Yrityksen odottajat

5th
Mun henkilökohtainen mielipiteeni on, ettei kaikille miehille tule sellaista varsinaista vauvakuumetta koskaan. Siis saattaa olla ajatus siitä, että joskus lapsia joo, mutta ikinä se ei iske kuin metrinen halko, että NYT! Ehkä se on miehellä vähän eri asia, kun se ikä ei tule samalla lailla vastaan kuin naisella. Kenties siksi naiselle on sisäänrakennettu biologinen kello.

Mutta siis mä olen aikanaan joutunut todella tuuppimaan miestä lapsentekohommaan. Hän odottelisi sopivaa hetkeä varmaan vieläkin! Hänelle ei myöskään koskaan esim. raskausaikana tullut mitään vauvakuumeeksi laskettavaa. Oli kyllä mukana ultrissa jne., mutta ei juurikaan intoillut koko asiasta. Hän ei muutenkaan kyllä ole sellainen lepertelijätyyppi. Hänestä kuoriutui isä vasta sillä hetkellä kun ensimmäinen lapsi tupsahti maailmaan, ja on nyt maailman paras isä neljälle (kohta kenties viidelle ;)) lapselle. :heart: Eikä taatusti ole katunut päivääkään, että antoi minulle periksi tässä asiassa...
 
Kiva kuulla 5th! Oon sitäkin yrittänyt sanoa miehelleni, kun hän kokee siitä pahaa mieltä, ettei voi antaa minulle sitä mitä haluan, että se voi olla että oikeasti siihen lapsentuloon herää vasta siinä vaiheessa kun lapsi kasvaa vatsassa, alkaa potkia yms ja viimeistään sitten kun se syntyy..
Täytyy vielä jonkin aikaa varmaan tässä odotella, ja taas ottaa asia sitten tosissaan puheeksi. Tiedän, että meistä tulee varmasti hyvät vanhemmat, mutta olen ehkä siinä mielessä rohkeampi kuin mieheni. :)
 
Minäkin voisin tulla listalle. Ikä 25, ensimmäisen yritystä kovasti odottelen, ei vaan tietoa, milloin yritys aloitetaan

veepu123 Samassa veneessä ollaan miesten kanssa, joista ei ota mitään selkoa. Tällä hetkellä kauneinta,mitä mieheni suusta voisin kuullu olis, että "Kulta haluan kanssasi lapsen". Mutta valitettavasti totuus on se, että mies vaan toteaa, ettei halua lasta nyt, eikä osaa luvata, milloin haluaa. En vain halua uskoa, että hän oikeasti ajattelee, että lapsia ruetaan yrittämään vasta viiden vuoden päästä.
 
Veepu123 ja tanttumaaria, meillä miehen lämpenemiseen auttoi se, että en puhunut hänelle asiasta moneen viikkoon mitään. Turhauduin niin paljon tilanteeseen, että päätin että antaapa olla. Mutta kas kummaa, kylläpä sitä miehen mieli sitten alkoi muuttua. Kysyin mikä siihen vaikutti niin hän vastasi, että se kun sai omassa päässä rauhassa miettiä asiat läpi. Minä siis vain lopetin vauvasta puhumisen. Voisiko miehen kanssa keskustella hyvillä mielin siitä, että kuinka paljon oikeasti sinä sitä lasta haluat ja että haluaisit saada jonkin verran osviittaa siitä, että milloin hän olisi valmis? Samalla voisi ihan ääneen sanoa sen, että antaa nyt asian hautua ja toivot, että hän ajattelisi asiaa nyt ihan vain issekseen. Esim. juurikin jos malttaa muutaman viikon/kuukauden olla puhumatta asiasta, saattaa mies itse herätä ajattelemaan asiaa aivan eri kantilta. Tuntuu, että miesten täytyy vaan saada jotenkin päättää itse loppupeleissä näistä asioista, tai ainakin luulla niin... :D Kuinka kauan olette kuumeilleet myös miehen kuullen/nähden? Minä ehdin höpöttää vauvasta melkein vuoden, ennen kuin mieskin lähti mukaan. Kun palaatte myöhemmin asiaan, voi olla ihan eri ääni kellossa. Toivon ainakin! Tiedän niiiiiiin miltä teistä tuntuu! Olin itse samassa jamassa pari kuukautta sitten ja toivoin ihmettä. Kyllä ne miehetkin siitä herää ja lämpenee, ne tahtoo tulla vaan vähän hitaammin messiin tällaisissa isoissa asioissa.

