Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Heippa!
Klaavalle paranemisia :hug:
Onko kellään kokemusta antibioottikuurista selexid 200mg?
Alotin eilenillall kuurin 2x2 virtsatietulehdukseen ja tuntuu et olo vaan pahenee. Jouduin tänään lähtee kesken työpäivän kun vatsakipu vain ylty ja olo oli kuumeinen :( Kävin työterv.hoitajal ja se kyseli lääkärilt niin toteski et pitää vain seurata huomiseen et jos vaikka lääke ei puriskaan vielä. Onneks huomenaamul on neuvola.
Sain sit loppupäivän saikkuu ja huomisen mut huomen on muutenkin mun norm. vapaa päivä.
Sit se terv.hoitaja selitti et raskauden on oltava pidemmäl kuin viikol 15 kerta tunnen liikkeet johon totesin et oon ollu ultras ja se on just näin ja samaan syssyyn totesin et on kolmas.....no ite se on juuri palannu ekast äippälomalt...
...sit viel selvitti mul et nää pissatulehdukset on tosi yleisii raskauden aikana ja kärsinkö silloin aikaisemmis....niin eihän siitä ole kun 13 ja 15 vuotta takaperin et sinnehän muistaakin kuin eilisen päivän kaikki vaivat ja tulehdukset :LOL: ....siis oikeesti en muista et oisin moisest kärsinyt.
Please, kirjotelkaa jos kokemust tai kuulleet joltain!!!!
Kiitos jo etukäteen!

Mimosa
Voi voi, paranemisia teille kaikille kipeille!

Vai, ettei voi tuntea liikkeitä... Sanonpahan vaan, että olen ihan satavarma, että tunsin tässä kolmannessa raskaudessa hentoja liikkeitä jo niin aikaisin, kuin rv 12-13. Ja näin olen kuullut muiltakin.
Se th on vielä niin kokematon, että ei ymmärrä, ettei kaikki mene oppikirjojen mukaan.
Meillä on kanssa neuvolassa ollut välillä nuori th, jolla ei ole itsellä lapsia. Kamalan mukava hän on, mutta itsekseni olen välillä ollut huvittunut, kun on välillä niin "asiantuntijaa", vaikkei ole omia kokemuksia...

Olen kyllä kuullut, että raskausaikana voi tulla helpommin pissatulehdus. Itse kuulun niihin onnellisiin, jolla ei ole ollut koskaan.

Olen menossa klo 10.40 (vasta) kilpirauhaskokeille, ja arvatkaas vaan onko vähän nälkä, kun ei saa syödä ennen sitä. Toivottavasti ei iske huono olo.
Hiukan olen sitä mieltä, että voisivat labrassa joustaa, ja ottaa raskaanaolevat kokeille jo ennen klo 8.00.

Hieroin eilen netin kautta kauppoja rintarepusta. Löysin huippuhalvan, kuvien perusteella suht´ siistin yksilön. Varmaan ensi viikolla saan sen postitse.
Oletteko itse käyttäneet rintareppua lapsillanne?
Meillä oli toisella lapsella, ja minusta se oli tosi hyvä.
Poika oli ihan pienenä siinä paljon, joka ruokaa laittaessani, ja oli tosi tyytyväinen vauva. =)

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Vaihteeksi olen töissä. Meillä kuopus sairasti a-virusta tai vastaavaa viime torstaista. Pari päivää oli aika korkea kuume. Itselläkin on yskä ja nuha, mutta ilmeisesti raskaus on suojannut pahemmalta sairastumiselta. Olo on kumminkin aika surkea ja työn teko aivoillaan on melko hankalaa, kun väsyttää ja on nuha. Ei tuo ajatus oikein kulje yhtään mihinkään.

Tuosta rintarepusta joku kyseli. Meillä oli joskus esikoisella käytössä, mutta minä en oikein tykännyt (oli varmaan huono mallikin). Jotenkin pieni vauva jäi siinä "roikkumaan" liian kauas itsestä. Enemmän olen tykännyt kantoliinasta (sellaisesta rengasmallista, jonka sitomiseen ei mene aikaa).

Noista liikkeistä. Kyllä minäkin tunsin tässä raskaudessa liikkeet jo hyvissä ajoin. Varmaan viikolla 13-14, joten kyllä se on iham mahdollista. Ja kai ne liikkeet tuntuu ensisynnyttäjilläkin yhtä aikaisin, muttei ne vaan niitä tunnista. Nyt moneen kertaan raskauden kokeneena ne osaa jo tunnistaa tosi varhaisessa vaiheessa.

