Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART II

Täällä palailtu myös ultrasta!

Ihanat oli treffit nykerön kanssa :heart:
Siellä se mennä vipelsi ja suostui näyttämään myös nassua tälläkertaa =) Ultraaja napsautti taas 4D kuvan päälle ja muistoksi saatiin peräti 4 mahtavaa valokuvaa, oikein selkeitä, ja lekuri vitsaili että ihan on pojalla äidin piirteitä ;) En ollut kuvitellut että noin 'valmis paketti' se jo on , minikoossa. Nykerö painaa tällä hetkellä n 800g elikkäs aikamoinen pötikkä jo!

Kilokeskusteluun palatakseni, nyt on tullut 5,5kg lähtöpainoon ja jopa kätilö ei marmattanut tällä kertaa mistään muusta kuin verenpaineestani joka on ruvennut taas näköjään kohoilemaan . Nyt oli 140/80 ja parin viikon ajan joudun kotimittarilla mittaamaan aamu,-ja iltapaineet ja merkkaamaan vihkoon ylös. Lääkärille olis kutsu taas 2 vkon päästä.

Sokerirasituksen arvot katsoivat vielä normaalilukemiksi, sinänsä outoa kun vertailin eri nettikeskustelujen tuloksia, ja mulle lääkäri ilmoitti että ei saa ylittää 13.0 Hyvä niin, eli dieetille ei toistaiseksi jouduta, mutta yritän nyt olla syömättä liikoja makeaa ja herkkupaloja.

HH saitko sä jo tulokset?

Alkomapuolella olen pitänyt lähes nollalinjaa pitkään. Kesällä himoitsin kyllä rehellisesti jääkylmää omppusiideriä. Punaviiniä olen juonut nyt raskausaikana vain pari kulausta kerran. Mies ei ole myöskään paljoa juominkien perään, joskus ostelee olut harvinaisuuksia tai kärrää viinipulloja kotiin.
Jouluna kyllä aion itselleni sallia mun joka jouluisen tradition, glögin. Teen sen itse sangriasta (miedompaa ja mielestäni parempaa kuin punaviinistä) ja jatkan sitä vielä hieman omenamehulla ja maustan tietysti perinteisillä mausteilla. Ystävät ja sukulaiset täällä jo joulukuun alussa 'tilaavat' minulta pullolliset 'suomalaista jouludrinkkiä' ja ilolla niitä kiehuttelen joulun pyhät. Tulee ainakin ihanat tuoksut kotiin!

Lampukalle myös onnittelut hyvistä ultra uutisista. Pääasia että vauveli kasvaa normaalisti, älä ota paineita sf-mitoista. Ole vaan iloinen ettei ole maha paljoa tiellä vielä tässä vaiheessa. Itsellä häiritsee jo melkolailla nukkumista, ja puolen km kävelykin alkaa kummasti painamaan kuin 5 kilon tiiliskivi ikään..

Rentoa iltaa kaikille!

Kitty 25+1
 
Onnea Kittylle ultrakuulumisista :flower: Kylläpä on pojalla jo hyvät mitat. Varmasti hienoa nähdä selkeää kuvaa vaavista.
Amodinille kiitos lohduttavista sanoista. Kyllä sitä aika urheilusuorituksen varmaan saa tehdä kun noiden tuplavankkureiden kanssa koittaa kätevästi lähteä kaupungille..
Eipä muuta kuin hyvät yöt! Saankin pyöriä koko yön rauhassa ja tilavammin kun mies lähti pariksi päiväksi työreissulle..Alkaa nimittäin vatsan kanssa olla pientä asennon hakemista öisin =)
 
Roosa, olen myös lähipiirissä nähnyt kaksosodottajia joiden paino nousee jopa liki 30kg, ja kummasti vaan ovat hetki synnytyksen jälkeen ihan saman näköisiä kuin ennenkin. Turvotusta tulee varmaan aika hurjasti. Minullakin nousi esikosta paino 17kg, vaikkei isoja näkyviä nestekertymiä edes ollut. Mutta 2vk synnytyksen jälkeen painoin 2kg enemmän kuin ennen raskautta, ja sekin paino taisi olla maitoa pursuavissa F-kupin tisseissä :whistle: Rasvaakin lähti sillä maitomäärällä ihan ropisemalla, mutta ei se rasva aivan tuota tahtia lähde.

Amodini on ihan oikeassa siinä lihasten kasvussa :D . Olen kuntoillut koko ikäni ja muka kuntosalilla ja bodypumpissakin rehkinyt, mutta koskaan ei ole olkavarren lihakset olleet näin kovassa kunnossa :D . Mittasin muuten yhtenä päivänä askelmittarilla montako askelta tulee taaperos perässä juostessa: sisällä pelkästään terveysliikuntaan suositellut 7000 ja jos vaunulenkille menee niin siihen 10 000 lisää. Että ei hätää naiset, liikuntaa on tiedossa lähivuosina :D

Kittylle onnea ultrakuulumisista =) Minkälainen mielikuva sulla muuten on synnyttämisestä sielläpäin? Onko sairaala yhtä suosittu paikka kuin Suomessa?

