Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

Ranja
Lampukka: Saa mun tietoja lisäillä etusivulle, jos sieltä jotain puuttuu. Mä kyllä katoin, että kaikki muut tiedot siellä olikin paitsi vauvan sukupuoli, jota ei selvitetä ennen syntymää :)

Hormonihirviö:Kiits puolivälionnitteluista!

Ranja ja Pippuri 20+3
 
Masuasukilla kaikki hyvin, koko vain vastasi 20+2 sijasta 20+5 :| Lääkäri tarkasteli koneelta TAYS:n saneluita ja verensokerin omaseurantaa, ja sanoi ettei kasvun pitäisi johtua diabeteksesta. Sikiöt kasvaa kuulemma sykäyksinä, ja ensi kerralla mitat voivat olla normaalit taikka alakanttiin.

Mutta seurantaa siis jatketaan jollain tapaa. Jos TAYS:n äitipoli lamaantuu, niin äitiysneuvolassa käy gyne hoitamassa riskiraskauksien seurannat. Huh helpotusta!

Ai niin, ja munat oli tallella. Vauvalla siis :LOL: Ja nyt on tuo sukupuoli varma, ei mene ne perhekalleudet enää turvotuksen piikkiin.

Lampukka ja poju 20+2
 
Onnea vaan Lampukalle ja poitsulle!

Ootteko käyneet katsoon lokakuun masujen juttuja? Mää oon päivittäin ja siellä on niin jännittyneitä juttuja kun kaikilla on niin lähellä synnytys =) välillä jopa kateellisena kun oiskin ite jo samassa tilanteessa.

Nostelin vaan ketjua ja lähden tästä vanhempien luo.

Hormonihirviö 21+0!
 
Onnea rakenneultrauutisten saaneille ja puolivälin ylittäneille :hug:
Täällä pienokainen potkii masussa ja olo on loistava.
Täytyy vain välttää vehnää ja sokeria, sillä ne lisää ainakin minulla valkovuotoa ja kutisevaa tunnetta alapäässä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille :heart:

kuu-ukko ja murmeli 22+0
 
Onnea täältäkin Lampukalle ja pojalle! :heart:

Tänään meille tulossa siskonpoika (kummipoikani) 5-vuotta yökylään. Ajatuksena oli että leivotaan yhdessä pullaa, pojan toivomuksesta. Nyt kun pääsee ihan yksinään ilman pikkusiskoaan kyläilemään. :) Katsellaan nyt sitten mitä muuta keksitään.

Omassa olossa ei kummoisempia muutoksia. Hemoglobiinikin oli lähtenyt nousuun, nyt 108. Rautaa nyt popsin yhä, tottakai. Mutta hyvä että edes suunta nousemaan päin. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Nampula 19+4
 
Tuli vaan tuosta rautatableteista mieleen että itsekin tosiaan otan Obsidanin yöllä! Eli kun joka tapauksessa joudun heräämään vessaan, mulla on keittiön pöydällä valmiina tabu ja vesilasi jotka sitten siinä samalla käyn ottamassa :whistle:
Ylihuomenna nähdään miten kuukauden rautakuuri on vaikuttanut hemppaan kun menen neuvolaan. Ja se painohan on tietty "kiva" tarkistaa
:ashamed:

Kauniita syyskelejä kaikille :wave:

Viipukka ja typy 22+0
 
Pullat leivottu ja poitsu tuolla vetelee pulla poikaansa jälkkäriksi. :)

Raudasta vielä. Itsekin päätin nyt siirtyä tuohon yöllä raudan ottamiseen. Minäkin se vessassa kun ramppaan, joten tulee sitten samalla otettua. Nyt otan sitten molemmat kerralla. Kun vatsa kestää hyvin. Pääsinpäs minäkin pähkäilemästä niiden oton vaikeutta. :)

 
Tässä on viikot vierähtäneet ja pitkästä aikaa taas lueskelin kirjoituksianne. Etusivulle saa päivittää sukupuolen, joka oli siis poika (ultra).

