Yrityksen odottajat

Aww :heart: mä en kestä empuska! Millon teillä olis tarkoitus lopettaa pillerit?

Mulla ainakin hormonit alkanu heittää vauva ajatusten jälkeen. Normaalisti olen tosi stabiili, ehkä enemmän kyyninen ku dramaattinen persoona. Itkeskelyt tapahtuu aina pelkästää menkkojen alla. Nyt mäki itkeskelen joka helkutin asiasta!
 
Meiän perheessä pillerit jää pois, öö. No reilun 1kk päästä, nyt aamulla söin viimeisen ja sitten taas vkon päästä mussutan sen viimeisen liuskan ja se onkin sitten siinä, jipii jipii jipii.

Olo on kyllä koko ajan aika turhankin dramaattinen, kumma juttu. Muutenkin muutama päivä tässä nyt mennyt hirmu kipeän tuntuisissa tunnelmissa, ihan sellainen kuumeinen olo ollut ja normaalilämpökin hiukan koholla. Liekkö vaikuttanee asiaan, yleensä silloin on tapana itkeskellä kaikennäköisille jutuille, heh. :D
 
Kuukiuru: ehdottomasti blogi pystyyn! Mä oon kans yrittäny ettiä sellasta blogia missä vielä odotetaan yritystä! Olis myös ihana seurata ns koko taival alusta asti. Oliko teillä vielä eka lapsi kyseessä?

Itsellä täällä tilanne (edelleen) ihan auki. :( Tänään puhuttiin pitkän tauon jälkeen mun vaan kasvavasta vauvakuumeesta, mutta vastakaikua en kuumeelleni oikein saanut. Tiedän miehenkin haluavan lapsia, mutta vasta kun lapselle voi antaa kaiken. Eli nyt kun mulla koulu alkaa tammikuussa ja rahatilanne heittää häränpyllyä muutenkin niin ei ole hänen mielestään oikea aika alkaa lasta yrittämään. Ymmärrän pointin, mutta kohta vuoden oon vauvakuumeesta kärsinyt ja viimeiset puoil vuotta ajatukset aina vaan menee sinne vauvaan, ni tuntuu kun olisi saanut iskun vasten kasvoja. No pitää vaan ehkä puhua siitä enemmän, koska nyt en ollu melkeen kahteen kuukauteen sanonut mitään, että mies ymmärtää, että oon oikeasti ihan tosissani. No tiedä häntä...

Täällä aiemmin puhuttiin siitä onko ajatellut kuinka kertoisi sitten kun viimenkin on raskaana niin läheisille. Itselläni ainakin on mitä villeimpiä ajatuksia/unelmia siitä kuinka ns paketoisi ultrakuvan ja antaisi parhaalle ystävälle ja siinä päällä olisi kortti missä lukisi "olethan kummitätini?" Ja vanhemmille kertomisesta samantyylisiä ajatuksia. Voi kun saisikin nämä unelmat pian toteuttaa! <3

Olen myös viime aikoina paljon lukenut juttuja pillereistä ja niiden haittapuolista. Siitä kun nyt on ollu niin paljon asiaa. Olen miettinyt tosissani millainen olisin jos en pillereitä söisi. Olisinko mieleltäni tasaisempi ilman pillereitä? Koska nyt saatan suuttua ihan pikku asioista ja en loppupeleissä edes oikein osaa sanoa mistä suutuin. :eek: Olen nyt syönyt pillereitä yhdeksän vuotta eli olin 16-vuotias kun pillerit aloitettiin todella kivuliasiin menkkoihin. En siis osaa ollenkaan sanoa miten ne minuun ovat vaikuttaneet kaikkien näiden vuosien aikana? Tosin olen myös lukenut paljon juttuja pillerieden hyvistäkin puolista. Kai se niin on, että kaikilla asioilla on kaksi puolta. Olisi kiva kuulla mielipiteitä niiltä jotka minun tapaani vielä syövät pillereitä ja niiltä jotka ne ovat lopettaneet. Osaatteko sanoa jotain eroja pilleriaikaan ja pillerittömäänaikaan? Nyt nukkumaan. Huomenna ihana pikkutytön 4-vuotis synttäreille!
 
Viimeksi muokattu:
maijams, ollaan aika samanlaisessa tilanteessa, koska munkin mies koko ajan sanoo, että nyt ei ole oikea hetki..
Olen yrittänyt hänelle perustella, että nythän olis just täydellinen hetki, kun meillä ei ole mitään muuta suurta menossa elämässä.. mutta ei. :(

Sen verran voin sanoa noista pillereistä, että itse huomasin eron ainakin seksin suhteen. Pillereiden kanssa kuivui limakalvot ja seksi monesti sattui, mutta nyt kun on ilman niin ei ole samaa ongelmaa. :)
Mielialoista en osaa sanoa, koska olen muutenkin aika tempperamenttinen ihminen..
 