Mites HH:n sokerit? Jos joudut dietille niin älä liikaa sure, siihen tottuu aika äkkiä ja hyvänä puolena makeaa lakkaa tekemästä mieli kun sitä ei koko ajan syö.
 
Soitin sokereista äsken ja hyvät oli arvot eli alkuarvo 4.2 tunnin arvo 6.7 ja 2 tunnin arvo 6.7. Huh helpotus. Samalla kyselin kun mun jalat on tosi kipeät ja turpoaa niin saa laittaa esim. zon geeliä, oon iltasella ollut ihan kipeenä kauratyynyn kanssa noiden jalkojen kanssa sohvalla....
Lähetin lyhyemmän pätkän tekstiä äsken ja muokkaan nyt tätä pitemmäksi ettei häviä avaruuteen jutut taas.
Onnea ultralaisille! Oishan se kiva käydä itekkin 4d:ssä mutta ostan mielummin jotain kivaa vauvalle silläkin rahalla.
Jännä juttu muuten glögi maistuu mun mielstä aina viinalle oli siinä alkoa tai ei, jotenkin ne mausteet muistuttaa humaltumisesta :LOL: eli glögiä vois tehdä näihin surkeisiin iltoihin kun ei vielä ole edes lunta. Olin kyllä kade kun etelä-suomi sai lumet aikaisemmin kun me tänä talvena.
Sellasta vielä että onko teille tullut raskaus arpia? Mulla näyttää tisut kokeneen kovia ja ne alkaa vähän repeillä, ostin eilen 3 uudet seksyt liivit kun oli puoleen hintaan. Oikein push upitkin kun on nyt näitä ryntäitä millä leveillä :)

Hormonihirviö 23+4
 
Juu, jälleen kotona. Tuntuu kyllä siltä etten paljoa muuta olekaan tänä syksynyä tehnyt kuin töissä ollut. Huh huijaa! Flunssa jo parempaan päin. Mutta tänä aamuna sitten tämä raskaus yllätti todenteolla...

Heräilin normaalisti, olo ihan kohtuullisen ok. Hieman vatsa kipeänä yöllisestä pyörimisestä. Eilen illalla vauvalla oli muutaman tunnin niin kova meno, että alkoi jo koskemaan hieman tuonne oikeaan laitaan, kun niin moukaroi. No tosiaan siinä sitten aamulla aamutoimia tein, kun PAM! Pamautti todella kauhian kivun alavatsan oikeaan reunaan sekä selkään. Minä sitten siitä kaksin kerroin. Maatessa tai istuessa ei satu, mitä nyt sitten se särky joka tulee kipuilusta. Mutta kävely, seisominen jne... Mutta koska pieni melskaa omaan tahtiinsa ja kipua ei tosiaan maatessa, niin en niin kovasti huolestunut (paitsi alkuunsa). Neuvolaankin soitin ja kuulemma nyt joku lihas, tai hermo jumissa/puristuksissa. Onko muilla vastaavaa?
Äsken kun koitin mennä hieman ulos rauhassa kävelemään koirien kanssa, niin pääsin n. 100 m ja sitten oli pakko kääntyä. Niin kova kipu.

Sinne rakenne-ultraan itseni raahaan kyllä, tai siis mies saa auttaa. Mutta muutoin sitten taitaa mennä sohvalla asentoa hakiessa tämä ilta. Että tällaista tänne tällä kertaa. Se viiltävä kipu on kyllä niin kovaa, että huh huijaa. Ei paljoa kävelyt huvita. Huomenna pitää sitten mennä lääkäriin jos ei helpota. Mutta kuulemma voi ihan yhtäkkiäkin laueta, sitä siis toivoessa.

Kittyn pojan mitat olivat jo hienot! :heart:

Niin ja onnea HH:lle hyvistä sokerirasitus tuloksista!

Raskaus arpia ei multa vielä löydy, vaikka olenkin kovasti koittanut tsuumailla. :)

Mutta nyt sohvalle rentouttamaan selkä ja sitten hetken kuluttua kohti ultraa.

Nampula 22+1
 
löytyy B) Tulee todella helposti. Mulla on pari haalennutta rinnoissa aikaisemman lihomisen seurauksena. Nyt tissit jotenkin pullahti yht'äkkiä kuppikoon verran, ja näyttää aivan siltä kuin joku olisi kynsillä vetänyt kunnon jäljet. En uskalla edes ajatella millaisia arpia tässä vielä tulee.

Olen käyttänyt maridermin ihoöljyä noin kuukauden, ja noin viikko sitten otin Biothermin raskausarpivoiteen kehiin. Ei kerennyt auttaa.