Mulla on sama juttu noiden liikkeiden osalta kuin Roosalla, eli aika rauhalliselta vaaveli vaikuttaa. Ylipäänsä liikkeet tulivat tunnistettavaksi melko myöhään eli 21. viikolla. Liikkeet tuntuvat lähinnä sellaisena pyörintänä ja kuplintana, ja niitä potkuja tulee harvemmin. Tosin nuo virtsarakkopotkut tuli tännekin yhtenä iltapäivänä. Mulla on myös istukka etuseinässä, joten se vaimentaa osan liikkeistä.

Viime viikolla laskeskelimme henkilöstöhallinnossa äippälomalle jääntiä, joka on siis tammikuun puolivälissä! Sitä ennen olisi vielä kolme viikkoa lomia kulutettavana... Mutta hankalaksi osoittautui miettiä paluupäivä töihin. Haen siis virkavapaata, ja lomakkeeseen pitäisi jokin paluupäivämääräkin laittaa. Tosin virkavapaata saa kyllä helposti jatkettua, mutta lyhentäminen onkin ilmeisesti hieman hankalampaa.

Hieman jännittää, että miten sitä kotona viihtyy, kun kymmenkunta vuotta sinne töihin on joka arkiaamu herännyt! Ja kyllähän ne tulot melkolailla laskee siinä vaiheessa, kun tipahtaa kodinhoitotuelle eli tuossa vaavelin ollessa noin 9kk. Tosin olen kuullut sitäkin, että vauvan syntyessä "mammahormonit" iskee sellaisen hoito- ja suojeluvietin päälle, että ei tule kysymykseenkään erota vauvasta ja lähteä töihin. Että hyvä jos kampaajalla voi yksin käydä! Pelottavaa! :)

Mutta kaikkiaan kivasti tämä raskauden eka puolikas on mennyt. Olemme lähdössä viikon päästä vielä miehen kanssa lomailemaan. Lomakohteeseen on 5h 50 min lento, joten se tietty vähän jänskättää. Mutta th oli luottavaisin mielin, käski vain ottamaan panadolit ja renniet mukaan, ja juomaan paljon vettä, pullotettua sellaista. Ihan innolla odotan!

Nupsu ja poika 22 + 7
 
Minä olenkin nyt sitten tässä lyhyt aikaisesti leskenä. Mies lähti veljeni ja isäni ja omien veljiensä kanssa merelle kalaan. Palaavat sitten torstai-iltana. Minä se päätin tulla äitini luo täysi hoitoon, kun äitikin nyt sitten yksin kotona isänkin ollessa reissussa mukana. :) Onneksi vanhempani asuvat lähikunnassa, joten ei tuo työmatkakaan minulla lisäänny kuin puolella tunnilla. :) Itseasiassa nyt kun sitten minulle jäi autokin, niin pääsen nopeammin jopa töihin, kun ei bussilla tarvitse kulkea.

Tänne masuun ei kummempaa kuulu. Tänään on muutama potku tullut, mutta ei kovaa melskettä. Tosin eilenkin pikkuinen innostui vasta aika myöhään kun rojahdin sohvalle rauhassa löhöilemään. Joten katsotaan onko tänään sama juttu.

Mutta, mukavaa sunnuntaita kaikille ja alkavaa viikkoa! :wave:

Nampula 19+5
 
Sunnuntaita!
Meillä myös Känkkis alkaa illalla sängyssä potkuttelemaan, näin muuten eilen eka kertaa ulospäin kun potkas oikein kunnolla navan vierestä =)
Täällä ei kummempia, huomena neuvola lääkäri... kuinkahan painoa tullut kun voisin syödä kokoajan..... :headwall:

HH 21+1
 
Painoa oli tullut 1kg lisää edellisestä kerrasta eli ei paha :whistle:

Hemppa oli laskenut yhdellä ollen nyt 114 vaikka olen jo yli kuukauden popsinut niitä obsidaneja - vois kuulemma alkaa syödä vaikka kaks/vrk jos maha kestää... Ja D-vitamiini pitäis aloitella - huh huh - kaikkee sitä pitää pillerin muodossa ottaa (nyt siis B-vitam., magnesium, rauta ja D-vitam.)