Täällä ollaan selvitty ahdistuksen pauloista (ainakin toistaiseksi, toivottavasti ahdistus ei palaa). Nyt jatkuu kuumeilu taas hyvillä mielin positiivisten ajatusten siivittämänä mennään kohti tulevaisuutta. Mies on ollut reissussa koko viikon, ihanaa saada hänet tänään kotiin. <3 Tahdon vielä kiittää kaikkia, jotka kirjoittivat minulle kauniita sanoja täällä, kun avauduin. Se auttoi oikeasti tosi paljon. Aivan mahtava porukka täällä!

Minä en kauaa ehdi listalla olemaan, mutta voisin tulla eli tiedot on Kuukiuru 24 v, yritys alkaa näillä näkymin marraskuussa ja esikoinen olisi haaveissa. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 5th
Täältä löytyy vielä yksi! Ikkää löytyy 23vuotta ja odotellaan milloin voisimme aloittaa yrittämään meidän yhteistä lasta. Hormonaalinen ehkäisy jätetty pois jo, mutta ruvetaan yrittämään vasta ensi kesänä/syksynä. Ja sekin on ehkä, tässä on nimittäin paljon mutkia matkassa..pitäisi saada rakennettua talo ensi vuonna ja vakinaistettua työ. Se on varma että työkuviot mennee ok, mutta tuo talo. Ennen sitä ei tule vauvaakaan.

Elikkäs autumnn, 23v, , yritys alkaa kesä/syksy 2014 ja esikoinen :)
 
5th Ihana oli kuulla kokemuksista, kiitos! Saa vähän uskoa, että vaikka alku voi olla heittelevää, niin toivoa on! :)

Täällä tilanne on hieman muuttunut ja siirrynkin jo nyt tjottailemaan ja kuumeilemaan esikoisesta haaveilevien ketjuun!
Käyn täällä välillä vakoilemassa, paljon tsemppiä kaikille yrityksen odottajille! Aika voi tulla kohdalle nopeammin, kuin uskookaan.. ;)

muoks. kirjoitushärö..
 
Viimeksi muokattu:
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 27.9.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
5th31v01/20145.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
empuska21v11-12/20131.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
kuukiuru24v11/20131.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
maijams25v? (ei tiedossa)1.
Ninnu8330v? (ei tiedossa)3.
Sandri24v11-12/20131.
Spukka21v2014-20151.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12324v? (ei tiedossa)1.

Yrittämään päässeet:
Nipsut
 
Mä olen täällä silloin tällöin myös kirjoitellut, ja tarkoitus oli alunperin päästä yrittämään ens keväänä/kesänä. No kappas, se sitten aikaistukin miehen aloitteesta ja kumit on nyt heivattu kokonaan nurkkaan joitakin viikkoja sitten ja näillä eväillä mennään =) Eli minua ei tarvitse sitten listoille ottaa ollenkaan, siirryin tuonne kolmikymppisiin ekakertalaisiin.

Tsemppihalit kaikille, kyllä se odotus teilläkin vielä palkitaan! :wave:
 
mua jotenkin jänskättää ihan kauheesti varsinkin teidän ensikertalaisten puolesta :D ite pääsin "helpolla" vaikka pähkäilyä vahinkovauvaan liittyen olikin, mutta ei ole tarvinnut olla arpomassa että oisko nyt sopiva hetki vai ei, hirmu hankalaa varmasti semmoinenkin!
 
Mua on alkanut kanssa jännittää, tästä tulee aika jännä loppu vuosi! Mä tässä oon lueskellu synnytyksestä ja ääneenki vieressä istuvalle miehelle.. se sano että pitää musta huolta synnytyksessä, ihana <3 me totesin leikittelevästi etten halua synnyttää ja mies totesi, että se on pakko :D

Onnea yritykseen niille, jotka ovat jo niihin pinoihin lähteneet! :) <3 toivottavasti yritysaikanne on lyhyt ja saatte ihanan pienen pian :)
 
No voi :heart: Olessani töissä mies oli käynyt ostamassa kaupasta vauva-lehden ja kaksplussan, minulle totta kai. Ihan kiusallani kysyin, että noh meinasitkos itse lukea niitä.. Vastauskseksi sain: "Enpäs tiedä ;) Sit siä kuitenki suutut jos miä luen ne ennen siua." Hihi, sieltä se kiinnostus alkaa heräilemaan pikku hiljaa. Tuollaisella miesten omalla tavalla, ihan hassu <3
 
  • Tykkää
Reactions: veepu123 ja Sandri
Mun pitäis tehdä koulutehtävää ja tässä haaveilen vaan vauvasta.. Alavatsa on tuntunut oudolta, toisaalta oviksen pitäis olla keskiviikkona eli ehkä tää kuuluu asiaan.. Tiistaina alkaa jo lokakuu, yritys lähenee taas ;) vaikka eipä tuo ukkokulta nytkään mitenkään vastahakoiselta tunnu petipuuhien suhteen vaikka tässä ilmoittelen kokoajan missä mennään :D joo, josko niitä kouluhommia sitten..
 