Nyt vain miettiin, että pitäis päästä liivikauppaan. Ei tekis mieli ostaa uusia kun ei tiedä tarviiko taas kuukauden päästä isommat. Sinänsä on kivaa kun on ekaa kertaa elämässä rinnat ;)
 
Ja taas lähinnä vain omaa napaa... :p

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli hienosti ja kunnossa. Helpotti kyllä niin kovin paljon nähdä ja kuulla että kaikki hyvin. Mieskin sanoi että tuntuu nyt paljon todellisemmalta kun näki pienen. Siellä se kaveri heilutteli nyrkkiään ja haukotteli, sekä näytti kieltään. Oli sen oloinen että "tylsää, lakatkaa jaarittelemasta". :heart: Koko vastasi hyvin viikkoja, pitkä jalkainen kaveri tulossa. Sukupuolesta ei ollut edes puhe, enkä itseasiassa edes muistanut koko asiaa, kun jännitin muuta. Eikä kyllä haluttukaan tietää. Mies oli kuulemma yrittänyt kurkkia, mutta ei saanut selvää. :p
Painoa kaverilla nyt 560 grammaa.

Ultraajana meillä oli lääkäri ja hän sitten kyseli voinnista. Kerroin tämän aamun ja päivän selkä ja kylki kivuista. Jotka nyt onneksi helpottaneet. Lohdutti minua sanomalla "ei varmasti tule jäämään tähän yhteen kertaan". Kiitti! Oli kyllä sen verran tuskaista, mutta saattoihan sen itse arvata. Töihin kuitenkin menen huomenna, jos tilanne ei pahene.

Juu, mutta nyt sohvailemaan ja kuuntelemaan tämän päivän kurjia uutisia. :(
 
Mai68 laitoin sinulle yyveetä.

Onnea kaikille rakenneultrakuulumisista.

Ensi viikolla olisi sokerirasitus edessä, joten labraan lukemaan lehtiä kahdeksi tunniksi. :/ Muuten täällä olo on ihan jees. Ruoka maistuu edelleen hyvällä ruokahalulla.

Tuohon serkkuasiaan vielä; pienokaisellamme tulee olemaan kolme serkkua.
kuu-ukko ja murmeli 24+4
 
Järkyttyneenä olen katsellut uutisia sieltä Suomen Tuusulasta :eek:
Kamalaa, kuinka tuollainen mielipuolinen teko on mahdollista, ja mihin tämä meidän tuntema maailma on menossa? Huolestuttavaa. Toivottavasti tällaiset veriteot jäävät ainoaksi lajissaan, ja voimme vielä uskoa että koulumme ovat turvallisia paikkoja, eikä niinkuin tuolla rapakon takana.

HH: onnittelut hyvistä sokerirasitus lukemista.Ei aihetta huoleen siis. Kyllä itselläkin kivi tipahti sydämeltä, vaikka enemmän pitäisi kai huolestua tuosta verenpaineen kehityksestä (mulla on suvussa paljon verenpainetautia ja äidillä varsinkin raskaudenajan korkeat paineet tuli jäädäkseen)
Raskausarvista: Mä olen ihan alusta asti lotrannut tuolla clarinsin huile tonic vartaloöljyllä, jota kaveri suositteli mulle. Kropan iho on kuivahko tästä ilmastosta johtuen, ja se on tehnyt hyvää. Muutaman tipan olen hieronnut rinnoillekin. Huvittavinta koko jutussa sitten olikin kun olen tunnollisesti aina suihkun jälkeen levittänyt öljyä koko vatsaan, pakaroille ja reisiin, mutta ihan bikinirajan yläpuolelle kuin huomaamatta jäi aina laittamatta.....ja eikun sinnehän ne pari vaaleanpunaista viirua jo heti ilmestyi pari vkoa sitten! Öljyllä jatkan ja nyt olen käyttänyt myös ihan tavallista baby öljyä.(tuoksuukin ihan vauvalle)

Nampula: Hurjan kuuloiset kivut sulla iski päälle! Onko nyt kivut helpottaneet? Kyllä siinä varmaan huolestuisi ellet olisi kuitenkin tuntenut liikkeitä normaalisti. Hyvä juttu että kävitte ultrassa varmistamassa ja kaikki hyvin. Nappula on kasvanut hienosti !

