Yrityksen odottajat

Huomenta päivää kaikille.

Mäkin käyn täällä joka päivä katsomassa, että onko tullut uusia juttuja. Viihdyn aika paljon tämän sivuin muilla palstoilla niin tulee usein teitäkin muistettua.

Vauva- asiaan ei mitään ihmeellistä muutosta. Vauvoja ja raskausuutisia putkahtelee koko ajan lähipiiristä ja se on myös aiheuttanut meillä vähän juttelua aiheesta. Mies oli ihan itse ajatellut ja pohtinut kumpi olisi viisaampaa hankkia koira(jota molemmat myös toivomme) nyt vai vasta sitten kun uusi tulokas on muutaman vuoden ikäinen. Miten te muut olette tehneet?

Meillä odotellaan täällä menkkoja alkavaksi ja edellisistä menkoista on jo 37 päivää. Sitä edellinen kierto olo 38 päivää. En muista että kierrot olisivat ennen olleet näin pitkiä. Pillerit lopetin tammikuussa ja tunsin ovulaation todella selvästi n.puolen vuoden ajan, koska kivut olivat aika kovat. Nyt muutamaan kuukauteen en ole tuntenut oikein mitään oviskipuihin liittyvää. Voiko tällainen pieni stressi ja jännitys aiheuttaa tälläistä vai vaikuttaako lievä ylipainoinen näin paljon? 170cm/85 kg. Olen jojolaihduttaja, joten olen ennenkin ollut tämän kokoinen. Silloin ei vain ollut miestä, eikä pelkoa raskaudesta, joten en tarkkaillut kiertoni pituuksia. Olisi kamalaa, jos ylipainoni on tämän takana ja emme voi saada lasta ennen kuin olen laihempi. Mitä te muut tuumatte asiasta? Yrityksemme alkaa vasta huhtikuussa, joten aikaa on karistaa muutama kilo. Luulisi tästä tulevan motivaatiota laihtumiseen. Mitä luulette paljonko voisin saada pudotettua pelkällä ruokavaliolla? Liikunnan lisääminen on vaikeaa 3-vuorotyössä ja 5 vuotiaan tytön kanssa. Nämä sateisen harmaat syyssäätkään eivät houkuttele liikkumaan.

Nyt salaatin tekoon ennen kuin työmaa kutsuu.
Kuulumisiin.
 
Mulla loppuukin tämä yrityksen odottelu jo ja yritys alkaakin jo tästä kierrosta :) Tai no yritys ja yritys, saa nähdä osutaanko oikeaan ajankohtaan milloinkaan kun ovistestejä en aio käyttää enkä yhtään tiedä milloin koko ovis on :D Mutta yritetään kuitenkin, käyn täällä varmaan kuitenkin lueskelemassa teidän juttuja, tsempit odotteluun kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Helou vain kaikille! Hiljaisen puoleista täällä on ollut, mutta ajattelin tulla kertomaan viime aikojen jännittäviä kuulumisia.

Elikkäs. Oon syönyt monta vuotta pillereitä, jolloin menkat tuli tarkalleen 28 päivän kierrolla. Ennen pillereiden aloittamista silloin muinoin, mun kierto oli myös sen 28 päivää. Nyt pillereitten lopettamisen jälkeen ensimmäinen luomukierto oli edelleen 28 päivää ja nyt meneillään siis toinen luomukierto. Ollaan käytetty ja oltu käyttämättä ehkäisyä :D Toisinsanoen oltiin yhden kerran kp 11 puuhissa ja käytettiin keskeytettyä, mutta mies oli aktin jälkeen ilmeisesti hieman epävarma, onnistuiko ajoituksessaan täydellisesti.. Muuten ollaan käytetty kortsua. Viime kierrossa ovulaatio oli todella kivulias, mutta tällä kertaa se meni melkein huomaamatta ohi. Kiertopäivänä 10 oli pientä nipistelyä vasemmalla puolella alavatsaa, mutta en oikein sitä osannut kuvitella oviskivuiksi, kun se oli niin pientä edelliseen verrattuna ja niin aikaisin.

Nyt elellään kiertopäivää 30/28 eikä kuukautisia näy. Kiertopäivinä 23-24 tuli pöksyihin ihan pientä rusehtavaa tippaa. Samoihin aikoihin alkoi kovat alavatsakivut, jotka jatkuneet toista viikkoa jo. Kuukautiskipujen kaltaista nipistelyä ja särkyä, samoin alaselkää välillä särkenyt. Siinä oli faktat.

