Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

IHANAA tämä kevät!!! Vaikka sataakin vettä ja tiet ovat yhtä sohjoa, eikä maisemia kauniiksi voi parhaimmalla tahdollakaan sanoa, mutta että kesää kohti mennään kovaa vauhtia!!! Eikä kestä tällä kertaa kauan että lumet sulaa, meillä on vielä etelärinnepiha että yleensäkin sulaa tosi nopeasti. Tilasin tällä viikolla kukkien ja vihannesten siemenet, ja nyt sormet syyhyää että pääsisi istuttelemaan... Sieluni silmin jo näen ensi kesän kukkaloiston, jota ohikulkijat ihastuksesta mykistyneinä pysähtyvät katsomaan ;) , ja kukoistavan kasvimaan jota joku tänä kesänä jaksaa/ehtii kitkemään ja harventamaan (no joo, ehkä unelmani ampuu pahiten yli juuri tuossa kasvimaan kohdalla :whistle:)

Raskausrintamalla sen verran uutta että luovuin sormuksista eilen. Sen verran on sormet ja jalat ajoittain turvoksissa että otin suosiolla kokonaan pois sen sijaan että laittelen ees sun taas turvotusten mukaan (ja pelkään että joku kerta turvotus ei laskekaan ja sormukset joudutaan leikkaamaan irti...). Kovasti vilkkaan tuntuinen on tämä vauva, ja tulee jo päivittäin niitä potkuja jotka pysäyttävät paikoilleen tämän mamman. Ja vessa kutsuu tiheään tahtiin, säännölliset yökäynnit alkaneet :/ . Mutta muuten on aivan ihanaa!!! On niin haikeaa ajatella että tämä on viimeinen raskaus...

Hyviä vointeja sekä viikonloppuja kaikille!

Tervehdys täältäkin päin :wave:

Nyt sitten iski tuo kauhea flunssa :snotty: . Kuumetta ei ole ja yritän urheana olla töissä :ashamed: . Jos tämä olo ei ensi viikolla ota laantuakseen niin haen sairaslomaa jonkun päivän.
Äippäloman alkuun on kolme viikkoa noin :D . Niin se tuo aika vierähtää nopeasti.

Enpä hoksannut sanoa tuohon alkuun uusille tervetuloa joukkoon :attn: mutta korjataan asia nyt.

Eipä muutakuin heippa

Hei vaan kaikille!

Päivitän tuonne listaan sun lasketun ajan, äiti vm 70, kunhan jaksan. Nyt on pää niin sekaisin päiviunista, ettei hoksottimet toimi tarpeeksi.

Oltiin kuopuksen kanssa kuitenkin muskarissa. Ja kivaahan sillä oli. Itsellä vaan meinaa olla niin rankaa könytä lattialle istumaan ja ylös, koska selkä on niin helkkarin kipeä (olikohan niin ruma sana, että muuttuu mössöksi :whistle: ).

Vieraitakin sitten kävi ja lopulta to-pe yö meni kuopusta hoitaessa, kun se vatsatauti sitten saapui meillekin. Nyt jännityksellä odotan kuka seuraavana alkaa oksentaa. Mulla on edelleen toipuminen kesken siitäkin yöstä, sillä en nukkunut oikeastaan yhtään. Piti vahtia tyttöä kuin haukka, että sai kaikki oksennukset pyydystetyksi ämpäriin ja lopun aikaa jalkoja särki niin vietävästi, ettei nukkumisesta tullut mitään. Parit eiliset päiväunet ja 10 h viime yönä eivät näköjään ole univelkaa hävittäneet, sillä edelleen olo on tosi pöpperöinen. Pakko lähteä tänään ulos, kunhan mies kotiutuu pojan kanssa uimahallista.

Ja, sitten sain perjantaina seitsemän aikaan kommentit töissä kirjoittamaani raporttiin, joka pitäisi olla maanantaina valmis. Eli tietää huomiselle töitä. Tänään en uskalla, sillä en tiedä mitä tällä päällä oikein saa aikaiseksi.

No, jospa se tästä. Toivotaan vaan, että itse edes säästyisin tuolta vatsataudilta.