Mukavaa viikon alkua kaikille :wave:

Viipukka ja typy 22+2
 
ja hemppa oli noussut 129->133 ilman lisä rautaa, minä kyllä puhun ton verimakkaran puolesta :LOL: ja neuvola täti sitä ihmettelikin että painoa tullut 100g per viikko ja syön makkaraa, niin että painoa pitäs tolla makkaran syönnillä olla enemmän. Vetasen viillon siihen makkaraan ja laitan höyrykattilaan niin pahimmat rasvat valuu pois, ehkä siinä selitys. Yht. paino noussut siis 1,1kg ja sain leppäkertun neuvola kansioon, siilinhän saa jos on lihonut liikaa. Aika outoa peliä näin 32 -vuotiaalle :LOL:

Mun pitää mennä sokerirasitukseen rv 24 tietämillä... toivon vaan etten joudu jollekkin dieetille.

Mies tossa soitteli ruokiksella heselle syömään ja muahan ei tarvinnut kahdesti pyytää =) ruoka maistuu niin hyvälle :p

Viipukka etkö sais kaikki vitamiinit sun muut raskaus multivitasta? Ei tarvis noin montaa pilleriä popsia päivässä, + rautaa lisäksi.

Hormonihirviö 21+2
 
HH - niin mä en tiedä. Magnesiumia en uskalla jättää ettei ne kauheet suonenvedot ala uudestaan - niitä syön kaksi illalla.

Berexiä oon syönyt siitä asti kun raskautta alettiin yrittää - sen foolihapon takia muistaakseni tai jotain sinne päin. Voihan se olla että sen b- ja d-vitamiinin sais jostain yhdestä pilleristä :/

On kyllä tosi "jänniä" noi teidän neuvolan siilit ja leppäkertut :D

Ruoka maistuu täälläkin liian hyvältä - korvapuusti odottaa kahvitaukoa :whistle:
 
Viipukka, saat tosiaan noita kaikkia vitamiineja ja kivennäisaineita yhdestä valmisteesta, MultiTabs RASKAUS. 80 kpl purkki maksaa n.17? eli on hieman hintavampi kuin perusmonivitamiinit, mutta menee siihenkin rahaa kun ostaa monia erillisiä valmisteita. Tosin jos hemoglobiinia pitää nostella, niin todennäköisesti tarvitset rinnalle edelleen Obsidanin. MultiTabsissa on ihan kivasti rautaa, mutta ei niin paljon että se yksinään nostaisi kovin alhaisen Hb:n. Kuinkas vahvaa/ minkä merkkistä magnesiumia syöt?

Ostimme muuten perjantaina uudet vaunut, Brion duot ja niihin hyvä seisomalauta esikolle. On pikkusen tiiviimmät ja lämpimämmät kuin nuo "vanhat" Carenat :x Nyt tuli ihan syyllinen olo, kun esikkoparka joutui palelemaan viime talven niissä :ashamed: . No, ajattelin uudistaan nekin rattaat ostamalla paksun toppapussin, ja sitten aion topata kuomun ja vähän sivustaakin paksulla vanukankaalla ja tuulenpitävällä sisävuorilla kuomuun. Kaavoja jo vähän kuomusta eilen piirtelin, pitää vielä päättää tuleeko toppauksesta painonappikiinnitteinen.