Sitten on tietysti näitä muita oireita, jotka pelkään olevan vaan ja ainoastaan oman mielikuvituksen tepposia. Päänsärkyä ihan hirveesti, pyörryttänyt muutaman kerran, raudan makua suussa muutaman kerran ja sitten ihan vaan sellainen tunne, että olis raskaana. Painontunnetta ja turvotusta masussa. Nii ja pissalla hypännyt koko ajan...

Kysymys kuuluukin, että onko mun kuukautiset myöhässä pillereiden lopettamisen, stressin tai tahdonvoiman takia? Vai voisko pieni nyytti olla saanut alkunsa? Toisaalta, oon nyt aivan onnes tehnyt tietty jo testejäkin, jotka kyllä puoltaa ensimmäistä vaihtoehtoa. Ensimmäisen testin tein hätäpäissäni jo silloin, kun tuli vähän rusehtavaa vuotoa, eli melkein viikkoa ennen kuukautisten odotettua alkupäivää. Negaa näytti. Toisen testin tein eilen päiväpissasta ja edelleen puhdas nega. Sunnuntaina ajattelin tehdä seuraavan testin, jos ei ennen sitä ala näkyä punaista..

Tämä on saanut mut jo parissa päivässä aivan vainoharhaiseksi :D Koko ajan hyppään vessassa tarkistamassa, että onko tullut mitään. Muuten voisin olla ihan normaalisti, mutta kun kipujen perusteella sitä odottaa kuukautisia alkavaksi koska vaan..

Mitäs kanssasisaret meinaatte? :p
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 15.11.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Tootsie Roll26vsyksy 20141.
Zannuliini28vsyksy 20141.
Donna8232v12/20143.
Jendi26valkuvuosi 20151.
Hiitu21v03/20151.
venla9023v03-04/20151.
outius28v04/20152., 1.yhteinen
Jaanel23v04-05/20152.
amaliaaa18vkevät 20151.
Jutska32vkevät 20153.
Pimu83?kevät 2015 (?)3.
pumpulipallero28v06/20151.
Ruutinen33v06/20153., 2.yhteinen
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
He.Ti29v? (ei tiedossa)3.
Mayinka31v? (ei tiedossa)2.
sokerisirkka23v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
unikirja26v ? (ei tiedossa)3.
Äidiksisyntynyt25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Inuko
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
Ruusannuppu
SininenNainen
teddybear82
sissi80

Yrittämään päässeet:
päärynärouva - 07/2014
Norna - 07/2014
veepu123 - 07/2014
Mariiii - 08/2014
Marlin - 08/2014
niiskuilija - 08/2014
maggis - 09/2014
Apsuli - 09/2014
Salliina85 - 09/2014 (plussa)
saraheinä - 11/2014
suan - 11/2014
InkeriIisakki - 11/2014
maamis - 11/2014 (plussa)

Yrittämään päässeiden ketju:
<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Viimeksi muokattu:
saraheinä ja suan Tsemppiä yritykseen, toivon kummallekin nopeaa tärppiä! :)

SininenNainen Minulla kävi ainakin niin, että ensimmäinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen oli 28 päivää ja sen jälkeen piteni kierto kierrolta ja nyt on tasoittunut 33-34 päivään eli uskoisin, että johtuu pillereiden lopetuksesta. Toki myös stressi voi pitkittää kiertoa ja onhan tuossa myös pieni mahdollisuus raskauteen.

Täällä opiskelukiireitä, joiden vuoksi aika tuntuu menevän vauhdilla (onneksi)!
 
Täällä ollaan! Me elellään hektisempää elämän vaihetta. Mulla on 11 kurssia tässä jaksossa, niin kiirettä pitää. Pikku hiljaa valmistaudutaan jouluun. Pitäs viimeset joululahjatkin hommata.

Tsemppiä yrityksen aloittaneille ja pikaista tärppiä!

Ihanaa loppuvuotta muille!
 
Tervehdys.
Täältä huikin, listoilta tipuin jo aikoja sitten.
Oli vaan pakko lykätä koko pikkukolmos-asia ihan tonne taka-alalle että sain asioita mietittyä ihan joka kantilta.
Nythän on juttu siten, että meillä alkoi yrittäminen tjottailemalla eilen. Laskujen mukaan ovis ois ens viikon loppupuolella mutta enpä jaksa stressata. ????
Pääasia on että nyt on viimeinkin päätös tehty.
Siirrynkin tuonne yrittäjien puolelle, toivottavasti liitytte seuraan pian. :)
 
Moikka kaikki. En ookkaan hetkeen ehtinyt pyörähtää täällä ja nytkin tulin vain toivottamaan kaikille tsemppiä odotteluun ja kertomaan että meiltä jäi yritykset tällä kertaa välistä, vauva on siis tuloillaan jo. Kerran jätettiin kumi pois kun piti olla "varmat päivät", siitä sitten tärppäsi.
 