Pillerit on myös vaikuttaneet mulla hirveen paljon noihin mielialoihin ja lähinnä se kyrsii enemmän että saattaa tulla jotain ajanjaksoja että seksi maistuu puulle, tai ei oikeestaan yhtään millekkään. Mieshän mulle ensin ehdotti niitä pillerien lopetusta juuri noien sivuvaituksien takia, mutta meidän pupuilulla yms. ei kumeilla kovin kauas pötkitä. Ja mitään muuta ehkäisykeinoa en halunnut lähteä metsästämään, koska oli vain pienen ajan kysymys milloin sekin jäisi sitten kokonaan pois lapsentekohomman tieltä. Ehkä sitten joskus esikoisen synnyttyä täytynee vaihtaa ehkäisykeinoa aivan totaalisesti.
 
empuska:
Teillä ei sitten tarvitsekkaan odotella kovin pitkään yrittämistä. Tsempit vikaan kuukauteen, kuluu varmaan todella hitaasti :|

Kauhean masennuksen ja kiukuttelun päätteeksi uskalsin vihdoin sanoa miehelleni olevani todella tyytymätön siihen päätökseen, että pillerit loppuisi vasta kesällä. Hän oli ihana, ymmärsi poittini ja oli valmis luopumaan pillereistä heti kun minulle sopii. Nyt on ihanan helpottunut olo.
Nyt ei tarvitse enään kiukutella ajankohdasta, vaan saan ne ällöt pikku tabletit unholaan heti kun opiskelupaikka on varmistunut ja hetki tuntuu oikealta!
 
Ah, tuo keskustelun ihana voima.

Joo meillä on ei enää odotusta siihen asiaan kamalan paljon kyllä enää ole, jipii jipii! Onneksi tämä kuukausi on tupattu täyteen kyllä jos jonninmoista tekemistä niin jos sitä vauvaa ei miettisikään ihan jokainen sekuntti ;)
 
Minä olen myös jättänyt pillerit pois jo viime talvena. Ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen, että niiden jälkeen omat kierrot ovat olleet suht säännölliset 29-38 päivää. Tuo 38 on ollut pisin kierto ja noin pitkä sen ollut vain kerran. Yleensä hieman reilu 30 päivää on kierto ollut. En voi verrata aiempaan elämään, sillä olen vasta nyt alkanut merkata kierrot kalenteriin. Olen ollut tyytyväinen pillereiden lopettamiseen, sillä niiden aikana limakalvot oli kuivat ja halut tipoteissään... Mutta tämäkin kaikki korjaantui pillereiden lopettamisen jälkeen. Pillereitä en enää halua tulevaisuudessa syödä eli raskauden jälkeen täytyy miettiä ehkäisyasiat uudestaan. Myöskin kondomi on pitemmän päälle aika ärsyttävä. :D

Minä laitoin pystyyn nyt sen blogin. Jos teitä kiinnostaa niin käykäähän lukemassa. Sen ulkoasu on nyt mitä on, mutta pyrin vielä muokkaamaan siitä kivan näköisen. Olen aika käsi tuollaisten ohjelmien kanssa. Kirjoitan anonyymisti, jotta voin jakaa enemmän ja en ehkä uskaltaisi omilla kasvoilla kirjoittaa. Come to Mama

Tosiaan tuo blogin nimi vain putkahti eilen mieleen joten ajattelin, että sen ympärille on kiva alkaa tarinaa kirjoittamaan. Halusin huumoripitoisen ja lyhyen ja ytimekkään nimen ja sellaisen, joka sopii aina muuttuviin tilanteisiin. :)
 
Kuukiuru: hieno alku blogille, alan varmasti seurata :)

täällä ei kummempia.. olen nyt ajatellut lopettaa tupakanpolton.. Oon ollu sellainen satunnainen polttaja, että välillä poltan enemmän, välillä vähemmän ja välillä en ollenkaan.. mutta mietiskelin että josko nyt sitten tsemppais, ettei se olis niin iso kynnys sitten jos raskaus alkaa.. :) onhan se aika jo alkaa pitää itsestään parempaa huolta, että voi pitää toisestakin!