Miehen vanhemmat ostaa meille sitten keväämmällä ne tuplarattaat. Matkamallisiin aiotaan tyytyä, kun ei meidän käytössä oikein muut toimi. Brioihin tai Emmaljungiin ei kunnolla mahdu eri-ikäiset sisarukset, ja jotain Hartanin hirveitä vankkureita kun katsottiin, niin lähinnä itku ja nauru tuli. Ne pitäisi farmariinkin purkaa kahdeksi palaksi ja painavat kuin synti. En pääsisi yksin niitten kanssa mihinkään.

Todettiin, että se 7 hengen auto on nyt pakko ostaa. Kahdella autolla ollaan taiteiltu silloin kun kaikki 4 lasta lähtevät mukaan, nyt tuntuu sekin hieman raskaalta kun keväällä on sitten 5 lasta joista 2 ihan pientä. Aina joskus mieleen hiipii ajatus, että oliskohan elämä helpompaa jos olis rakastunu johonkin lapsettomaan mieheen... :| Varmasti joo, kevyempääkin ehkä, mutta kun tähän on tottunut niin tuntuisi mahdottomalta jos perhe tästä kutistuisi =)
 
Heippatirallaa kaikille!

Onnea HH leppäkertusta! :D On se veikeä palkitsemis tapa aikuiselle, mutta ihan hauska tavallaan. :) Juuri tänään puhuttiin yhdellä "luennolla" ollessani lasten palkitsemisesta tarroilla. ;)

Mä syön nyt vain rautaa ja ihan vain D-vitamiinia. Kun kuulemma foolihappoa saan riittävästi normaaliruuastakin. Välillä sitä miettinyt, että pitäisikö syödä sitäkin erikseen. Mulla on kotona Lady-vitaa, mutta siinä on sitä rautaa ja nyt kun syön kuitenkin sitä erikseen niin aloin sitten miettimään, ettei sitä sitten tule liikaa jos ottaa monivitamiinina ja sitten ihan rautana. Jänniä nää jutut.

Tänään on taas vauvalla ollut sellainen meno päällä, että potkutteluita on tullut paljon. Tosin hieman vaimeampina kuin viimeksi kun meno oli kovaa, joten taitaa olla joten eri suuntaan tms. Mietin muuten sitä että kun istukka on takana, niin onkohan vauva sitten itsekin enemmän nenä taaksepäin? Onko kellään tietoa tai mielipidettä asiasta. Kun on useita päiviä että vauva on ilmeisesti nenu selkää kohti ja potkut sitten heikompia. Tai lähinnä silloin kyseessä möyrintä. Kun sitten vain silloin tällöin on niitä päiviä että tuntuu kovastikin edessä ja jopa näkyy välillä potkuttelut. Joten tuommoista sitten aloin pohtimaan. :)

Mutta nyt mukavaa iltaa kaikille! :wave:

Nampula 19+6
 
Heips !

Noihin rautajuttuihin suosittelen nestemäistä yrttivalmistetta nimeltään Kräuterblut-saft tai jotakin sinnepäin. Mulla ei ainakaan Obsidanilla noussut, mutta tällä valmisteella kylläkin. Sitä saa apteekista, luontaiskaupasta tai ihan hyvinvarustelluista ruokakaupoista, itse ostanut S-marketista. Hinta on apteekissa paljon kalliimpi kuin ruokakaupassa. Täällä apteekissa maksaa 250ml pullo n. 13? ja ruokakaupassa 500ml pullo n. 19?. Tätä otetaan 20 ml päivässä ja on vielä ihan hyvänmakuista. Mulle tuli Obsidanista ainakin pahaolontunne, joskin sitä oli alussa muutenkin. Kun otin Obsidanin, niin yrppä melkein tuli. :eek:

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa :)
kuu-ukko ja murmeli 22+2
 
Huomenia!