Onneksi olkoon maamis!:) Sinun ei sitten tarvinnut pitempaan stressailla.
Minulla kanssa ollut vahan jaahylla tama vauvakuume, ei siis ole niin hirvea hinku nyt ja heti saada lapsi. Ehka vaikuttaa asiaan myos, etta haluan ekana viettaa haat ja sitten saa vauva tulla.
On kylla ollut mukavaa huomata, miten oma kroppa toimii pillereiden jalkeen. Ihan erilailla tuntee etta ovulaatio tulossa ym. Ehka sita ei edes muistanut, koska soi niin monta vuotta e-pillereita.
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Paljon onnea maamis :)
InkeriIisakki tsempit yritykseen, toivon teille nopeaa tärppiä! :)

Täälläkin on hiukan ollut vauvakuume taka-alalla, kun on ollut opiskelujen vuoksi niin kiireinen syksy. Ihan tarkotuksella otin paljon kursseja, että keväällä voisi sitten vähän himmailla. Ja kaiken lisäksi aika menee vauhdilla kun on niin kiire! :D

Toisaalta taas toivoo niin paljon sitä omaa lasta. Teen opiskelujen ohessa töitä lastenhoitajana ja ne lapset ovat vaan niin suloisia! Varsinkin silloin tulee kamala kaipuu oman lapseen, kun ollaan hoitolasten kanssa vaikka puistossa ja kiikutaan porukalla ja he nauravat sydämen pohjasta, tai kun pienimmäinen nukahtaa mun syliin tai kun he juoksevat äitinsä luokse "äitiäiti".. Voi että :heart:

Mutta kuukaudet tulee ja menee ja kohta on jo joulu ja uusi vuosikin! :)
 
Hiitu se on kylla hyva pitaa itsensa kiireisena niin ei kokoaika kerkea miettimaan asiaa ja stressaamaan:)
Joko on porukoilla jouluvalmistelut aloitettu? onko pikkujouluja tiedossa? meille tulossa kaymaan vieraita, meinataan kayda mm. ulkona syomassa ja vahan kierrella ympariinsa ja kayda katsomassa haapukuja tulevan kaason kanssa :) ei ole enaa pitka aika jouluun! ja tuossa juuri mietiskelin etta ei sita niin kovin pitka aika kevaaseen, meinasin maaliskuussa aloittaa ne pre-pregnancy vitamiinit ja kesakuussa onkin haat! aika menee vauhdilla. Eipa sita tieda jos heti vaikka raskautuisi..:) saa nahda!
Ostin kylla netista kasan ovistesteja, onpahan sita jotain ajanvietetta aina kerran kuukaudessa, ainakin paasee jannaamaan viivoja ovistestissa :) tietaapa sitten mita tuleman pitaa, parempi pitaa kirjaa. Toivottavasti ei stressaa kun itse yritys alkaa.
Miten muilla? :)
 
Täällä on nyt onnensekainen hämmennys päällä. Tein äsken testin, koska menkat ovat viisi päivää myöhässä, ja sieltähän pärähti vahva plussa! :heart:
Olemme molemmat hämmentyneitä mutta onnellisia, toivon niin paljon, että kaikki menisi hyvin.

Haluaako joku alkaa päivittelemään listaa, jos kohta puoliiin siirryn toiseen ketjuun? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 25.11.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Tootsie Roll26vsyksy 20141.
Zannuliini28vsyksy 20141.
Donna8232v12/20143.
Jendi26valkuvuosi 20151.
venla9023v03-04/20151.
outius28v04/20152., 1.yhteinen
Jaanel23v04-05/20152.
amaliaaa18vkevät 20151.
Jutska32vkevät 20153.
Pimu83?kevät 2015 (?)3.
pumpulipallero28v06/20151.
Ruutinen33v06/20153., 2.yhteinen
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
He.Ti29v? (ei tiedossa)3.
Mayinka31v? (ei tiedossa)2.
sokerisirkka23v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
unikirja26v ? (ei tiedossa)3.
Äidiksisyntynyt25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Inuko
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
Ruusannuppu
SininenNainen
teddybear82
sissi80

Yrittämään päässeet:
päärynärouva - 07/2014
Norna - 07/2014
veepu123 - 07/2014
Mariiii - 08/2014
Marlin - 08/2014
niiskuilija - 08/2014
maggis - 09/2014
Apsuli - 09/2014
Salliina85 - 09/2014 (plussa)
saraheinä - 11/2014
suan - 11/2014
InkeriIisakki - 11/2014
maamis - 11/2014 (plussa)
Hiitu - 11/2014 (plussa)

Yrittämään päässeiden ketju:
<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Listan päivitys on helppoa, painaa tosta lainaa, tekee muutokset ja muistaa poistaa alusta ja lopusta QUOTE-kohdat hakasulkuineen!