Lapsi tuntuu olevan tosi vilkkaalla päällä, sillä potkii ja myllää koko ajan. Hyvä niin.

Klaava, rv 29+3

Moikka! :wave:
Mites täällä muut jakselee?
Aamulla sitten jouduin yksin käymään punttisalilla ja uimassa kun työkaverini sitten lähti sinne etelän lämpöön lauantaina. Onneksi siellä oli kuitenkin se sama vanha "pappa" porukka joka on aina kun sielä käy. Sai taas vaihtaa muutaman sanan kuulumisia. Olen jo odotellut koska joku niistä kysyy jotain masuni pyöristymisestä, ehkä se ei vielä niin hyvin näy vaikka itsestä kyllä tuntuukin siltä. Nyt kun siellä oli yksin niin huomas et tuli huomattavasti enempi rehkittyä kuin toisen kanssa ollessa kun aikaa menee siihen et höpötetään niiden "pappojen" kans ja katotaan niiden suorituksia.
Huomenna alkaisi taas pitkä työrupeama, heti alkuun 12h päivä, toivottavasti ei tuu selkä kipeeks. Lauantaina mulla oli 9,5h niin alkoi loppupäiväst särkee alaselkää mitä ei normaalisti ole tapahtunut. Lauantai oli taasen vilkas päivä et ei ehtinyt kuin yhen kerran istahtaa reiluks 5 minuutiks et söi kun oli asiakkaina niin paljon syömäs. Meillä aloitti yksi kokki tänään loman, niin tehdään toisen kanssa koko viikko kahdestaan. Tänään se tekee tuon 12 tunnin rupeaman ja saa huomisen levätä ja mä yritän kerätä tänään voimia huomiselle ja koko tulevalle viikolle.

Mua on alkanut nyt vasta väsyttää, :/ perjantainakin nukuin tunnin verran ennen kuin lähdin iltavuoroon töihin. Nytkin tuntuisi siltä et olis kiva mennä päikkäreille vaikka tekemistä olisi...siivous ei ole oikein kiinnostanut ja koirasta lähtee muutenkin karvaa vaikka kuinka harjaa sitä ulkona. Mä syön B-vitamiinii, multitabsii ja tietty kalkkii kun en käytä paljoakaan maitotuotteita. Sen puolesta pitäis olla pirtee eikä väsynyt.
Ekal kertaa kun mitattiin neuvolas hemppa niin oli 153 eikä se ole voinut tässä vajaas kuukaudes niin paljoo laskee en ainakaan usko. Seuraava neuvola vasta reilun viikon päästä 28 pv.

....mutta hyviä vointeja kaikille, kuullaan!
Yritän tässä ryhdistäytyä ja alkaa laittaa puhtaita pyykkejä vaatehuoneeseen ja vähän taas imuroimaan.
Terv. jaana ja :heart: pikkanen 13+0

Mimosa
Hei!

Eka päivää äitiyslomalla! B)
Kävin aamulla työpaikalla viemässä kahvileivät, kun olin menossa pojan kanssa hammaslääkäriin. Kyllä oli ihanaa, kun ei tarvinnut jäädä töihin!

Olen viettänyt oikein löysän hemmottelupäivän. Aamukahvin kanssa söin ison munkin, lounaalla kävin Hesellä, ja iltapäivällä olin kampaajalla.
Nyt meinaan vielä vetäistä pienet tirsat ennen kuin mies tulee kotiin. :p
Mikäli muksut vaan antaa nukkua. Yleensä heillä on koko ajan asiaa, kun äiti yrittää torkkua. Ja sitten riidellään koko ajan...
Voipi olla, että on äidin hermojen kannalta aika rankka kesä tulossa...

Huomenna mulla on käynti äitiyspolilla. Saa nähdä pystyvätkö nyt sitten ennustamaan, koska mahdollisesti synnytän...

Hyviä vointeja kaikille! :flower:

Heipsan!