Alkaa pikkuhiljaa nämä yöt sylettämään oikein urakalla. Saan kyllä iltaisin unta helposti jo ennen yhdeksää, mutta aamuyöllä heräilen millon mihinkin, yleensä pissalle. Väsyttäis niin maan perkuleesti, mutta kun en osaa nukkua kuin vatsallaan. Ja aamuyöstä ei masu vain enää kestä yhtään painoa. Aamuyöhön asti menee hyvin kun taiteilee tyynyillä tukea. Tämän aamuyön vielä kruunasi pitkästä aikaa oksentaminen. Että enää 20 viikkoa jäljellä... + muutaman vuoden yökukkumiset päälle. Positiivinen ajattelu ennen kaikkea :| Pitäis varmaan viedä joku lepolasse työhuoneeseen, että vois ottaa päikkärit töissä kun väsyttää päivisin.

Täällä ei liikkeet edelleenkään ole mitenkään selkeitä. Erittäin epäsäännöllisiä ja aika vaimeita. Varmaan tuo istukka etuseinämällä vaimentaa liikkeitä.

Lampukka aika hyvin olette sinnitelleet ilman tila-autoa. Tulee aina ihailtua suurperheiden logistiikkaa. Mä en ymmärrä miten me tungetaan edes yhtä muksua rattaineen farmariautoon. Kun on 50kiloa koiraa kamoineen takakontissa niin reissuilla meidän auto tursuilee jo nyt.

Pohdiskellaan, että mitä tavaroita pitäis ostaa käytettyinä ja mitä uusina. (Edistystä tämä pohdiskelu, ei olla kyllä hankittu vielä mitään :) ) Olis kivaa valita mieleisensä, mutta ekologisesti ja ekonomisesti tuntuu, että pitää jarrutella. Kaveripiiri kun on kerennyt lisääntyä ennen meitä, ja kaikilla olisi kauheasti tavaraa annettavanaan.

Mukavaa päivää!!!
Amodini 19+5
 
Lampukka: Syön Emgesan 250mg magnesiumia 2tbl/pv. Saako siitä raskaustabletista sen d-vitamiinin myös? Olishan se jo jotain jos kaksi sais yhdistettyä yhdeksi :) Montakos niitä otetaan päivässä?
Mä en saa alas noita juotavassa tai imeskeltävässä muodossa olevia valmisteita. Mulla pitää olla pilleri jonka saan veden kanssa alas ilman makuelämyksiä :p

Minäkin menin lukemaan noita lokakuun synnyttäjiä. Itku pääsee jokaisen synnytyskertomuksen kohdalla. Eikö teitä pelota tuleva synnytys lainkaan?

Viipukka ja typy 22+3
 
Aamupäivää! Täällä on menossa jokin alavireinen vaihe ja koko raskaus ärsyttää. Vatsa on niiin iso ja kova. Liikkua ei jaksa. Päälle ei saa mitään sievää vaatetta ja nyt on alkanut vielä turvottaa. Yöt nukun huonosti kun vatsa on tiellä kaiken aikaa. Päivät on pitkiä kotona ja olis niin ihana käydä jumpassa ja lenkillä. Mutta kun tämä valas ei jaksa liikkua mihinkään.
Meille on nyt tilattu ne brion tuplarattaat. En saanut kokomustaa niinkuin toivoin vaan piti ottaa harmaamusta kun hinta oli parisataa edullisempi. Malli on double wave. Niihin tulee kaksi mustaa kantokassia. Ne oli oikeastaan ainoat mitkä sujahtaa autoon ilman pyörien irrottamista. Sekin asia hiertää, kun rattaat ei oikein miellytä. Käytännöllisyys meni siis kauneuden edelle :kieh:
Tuntuu, että korvista pursuaa kaikenmaailman äitiasiat ja ohjeet. Nyt haluan vain lukea gloriaa en enää jaksa kaksplussaa..
Mulla olisi siinä neuvolakortissa vain niitä siilitarroja kun painoa on tullut kaikenkaikkiaan 9kiloa.
Synnytystä en onneksi pelkää. Menee miten menee ja toivottavasti normaali alatiesynnytys.
Synnytyksen jälkeinen elämä vähän pelottaa, miten kahden vauvan kanssa pärjää? No , onneksi mies on aika rauhallista sorttia ja odottaa niin innolla näitä poikia. Eiköhän kaikki järjesty.
Olipa tässä nyt omaa negatiivista napaa.. mutta hyvältä tuntui kirjoittaa.. Koittakaa jaksaa ja nautiskelkaa!! :hug:
 
Tiistaita!