Lampukka kyseli täällä synnytämisestä ja mietteistä: Mulla oli aina vuosia haaveena että sitten kun tulen raskaaksi tulen Suomeen synnyttämään, vaikka sitten omakustanteisesti, sillä mä en tykkää ajatuksesta käyttää Suomen sosiaalietuuksia hyväkseni kun olen pudonnut Kelan avuista pois jo lähes 10 v sitten.
Mieli on nyt sitten pakostakin muuttunut koko tämän hoitorumban aikana, ja lisäksi mulla on aivan ihana hoitava lääkäri johon luotan täysin.Hän tulee olemaan myös ainakin osan synnytyksestä mukana. Yksityisessä pääkaupungin synnytyssairaalassa sitten synnytän, on vaan melkonen vauva tehdas, jossa synnytyksiä varmaan 10 krt enemmän päivässä kuin esim Naikkarilla. Sitten tämä täkäläinen tapa että KOKO suku odottelee jo siellä synnytyssalin ulkopuolella heti kun olet päässyt sisään, hermostuttaa. Ja sitä sukulaisten virtaa sitten jatkuu aamusta iltaan, jopa työnantajat ja puolitutut tulevat vauvaa katsomaan. Mitään perhehuoneita ei ole, paitsi ns.single huoneet mutta ne maksavat noin 8000 euroa! Omasta rauhasta ja tutustumisesta tulokkaaseen isukin kanssa kahden kesken on siis ihan turha haaveilla.

Myös vierihoitoa ei näillä klinikoilla tunneta, vaan vauva viedään vauvalaan ja parin tunnin välein tuodaan näytille/rinnalle n.tunniksi ja kärrätään sitten pois. Kuulemma rintaruokintaankaan ei kovasti kannusteta. Saan siis todella taistella varmasti 'oikeuksieni' puolesta heti kättelyssä. Että tämmöistä tiedossa, mutta vaihtoehtojakaan ei ole muita.

hups, kellokin on jo noin paljon. Tässäpä kuulumiset tällä erää!

 
Kitty eikös sun kannattaisi kirjoittaa neuvola papruihin sun toiveista esim. että saisit vieri hoitoon vauvan synnytyksen jälkeen. Et varmaankaan ole ainoa 'ulkomaalainen' joka haluaisi oman maansa tavalla tehdä asioita. Sopikaa miehen kanssa ettette kerro kun lähdette synnyttämään (kai siellä mies otetaan mukaan? ) niin saat anopin hössötykseltä olla rauhassa. Mitäs jos synnytys venyy pari päiväiseksi? Ootteleeko koko suku siellä käytävässä eväittensä kanssa :LOL: Luulis sairaalaan kantautuvan pöpöjäkin kun työkavereista lähtien tulevat kattomaan. No tietysti maassa maan tavalla mutta ois kauhea ajatus että suku kuuntelisi käytävällä kun huudan ja kiroilen vauvaa maailmaan.

Mulla turvotus pahenee, pitää kai luopua vihkisormuksesta.. ihan normaaliksi sanoi neuvolan täti, saan varmaan tupla määrän siilimerkkejä kun paino nousee ihan älyttömästi.

Noista rasvoista sanovat etteivät auta raskaus arpiin kun ne tulee syvempiin iho kerroksiin vaikka kyllä mää itekkin rasvaan mahaa ja reisiä ettei alkaisi venynyt iho kutiamaan ja toivon salaa ettei arpia tulisi kovin paljoa.

Nampulalle Onnea hyvistä ultra näkymistä :flower:

Hormonihirviö 23+5
 
Kitty:
Mistä tuota saa, tuota clarinsin huile tonic vartaloöljyä? Olen kanssa ihan tavallista kosteusvoidetta levitellyt, mutta tuntuu (ja näyttää...) ettei se riitä, saati sitten kohta, kun tämä paketti alkaa toden teolla kasvamaan :eek:

Eilen oli rakenneultra, kaikki oli hyvin, kovin vilkas kaveri vain kuulemma, lääkäri ei saanut ainuttakaan oikein hyvää kuvaa, kun sälli oli milloin peppu alapäin, milloin peppu ylöspäin, ja kädet ja jalat huitoivat oikein urakalla :) Miehelläkin oli tippa silmässä, kun tekelettämme katseli :hug: Erityistarkkailuun pääsen tosin tuon istukan vuoksi, joka on etuseinässä ja kuulemma liian alhaalla, eli seuraavat tilannetta synnytystä silmällä pitäen, lääkäri tosin sanoi, ettei se muita harmeja aiheuta kuin ehkä sen, ettei alatiesynnytys onnistu, ellei ala siitä nousemaan... Niin, ja sukukalleutensa tyyppi esitteli useaan kertaan, eli poika on tulossa, tosin mies sanoi, että tulikohan siellä labrassa joku hama, kun vehkeet näyttivät niin järjettömän suurilta, eli heitti, että liekö hänen laisinkaan, vai onko eksynyt ainetta naapurin purkista

:LOL:

Tosi kaamea tuo Jokelan tapaus, kyllä siinä ajatukset heräsivät, kun pahaa aavistamatta illalla telkkarin aukaisi ja uutisia seurasi.. Ovatko ihmiset sekoamassa vallan :'(

Dooris ja sinttipoika 19+1
 
Onnea Nampula ja Dooris mukavista ultrakuulumisista :flower: . Kyllä mä nyt varmaan sen 4deen, kun rakenneultrasta ei oikein jäänyt mitään käteen....

