Yrityksen odottajat

Ruusannuppu Welcome! Mukavaa saada uusia hötkyiliöitä ja kuumelioita tiimiin <3.

Mekin ollaan tuon rakkaani kanssa tallattu yhteistä tietä vain reilun vuoden verran käsikimpassa, mutta jostain kun on aivan varma niin silloin myös on. Meillä on nyt omakotitalo rauhaisassa paikassa mutta lähellä kaikkia, molemmat on töissä, elämässä olisi juuri sellainen hetki että nyt voisi olla vauvan hyvä aika tulla. Se on vain hassua kun sen tietää milloin sen aika on, vaikka jonain päivänä mieleen saattaakin tulla ajatuksia että hitto, onkohan se sittenkään hyvä idea vielä. Äkkiä ne vain väistyy sen kaiken positiivisen hinkuilun tieltä.

Ai, että tulipas hyvä olo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ruusannuppu
Onpa mukava saada tänne taas uusia :)

Oon taas pyöriny vaan vauvapalstoilla.. kauheena ois touhuttavaa kun tulee vieraita viikonlopuksi.. mä en vaan jaksa! laiskottaa ihan liikaa.. kävin muuten aamulla hammaslääkärissä ja se poisti multa hammaskiveä. Tuli lähinnä mieleen, et jos oisin ollu raskaana, se ois varmaan tyyliin tullu kesken, kun jännitin ihan kauheena ku ikeniä nipisteli ja että mitä jos se nykäsee ihan kunnolla.. hui kauhia..

Tupakan jättäminen ei vielä onnistunut, olin kaverin kanssa vähän pikkulauantaita viettämässä kun kerrankin oltiin molemmat yhtäaikaa vapaalla.. noh, ostin sitten askin ja ajattelin että tämän viikonlopun jälkeen tsempppaan ihan kunnolla (kun tämän viikonlopun vieras polttaa, niin tulis olee tosi vaikeaa..) oon miettiny, et pitäs keksiä joku houkutin itelle, et ku oon ollu tietyn ajan polttamatta, voisin ostaa itselleni jotain kivaa.. ja toisaalta ei sen niin vaikeaa pitäis olla, oonhan ollu pitkiä aikoja polttamatta, mutta kun mulle on just tuo sosiaalinen paine sitten heikko kohta.. toisaalta oon niin pettynyt itseeni, vauvan takiahan mä tätäkin teen ja itseni, et oisin terve ja hyvinvoiva äiti.. :mad:
 
Minä siirryn nyt taka-alalle tästä keskustelusta ja mut voi poistaa listalta. Ei tämä parisuhde-elämä ole aina ruusuilla tanssimista, joten nyt ei todellakaan ole se aika lapselle. :( Käytiin ihan kauheita keskusteluita tossa pari päivää sitten ja nyt mennään päivä kerrallaan. Varmasti käyn teidän juttuja lukemassa aina välillä, mutta nyt täytyy vain laittaa tämä vauvahaave syrjään. :( Hurjasti tsemppiä kaikille ja kun se yritys alkaa, niin toivottavasti plussailette sitten nopeasti! <3
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 11.10.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
empuska21v11-12/20131.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
kuukiuru24v11/20131.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Ninnu8330v? (ei tiedossa)3.
ponityttö23v1/20141.
Ruusannuppu29v? (ei tiedossa)1. yhteinen
Sandri24v11-12/20131.
Sano Pirkka30v2014-20151.
Spukka21v2014-20151.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12324v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
5th

Yrittämään päässeet:
Nipsut

Blogeja seurattavaksi:
Kuukiuru - Come to Mama
 
Kuukiuru:
Sun blogi on IHANA! Pakko ihan oikeesti nyt kiittää sua. Antaa todella paljon voimia lukea niin samankaltaisia ajatuksia kuin itselläni on. Kiitos siis ihanasta blogista jota jaksat ahkerasti kirjoitella. Kiitos myös hyvästä sisällöstä ja tekstistä ja ajatuksista.
 