Meillä kanssa yksi varma kevään merkki on toi KARVOJEN LÄHTÖ! Hevosista ei siistejä saa millään, kahdesta isommasta koirasta irtoilee kamalia karvatuppoja vaikka kuinka harjailee, ja ainut elukka joka on yhtä siisti kuin yleensäkin on ainoa 24/7 sisäeläimemme: kääpiövillakoira. Siitä kun ei karvan karvaa tipahda ikinä. Suosittelen :)

Raskausrintamalla kaikki ok. Viimeinenkin takki alkaa uhkaavasti kiristää, eikä kyllä huvittaisi vajaata kahta kuukautta varten mitään jättikokotakkia hommata... Maitoa tulla tihruttaa ja sormet ovat kuin nakit. Mutta ei supistele, mikä minun kohdallani on pieni ihme josta kyllä nautinkin sen edestä :)

Lumet sulaa silmissä, ihanaa!!! Aurinko paistaa siniseltä taivaalta ja kevättä on rinnassa! Postisetää odotan kuin kuuta nousevaa; josko tänään toisi vaunut ja kukkien+vihannesten siemenet ;)

Virtaa on vaikka muille jakaa, ongelmana on lähinnä sen kohdistaminen. Sisälläkään ei oikein malta pysyä kun on niin upea ilma. Eilen pidettiin "grillikauden avajaiset", ja minäkin, joka yleensä en juuri grillimakkarasta välitä, vedin sitä vallan hyvällä ruokahalulla :whistle:

Sellaisia tänne, ihanaa kevätpäivää kaikille :)

Mimosa
Ihana kevätpäivä! :flower:

Meillä täällä Etelä-rannikolla ei lunta ole enää, kuin pieninä läikkinä siellä täällä.
Kävin pienellä kävelyllä, ja ihanaa! Kiurut lentelivät jo peltojen yllä ja liversivät!

Ainoa negatiivinen puoli tässä on, ettei päälle mahdu kuin toppatakki, ja se alkaa olla jo liikaa. Mutta uutta takkia en meinaa minäkään enää ostaa!
Lapset kulkevat kouluun jo tuulipuvuissa.

Kävin tutkimusmatkalla puutarhassa, ja Mini-Iirikset (en tiedä onko oikea nimi) ovat jo nupuillaan. Tosin joinakin vuosina ne ovat kukkineet jo lumen läpikin.

Ihanaa päivänjatkoa kaikille! :heart:

onpas ihanaa löytää täältä muitakin meitä "aikusia"odottajia =) . Liityn joukkoonne jos tämä vaan tästä edistyis pikkuisen pitemmälle, eilen dpo10 testasin plussan acon10:llä ja rv:t siis vasta 3+4 :eek: ... Mutta toivotaan parasta, palaan paremmalla ajalla viimeistään ensi viikolla kuulolle,otan nyt vielä hissukseen, jotenkin pelottaa tuleva viikonloppu kun menkkojen EI SAISI alkaa, ja itse olen siis vuosikertaa-69 ;) , muut tiedot profiilissa =)

Mimosa
Tervetuloa joukkoomme Tuttelitar!
Täällä meitä "aikuisia odottajia" on iso pino.

Lisää kevään merkkejä:
Näin tänään Sitruunaperhosen lentelemässä tuossa meidän mäessä!
Yritin napata siitä kuviakin, mutta mahtoikohan niistä mitään tulla, kun se oli niin vikkelä lentelemään... :)

Kävin iltapäivällä äitiyspolilla kontrollikäynnillä, ja allekirjoitin sterilisaatiopaperit.
Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin piuhat nipsastaan synnytystä seuraavana päivänä. Tai jos joudutaan sektioon, niin sitten siinä samalla.
Kätevää.
Vähän on jotenkin kyllä haikea olo, vaikka olenkin 100% varma, ettei meille tule enempää lapsia. Olen pyöritellyt asiaa joka kantilta mielessäni ja yrittänyt kuvitella missä tilanteessa ehkä haluaisin lisää lapsia. Eipä tullut mieleen.
Tämän miehen kanssa kiintiö on täynnä. Jos leskeksi joudun ja uuden miehen löydän, niin siinäkin tapauksessa nämä kolme lasta riittävät kyllä.
Olettekos te muut miettineet näitä asioita?