Minä siirryn nyt tuonne odottajiin, toivottavasti tulette pian perässä! Tsemppiä yrityksen odotteluaikaan, toivottavasti se menee nopeasti. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Hiitu: Paljon onnea! <3

Meillä ei oo vielä joulua laitettu kotia, kun on muutto vielä ennen aattoa edessä. Pikku hiljaa loppuu viimeiset kurssit ja helpottaa tää stressi! Viimeset pari viikkoa on ollut tosi stressaavaa, joten tänä vkl oli outoa, kun en tehnyt yhtään koulujuttuja. Harmi, kun täällä on keskustelu hiljentynyt! Onko listan kärkipäässä olevilla alkanut jo yritys? Laskeskelin omia kiertoja, niin 6 kuukautisen olisi vielä hyvä odottaa ennen yrityksen aloittamista.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiitu
Taidan liittyä mukaan.

Olen 23 vuotias, mieheni vuoden vanhempi. Naimisissa ollaan oltu 2,5 vuotta. Asutaan vuokralla ja yritetään löytää töitä. Miehellä on kyllä yksi työpaikka, mutta se on keikkatyötä, ja toinen määräaikaisuus loppuu.

Vauvaa oon kuumeillut naimisiin menosta lähtien, mutta talous ei ole ollut tasapainossa opiskelujen takia. Nyt on toivottavasti kummaltakin opiskelut opiskeltu... Paljon ollaan keskusteltu aiheesta ja kummatkin oltaisiin valmiita nyyttiin, mutta uskallus ei taida riittää tällä rahatilanteella..

Lueskelen ketjua taaksepäin pikkuhiljaa, toivottavasti uudet tulokkaat ovat tervetulleita.

Fairytonia, yritys alkaa kesä/syksy 2015. (Tämä ainakin on ollut toiveissa, säästäminenkin omaa ihmettä varten aloitettu)
 
Heippa kaikille!
Ajattelin liittyä tännekkin ketjuun, koska tämä kuvaa parhaiten sitä fiilistä, mikä itsellä on. Meillä siis v-2008 syntynyt pikkukeskonen poika ja v-2011 syntynyt poika. Miehen kanssa on kolmannesta ollut puhetta monesti. Häntä pelottaa raskaus ja synnytys mun ja vauvan terveyden vuoksi (aiemmista ollut komplikaatioita). Mua sitten taas pelottaa miten selviän kolmen lapsen kanssa, koska minulla masennustaipumusta. Olen kuitenkin pitkään voinut hyvin ja kova vauvakuume on päällänsä ja aina oon jaksanut lapset hoitanut hyvin, joten on luotto siihen, että kaikki menee hyvin. Ehkäisynä ollut hormonikierukka, nyt tullut kuitenkin kovia alavatsakipuja ja olen menossa lääkäriin. Jotenkin ajattelen, että jos mulla nyt joku tulehdus tms. että kierukka joudutaan poistamaan, niin ei kohtalo voisi selvemmin osottaa, että nyt ois kolmannen paikka
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa! Olen viettänyt pitkään taukoa palstalta, mutta pikku hiljaa voisin tehdä paluuta, koska listaa katsoessa oma nimi alkaa jo olla aika ylhäällä (muistan kun aiemmin kirjoittelin ja olin listan häntäpäässä ja se tuntui niin pahalle)

Minä sekä mies molemmat jo malttamattomina kuumeillaan pienokaista, mutta haluan suorittaa opintoni päätökseen ennen perheen perustamista :)

Olen kyllä aina välillä lukenut teidän kirjoituksia. Onnea kaikille plussanneille, yrittäville ja uusille tervetuloa!

Vietin tässä vähän aikaa sitten synttäreitä ja listassa ikä nyt vielä väärä ;)
 
Ihanaa uutta vuotta kaikille!

Tulihan se joulukin sieltä vaikka tuntui ettei se ikinä tuu ja sen myötä loppui kouluhommat. Kevät onkin helpompaa ja valmistuminen häämöttää (näillä näkymin ens jouluna). Me lyötiin lukkoon, et jos kummempia ei ilmene, nii yritys alkaa toukokuulta. :)

Haluaisiko joku päivittää listaa? Ipadil en ite ainakaan saa muokatuksi listaa.
 

Yhteistyössä