  • Tykkää
Reactions: kuukiuru
Kiitos ponityttö ja veepu123! :heart: Aivan mahtavaa saada teiltä positiivista palautetta ja vielä mahtavampaa, jos mun löpinät herättää jotain ajatuksiakin! Se antaa mulle tosi paljo energiaa. Jaksan kyllä vastakin kirjoitella, varsinkin kun tietää, että te ihmiset luette! Oon positiivisesti yllättynyt tästä alkaneesta bloggarin urastani :D Toivottavasti ei innostus lopahda, on nyt tullut aika usein kirjoiteltua. Mut enpä usko, on tässä niin jännät ajat edessä.
 
Puuh! Päässä pyörii niin miljoona ajatusta just nyt. Saatiin puhuttua miehen kanssa tulevaisuudesta. Meillä on asuntosäästötili pystyssä ja mies on sitä mieltä, että vauvantekopuuhiin vaan! Apua! :D Luoja miten helpottunut olo mulla on. Eli siis yritys ihan oikeasti alkaa joulukuussa! Viimeisen pillerin syön itsenäisyyspäivänä ja sen jälkeen se plussa sitten sais pärähtää. Tosin pitää yrittää nyt vaan pitää pää kylmänä, koska sen endon takia tuo raskautuminen on vaikeampaa. Me päästään tarkempiin tutkimuksiin puolen vuoden yrittämisen jälkeen, eli suunnilleen sitten kesän korvilla, kun valmistun. :) Iiih!
 
Täälläkin surisee päässä. Vauvakuume on hieman nostanut päätänsä taas voimakkaammin. Mietin kuitenkin aina asioita paljon ja usein liikaa. Nyt eilen kyselin mieheltä että kai hän tietää että se vauva voi olla todella raskas. Jotkut lapsethan ovat monta vuotta huonoja nukkujia. Mitä jos saadaan koliikkivauva. Onko ajatellut kuinka paljon minun kroppani tulee muuttumaan raskauden jälkeen jne jne... Huomasin että miehen ajattelutapa on melko optimistinen. "Voihan meille tulla vauva joka onkin helppo... ei siun rinnat muutu välttämättä miksikään" jne... Olin vähän että niin... kyllä se miun kroppa tulee 100% muuttumaan... jos jotain muuta ajattelee niin sitten on kyllä jossain ihan omissa pilvilinnoissa.

Mutta kyllähän se mies oikeassa on siinä että yhtälailla sieltä voi tulla "helppo" vauva kuin se koliikki. Itseäni vain pelottaa että miten sitä jaksaa olla kotona vauvan ja eläinten kanssa päivät pitkät. Itse kun olen muuttanut tänne 200km päästä ja kaikki apu ja ystävät ovat aika kaukana. Mutta kuten sanoin niin mietin paljon ja liikaa...
 
Katey, kiva että teillä ajankohta varmistui :) Ei enää pitkä aika!
Mitenkäs empuska ja Sandri, onko teillä aikataulu pysynyt? jos on, niin teilläkin kohta tositoimet käynnissä!

Olen itsekin tässä miettinyt, että pitäisikö perustaa blogi. Kuukiurun blogia on niin mukava lukea, etten tiedä voinko saada omastani läheskään niin luettavaa.. :)
Jotenkin ajatukset koko elämäni osalta sekaisin, niin varmaan blogikin olisi sitten tunteiden ja ajatusten sekamelskaa.
 