Dooris: Todellinen kosmetiikkafriikki :xmas: vastaa: Clarinsin öljyä myyvät useimmat paikat, jotka myyvät selektiivistä (eli merkki-) kosmetiikkaa. Eli ei periaatteessa pitäisi löytyä marketin hyllyltä, ellei osastolla ole koulutettuja myyjiä. Olen kuullut tuosta öljystä paljon hyvää. Sitä pidetään parhaana raskausarpien ehkäisyyn. Itse en pidä sen tuoksusta (joka ei ole kyllä vahva). Öljy tuntuu jotenkin paremmalta Suomen talvioloihin kuin voiteet, ja varsinkin kuivuuteen taipuvaiselle iholle on hyvä. Olen ollut tyytyväinen myös siihen Biothermin raskausarpivoiteeseen.

Apua! Meinasin tippua tuolilta kun luin tuota Kittyn sairaalakuvausta :D Painajainen! Meillä suomalaisilla on kyllä varmasti opittavaa yhteisöllisyydestä. Noinhan lapsi on heti osa perheen turvaverkkoa. Tuohan on ihana, lämmin perinne jos asiaa pystyy niin kypsästi katsomaan.

Mä en kestä edes suku-mökkiviikonloppua 40 neliön mökissä omien, saati sitten miehen vanhempien kanssa. Suomalaisessa kulttuurissa korostetaan selkeästi pesimisrauhaa lapsen synnyttyä. Luulen, että on aivan mahdollista, että vaikka synnytys menisi nappiin niin meillä on viikon vanha vauva ennen kuin edes isovanhemmat häntä tapaavat. Ja minä kun koen olevani läheinen vanhempieni kanssa :LOL: Ei hemmetti, että pitäis tavata ihmisiä juuri kun on alapää revitty kahtia. :headwall: Toisaalta, aika moni kaveri on sanonut, että kaipaa sen jälkeen mahdollisimman pian linkkejä normaalimaailmaan.

Mullahan Dooris nousi istukka kohdunsuun päältä etuseinämälle 12vkon ja 20vkon ultrien välissä. Nousee kuulemma usein vielä 30+viikoilla vielä enemmän. Musta tuntuu, että etuseinämän istukka vaimentaa liikkeitä aika tavalla. Kyllä ne koko ajan voimistuvat, mutta pitää vielä keskittyä itse, että huomaa.

PItänee jatkaa hommia.

Amodini 22+0
 
Kävin koirun kans pitkällä lenkillä, meille tuli talvi! =) Lunta satanut koko päivän. Saas nähdä mitä jalat sanoo kävelystä....
Oottako käyneet Mia Joen sivuilla? Oli uusinut niitä, musta siellä on kivoja tarinoita odotuksesta ja syntymästä jne. Vaikka tämä Mia onkin hieman 'röyhelöinen tyyppi' ...... niin kivaa luettavaa.
HH 23+5
 
Ekaksi onnittelut myös Doorikselle hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Täällä eilen iltapäivällä siis alkoi kipu helpottamaan, iltasella hieman välillä kivisteli selässä ja kohdun reunalla, mutta tänään on ainoastaan kohdun reuna ollut enää hieman arka. Ultrannut lääkärikin sanoi, että jos kipu vain on reunoilla niin on normaalia, mutta itse kohtu ei saa tuollalailla kipeytyä. Mutta siis selkeästi jokin hermo tms. oli jumissa. Kuten Kitty sanoi, olisin varmasti huolestunut paljon enemmän, jos en olisi liikkeitä tuntenut. Hurjaa se kyllä oli, kun piti pohtia miten liikkua eteenpäin jne. Mutta onneksi sitten helpotti ja tänään olin taas töissä. Tosin oli kyllä niin stressi päivä, että huh huh. Sai miettiä monta kertaa että mihin tämä maailma on menossa kun "meidän" pienet koululaisetkin ovat noin ongelmaisia. :(
On tänään paljon puhuttu sitten tuosta Jokelan jutusta ja kaameaahan se on. :(

Tuo Kittyn kertoma tapa siellä synnytyksen aikana ja jälkeen kuulostaa kyllä hurjalta. Mutta tavallaan hauskan veikeältä. Tosin sitä nyt sitten tiedä paljonko sitä oikeasti on valmis tapaamaan ihmisiä synnytyksen jälkeen, mutta omalla tavallaan hauskaa. :) Ei sitä osaa varmastikaan kuvitella mitä se sitten todellisuudessa on, vaikka toisinaan elokuvissa jne. on nähnyt vastaavia tapoja. Mutta on se yhteisöllisyys varmasti siellä aivan eri mitoissa kuin täällä. Minä viihdyn hyvin sisarusteni ja perheeni parissa. Mutta ei sekään varmasti ole sama ja samoissa mitoissa kuin asiat sielläpäin maailmaa. Minun vanhempieni kanssa me olemme paljon tekemisissä, kesäisin jopa viikkoja mökillä saman katon alla. Mutta tottakai aina jossain kohtaa sitä kaipaa omaakin rauhaa.

