Lapsilla kaikki syksyn leirit ja muut on taas päällekkäin ja peräkkäin, ja itsellä kamala määrä rästitöitä :(

Eilen oli äitipoliaika, ja mulle tuli ärsyyntynyt ja paha mieli. Koko henkilökunta oli kuin seipään nielleitä ja soittivat suutaan toisilleen. Työtaistelu on tainnut kuluttaa kaikkien hermoja, vaikkei edes kunnolla alkanut.

Poju painoi 746g ja kasvaakin nyt alhaisilla käyrillä. Käyrä on sama kuin 2,5vk takaisessa 4D-ultrassa, eli n. 25% (siis neljäsosa lapsista syntyy saman painoisina tai pienempinä ). Sokerit on pysyneet kurissa, mutta vakituisella sisätautilääkärillä oli virkaintoinen sijainen, joka haluaisi "varmuuden vuoksi" aloittaa pienen annoksen insuliinia. Gyne ja diabeteshoitaja olivat kovin epäileväisiä, mutta sanoivat että pistä nyt ensi viikkoon asti ja soita sitten tänne kun vakituinen henkilö palaa töihin.

Ärsyttävää |O

Insuliinia, kun ainoastaan aamusokerit on lievästi (n. 0,1-0,2 pykälää ) koholla kerran viikossa, vauvan sp-ennuste n. 2900g ja vointi todella hyvä, ja mulle tulle painoa n. 5kg???! Poju jo hikkaakin ja teki ultrassa hengitysharjoituksia poikkeuksellisen aikaisin, eli mitään vaaraa huonosti kypsyvistä keuhkoista ja sokerilapsesta ei näyttäisi olevan.

Nampula, mitä jos kävisit "omalla tutustumisella" TAYS:ssa ainakin sen verran, että löydät synnytysvastaanoton ulko-oven ja reitin siitä ilmoittautumiseen? Äitiyspkl ja synnytysosasto on samojen käytävien varrella, joten ainakin jonkinlaisen mielikuvan saa minne sitä ollaan menossa. Sillä minäkin nyt yritän selvitä ja netissä olevilla tiedoilla.

HH, synnytyksestä löytyy paljon kirjallisuutta, kannattaa lukea etukäteen. Esikoisen valmennuksessa ei loppujen lopuksi tulllut mitään uutta tietoa, kun olin ahkerasti lukenut etukäteen. Synnytysvideo oli uutta.

Onko kukaan uskaltautunut selailemaan tuota laittamani linkkiä synnytyskertomus-sivuille? Kaikki ei varmaan halua katsella niitä kuvia. Itselleni ne olivat tärkeitä ekassa raskaudessa, omaa jännitystäni helpotti kaikki tieto ja kuvien näkeminen. Jotenkin rauhoitti nähdä esim. kuinka valtavasti emätin ja väliliha venyvät hormonien vaikutuksesta ilman mitään repeämisiä ja leikkauksia suurimmalla osalla naisista.

Kannattaa muuten pyytää sitten kätilöä venyttämään välilihaa sormin synnytyksessä, se todella auttaa! Avautumisvaiheessa paikkoja voi lämmitellä sellaisella geelityynyllä, ehkäisee rereämiä. Jos malttaa muuten ponnistaa tarpeeksi hitaasti, väliliha ehtii venyä paremmin.

Mutta ei enempää synnytysjuttuja, jos jotakuta inhottaa. Rohkaisuksi kuitenkin ensisynnyttäjille, ei kaikki synnytykset ole kamalia! Helpoista ja tavallisista vain puhutaan vähemmän :)
 
Joo kyllä mää ite olenkin jotain lukenut synnytyksestä että tietäs mitä suurin piirtein tapahtuu. Mikä linkki sulla Lampukka oli synnytys jutuista? On tainnut mennä multa ohitse :eek: sori. Mies ei tiedä hölkäsen pöläystä synnytyksestä, se sais saada kunnon opit. Eihän sitä tiedä vaikka tulis jo lähiviikoilla lähtö synnyttämään....
Mulla tulee tota tukivyötä pidettyä lähinnä työhommissa ja lenkkeillessä (enpä ole lenkkeillyt nyt kun jalat tulee tosi kipeäksi ja turpoaa). Meillä on ihan pääkallo kelitkin ja pelkään kaatuvani....
Nyt pullan leipomiseen, yritän tehdä vähemmän rasvaista eli ihan tavallista pullaa saa syödä paremmalla omallatunnolla :p kai :LOL:

Hormonihirviö 25+6
 
Hyvää perjantaita kaikille! :wave:

Täällä meilläpäin sataa nyt semmoisia suuren suuria jalkarättejä taivaalta, voi kun tulisikin jo lumena. Mutta ei näytä vielä tulevan kuin tuommoisia ällöjä, märkiä rättejä. :p

Lampukka, juu ajateltiin ihan itse tehdä omatoimi retki Taysiin. Mies katsastaa ajoreitin ja parkkipaikan ja yhdessä sitten reitti sisällä. Jottei sitten tarvitse enää pohti mikä on suunta. :)

Minä en ainakaan vielä ole uskaltautunut katsomaan Lampukan laittamaa linkkiä. Katsotaan nyt uskallankokaan. Voi olla että jos se tulevan video on mulle riittävä... Mitään pelkoja ei ole itse synnytyksestä ja haluaisinkin ne mahdollisimman vähäisinä pitää. Siksi jo tuo video minuakin hieman jänskättää. Meillä kun valmennuksessa tuli kyllä ihan hyvin esille tärkeimmät asiat koskien synnytystä.

Mutta minun puolestani synnytysjuttuja saa kertoilla, ei minua kertomukset pelota/jännitä, mutta ehkä se livenä näkeminen... Mutta nyt alkoi kyllä kutkuttaa käydä katsomassa sitä linkkiä...

Mutta kummempia ei tänne kuulu, joten mukavaa viikonloppua kaikille!


Nampula 24+0 (tuntuu hassulta tää pienempi luku...)
 
Heippa rallaa masunkasvattajat :heart:

Mäkin olen laiska kirjoittamaan, mutta olen kyllä kurkkinut teidän kirjoituksia lähes päivittäin.

Ole hyvä vaan Mai68 :heart: Ihanaa, että pystyin auttamaan teitä. :hug:

Joku kyseli äippäpakkauksen saamisesta, niin mulle tuli alle kahdessa viikossa, eli melko pian saatte hakeneet pakkauksenne.

Täällä masu kasvanut kovasti ja melkoinen myhry käy masussa. Hyvä niin tietää, että kaikki on kunnossa.
Neuvola käynti taas takana ja sokerirasituksen tulokset kuultu. Ihanaa, ettei tarvinut alkaa mittaileen sokereja, niin kuin edellisissä raskauksissa on tarvinut. Paino oli taas noussut vähän liikaa, mutta näillä keleillä on liikkuminen jäänyt aika vähälle ja ruoka maistuu, niin eipä ihme :eek: Muuten kaikki ok.

Oikein mukavaa talvipäivää Teille kaikille :heart:
kuu-ukko ja murmeli rv 27+0
 
Laitoin profiiliinkin. Voitte nyt nähdä, että sukupuolikin on viimein selvillä. Pojaksi minä ajattelin, mutta toisin kävi meilläkin. :D
Ja ihanaa, että pääsen laittamaan vaatteita ja muitakin juttuja viimein valmiiksi.


[/url]
 
Maanantaita!
Aloitin tämän viikon jalkahoidolla =) Olipas se mukavaa ja rentouttavaa.
Niin ja siihen ne ilot sitten loppuikin kun tuli nuohooja käymään ja meinas ensi töikseen kävellä keittiöön kengät jalassa, minäkös siihen että kengät pois ja että et varmasti kävele valkosten mattojen päältä kengissä ja ethän kotonakaan tee niin. Ei meinannut heti uskoa mutta näki kyllä että oon tosissaan ja uskoi viimein. Meinas vähän kiukku nousta :headwall: tyhmiä nuo sähkön lukijat ym. jotka käy kotona tekeen/kattoon lukemia.
Oltiin eilen miehen siskon pojan 1v synttäreillä, ne oli nopsat kemut 12-14.00 ja lähettiin viimeisenä pois. Käytiin sitten syömässä oikein kunnon piffipaikassa.
Tää meidän masuasukas on aivan mahottoman villi, kuuluuko jo nyt käydä kipeetä kun se potkii/hakkaa niin paljon? Ja illalla kun laittaa kyljelleen sängyssä se rapsuttelee lonkkaluun kohdalta oik alhaalta ( jalat on vas ylhäällä eli on oikeessa tarjonnassa). Kosmetologillakin hakkas niin paljon että ulospäin näkyi kun maha heilui.

Hormonihirviö 26+2
 

Yhteistyössä