mulla pukkaa oleen muka taas kaikenlaisia oireita kun oviksesta on joku 5päivää.. vauvan kaipuu on suuri <3

kyselin tänään äidiltäni oliko hänellä mitään tissikipuja alkuraskaudessa.. juolahti mieleen, kun hän ei ole pystynyt mua imettämään niin että liittyykö ne asiat toisiinsa.. sanoi, ettei muista että ois rinnat kipuillu ja toisaalta, että ois sitä maitoa ehkä tullutkin, jos hänet ois ohjattu pumppaamaan rintoja leikkauksen jälkeen.. olen siis syntynyt keisarinleikkauksella.

vähän äiti ihmetteli, mutta kylläpä tuo tietää mun vauvakuumeesta, kun olen siitä aika kauan kärsinyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: kuukiuru
Tosi kiva, että moni teistäkin oli käynyt tutustumassa blogiini! :) Kyllä sitä ihan eri motivaatiolla kirjoittaa, kun tietää, että joku käy lukemassa. On minulla toinenkin blogi harrastukseeni liittyen, mutta sitä en päivitä kovin usein. Tätä blogia kyllä varmasti tulee useammin päivitettyä. Jotkut täälläkin suunnittelivatkin, että aloittaisivat blogin. Se on kyllä kätevä, pystyy pitämään blogien välillä yhteyttä ja tutustumaan enemmän toisen maailmaan. Toivottavasti muutkin innostuvat bloggailusta! :)

Täällä peruspäivä. Päässä ei pyöri muuta kuin vauvantekohommat ja vauva.... huoh aika matelee. Pitäisi alkaa lukemaan tenttiin, joka on ylihuomenna. Ei vaan oikein ole tuo keskittymiskyky kouluhommien suhteen ollut tänä syksynä mitään priimaluokkaa. Varsinkaan, kun ei ole oma ala ja odotan vain kevättä, että saa alkaa lukea pääsykokeeseen.
 
Minäkin laitoin blogisi kirjanmerkkeihin, että muistan käydä päivittäin(muutaman tunnin välein siis) kurkkimassa onko tapahtunut jotain maailmaa mullistavaa!

Auts auts viiks viiks aijaij hirmuisista menkkaränkkä kivuista kärsin >. < womanlogin mukaan menkkojen olisi pitänyt alkaa yli huomenna, mutta kelpaa tämä kyllä näinkin. Ei kovin paljon siis kiertopäivät pomppaile. Kp:t jotain 26-28 luokkaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: kuukiuru
5th
Hei ihanaiset naiset! Mä siirryn vähän taustalle tästä porukasta. Mies otti ja vetäisi maton jalkojen alta viikonloppuna. Hänen työkuvionsa ensi vuodesta eteenpäin on nyt hieman auki, joten niistä riippuen ei ole varma lapsen hankinnan järkevyydestä. Aika siis näyttää, alkaako meillä ensi vuonna yritys vaiko eikö. Ensimmäisiä luomumenkkojakaan ei kuulu eikä näy, vaikka olisi pitänyt jo alkaa, jos olisi mennyt samalla kierrolla kuin kierukan kanssa. Jotenkin on mieli ihan maassa. En osaa oikein suhtautua taas uuteen tilanteeseen, kun ehdin jo suunnitella yrityksen aloittamista hetken. Mutta minkäs teet. Edelleenkään en voi yksin lasta tehdä. Täytyy vaan toivoa, että miehen työkuviot muuttuu edullisiksi yrityksen kannalta. Käyn varmasti edelleen lukemassa kuulumisianne, mutta mut voi toistaiseksi poistaa listalta. Ihanaa loppusyksyä kaikille! :heart:
 
5th Täytyy vain ihailla tuota asennettasi, vaikka sanoit että tuntuu aivan hirveän pahalle, mutta silti. Otat asian niin kypsästi ja ymmärtäväisesti. Suuresti tsemppia josko ne asiat siitä urkenesivat silloin kun on niiden aika! :)
 
5th :hug: Toivottavasti tilanteenne selviää pian ja pääsette yrittämään viidettä! Kuitenkin ihanaa, että mieskin haluaa vielä lisää lapsia, mutta harmillista, että työkuvioiden takia projekti lykkääntyy. Voimia teille ja ilmoittelehan itsestäsi täältähän meidät löytää! ;)

Empuskalla yritys lähenee vaan, jee! Aika samoihin aikoihin loppupeleissä meillä yritys pääsee alkamaan? Mahtavuutta.

Niin ja maijamsin kysymyksen olin ihan vahingossa ohittanut, kyllä meillä on esikoinen haaveissa. :heart:

Ponityttö Milloin aloitatte yrityksen ja milloin opiskelupaikkasi varmistuu? Huippua kun olitte miehenne kanssa saaneet juteltua. Se auttaa aina. Miehet ei aina taida tajuta, kuinka suuri tunne tämä vauvakuume voi olla. Vaikka mies kuumeilisi kovastikin, en kuitenkaan usko, että he miettivät vauvaa joka sekunti.... (kuten itse teen nykyään... :D)
 
Miehet kyllä osaa olla kummallisia, ja ah silti niin rakastettavia <3.