Voi kun täälläkin olisi talvi, kuten tuolla pohjoisessa. Terkkuja siis HH:lle sinne lumen keskelle! :wave:

Kiitos muuten raskausarpi öljy-vinkistä! Kittylle ja Amodinille! :flower:

Mutta nyt terkkuja kaikille ja pärjäilkäähän hyvin!

Nampula 22+2
 
Ensiksi Doorikselle onnittelut pikku poitsusta ja hyvistä rakenneultra kuulumisista !
Myös Dooriksen puolivälin ylitys häämöttää! Ihanaa, ollaan sitten kaikki maagiset rv20 ylittäneitä ja lähtölaskenta toiseen suuntaan hurjaa vauhtia menossa!

Tuosta poikien 'vehkeiden' koosta vielä että niiden hämmästyttävän suuri koko johtuu hormoneista ja on ihan normaalia. Vastasyntyneillä pojilla tuo varustus on yleensä turboluokkaa :whistle:

Eli taas olisi yksi poitsukka tulossa pinoon, nyt sitten Nampula, HH, Amodini, Ranja tyttöjä kehiin! Olikos Haalistuneella ja Jiksulla tietoa sukupuolesta vai jääkö ylläriksi synnärille asti?

Tuosta Clarinsin huile tonic öljystä vielä että se on tooosi riittoisaa. Mulla on ollut pullo nyt heinäkuusta asti käytössä ja vielä hieman alle puolet jäljellä. Öljyä ei laiteta kuin muutamia tippoja suihkun tai saunan jälkeen hieman kostealle iholle ja hierotaan. Vaikka onkin öljy, ei jätä tahmeaksi kunhan malttaa hieroa kunnolla ihoon.
On siis hintansa arvoinen mun mielestä kun on niin riittoisaa.Voiteita tuppaa aina tursottamaan liikaa ja kuluvat nopeasti. Mun mielestä tuoksu on aika pirteä, ja alussa melko eteerinen tuoksu haihtuu kyllä iholta melko nopeasti.

niin, tuosta Kreikassa synnyttämisestä unohdin mainita vielä erään seikan , eli ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin : kun siitä sairaala sirkuksesta ollaan selvitty jotenkuten kunnialla läpi, ja kotiudutaan silloin laskeutuu vauvaperheen ylle oikea pesänrakennus ja pyhä rauha
Noin 40 päivään ei hyväksytä mielellään kyläilyjä eikä soitella, ellei äiti itse niin halua. Tietysti isovanhemmat saavat tulla käymään jos kutsutaan. Ja vaikkei kutsutakaan sitä ei katsota pahalla, sillä kaikkihan ovat jo tulokkaan 'uunituoreena' nähneet laitoksella :heart:

HH : mitkä ovat nuo Mia Joen sivut? en ole kuullut.....

Nyt iltapalaa laittamaan...

Kitty 25+3

 
Kitty, juttelimme mieheni kanssa pitkät pätkät tästä kulttuurierosta ja tavoista näissä synnytys jne. asioissa siellä ja täällä. Tietysti en varmastikaan tiedä kuin murto-osan siitä, miten asiat siellä tehdään ja mitä "tapahtuu", mutta sen mitä olet kertonut. Se on oikeasti tosi jännä kuulla näitä eroja ja tapoja miten siellä asiat hoidetaan. Varmasti siinä systeemissä sielläkin on erittäin paljon hyvää, mutta ehkä se täällä näin "maallikosta" aluksi kuulostaakin hurjalta, kun me taas olemme tottuneet niin tähän meidän malliimme ja tapaan toimia täällä. Ja kuten jo Amodini sanoi, meillä olisi paljon opittavaa siitä yhteisöllisyydestä mikä teillä siellä vallitsee. Suku taitaa olla muutenkin jo arjessa suuressa roolissa, olenko ymmärtänyt oikein?

Joten mielelläni ainakin minä aina kuulen lisää juttuja ja asioita kuinka siellä hoidetaan nämä asiat, mielenkiintoista kuulla niitä toisia asioita ja tapoja. :)
 
Onnea Doorikselle ultra näkymistä :flower: Onneksi meillä ei kellään ole löytynyt mitään hälyyttävää rakenne ultrasssa. Saadaan voida paksusti rauhassa =)
Noi Mia Joen sivut on hänen omasta elämästään, googlella varmaan löytyy 'mia joki odotus'.
Olen taas v.loppu leskenä, onneksi kaveri tulee kyläileen täksi illaksi =) saapi juoruta rauhassa.....

hormonihirviö 23+6
 
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Tänään töissä oli sentään hieman rauhallisempaa. :) Tai siis asiat menivät lähes normaaliin tapaan. Tosin viime yönä olin "töissä" 3 asti, eli unen ja valveen sekaisessa tilassa touhusin yhden pojan kanssa, jottei tule ongelmia. Eli nukkumaan aloin vasta 3 jälkeen. Nyt siit unettaa ja kovin. :eek:

Illalla mennäänkin miehen kanssa elokuviin ja hieman syömään. Muutenkin viikonloppu on varmaan touhua täynnä, isänpäiväkin kolkuttelee ja sunnuntai vierähtääkin isänpäivän merkeissä omilla vanhemmillani, sekä miehen vanhemmilla.

Nyt ajattelin, että pitää kyllä mennä ja ostaa tukiliivi. Siskoltani sain sellaisen, mutta se on kyllä minulle hieman epäsopiva, kun siskoni on hieman erimallinen kuin minä. Nyt alkaa tuo alaselkä oikuttelemaan ja lisäksi nyt kun töissä päivisin pitää rappuja kivuta paljon ja olla jaloillaan, niin alkaa kohdun alareunat olemaan kovin arat, ilmeisesti tuosta painosta. Joten josko hieman helpottaisi sitäkin. Joten viimeistään ensi viikolla suuntaan liivikauppaan ostoksille. :) Onko muilla ollut vastaavaa tuon masun kanssa?

Mutta nyt mukavaa ja rentouttavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille! :wave:

Nampula 22+3
 
...ehdin kirjoittamaan kuulumisia, on kauheat hoput töissä. Kiire jatkuu vielä ensi viikon, sitten saa ottaa löysemmin.

Tänään oli rakenneultra, osa 2. Kaksi viikkoa sittenhän saatiin komento tulla uudestaan kun tyypin sydän pompotteli vähän epätasaisesti. No, nyt oli kaikki hyvin, sydän rytmissään ja pulssi vahva. Saatiin mukaan tosi hienoja kuvia, oli tällä kertaa tosi hyvä ultraaja joka kertoi seikkaperäisesti mitä kuvissa näkyi. Ja kyllä meille taitaa olla TYTTÖ tulossa, vaikka pojaksi luulin. Mahtavaa!! :D

Raskaus on sujunut tosi hyvin, mitään kipuja tai vaivoja ei juurikaan ole ja energiaa riittää.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Jiksu ja TYPSY 23+2 :D
 
Sunnuntaita kaikille!

Nostellaanpa vähäsen...

Tulin vaan ilmoitteleen että lähdemme huomenna viikoksi Suomeen :)
Ihanaa päästä kierteleen Jyväskylän kauppoja ja kirppareita pitkästä aikaan. Ja tietenkin tapaamaan sukulaisia ja ystäviä.
Huomenna on vielä neuvola ja sen jälkeen lähdemme ajeleen satamaa kohti. Voi olla aika tuskaset matkat istua autossa tuon iskiaksen takia,mut eiköhän se siitä.

Palaan reilun viikon päästä kirjoitteleen kuulumisia...

Hyviä vointeja kaikille, pitäkää huolta itsestänne ja masuasukeista!

Mai 23+6
 
Ensiksi Maille tervetuloa Suomeen ja ajelkaahan varovaisesti! :wave:

Täällä on isänpäivää vietetty normaali merkeissä. Eilen oltiin veljeni perheen luona "pikkujoulua" viettämässä. Ruokana oli perinteistä jouluruokaa. Njam! Sekä normaali illan viettoa yhdessä. :)
Tänään sitten oltiin minun vanhempieni luona syömässä, äitikin oli tehnyt perunalaatikkoa, sekä sitten muita lisukkeita. On tuo perunalaatikko ja muu jouluruoka sitten hyvää. Tuli nimittäin syötyä niin että ihan ähkyssä sitten sohvalla löhöilin. :D
Poikettiin myös mieheni vanhemmilla ja nyt sitten kotiuduttiin reissuiltamme. :)

Mitään sen kummempia ei tänne kuulu. Kohdun reunojen arkuuskin alkaa helpottaa, ihanaa välillä olla näin lähes kivuton. :p Pikkuinen on tänään taas touhunnut kunnolla, välillä möyrii niin että vatsan päältä tuntuu kun raajat tms. liikkuu siellä sisäpuolella. Se se vasta minusta hassulta tuntuukin. :heart:

Nyt mukavaa sunnuntaita ja isänpäivää, sekä hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Nampula 22+5
 
Meilläkin meni viikonloppu oikein mukavissa merkeissä.

Lauantaina saimme uuden kummipojan, eli ristiäisen merkeissä meni koko iltapäivä. Ristiäisissä oli pitopalvelu tehnyt tarjottavat oikein viimeisen päälle, ja siinä, kun olin vetänyt aimo annoksen voileipäkakkua, yksi tuttava tuli kysymään, että uskalsit sitten tuota voileipäkakkua syödä... "Joo, ja oli todella hyvää", vastasin siinä fiksusti.. Kunnes tajusin, että siinä oli päällä oli aimo kasa kylmäsavustettua kirjolohta.... No, vahinko on siis jo tapahtunut, en siinä pöydässä hokannut laisinkaan, etten moiseen saisi koskea laisinkaan..