Mulla on raitavärit päässä (folioissa) ja sitä ennen sain värjättyä juuren taas kerran vaikka olenkin nyt paksuna ollessa pitänyt 6 viikon välin juuren värjäämisessä kun jotain sinne vauvalle kuitenkin menee noista myrkyistä. Kysyin mieheltä että laitanko pun ja viol vai rusk ja viol raitoja =) ihmeekseni vastas että punasia ja violetteja. Ei se ainakaan värejä pelkää. En yleensä kysele miehen mielipidettä, olen milloin minkäkin värinen vareksen pelätin :LOL:

Synnytyksestä: mua ei pelota kun enhän mää oikein tiedä mihin olen ryhtymässä.... siis kipeetähän se tekee kamalasti mutta muuten kun ei voi tietää kestääkö muutaman tunnin vai pari vuorokautta. Mutta kaikkia kipulääkkeitä haluan! Siis mitkä on mahdollisia. Neuvolatäti sanoi että lääkkeitä pitää haluta jo pikkasen ennen kun on sietämätön olo että kerkeävät vaikuttaa. Että tämmöset on mun mietteet synnytyksestä tällä hetkellä, nehän voi kyllä vaihtua aja myötä.

Käyppäs Viipukka kattoon yliopistollisen apteekin sivuilta sitä multivitaa raskaana oleville että on sulle tarpeelliset aineosat. Minä syön sitä multivita+maitohappobakteeria.

Roosalle voimia!

Hormonihirviö 21+3
 
Hei kaikki odottajat!

Anni tuli kurkkaamaan tännekin.
Minulla reilun 4 vuoden hoitojen jälkeen IHANA PAS-tyttö joka kohta jo 4kk. Vauvakuume on edelleen kova ja käyn täällä fiilistelemässä...

Amodini:
Mua alkoi oikein ääneen naurattaan toi autoon mahtuminen. Nimittäin kuullostaa NIIN tutulle.
Meillä on iso farmariauto ja 2pv mökkireissulle kun lähdettiin niin meillä 53kg koiraa ja vauvan sekä meidän tarvikkeet pistivät miettimään minkälainen linja-auto pitää seuraavaksi hankkia.
On se kyllä aikamoinen määrä tavaraa mitä vauvalle saa pakata mukaan. ;) ;)


Pohdiskelit mitä kannattaa hankkia uutena. Meillä myöskin tuli paljon tutuilta tavaraa.
Itse halusin turvakaukalon uutena ja siihen kiinnittyvät matkarattaat. Hoitopöytä ja yhdistelmävaunut tuli käytettynä. Vauvan rottinkinen ensisänky on lainassa ja nyt jo jäämässä pieneksi.
Otin kaiken vastaan mitä annettiin ja blokkasin sitten mitä halusin pitää. Kannattaa varmaan ensin katsoa mitä saat ja sitten hankkia ne mitä tarvitset.

Hankintoja ehtii hyvin kyllä tehdä vielä sittenkin kun vauva on syntynyt ja huomaa jotain tarvitsevansa.
Itse olen pitänyt yhtenä parhaista hankinnoista trikoista kantoliinaa.

Oikein paljon onnea teille kaikille odotukseen!
NAUTTIKAA! Sillä raskaana olemistakin tulee ikävä...


:heart: :heart: :heart: :heart:

Anni ja IHANA tytteli 4kk :heart: :heart:
 
Tiistai päivää vaan kaikille! Mä olen joutunut olemaan yli viikon ilman nettiyhteyttä-hulluksi meinasi tulla! Te ootte ollu niin ahkeria kirjoittelemaan että iltapäivällä täytyy varata aikaa kaikkien lukemiseen...