Mimosa: Minä olen miettinyt. Ja olen kyllä takuuvarma etten halua enää ikinä raskaaksi tulla; pelottaa ihan iän puolesta. Ja lapsilukukin on aivan riittävä. Silti se tuntuu niin kamalan lopulliselta, ja tuntuu kuin tulisin jotenkin vajaaksi kun en sitten pystykään saamaan lapsia! Mutta neuvolatädin kanssa jo juttelin asiasta ja jos tuolla meidän sairaalassa tehdään niitä napsaisuja synnytysreissujen yhteydessä, niin olenpa aika varma että minä sen kuitenkin haluan. Vaikea asia joka tapauksessa!!! Kun aina tulee mieleen se mitä jos...

Sain eilen vaunut!!! Voi kun olisi mieleni tehnyt lähteä niitä lykkimään tuonne aurinkoisille teille... Tänään taidan raahata aitasta hoitopöydän ja alkaa täyttelemään sen laatikoita pikkuvaatteilla... On tämä IHANAA tämä loppuraskaus kun viikot alkavat käymään vähiin ja saa jo unelmoida hetkestä kun saa pienen tuoksuvan nyytin syliinsä, eikä siihen kestä jumalattoman kauaa!!!

Onnellista kevätpäivää kaikille!!!

Hei,

Meillä vaihteeksi sairastetaan. Nyt on tokaluokkalainen yskässä ja lämpöä. Näyttäisi kyllä, että saattaa mennä huomiseen ohi.

Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki oli ok. Painoa oli kyllä tullut sen 700g / vko. Mutta se taitaa mulla olla yleensäkin tässä vaiheessa mennyt noin. Mulla on joka paikka jo ihan tajuttoman turvoksissa ja pahenee vaan loppua kohti. Vielä toistaiseksi tämä näpyttely onnistuu, mutta veikkaan että muutaman viikon kuluttua sormien toiminta on jo aika onnetonta.

Mulla nyt täynnä rv 30.

Mitä tulee tuohon sterilisaatioon, niin vaikka olen varma, että 4 lasta riittää meidän perheeseen, niin en taida kuitenkaan lähteä noin radikaaliin toimenpiteeseen. Vapauttaisihan se tietty ehkäisyn käytöstä, mutta kun ei sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo eteen. Niin ei sitten halua tehdä mitään niin lopullista päätöstä.

Sitä paitsi, mulla tuppaa nuo menkat olemaan sellaista niagara-mallia, että mieluummin laitan sitten hormonikierukan. Sillä kun jää vuodot pois lähes kokonaan. Vuotojen takia laittaisin sen kuitenkin, niin turha sitten katkoa mitään lopullisesti.

Ikää on kyllä tosin niin paljon jo, että lasten hankkiminen enää tämän jälkeen on kyllä poissa laskuista. Parin vuoden kuluttua on kuitenkin mulla täynnä jo se 40v ja aikaisemmin tuskin onnistuisi. Ja se voisi olla jo sitten aika rankkaa.

Mutta, never say never ;)

Mimosa
Minäkin kyllä pyörittelin mielessäni tuota hormonikierukka vs. sterilisaatio. Viimeiset 10 vuotta mulla on ollut hormonikierukka, ja kaikkein ihaninta siinä on ollut se, ettei menkkoja ole ollut ollenkaan!
Nyt kuitenkin ajattelin, ettei tarvitse sitten sietää niitä inhottavia kierukanvaihtoja, on olleet aika ikävän kivuliaita.
Olin puolisen vuotta ilman hormonikierukkaa, ennen kuin tulin raskaaksi, ja huomasin ettei mun vuodot enää olleet yhtä runsaita tai kivuliaita, kuin nuorena. Vaan mistä sitä etukäteen tietää miksikä ne muuttuu aikaa myöden.
Yhdelle ystävälleni tehtiin sterilisaatio synnytyksen yhteydessä, ja parin vuoden jälkeen hänellä muuttui menkat lähes jatkuvaksi vuotamiseksi, ja kohtu poistettiin.
Sellaista se on, naisen elämä.