Eilen sitten käytiin siskolla isäinpäivälounaalla. Vanhempanikin olivat siellä, ja toivat miehellenikin isäinpäivälahjan; vähänkö oli otettu, olihan se sentään ihka ensimmäinen hänellä ikinä, ja vielä kun vaavi ei ole edes syntynytkään vielä :LOL:

Että semmoinen viikonloppu takana. Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 19+5

 
Perinteiset Isänpäivä käynnit mekin eilen teimme, äiti oli tehnyt hirven käristystä ja muusia NAM! Mua vaan alkaa ärsyttämään kun se noita omia neuvojaan tuputtaa vauvan hoidosta siis sellasia 32v takaisia asioita, ei juurikaan kysy mitä mulle kuuluu odotukseen vaan sitä joka välissä hokee kuinka hän söi päärynöitä odotus aikana. On vasta 58v ja kuulostaa jo yli 7-kymppiseltä, oon yrittänyt olla ottamatta kantaa näihin hänen juttuihinsa kun tuntuuu ettei muita vaihtoehtoja ole kun hänen vaihtoehtonsa. Varovasti ehdotti vielä kestovaippailuakin vaikka ite se ei kyllä luontoa säästele ikinä. Anoppi on toista maata ja ollaankin ns. parhaat kamut vaikka on mun äitiä vaan vuoden nuorempi. Jaksaa olla kiinnostunut mun asioista ja muistaa varmasti soittaa jopa neuvolan jälkeen mitä uutta oli, appivanhemmilla on kyllä 1 lapsenlapsi (1v) mutta en tiiä pääsikö sitten näin läheltä raskautta seuraamaan tyttönsä kanssa.

Mua on muutenkin ahdistanut viime aikoina tää pitkän pitkä odotus, siis oikeesti mulle riittäisi 30 viikon odotus, ei tunnu olevan mitään kivaa elämässä. Onneksi tajuan kyllä että hormonitkin tekee tepposia, mutta mies ei sitä tunnu tajuavan. Haluiasin niin kovin paljon hellyyttä...

Onneksi Jiksulla oli kaikki hyvin uusinta ultrassa =)

Ainoa ilo tuntuu tällä hetkellä olevan syöminen =) mutta mää tuun täyteen tosi nopeeta ja painokin nousee siitä huolimatta.

Hormonihirviö 24+2
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa :wave:

Meillä vietettiin isänpäivää rakennuksella ja hyvinhän tuo meni tuollakin. No aamukahvit tietty perinteiseen tapaan.

Neiti mylkkyää mahassa välillä tosi paljon. Nyt alkaa tuo maha olla jo sen kokoinen että alkaa ahdistamaan kyykkiminen ja sängystä nousu. Mitenkähän sitä vielä 15 viikkoa kestää?

HH: kyllä mullekin ruoka maistuu ihan turhan hyvin - ja ainoana ilona minäkin sitä pidän. Meillä on isännän kanssa välit vähän viileet - johtuu varmaan tosta talon rakentamisesta.

Viipukka ja typy 25+2
 
Ekaksi hieman "hiiop" tätä meidän pinoa ylöspäin!

Täällä sitä JÄLLEEN kotona sairastamassa! :snotty: Aamulla vatsa sekaisin ja oksentelua, sitten kun se helpotti aikas pian, niin sitten iski aivan armoton kurkkukipu. Nieleminen sattuu kovin, kurjaa. Kuumetta ei oikeastaan ole, pientä lämpöä kylläkin. En sitte tiedä onko tämä nyt joku flunssan jälkitauti. Jos ei helpota, niin täytyy poiketa lääkärin pakeilla huomenna. :ashamed:

Mulla muuten samanlainen olo kuin HH:lla, eli nyt juuri odotus tuntuu tosi pitkältä. Vaikka ollaankin jo puolen välin yli ja alku meni nopeasti. Mutta odotan niin kovin jo pienen syntymää. Mutta olkoon nyt vielä piitkään kyydissä. :p Tänään on taas ollut meno päällä, huh hui tuota vauhtia. Välillä hiljenee tunniksi pariksi ja taas mennään. Ihanaahan se kylläkin. :heart:

Niin ja tuntuu muuten että minäkin tulen nyt tosi nopeasti täyteen lämpimästä ruuasta. Pitää alkaa miettimään annosten pienentämistä, kun ei meinaa jaksaa syödä normaalikokoista ruoka-annosta enää. Hyvä kuulla että muillakin sama, ainakin HH:lla. Maistuu ruoka kyllä yleisesti ottaen ja hyvin, mutta kun ei vain mahdu. :ashamed:

Niin ja onnittelut Jiksulle hyvistä uusinta ultra kuulumisista!

Nyt taas lepäilemään.

Nampula 22+6
 

Yhteistyössä