Mullakin liikkeet ovat tuntuneet vielä aikalailla lempeiltä, kunnon potkuja en ole tuntenut kuin joskus harvoin, mahan päältä en ole nähnyt potkua vielä kertaakaan. Jostain luin että poikavauvat ovat vähemmän liikkuvaisia kuin tytöt-en tiedä pitääkö paikkaansa?

Roosalle voimia.Itellä on kanssa jo melko turbo olo, väsyttää, hermostuttaa, itkettää. Minäkin kävin lukaisemassa lokakuun pinon juttuja, ja itkuhan siinä tuli. Oli siellä joukossa yksi rv40 kohtu kuolema, ja kauhea olo kyllä tuli. Mua ei synnytys pelota, päivastoin odotan jo kuin kuuta nousevaa että pääsis synnyttämään. Niin monta vuotta siitä olen haaveillut ja pelkäsin etten pääse ikinä sitä kokemaan. Nyt on vaan iskenyt se menettämisen pelko, mitä jos poika ei tule maailmaan hengissä, mitä jos synnytyksessä menee jotain vikaan jne jne...
Kipua en osaa pelätä. Ainakan vielä.Pääasia että vauva saadaan maailmaan terveenä ja hyvinvoivana :heart:

Ensi viikolla sokerirasitus kokeeseen :whistle: Ottaa päähän sekin. Varmaan dieetille joudun. Makeaa tekisi mieli, muttei uskalla syödä. Suolaista en saa pahemmin syödä kun verenpaineet rupee kohoilemaan. Tuntuu että mitään ei saa enää syödä, ja se ärsyttävä kätilökin on niin kylmän kankea , ja pahoin pelkään että en tule sen kanssa synnytyksessä toimeen.
Sori tämä valitus visri tälläkertaa, mutta jotenkin vaan oli pakko purkaa oloaan tänne :(

Kitty rv 23+1
 
Moikka täältäkin!

Tänään alkoi iltapäivällä taas armoton väsymys, mutta onneksi nyt hieman helpottanut. Kohta lähden jääkiekkoa katselemaan oikein halliin. :D Nyt kun mies reissussa, niin minäpä marssin sinne sitten sen sijasta. Mennään yhdessä veljen vaimon ja niiden tytön kanssa.

Tänään taas töissä niin hurja päivä, menoa riitti sinne ja tonne. Tämä viikko on töidenkin osalta hassusti palaveria ja kokousta jne. No onneksi aina välillä ehtii normaali puuhiin.

Mua ei myöskään itse synnytys pelota. Ne kivut tai muut. Mutta itsekin pelkään samaa kuin Kitty. Ettei vauva selviä hengissä tms. Mutta olen itselleni koittanut toitottaa, että nyt nautitaan raskaudesta ja ei pelätä sitäkään puolta sitten asiassa. Otetaan sitten vastaan mitä tulee. Itse kun kävin myös tuossa muutama päivä sitten lukemassa lokakuisten pinoa ja tuli kovin, kovin paha olla. Silloin päätin etten enää muita pinoja lue, kun ikinä ei tiedä mitä vastaan niistä tulee.

Töissä tänään usea ihminen tuli onnittelemaan tulevasta vauvasta. Tuntui hassulta. :) Yksi silitteli jopa vatsaani, olin aivan kummissani. :p

Meillä ei vielä ole tarvikkeita hankittuna (siis vieläkään), juuri tänään töissä yksi opettaja tuli tarjoamaan käytettyjä Brion vaunuja. Saattaapi olla että hyvinkin ostetaan ne. Jos hinnasta päästään sopimukseen, mutta ensin pitää jutella miehen kanssa. :)

Nyt hallia kohti!

Nampula 20+0 (wohou! Puoliväli! :heart: )
 

Yhteistyössä