Meillä tosiaan yritykseen on vielä aikaa vähän reilu kuukausi, iiks. Lauantaina/sunnuntaina aloitan uuden VIIMEISEN pilleriliuskan. 0_o soooo exciting! Can't wait. Auttakaa myö pysymään nahoissani, heh. Tai no ihan kuin olisin ainut joka odottaa sitä h-hetkeä kuin kuuta nousevaa! Ihanaa tulevaa vkonloppua kaikille, meillä se kuluu muuttohommissa! Jipii, ihana talomme. Kummallista kuinka hyperaktiivinen ja iloinen voikaan olla ja välillä sitten taas kuin persiiseen ammuttu karhu. Liekkö ressiä, hormooneja vai kivuliaasti käynnistyneestä tupakkalakosta?
 
Voimia 5th! Tiedän mitä on elää epätietoisuudessa. :(

Koin taas tänään karmaisevan kolahduksen, kun kuulin että lähipiirissä ollaan raskaana. He eivät siis tiedä minun vauvakuumeestani, joten en oikein osaa suhtautua tähän oikealla tavalla.. Haluaisin olla onnellinen heidän puolestaan, mutta piru miten voikin raapaista sydämestä kun ei itse pääse edes yrittämään! :/ kai tämä katkeruus menee ohi ja sitten voin iloita heidän puolestaan.. niin se on tehnyt muidenkin kohdalla.
 
Kuukiuru:
Mulla on sellanen tilanne, että yks opiskelupaikka on jo varmistunu, mutta odottelen toisesta oppilaitoksesta pääsisinkö sinne. Uskoisin sen varmistuvan ihan näillä näppäimillä. Ympäripyöreesti voisin luopua pillereistä vuodenvaihteen aikoihin

Toi opiskelu ja työt vie aika runsaasti aikaa ja energiaa, joten siihen samaan syssyyn haluisin sen masun kun en muutenkaan kerkee urheilee niin paljoa. Onhan se vähä tyhmä ajatus jonkun mielestä, mutta mun harrastukset on mulle henki ja elämä. Ei ole helppo juttu jättää vähemmälle jotain mitä on tottunut tekee useamman kerran päivässä.
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 10.10.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
empuska21v11-12/20131.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
kuukiuru24v11/20131.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
maijams25v? (ei tiedossa)1.
Ninnu8330v? (ei tiedossa)3.
Sandri24v11-12/20131.
Sano Pirkka30v2014-20151.
Spukka21v2014-20151.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12324v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
5th

Yrittämään päässeet:
Nipsut

Blogeja seurattavaksi:
Kuukiuru - Come to Mama
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Oon jo jonkin aikaa lueskellut tätä keskustelua ja nyt aattelin liittyä itsekin mukaan kun tuntuu että täällä vois vaihdella ajatuksia tähän päällä olevaan vauvakuumeeseen liittyen :) Oon lopettanut pillerit muutama kuukaus sitten ja reilu kuukaus sitten se iski aivan yhtäkkiä, VAUVAKUUME! No, tuon jälkeen on vähän rauhottunut, mutta kyllä tässä huomaa omasta toiminnastaan että edelleen se tuolla lymyilee alitajunnassa. Meillä on siitä erilainen tilanne kuin monella täällä, että meillä tuo vauvakuume on päällä molemmilla, ja se nyt sitten saattaa johtaa pieneen "välinpitämättömyyteen" ehkäisyasioissa. Eli siis miestä ei paljon tarttis lämmitellä vaan se olen enemmänkin minä, joka meillä jarruttelee. Jos tunteella vaan mentäis tässä asiassa niin vauvaa yritettäis ja kovasti, mutta järki sitten on sitä mieltä, että ei vielä. Meillä on seurustelua takana kuitenkin vasta vuosi, ja siksikin tässä ei pitäis hötkyillä vaikkakin en minä tätä meidän suhdetta epäile yhtään. Ja kun ehkäisyt on välillä tosiaan jääneet niin tässä on sitten joutunut välillä raskaustestejä tekemään ja sillon sen huomaa että niin kovasti sen vauvan haluis kun joka kerta vähän pettyy kun testi on negatiivinen.

Mutkin vois lisätä listalle, eli Ruusannuppu, 29 v, yritys alkaa ???, ja mulle eka, siipalle toinen lapsi
 

Yhteistyössä