No apua, jopa taas kävi mietityttämään Mimosan ystävän kohtalo; olen kuvitellut ettei sterilisaatiolla ole muita vaikutuksia kuin se ettei tule raskaaksi! Tosin eiköhän tuo liene aika harvinaista. Hormonikierukka on kuitenkin siitä huono vaihtoehto tälle mammalle kun tuppaa nuo imetysajat venymään... Viimeisintä imetin 1,5 vuotta ja eiköhän tätä uutta tulokastakin tule aika pitkään imetettyä, viimeinen kun on. Eiväthän ne hormonikierukkaa imettäville laita? Ja kun syön pillereitä niin siitä kärsii koko perhe: minusta tulee ihan piru :/

Taas sitä sitten jämähdin tähän koneen ääreen, tarkoitus oli vaan äkkiä katsoa postit mutta enpä jälleen kerran voinut vastustaa kiusausta vilasta tännekin ;)
Nyt täytyy ryhdistäytyä ja alkaa ruokaa tekemään; pitäisi lähteä tänään vielä Keskisen kyläkauppaan viikottaiselle ostosreissulle. Meiltä ajaa sinne puolisen tuntia, ja niinpä siellä tulee sitten ravattua. Himottaa Keskisen aika laaja siemenvalikoima (vaikka jo tilailinkin netistä...), ja pitää ostaa kylvömultaa. Ja jos vaikka löytäisi jonkun kivan pikkuvaatteen :)

Mimosa
En usko, että ystäväni juttu (se, että parin vuoden päästä poistettiin kohtu runsaiden vuotojen takia) johtui mitenkään sterilisaatiosta. Varmaan niin olisi tapahtunut ilman sitäkin.
Joka tapauksessa parin vuoden kuluttua olisi ehkäisy ollut varmassa hoidossa muutenkin, kun kerran kohtu poistettiin. ;)

Mulla on sellainen käsitys, että hormonikierukka voidaan laittaa jo imetysaikana. Siitä erittyvä hormonimäärä on niin pieni, ettei siitä ole kuulemma haittaa.

Ainakin mulle tarjottiin asennusta viimeksi jo jälkitarkastuksessa. Ainoa ongelma siinä on se, ettei kierukka välttämättä pysy paikoillaan ennen kuin kohtu on palautunut synnytyksestä. Eli siis riski sen poistumisesta itsekseen on olemassa siihen saakka, kun on ollut ekat menkat synnytyksen jälkeen.

Kierukan hormonien erona pillereihin on tietysti se, että tarvittava hormonimäärä on niin alhainen, ettei se vaikuta imetettävään lapseen. Tai tällaisessa käsityksessä minä ainakin olen.

Tänne on luvattu tänään vesisadetta. Sopii kyllä mun mielialaan, sillä on jotenkin huono päivä. Toivotaan, että paranee iltaan mennessä.

Heippa kaikille!
Täällä taas mietitään et onko tuolla massussa ketään kotona ja onko kaikki hyvin. Ultrasta vasta viikko ja neuvolaan sittenkin vielä pari viikkoo et pääsee kuulostelee et tykyttääkö siel.... ja tosissaan kun eihän niitä liikkeitä vielä tunne, se kyllä helpottais huomattavast ainakin antais mielenrauhan. kai se on tämä ikäkin kun miettii ja lukee liikaa, varsinkin se iltiksen otsikko taas osu aamul silmään..... En ainakaan muista et sitä olis 13v sitten pohtinut näitä juttui ja eiköhän se aika mennyt seuratessa ja touhutessa sen 2v kanssa silloin.. :/

Jotain hyvääkin tähän päivään, kävin varaamas seurakuntakodin lapsukaiseni rippijuhlia varten. Meillä on sen verran pieni talo ja pakolliset vieraat siis lähi suku ja tuttavat niin n.50henk.
vuokra on 100? johon kuului tila, kaikki astiat, keittiön vapaan käytön ja oli siis kunnon laitteet, siis paremmat kuin meillä töissä ravintolas.
En siis pidä tätä kalliina koska jos olisin vuokrannut jostain martoilta ym. astiat niin varmaan olisi mennyt samoihin jollei kalliimmaksikin.

Taidan tästä lähtee nauttimaan ulos tuosta auringon paisteesta, iltapäiväks lupas jo epävakast tännekkin ja jaksaa taas paremmin mennä illaks töihin.