Veepu123, ehdottomasti blogi pystyyn vaan. Yrityksen odotus blogeja on todella vähän ja olisi mukavaa lukea samassa tilanteessa olevan ihmisen ajatuksia. Ja tämä vauvakuume aiheena sisältää monenlaisia tunteita ja kaikki on sallittuja. Kyllä ne omatkin kirjoitukset on melkoisia avautumisia/tunnevyöryjä. Itse olen ainakin tykänny kirjoittaa. Se on vähän kuin päiväkirja. Fyysistä päiväkirjaa, siis sellaista ihan oikeaa kun en osaa kirjoittaa. Minä ainakin ilmoittautuisin heti vakkarilukijaksi! :)
 
  • Tykkää
Reactions: veepu123
täällä on päätetty että yritys alkaa joulukuussa :) mies on ollut ihana ja sanoi kun leikin hänen kummilapsensa kanssa, että oli kivan näköistä :) <3 tosin mies on vitsaillut koko viikon, että olenkohan jo raskaana, mulla kun on oiretta ollut.. tosin nyt kun kierto on lopussa, sitä nyt tuntee vaikka mitä.. silti jotenkin jännittää :eek:
 
veepu123 Kyllä kyllä kyllä ehdottomasti kyllä blogille, oon niin hurahtanut noihin kaikkiin vauva- ja odotusblogeihin, mutta kaikkein lähinnä sydäntä on ehdottomasti tuo kuukiurun yrittämisen odotus-blogi, niin samanlainen tilanne kuin omalla kohdalla.

Ja mitä tuohon yrityksen alkamisajankohtaan niin voi kyllä, aikataulu pitää. Ja mieskin kuumeilee koko ajan vain enemmän ja enemmän. Vkonloppuna muutettiin vihdoin ja viimein meidän ihanaan omakotitaloon ja siitä tuli niin ihana, vauva sopii meidän uuteen kotiin kyllä kuin nenä päähän! Mies jaksaa silitellä ja kuunnella masuani päivittäin ja odottaa itsekin sitä että milloinka päästään tositoimiin. Sanoi vain että onneksi meillä on vielä aikaakin harjoitella sitten ennen tosikoitosta, kyllä nyt on rakkautta kyllä rinta ja pää täynnä <3. Menkat loppuivat tuossa vkonlopun aikana ja ensimmäisen pillerin nappasin VIIMEISESTÄ pilleriliuskasta öö, lauantaina?! Eilenköhän minä laskin että 19 päivää enää pillerillistä elämää jäljellä, tänään siis vain 18 päivää. Iiks ;) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri
Blogeja mahtuu tähän maailmaan niin paljon, että pystyyn vaan :) Minäkin omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni pidän blogia, mutta eräs siinä minua kiinnostava puoli on, että ihmiset löytävät sinne itse. :) Tai ovat löytämättä. Ei se minua haittaa. :)

Tuo mies ottaa jatkuvasti vauvan esille. Varsinkin iltaisin kun ollaan menossa nukkumaan. Vauvakuumetta? :D

Jännittävää, kun meitä on täällä aika monta, jotka pian siirtyvät ihan oikeasti jo yrittämään sitä omaa pientä kääröä. ^^ Ja listan mukaan ollaan aika saman ikäisiäkin vielä. :)

Nyt jaksamisia meille kaikille, se odotus vielä palkitaan!
 
Ja Kateykin, ihana mies sulla kun iltaisin puhelee vauvoista :) mua alkaa jännittää hulluna, pakko viel todeta, että kyllä joulun ajasta tulee tänä vuonna aivan eri tavalla jännittävää.. muutenkin niin tunnelmallista aikaa, niin sitten vielä kutkuttava ajatus vauvasta.. oih.. <3 anteeksi oon ihan höpöllä päällä, kun se on lupaillu lunta jo täksi viikoksi ja oon niin talvi- ja jouluihminen.. :whistle: ja varmaan seki, että kun aloin kuumeilla vauvasta ja löysin tieni kaksplussan palstalle, se oli joulun aikaa ja koko joululoman luin näitä keskusteluja ja haaveilin, että joku joulu minäki pääsen jännittämään ja keskustelemaan tänne :,)
 
Kaikille hurjasti tsemppiä viimesiin odottelupäiviin. Minä täällä kyynelehdin tai no rehellisesti sanottuna vuodan kun luen teidän ihania juttuja teidän ihanista miehistä. Meillä kun mies vaihtaa aina puheenaihetta kun mainitsenkaan vauvasta.
 
Voi siskot kyllä ne teidänkin miehenne, tai sinun miehesi ponityttö vielä alkaa sen vauvavouhotuksen. Rehellisesti sanottuna pari kuukautta sitten kuin mieheni halusikin jatkaa jollain ehkäisyllä ajattelin ihan samoin että se ei varmaan rupea IKINÄ iloitsemaan vauva-asioista, mutta kas kummaa näin vain kävi. Sitten vielä kehdataan väittää että naiset ovat tuuliviirejä ja mielialat heittelee, hah. Tosin mun mies on kyllä tunneälyltään melkein naisen tasoa, enemmänhän se hellittelee ja osoittaa rakkauttaan ja lepertelee kuin paha romantikko-akka. On se kyllä ihana, joskus sitä vain miettii että mitenhän sitä edes ansaitsee tämän kaiken onnen ja elon auvoisuuden, toivotaan että homma jatkuu myös sitten raskautumisen myötä ;)
 
ponityttö: onko sulla mikä ehkäisymuoto? meinaatko lopettaa ehkäisyn tuolloin 1/2014? ihan uteliaisuudesta kyselen :) en tiiä mitä siltä gyneltä vois kysyä, mutta jos sulla itselläs joku mietityttää niin kysele ihmeessä :)

mul on piinalliset kaksi päivää edessä.. tänään on vatsaa jo poltellut kovasti, mutta ylempää kuin ennen menkkoja yleensä.. tänään puhuttiin yrittämisestä, mies oli joulukuun kannalla ja mä jo hermostuin et sit se vaihtuu pikku hiljaa taas, mutta mies sanoi et eiku joulukuussa aletaan kyllä jo.. huoh.. odottavan aika pitkä, pikku vahinkoa odotellessa.. :D
 
Itsekin oon löytänyt tänä kesänä tuon blogimaailman ja aina niin mukava löytää blogeja, jotka käsittelee itselle ajankohtaisia asioita. Niinpä tuota Kuukiurun blogiakin tulee seurattua :)

Meillä taas joitain päiviä sitten puhuttiin tästä vauvahaaveen aikataulusta ja mies (!) oli sitä mieltä että ens syksynä vois olla sen aika. Minähän haluaisin jonkin verran perinteitä kunnioittavana ihmisenä ne häät ennen vauvaa, mutta ens syksy kuulosti kyllä hyvälle ;) Paitsi että siihen on VUOSI aikaa! Sanoinki että miten sitä sinne asti selviää tän kuumeen kanssa :D Nää mun kirjotukset voi kyllä kuulostaa muiden korvaan niin ristiriitaisilta kun ensin oon ilmottanu että minä oon jarruna tässä hommassa ja sitten mietinki että miten malttaa oottaa vuoden! No, antakaa tämä anteeksi, mutta tää vauvakuume on ollu ristiriitaisia ajatuksia täynnä. Toisaalta haluaa sitä yhteistä aikaa kun ei vielä lapsia oo (tosin about kerran viikossa meillä käy miehen lapsi) ja matkustella ja harrastaa kaikkea, mikä ei sitten raskaana ole mahdollista, ja sitten toisaalta haluaisi sen perheen nyt heti. Sitten ajattelen ettei meillä niin paljon oo yhteistä taivalta takana että vielä olisi "järkevää" perhettä perustaa, mutta sitten taas on se välillä tosi vahva tunne että haluaa heti sen kaiken tämän miehen kanssa. Sitten vielä vois lisätä tähän ne tunteet, mitä oma raskaus tässä vaiheessa aiheuttais kaikissa lähipiirin ihmisissä. Oon vähän semmoinen ihminen, joka miettii liikaa mitä muut ajattelee... No, ehkä näiden ajatusten olemassaolo on ihan hyväkin juttu niin ei oo päätä pahkaa ryntäämässä hommiin vaan miettii asiaa useammalta kannalta. Toisinaan tekis tosin mieli miettiä vähän vähemmän...

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kuukiuru

Yhteistyössä