Vau, hieno juttu
Jaanel, paljon onnea ja kaikkea hyvää tulevaisuudelle! Tervetuloa mukaan
annimaria93 !
Mä oon alkanut jotenkin kaipaamaan taas tätä keskustelua täällä palstalla, vaikka en aktiivisimmasta päästä olekaan mukana ollut. On jotenkin alkanut tuntua, että en oikein saa omilta kavereilta vastaavanlaista tukea/ymmärrystä, ja tuntuu helpottavalta kirjoitella tänne. Olenkohan jotenkin mielenvikainen, kun tuntuu että vaikka meilläkin on asiat hyvin ja elämässä paljon kaikkea, miten musta tuntuu että mulle ei siltikään mikään riitä ?
Tarkoitan nyt sitä, että harmittaa mieheni vastahakoisuus perheen perustamista ja esimerkiksi naimisiinmenoa kohtaan. Tyyppi lähentelee jo kolmeakymmentä - eikö miehillä ole minkäänlaista biologista kelloa?? Olen joskus aiemminkin sanonut, että meillä oli todella vaikea alku - sitoutumiskammoinen, pahoin petetty mies ei ollut kovin tukeva lähtökohta toimivalle parisuhteelle. Vuosia on jo kulunut kolme, ja siis edistystä on tapahtunut valtavasti, tämä omakotitalo on jo ollut iso askel meille molemmille. Menneistä traumoista ollaan siis päästy yli, mutta vaivaa esimerkiksi tuo mieheni negatiivinen asenne lapsia kohtaan.
Mä en ole varma, olenko vain kovassa vauvakuumeessa, vai haluaisinko toden teolla nyt juuri jo perustaa perheen. Sitä on vaikea omassa mielessä yksin erotella. Haluaisinko koska se tuntuu kivalta ajatukselta, vai haluaisinko oikeasti olla jo äiti pienelle lapselle? Ehkä tuntuisi paremmalta, jos saisin oikeasti keskustella tästä, vakavasti ja kuin aikuinen ihminen. Miten yksi keskustelu voi tuntua niin kaukaahaetulta ja pelottavalta ihmisen kanssa, joka tuntuu elämäsi mieheltä? En jatkuvasti haluaisi vain heitellä läpyskää miehelle tai kieltää että "en mä tässä mitään raskaaksi halua tulla" kun miehen ilme menee kauhistuneeksi. Tarvitsisi kai myös rohkeentua ja avautua vaikka yhdelle parhaalle kaverille asiasta. Ei kai mun tätä tartte yksin pyöritellä. Alkaa vaan toden teolla kyllästyttää tää soutaminen ja huopaaminen tämän vauva-asian kanssa, ensin saan vihreetä valoa ja sitten yhtäkkiä makaan rähmälläni kun matto on vedetty jalkojen alta.
Tää oli taas tällaista sekalaista tekstintynkää näin yksinäisenä torstai-iltana. Äijä lähti kaverille ja minä täällä yksin omien mietteideni kanssa.
Kiitos kun jaksatte lukea.
PS. Tuntuu että ympärillä on nyt juuri saman ikäisten keskuudessa kova vauvabuumi, ja mikäs sen raivostuttavampaa kuin töissä ottaa kantaa näihin "no, milloinkas teille" kysymyksiin.
Luoja - miks ihmisten on pakko kysellä noin yksityisiä asioita?