Mulla on ollut tosi paljon virtsaputkentulehduksia nuorena, ei tosin raskausaikana. Jos lääke on määrätty pelkän bakteerihavainnon perusteella, se voi olla väärä. Varsinainen bakteeri selviää vasta viljelystä ja joskus sen perusteella on ainakin mulle vaihdettu lääkettä. Tauti on kuitenkin sellainen, että siihen määrätään heti joku yleinen antibiootti ja joskus se ei olekaan oikea. Tärkeää on kuitenkin aloittaa hoito pian, sillä muuten tulehdus voi edetä munuaisiin ja aiheuttaa sitten ihan vakavammankin sairastumisen.

Huomenta!

Eilen oli neuvola ja pissanäyte puhdas eli lääke on alkanut puremaan. Kuten neuvolassakin sanottiin, niin arvoitukseksi jäi et oliko virtsatulehdus vaiko ei. Vatsakivut on nyt ainakin toistaseks taakse jääneet, onneksi. =)
Paino oli noussut 600g viimekäynnist. Hemppaa ei otettu, ei kuulemma tarvitse joka kerta.... säästötoimenpide sekin. Mulla ei pitäis olla kuulemma mitään hätää, ekal kerral oli 156 eli ei ole voinut siitä hirveesti vielä laskee.

Mitä vitamiini syötte, syöttekö mitään?
Mulla on ollut käytös multitabs, otan vain yhden päiväs toistaseks ja b-vitamiini. Lisäks joudun syömään kalkkitabletteja kun en muutenkaan juo maitoo ja maitotuotteit tulee vain käytettyy niin vähän.

Tänäänkin ihana päivä tulossa, harmi vaan et työpäivä, kuten monella muullakin, mutta eilen onneksi sain nautittuu siitä koiran kans kahden tunnin kävelylenkillä. Illalla naapuri kävi poitsunsa (Juha 4v.) ja koiransa kans kyselemäs neuvolakuulumiset ja siinäkin tuli sit oltuu ulkona. Juha kysy multa et mikäs se sun masus on ja silitteli sit mun masuu. Oli niin hellyyttävä ja tietty meidän Eve siinä sit katteli otsa kurtus, ei oikein vieläkään ole sopeutunut ajatukseen. Karo yritti illall tuntee sen liikkeitä ja totes et täytyy teidän sit hankkii sille leikkikaveri, et eiks olis kiva jos meitä olisi 4. Totesin vain et katsotaan nyt kun tämäkin ensin syntyy... Meidän neideil on niin erilainen ajatusmaailma.

Hyviä vointeja kaikille! B)
Terv. Jaana ja pikkunen masuasukki 15+3

Mimosa
Huomenta kaikille!

:)

Ollaanpas me pudottu kauas!
Millainen päivä teillä arvon leidit on edessä? Sään suhteen ainakin näyttäisi tulevan kaunis kevätpäivä.

Minä menen koittamaan, josko vanha autoni menisi katsastuksesta läpi.
Mies on sitä mieltä, että siitä on hyötyä, kun autoa katsastaa viimeisillään raskaana oleva nainen. :LOL:
Tai sitten katsastusmies syynää entistä tarkemmin, että on varmasti turvallinen...
Yleensä meidän perheessä minä olen se, joka käy katsastamassa autot. Tavallinen taktiikkani on laittaa lyhyttä hametta päälle, ja pynttäytyä hieman. En tiedä onko ollut apua, mutta aina on läpi mennyt, vaikka mies on muuta pelännyt.
Tässä hantissa ei taida pynttäytymiset auttaa. :LOL:

Kerran meillä kävi niin, että jouduin ratsiaan, eikä autoa ollutkaan katsastettu. Mies oli sanonut, että sen kuun loppuun asti on aikaa...
Oltiin koko perhe liikkeellä, lapset oli aika pieniä. Sain aika raivarin ukolle, kun poliisi käski tulla mukaansa autoon (minä ajoin). Ikkuna jäi auki, ja poikani, joka oli silloin n. 3v. huusi poliiseille ikkunasta: "Jättäkää meidän mamma rauhaan!". Tytär oli lallatellut: "Mamma joutuu vankilaan, mamma joutuu vankilaan..."
Kyllä oli poliiseilla ollut naurussa pitelemistä! =)
Olen sanonut myöhemmin pojalle, että hän on mun sankarini, kukaan muu ei ole koskaan niin ritarillisesti puolustanut minua! :heart:
Sakot siitä sitten seurasi, ja sen jälkeen olen muistanut katsastaa auton ajoissa. Joskin yleensä ihan viimeisenä päivänä.

Mukavaa torstaita kaikille! :flower:

No Mimosallahan oli "mukavia" kokemuksia auton katsastamisesta..

Täällä näyttäisi tänään tulevan aika kiva päivä. Tosin, mulla on flunssa ja mun pitäisi olla kotona (lähdenkin tästä ennen pitkää). Työt vaan meinaa painostaa jonkun verran..

Eilisessä neuvolassa oli proteiinit plussaa, joten piti sitten viedä pissanäyte aamulla. En kyllä usko, että siinä mitään on, mutta saapa nuo tarkistaa. Verenpaineet oli onneks normaalit. Varmaan tämä flunssakin vaikuttaa olotilaan.

Niin, ja hemogolobiini oli laskenut niin alas, että pitää sitten alkaa rautaakin syödä. Harmittavaa... Pitää varmaan tehdä verilettuja, kun ei maksaakaan saa syödä.

Neuvolassa oli harjoittelija eli otti kaiken vähän liian "vakavasti". Vähän huvittaa tällaista "vanhaa konkaria" jo tuollainen vouhotus joka asiasta, mutta eiköhän se suhteellisuudentaju siitä lisäännyt.

Aurinkoista kevätpäivää kaikille! Huomenna jo viilenee...

Heipsan!

Kaunis ilma täälläkin! Harmittaa kun nyt sitten taas kylmenee...

Olen sitten kolmatta päivää jonkun lievän vatsataudin kourissa, koko muu perhe onneksi terveitä. Hyvin ollaankin tähän asti vältytty, vaikka tuntuu että kamalasti on taas kaiken maailman vatsapöpöjä liikkeellä!

Nyt ehdin jo unohtaa kuka vitamiineista kyseli :ashamed: , mutta itse söin kuitenkin aika pitkälle lady vita plussaa, sitten kun hempat laski lähelle sataa ja levottomat jalat alkoivat tosissaan vaivaamaan, niin aloin syömään rautaa ja magnesiumia ja jätin lady vitat.

Ja rintarepuista sen verran että mulla on muutaman lapsen vauva-aikana ollut käytössä, viimeksi nykyisellä juniorilla baby bornin reppu ja tykkäsin hurjan paljon ja käytin ihan älyttömästi ensimmäisinä kuukausina. Todella kätevä! Ja niin hyvä malli ja leveät vyöt ettei käynyt yhtään selän päälle tai mihinkään muuallekaan. Tarviikin heti tänään kaivaa se esiin kun nyt muistaa... Se on kyllä mulle sellainen yksi elämää suunnattomasti helpottava asia :)

Nyt pitää käydä huuto.netissä katsomassa löytyisikö täältä päin Suomea siistiä, mielellään ruusukuvioista, ISOA laiskanlinnaa makuuhuoneeseen imetystuoliksi, ettei tule tätäkin vauvaa opetettua viereen nukkumaan ;)

Moikka!
Anteeksi alkauun, puran nyt teille vuorostani pahoitettua mieltäni.
Aamulla kysyin äidiltäni et huomaako minussa mitään ja totes et ei. Taputin masuani ja sanoin et on mielestäni kasvanut. Sit äitini sanoi erittäin ilkeällä äänensävyllä et " taasko sä oot raskaana" johon totesin et joo, onhan siitä kohta 13 vuotta aikaa!
Samalla ovenavauksella lähdinkin siitä, mutta välittömästi sen jälkeen itku pääsi. :'( Kukaan, ei edes oma murrosikäiseni tyttäreni sanat ole vielä loukanneet mua näin paljon vaikka edelleenkin sitä harmittaa ja on mustasukkanen tulokkaasta! (siis mun kohta 15v neiti).
Mun äiti ei ole tarvinnut koskaan hoitaa mun eikä siskoni lapsia, aina ollaan saatu apuja muualta jos on ollut tarvetta.
Kommentti tuntui ihan kuin mä tekisin lapsia liukuhihnatyyliin ja olisi jo entuudestaan isokin liuta niitä sen riesana mut ei.....
Täytyy vain yrittää unohtaa koko kommentti mut iskoutui vain niin pahast tonne takaraivoon. :ashamed:
Jaksamisia kaikille!
Jaana ja masuasukki 15+3

voi ei että taas raskaana :eek: ...
juu meillä on osa porukkaa ollu ja sitä mieltä mut meil nyt onki jo 7 tulossa ja edellinen tule kyl täl kertaa olemaan aika tarkalleen jopa 2v...on meiltä muummuassa kyselty että miten toi ehkäisy, strilisaatioitako olette ajatelleet vai mitä, nyhän se samalla kävis kun olet sitten synnyttämässä..juu eli meitä isompi perheisiäkin morkataan..peeveli sentään....ihan ku me ei itse osattais päättää meijän perheen lapsiluvusta...pitäsköhän vielä kiusallakin tehä yks tänjälkeen :LOL: ...
juu ja rintarepuista oli puhetta...juu on tullu kokeiltua mut ei ollu mun juttu..hartia tuli kyl niin kipeiksi jne...mut eihän ne kaikille oo hyviä..niin ja kolmea eri merkkiä on kokeiltu...
kantoliinaa suosittelen kyl lämpöisesti..sitä jopa minä opin käyttämään..saa vaavin ihan kiinni itseensä..ja jää kädet vapaaks..mul oli myös rengasliina mut se hölky ja tuntu että vaavitippuu kyydistä... :saint:
ja sit meil ne trikoiset ympyrät..johon vaavi ja isompi vaan upotetaan..hyvin selitetty vai kui..ne on kätevät kun ei tarvii sitä tarvii solmii ja pujottaa ittensä ja vaavin siihen..merkkii en tietty muista...
olikohan jotain muuta en muista nyt..mut hauskaa illan jatkoa..
t.nirzu :heart:

Iltoja täältäkin päin :wave:

Äiti vm-70 ei kannata vaivata päätä tuollaisilla kommenteilla :hug: . Minulla niinkuin Nirzulla on tulossa 7 vauva ja minäkin olen kuullut jos jonkinmoista kommenttia :/ . Minun äiti sanoi joskus kauan aikaa sitten kun ootin kolmatta lasta että hän ei ole mitään mummo tyyppiä kun on itsekkin niin nuori, niimpä luin rivien välistä että en hoida lastenlapsia :/ . En ole sitten tuputtanut lapsia hänelle. Eipä ne oiken ole edes halukkaita hänen luokseen menemään. Nyt sitten kun sain kuopuksen niin nyt hän on halukas joskus hoitamaan häntä.
Ootkin varmaan kysässyt että monestikko olet joutunut meidän lapsia hoitamaan :kieh: . Anoppi on taas ihan toista ääripäätä, ei millään malttais olla pois. Ihan saa luutalla hätistellä ;)

Ilmat onkin meitä hellinyt oikein mukavasti B) . Mutta kuten odottaa saattoi on tulossa kylmät ilmat. Toivottavasti ei kestä pitkään.

Täälläkin ollaan oltu sairaina, kuopus korvatulehduksessa, tokaluokkalainen kuumeessa ja minä itse jo neljä viikkoa nuhassa :snotty: . Toivottavasti menee ohi ilman lääkekuuria. Mulla on ollut monesti poskiontelotulehdus ja on mennyt itsestään ohi mutta nyt näyttää huonolta :eek: . Jos ei nuha ole mennyt vielä ensiviikon alussa pois niin menen lääkäriin. Olisihan se kiva että nuha olisi pois vähänaikaa ennen allergia-aikaa. Silloin pitää hommata jos jonkimmoiset tupsuttimet ja sumuttimet :LOL: .

Neuvola on vasta pääsiäisen jälkeen. Aika harvoin:/ , viimeksi oli neuvola 19.3. ja seuraava 10.4. kolme viikkoa väliä. No pääseehän sitä äippäpolille jos jotain tulee.

Tässäpä turinat

t.HissunMyy

Klaava harmailee
Mulle ei tällä kertaa ole, yllättävää kyllä, kommentoitu mitenkään tätä neljättä lasta. Edellistä sitäkin enemmän.

Hyvä niin. Minusta nämä lapsilukuun liittyvät asiat ovat kyllä jokaisen omia, niin kauan kuin omistaan pystyy huolehtimaan.

Jännä nuo neuvolahommat miten ne on niin erilaisia. Katsoin, että sulla HissunMyy, on laskettu aika kuitenkin 2 vkoa ennen minua ja minua kyllä juoksutetaan neuvolassa jo 2 vkon välein. Kai se on sitten ihan kunnasta ja sen käytännöistä kiinni. Ethän sinä nyt Jyväskylästä ollut (en muistanut listasta katsoa)? Siellähän on ollut niin paljon lehdissäkin juttua huonosta neuvolatilanteesta.

Mun yönunet jäi jotenkin tyngäksi. Nenä on niin tukossa ja hirveä hiki koko ajan. En sitten saanut nukutuksi. Piti sitten avat kone, että saa tarkistaa esikoiselle kuka tippui Idolsista eilen. Tuloslähetystä en jaksanut enää katsoa.

Mulla on tämä päivä sairalomaa ja ajattelin kyllä olla enimmäkseen kotosalla. Voi olla, että pitää käydä kaupassa, mutta muuten yritän kyllä levätä. Huomenna olis tulossa veli perheineen kylään ja pitäisi olla jonkinlaisessa kunnossa, että jaksaa ne ruokkia.

Hyvää perjantain jatkoa.

Iris
Heippa pitkästä aikaa.
Ihanaa, äippälöma on alkanut. Kovia supistuksia ollut, ja jännitänkin koska lähtö koittaa... ;)
Kohdunkaulakin jo pehmentynyt sekä auennut 3 cm. :eek:

Jännittää synnytys todella kovasti. Vaikka noita lapsia jo ennenstään on. Mutta jostain kumman syystä edellisestä synnytyksestä jäi pelko. Vaikka neiti ei ollut mikään iso 3800 g ja 52 cm. Niin kova työ oli saada pikkuinen ulos.
Mulla onkin vielä aika pelkopolille, mutta kun noita supistuksia on ollut, varsinkin niitä rajumpia. Mulle on suoranaisesti iskenyt kauhu :eek:
Anteeksi tilitykseni. :ashamed:
Pitäisi vain luottaa itseensä ja ajatella minkä ihanan palkinnon siitä uurastuksesta saa . :heart:

Oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille

Mimosa
Äiti vm-70, tuli ihan paha mieli puolestasi.
Minun äitini on tällä kertaa ollut päästämättä sammakoita suustaan, mutta muuten on kyllä sellainen, etten ikinä ole viitsinyt kertoa mitään omia asioitani hänelle. Ei osaa iloita toisen iloista.
Kun odotin esikoista, ja oltiin mieheni kanssa itse tosi onnellisia, äidin ensikommentti (ja ainoa) oli "Kauhia, sit äkkiä naimisiin!". Ja minä olin sentään silloin jo ihan aikuinen (26v.), opiskelut takana, vakituinen työpaikka, ja asunut omillani 19-vuotiaasta asti.
Hän on kyllä hoitanut lapsiani (paljoa ei olla vaivattu), mutta koskaan ei ole tinkinyt omasta mukavuudestaan lapsenlasten eteen. Kun taas sitten veljeni vaimokkeen koiran eteen tehdään kaikki, ja järjestellään omat menot sen mukaan, että saadaan koira hoidettua!

Joillakin ihmisillä on ihme tapa puuttua toisten yksityisasioihin.
Kun minä odotin toista lasta, ja esikoinen oli vasta muutaman kk:n ikäinen, silloin niitä kommentteja sai kuulla! Kaikki olivat varmoja, että vahinkohan se oli. Ja sanoivat sen jopa ääneen!
Ei sen puoleen, on naapurin muija nytkin luullut niin. Lipsautti suustaan tässä eräänä päivänä. Outoa mun mielestä, pääsääntöisesti reaktiot on olleet sitä luokkaa, että ihanaa, kun joku uskaltaa ja jaksaa tehdä iltatähden. Luulen, että se olis aika monen (varsinkin naisen) haave, mutta puoliso ei halua enää lapsia.

Kyllä on eri käytäntöjä Suomessa, juu.
Mulla on la. 5.5. ja neuvola/äitiyspolikäyntejä on nyt 3 viikon välein.
Tällä hetkellä mulla ei ole ollenkaan aikaa neuvolaan, kun menen äitiyspolille pääsiäisen jälkeen.
Kaipa ne säästävät näin. Vanhempia lapsia odottaessani kävin kyllä tässä vaiheessa tiuhempaan tahtiin neuvolassa.

Mukavaa perjantaita teille kaille!

Hellou kaikki :wave:

Täällä paistaa aurinko mutta kylmä tuuli puhaltaa. Semmoinen normaali kevät ilma =) .

Klaava, olen Utajärveltä. Meillä yleensä käydään tässä vaiheessa kahden viikon välein mutta kun minulla ei ole ollut mitään erikoista niin terkka ajatteli että laitetaan tuonne viikoille 35 seuraava aika. Silloin se kirjoittaa lähetteen Oyssiin niin se on sitten joskus viikoilla 36. Ei tartte käydä terveyskeskuksen lääkärillä enää ollenkaan ;) .
Jäi jotenkin kalvaamaan tuo edellinen synnytys kun se oli niin nopea 1h42min :p . Ei kerinnyt itse oikein mukaan ollenkaan ja pelkkä ilokaasu oli kipulääkkeenä :kieh: . Ei siinä olisikaan kerinnyt mitään laittamaankaan vaikka "virka-aikana" synnytinkin. Tosin silloin oli juuri lounasaika :LOL: . Toisaalta onhan se kiva ettei tartte kovin kauaa aikaa kärvistellä kipujen kanssa jos synnytys on nopea.
Saas nähdä mitä ne Oysissa suunnittelee minun varalle kun meiltä menee sinne aikaa kun ajelee, noin 1,5 tuntia. En varmaan kerkiä jos kotona alkaa supistukset :whistle: :/ .

Meidän toiseksi vanhin ja hänen kaverinsa ovat lähdössä ratsastelemaan ja sitä ennen piti mennä neuvomaan miten kaviot vuollaan. Oli nimittäin päässyt aika pitkiksi :ashamed: . Itse ei oiken enää pystynyt kumartelemaan mutta onneksi tyttö on senverran innostunut noista asioista että halusi itse vuolla kaviot :D kunhan vain olin vieressä neuvomassa. Pitihän minun kuitenkin välillä tarttua puukkoon kun ei oikein lastua lähtenyt ;) .

Tuntuu ihmeelliseltä miten aika vierähtää nopeasti :eek: . Vasta oltiin aivan raskauden alkumetreillä ja nytten melko lopussa. Laskettun aikaan enää 6 viikkoa B) . Mahakin on kasvanut toooosi isoksi tähän varteen verrattuna :LOL: (153cm). Kaikihan ne on tuossa edessä ettei kunnolla varpaita näe :whistle: .

Kylläpäs sitä juttua taas riittikin

t. HissunMyy

Hei,

Aika on tosiaan mennyt nopsaan. Mulla olis töitä enää tämä ja ensi viikko. Ja saapa nähdä miten näiden työpäivien kanssa käy, kun olen edelleen tosi flunssainen ja huomiselle olis tiedossa ylimääräinen neuvolareissu verenpaineen tarkistukseen. Edellinen reissu poiki viime viikolla 2 pv sairaslomaa.

Ei olis kyllä vara, mutta toisaalta ei viitsi mitään turhia riskejäkään ottaa eli suosiolla olen sitten kotona ja teen sieltä minkä jaksan.

Käviekö teillä eilen virpojia? Meillä ei käynyt kuin kolme porukkaan. Asutaan sellaisella alueella, missä on vielä paljon alkuperäistä porukkaa, joiden lapset on jo isoja, muttei niin isoja, että olisi jo lapsenlapsia liikkeellä. No, parempi niin. En oikein tykkää edes koko hommasta, jos on hirveästi liikennettä ja vielä sellaisia, jotka ei edes ole viitsineet nähdä vaivaa laittamisen eteen.

Mulla olis tänään hieroja. Toivotaan, ettei se pahenna tätä flunssaa, mutta aion joka tapauksessa mennä, sillä hartiat on niin jumissa, että ei tahdo saada nukutuksi.

Pikkuhiljaa pitäisi alkaa pakkaamaan näitä työhuoneen kamojakin laatikkoon takaisin. Eipä nuo kauan aikaa ehtineet poissa varastosta ollakaan. Vähän ristiriitainen fiilis on kotiin jäämisen suhteen, sillä olen ehtinyt niin vähän aikaa olla töissä, etten vielä ole kyllästynyt ja toisaalta olen just päässyt sen makuun, että hitunen omaakin vapautta on olemassa. Ja nyt kaikki sitten taas muuttuu.

Mutta eiköhän siiten taas aika äkkiä sopeudu. Kuopuksesta on kuitenkin aika paljon seuraa kotona ollessa. Luulen, ettei aika ehdi käydä ollenkaan pitkäksi.

Hyvää pääsiäisviikkoa kaikille!

häh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 09:39 klaava kirjoitti:
Hei,
Kävikö teillä eilen virpojia? Meillä ei käynyt kuin kolme porukkaan. Asutaan sellaisella alueella, missä on vielä paljon alkuperäistä porukkaa, joiden lapset on jo isoja, muttei niin isoja, että olisi jo lapsenlapsia liikkeellä. No, parempi niin. En oikein tykkää edes koko hommasta, jos on hirveästi liikennettä ja vielä sellaisia, jotka ei edes ole viitsineet nähdä vaivaa laittamisen eteen.
Meillä virvotaan vasta ensi lauantaina :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 14:45 häh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 09:39 klaava kirjoitti:
Hei,
Kävikö teillä eilen virpojia? Meillä ei käynyt kuin kolme porukkaan. Asutaan sellaisella alueella, missä on vielä paljon alkuperäistä porukkaa, joiden lapset on jo isoja, muttei niin isoja, että olisi jo lapsenlapsia liikkeellä. No, parempi niin. En oikein tykkää edes koko hommasta, jos on hirveästi liikennettä ja vielä sellaisia, jotka ei edes ole viitsineet nähdä vaivaa laittamisen eteen.
Meillä virvotaan vasta ensi lauantaina :eek:

Kyllä meilläkin virvottiin eilen :)

Pohjanmaansuunnalla ja ilmeisesti muuallakin rannikolla virpomispäivä on vasta pääsiäislauantaina. Yleisemmin Suomeen lienee kotiutunut itäsuomalainen tapa virpoa jo palmusunnuntaina. Siis nimimerkille "häh".

Flunssa vaan vaivaa. Ja lisäksi ranne on kipeä. Mulla on oikeasta ranteesta joskus vuosia sitten leikattu sellainen pahkura ja ranne on sen jälkeen näin keväisin toiminut "ilmapuntarina" eli heti kun tulee kylmää lämpimän jälkeen, niin käsi on niin kipeä, että hädin tuskin taipuu.

Eikä tämä olo muutenkaan ole kyllä enää kovin kaksinen. Tai olis varmaan ihan hyvä, jollei olis tätä flunssaa.

Eilen kävin hierojalla, missä hierottiin niskan lisäksi pakaralihakset. Kummasti auttoi noihin iskiassärkyihin. Sen operaation jälkeen on jopa käveleminen ja liikkeellelähtö onnistunut aika normaalisti. Ensi viikolla vielä uusi aika. Venyttely ei enää onnistu, kun vatsa on tiellä joka asennossa.

Tänään on ylimääräinen neuvola. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Kertokaapa muuten, mitä rautavalmistettta syötte, joiden pitää sitä syödä? Olen nyt viikon verran yrittänyt syödä vatsaystävälliseksi mainostettua Obsidania, mutta mulla on kyllä vasta siitä ihan sekaisin. Oisko kellään ehdottaa hyvää vaihtoehtoa?

Mimosa
Virpomisesta vielä:
Olen Turunmaan saariston "reunalta" ja täälläpäin on tapana, että suomenkieliset virpovat palmusunnuntaina ja ruotsinkieliset kiertävät noidiksi pukeutuneina toivottamassa hyvää pääsiäistä (eivät virvo) pääsiäislauantaina.

Klaava, söin pari purkkia Retaferia ja tykkään, että se sopi minun vatsalleni. Tänään ostin purkin Obsidania, ja vatsaa vääntää oudosti...

Sain tänään kilpirauhaskokeiden tulokset, ja niin se on, että tämänkin raskauden aikana iski vajaatoiminta. Hain neuvolasta Thyroksin-reseptin, ja huomisaamusta lähtien alan popsia niitä.
Onneksi arvot eivät olleet kovin alhaisia, joten vauvalla ei pitäisi olla mitään hätää.
No, ehkäpä saan synnytyksen jälkeen samanlaisen helpon laihdutuskuurin, kuin viimeksi: iski liikatoiminta synnytyksen jälkeen ja paino putosi toistakymmentä kiloa parissa viikossa. Olo kylläkään ei ollut kaksinen...

Hain tänään myös postista "säkissä ostamani sian", eli sen Baby Björnin rintarepun. Kerrankin tein tosi hyvät kaupat: reppu oli siisti ja ehjä, ja hinta oli vaivaiset 5 euroa! Postikuluineen tuli maksamaan vain runsaan kympin.
Bongasin repun KaksPlussan kirpparilta.

Voikaahan naiset hyvin! :flower:

Kääk! Käytin äsken pikkukoiramme vielä ulkona, ja kauhukseni huomasin että lämpömittari näytti pakkasta 5 astetta!!! Johan täällä Pohjois-Pirkanmaalla tänään satoi muutama lumihiutalekin, mutta että vielä piti ihan kunnolla vetää pakkasen puolelle. Ja kamalan kylmä tuuli oli tänään.

Kävin tänään neuvolassa, ja täti sanoi heti ovesta sisään astuessani että on sitten vauva laskeutunut :) . Viikkoja 36+5, joten ei mikään ihme, mutta onhan se kiva elätellä toivoa että josko syntyisi vaikka vähän ennen laskettua aikaa... Tosin turha toivo varmaan; en ole ensimmäistäkään synnyttänyt ennen viikkoa 40... Hemoglobiini 112 vaikka rautaa olen nappaillut kaksi päivässä, matrifolinia. Mulle kun taas retaferit eivät sopineet ollenkaan, lakkasi maha toimimasta kokonaan :( . Muuten kaikki oli ok, paitsi tietysti vaaka näytti kamalia lukemia, mutta eipä se yllätyksenä tullut :p .

Meille on tulossa pääsiäisenä anoppi kyläilemään, ja koska asuu 300 km:n päässä niin tulee tietenkin yökyläilemään, ja meillä on juuri sellaiset perinteiset superkamalat anoppi-miniä -välit. On vaan niin ärsyttävä tekopyhä kotkottaja ettei tämän mamman hermot kestä. Ja kovin on pätevä neuvomaan lastenhoidossa kun on itse kokonaista 2 liki 40 vuotta sitten pyöräyttänyt... Huh huh, alkaa kierroksia nostattamaan pelkkä ajatus tulevasta koettelemuksesta \|O , kyllä taas hermoja koetellaan. ONNEKSI ei käy vuoden mittaan montaa kertaa!

Sellaisia tänne, pitänee lähteä kokeilemaan josko tänä yönä saisi levottomilta jaloilta nukuttua ;)

Hahaa, kävinpä eilen neuvolassa uusimassa hemoglobiinin. Nyt se sitten näyttikin 122 eli rautapurkit saa jäädä unholaan. Vähän tällaista ajattelinkin viime viikolla, sillä näytteenottaja oli opiskelija, joka siihen malliin puristeli sormea, että sai varmaan aika paljon mukaan kudosnestettä turvonneista sormistani näytettä laimentamaan.

Muuten oli kaikki kunnossa. Yläpaine vähän koholla, mutta oletettavasti flunssan ja huonosti nukuttujen öiden takia. Lapsi on asettunut tukevasti pää alaspäin ja toivottavasti siellä pysyykin.

Mulla on kanssa iskenyt osteluvimma. Kai se on tämä, että kun on kuitenkin meidän viimeinen vauva, niin pitää nyt sitten hankkia kaikkea kivaa tarpeellista ja tarpeetonta. Eilen sain just postissa nettikirpparilta ostamani kantoliinan (Amazonas Antiqua). Sen myyntihinta on siinä yli 70 e ja maksoin postikuluineen käyttämättömästä liinasta 40e. Kallishan tuo vielä oli, mutta sorruin, kun oli just sitä kuosia, mitä olen halunnut ja uusi.

Lisäksi pitäisi hankkia pinnasuoja ja lakanat sekä ajattelin kokeilla sellaista vauvan riippumattoa, jonka saa pinnasänkyyn kiinnitettyä. Jos se vaikka helpottaisi nukkumista. Kovasti myyjät sitä kehuvat, mutta tiedä sitten onko tuo maineensa veroinen. Jos jotakuta kiinnostaa, niin asiasta voi lukea esim. babyidean (www.babyidea.fi) nettisivuilta.

Jaa, mitäs muuta. Mies on ollut reissussa eilisesä ja nukuin sitten katraan kanssa samassa huoneessa. Tytöt nukkui patjoilla lattialla ja poika vieressä. Vähän huvittavaa, mutta niistä se tuntuu olevan niin mukavaa aina välillä, että sorrun antamaan periksi. Olkoonkin, että siinä metelissä mitä kolmesta nukkuvasta lapsesta lähtee (yksi kuorsaa, yksi puhuu ja yksi kirskuttaa hampaitaan) omat unet jää aika vähiin ;)

Hyvää takatalviviikon jatkoa kaikille!

Mimosa
En ole saanut koko päivänä mitään järkevää aikaiseksi.
Aamupäiväkin meni ensin katsellessa Tohtori Finlayta ja sen jälkeen vedellen päikkäreitä. Miten sitä unta voikaan piisata aina vaan? :)

Kuulin eräältä kollegalta, että sijaiseltani vedellään kohta selkänahkaakin irti, työtahti on muuttunut jo minun aikaisesta kohtuuttomasta lähes mahdottomaksi.
Päätin, että hommaan vaikka kiven alta uuden työpaikan äitiysloman aikana. Vanhaan paikkaan en palaa kärsimään. Onneksi meikäläisistä on pulaa nykyään, joten aika luottavainen olen sen suhteen, että uusi työpaikka löytyy.
Jo on aikakin, olen ollut samassa työpaikassa jo 15 vuotta, ja tahti on kiristynyt tasaisesti. :(

Kyllä on kylmä ilma!
Meillä oli aamulla yli 6 astetta pakkasta, nyt on lämpöasteita, mutta ihan hirveän kylmä ja kova tuuli. Ojat ovat vieläkin jäässä.
Niin se vaihtelee.
Meille tulee muutenkin kevätlämpö aina vähän myöhemmin, kuin sisämaahan, kun meri hohkaa kylmää. Vastaavasti sitten syksyllä on pidempään lämmintä. Kunnon talvia ei ole ollut moneen talveen, hiihtämään ei joka talvi pääse ollenkaan.

Kiva, kun on pääsiäisen pyhät tulossa, ja miehelläkin on neljä päivää vapaata. Eipä sitä ole viime aikoina paljoa työkiireiltään näkynytkään.

Muistakaahan kaikki mennä huomenna ruokakauppaan, kun perjantaina kaupat on kiinni! =)

Yhteistyössä