Vointeja kaikille! =)
Terv. jaana ja :heart: pikkunen asukki13+3

heippa taas tosi pitkästä aikaa...ei millään ole kerennyt kirjottelemaan lukenut aina välillä jotta pysyy ajantasalla...
meillä ei sen kummempaa..neuvola oli ja kaikki oli ok mutta mun suonikohjut särkevät aivan tuhottomasti...vaikka vetäsen tukisukat jalkaan jo sängyssä maaten niin ei auta..joka päivä käyn myäs hetken makoilemassa sängyllä (on muuten ihanaa hetken llueskella hyvää kirjaa ja kuunnella kun muksut tappelevat keskenään..)
juu ja koiran pennut voivat hyvin isoin on jo yli 3kg , pojat on varattuja .mutta 2-3tyttöä on vapaana...eli ostakeeee...mulla muuten yhet uudet imetysliivit paketissaan ostin ajatuksissani 90 c tais ollla triumhin mamabel ...kokeilin mutta 90 on ihan liian iso.. :$ juu eihän tämä myynti palsta ole mutta kirjotin täs nyt samalla ...sori....
nyt on jo äitiyshosuut aktiivikäytössä..en siedä jos mahaa kiristää...olo muuten vaihteleva..ma ja ti aamut jumppaan vielä mutta huomasin että alko hengästyttää viimeks hiukan liikaa pitää varmaan ottaa hitaampitemposia filmejä käyttöön , onhan mulla niitä mammajumppia mutta en ole niitä ikinä katsonut en tiedä saako niistä mitään iloa ja hikeä pintaan..koirien kanssa pitkät lenkit ovat jääneet kun ei enää suksilla pääse...yritän kyllä taas alotella mutta kun noi koivet vaivaavat niin se pakollinen kirjanluku sessio siinä päivällä vie ajan..ja sit taasen kun on noita mukuloita niin lapsenvahtiongelmat :\| ...
mutta nyt ihana asia...me päästään miehen kanssa kahdestaan hesa-tukholma risteilylle...jeeeeeeeeeeeeeeee....saadaan anoppi ja appi lapsenja koirien vahdeiksi :\| ..no eipa ne niin usein meillä ole käytössä olleet ..olivat viimeksi 2vuotta sitten kun menitiin mieheni kanssa siskoni hautajaisiin...ja sitä ennen ei ikinä ole olleet eli :snotty: ..

ei nyt pitää alottaa tää samperin siivouspäivä...vetkutellut taas oikeen kunnolla....höh..

oikeen mukavaa viikonloppua ja käykäähän äänestämässä...

:heart: t.nirzu

kolmonen
Moi
Ei ole pitkään aikaan tullut kirjoiteltua. Täällä lähti viikko 30 käyntiin tänään sokerirasitustestillä...Ei voisi ihanampaa aamupalaa kuvitella kuin se sokerilitku...Nyt vain toivotaan ettei jouduta millekkään hirmudieetille. Aikaisemmissa raskauksissa arvot ovat olleet ihan hyvät. Töitä olisi noin 5 viikkoa jäljellä, jakselen ihan hyvin, raskaampaa on sitten siivous ja tavaranpoimimishommat täällä kotona. Alkaa jotenkin synnytyskin hieman mietityttämään, ehkä enemmän kuin aiakisempina kertoina. Masua supistelee kyllä päivittäin, mutta toistaiseksi kivuttomasti. Neuvolalääkäri sanoi että kohdunkaula oli hyvin kiinni, ja antoi vauvan syntymäpainoarvioksi 3500-4000g, eli kuulemma "ihan normaalin kokoinen ihminen".

Täytyypä vähän hehkuttaakin, viime viikonloppuna pääsimme miehen kanssa kaksistaan Turkuun teatteriin ja tuttuja moikkaamaan, pojat olivat mummolassa - ihanaa! Siinä näitä omia kuulumisia sitten jo tulikin aika lailla.

Oli tuossa keskustelua sterilisaatosta, ollaan kyllä miehen kanssa siitäkin keskusteltu, olemme kuitenkin molemmat sitä mieltä ettemme halua niin lopullista päätöstä tehdä, vaikkakin lapsiluku kyllä luultavasti onkin täynnä tämän vauvelin synnyttyä.

Kevätsää pistää pään ihan pyörälle, tekee vain mieli ulos, ostin keväthuumassa miehelle tänään alennuksesta kaksi paitaakin, ihan vaan "hyvän miehen lisäksi"...

Toivottavasti saatte kaikki nauttia ihanasta keväästä! Aurinkoisin terveisin

Kolmonen

Kaneli-70
Hei, su rv 40+3 11.3.2007 klo 22.42 syntyi tyttö, paino 3440 g, pituus 51 cm. Säikäytti kaikki salissa olijat syntyessään "yllätyshuonona" eli ei kuulunutkaan ensi parahdusta. Kätilö vei juosten vauvan teholle, jossa hän onneksi alkoi hengittämään itse. Ilmeisesti siellä vauva oli roikutettu jaloista yms. että hän alkaisi hengittämään. Syntymäpisteet siis kehnot 4, mutta 15 min pisteet 9. Tiistaina pääsimme jo kotiin, joten mitään ongelmaa alkuhälinän jälkeen ei ole ollut.

Mimosa
Onnea Kaneli -70 minultakin!

Onneksi huonot alkupisteet ei ennusta yhtään jatkoa.
Meilläkin poika sai muistaakseni 3 tai 4 pistettä ensiksi, ja on ihan terve ja reipas koululainen.

Hyvää jatkoa vauvan kanssa!
Nauttikaa keväästä! =)

Onnea Kaneli-70 :flower:

Olipas taas tullut paljon juttua. Raskausviikot senkun vaan käy vähiin :D . Nyt olisi kasassa 32+2 ja äippäloman alkuun kaksi viikkoa. Ei millään jaksais inspiroitua työn tekoon \|O . Vaikka ei ole kuin 8 päivää enää töitä :whistle: . Ne päivät menee vaikka miten ;) .
Ensimmäistä kertaa en ole varma miten päin vauva on tällä hetkellä :ashamed: . Viime neuvolassa se oli poikittain ja monta kertaa ollut perätilassa. Maanantaina on neuvola ja siellä melko varmasti saan tiedon missä mennään. Liikkeitä on tuntunut joka puolella ja kovempiakin on tuntunut alhaalla :/ . Saas nähdä......

Ehkäisystä on ollut puhetta. Täällä on kans sellainen tapaus että vauvanvaippoja saa käyttää kuukautisten aikana varsinkin yöllä. Olen huomannut että jokaisen raskauden jälkeen kuukautiset on ollut aina vaan runsaammat. Mulla onkin ollut hormonikierukka toiseksi viimeisen raskauden jälkeen. Sterilisaatio oliskin hyvä juttu mutta se ei vie runsaita kuukautisia pois. Olen ajatellut tuota kohdun poistoa mutta sitä ei varmaankaan tehdä ihan heppoisin perustein :( . Mulle se olisi tosi tarpellinen kun en aio tehdä enää lapsia. Täytyy varmaan alkaa hiillostamaan lääkäreitä hyvissäajoin ja perusteitakin on tarpeeksi.Ikää on jo paljon, syksyllä 39 ja erittäin runsaat kuukautiset. Lapsiakin löytyy ihan tarpeeksi. Jos ei ne rupee millekkän niin kait se on laitettava hormonikierukka.
Vanhimmat lapset lähtee kohta kotoa opiskelemaan kauemmaksi. Siihen menee 1-2 vuotta :( . Mitenkähän siitäkin selviää..... :'( .
Eipä surra etukäteen.

No niin tuleehan sitä tekstiä kunhan vain jaksaa kirjoittaa :D . Ilmat vaihtelee aurinkoisesta räntäsateeseen ihan päivän aikana, nolla keli.

Meillä sattuu vauvan ristiäiset suunnilleen samaan aikaan kuin toiseksi vanhimman tyttären rippijuhla. Ajattelin että vauva voisi ristiä edellis päivänä kirkossa ja seuraavana päivänä olisi kahvitilaisuus rippijuhlien yhteydessä :D . Tulisi samalla kertaa molemmat kun kummiskin kummatkin juhlat pitää järjestää. Samat vieraatkin olisi joka tapauksessa. Säästyisi kahdelta laittamiselta :kieh: . Tätä täytyy miettiä.

Eipä tässä muuta turinaa. Kivoja kevät ilmoja kaikille B)

Yhteistyössä