Joo ei täälläkään nuo petihommat ole niitä vastenmielisimpiä asioita. Luulisi ettei ainakaan yrityksen alkaessa työmotivaatio olisi kovinkaan kadoksissa, apua :LOL:

Olen tässä viimeisimpien kiertojen aikana ruennut metsästämään tuota ovista aivan urakalla(en ajattelut rueta kuitenkaan tikutellen sitä metsimään, joo enpä.) Vähän tuntuu jonkin sortin nippailuja yms. olevan joka päivä niin otappa näistä nyt sitten selvää että milloinka siellä elimistössä tapahtuu jotain niinkin hyödyllistä kuin ovulaatio. Jos nyt kiertoni on sen 27-29päivää(28 laskuriin) niin minun olisi pitänyt ovuloida 24.-26.päivä. Epäilen kyllä vahvasti ajankohtaa, mutta eihän sitä tiedä. Ovuloinko laisinkaan vai en, milloin, en tiedä.
 
Mä aloin tikuttaa ovista heti ku jätettii ehkäisy pois, kun halusin tuntea kroppaani.. ei muuten hullumpi idea, mutta kun kierto on ollut niin säännöllinen ekat kaksi kiertoa, niin sitä tietää vähän liiankin hyvin milloin voisi tulla raskaaksi.. ja kun haluaa kunnioittaa miestä niin sitä tulee aina varoiteltua, kun sillä keskeytetyllä mennään.. Tosin vähän tuota toistakin on vissiin houkuttanut antaa mennä vaan :D noh, eihän tässä vissiin tarvi enää kauaa odotella.. Mut onhan nuo ovulaatiotestit aika koukuttavia, kun haluaa tietää mitä siellä kropassa tapahtuu :)
 
Minäkin oon ajatellut, että ne ovistikut vois olla hyviä käyttää jo ennen yrittämistä. Tietäspähän ainakin et milloin ne menkat alkaa, kun nyt on vaan Womanlog puhelimessa, jonka avulla yritän tietää millon mun menkat alkaa.. :D Ne kun oli ennen pillereitä ihan epäsäännölliset ja eka kierto pillereiden jälkeen oli aika lyhyt..
Mut tuokin on kyllä totta, että kun tietää milloin on se hedelmällisin aika, nii tulee kiusaus puhkoa kumit tai muuta.. :D en ole sitä kyllä tehnyt.
 
En nyt muista olenko tänne mitään kertaakaan kirjoittanut, mutta lueskellut olen kyllä.
Ajattelin vain kun on listakin jo tehty, niin mut saisi sinne lisätä.

Sano Pirkka, 30v, 2015-2016, 1. lapsi.


Minulla vauvakuume ei ole iskenyt "halolla päähän", vaan se tulee ja sitten menee, pieninä aaltoina ja sitten vähän isompina. Kohta se taas unohtuu, kunnes taas jonkun ajan kuluttua vauvahaaveet pulpahtavat ajatuksiin. Olen kyllä puolisollekin (avo) asiasta maininnut, lähinnä tiedustellut, että koskas niitä vauvoja aletaan ihan tosissaan miettimään. Mutta ei missään nimessä mitään painostusta.

Kuitenkin mies on parikin kertaa kysellyt, että "kuinkas kauan se (kupari)kierukka voi vielä olla?" . Viisi vuotta tulee täyteen keväällä 2015 ja sitten se pitää ottaa pois ja siihen olen sitten ajoittanut tuon yrityksen aloittamisen, aikaisintaan.
 
Heips taas. Olen täällä lueskellut teidän kuulumisia vaikka toiveilijoihin jo siirryinkin. :) pakko kommentoida tuota miesten vauvakuumeilu asiaa, josta täällä jo jotkut ajatteli ettei he sitä koekkaan. Mieheltäni (jolla kauhee vauvakuume myös) kysyin että onko miehillä vauvakuumetta. Ja voi kyllä! Näin hän sanoi. :) se, koska se tulee niin ei voi tietää. Itse kun viikolla raskaustestin tein ja se näytti negaa ( jonka jo melkein tiesinkin) mies oli kovin pettynyt tästä.
Eli ei hätää. Ei se iha mahdoton ajatus ole. :)

Mies kertoi että miesten kelkkafoorumilla on myös ketju vauva uutisille. Eli kyllä ne miehetkin vauvoista puhuu, vaikkei kaikkea meille piinaileville naisille kerrokkaan ;) (oli sielä miesten painonvartija ryhmäkin ja kirjoittelevat jatkotarinoita jokainen vuorollaan 3 sanaa...)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä